Τρίτη, 17 Οκτωβρίου 2017

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 49

16/10/2017
Οι φιλελέδες μάχονται από τα χαρακώματα του protagon για το δικαίωμα στη διαφορετικότητα και για την κυριότητα των προσωπικών επιλογών.
Σε πρόσφατο άρθρο του ο Κοσμάς Βίδος επιτίθεται σε όλους εκείνους που κρίνουν αρνητικά, και με σεξιστικούς όρους, την απόφαση της ηθοποιού Ναταλίας Λιονάκη να χειροτονηθεί καλόγρια. Γράφει χαρακτηριστικά: «Ετσι επιθετικά εκδηλώνεται η έκπληξή μας που “η όμορφη ηθοποιός χειροτονήθηκε μοναχή”. Επιθετική και η σεξιστική επιμονή μας στο θέμα της εμφάνισής της. Αν ήταν άσχημη θα την αποδεχόμασταν πιο εύκολα με ράσο».
Ο Βίδος μ’ αυτά που γράφει άνοιξε μια τρύπα στο νερό κι έπεσε μέσα και πνίγηκε ή τον πνίξανε – καθότι το οπτικό κομμάτι του άρθρου του είναι σαν εκείνα που κατηγορεί. Εικονίζει φάτσα-μόστρα την «όμορφη ηθοποιό» κλίνοντας μάτι στο σεξισμό και μάλιστα σε εμφανή αντιπαραβολή με την ίδιαν ως καλόγρια (ώστε να είναι ακόμη πιο χτυπητό το πλάνο). Αν ήθελε να ήταν συνεπής με όσα υποστηρίζει στο άρθρο του δεν θα έπρεπε να υπάρχει καν φωτογραφία της ηθοποιού Λιονάκη, παρά μόνον της μοναχής Φεβρωνίας.
Αλλά το να εκτίθεται ένας φιλελές μ’ αυτά που γράφει (και δείχνει) είναι κάτι που αποτελεί, πλέον, κοινό τόπο…

16/10/2017
ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΙΑΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
Ενώ ο πάπυρος (που χρονολογείται μεταξύ 340 και 320 π.Χ) βρέθηκε κάπου έξω από τη Θεσσαλονίκη κάποιοι σπεύδουν να τον χαρίσουν στην… Ευρώπη! Ποια Ευρώπη ρε γλείφτες; Τι σχέση έχει η Ευρώπη με το 340 π.Χ.;
Αντί, οι ευρωλιγούρηδες, να γράψουν για το αρχαιότερο σωζόμενο ελληνικό «βιβλίο» προτιμούν να κοτσάρουνε μια «Ευρώπη» εκεί πέρα, μήπως και τους πούνε… απολίτιστους!
Παρακάτω δε στο κείμενο, με μικρά γράμματα, γράφουν και για την… «προστιθέμενη αξία για την εξωστρέφεια, που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα»!!
Οι άνθρωποι είναι εντελώς για τα πανηγύρια…

16/10/2017
ΤΡΟΜΟΣ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ...
Ο υπουργός Σπίρτζης σε ρόλο Παττακού. Θα ψάχνει για γόπες στους δρόμους... και θα ρίχνει και πρόστιμα με εισοδηματικά κριτήρια! Μιλάμε για κυβέρνηση της Αριστεράς τώρα, όχι τρίχες...

16/10/2017
Γελοίο πρωτοσέλιδο... σοβαρής ελληνικής εφημερίδας, που απευθύνεται στον πολύ κόσμο.
Ούτε στο Σικάγο της ποτοαπαγόρευσης και του Αλ Καπόνε τέτοια αισχρή σπέκουλα…

15/10/2017 
Συνεχίζουμε... ποδοσφαιρικά λόγω Κυριακής.
Υπάρχει ένα βίντεο στο YouTube, εκεί όπου ο Αλέφαντος την πέφτει στον Ντίνο Καρύδη! Τον θεωρεί κυριλέ, άνθρωπο του κατεστημένου, και δεν τον αφήνει να πάρει ανάσα. Και ο κακομοίρης ο Καρύδης, που πρέπει να ’ναι καλός άνθρωπος, τα καταπίνει όλα αμάσητα…
Κάποια στιγμή ο μουρλαμένος Αλέφαντος, για να τονίσει τη λαϊκή καταγωγή του, θυμάται κάτι από τα μαθητικά του χρόνια, όταν ήταν φτωχός με μπαλωμένα παπούτσια και τον σήκωνε ένας καθηγητής του (κάποιος Σαραλής), όρθιο, για να πει μάθημα (και δεν του έβαζε καλό βαθμό, παρότι τα έλεγε σωστά, επειδή είχε παρουσιαστικό φουκαρατζίκου). Και αρχίζει ο Αλέφαντος να κλίνει, από μνήμης, κάποιο ανώμαλο ρήμα της αρχαίας, τους αρχικούς χρόνους του (κάτι τέτοιο πρέπει να’ ναι), και πέφτει το γέλιο της αρκούδας καθώς λέει ό,τι του κατέβει. Δηλαδή, εγώ πέθανα στα γέλια, γιατί οι υπόλοιποι στο πάνελ δεν κατάλαβαν γρι απ’ αυτό που συνέβη. 
Δείτε στο 4:20… Αλωσκωμιληηηηλασκωνιναααααλοοοκαιαλλοοοκααλαλοκι…  

15/10/2017 
Γιατί όταν φωτογραφίζονται οι ομάδες, σήμερα, οι μπροστινοί, στη σειρά, ποδοσφαιριστές στέκονται κάπως-όρθιοι, λες και είναι συγκαμένοι; Πού είναι το βαθύ κάθισμα των μπροστινών, που το είχαμε συνηθίσει εδώ και δεκαετίες; Τι θέλουν να παραστήσουν μ’ αυτή τη μαλακία; Πως είναι τάχα ετοιμοπόλεμοι, υπονοώντας πως θα λύσουν τους… ζυγούς στο πι και φι για να φύγουνε μπροστά σαν σφαίρες; 
Όλο σύμβολα-αηδίες είναι πλέον το ποδόσφαιρο, απ' όποια μεριά και να το πιάσεις...

14/10/2017 
Χθες έλαβα ένα φάκελο από Θεσσαλονίκη με κολλημένα, πάνω, δυο γραμματόσημα με τον Κώστα Γαβρά.
Ξέρετε, πριν το Ζ (1969), τον Γαβρά δεν τον ήξεραν ουσιαστικά στην Ελλάδα (παρότι το Ζ ήταν η τρίτη και όχι η πρώτη ταινία του), καθώς ακόμη και σε κινηματογραφικά περιοδικά των σίξτις τον έγραφαν… Γκαβράς (εκ του Gavras)! 
Διάβασα, πως στην τελευταία του ταινία ο Γαβράς σκέφτεται ν’ ασχοληθεί με το πρόσφατο βιβλίο του Βαρουφάκη. Να το κινηματογραφήσει! 
Πού θα βρει σωστό προσωπικό για όλους αυτούς τους ρόλους ρε φίλε, και κυρίως ποιον θα επιλέξει για τον Τσίπρα; Πρέπει να απευθυνθεί σε πολύ μεγάλους… υποκριτές.

14/10/2017 
Επειδή έχω συγγενή νταλικέρη τον είχα ρωτήσει παλιά, όχι το 1982, πιο μετά, αν ήξερε το τραγούδι του μακαρίτη του Γιώργου Σαρρή «Με τα φώτα νυσταγμένα» (Νικολόπουλος-Ρασούλης) και αν, εν πάση περιπτώσει, τον εξέφραζε ως φορτηγατζή – αν το γούσταρε. Ο άνθρωπος μού είχε πει πώς ναι το ήξερε, το άκουγε, αλλά δεν κατανοούσε τι έλεγε ακριβώς. Τον μπέρδευε. Πού θέλω να καταλήξω…
Υπάρχουν λαϊκά τραγούδια μετά το ’80 (το τονίζω αυτό, μετά το ’80), που κυκλοφορούν μέσα στο λαό, εκμεταλλευόμενα λαϊκούς ρυθμούς/χορούς (ζεϊμπέκικο π.χ.) με στίχους… τρέχα-γύρευε (πάρε τη «Ρόζα» π.χ.). Με στίχους που είναι κουλτουριάρικοι και που δεν γίνονται καταληπτοί στην ολότητά τους από τον κόσμο. Κάτι ρημάδια λέξεις μένουνε μόνο από δω κι από κει…
 Μία λέξη λοιπόν, η «νταλίκες», που δεν ήταν καν στον πρώτο-πρώτο τίτλο του τραγουδιού, και μια ζεμπεκιά ήταν αρκετή για να γίνει αυτό το κομμάτι… ύμνος των φορτηγατζήδων.
Τώρα, τι ρόλο έπαιζαν… οι νταλίκες στην Αθήνα, πώς συνδέονταν με τις σκηνές από ταινία προσεχώς (δηλαδή με τα εντυπωσιακότερα πλάνα μιας ταινίας – γιατί αυτά βλέπουμε στις «ταινίες προσεχώς») και πώς συνομιλούσαν με τις στροφές αυτού του νόστου κανείς δεν ξέρει (ούτε ο… μέσος νταλικέρης, ούτε ο Βέλτσος, ούτε κανένας) και ούτε πρόκειται ποτέ να μάθει. Ό,τι κατάλαβες… κατάλαβες. 

14/10/2017
Τεύχος του Wire από τον Αύγουστο του ’98, πριν 20 χρόνια σχεδόν. Δείτε θεματολογία και συγκρίνετέ την με τη σημερινή… Να μην ποστάρω, γιατί έχω ξαναποστάρει, Wire του ’85…

12/10/2017 
«(…) Αντίθετα ο Νίκος Μ. είχε μια σοβαρότητα και μια ευγένεια. Με σύστησε στον * τραγουδιστή της Ροκ, ένα χαριτωμένο μακρυμάλλικο αγόρι που έμοιαζε με τη Χαρούλα Αλεξίου. Εκείνος μού πρότεινε να ποζάρω για εξώφυλλο του δίσκου που θα έβγαζε. Δε συμφωνήσαμε όμως γι’ αυτό. Αυτό ήταν το πρόσχημα για να ξεπεταχτούμε. Πήγαμε σινεμά κι από κει σπίτι μου όπου(…).
Ένα βράδυ μας πιάσανε για εξακρίβωση, πιάσανε κι αυτόν τον τραγουδιστή, γιατί είχε περάσει το κόκκινο μ’ ένα μηχανάκι. Φυ
σικά κανένας απ’ τους αστυνομικούς δεν τον γνώρισε, γιατί αυτοί αν και αμερικανόφιλοι, δεν ακούνε καθόλου ροκ μουσική. Προτιμούν τον Φλωρινιώτη, τον Χριστοδουλόπουλο, την Χριστοπούλου και άλλους ανάλογους. Έτσι ταλαιπωρήθηκε κι εκείνος μαζί μας. Εκείνη την ώρα φέραν κι ένα ξένο που τον είχαν πιάσει να καπνίζει ναρκωτικά και βάλαν τον τραγουδιστή * να τους κάνει τον διερμηνέα. Τελικά μεσολάβησα κι εγώ και τους είπα πως πρόκειται για ένα διάσημο τραγουδιστή, με δίσκους, δημόσιες εμφανίσεις και εμφανίσεις στην τηλεόραση, και τον άφησαν.(…)».
ΜΠΕΤΤΥ, Εξάντας, Ιανουάριος 1980 

12/10/2017
ΠΩ ΠΩ ΠΩ!
Τι έχει γράψει αυτός ο Σπανός! Την άμμο της θάλασσας!
Και αυτή η Μοσχολιού έχει πει με τη φωνάρα της ό,τι δεν θα πουν όλες οι σημερινές τραγουδίστριες σε 5 ζωές.
Εγώ δεν είμαι παπαδοπουλικός, δεν μ’ αρέσει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος γενικά, αλλά υπάρχουν ορισμένες εικόνες σε μερικά στιχάκια του, που με στέλνουν.
Όταν ακούω π.χ. τη Βίκυ να τραγουδάει «λάσπη πετούν τα βιαστικά λεωφορεία» ανατριχιάζω…

12/10/2017
Ένα από τα χειρότερα που βιώνει η ηλικία μου είναι ο κομπασμός κάποιων για τις «καλές» ιατρικές εξετάσεις τους. Το θεωρώ αειδές. Και απεχθές.

12/10/2017
Ήμουν κάπου σ’ ένα φιλικό σπίτι τις προάλλες, σε κάτι γενέθλια, και κάποιοι μαθητές (Λυκείου) συζητούσαν, πριν την κάνουν για Γκάζι, για μιαν εκδρομή στο CERN (Ελβετία), που θα έκαναν με το σχολείο τους στο τέλος της χρονιάς - με έξοδα πληρωμένα από τις ρημαγμένες οικογένειές τους. Τους άκουγα και γέλαγα, από μέσα μου. Για τα… έτη φωτός, που έχει προχωρήσει μπροστά το ελληνικό σχολείο.
Κάποια στιγμή δεν άντεξα και τους ρώτησα…
Ρε μάγκες να σας πω κάτι… Ξέρετε τι σημαίνει «αδράνεια» στη Φυσική; Κανένας, εννοείται, δεν απάντησε (από τους τρεις). Λοιπόν, επειδή, δεν ξέρετε, τους λέω, να πείτε στους καθηγητές σας να σας μάθουν πρώτα αυτό, και μετά να σας πάνε μέχρι τον Ισθμό, από την παλιά Εθνική, να φάτε κανα σουβλάκι και να γυρίσετε πίσω… Που μου θέλετε και CERN…
Ήταν καλά παιδιά και γελάσανε, αντί να με στείλουνε στο διάολο…

7 σχόλια:

  1. Κάποιες επισημάνσεις με όλη την εκτίμηση για το μπλογκ σου..
    Δε χειροτονείται κάποιος-α μονοχός-η γιατί ο μοναχισμός δεν είναι ιερωσύνη.
    Το απολαυστικό βίντεο του άπαιχτου Αλέφα, όπως και πολλά άλλα του, είναι εδω και χρόνια viral.
    Οι ποδοσφαιριστές που φωτογραφίζονται στην κάτω σειρά συνήθως δεν είναι τάπες όπως παλιότερα αλλά μπορεί και πάνω από το 1.80 Βλέπεις το μέσο ανάστημα των ποδοσφαιριστών έχει ανέβει τα τελευταία χρόνια- αφού μιλάμε για αθλητές που παίζουν μπάλλα. Γι αυτό και δε βλέπεις περίεργα σουλούπια μπαλαδόρων ττου παρελθόντος.
    Η συνέντευξη της Πάολας μας υπενθυμίζει την αντιμετώπιση της ένομμης- και οχι μόνο- τάξης απέναντι στους ροκάδες τον παλιο εκείνο τον καιρό.
    Αυτά ,καλή δύναμη και καλό χειμώνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ για την εκτίμηση, αλλά τη… «σφαλιάρα» θα την έτρωγες αν ήσουν επώνυμος, τώρα περνάει ξώφαλτσα.

      Εδώ για τη χειροτονία μοναχών…
      http://i-m-patron.gr/i-m-patron-old.gr/email/ordination.html

      Δεν μ’ ενδιαφέρει τι έγινε viral. Εγώ σχολίασα κάτι πολύ συγκεκριμένο.

      Αυτό που λες για τους ποδοσφαιριστές δεν εξηγεί εκείνο που παρατηρώ. Απεναντίας…

      Και για τους ροκάδες λες βλακείες. Τον τύπο δεν τον πιάσανε επειδή ήταν ροκάς, αλλά γιατί είχε περάσει με κόκκινο.

      Καλό χειμώνα, με περισσότερη προσοχή.

      Διαγραφή
  2. Σημασία έχουν αυτά που γράφονται στα μπλογκ και όχι ποιος τα γράφει- αν έχουν νόημα αυτά τα περίεργα ψευδώνυμα.
    Για τη χειροτονία των μοναχών δεν τα έμαθες καλά και στο λέω γιατί είμαι έγγαμος κληρικός -ναι δεν κάνω πλάκα.
    Η έτσι λέει για την αντιμετώπιση των μπάτσων ΜΕΤΑ την προσαγωγή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σημασία έχει να λέει κανείς τη γνώμη του επωνύμως, με αληθινό avatar κ.λπ., ώστε να ξέρω μέσα στα χρόνια με ποιον μιλάω, γιατί υποπτεύομαι πως είσαι κάποιος βλάκας, που ερχόταν και σχολίαζε εδώ πέρα με διάφορα ψευδώνυμα. Έχω κάθε δικαίωμα να υποπτεύομαι ό,τι θέλω, όταν διαλέγομαι με αγνώστους.

      Δεν μ’ ενδιαφέρει τι είσαι, παπάς ή ζευγάς. Έτσι λοιπόν σου λέω να κάτσεις να διαβάσεις προσεκτικά αυτό που σου έστειλα, γιατί είσαι άσχετος.

      Ήταν υποχρεωμένοι οι μπάτσοι να ξέρουν το ροκά; Το ότι δεν τον ξέρανε δείχνει πως το ροκ το είχαν χεσμένο και καλά κάνανε από τη μεριά τους. Εκείνο που τους ενδιέφερε ήταν η παραβίαση του σηματοδότη.

      Μην ξαναστείλεις σχόλιο. Σ’ έχω τσεκάρει και δεν πρόκειται να ξαναδείς τίποτα δημοσιευμένο εδώ πέρα, αν δεν βάλεις μυαλό.

      Διαγραφή
  3. ponte:

    Ρε Φώντα, απορώ καμιά φορά πώς ένας άνθρωπος με τη γνώση σου, την εμπειρία σου, τις παραστάσεις σου κρίνει τους άλλους τόσο άδικα και μισαλλόδοξα...Σε πείραξε τώρα που ο Βίδος (αδιάφορος μου είναι, δεν έχω διάθεση να τον υπερασπιστώ) έβαλε τη Λιονάκη - ηθοποιό και όχι τη Λιονάκη - καλόγρια...και να ο φιλελές, ο έτσι, ο αλλιώς...δεν μπορεί δηλαδή να ήταν τυχαίο, να έβαλε την πρώτη φωτό που βρήκε και τέλος; Πώς θα σου φαινότανε να σε κρίνει κάποιος από το ότι λες τον Μ. Mooney των Can "νέγρο"; Όλοι ξέρουν ότι δεν το λες ρατσιστικά, αλλά κατά την politically correct άποψη, κανείς δε λέει σήμερα τους μαύρους ανθρώπους "νέγρους". Σόρρυ, αλλά οι προσεγγίσεις σου είναι πολύ συχνά κνίτικες...εκτός κι αν αυτό το θεωρείς τίτλο τιμής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λυπάμαι, αλλά λες βλακείες. Ο τύπος είναι διακεκριμένος φιλελές και γράφει πολύ συχνά μπαρούφες. Αυτή που επεσήμανα είναι ακόμη μία στις πολλές. Εδώ επισημαίνεται και η ηλιθιότητα, συνάμα, καθότι είναι ντροπιαστικό το να γράφεις για κάτι, δείχνοντας κάτι άλλο που αναιρεί εκείνο που γράφεις. Η φωτογραφία φαίνεται να μπήκε αυτόματα και γι’ αυτό γράφω… «μ’ αυτά που γράφει άνοιξε μια τρύπα στο νερό κι έπεσε μέσα και πνίγηκε ή τον πνίξανε», υπονοώντας πως τη συγκεκριμένη φωτό μπορεί να μην την έβαλε καν αυτός. Και λοιπόν, τι; Τη βάλανε ομοϊδεάτες του, και αυτόν δεν τον ενόχλησε και τη διατήρησε. Αν ήταν «σωστός» μ’ αυτά που έγραφε θα έπρεπε να δώσει εντολή να την κατεβάσουν.
      Και για το νέγρος πάλι βλακείες λες. Ξεχνάς πως δεν βρισκόμαστε στη Λουιζιάνα, αλλά στην Ελλάδα. Και στην Ελλάδα η λέξη νέγρος δεν έχει τα σημαινόμενα που έχει το nigger π.χ. στην Αμερική. Και μάλλον είναι η λιγότερο ρατσιστικά φορτισμένη απ’ αυτές που μπορούμε να χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα. Γιατί το «μαύρος» στη γλώσσα μας έχει κι άλλες σημασίες, που μπορεί να αληθινά προσβλητικές για ένα νέγρο. Όπως και το Αφροαμερικάνος εξάλλου, που έχει σοβινιστικά, φυλετικά χαρακτηριστικά, υπονοώντας, συν τοις άλλοις, πως οι νέγροι της Αμερικής είναι κάτι άλλο κι εν πάση περιπτώσει όχι καθαροί Αμερικάνοι.
      Τα άλλο για το «κνίτικες» που λες απαξιώ να το σχολιάσω, επειδή είναι τελείως μαλακία.

      Διαγραφή
    2. "Μου είναι αδιάφορος ο φιλελές, δεν έχω διάθεση να τον υπερασπιστώ, αλλά τον υπερασπίζομαι, και οι προσεγγίσεις σου είναι κνίτικες". ΧΑΧΑΧΑΧΑ

      Διαγραφή