Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

MIKΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 83

8/3/2018
Αυτό το θρυλικό βιβλίο βγήκε κάποτε μ’ αυτό το γελοίο, απαράδεκτο και ψευτο-προκλητικό εξώφυλλο. (Καλύπτω το… επίμαχο σημείο, επειδή αγνοώ τα όρια ανοχής του facebook και δε θέλω το ποστ να κατέβει).
Είναι το βιβλίο του Γ. Τσουκαλά «Κουρασμένος απ’ τον Έρωτα» (τι εκπληκτικός τίτλος!), που είχε πρωτοβγεί το 1927, ξανά το 1965, ξανά το 1985 (είναι η έκδοση που βλέπετε – στα μέσα του ’80 το να φωτογραφιζόσουν με μια σύριγγα στο μπράτσο ήταν… in, αφού ακόμη και σε ταινίες με το Γαρδέλη και την Πίκουλα έβλεπες τέτοιες φάσεις) και ξανά το 2013 από το Φαρφουλά, στον οποίον είχε ωραίο εξώφυλλο, έχοντας υποπέσει όμως (ο Φαρφουλάς) σ’ ένα... λάθος. Γ. Τσουκαλάς και όχι… Γιώργος Τσουκαλάς είναι ο συγγραφέας.
Σε τι αναφέρεται το βιβλίο; Μέσες-άκρες το διαβάζετε, στις επίσης αχρείαστες πληροφορίες του front cover…

7/3/2018
Και κάτι ακόμη για τους Kraftwerk. Λένε κάποιοι πως επηρέασαν στην Αμερική το electro-techno και κάτι τέτοιες ιστορίες. Τρίχες… Πρόκειται για τις βλακείες που γράφουνε τα σάιτ και αναπαράγουν αφελώς οι διάφοροι.
Κανένας δεν επηρεάζει πραγματικά αν δεν έχει μεγάλη επιτυχία. Και αρκεί, πολλές φορές, κάποιος να έχει μία και μόνη μεγάλη επιτυχία, για να επηρεάσει σφόδρα.
Δεν μπορεί κάποιος να επηρεάσει καταστάσεις, όταν δε βάζει κομμάτια στην πρώτη δεκάδα του Billboard (αν μιλάμε για την Αμερική ή και παγκόσμια). Οι Kraftwerk το μόνο που κατάφεραν ήταν να βάλουν, στα άλμπουμ, το Autοbahn στο νούμερο 5, το 1975, καθώς όλα τα υπόλοιπα LP και singles τους βολόδερναν σε πολύ πιο κάτω θέσεις – άρα χοντρικά πέρασαν απαρατήρητα. Να εδώ η σούμα:  
Billboard 200 (LP): Autobahn #5, Computer World #72, Trans-Europe Express #119, The Man-Machine #130, Radio Activity #140  
Hot 100 (singles) Autobahn #25, Trans-Europe Express #67  
Το να βγαίνει λοιπόν ο πας τις και να λέει ότι… εμένα με επηρέασαν οι Kraftwerk, το τάδε single, που δε μπήκε ούτε στα 100, είναι δικαίωμά του, όπως δικαίωμα κάποιου είναι να λέει πως τον επηρέασε ο... Κουκουτάρας. Αλλά αυτό δε σημαίνει τίποτα ευρύτερα.  
Όποιος θέλει να μάθει ποιοι «ηλεκτρονικοί» καλλιτέχνες άλλαξαν την ιστορία αυτής-ταύτης της μουσικής, μεταλλάσσοντας και τις χορευτικές μάζες, ας μελετήσει τα τοπ. Εκεί είναι η απάντηση… Να ένα track, που γ@μησε… #8 στην Αγγλία, #71 στο Hot100, αλλά #1 στο US Billboard Hot Dance Club Play. Ποιο Model τώρα…
   

7/3/2018
Κάποιοι ανόητοι λένε πως οι Kraftwerk επηρέασαν τη «σύγχρονη τέχνη» (δεν τους αρκεί η μουσική, βάζουν μέσα και τη γλυπτική!) περισσότερο και από το Βάγκνερ (ό,τι μαλακία κατέβει στο κεφάλι του καθενός την αμολάει), ενώ κάποιοι άλλοι άσχετοι φτάνουν στο σημείο να τους συγκρίνουν ακόμη και με τους Beatles! Αν είναι δυνατόν!
Εντάξει, δε μηδενίζω. Κάποιους επηρέασαν κι οι Γερμανοί. Να, εδώ, τα… ρομπότ του Λουκά…

7/3/2018 
Βγαίνουν αυτά τα ευρωθρασίμια σε διάφορα κανάλια ή φυλλάδες (χάρτινες ή ηλεκτρονικές), δημαγωγούν και ψεύδονται ασυστόλως, και δεν βρίσκεται ούτε ένας δημοσιογράφος –που να μην ακούει σα δούλος ή σα χάνος– για να τους βάλει στη θέση τους. Η δε ξεπουλημένη στους δανειστές-ευρωενωσικούς κυβέρνηση δεν τολμάει να αρθρώσει ούτε κιχ, για να υπερασπιστεί την (ανύπαρκτη) υπόληψή της. Τελικά τι μένει; Οι συκοφαντίες και τα ψεύδη των τοκογλύφων.
Όποιος ενδιαφέρεται να δει τι έγινε στην περίοδο Βαρουφάκη (που δεν είναι, φυσικά, άμοιρος άλλων ευθυνών) ας το ψάξει. Εγώ το έψαξα και είδα πως τα δύο πρώτα τρίμηνα του 2015, συνολικά, υπήρξε αύξηση του ΑΕΠ σε σχέση με τα προηγούμενα αρνητικά πρώτα εξάμηνα (βασικά, γιατί δεν μπήκαν καινούριοι φόροι) και πως το χρέος, τον Ιούνη του '15, παραδόθηκε 10 δισεκατομμύρια λιγότερο. Αυτή είναι η αλήθεια, την οποία ντρέπεται να υποστηρίξει ακόμη και ο Σύριζα! 

7/3/2018 
Κι άλλος νεκρός, στο Μετρό, στη Δάφνη. 
Το Μετρό, στην Ελλάδα της κρίσης και της κοινωνικής διάλυσης, εξελίσσεται σταθερά σε καρμανιόλα, και κανείς δεν κάνει τίποτα γι’ αυτό. Πολλοί σταθμοί του είναι βαμμένοι στο αίμα και κανείς δεν ενδιαφέρεται να λάβει κάποιο μέτρο.
Δεν ξέρω ποιος ηλίθιος δίνει την κατεύθυνση να μπαίνουν οι συρμοί στους σταθμούς με χίλια, όμως, για το θέμα, δεν υπάρχει αμφιβολία, φταίνε και οι οδηγοί, που χωρίς να το καταλάβουν μετατρέπονται σε ακούσιους δολοφόνους.
Να αντιδράσουν λοιπόν και να απαιτήσουν, αφού δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο, οι συρμοί να φτάνουν στις αποβάθρες με τις ελάχιστες δυνατές ταχύτητες.
Είναι η λύση στο πρόβλημα; Είναι μια μερική και ειδική λύση, αφού τίποτα δεν εξασφαλίζει πως ο απελπισμένος δεν θα γράψει τέλος όπου αλλού μπορεί, και όπως μπορεί. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι ανεπίτρεπτο αυτή η ιερή και ύστατη απόφαση ενός ανθρώπου να μετατρέπεται σε δημόσιο θέαμα – για πολλούς και διαφόρους λόγους. 

6/3/2018
Άλλη μία γκρουπάρα, που δυστυχώς δεν την πήραν χαμπάρι οι Έλληνες στα μέσα του ’70. Το λέω, γιατί θα μπορούσε να την κυκλοφορήσει ο Μάτσας στην πράσινη MINOS (singles) ή στην πορτοκαλί (LPs), στις ετικέτες δηλαδή που έβγαζε τα «ξένα» του.
Οι Lafayette Afro-Rock Band ήταν Αμερικάνοι, αλλά είχαν για έδρα τους από τις αρχές των σέβεντις τη Γαλλία, εκεί όπου άκουσαν-έμαθαν (και) το afro. Ηχογράφησαν με διάφορα ονόματα (ως Ice π.χ. έβγαλαν μερικά εξαιρετικά LP) και γενικά η ιστορία τους είναι μπλεγμένη, γιατί σαν μονάδες ή και 2-3 μαζί έπαιζαν και με άλλα γκρουπ.
Και αυτοί φυσικά θεωρούνται εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού afro-rock, έχοντας κι άλλα στοιχεία (soul, funk, jazz κ.λπ.) στις συνθέσεις τους. Φοβεροί…  

6/3/2018
Στα μέσα του ’70 υπήρχε μεγάλο κίνημα αφρορόκ και ψευτο-αφρορόκ στην Ευρώπη, που βάδιζε πάνω στα χνάρια που είχαν χαράξει οι Santana και οι Osibisa βασικά. Πάνω σ’ αυτούς τους δύο ήρθε να προστεθεί και ο Manu Dibango με το “Soul Makossa” και από κει και κάτω έγινε το σώσε. Πάμπολλες μπάντες από τα ηπειρωτικά (Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Κάτω Χώρες κ.ά.) ξεπετάχτηκαν και άρχισαν να παίζουν σ’ αυτό το στυλ (με ρυθμούς και φωνητικά αφρικάνικα ή υποτίθεται αφρικάνικα) προσφέροντας, συχνότατα, διαμάντια.
Αυτοί που ακούγονται στο κλιπ είναι οι Kongas από το LP τους του 1974, το γκρουπ του Τσερόνε (όπως λέγαμε στη Ελλάδα τον Cerrone) και του πληκτρά Raymond Donnez (που είχε παίξει ακόμη και με το Γιώργο Ρωμανό). Υπήρχαν και Έλληνες φυσικά, που είχαν ανακατευτεί από τότε με το άφρο, και μάλλον χρειάζεται κείμενο για να τα αραδιάσουμε, όπως πρέπει, όλα αυτά…

5/3/2018
Στα πρώτα χρόνια του ’80 στην Ελλάδα οι… ειδικοί είχαν τον Jean-Michel Jarre για μισή μερίδα. Τον θεωρούσαν εμπορικό, ποπ (το ποπ στη χώρα συχνά ήταν συνώνυμο της ευτέλειας), εύκολο κ.λπ. Τέλος πάντων εγώ αυτό το είχα αγοράσει σε βινύλιο όταν βγήκε και το έχω ακόμη στη δισκοθήκη μου. Φωτεινή electro-pop, χωρίς… σκοτεινές, ναζιστικές γκριμάτσες.

19 σχόλια:

  1. Σχόλια από το facebook περί Kraftwerk...

    Thodoris Antonopoulos
    Άστο Φωντα δεν ψηνομαστε, σεβαστή η μουσική σου παιδεία κ γνώμη αλλα έχεις χάσει νομιζω επεισόδια για την ηλεκτρονική σκηνή γενικότερα :) γούστα είναι αυτά βεβαια...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Κανένα επεισόδιο δεν έχω χάσει Θοδωρή, όλα τα παρακολουθώ. Αλλά το γούστο μου δεν μου επιτρέπει να θεωρώ σοβαρή (ηλεκτρονική) μουσική το τέκνο π.χ.

    Thodoris Antonopoulos
    δεν αναφέρομαι μόνο στο μουσικό καθαρά κομμάτι όπου σίγουρα έχεις παρακολουθήσει κάποια επεισόδια αλλά στην όλη κουλτούρα κ το βίωμα στη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική - από την techno ως την psy - ως συνέχεια όπου δεν νομίζω ότι έχεις ιδιαίτερες επιδόσεις, για την ακρίβεια από όσα διαβάζω μιλάμε για ολόκληρους χαμένους κύκλους επεισοδίων και μάλλον γεροντοκορίστικες οπτικές! αλλά βέβαια είπαμε, περί ορέξεως κ.λπ.
    ...βέβαια κι εμένα το ότι δε μου αρέσει π.χ. η τζαζ δε σημαίνει ότι δεν μπορώ να αναγνωρίσω πόσο μεγάλους καλλιτέχνες και μουσικά αριστουργήματα έχει βγάλει!

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Συγκρίνεις τώρα τη τζαζ με τις αρλούμπες του τέκνο; Όποιος αγνοεί την ιστορία της τζαζ αγνοεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της παγκόσμιας λαϊκής μουσικής, που αποτέλεσε πολιτικοκοινωνική δημιουργική έκφραση για εκατομμύρια καταπιεσμένους στην Αμερική. Το να μη μ' αρέσει το τέκνο έχει να κάνει βασικά με λόγους αισθητικής, αλλά και κοινωνικούς γιατί πρόκειται για μια ηχητική καρικατούρα με άπειρα στοιχεία ευτέλειας, που συνδυάζει τη μουσική με τα ναρκωτικά και την αποξένωση. Κανένα ναρκωτικό δεν είναι απαραίτητο για την αληθινή μουσική έκφραση. Όταν η μουσική συνδέεται τόσο στενά με τα κυκλώματα των σύγχρονων κλαμπς και τον υπόκοσμο των drugs, παύει να έχει το οποιοδήποτε νόημα για μένα.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Γεροντοκορισμός δεν είναι να μην αφήνεις το γούστο σου να ευτελιστεί. Γεροντοκορισμός είναι να αγνοείς ιστορικά και δημιουργικά μουσικά είδη, προβάλλοντας σαθρά επιχειρήματα του στυλ... είναι σπουδαία η τζαζ, αλλά εμένα δε μ' αρέσει.

    Thodoris Antonopoulos
    άλλο να μη μου αρέσει κάτι, άλλο να το αγνοώ - συμπτωματικά, τυχαίνει να γνωρίζω αρκετά από τζαζ, άσχετα που δεν μου λέει πλην εξαιρέσεων. Εσύ πάλι διαγράφεις μεμιάς όλη τη σύγχρονη μουσική κουλτούρα! Ναρκωτικά, αποξένωση, άσε, σα να διαβάζω μπροσούρα της ΚΝΕ προ τριανταετίας και βάλε :))

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Λες ό,τι να'ναι τώρα. Αγνοώ εγώ τη σύγχρονη μουσική κουλτούρα; Γράφω συνέχεια για σύγχρονους καινούριους δίσκους ροκ, τζαζ, ηλεκτρονικά, αβάντ, πειραματικά κι ένα σωρό άλλα. Αρκεί να μπεις στο δισκορυχείο και να διαβάσεις. Και γράφω πολλάκις λόγια θετικά, γιατί πάντα θα βγαίνουν καλά ή και πολύ καλά πράγματα. Δεν θα αναγάγω όμως σε δημιουργούς τους DJs, ούτε θα αποδεχτώ ποτέ τα drugs ως κυρίαρχη συνιστώσα ενός τύπου χορευτικής μουσικής κ.λπ. Σε τελευταία ανάλυση δεν είμαι μια πιτσιρίκι για να χτυπιέμαι στα κλαμπ. Το έκανα όταν έπρεπε, και ανά εποχές καθημερινά... μετά τη δουλειά και τον αγώνα.

    Thodoris Antonopoulos
    τη συγκεκριμένη κουλτούρα που αναφέρομαι μάλλον την αγνοείς σε βάθος - έπειτα γιατί τέτοια ταύτιση των ντραγκς με την ηλεκτρονική, στη ροκ, την τζαζ, τα μπλουζ κλπ τη βγάζανε με χαμομήλι, γιαουρτάκι και χυμό αλόε βέρα;
    ... και φυσικά δεν είναι όλοι οι dj καλλιτέχνες, ορισμένοι όμως είναι οι αντίστοιχοι των μεγάλων κλασικών συνθετών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Δεν ξέρω σε ποια κουλτούρα αναφέρεσαι. Αν εννοείς τη σύγχρονη χορευτική ηλεκτρονική σκηνή (με τα άπειρα γελοία ονόματα) ναι, δεν ασχολούμαι σοβαρά μαζί της, γιατί δεν βρίσκω τίποτα που να με ελκύει. Για καθαρά επαγγελματικούς λόγους ακούω όμως, για να έχω μια γνώμη.
      Φυσικά υπήρχαν τζαζ και ροκ μουσικοί που ανακατεύτηκαν με τα ναρκωτικά, τι σημαίνει αυτό όμως; Πως τα ναρκωτικά επικαθόρισαν αυτά τα μουσικά είδη; Ο Hendrix υπήρξε μεγάλος μουσικός όχι επειδή έπαιρνε ναρκωτικά, αλλά επειδή το δημιουργικό ταλέντο του ήταν τεράστιο. Ούτε είχε τα ναρκωτικά ανάγκη, για να δημιουργήσει. Φυσικά, όποιος παίρνει συστηματικά ναρκωτικά δεν μπορεί να δημιουργήσει τίποτα. Γι' αυτό μεγάλοι μουσικοί χάθηκαν από την πιάτσα για 2, 3, 5 χρόνια, όταν έπεσαν με τα μούτρα στην ντρόγκα.
      Εντάξει τώρα, άμα θεωρείς τους DJ εφάμιλλους των "μεγάλων κλασικών συνθετών" δεν μπορούμε να κουβεντιάσουμε σοβαρά. Παρά ταύτα δεν αρνούμαι τη συζήτηση, είτε εδώ, είτε καλύτερα κάπου έξω, σ' έναν καφέ κ.λπ, ώστε να έχουμε άνεση να πούμε προφορικά εκείνα που πρέπει να πούμε.

      Thodoris Antonopoulos
      δεν αντιλέγω για το τελευταίο, και σπουδαίοι μουσικοί όπως και σπουδαίοι dj "κάηκαν" στην πορεία, όσοι όμως κατάφεραν και κράτησαν το μέτρο κάνανε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. επίσης δε σημαίνει ότι όλοι ντε και καλά την "πίνουν"...

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Έχω γνωρίσει κι εγώ σπουδαίους DJ, τους έχω ακούσει κιόλας (εννοείται), αλλά δεν θεώρησα ποτέ τον DJ μουσικό δημιουργό. Κανένας DJ δεν έχει το δημιουργικό οίστρο, την ικανότητα, τις γνώσεις και το ταλέντο να γράψει ένα χορευτικό κομμάτι σαν εκείνα που έγραφε ο Moroder π.χ.

      Thodoris Antonopoulos
      ένας μεγάλος dj Φώντα δεν οφείλει να γνωρίζει οπωσδήποτε να γράφει μουσική. δική του αποστολή είναι να ξέρει να αφηγηθεί μια ιστορία με τρόπο συναρπαστικό, να μπορεί δλδ να συνθέσει μέσα από μουσικές άλλων ένα σετ που να καταφέρει να σε απογειώσει σωματικά και πνευματικά.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Συμφωνούμε απόλυτα σ' αυτό. Κι είναι δημιουργικό το να ξέρεις να βάζεις τα "σωστά" κομμάτια το ένα μετά το άλλο. Τώρα το τι θεωρεί ο καθένας "σωστό" κομμάτι είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Και κάπως έτσι φτάνουμε στην αρχή, ξανά, της κουβέντας μας...
      Κι όταν αναφέρομαι σε σύγχρονους DJs δεν αναφέρομαι σ’ εκείνους που βάζουν, απλά δίσκους το έναν μετά τον άλλον, επιλέγοντας «σωστά» κομμάτια, απ’ όλες τις δεκαετίες της χορευτικής μουσικής, αλλά σ’ εκείνους που κάνουν οι ίδιοι παραγωγές έχοντας και δισκογραφία – όντας άσχετοι με τη μουσική. Μιλάω γι' αυτούς τους αστείους που τους βλέπεις πίσω από τα decks να γυρίζουν όλη την ώρα κάτι κουμπιά (υποτίθεται πως δουλεύουν), πουλώντας μούρη στους αδαείς πιτσιρικάδες.

      Thodoris Antonopoulos
      .. α γειά σου... όταν πάντως ξεκίνησε όλη αυτή η φάση παίζει και να ήμουν επίσης συντηρητικός και προκατειλημμένος, δεν άργησα όμως να βρω τη φώτιση :D

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Οκ, καλή συνέχεια. Την κάνω τώρα...

      Διαγραφή
  2. Voltnoi Brege
    Διάβασε
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Energy_Flash
    Energy Flash - Wikipedia
    Και μετά άκου.

    Jimmy Musicfan
    συγχρονη μουσική κουλτούρα;;;;;; ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ. Για να καταλάβεις τι λες και οι άλλοι επίσης, κοίτα ποίηση,ζωγραφική κλπ τι είχαμε δεκαετίες από 30 έως 50 - 60 - 70 και τι σήμερα. ΧΑΧΑΧΑ με έκανες και γελάω πρωι-πρωί. (άκου τέκνο κλπ μουσική) ΧΟΧΟΧΟ

    Thodoris Antonopoulos
    καλά εσύ μη φας, δε θα σε ταϊσουμε με το ζόρι, χαίρομαι που σου έφτιαξα τη διάθεση :)

    Vassilis Konstandopoulos
    άσχετο, στη συναυλία, η σύνθεση του γκρουπ, πια ήτο;

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Μόνο ο Ralf από τους αρχικούς. Οι άλλοι 3 είναι από πιο μετά.

    Vassilis Konstandopoulos
    μάλιστα, άρα μιλάμε για λέιμπελ, όχι για "γκρουπ".

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ε βέβαια. Ένας κουβαλάει το όνομα. Απορώ πώς τον άφησε ο Florian. Θα τα έχουν καλά φαίνεται...
    Εντάξει, και οι 4 αυτοί μπορεί να παίζουν μαζί εδώ και 4-5 χρόνια.

    Vassilis Konstandopoulos
    οκ, δεν ξέρω, από την άλλη, ξεκούραστα λεφτά, γιατί όχι;
    Δεν αντιλέγω, απλώς σκέφτομαι διάφορα ανάλογα με αλλαγές

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Πάντως μια φωτογραφία που είδα με το Ούφο πάνω από την Ακρόπολη μ' άρεσε...
    Έχουν υπάρξει πολλά τέτοια ανάλογα. Υπάρχουν και περιπτώσεις με-χωρίς κανένα αρχικό μέλος, που βρέθηκαν στη γύρα.

    Vassilis Konstandopoulos
    ναι, είδα, περί ορέξεως κλπ., αλλά είναι ενταγμένη σε ένα σόου, οπότε δε μου πέφτει λόγος.
    για βολ, γνωστές ιστορίες, απλώς αναρωτήθηκα. Τεσπα, καλό είναι να διασκεδάζει ο κόσμος, αλλά μην το κάνουμε και Πουτσίνι

    Σαραντης Κλωνάρας
    ετσι ειναι φωντα μου

    Ζουλιάν Μπάλστον
    Το σπαστικό με αυτούς. Είναι πως τους δίνουν βραβείο μουσικής για κάτι που δεν εφυηραν. Είχαμε ξαναμιλήσει. Συνθ ποπ υπάρχει απ'τα 80ς. https://youtu.be/OSRCemf2JHc
    Gershon Kingsley – Popcorn

    Ζουλιάν Μπάλστον
    60ς ήθελα να πω. Γκραμαρ ναζι

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Από τα σίξτις εννοείς. Το Ποπκορν είναι 1969.

    Ζουλιάν Μπάλστον
    Ε ορθογραφικό/νουμερολογικο λάθος
    (Όπως φυσικά η αμπιεντ δεν είναι εφεύρεση του γνωστού Eno. Μέχρι και οι δικοί μας συνθέτες τον πρόλαβαν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Υποτίθεται ότι οι Γερμανοί δεν πούλαγαν μόνο μουσική, αλλά και image, τεχνοκρατία, ψυχρότητα και τα συναφή.
      Εντάξει, είχαν ένα ύφος. Εγώ δε μηδενίζω. Αλλά άμα διαβάζω υπερβολές μπορεί και να μηδενίσω... από κόντρα στη μαλακία.

      Ζουλιάν Μπάλστον
      Όλα αυτά τα έχουν κάνει οι Σοβιετικοί φουτουριστες μισό αιώνα πριν από αυτούς.Με μαζική υποδοχή στην χώρα τούς.
      Τίποτα καινούργιο. Οι Kraftwerk από εκεί τα πήραν, και με μασημενο τρόπο.
      Στην Ελλάδα πχ διαβάζουμε Μαγιακόφσκι οι σοσιαλιστές. Δεν ξέρουμε όμως την πληρότητα της μηχανικής, φουτουριστικης αισθητικής του. Την λατρεία του για την δύναμη του κρύου μετάλλου και του ηλεκτρονικου μέλλοντος Μαγιακόφσκι, Χλεμπνικοφ κ.α Όπως και άλλες μορφές ρωσικής πρωτοπορίας. Μεγάλη κουβέντα.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Ναι, εντάξει άλλο στη λογοτεχνία. Και ο Τσάπεκ γράφει για τα ρομπότ από το '20.

      Jimmy Musicfan
      METROPOLIS !!

      Vasilis VMan
      https://www.youtube.com/watch?v=roVQLBO2LgQ
      Mixalis Rakintzis - SAGAPO video clip

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Αυτός έχει επιρροές και από Βάγκνερ…

      Yiannis Iliakis
      Ετούτο το video το έχετε δει?
      https://www.youtube.com/watch?v=hWUiLJnEYJI
      First Techno (Kraftwerk 1970)

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Πολλές φορές.

      Yiannis Iliakis
      Καλό κομμάτι, καλύτερο όμως η "ηλεκτρονική εποχή" από τον ίδιο δίσκο! Στο 0:27 το "ριφ" του synth θυμίζει λίγο το equinoxe 4 του Ζαρ! (πχ. 0:08 και 2:46)
      https://www.youtube.com/watch?v=fpWNimba344
      Equinoxe 4 - Jean Michel Jarre – YouTube

      Stelios Keraunogidos
      σε ενα μικρο μπαρακι (με τον καταλληλο ψαγμενο κοσμο) στην ιδιαιτερη πατριδα μου (ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ) το συγκεκριμενο εχει γινει χιτ ...https://www.youtube.com/watch?v=IXySSeBU96A
      Λουκάς - 01 - Ηλεκτρονική Εποχή

      John Quaz
      Μια ωρα ηλεκτρονικης μουσικης πριν τους Kraftwerk... αλλα η αληθεια ειναι πως αυτοι πρωτοεκαναν επιτυχια synth pop με στιχους... εκτος αν εχετε να κανα παραδειγμα που δεν γνωριζω;
      https://www.mixcloud.com/.../quazatron-60s-electronica.../
      Quazatron - 60's electronica tribute

      Jimmy Musicfan
      Βεβαια να μου πεις ν άκουσω Beatles σημερα,είναι σαν να μου λες να φαω bebelac !!! χαχαχα

      Andreas Rozos
      101% true !!!!!!!!!!!!!!!! Bruce Haack ρε αμόρφωτοι !!!!

      Kosmas Vassiliou
      Ας βάλω κι εγώ ένα ποίημα:
      https://www.youtube.com/watch?v=iuDzS0EYixQ
      Edgard Varèse: Poème électronique

      Harry Gordon
      https://www.youtube.com/watch?v=FAPQWCr4wAo
      Διχως Προσωπο - B My Babe

      Διαγραφή
  3. Γιώργος Γιαννόπουλος
    Όντως το autobahn ηταν που τους έφερε στο προσκήνιο, και πιθανότατα επηρρέασε κάποιους -πιο επιδραστικούς- που με τη σειρά τους επηρρέασαν άλλους. Σκέπτομαι βασικά brian eno , bowie, στα μέσα και τέλη των 70'ς.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ο Eno ήταν πιο radical. Γούσταρε Harmonia.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Antonis Kleidouchakis
    Δεν υπάρχει περίπτωση να μπω και σήμερα σε πολλά λόγια. ��
    Υπενθυμίζω πως το electro προυπήρχε και κάποια στιγμή δημιουργήθηκε στο detroit το techno.
    Καλησπέρα.
    http://www.laweekly.com/.../10-classic-techno-records-for...
    10 Classic Techno Records For People Who Don't Know Shit About Techno

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    <<Υπενθυμίζω πως το electro προυπήρχε και κάποια στιγμή δημιουργήθηκε στο detroit το techno. << Είπα εγώ κάτι άλλο;

    Antonis Kleidouchakis
    Ναι κατάλαβα. Δεν το θεωρείς σπουδαίο μουσικό κίνημα. ΟΚ.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Εκείνο που λέω είναι πως το τέκνο το επηρέασε το Rockit και όχι το Numbers.
    Τώρα θα μας μάθει τους Cybotron το LAWeekly? Εγώ τους ακούω από τα 80s!

    Antonis Kleidouchakis
    To Rock it είναι electro και επιρέασε το acid αν θες. Άλλος είναι ο ήχος του techno.
    Mιλάμε για τον juan Atkins (Cybotron) όχι τους Αυστραλούς, έτσι?

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Καλά άσε τώρα. Γιατί θα πω μια παροιμία, που είναι αισχρή και δε θέλω. Όχι για σένα, για τις αποστάσεις...

    Antonis Kleidouchakis
    Καλά εγώ δεν πρόλαβα να ακούσω το playlist από το άρθρο που σου έστειλα. Τα δύο πρώτα πάντως είναι χαρακτηριστικά της έναρξης. Μετά τα μέσα 80s πήρε το δρόμο του.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Πάντως φίλε μου σκέψου πως ο Δράκουλας (η ταινία της Χάμερ) επηρέασε ακόμη και τον Τσιτσάνη. Και σκέψου μετά αν επηρέασε το Ρόκιτ το τέκνο. Άσε τι λένε οι καλλιτέχνες. Πρέπει να σκεφτόμαστε μόνοι μας.

    Antonis Kleidouchakis
    Ναι, επιδραστικό κομμάτι. Έγινε χαμός στα 80s με το acid. Για την ακρίβεια το rave υπήρξε μέσω του Acid. To techno έγινε αργότερα πιο μαζικό. ...και δεν μιλήσαμε για House, ούτε για Ευρώπη.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Εντάξει, όλα έχουν μια σειρά στο dance. Αλλά κανείς δεν μπορεί να υποτιμά κομμάτια σαν το Ρόκιτ (στο dance). Και είναι αυτά που αλλάζουν την ιστορία. Τα άλλα, τα άγνωστα, τα πουσάρουν μόνον οι dealers σε κάτι μαλάκες που χώνουν φράγκα για να τ' αγοράσουν και να "παίξουν" μ' αυτά. Να παραστήσουν τους ψαγμένους κ.λπ.

    Antonis Kleidouchakis
    Σιγά μην το υποτιμάει κανείς. Μην το λες αυτό. Όποιος πιτσιρικάς που ακούει ηλεκτρονική μουσική, χορεύει με καινούργια κλπ αν ακούσει σήμερα αυτό το κομμάτι θα γουστάρει.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ναι. Σίγουρα. Άμα τον αφήσουν ανεπηρέαστο οι διάφοροι άσχετοι.

    Antonis Kleidouchakis
    Σε αφήνω. Περιμένει άμοιρος συνεργάτης mail μου με αρχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Valadis Terzopoulos
      Θα εβαζα μεσα στη λιστα και το French Kiss. Edit :Αν και ειναι Chicago αλλα οσο να ναι επηρεασε.
      https://www.youtube.com/watch?v=3Y8w2W1uy2A
      Lil Louis - French Kiss

      Antonis Kleidouchakis
      French, Kiss και Σικάγο, όλα τα συοιχεία μοιρίζουν House.

      Διαγραφή
  5. Manolis Stavroulakis
    Θα ήθελα Φώντα μερικά παραδείγματα του πως οι chart επιτυχίες επηρεάζουν και δημιουργούν τάσεις και ρεύματα. Γιατί εγώ πιστεύω - και μπορώ να σου φέρω αν θες πολλά παραδείγματα γι'αυτό - το ότι συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο: όταν φτάνει κάποιο τραγούδι (καλλιτέχνης-συγκρότημα) να γίνεται crossover έχουν ήδη προηγηθεί οι ζωμώσεις και οι όποιες μουσικές πρωτοπορίες-επαναστάσεις. Και οι Kraftwerk δεν χρειάστηκε να βρεθούν στα charts για να αλλάξουν τον ρου της μουσικής ιστορίας.
    Όσο γι'αυτό που λες ότι κάποιοι λένε γι'αυτούς το ένα και το άλλο αλλά εσύ τα θεωρείς αυτά... τρίχες. Επίτρεψέ μου να σου πω ότι δεν έχει καμία σημασία το τι θεωρείς εσύ (ή εγώ) αλλά το τι θεωρούν δεκάδες καλλιτέχνες που τους αναφέρουν σαν #1 επιρροή τους - από τον Derrick May και τον Carl Craig μέχρι τους Depeche Mode και τους Human League (μεταξύ άλλων, δεκάδων συγκροτημάτων της electronica - μπορώ να σου αναφέρω και πηγές-συνεντεύξεις αν θες, αν και ένα απλό γκουγκλάρισμα φτάνει).
    Οπότε δεν καταλαβαίνω αυτήν την σχεδόν εμμονική απαξίωση για το συγκρότημα στις τελευταίες αναρτήσεις σου...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Δεν άλλαξαν κανέναν ρου της μουσικής ιστορίας οι Kraftwerk. Ξεκινάμε από λάθος βάση. Κομμάτια σαν το Model π.χ. υπάρχουν πάμπολλα από εκείνη την εποχή ή και παλιότερα, το ίδιο ή και περισσότερο επιτυχημένα. Η μουσική ιστορία άλλαξε από πολύ συγκεκριμένους καλλιτέχνες. Λίγους. Δεν άλλαξε από τους... Sonic Youth.
    Και δεν έχει καμμία σημασία τι λένε οι καλλιτέχνες ως επιρροές, γιατί τις περισσότερες φορές τις πιο βασικές επιρροές τους τις κρύβουν και λένε άλλα αντί άλλων.
    Και το εξής. Εγώ δε λέω ότι οι Kraftwerk ήταν ασήμαντοι και δεν επηρέασαν κανένα. Λέω πως με την αφορμή της συναυλίας τους στην Αθήνα γράφτηκαν από υπερβολές, μέχρι μπούρδες.

    Manolis Stavroulakis
    Όταν μιλάμε για Kraftwerk φυσικά και δεν μιλάμε για το "Model" - η μεγαλύτερή τους επιτυχία αλλά και το λιγότερο πρωτότυπο και ενδιαφέρον τραγούδι τους - αλλά για τις seventies δουλειές τους. Όσο για τις αναφορές... δεν νομίζω ότι είναι σωστό να απαξιώνουμε τα λόγια των καλλιτεχνών μόνο και μόνο για να προβάλουμε τις δικές μας θεωρίες. Αλλιώς ο καθένας μας μπορεί να λέει για όποιον γουστάρει ότι του κατέβει στο κεφάλι.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Οι επιρροές του καθενός φαίνονται. Τις λέει - δεν τις λέει. Όποιος ξέρει καταλαβαίνει.

    Manolis Stavroulakis
    Αυτό ακριβώς...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ο Χατζιδάκις έλεγε συνέχεια για Faure π.χ., αλλά Μότσαρτ έκλεψε.

    Manolis Stavroulakis
    Ε άλλο η "κλοπή" όμως και άλλο οι επιρροές. Και δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένα ενορχηστρωμένο σχέδιο προώθησης των Γερμανών και τους αναφέρουν όλοι μα όλοι οι ηλεκτροποπάδες σαν #1 επιρροή τους - συν βεβαίως αρκετοί παραγωγοί house-techno-electronica-etc...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Οι Γερμανοί είναι άπειροι, από Στοκχάουζεν μέχρι Roedelius, Von Deyen, Schickert, Asmus Tietchens κ.λπ. Ο καθένας μπορεί να λέει ότι τον επηρέασε όποιος θέλει...
    https://youtu.be/dBkEwtQPNhg
    Asmus Tietchens – Blutmund

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Spyros Hytiris
    Πρέπει όμως να γίνει κάποιος διαχωρισμός μεταξύ καλλιτεχνών και καταναλωτών. Οι Velvets ήταν πάντα αντιεμπορικοί, αλλά ύστερα από μισό αιώνα εξακολουθούν να είναι στην κορυφή των επιδραστικών συγκροτημάτων. Ο Στοκχάουζεν ήταν γνωστός μόνο στους πανεπιστημιακούς κύκλους, όμως το Krautrock και οι Pink Floyd (παραδείγματα αναφέρω) χρωστούν πολλά σ' αυτόν.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Όλοι επηρεάζουν στο μέτρο του δυνατού. Και οι Velvets είχαν δίσκους στο Billboard 200. Κι ούτε έχουν επηρεάσει τους πάντες οι Velvets. Ο Michael Jackson έχει επηρεάσει απείρως περισσότερους. Ο Στοκχάουζεν έγινε γνωστός στην ποπ μέσω Beatles και Who και λιγότερο Zappa. Άλλα άμα οι Beatles δεν τον έκαναν γνωστό στην ποπ, θα τον ήξερε σίγουρα το 1/100 όσων τον ξέρουν. Και τέλος πάντων η... Dolly Parton είναι πιο επιδραστική απ' όλες τις μπάντες του krautrock.

    Zisimos Tryfidis
    Το εάν οι kraftwerk επηρέασαν ή όχι τη σύγχρονη μουσική δεν φαίνεται ούτε απο chart positions ούτε από δημοσιογραφικές υπερβολές...δείτε πόσοι μουσικοί τους αναφέρουν σαν επιρροές...δείτε πόσοι έχουν κάνει sampling θέματα και λούπες απο κομματια τους....και ,σας θυμιζω, ούτε η μπανάνα των velvets πήγε στο τοπ10 του billboard αλλά επηρέασε εκατοντάδες μουσικούς σε όλο τον κόσμο... τέλος ο Herbie Hancock είναι τρομερά σημαντική επιρροή, αλλά όχι η μόνη, ειδικά αν σκεφτεί κανεις ότι στα μέσα των 70s ο Hancock ήταν πολύ λιγότερο "electro" από τους kraftwerk.....

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Νομίζω απάντησα πιο πάνω γι' αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Gus Kay
    Η τριάδα από το 70' Moroder, Kraftwerk, Yellow Magic Orchestra έκανε την αρχή... το 83' που κυκλοφόρησε το Future Shock ήταν λίγο αργά, όχι ο,τι δεν επηρέασε κοσμάκη, φυσικά και ναι αλλά πρωτοπόρο δεν τον λες αφού είναι γνωστό άλλωστε ο,τι τον επηρέασε ο Hashim με το Al-Naafiysh και έγραψε το Rock it το οποίο έγινε τεράστια επιτυχία

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Το ανέφερα σαν ένα εμπορικό κομμάτι που επηρέασε τους πάντες. Δεν είπα ότι ήταν πρωτοποριακό. Αν και είχε και κάποια ιδιαίτερα στοιχεία...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ξέχασες Cerrone, Space κ.λπ. για μας τους... Ευρωπαίους.
    https://www.youtube.com/watch?v=P_ukfGAd8T4

    Gus Kay
    Νομίζω ο,τι ο Moroder μας καλύπτει

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Είναι πολλοί. Και ο Vangelis και ο Jarre και άλλοι.

    Γιωργος Φωτιου
    το 1978 υπηρχε ελεκτρο στην αμερικη?

    Antonis Kleidouchakis
    Γιατί το 78?

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Και δέκα χρόνια πιο πριν υπήρχε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Antonis Kleidouchakis
      ΤΟ electro έχει να κάνει με ένα συγκεκριμένο Rolland. Το 80 νταν κυκλοφόρησε (το μηχάνημα). Πιο πρώτα ήταν disco, boogie, hip-hop, dub. Μην συγχέομε το electro σαν συγκεκριμένο είδος μουσικής με την ευρύτερη ηλεκτρονική μουσική.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Μην παίζουμε τώρα με αυτά. Αυτό είναι electro και είναι από το 1968...
      https://www.youtube.com/watch?v=VyW_VkOTo2k
      Dick Hyman - "Give It Up or Turn It Loose"

      Antonis Kleidouchakis
      Ναι. Άλλος ήχος αυτός. Ειδικά στους πειραματικούς έχουν βγει ήχοι πολύ μπροστά. Το ρυθμικό εδώ είναι φανκοκάτι. Το electro σαν είδος μουσικής πάει όπως σου είπα. Πάει πακέτο με το συγκεκριμένο μηχάνημα και είναι από μαύρους που πειραματίζοντουσαν με το early hip-hop.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Δεν ξέρω ποιος το λέει αυτό ρε φίλε μου... Και γιατί θα πρέπει εγώ να το αποδεχτώ.

      Antonis Kleidouchakis
      Όχι, είναι γραμμένο ρε συ. Κάτσε να γκουγκλάρω, δεν θυμάμαι το όνομα του Rolland.
      Αυτό που λες εσύ, είναι άλλη φάση. Είναι βαθύ ψάξιμο στην ιστορία της ηλεκτρονικής μουσικής. Έχουν γίνει τεράστια πράγματα και ψαξίματα πριν τα 70s και στα 70s bebaia.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Ρε Κλειδουχάκη γράφει ο ένας, γράφει και ο άλλος. Εμένα μου αρέσει να θεωρώ σωστές τις δικές μου απόψεις. Τι να κάνουμε τώρα...

      Antonis Kleidouchakis
      ΑΥτό είναι το μηχάνημα που ανακάλυψαν τον ήχο που ονομάστηκε electro. (φωτό)

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Και τι σημαίνει αυτό; Έκοψαν από το electro-nic το nic και φτιάξανε καινούριο μουσικό όρο; Είναι για γέλια αυτοί που τα λένε αυτά.

      Antonis Kleidouchakis
      ...και όχι μόνο. Μιλάω μόνο για το 1980. Μετά το μηχάνημα το χρησιμοποίησαν και αλλού.
      ΆΚου το κομμάτι που πόστερε πριν ένας φίλος εδώ. Αυτός ο ήχος, λέγεται electro.
      Αν είναι έτσι να μην υπάρχουν είδη μουσικής και να λέμε όλα rock όταν ακούμε κιθάρες.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Φυσικά πρέπει να λέμε ροκ όταν ακούμε ροκ κιθάρες. Εκτός αν ακούμε τζαζ κιθάρες. Είναι μαλακία τα χιλιάδες genres.

      Antonis Kleidouchakis
      Α ΟΚ. χαχαχα, τώρα μιλάς σε ένα genreόπλικτο. Εντάξει, μου αρέσει πολύ να διακρίνω τα genres.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Και είναι δέκα φορές μαλακία τα άπειρα genres της σύγχρονης ηλεκτρονικής.
      Garage, jungle, grime και τρίχες κατσαρές. Εγώ αυτά με συγχωρείς, αλλά τα φτύνω.

      Antonis Kleidouchakis
      Γαμώ είναι. Που να δεις στις μέρες μας. Έχει χαθεί η μπάλα. Δεκάδες προσμίξεις. Σήμερα είναι άθλος να βγάλει ένα ηλεκτρονικός νεους δρόμους.

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Λογικό είναι αυτό. Σε όλα υπάρχει ένα τέλος. Εκείνο που χρειαζόμαστε δεν είναι πάντως ηλεκτρονικές μαλακίες, αλλά κανα τραγουδάκι, που να μπορούμε και ν' αξίζει να το τραγουδήσουμε όλοι. Για μένα είναι πιο σημαντικό αυτό.

      Antonis Kleidouchakis
      Ναι. Μεγάλη υπόθεση να παίζει το τραγούδι.
      Άκου αυτό. Από σημερινό ηλεκτρονικά. Άγνωστος. Δεν είναι τραγούδι, απλά για τη χρήση της φωνής το αναφέρω.
      https://www.youtube.com/watch?v=HkRRqxrGxpA
      Celestial Trax - Not In Control [Purple Tape Pedigree]

      Antonis Kleidouchakis
      ...και αυτό. post trip-hop. Σημερινό.
      https://www.youtube.com/watch?v=DU0wCVEHgos
      Young Echo – Here

      Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
      Κι άντε να σου πει τώρα αυτός ότι είναι επηρεασμένος από... Sangiuliano και όχι από Pink Floyd και Tangerine Dream
      Το πρώτο πάντως ήταν καλό. Το άλλο μου φάνηκε βαρετό, όπως το έτρεξα και μάλλον τραβάει αδικαιολόγητα.

      Antonis Kleidouchakis
      Ναι δεν ξέρω. Προφανώς έχουν ακούσει τα βασικά του rock όλοι αυτοί. Όλοι έχουν τις επιρροές τους συνειδητά ή ασυνείδητα.

      Antonis Kleidouchakis
      ΆΚου both ολόκληρους τους δίσκους. To δεύτερο δύσκολο, αλλά ναι πρέπει να ακο΄θυσεις όλο το δίσκο. Καλά αυτά δεν είναι dance, αν και όλοι αυτοί κάνουν και dj sets.

      Διαγραφή
  8. Michalis Matthaiou
    To "Aπο που κι ως που?" επηρέασε γενeές τοπογράφων. :D
    Dick Hyman 1968

    Gus Kay
    Πίστευα πως αναφερόμαστε στο Εlectrofunk και τα παρακλάδια του (βλέπε Herbie Hancock - Rockit) γιατί αν μιλάμε για ηλεκτρονικούς ήχους γενικά (moog κτλ) μπορώ να σε πάω 30 χρόνια πριν από το 1969.

    Michalis Matthaiou
    Eννοειται,Ρώσσος συνθέτης απο το 1929. Αμερικανικα απο το '53 σιγουρα

    Gus Kay
    Electrofunk, Detroit Techno, Chicago House βασικά εργαλεία για τη δημιουργία αυτής της μουσικής ήταν τα TR 808, 909 και ΤΒ303.
    Εδω οι MC's τα TR οι ΚRAFTWERK και το Planet Rock φυσικά.
    https://www.youtube.com/watch?v=laskU6RAsi0
    TR 808 THE UNTOLD STORY PART 1
    Αμερικάνικα από το 1939, σου θυμίζω τον John Cage και το Imaginary Landscape No1

    Ioannis Karr
    Ας μην ηταν οι Dire Straits να πουλησουν ενα καρο δισκο και θα τους ελεγα τι ιντι ροκ θαχαμε σημερα
    Αυτα να τα πεις στους ασχετους που μας εχουν πρηξει ταρχιδια με την επιρροη των βελβετ αντεργκραουντ στο πανγκ και στα απαυτα .πεντε δισκους πουλησαν και την ειδαν επιδραστικοι ναουμ

    Ισιδωρος Βραχμαπουτρας
    Το πρωτο scratch που ακουστηκε worldwide live στα grammy εκεινης της χρονιας απο τον DJ GrandMixer DXT και αποτελει οροσημο και για το hip-hop σαν track και ειδικοτερα για τους πρωτους hip-hop dj's,που το εχουν ως σημειο αναφορας - σαν την πρωτη φορα που ακουσαν τον ηχο του scratch στην τηλεοραση και τους εβαλε στην μπριζα να πειραματιστουν και αυτοι για να παραγουν αναλογους ηχους απο τα βινυλια αλλα και για να το εξελιξουν στη συνεχεια σαν τεχνικη ... https://scratch.mit.edu/projects/100238647/
    Scratch - Rock it

    Gus Kay
    https://www.youtube.com/watch?v=s0QD-T-VyQ4
    Hashim - Al Naafiysh ( It's Time! ) ( Cutting Records 1983 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θα συμφωνήσω πάλι με τον Ανώνυμο που υπογράφει Μανώλης Σταυρουλάκης και ειδικότερα (δυστυχώς!), με τη διαπίστωση περί "αυτήν την σχεδόν εμμονική απαξίωση για το συγκρότημα". Κρίμα.
    Υ.Γ. (να λέμε και τα καλά - να λέμε και τα στραβά... για τα γραφόμενα στο ιστολόγιο εννοώ).

    Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
    www.badsadstories.blogspot.gr
    www.badsadstreetphotos.blogspot.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει καμμία "εμμονική απαξίωση".
      Όπως έγραψα και παραπάνω... "Εγώ δε λέω ότι οι Kraftwerk ήταν ασήμαντοι και δεν επηρέασαν κανένα. Λέω πως με αφορμή τη συναυλία τους στην Αθήνα γράφτηκαν από υπερβολές, μέχρι μπούρδες".

      Διαγραφή
  10. JOHN το προηγούμενο σχόλιο που άφησες ήταν στις 29/10 (στο άρθρο για τη Σοφία Βέμπο) και ήταν ντροπιαστικό για σένα, όχι για το δισκορυχείον (φυσικά δεν το δημοσίευσα).
    Δεν μ’ ενδιαφέρουν οι αναγνώστες σαν και του λόγου σου. Αναγνώστες που το μόνο που τους νοιάζει είναι το πώς θα χύσουν το δηλητήριό τους.
    Όταν μάθεις να σέβεσαι το χώρο που θέλεις να φιλοξενεί τις απόψεις σου και να κουβεντιάζεις με επιχειρήματα, μπορεί και να τα ξαναπούμε…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απάντηση σε σχόλιο που έλαβα και δεν τη δημοσιεύω, γιατί είμαι... σταλινικός (γέλια).

    Αγαπητέ μου δεν μ' ενδιαφέρουν τα καλά λόγια. Μπορώ, δε, να πω πως τα αντιπαθώ κιόλας, γιατί με κάνουν να νοιώθω κάπως περίεργα. Δεν γράφω για να μου λένε "μπράβο".
    Εγώ θέλω σχόλια που να σέβονται τις απόψεις μου και τον κόπο μου.
    Το να διαφωνείς με κάτι με χαροποιεί. Το να το εκφράζεις απαξιώνοντάς με και με πρόδηλη κακία με θλίβει.
    Στο ξαναλέω.
    Όταν μάθεις να σέβεσαι το χώρο που θέλεις να φιλοξενεί τις απόψεις σου, μπορεί και να ξαναμιλήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πρώτον. Σχόλια μόνο από αναγνωρισμένους-σοβαρούς αναγνώστες και όχι από κάφρους, που εγγράφονται στο google για πολλοστή φορά, προκειμένου να περάσουν σχόλια στο δισκορυχείον.
    Δεύτερον. Στο facebook έγινε σοβαρή συζήτηση και δημοσίευσα όλα τα σχόλια που εστάλησαν σε πρώτο χρόνο, όταν έκαιγε το θέμα.
    Εξήγησα δε και τη θέση μου όσον αφορά στο τι σημαίνει να επηρεάζουν τη μουσική καλλιτέχνες που κυρίευσαν τα τσαρτ (Elvis, Beatles κ.λπ.) οδηγώντας τις πραγματικές μουσικές επαναστάσεις και τι σημαίνει να επηρεάζουν οι Kraftwerk ή ο... Κουκουτάρας.
    Είπα επίσης, νομίζω το είπα, πως η Dolly Parton έχει επηρεάσει τη μουσική περισσότερο απ' όλο το krautrock.
    Αυτά. Και σ' άλλα με υγεία...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Να κάνω ένα σχόλιο για τον Jean-Michel Jarre συμφωνώντας: αρχές δεκαετίας του 80 στη Θεσσαλονίκη όπου ζούσα, γινόταν χαμός με τον Jean-Michel Jarre. Παντού (ραδιόφωνα ερασιτεχνικά, μαγαζιά εμπορικά, καφετέριες) άκουγες τις μουσικές του. Δεν μπορεί να συνέβαινε μόνο στην Θεσσαλονίκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Άρθρο-φόρος τιμής στον μέγιστο Λουκά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή