Η Electro-Convulsive Tapes είναι μια ελληνική
κασετοεταιρεία, που ειδικεύεται στο θόρυβο, με τις όποιες επιμέρους παραλλαγές
του. Η δραστηριοποίησή της ξεκινά από πέρυσι και μέχρι τώρα έχει κυκλοφορήσει
σε μικροποσότητες οκτώ κασέτες. Μία απ’ αυτές τις κυκλοφορίες είναι και η
συλλογή “Soundtrack from the Ruins of Europe”
(2018) που διατίθεται σε δύο MCs
(75 συνολικώς αντιτύπων), ωραία πακεταρισμένες και με ενιαίο εξώφυλλο. Αν και
σε πρώτη φάση τα συγκροτήματα και οι πειραματιστές που ανθολογούνται φαίνεται
να προέρχονται από διάφορες χώρες της Ευρώπης, στην πράξη οι χώρες είναι
μάλλον… τρεις. Η Βοσνία-Ερζεγοβίνη, η Κροατία και η Ελλάδα.
Στην πρώτη πλευρά ακούγονται οι Perpetual Darkness από το Σεράγεβο.
Ηλεκτρονικός θόρυβος (σαν από τρυπάνι), με παραλλαγές, συν παραφθαρμένες φωνές δίνουν
οπωσδήποτε ένα αρχικό κλίμα. Οι Xtematic
είναι… ο πειραματιστής Marko Jović από την Κροατία. Στο πρώτο από τα
δύο κομμάτια του, που ακούγονται εδώ, ο Jović επιχειρεί να
στήσει μια ρυθμική μηχανή, που πηγαινοέρχεται, σκεπασμένη ανά τμήματα από έναν
ομιχλώδη θόρυβο (με τις όποιες έξτρα παρεμβάσεις), ενώ στο δεύτερο οριοθετείται μια
πλατφόρμα περισσότερο υποχθόνια, επί της οποίας συμβαίνουν ορισμένες electro παρεμβάσεις άλλοτε πιο συμβατικές και άλλοτε περισσότερο σκληρές
(κομπρεσερ-οειδείς). Η πλευρά θα κλείσει μ’ ένα δεκάλεπτο track από τον Louis Friend (άλλο όνομα του Karmakumulator από την Κροατία).
Ένα συνονθύλευμα θορύβων με λογική κυρίως concrète.
Η Side B ανοίγει με τους Grim Machine (είναι ο Έλληνας Alex M). Στο πρώτο track, που διαρκεί ένα λεπτό,
ακούμε κάτι σαν επεξεργασμένο… μπουμπουνητό. Στο δεύτερο, που είναι 6λεπτο και
αποκαλείται “Irony age”,
ο θόρυβος είναι διαρκής, έντονος και βιομηχανικός, με διάφορες αυξομειώσεις και
παρεμβολές… κάπως ροκ.
Στα δύο δεκάλεπτα κομμάτια των Lefterna (Boban Ristevski) η υπόθεση είναι
περισσότερο kraut (τύπου
“Zeit”/ Tangerine Dream) – ιδίως στο πρώτο,
γιατί το δεύτερο είναι περισσότερο… old school avant electronic.
Οι Black Paralysis
από το Σαράγεβο ανοίγουν τη δεύτερη κασέτα (πρώτη πλευρά ή πλευρά C). Και τα δύο κομμάτια τους “Untitled I” και “II” αναπτύσσονται με τη λογική του
γκρουπ – ενός γκρουπ, που έχει, οπωσδήποτε, eighties καταβολές. Καθόλου θορυβώδη, ή εν πάση περιπτώσει
ελάχιστα, και πολύ κοντά σ’ ένα ορθά στημένο synth / avant
σκηνικό. Οι dARM είναι επίσης από τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη και στο μοναδικό track που έχουν στη συλλογή
δείχνει να μην διαφέρουν και πολύ από τους προηγούμενους συμπατριώτες τους. Για
τους N.S.V., που κλείνουν την πλευρά με τρία
θέματα, ενός, τριών και έξι λεπτών, να πούμε πως κινούνται σε τυπικά (για το
είδος της συλλογής) περιβάλλοντα, που άλλοτε είναι κάπως πιο χαμηλών τόνων και
άλλοτε οξύτερα. Οι industrial
αναφορές είναι προφανείς σε κάθε περίπτωση.
Στην τελευταία πλευρά συναντάμε μόνο ελληνικά ονόματα, τους Black Faun (Alex M / Grim Machine, Charis / hellAsh), τα Πτώματα και τους Behind You (Orfeas Kappa κλαρίνο,
Lambros Zafeiropoulos ηχογραφήσεις, ηλεκτρονικά). Οι πρώτοι έχουν ένα κομμάτι που
αγγίζει τα 13 λεπτά. Σκληρό, με βιομηχανικές και άλλες αναφορές «χάνεται» μέσα
σ’ έναν ηλεκτρονικό κυκεώνα. Τα δύο tracks των Πτωμάτων μπορεί να διαρκούν (το κάθε ένα) λιγότερο από
ένα λεπτό, αλλά μέσα σ’ αυτό το σύντομο διάστημα προλαβαίνουν να φανούν
σκοτεινά και αποδομητικά (ιδίως το πρώτο εξ αυτών). Το πρότζεκτ θα ολοκληρωθεί
με το “Tsirf” των Behind You, με κλαρίνο και ηλεκτρονικά
σε ακανόνιστους συνδυασμούς, αλλά με ομαλή κατά τα λοιπά εξέλιξη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου