Αναγνωρισμένος τρομπονίστας και φλουγκελχορνίστας (και άλλα
διάφορα, όπως δάσκαλος της jazz
και συγγραφέας βιβλίων για τον αυτοσχεδιασμό), ο Scott Reeves έχει καινούριο άλμπουμ
να προτείνει, το οποίον αποκαλείται “The Alchemist” [Origin Records, 2021]. Αν και παλαιότερα είχαμε
αναφερθεί στο CD του “Without a Trace”
[Origin Revords,
2018], στο οποίο ο S. Reeves εμφανιζόταν
με 17μελή τζαζ ορχήστρα, στην πιο νέα-παλαιά πρότασή του (θα εξηγήσουμε τι
ακριβώς σημαίνει αυτό), ο αμερικανός μουσικός εμφανίζεται με σχήμα κουιντέτου
(συμπληρώνουν οι Russ Spiegel
κιθάρα, Mike Holober
πιάνο, fender rhodes,
Howard
Britz μπάσο και Andy Watson ντραμς). Και μάλιστα
ένα κουιντέτο ηλεκτρικό, για να μην πούμε και... ηλεκτρονικό συνάμα, καθώς ο S. Reeves κάνει περαιτέρω
χρήση pitch follower
και ring modulator.
Το “The Alchemist” μπορεί να μην είναι καινούρια ηχογράφηση, όμως είναι παρεπόμενο της εποχής μας – και δη των καραντινών. Είναι γνωστό πως ο εγκλεισμός οδήγησε πολύ κόσμο συνολικότερα, και πολλούς μουσικούς ειδικότερα, να... ξεσκονίσουν αποθήκες, να ανατρέξουν σε παλαιά αρχεία, ξεθάβοντας από ’κει ξεχασμένο ή και υποτιμημένο, στον καιρό του, υλικό. Κάτι τέτοιο συνέβη και με τον Scott Reeves, ο οποίος φέρνει τώρα στο φως, μιαν εγγραφή του από το 2005, μια ζωντανή παρουσία του στο The City College of New York, από τον Μάιο εκείνης της χρονιάς, που ήταν για πολύ καιρό αγνοημένη.
Η άψογη προφανώς τεχνική κατάσταση εκείνης της εγγραφής, αλλά και το γενικότερο (μεγάλο) αισθητικό ενδιαφέρον της ήσαν λοιπόν αρκετά, ώστε να παρθεί η απόφαση για την άμεση CD-ποίησή της – πράγμα που συνέβη, μέσω τούτου του περιποιημένου all paper triple-folded άλμπουμ τής Origin.
Στο “The Alchemist” καταγράφονται έξι tracks, πέντε originals του Scott Reeves και μία version στο “All or nothing at all” τoυ Arthur Altman (ως τραγούδι, με στίχους του Jack Lawrence, είναι κλασικό μέσω του Frank Sinatra), με την οποίαν ολοκληρώνεται το άλμπουμ.
Ο S. Reeves είναι ένας συνθέτης και περαιτέρω οργανοπαίκτης, ο οποίος αρέσκεται στην «περιπέτεια». Το εισαγωγικό track “New bamboo” δίνει, λοιπόν, τον τόνο σε όλη την ηχογράφηση – καθώς πρόκειται για μια σύνθεση πλούσια, με έξοχη δουλειά από το fender και με πνευστά που ακολουθούν με άψογες αναπτύξεις, στην πορεία, τις οποίες καθορίζει ένα τέλειο ρυθμικό τμήμα. Με λίγα λόγια... μιαν εισαγωγή που μετράει! Στο “Shapeshifter”, που ακολουθεί, το μέσο-τέμπο αποδεικνύεται ιδανικό, ώστε να «πατήσει» επάνω του η ωραία μελωδία, που βρίσκει στο πιάνο τού Holober τον ιδανικό εκφραστή της. Φυσικά και ο Reeves με το τρομπόνι του δεν παραλείπει να δώσει ένα ωραίο σόλο, με πιάνο, κιθάρα και ηλεκτρονικές παρεμβολές να πηγαίνουν την σύνθεση κάπου αλλού από την μέση και μετά. Το “Without a trace” είναι μια «ριλαξάτη» μποσανόβα, κάπως ιδιαίτερη στη μελωδική ανάπτυξή της, αλλά πάντως μποσανόβα, με το φερώνυμο “The alchemist”, ένα δυναμικό hard bop, να κυριαρχεί εκεί στην μέση του άλμπουμ, με τον δυναμισμό και την αυτοπεποίθηση που βγάζει (και που πιστώνεται στον Reeves φυσικά). Στο προτελευταίο “Remembrances”, που είναι μια waltz-μπαλάντα, κιθάρα, πνευστά και πιάνο συνυπάρχουν αρμονικώς εννοείται, με το έσχατο “All or nothing at all” να «φανκάρει» και να σουινγκάρει με θέρμη, δίνοντας το πρέπον «τέλος» σ’ αυτό το έξτρα απολαυστικό CD, για το οποίον έπρεπε να περάσουν 16 χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσει.
Επαφή: www.creativejazz.com
Το “The Alchemist” μπορεί να μην είναι καινούρια ηχογράφηση, όμως είναι παρεπόμενο της εποχής μας – και δη των καραντινών. Είναι γνωστό πως ο εγκλεισμός οδήγησε πολύ κόσμο συνολικότερα, και πολλούς μουσικούς ειδικότερα, να... ξεσκονίσουν αποθήκες, να ανατρέξουν σε παλαιά αρχεία, ξεθάβοντας από ’κει ξεχασμένο ή και υποτιμημένο, στον καιρό του, υλικό. Κάτι τέτοιο συνέβη και με τον Scott Reeves, ο οποίος φέρνει τώρα στο φως, μιαν εγγραφή του από το 2005, μια ζωντανή παρουσία του στο The City College of New York, από τον Μάιο εκείνης της χρονιάς, που ήταν για πολύ καιρό αγνοημένη.
Η άψογη προφανώς τεχνική κατάσταση εκείνης της εγγραφής, αλλά και το γενικότερο (μεγάλο) αισθητικό ενδιαφέρον της ήσαν λοιπόν αρκετά, ώστε να παρθεί η απόφαση για την άμεση CD-ποίησή της – πράγμα που συνέβη, μέσω τούτου του περιποιημένου all paper triple-folded άλμπουμ τής Origin.
Στο “The Alchemist” καταγράφονται έξι tracks, πέντε originals του Scott Reeves και μία version στο “All or nothing at all” τoυ Arthur Altman (ως τραγούδι, με στίχους του Jack Lawrence, είναι κλασικό μέσω του Frank Sinatra), με την οποίαν ολοκληρώνεται το άλμπουμ.
Ο S. Reeves είναι ένας συνθέτης και περαιτέρω οργανοπαίκτης, ο οποίος αρέσκεται στην «περιπέτεια». Το εισαγωγικό track “New bamboo” δίνει, λοιπόν, τον τόνο σε όλη την ηχογράφηση – καθώς πρόκειται για μια σύνθεση πλούσια, με έξοχη δουλειά από το fender και με πνευστά που ακολουθούν με άψογες αναπτύξεις, στην πορεία, τις οποίες καθορίζει ένα τέλειο ρυθμικό τμήμα. Με λίγα λόγια... μιαν εισαγωγή που μετράει! Στο “Shapeshifter”, που ακολουθεί, το μέσο-τέμπο αποδεικνύεται ιδανικό, ώστε να «πατήσει» επάνω του η ωραία μελωδία, που βρίσκει στο πιάνο τού Holober τον ιδανικό εκφραστή της. Φυσικά και ο Reeves με το τρομπόνι του δεν παραλείπει να δώσει ένα ωραίο σόλο, με πιάνο, κιθάρα και ηλεκτρονικές παρεμβολές να πηγαίνουν την σύνθεση κάπου αλλού από την μέση και μετά. Το “Without a trace” είναι μια «ριλαξάτη» μποσανόβα, κάπως ιδιαίτερη στη μελωδική ανάπτυξή της, αλλά πάντως μποσανόβα, με το φερώνυμο “The alchemist”, ένα δυναμικό hard bop, να κυριαρχεί εκεί στην μέση του άλμπουμ, με τον δυναμισμό και την αυτοπεποίθηση που βγάζει (και που πιστώνεται στον Reeves φυσικά). Στο προτελευταίο “Remembrances”, που είναι μια waltz-μπαλάντα, κιθάρα, πνευστά και πιάνο συνυπάρχουν αρμονικώς εννοείται, με το έσχατο “All or nothing at all” να «φανκάρει» και να σουινγκάρει με θέρμη, δίνοντας το πρέπον «τέλος» σ’ αυτό το έξτρα απολαυστικό CD, για το οποίον έπρεπε να περάσουν 16 χρόνια μέχρι να κυκλοφορήσει.
Επαφή: www.creativejazz.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου