Τρίτη 14 Απριλίου 2015

εμβοές – ένα καινούριο fanzine

Στους φίλους των fanzines είναι γνωστή, πιθανώς, η αγάπη του Νικόλα Μαλεβίτση γι’ αυτή την έντυπη φόρμα. Ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, την πιο τρανή εποχή των ελληνικών fanzines –αν και σήμερα δεν είναι άσχημα τα πράγματα– ο Μαλεβίτσης (μαζί με τους Μήτσο Τριαντόπουλο και Σπύρο Παπαναστασάτο), ξεκινά το Genital Grinder (με deathgrind θεματολογία), για να συνεχίσει με το Genital Necrosis, με το absurd (1996) και άλλα διάφορα, για τα οποία, κάποια στιγμή, θα κάνουμε λόγο…
Τελευταία έκδοση του Μαλεβίτση αποτελούν οι εμβοές, με υπότιτλο «από την καινή στον ιάσονα και φτου κι απ’ την αρχή» – ένα καλοτυπωμένο zine 42 σελίδων, με πολύ ενδιαφέρον avant/experimental/noise περιεχόμενο.
Οι εμβοές απευθύνονται σε κάθε «φανζινά», σε κάθε μουσικόφιλο, αλλά βασικά σ’ εκείνους που μεγάλωσαν στα δικά μας 80s και 90s ακούγοντας-παρακολουθώντας ήχους και δράσεις των Θανάση Χονδρού και Αλεξάνδρας Κατσιάνη, των Δημοσιοϋπαλληλικό Ρετιρέ (Χονδρός, Κατσιάνη συν Ντάνης Τραγόπουλος), του Κωστή Δρυγιανάκη (μέσα κι έξω από την Οπτική Μουσική), συν ορισμένων ακόμη μουσικών και σχημάτων από τη Σουηδία, τα οποία σχήματα και τους οποίους μουσικούς, εμείς, εδώ στην Ελλάδα, τα/τους θυμόμαστε και από το LP «Από Μηχανής Μουσική» [Ano Kato, 1991]. Και αναφέρομαι, βασικά, στον Carl Michael Von Hausswolff (ex-Phauss κ.λπ.) και τον Leif Elggren. Συζητήσεις και όχι συνεντεύξεις καταγράφονται με όλους αυτούς, αλλά ακόμη και με τον John Duncan, έναν θρύλο αμερικανό πειραματιστή, τον οποίον οι περισσότεροι μπορεί να τον θυμόμαστε από τις συνεργασίες του με τους Chris Carter και Cosey Fanni-Tutti (τους Chris and Cosey δηλαδή).
Οι συζητήσεις έχουν πολύ ζουμί –ο Μαλεβίτσης έχει κάνει πρώτης τάξεως δουλειά– και μιαν… ολοκληρωμένη εικόνα μπορείτε να την πάρετε, αμέσως, on line

4 σχόλια:

  1. Άραγε πότε θα αναγνωριστούν σ' αυτή τη χώρα οι Δημ.Ρετιρέ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να αναγνωριστούν από ποιους ανώνυμε; Απ’ αυτούς που έχουν άλλα ακούσματα, άσχετα με το θέμα μας;
      Νομίζω πως στο χώρο της πειραματικής μουσικής (στην Ελλάδα) είναι αναγνωρισμένοι.

      Διαγραφή
  2. Όντως εξαιρετικά ενδιαφέρον περιεχόμενο και "ψαχτερές" συζητήσεις, ακόμα και για κάποιους που ίσως να μην είναι fans των συγκεκριμένων ήχων, αλλά να συγκινούνται από τους απόηχους της οποιασδήποτε υπόγειας σκηνής. Αξιέπαινο και μπράβο στους συντελεστές του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο στον Νικόλα Μαλεβίτση και σε όλους τους συντελεστές για μια πολύ αξιόλογη δουλεία.
    Στην εποχή μας τέτοιες εκδόσεις είναι δυσεύρετες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή