Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 462

7/9/2022
Το έχω ξαναγράψει. Το να με αποκαλεί κάποιος μελετητή, ερευνητή, συλλέκτη, αρχειοφύλακα κ.λπ. δεν με τιμά, με υποτιμά. Ιδίως όταν το κάνει συνάδελφος. Ορισμένοι θέλουν να με τοποθετούν κάπου αλλού από εκεί όπου είμαι, για δική τους εξυπηρέτηση.
Ο ερευνητής, ο μελετητής κ.λπ. οφείλει να δίνει σωστά και ακριβή στοιχεία, ενώ ο δημοσιογράφος, που δεν είναι μελετητής και ερευνητής ας κάνει και τα λάθη του, δεν τρέχει τίποτα. Είναι δικαιολογημένος.
Προσπαθούν να καλύψουν τα δικά τους νώτα, ξεχωρίζοντάς με, τοποθετώντας με κάπου πέρα, αλλού.
Θεωρώ τον εαυτό μου απλά και μόνον δημοσιογράφο, γραφιά, μουσικογραφιά (παρότι δεν γράφω μόνο για μουσική) και τίποτ’ άλλο. Είμαι ένας από εσάς (απευθύνομαι στους συναδέλφους), τους ανθρώπους που γράφουν και δημοσιεύουν επαγγελματικά. Τίποτ’ άλλο.
Ούτε το παίζω... ληξίαρχος με το να επιμένω σε μια ορθή χρονολογία, όταν διορθώνω το έτος θανάτου του Αλέξανδρου Πατσιφά. Άμα ήμουνα ληξίαρχος θα ήξερα και πώς λέγανε την μάνα του Πατσιφά, τον πατέρα του, το γένος της μάνας του κλπ. Το να ξέρεις πότε πέθανε ο Αλέξανδρος Πατσιφάς, ένας από τους κορυφαίους μουσικανθρώπους στην Ελλάδα, πληροφορώντας σωστά εκείνους που σε διαβάζουν, δεν σε καθιστά ληξίαρχο, ούτε ερευνητή, αλλά υπεύθυνο γραφιά (και μόνον).

6/9/2022
Πολύ μου αρέσει όταν για δύσκολους δίσκους, improv και τέτοια, που βάζω από το δισκορυχείον, παίρνω ελάχιστα λάικ. Έτσι πρέπει. Συγκινούμαι δε, όταν κάποιοι φίλοι κοινοποιούν αυτά τα «δύσκολα» ποστ, χωρίς να παίρνουν κανένα λάικ.
Σ’ αυτούς αφιερώνω το τραγούδι...
https://www.youtube.com/watch?v=Jysk4NnTQU4

6/9/2022
Τον Γιώργο Πάντζα, ως ηθοποιό, δεν τον έχω πάρει με καλό μάτι. Αν και ξεκίνησε (στο σινεμά) σε ρόλους κάπως ζεν πρεμιέ, έχοντας κάτι το... παριζιάνικο (ήταν και ωραίο παιδί), στην πορεία κύλησε προς κάτι λαϊκότερο, άνοστο επιθεωρησιακό, αδιάφορο και ανέμπνευστο.
Παρά ταύτα για τον ίδιον ως άτομο, όποτε τον άκουγα να μιλάει ή διάβαζα καμιά συνέντευξή του, σχημάτισα, μέσα στα χρόνια, άλλη γνώμη. Θετική.
Τώρα μαθαίνω πως έχει καταγωγή από την Κέρκυρα, με τον κερκυραίο πατέρα του, και ταλαιπωρημένο κομμουνιστή, να είναι και βραβευμένος ποιητής (με βιβλία κ.λπ.).
Σωστά τα λέει ο Γιώργος Πάντζας στην ΕφΣυν...
>>Η φασιστική Δεξιά είναι η ίδια από την εποχή του διχασμού, με τον τότε βασιλιά Κωνσταντίνο, στη δικτατορία του Ι. Μεταξά, συνεχίζει με τις δωσιλογικές προδοτικές κυβερνήσεις της Κατοχής, στα καραμανλικά καθεστώτα του 1961, που ψήφισαν και τα δέντρα, τη δραπέτευση με το όνομα «Τριανταφυλλίδης» και την επάνοδό του ως «Καραμανλής», με τη μεσολάβηση του Αβέρωφ. Ενδιάμεσα υπήρξε η συνεργασία της Δεξιάς του Παναγιώτη Κανελλόπουλου με τους αποστάτες του Μητσοτάκη, που ανέτρεψαν τη νόμιμη κυβέρνηση του Γεωργίου Παπανδρέου, αφού βέβαια πρώτα δωροδοκήθηκαν πλουσιοπάροχα και άνοιξαν την πόρτα για να έρθει η χούντα. Το ’81... η δημοκρατία άρχισε να λειτουργεί.<<
Όπως είχε πει και ο Ανδρέας Παπανδρέου ο Καραμανλής δεν έκανε τίποτ’ άλλο από το να ανασυντάξει την δεξιά (βασιλόφρονες, χουντικούς και καραμανλικούς), ανασυγκροτώντας το παραδοσιακό κράτος της δεξιάς, κατοχυρωμένο μέσα από ένα αυταρχικό σύνταγμα – το σύνταγμα της Νέας Δημοκρατίας.
Η «λύση Καραμανλή» δηλαδή είχε επιβληθεί κάπως σαν ο εκδημοκρατισμός της δικτατορίας. Αληθινή μεταπολίτευση βιώνει η χώρα, για πρώτη φορά, μετά το 1981...

6/9/2022
Αυτό το κείμενο, που βάζω στο λινκ, το είχα γράψει το 2016, για τα 50 χρόνια από το «Φορτηγό» του Σαββόπουλου.
Δεν ξέρω αν ήμουν ο πρώτος που είχε συνδέσει τον Σαββόπουλο με τον Γιώργο Μανιάτη σε κείμενο τα τελευταία χρόνια (δεν έχει και κάποια ιδιαίτερη σημασία αυτό), αλλά ο Χριστόφορος Κάσδαγλης αυτό το κείμενο διάβασε (το λέει και ο ίδιος), για να γράψει το σχετικό κεφάλαιο στο βιβλίο του «Βρώμικο Ψωμί».
Μην νομίζετε ότι όταν έγραψα την κριτική στο βιβλίο του Κάσδαγλη κάθισα και ψείρισα τα πάντα. Αυτή είναι δουλειά ενός επιμελητή, που πρέπει να πληρωθεί. Δεν θα κάνω εγώ, τζάμπα, τον επιμελητή του Κάσδαγλη! Λέω όμως πως στο κεφάλαιο αυτό υπάρχουν δύο τουλάχιστον λάθη, τα οποία δεν ανέφερα στο κείμενο στο LiFO.gr (με την κριτική στο βιβλίο του).
Κατ’ αρχάς ο Μανιάτης δεν πέθανε το 2019, όπως γράφει ο Κάσδαγλης, αλλά το 2018, ενώ έχει «σκοτώσει» κιόλας το επώνυμο του Γιάννη Μ. Καλιόρη, γράφοντάς τον «Καλλιώρη»!
Έχοντας διαβάσει στο κείμενό μου για το «Φορτηγό» (που είχε δημοσιευθεί στο LiFO.gr, στις 29 Νοε. 2016) τα σχετικά περί Σαββόπουλου και Μανιάτη, η Ναταλί Χατζηαντωνίου είχε ρωτήσει σχετικώς τον Διονύση Σαββόπουλο, σε μια συνέντευξη, που είχε δημοσιευθεί επίσης στο LiFO.gr στις 22 Δεκ. 2016:
>>— Μετά την κυκλοφορία του «Φορτηγού», ο Γιώργος Μανιάτης έγραφε για εσάς στην «Ελευθερία»: «... Απομένει να δούμε ποια πίστη θα ασπαστεί: του Χριστού ή του Βαραββά». Τελικώς, ποια πίστη ασπαστήκατε;<<
Μόνο που η αγαπητή Ναταλί είναι προχειρογράφος σε αυτά τα θέματα και δεν είχε προσέξει πως ο Μανιάτης αυτά τα είχε πει στην «Ελευθερία» στις 14 Απρ. 1966 (το γράφω στο δικό μου κείμενο), πολύ πριν κυκλοφορήσει το «Φορτηγό» (22 Νοε. 1966).
Ο Κάσδαγλης να ξέρει πως η Χατζηαντωνίου ρώτησε τον Σαββόπουλο για τον Μανιάτη, επειδή είχε διαβάσει τα σχετικά πριν, στο δικό μου άρθρο. Δεν είχε κάνει την ερώτηση από δική της έρευνα.
Ακόμη και όταν σε διαβάζουν κάποιοι και αντιγράφουν αυτά που λες είναι «αλλού» και τα αναπαράγουν με ανακρίβειες και λάθη. Φοβερές καταστάσεις...
https://www.lifo.gr/culture/music/dionysis-sabbopoylos-50-hronia-apo-fortigo

6/9/2022
Όλος αυτός ο μπουχός, που έχει σηκωθεί με τον Βραζιλιάνο του Ολυμπιακού είναι βγαλμένος από τις πιο σκοτεινές εποχές του ελληνικού ποδοσφαίρου. Από τα σχέδια της χούντας (και τον αλήστου μνήμης Ασλανίδη) να θέσει υπό τον έλεγχό της ένα εκτός ελέγχου (όπως πρέπει από την φύση του να είναι) λαοφιλές άθλημα, παραδίδοντάς το αύτανδρο στην λματ (εφοπλιστές κ.λπ.) και βεβαίως από τον εγκληματικό εναγκαλισμό του αθλήματος με τους νέους θατσερο-ρηγκανικούς ολιγάρχες και μιντιακούς απατεώνες εποχής Κοσκωτά.

5/9/2022
Μπάσκετ (και ποδόσφαιρο) δεν παρακολουθώ καθόλου, ούτε από TV, ούτε από πουθενά, εδώ και πολλά χρόνια. Παρότι μέχρι τα 35 μου πήγαινα και στα γήπεδα, κι έχω παρακολουθήσει live, πάμπολλους αγώνες, σήμερα όλα αυτά δεν μου λένε απολύτως τίποτα. Βασικά, σιχαίνομαι τον σύγχρονο πρωταθλητισμό (όχι τον αθλητισμό).
Φαίνεται πως ζήλεψα, όμως, και είδα 5-10 λεπτά από τον αγώνα της Εθνικής Μπάσκετ με την Ιταλία. Και κάπως έτσι άκουσα πως ανάμεσα στους διεθνείς υπάρχουν και κάποιοι με τα επώνυμα Παπανικολάου, Παπαπέτρου και Λαρεντζάκης.
Για κάποια δευτερόλεπτα θόλωσα, σάστισα, γιατί, αυτά τα επώνυμα αφορούσαν και σε παλαιούς μπασκετμπολίστες τους οποίους έβλεπα παλιά είτε στα γήπεδα, είτε διάβαζα γι’ αυτούς, και κάπως έτσι νόμισα πως έβλεπα μπάσκετ του ’90 ή και πιο παλιό.
Θυμήθηκα τον Δημήτρη Παπανικολάου από Ολυμπιακό, Παναθηναϊκό, τον Αργύρη Παπαπέτρου από Παναθηναϊκό και Απόλλωνα Πατρών και βεβαίως τον Αίαντα Λαρεντζάκη από την μεγάλη ΑΕΚ του 1968 (με Σλάβια κ.λπ.). Και κάπως έτσι το έπαθα, κατά μίαν έννοια, το ντεζαβού μου...
Εν τω μεταξύ είδα για πρώτη φορά και τον Αντετοκούνμπο. Ο άνθρωπος έχει φοβερά σωματικά-αθλητικά προσόντα, αλλά ο ρόλος του Γκάλη (που κατέβαζε και μπάλα φυσικά, όταν δεν την κατέβαζε ο Γιαννάκης) δεν του πάει στην Εθνική. Έτσι νομίζω. Άσε δηλαδή που σαν μακρινός σουτέρ δεν κάνει. Άμα θες να παίζεις και έξω από τα 6,25 πρέπει να έχεις τρίποντο. Αλλιώς παίξε «τεσσάρι», «πεντάρι». Μου άρεσε πολύ κι αυτός ο Dorsey, που επίσης πρώτη φορά τον είδα. Με την σταυρωτή του ντρίπλα σε εκθέτει.
[Κι ένα τελευταίο. Αν υπήρχαν σήμερα... Κώστας Δεληκάρης, Γιάννης Δομάζος, Τάκης Κούδας μπορεί να έβλεπα και ποδόσφαιρο]

5/9/2022
Μια ερώτηση για τους «σαββοπουλικούς» ή όποιον άλλον ή άλλη. Στο τέλος στο "λα λα λα", μετά το 2:20, ακούγεται η Δόμνα Σαμίου ή όχι; Ποια είναι η γνώμη σας; Στον δίσκο πάντως, στο 45άρι, αναφέρεται μόνο «Διονύσης Σαββόπουλος και Παιδική Χορωδία»...
https://www.youtube.com/watch?v=RqluJwS01dQ

5/9/2022
>>Άδωνις: Έρχεται ο πιο δύσκολος χειμώνας απο το 1942<<
Και το 1942 το ίδιο έλεγαν οι γκεσταπίτες, οι μαυραγορίτες και οι δωσίλογοι... πως θα ήταν ο χειρότερος χειμώνας από το 1492.

2/9/2022
Εσείς που διασκευάζετε παλιά τραγούδια, αν δεν έχετε τα κότσια να κάνετε τέτοια διασκευή... καθίστε στ' αυγά σας και ασχοληθείτε με τα δικά σας.
[ο Φώτης Ιωαννάτος, ο αδελφός της αείμνηστης Αγγελικής, με διαδρομή, που ξεκινάει από τα συγκροτήματα του '60]
https://www.youtube.com/watch?v=w1_ktxApKIQ

19 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Άδωνις: Έρχεται ο πιο δύσκολος χειμώνας απο το 1942<<"...

    Labis Vasilatos
    Γιατί ο Άδωνις τί είναι;Δημοκράτης;;;

    Stathis Nikokavouras
    και οι μαυραγοριτες..ενα σακι αλευρι για ενα σπιτι..γιαυτο καταβαθος γουσταρω την αμερικη..επειδη αν εχεις κανει αδικημα και 70 χρονια να περασουν θα δικαστεις ,θα πας φυλακη...δεν υπαρχει διαγραφη...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    ναι, μαυραγορίτες, δοτοί κυβερνώντες όλοι αυτοί...

    Stathis Nikokavouras
    και στην κορυφη του τριγωνου η εφημεριδα καθημερινη της βλαχου που ηταν υπερ των γερμανων ,και απο διπλα της κατι ψευτοπρωθυπουργοι ,δημαρχοι ,πλευρηδες,μιχαλολιακοι,λατσης και σια πατεραδες των σημερινων ολοι κατοικοι της ευρυτερης περιοχης ψυχικου εκαλης οπου και εμεναν οι γερμανοι αξιωματικοι φιλοξενουμενοι στα σπιτια των παραπανω καθικιων..80 χρονια μετα και δεν εχει αλλαξει τιποτα..ενας καραγκιοζης χτες εγραφε οτι οι κουμουνιστες αρνηθηκαν να πολεμησουν στον δευτερο παγκοσμιο..και να πανε στην αλβανια .....τον περιποιηθηκα κανονικα...οπαδος του κουλη...

    Nikolas Fotakis
    Εν τω μεταξύ η δουλειά του κυριολεκτικά είναι να μην έρθει αυτός ο χειμώνας που προβλέπει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μια ερώτηση για τους «σαββοπουλικούς» ή όποιον άλλον ή άλλη."...

    Stathis Gotsis
    Η πρώτη μου αντίδραση είναι όχι. Η φωνή αυτή είναι πιο...λαλά, λείπει κάτι τραχύ που έχει η φωνή της Δόμνας Σαμίου. Πιθανώς σολάρει κάποια κοπελιά από την χορωδία.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κι εγώ έτσι λέω. Η φωνή της Σαμίου έχει ισχυρό γρέζι.

    Mparpa Mimis
    Στην αρχή φαίνεται να είναι, θυμίζει πολύ. Αν το ακούσεις προσεκτικά όμως , σου φεύγει η πρώτη εντύπωση.

    στάβλος χιλιομόδι
    Όχι, είναι μια παιδική φωνή.

    Evagoras Karageorgis
    Μοιάζει κάπως στη Δόμνα αλλά δεν ξέρω αν είν' αυτή.

    Nikos Tzavellas
    Είναι παιδική η φωνή, νομίζω.

    Vagelis Avgidis
    εμενα μου μοιαζει λιγο με τη Δομνα...

    Stelios Papastilianos
    οι πραγματικοι Σαββοπουλικοι εφυγαν ...

    Βασίλης Καπετανίδης
    Παιδάκι το λέει το λα λα λα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Μπάσκετ (και ποδόσφαιρο) δεν παρακολουθώ καθόλου"...

    Tanas Atanasoff
    Μεγάλο προσόν όμως να είσαι 2.14 (ένα πόντο περισσότερο από το φασούλα) και να μπορείς ΚΑΙ κατέβασμα ή σουτ (τό'χει το σουτ). Πάντως συνολικά στο ματσάκι, δεν έπαιζε ο γιάννης κατέβασμα κατα 90 %...έπρεπε να δεις περισσότερο ενοώ! Σλούκας-καλάθης κατέβαζαν, ή Ντόρσευ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όσο είδα εγώ κατέβαζε ο Αντετοκούνμπο. Τα στατιστικά του τι λένε στα τρίποντα στο NBA; Γιατί να βλέπω αιρμπολ σε τρίποντο είναι από τα άγραφα, από παίκτες τέτοιας κλάσης.

    Tanas Atanasoff
    αμ...δεν είμαι τόσο NBAκιας να ξέρω στατιστικά...αυτό που ξέρω είναι πως εδώ και 2-3 χρόνια βελτιώνεται συνεχώς και σε όλους τους τομείς (το βλέπουμε δηλαδή και τώρα στο ευρωμπάσκετ, όσο για το airball...έτυχε. Έβαλε ένα τρίποντο στο Α ημίχρονο με ιταλία, για πλάκα ερχόμενος χαλαρός από κατέβασμα. Τρίποντο θράσους που λέμε.)
    (άσχετες με τη συζήτηση οι γραμμές που ακολουθούν) όσο για το σούπερ-dooper πατριωτικό προφίλ του γιάννη (υποθέτω από ανασφάλεια...), το θεορώ υπερβολή...ο άνθρωπος έχει τρομερά φυσικά προσόντα και πολύ μυαλό για μπάσκετ, αυτό μου αρκεί, προσωπικά.

    Ioannis Degdekis
    θα χαρώ να σε βοηθήσω μιας που άρρωστος με nba κ μπάσκετ γενικά. Ο Γιάννης ξεκίνησε σαν ασσοδυο στην Αμερική, προφανώς θέλανε να τον κάνουν τον επόμενο Μάτζικ. Τελικά σταδιακά πήγε στο τεσσερα με την ευρύτερη έννοια που έχουν οι θέσεις σήμερα στο μπάσκετ. Δηλαδή περισσότερα στην άμυνα κ στο ποιον μαρκάρει ένας παίχτης οριοθετείται από τη θέση του, όχι επιθετικά. Δεν θα τον δεις παρά σπάνια να παίζει με πλάτη δηλαδή. Συνήθως κάνει επιθέσεις με πρόσωπο στο καλαθη, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί το μεγάλο διασκελισμό του. Σαν σουτέρ δεν λέει κ πολλά, ακόμα, νομίζω κάτω από το 30% στο τρίποντο το οποίο το παίρνει μόνο επειδή οι αντίπαλοι τον παίζουν άμυνα στα... Τρία μέτρα, φοβούμενοι τον διασκελισμό του. Κ λέω "ακόμα", γιατί μέχρι πρόσφατα ούτε στις βολές ήταν καλός αλλά τελευταία φαίνεται να βρήκε την ψυχολογία κ τη μηχανική να είναι καλός κ εκεί. Αυτά για πρώτο scouting

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άρα δεν έχει και ραβέρσα, μαζί με ό,τι άλλο, για τα κυβικά του. Αν κι εδώ που τα λέμε μάλλον δεν θα την χρειάζεται και τόσο.
    Δεν έχω συνολική γνώμη για τον Αντετονκούμπο. 10 λεπτά τον είδα. Απλώς είδα πως με το σουτ και ιδίως με το τρίποντο έχει θέμα. Και είδα και μια ισχυρή διάθεση να πάρει πάνω του την ομάδα. Δεν ξέρω αν αυτό προέρχεται από δική του πρωτοβουλία ή από μια γενικότερη πίεση. Μου φάνηκε κάπως αγχωμένος πάντως. Πιεσμένος.

    Ioannis Degdekis
    καλά θα ήταν να υπήρχε "ραβερσα" αλλά έχει καταργηθεί εδώ κ καμία... εικοσαετία. Όλοι μπούκα κ μόλις βρουν τοίχο, πάσα έξω κ τρίποντο. Υπάρχουν ματς που τα τρίποντα είναι περισσότερα από τα δίποντα (οι προσπάθειες, όχι τα επιτυχημένα).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Προφανώς έχει καταργηθεί από τα συστήματα η ραβέρσα, αν κατάλαβα καλά, όχι τυπικά.

    Ioannis Degdekis
    απλά δεν τη χρησιμοποιεί κανένας παίχτης σαν τεχνική σουτ.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κατάλαβα. Κριάρια. Σαν το ποδόσφαιρο. Βάζουν κάτω το κεφάλι και τρέχουν.

    Ioannis Degdekis
    τώρα μιλάς σωστά δάσκαλε. Το μπάσκετ που είδαμε στα 90s σε Ευρώπη κ Αμερική δεν υπάρχει πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κωνσταντίνος Κωστέας
      Ο Αργύρης Παπαπέτρου είναι πατέρας του Ιωάννη.

      Zafeiris Petropoulos
      Θα έπαιρνα το θάρρος να σε προτρέψω να δεις έστω μέσω ερτφλιξ, τα χθεσινά ματς: Λιθουανία - Γερμανία, Σλοβενία - Βοσνία Ερζεγοβίνη. Μου έφτιαξαν το ξεκίνημα της εβδομάδας.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έχω να δω κάτι με Κώστα Πρέκα απόψε. Αν προλάβω θα ρίξω μια ματιά...

      Zafeiris Petropoulos
      θα είναι φίνα

      Πετρος Μιχελιουδης
      μαλλον ο Φίλιππος Συρίγος σ λειπει

      Aris Garinis
      Γιάννης (Μίμης) Δομάζος, Τάκης (Γιώργος) Κούδας...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και Κώστας (Γιώργος) Δεληκάρης. Άρα τι;

      Aris Garinis
      Για τον Δεληκάρη δεν το πρόσεξα... όπως λες — αν υπήρχαν σήμερα...

      Γιώργος Αδαμόπουλος
      Ο Ιωάννης Παπαπέτρου είναι γιος του Αργύρη. Και οι δύο Λαρετζάκηδες κατάγονται από την Κύθνο, αλλά δεν έχουν κοντινή συγγένεια. Για τους Παπανικολάου δεν ξέρω.

      Dimitris Trox
      Όταν πήραμε στην Πορτογαλία το Euro η Εθνική ήταν συντριπτικα με παίκτες του Παναθηναϊκού.Πουλησε ο Παναθηναϊκός παίκτες και μειώθηκε η ομαδικότητα του .Θα μπορούσε να πάει έξοχα στην Ευρώπη αν δεν τους πουλούσε.

      Giannis Manolas
      Δημήτρη, αν δεις το ρόστερ του 2004, φαίνεται καθαρά ότι δεν ήταν αποτελούμενη συντριπτικά από παίκτες του Παναθηναϊκού. Οι παρακάτω ήταν παίκτες ή προέρχονταν από την ΑΕΚ:
      Ζαγοράκης (αρχηγός ΑΕΚ και MVP Euro),
      Δέλλας,
      Κατσουράνης,
      Τσιάρτας,
      Καψής,
      Νικολαΐδης,
      Λάκης.

      Γεώργιος Ζγούρας
      * Το σύγχρονο έχει τρίποντο, τρίποντο, τρίποντο, ρημπάουντ, έρμπολ και ολίγην από τα άλλα!
      ** Το λέι-απ το γνωρίζουν μόνον από την προπόνηση! Φτάνουν κοντά ή κάτω από το καλάθι και δεν ξέρουν τι να την κάνουν την μπάλα, συνήθως την βγάζουν στα 6,75! Παγκόσμιο φαινόμενο!

      Nikolaos Nikolopoulos
      Φαίνεται ότι έχεις καιρό να δεις μπάσκετ γιατί η γραμμή του τρίποντου από 6,25 μέτρα έχει πάει στα 6,75 μέτρα!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το είπα αυτό. Δεν ασχολούμαι εδώ και πολλά χρόνια με το θέμα.

      Διαγραφή
    2. Jimi Sokratis
      Το φετινό ευρωμπάσκετ έχει εξαιρετικούς αγώνες γενικά, από τα καλύτερα. Οι μπασκετμπολίστες έχουν γίνει τόσο αθλητικοί (και με αυτά που παίρνουν) που έχουν κλείσει τόσο οι χώροι που δυστυχώς πάει το άθλημα στο μακρινό σουτ πολύ περισσότερο από ότι μου αρέσει και του πρέπει. Ούτε σήμερα θα βλέπατε ποδόσφαιρο γιατί αν υπήρχαν παίκτες αντίστοιχου ταλέντου και αντίληψης με αυτούς που αναφέρετε προσαρμοσμένοι στο σήμερα ήδη από την ηλικία των 14 έως 18 θα είχαν μεταπηδήσει σε ακαδημίες ξένων ομάδων. Τον Μέσι από την Αργεντινή τον είχε τσιμπήσει η Μπαρτσελόνα ήδη από ηλικία 11-12 ετών. Εδώ ο Παπασταθόπουλος είχε φύγει κάπου 19 - 20 ετών στο εξωτερικό.
      Εδώ ο Αντετοκούμπο έγινε ντραφτ στο NBA στα 18 από την Α2 Ελλάδας που έπαιζε γύρω στα 15-20 λεπτά, μόλις τέλειωσε το λύκειο.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Απ' αυτά που περιγράφεις και τα οποία υποπτευόμουν φυσικά ξέρω ότι η φάση δεν μ' ενδιαφέρει πια.

      Jimi Sokratis
      Νομίζω ότι καταλαβαίνω τι εννοείται. Κι εμένα με ενοχλεί ο καπιταλισμός του αθλητισμού και όλη η φαρμακοχημεία του κι όλη η επιστημονική προσέγγιση στο να πιάσουν το απόλυτο. Παρόλα αυτά μετά από χρόνια όπου πολλά χρόνια πολλές φορές ούτε καν τους μεγάλους αγώνες στα νοκ άουτ δεν παρακολουθώ ξανάνοιξα τηλεόραση και είδα αρκετά ματς είτε ολόκληρα, είτε τμηματικά είτε αφήνοντας να παίζει παράλληλα (το πιο σύνηθες). Η Σερβία έχει τον MVP του NBA τα τελευταία 2 χρόνια, τρομερά ταλαντούχος μπασκετμπολίστας χωρίς τα αθλητικά προσόντα των μαύρων, η Ελλάδα έχει τον MVP του NBA τα 2 προηγούμενα χρόνια (4 σερί χρόνια στο NBA δεν βγαίνει MVP αμερικάνος, φοβερό), τρομακτικά αθλητικά προσόντα που έμαθε μπάσκετ στην πορεία πηγαίνοντας στην Αμερική κάθε χρόνο γίνεται καλύτερος, και η Σλοβενία έχει τον Ντόνσιτς που είναι μάλλον ο τρίτος καλύτερος παίκτης του ΝΒΑ και μελλοντικός MVP, μια μπασκετική ιδιοφυία, ψιλοϋπέρβαρος καμιά 7-10 κιλά μου φαίνεται. Έχει πολλά καλά ματς μιας και το μπάσκετ έγινε παγκόσμιο και πολλές χώρες μπορούν να κατεβάσουν μια καλή ομάδα που να είναι ανταγωνιστική.

      Kostas Giannakis
      εχει αλλάξει λίγο το άθλημα πάντως από την εποχή του Γκαλη, να βλέπεις πιο συχνά

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Προς το χειρότερο έχει αλλάξει. Έβλεπα και πιο μετά.

      Kostas Giannakis
      δεν ειμαι σιγουρος... τότε ήταν λίγο πιο ρομαντικό ας πούμε, τώρα έχει γίνει πολύ ανταγωνιστικό

      Γιώργος Σκιάς
      Τηρουμένων των αναλογιών, κάνεις σαν τους τζαζ πιουρίστες που τα χώναν στον Μάιλς επειδή έβαλε στην μπάντα ηλεκτρικό μπάσο, ξέρω γω.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και τότε πολύ ανταγωνιστικό ήτανε. Και γινόταν σκοτωμός. Επεισόδια κ.λπ. Μάλλον ήταν απείρως πιο ανταγωνιστικό παλιά και καθόλου ρομαντικό. Και τώρα είναι ανταγωνιστικό βέβαια, αλλά με άλλο τρόπο. Περισσότερο κυνικό και ύπουλο.
      Ουδεμία σχέση. Δεν μ' ενδιαφέρει καθόλου ο σύγχρονος πρωταθλητισμός, το ξαναλέω. Τα βρίσκω όλα "πειραγμένα", αντιαισθητικά, εμπορευματοποιημένα, απάνθρωπα και ψεύτικα στον πιο ακραίο βαθμό. Απεναντίας η σύγχρονη τζαζ με ενδιαφέρει και με το παραπάνω.

      Kostas Giannakis
      δεν συμφωνώ, εχει πάει πολύ περισσότερα στην αθλητικότητα και τη σκληρή άμυνα, έχει αμερικανοποιηθεί το άθλημα και στην Ευρώπη

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ε και τι είναι αυτό; Καλό; Καταστροφή είναι αυτό.

      Γιώργος Σκιάς
      αγνοείς την έννοια της παρομοίωσης; Σε ΕΚΕΙΝΟΥΣ δεν άρεσε η σύγχρονη τζαζ - σε ΕΣΕΝΑ δεν αρέσει το σύγχρονο μπάσκετ. Αμφότεροι, μένετε μακαρίως αγκαλιασμένοι με τον παλιό καλό καιρό. Ένα ευφυολόγημα ήταν και πέρασε...

      Διαγραφή
    3. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι άστοχο τελείως αυτό που λες. Προσπαθείς να με εντάξεις σε κάτι στο οποίο δεν ανήκω.
      Και δεν μένω καθόλου... στον παλιό καλό καιρό. Και παλιά δεν ήταν αθώα τα πράγματα. Γινόταν χαμός, σε κάθε επίπεδο.
      Τέλος πάντων, δεν έχω όρεξη τώρα για κουβέντα. Πάω για ύπνο.

      Panos Bosnakis
      Ούτε εγώ παρακολουθώ γιατί δεν έχω χρόνο. Διαβάζω όμως γι' αυτο επιστημονικές μελέτες, διδακτορικές διατριβές, θεωρητικές προσεγγισεις. Είναι πια επιστήμη το ποδόσφαιρο πολύ απαιτητική και απαιτεί πολλά δύσκολα προσόντα προπονητικής. Η μία σχολή διαδέχεται την άλλη, πχ ο Guardiola είναι εντελώς deconstructive, σήμερα, μετά το 2020 , επικρατεί η αποδόμηση, αυτή δινει το Champions League (και τα χρήματα βεβαίως). Εχω βασικά μεγάλους προπονητές κατά νουν και διαβάζω για τις στρατηγικές τους, αυτοί προσλαμβάνονται απο τα πολυ μεγάλα κλαμπ. Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αυτά, ούτε τα ξέρουν, εδώ όποιος έρχεται, π.χ. Αλμέιδα αναγκάζεται να προσαρμοστεί στην εδώ πραγματικότητα. Οι ομάδες είναι εταιρείες, μιλάμε για Χρηματηστήριο με μετοχές που ανεβοκατεβαινουν, η Transfermarkdt φερειπείν είναι χρηματηστήριο ποδοσφαιριστών. Στα επόμενα χρόνια αναμένω όλες οι ομάδες να υπάγονται σε funds πολυεθνικών ασχέτως χώρας και οι ποδοσφαιριστές να μην ανήκουν στις ομάδες αλλά σε 2-3 πολυεθνικές που θα νοικιάζονται από τα κλαμπ με τον αγώνα. Για μπάσκετ δε ξέρω καθόλου, δε παρακολουθούσα ποτέ.

      Stratos Morianos
      Καλά εντάξει όπως και όλα τα αθλήματα έτσι και το μπάσκετ εξελίσσεται τόσο σε ταχυδύναμη όσο και σε τεχνική και στρατηγική. Τι να λέμε τώρα. Δεν υπάρχει καμία σύγκριση όσο και αν θυμόμαστε άλλες εποχές με ρομαντισμό που έπιαναν τη μπάλα από το κοτσάνι .

      Vasilis Aslamatzidis
      Μια μικρή διόρθωση μόνο. Είναι Γιώργος Κούδας, εκτός κι αν ο Τάκης είναι κάποιος άλλος που δεν γνωρίζω λόγω της ηλικίας μου

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Παίζω με τα ονόματα, όλα είναι λάθος γραμμένα...

      Vasilis Aslamatzidis
      Α, τώρα κατάλαβα το αστείο. Άργησα να πάρω στροφές

      Yannis Nikolaides
      …6,75 πλέον!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το είπε κι άλλος πιο πάνω. Να διαβάζεις τα σχόλια, πριν σχολιάσεις. Δεν έχει καμία σημασία αυτό σε σχέση με αυτά που γράφω.

      Yannis Nikolaides
      το ξέρω! Απλά δείχνει ότι έχεις χρόνια να ασχοληθείς με το άθλημα! Δεν το είπα κακοπροαίρετα…

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και αυτό το είπα πρώτο-πρώτο. Ότι δεν παρακολουθώ τίποτα πια.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Όλος αυτός ο μπουχός, που έχει σηκωθεί με τον Βραζιλιάνο του Ολυμπιακού"...

    Arsav Nokid
    Μόνο αθώα δεν είναι η μεταγραφή. Ο νοών νοείτω...

    Nikos Athanassiu
    Τα ίδια κάνουν και οι Ρεάλ ,Μπάρτσα και άλλες μεγάλες ομάδες όταν παίρνουν έναν σπουδαίο παίκτη.....

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Φυσικά.

    Πετρος Μιχελιουδης
    Φωντα στον Πειραια κραταει χρονια αυτη η κολωνια

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το είπαμε αυτό. Στο ποστ.

    Stathis Nikokavouras
    μα το ειπε καθαρα το χουντικο συχαμα ο γεωργιαδης..ο μητσοτακης τον εφερε...η μηπως πιστευεις εσυ οτι ο αλαφουζος ο σκαι εμετος τσανελ ξαφνικα ενω αποκλειστηκε ο παο και εχασε 11 εκ τουλαχιστον στην ευρωπη ,πηγε ξαφνικα και εκανε αγορες παιχτων 3,5 εκ τον ενα ,3 τον αλλο και αλλα 2,5 αλλον ενα ενω μεχρι πριν λιγο καιρο δεν χαλαγε μια οτι ειναι δικα του τα λεφτα?απο τα αποθεματα της νεας τρομοκρατιας ειναι.πρεπει να χαρει ο κοσμος και να παει να ψηφισει τους φασιστες..απλο ειναι..κατσε να δεις τι θα γινει την επομενη κυριακη παο-αεκ...θα δεις σφαξιμο με τεχνικη χειρουργου .....

    Vassilis Serafimakis
    σφάξιμο ποιανής ομάδας; Η μία έχει πρόεδρος άγιο και η άλλη όχι;

    Stathis Nikokavouras
    ο μελισανιδης δεν εχει ποτε εκφραστει κατα η υπερ του συριζα ουτε της νεας δημοκρατιας..και το σαιτ του η ναυτεμπορικη δεν γλυφει κανενα...ο αλαφουζος βλεπε σκαι...οι συγκρισεις περισευουν..

    Nikos Tzelepis
    Απλά αγόρασε τον κερδοφόρο δημόσιο ΟΠΑΠ και θησαυρίζει. Είναι πιο υγιές αυτό, να πηγαίνει όπου φυσάει ο άνεμος, απλά να αυγατίζει σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και του κοσμάκη.. Όλα κι όλα, η δημοκρατία δημοκρατία, αλλά ο οπαδισμός οπαδισμός λοιπόν..

    Vassilis Serafimakis
    Δεν θα αναφερθώ σε κανένα άτομο προσωπικά. Η ερώτηση μου ήταν βασικά ρητορική. Αν ψάχνομε γιά αγίους μέσα στο Ελληνικό ποδόσφαιρο χάνουμε την ώρα μας. Οπότε εκφράσεις όπως "σφαγή" δεν αφορούν παρά συσχετισμούς δυνάμεων μέσα σ'αυτό που λέγεται 'Ελληνικό ποδόσφαιρο' και δεν εκφράζουν κάτι ενδιαφέρον από κοινωνιολογικής σκοπιάς. Κάποιος πάντα είναι ισχυρότερος κάποιου άλλου. Ας φροντίσει η πολιτεία να παίζεται η μπάλα μόνο στο γήπεδο και εντίμως.

    Stathis Nikokavouras
    Nikos Tzelepis που ζεις?γουαδελουπη η τριτο παραλληλο?ο μελισαν εχει πουλησει τον οπαπ απο οταν ακομα οι αδελφες εβγαιναν βολτα στην συγγρου και μαζευονταν κατω απο τον φιξ ....οτι ναναι...
    https://politicus.gr/.../stous-tsechous-poulise-ti.../
    Στους Τσέχους πούλησε τη συμμετοχή του στον ΟΠΑΠ ο Δημήτρης Μελισσανίδης

    Nikos Tzelepis
    Τι λες ρε μεγάλε Stathis Nikokavouras;.. Έγιναν τέτοιες κοσμογονιες τον ..περασμενο Φλεβαρη;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτό το κείμενο, που βάζω στο λινκ, το είχα γράψει το 2016, για τα 50 χρόνια από το «Φορτηγό» του Σαββόπουλου"...

    Nikos Athanassakis
    Φοβερές καταστάσεις, πράγματι!!!

    Yanis Bitsakis
    Είμαι βέβαιος ότι ισχύουν τα όσα γράφεις, ωστόσο να ξέρεις ότι η αναπαραγωγή λαθών είναι αρχαία τέχνη, και μάλιστα οι φιλόλογοι βασίζονται και σε αυτά τα λάθη όταν φτιάχνουν το "γενεαλογικό δέντρο" των παλαιών χειρογράφων και εκδόσεων ("στέμμα" λέγεται). Οπότε, ουδέν νεότερο υπό το φως του διαδικτύου... Με μια διαφορά, και η αναπαραγωγή λαθών και το τσεκάρισμα γίνεται πιο γρήγορα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το τσεκάρισμα είναι δύσκολη και χρονοβόρα δουλειά και δεν πληρώνεται. Άστα αυτά. Και το διαδίκτυο βοηθάει στο τσεκάρισμα, αλλά για μένα ούτε στο 50%. Και φυσικά, το πιο σημαντικό απ' όλα. Εξαρτάται από το ποιος τσεκάρει.

    Andreas Knps
    Έχετε γράψει αντίστοιχο άρθρο και για το "Περιβόλι", οπως αυτα για το Φορτηγό και το Μπαλλο;; Έχουν εξαιρετικο ενδιαφέρον

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Απ' όσο θυμάμαι δεν έχω γράψει κάτι ειδικό για το Περιβόλι.

    Nathalie Hatziantoniou •
    Πρόσφατα κύριε Τρούσα σας ανέφερα από το Κόκκινο ως εκ των κορυφαίων μελετητών της ελληνικής μουσικής παραγωγής και άνθρωπο με εκπληκτικό αρχείο, γνώσεις και μνήμη. Και δεν ήταν η πρώτη φορά. Εγώ πάλι είμαι δημοσιογράφος και πραγματι κάνω τέτοια πραγματολογικά λάθη και όποτε τα κάνω, τα αναγνωρίζω δημοσίως. Δεν διεκδικώ την ιδιότητα του μελετητή. Θα μπορούσατε λοιπόν να επισημάνετε το λαθος μου χωρίς να με προσβάλλετε. Η οίησή σας δυστυχως και για πολλοστή φορά ο τρόπος που αναφέρεστε σ΄εμένα, με προσωπική εμπάθεια, προσβλητικό τόνο και χαρακτηρισμούς, όπως έχετε κάνει και με πολλούς άλλους συναδέλφους που τολμούν να ασχολούνται με ο,τι ενδιαφέρει κι εσάς, σας στερεί κάτι απαραίτητο για τη δουλειά που κάνουμε όλοι. Τη δυνατότητα της επικοινωνίας. Λυπάμαι για το λάθος μου αλλά περισσότερο λυπάμαι για τη στάση σας. Δεν θα γίνετε σπουδαίος ξεφωνίζοντας συναδέλφους σας. Σπουδαίος είστε για τις γνώσεις σας που τις χαντακώνετε κάθε φορά με την εμπάθειά σας και την ευδιάκριτη, σχεδόν ανεκδοτολογική πια, αγωνία σας να υπάρξετε ως ο καλύτερος όλων μας, προσβάλλοντάς μας όποτε και όπως μπορείτε. Κι έτσι αντι να υπάρχετε στον χώρο για ό,τι πράγματι ειστε και ό,τι σας αξίζει, επιδιώκετε να υπάρχετε μεσω καυγάδων και προσβολών, διαφημίζοντας τη γνωση σας σε βάρος μας, Κρίμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αγαπητή Ναταλί, θα χρησιμοποιήσω ενικό, γιατί όταν σε γνώρισα στον ενικό μιλήσαμε (εσύ μπορείς να μου μιλάς όπως επιθυμείς).
      Ξεκινάς με κάτι που δεν με αφορά. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να μου απονείμουν εύσημα. (Τέλος πάντων σ’ ευχαριστώ γι’ αυτό). Εκείνο που μ’ ενδιαφέρει μόνον είναι να γίνεται σωστά η δουλειά (μας).
      Το ότι είσαι «προχειρογράφος» σε αυτά τα θέματα, γιατί αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που σε ενόχλησε, είναι κάτι που το έχω παρατηρήσει από χρόνια. Και φαίνεται η προχειρότητά σου από το πώς έθεσες την ερώτηση στον Σαββόπουλο, κινούμενη από εκείνα που είχα γράψει εγώ πιο πριν.
      Για μένα η προχειρότητα είναι φοβερό ελάττωμα, στο γράψιμο, με συνέπειες διαρκείς. Δίνει κακό παράδειγμα, παρασύρει άλλους σε λάθη, διαιωνίζει το «περίπου» και το «ό,τι να ’ναι» και δεν προωθεί την αξιοπιστία στην δουλειά μας. Έτσι μας βγαίνει και το κακό όνομα...
      Γράφεις πως στερούμαι, λόγω της στάσης μου, την δυνατότητα της επικοινωνίας. Προσωπικά είμαι άνετος και επικοινωνώ με όλους και είμαι διαθέσιμος προς όλους (και ζωντανά, όχι μόνον εδώ). Ίσως οι άλλοι δεν θέλουν να επικοινωνήσουν μαζί μου – και δεν ευθύνομαι εγώ γι’ αυτό. Να, καλή ώρα, τώρα εσύ επικοινωνείς μαζί μου και καλά κάνεις.
      Δεν θέλω να λυπάσαι για μένα αγαπητή Ναταλί. Κάπως θα τα καταφέρω να υπάρξω, κι εγώ, ανάμεσα σε συναδέλφους με τον τρόπο μου. Κάπως τα έχω καταφέρει, εξάλλου, μέχρι τώρα.
      Μ’ ενδιαφέρει η γνώμη των συναδέλφων μου, τους οποίους τιμώ, όταν πρέπει να το κάνω (και με διάφορες αφορμές), αλλά πάνω απ’ όλα μ’ ενδιαφέρει να κάνω, πρωτίστως, σωστά τη δουλειά μου. Σ’ αυτό είμαι απόλυτος.
      Δεν θα διστάσω να πω την γνώμη μου, ακόμη κι αν αυτή δεν είναι αρεστή. Είμαι αρκετά μεγάλος πια, για να προσδοκώ οφέλη από καταστάσεις «σούξου-μούξου» και «όλοι δικοί μας είμαστε». Άσε δηλαδή που ούτε ως νεότερος, και ανερχόμενος, είχα τέτοιες τάσεις...
      Μπορεί να γράψω κάτι «επικριτικό» για κάποιον, για κάποιο λόγο, αλλά δεν θα διστάσω να τον συγχαρώ για κάτι άλλο. Κι εσύ έχεις προσφέρει στην κοινωνική δημοσιογραφία και τα εύσημα σου πρέπουν (και από μένα και απ’ όλους). Όμως αν με κάτι θα διαφωνήσω, πάνω στα θέματα που ασχολούμαι, θα το πω. Και θα ’μαι και αυστηρός. Και αυστηρά θέλω να αντιμετωπίζουν και οι άλλοι εμένα. Μόνον έτσι θα γίνουμε, όλοι, καλύτεροι.
      Επίσης να (σου) πω πως θεωρώ τον εαυτό μου δημοσιογράφο, γραφιά και τα συναφή. Τα... μελετητής, ερευνητής, αρχειοφύλαξ, συλλέκτης κτλ. με ενοχλούν αφόρητα.

      Kostas Drosopoulos
      Πολλά λόγια. Ένα συγγνώμη, γκάφα, αρκεί.
      Στην Ελλάδα δυστυχώς δεν υπάρχει βιβλιοκριτικη.
      Συνήθως είναι βιβλιοπαρουσιασεις "λέγε με Γκαίτε να σε λέω Σιλερ".
      Ελπίζω κάποτε να αποκτήσουμε βιβλιοκριτικη. Δεν γίνεται όλοι να γράφουν καλά στην Ελλάδα.
      Η απουσία κριτικής οδηγεί στην έκδοση κακών βιβλίων. Μια παρέα είμαστε.
      Σημείωση :Τα κείμενά σας είναι εξαιρετικά.

      Panos Bosnakis
      Η κιθάρα είναι Eko Studio L του 60 ακουστική, χαρακτηριστική της εποχής, έχω την ίδια.
      Έλατος ινδικός παλίσανδρος μαόνι τα ξύλα της.

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Πάντζα...

    Akis Kapranos
    Αδικήθηκε από τους ρόλους του. Ήταν όμορφος και επίσης καλός στην κωμωδία, θα μπορούσε να ήταν ο δικός μας Τόνι Κέρτις.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ωραίο αυτό με τον Τόνυ Κέρτις. Θα του πήγαινε κάτι τέτοιο.

    Stylianos Tziritas
    Καμία διαφωνία για το ότι ήταν ωραίος άντρας αλλά θα διαφωνήσω στο ότι αδικήθηκε. Πήρε πολλούς πρωταγωνιστικούς ρόλους και επέμενε πάντα σε μία φαρσική περάτωση των ρόλων του, ακολουθώντας μάλιστα κατά τη γνώμη μου τη σχολή Γκιωνάκη μόνο που με αυτό τον τρόπο και κούραζε γρήγορα στις ταινίες και παράλληλα αδικούσε και το πρόσωπο του. Στο δε θέατρο ως επικεφαλής θιάσων στη δεκαετία του 80 (τον είδα λόγω παροχής εισητηρίων στους γονείς μου από την Εργατική Εστία) ήταν επίσης μπουφονικής και μάλιστα ακολουθούσε κατά πόδας τη σχολή Τσιβιλίκα στις υπερβολικές γκριμάτσες, ως γνωστόν ο τελευταίος τη δεκαετία του 80 σάρωνε με αστικές β διαλογής έργα αγγλοσαξωνικού ρεπερτορίου και με τίτλους όπως "χάρισε μου το γουνάκι σου!".

    Akis Kapranos
    Αν είχε στεριώσει στον Φίνο θα είχε άλλο προφίλ σήμερα. Έκανε πολλές "δεύτερες" παραγωγές όμως, και ας μην ξεχνάμε, οι ηθοποιοί έκαναν ο,τι τους ζητούσαν. Δεν έπαιρνε δλδ πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Πάντζας κ μετά τους κατέστρεφε παίζοντας φαρσικά επειδή έτσι του άρεσε. Δεν τον "πίστεψαν" οι παραγωγοί της εποχής, όπως τον Κωνσταντίνου για παράδειγμα.

    Stylianos Tziritas
    με καμμία διάθεση να σε αμφισβητήσω (απλά καταθέτω την άποψη μου), για αυτό και ανέφερα τους θεατρικούς του δρόμους. Ο προαναφερθείς για παράδειγμα Τσιβιλίκας στον κινηματογράφο έδωσε μερικούς πολύ καλούς ρόλους (κ δεν αναφέρομαι μόνο στη Θεία μου τη Χίπισσα).
    Και παρεπιπτόντως πολύ χαίρομαι που γίνονται τέτοιες συζητήσεις δημοσίως για Έλληνες ηθοποιούς διότι επικρατεί μανιχαϊσμός και το γνωρίζεις από πρώτο χέρι. Είτε αποθεώνονται άκριτα κάποιοι είτε άλλοι τρώνε μόνιμα αναθέματα.

    Akis Kapranos
    είσαι φίλος κ έχουμε δουλέψει μαζί, αυτό έλειπε να μετράμε τις αυθεντίες μας, κουβέντα να γίνεται. Και έχεις απόλυτο δίκιο για τον μανιχαϊσμό περί Ελλήνων ηθοποιών

    Stylianos Tziritas
    Akis απλά είμαι πάντα προσεκτικός στον κώδικα που διαφωνώ στην παρούσα πλατφόρμα διότι δεν θέλω να εκλαμβάνεται ο λόγος μου (βερμπαλιστικος γαρ) ως ξερολίαση (έχουμε πήξει από τέτοιες λογικές). Αν το συζητάγαμε από κοντά θα πήγαινε ως γνωστόν αγκαζέ με μαρινάδες καντηλιων (όχι φυσικά προς εσένα αλλά προς το -καθε- topic).

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Δεν τον "πίστεψαν" οι παραγωγοί της εποχής, όπως τον Κωνσταντίνου για παράδειγμα.<<
    Ούτε τον Κωνσταντίνου τον πίστεψαν, καθώς έκανε ελάχιστες ταινίες. Ο Κωνσταντίνου ειδικά στις 2 δικές του ταινίες ήταν ένας τζαζ ηθοποιός. Κάποια στιγμή θα κάνω ένα κείμενο, γι' αυτές τις δύο ταινίες, και θα το εξηγήσω αυτό.

    Akis Kapranos
    Τον άφησαν πάντως να σκηνοθετήσει από νωρίς. Και ναι, ήταν τζαζ.

    Lefteris Baltzoglou
    συντασσόταν,δηλαδή,με το βενιζέλο που ψήφισε το ιδιώνυμο και έθεσε στην παρανομία το κκε?συντασσόταν με το γεώργιο παπανδρέου,το σφόδρα αντικομμουνιστή και βασιλόφρονα...η ένωση κέντρου, της οποίας ήταν επικεφαλής, απαρτιζόταν από τα πιο ετερόκλητα στοιχεία και δημιουργήθηκε με τις''παραινέσεις''των αμερικανών για να μετριαστεί η άνοδος της ΕΔΑ...ο γεώργιος παπανδρέου,ο οποίος είχε ενταχθεί και στα ψηφοδέλτια του παπάγου,και είχε κάθε δικαίωμα, για να βγει βουλευτής...θυμάται ποιος έλεγε το τι πλαστήρας,τι παπάγος?θυμάται επί κυβερνήσεως ποίου καταδικάστηκε σε θάνατο ο μπελογιάννης και ποιος αρνήθηκε να του δοθεί χάρη?ο μαύρος καβαλάρης ήταν φασίστας?(εκτός αν θυμάται κάποιος τη συμπάθεια που έτρεφε στο μουσσολίνι?)για να μην αναφέρουμε με ποιους ομιλούσε ο''εθνάρχης''κατά τη διάρκεια της δικτατορίας,όχι δεν είχε αρνηθεί από τους δικτάτορες να παίρνει την αποζημίωσή του,μηνιαία,...σκοτεινός είναι κι ο ρόλος του ανδρέα παπανδρέου,ο οποίος την πρώτη φορά αρνήθηκε να ψηφίσει τον πατέρα του για να μην χάσει την αμερικάνικη υπηκοότητα...αυτά τα ολίγα,επειδή ο πατέρας του ήταν ταλαιπωρημένος κομμουνιστής...υγ...δεν θυμάμαι καλά,έδιωξε τις βάσεις, φύγαμε από το νάτο και την εόκ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      έτοιμα τα είχες όλα αυτά από αλλού ή τώρα τα σκέφτηκες;

      Lefteris Baltzoglou
      αλήθειες είναι,διαβάζω ιστορικά βιβλία,θα μπορούσα να αναφέρω κι άλλες αλήθειες...ιστορία χωρίς αστερίσκους,υποσημειώσεις και λεκτικά πυροτεχνήματα...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      άλλο λέμε όμως εδώ τώρα, αλλού εστιάζουμε

      Lefteris Baltzoglou
      στάθηκα στο σωστά τα λέει ο πάντζας...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      σωστά τα λέει αυτά που λέει. εσύ γράφεις τραβηγμένος από αλλού, δεν ύμνησε το Γέρο, ούτε ύμνησε το Βενιζέλο, γράφει για την δεξιά ο άνθρωπος, όλα είναι 100%

      Lefteris Baltzoglou
      όλοι,όσους επικαλείται,αποτελούν λαμπρά παραδείγματα φαυλοκρατίας...η συνέντευξή του δημοσιεύτηκε σε εφημερίδα που πριν λίγες ημέρες είχε πρωτοσέλιδο τη φωτογραφία του νεώτερου καραμανλή...αιδώς...σέβομαι την άποψή σας αλλά θα μου επιτρέψετε να διαφωνώ,έτσι προάγεται η αλήθεια...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Δεν υπάρχει θέμα

      Stathis Nikokavouras
      πραγματικα πεφτω απο τα συννεφα..κερκυραιος.ουτε το ειχα ακουσει ποτε ...οτι ηταν παντα δημοκρατικος ειναι γνωστο...και φιλος με τον αντρεα...

      Vassilis Serafimakis
      Κάτι άσχετο από πολιτικές θέσεις: Τον θυμάμαι τον Γιώργο Πάντζα την βραδιά τής νίκης τού Πασόκ να έχει βρεθεί στο Καστρί και να συγχαίρει τον ίδιο τον Ανδρέα (αν τα θυμάμαι καλά) πνιγμένος στα δάκρυα από τη συγκίνηση.
      Είχα δει και την διάσημη φωτογραφία με τον βετεράνο σοσιαλιστή Μαντές-Φρανς δακρυσμένο να συγχαίρει τον Μιτεράν το βράδυ τής εκλογής τού τελευταίου στην προεδρία. Κάτι μήνες πριν τη νίκη τού Πασόκ. (Μετά ένα χρόνο ο Μ-Φ πέθανε από γεράματα.)

      Michalis Matthaiou
      >>Το ’81... η δημοκρατία άρχισε να λειτουργεί.<< not.

      Ανδρεας Μπικουβαρακης
      προφανώς όσο μπορεί αυτό να συμβεί μέσα σε ένα ασφυκτικό πλαίσιο όπου η Δεξιά ελέγχει τον στρατό, την αστυνομία και τα μίντια, αλληλοστηρίζεται με την Εκκλησία και τώρα προσπαθεί (εξω)θεσμικά να ελέγξει και τη Δικαιοσύνη.
      Και φυσικά με δεξιό παρακράτος και τους βιομήχανους και τους εφοπλιστές να μην κρύβουν την προτίμησή τους για τη ΝΔ.

      Giorgos Ftakas
      Όμως κρίμα που ο Πάντζας ήρθε σε οξεία ρήξη με τον συχωρεμενο τον Τσοβόλα,όταν ο τελευταίος ήθελε πια να αποσύρει το ΔΗΚΚΙ από την πολιτική (ένα κόμμα κάτι σαν το αυθεντικό ΠΑΣΟΚ του '81),ως τέλος εποχής. Δεν το δέχτηκε με τίποτε αυτό, θυμάμαι, ο Γιώργος Πάντζας.

      Διαγραφή
    2. Kostas Drosopoulos
      1. Όλοι οι ηθοποιοί που έκαναν καριέρα την δεκαετία τού 1960 ήταν σπουδαίοι. Δυστυχώς οι ταινίες στις οποίες έπαιξαν είναι στην καλύτερη περίπτωση μέτριες.
      Αντιθέτως, την δεκαετία τού 1950 έχουμε σπουδαίες ταινίες (Τζαβέλας, Κακογιάννης, Κούνδουρος).
      Επίσης σπουδαίο κινηματογράφο έχουμε μετά το 1970.
      Ένας απλός ορισμός :Σπουδαία είναι η ταινία που μπορεί να παιχτεί σε Παρίσι, Λονδίνο, Μόναχο χωρίς να αντιμετωπιστεί ως εξωτική /γραφική.
      2. Ο Γιώργος Παντζας ανήκει σε αυτήν την κατηγορία ηθοποιών. Σπουδαίος που έπαιξε σε μέτριες, στην καλύτερη περίπτωση, ταινίες.
      3. Ο Παντζας έχει ασχοληθεί με την πολιτική και θα έπρεπε να έχει διαβάσει ιστορία.
      Μερικά χτυπητα παραραδειγματα.
      3.1 Ποίος ήταν ο πρώτος νόμος τής πρώτης κατοχικής κυβέρνησης? Αυτός που παρέπεμπε σε δίκη τούς υπουργούς τής δικτατορικης κυβέρνησης Μεταξά. Μπήκαν για λίγο φυλακή.
      3.2 Που ήταν ο Παπάγος επί κατοχής? Στην Γερμανία. Κρατούμενος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.
      3.3 Ποίος ίδρυσε τα τάγματα ασφαλείας? Ο φανατικά Βενιζελικος Γονατας. Πρωθυπουργός το 1922 - 23.
      3.4. Αυτό το ανέκδοτο "Τριανταφυλλιδης". Δείχνει την ευφυΐα ενός λαού.
      Πήγε στο αεροδρόμιο τού Ελληνικού ο Καραμανλής, τού λένε οι χωριφυλακες, "καλημέρα κ. Πρόεδρε". "Δεν είμαι ο πρόεδρος είμαι ο Τριανταφυλλιδης".
      Παραβιάζω ανοικτές θύρες :Ο Καραμανλής ζητάει από τον φίλο του δημοσιογράφο Τριανταφυλλιδη, καθώς περνάει από την πλατεία Συνταγματος να τού φέρει 2 εισιτήρια χωρίς επιστροφή για Παρίσι.
      Και ο λαός 60 χρόνια μετά πιστεύει το ανέκδοτο. Αυτό είναι συλλογικό τεστ IQ.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αυτά που λέει ο Πάντζας είναι σωστά. Το ξαναλέω. Εγώ εξετάζω τι λέει. Όχι τι δεν λέει. Και επίσης στην δεκαετία του '60 είχαμε πολύ σπουδαίες ταινίες. Σπουδαιότερες από του '50 (συνολικά).

      Yorgos Mouzakitis
      Αλλαγή πράκτορα στην μπανανια του Ρότσιλντ..
      Τον Παντζα δε, τον ξέρουμε..

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πολύ μου αρέσει όταν για δύσκολους δίσκους, improv και τέτοια, που βάζω από το δισκορυχείον, παίρνω ελάχιστα λάικ"...

    Andreas Mandas
    Υποτιμημένος δίσκος και ωραίος κιθαρίστας ο Noel

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εξαιρετικός δίσκος. Τον έχω τώρα απέναντί μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το έχω ξαναγράψει. Το να με αποκαλεί κάποιος μελετητή, ερευνητή, συλλέκτη, αρχειοφύλακα κ.λπ. δεν με τιμά, με υποτιμά."...

    Misouridis Giannis
    Μακάρι να έγραφαν περισσότεροι δημοσιογράφοι έτσι. Βγάζω εντελώς εκτός την πολιτική και αναφέρομαι στο ύφος και στην έγνοια της κατανόησης

    Nikos Stathas
    Εγώ θα πω,χωρίς ίχνος κολακευτικής διάθεσης,πως είναι απίστευτη προνομιακή συγκυρία να σας διαβάζουμε εδώ μέσα.
    Καλή συνέχεια σας εύχομαι.

    Nikolas Fotakis
    Δισκορύχος;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όχι, ούτε αυτό. Αυτό είχε νόημα όταν ξεκίνησα τη στήλη στο Jazz & Τζαζ, το 1996, όταν κυριαρχούσε το CD. Τώρα, με το discogs, όλοι δισκορύχοι είναι.

    Stathis Nikokavouras
    μουσικογραφιας...τι ομορφο...υπαρχει τιποτα καλυτερο στη ζωη απο την μουσικη?με μουσικη ξυπναμε ,τρωμε,ταξιδευουμε,δουλευουμε,κανουμε σεξ,κοιμομαστε....οτι καλυτερο....

    Nikitas Kakavas
    Eγω θα συνεχίσω να σε αποκαλώ Δάσκαλο, Δάσκαλε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτή η λέξη είναι πολύ βαριά. Είναι η πλέον τιμητική. Με ανατριχιάζει. Δεν την αξίζω. Ειλικρινά το λέω (και όχι από σεμνότητα).

    Nikitas Kakavas
    Είναι Δάσκαλος οποίος μας άνοιξε τα μάτια και τους μουσικούς οριζοντες

    Ferris Costas
    Έχω κάνει έξη χρόνια της ζής μου επαγγελματίας δημοσιογράφος, και μάλιστα "παλαιάς κοπής", με δύο από τους μεγαλύτερους δημοσιογράφους: τον Παναγιώτη Λαμπρία, και τον Σοφιανό Χρυσοστομίδη. Πίστεψέ με, μακάρι νάχαμε περισσότερους δημοσιογράφους της δικής σου αξίας, και μακάρι νάχαμε περισσότερους "ερευνητές" του δικού σου ήθους. Και μιλάω "μετά λόγου γνώσεως".

    Γιώργος Πήττας
    διαβαζα το σχόλιο σου και ξαφνικά θυμήθηκα πως κάποτε, στον....περασμένο αιώνα, είχαμε παει στη Μεσημβρινή να δουμε τον αείμνηστο Λαμπρία που είχε πάντα την πόρτα του ανοιχτή. Αδυνατώ να θυμηθώ τον λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. φυσικά και είσαι συλλέκτης και αρχειοφύλακας συγκεκριμένων χώρων και εποχών.Ή τουλάχιστον ήσουν γιατί και δικαιολογημένα έχεις βαρεθεί, μεγαλώσει κλπ.
    .Βρισιά θα ήταν να σε αποκαλούσαν δημοσιογράφο, ότι χειρότερο δλδ μαζί με τους πολιτικάντηδες/ τους δικηγόρους και το σύστημα που στηρίζουν,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε λες βλακείες. Ο καθένας είναι ό,τι αισθάνεται και θέλει. Δεν ένοιωσα ποτέ συλλέκτης, αρχειοφύλακας και άλλες τέτοιες παπαριές. Και δεν έχω βαρεθεί τίποτα. Ούτε έχω μεγαλώσει, γιατί γράφω με το ίδιο πάθος (και με ακόμη μεγαλύτερο) που έγραφα και στα 30 μου. Πάντα ένοιωθα και είμαι δημοσιογράφος.

      Διαγραφή
  10. Αντιπαρέρχομαι το γνώριμο ύφος σου και τις προσβολές.
    Τα άτομα που ξοδεύουν/ξόδευαν τα Κυριακάτικα πρωινά τους βουτώντας σε βρωμερές στίβες με δισκάκια στο Μοναστηράκι για να βρουν το αντικείμενο του πόθου τους σκυλοτράγουδο,ροκ,τζαζ συλλέκτες τους λένε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει καμία προσβολή. Δεν είπα ότι είσαι βλάκας, είπα ότι λες βλακείες. Αυτή είναι η γνώμη μου κι έχει τεράστια διαφορά (το ένα από το άλλο).
      Τιμώ τους συλλέκτες. Και πολλοί απ' αυτούς είναι φίλοι μου και όταν χρειαστώ κάτι σχεδόν πάντα θα μου δώσουν τις πληροφορίες που θέλω.
      Δεν υποτιμώ κανέναν. Απλά εγώ δεν είμαι συλλέκτης. Πόσο πιο απλά να το πω;

      Διαγραφή
  11. Τις πληροφορίες τις άντλησα από τις αναρτήσεις σου μια και δε σε ξέρω προσωπικά.
    Γνώμη μου....καλύτερα να έχουμε συλλέκτες που αναλώνονται ψάχνοντας, τσεκάρωντας. ανακαλύπτοντας κλπ παρά όλους αυτούς/ες που αυτοαποκαλούνται δημοσιογράφοι και είναι υπεύθυνοι για όλες αυτές τις αοριστολογίες και κακογουστιές που διαβάζουμε και στα μουσικά μπλογκς και στα έντυπα,

    ΑπάντησηΔιαγραφή