Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 465

22/9/2022
Από τα... απόνερα του tribute άρθρου, για τον κορυφαίο κοντραμπασίστα του free-improv Peter Kowald, που προτείναμε στο προηγούμενο ποστ, με αφορμή τα 20 χρόνια από τον θάνατό του... (1979)

20/9/2022
H κλασική βρετανική συλλογή σε διπλό LP “Rock Buster”, με τον Σβαρτσενέγκερ στο εξώφυλλο, δεν είχε κυκλοφορήσει στην Ελλάδα το 1970, αλλά είχε κυκλοφορήσει μία άλλη συλλογή, ελληνικής έμπνευσης, η “Underground - The Sound Of The Seventies”, που ανθολογούσε κομμάτια από το “Rock Buster”, που ανθολογούσε, και αυτό με τη σειρά του, από τον ροκ κατάλογο της CBS.
Η ελληνική CBS, που τότε την αντιπροσώπευε η Music-box, είχε επιλέξει και αυτή την κομματάρα των Skin Alley, για να την ακούσουν οι φίλοι του ροκ στην Ελλάδα του ’70...
https://www.youtube.com/watch?v=2R5yUgMPjHQ

19/9/2022
Πριν από κάτι μέρες είχα δει τον ηθοποιό Χρήστο Στέργιογλου έξω από ένα σινεμά κι ήθελα να τον ρωτήσω αν στα σέβεντις έπαιζε τενόρο σαξόφωνο σ’ ένα τζαζ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, την Άσπρη Σφήκα. Αυτοστιγμεί σκέφτηκα πως θα ήταν τελείως μ@λακία να ρωτήσω κάτι τέτοιο τον άνθρωπο και, φυσικά, δεν το έκανα.
Είχα δει και τον Φοίβο Δεληβοριά σε σινεμά, και μάλιστα καθόμασταν κοντά-κοντά, αλλά, αυτόν δεν ήθελα να τον ρωτήσω κάτι. Κι εδώ που τα λέμε ευτυχώς που δεν με γνώριζε...

19/9/2022
Διαβάζω απίστευτα πράγματα για την Μάρθα Καραγιάννη, χθες και σήμερα. Τα περισσότερα από ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουνε τι γράφουνε και που από κεκτημένη ταχύτητα (λόγω του μοιραίου) αναγκάζονται να γράψουν, όντας ψιλο-άσχετοι.
Επίσης μου έκανε εντύπωση ένα άλλο θάψιμο, όχι το κανονικό, που έπεσε σε σχέση με τον Κώστα Καζάκο. Βασικά, επειδή ο άνθρωπος ήταν κομμουνιστής, και ενεργός θα έλεγα, έως τα γεράματά του, η μεγάλη προσφορά του στο θέατρο και τον κινηματογράφο πέρασε κάπως στο ντούκου.
Το ξέρω πως υπάρχουν δόλια κίνητρα, πολλές φορές, και γύρω από τις αποτιμήσεις στα μίντια, αλλά αν δεν βλέπεις πέρα απ’ αυτό που σου δείχνουν, είτε γιατί δεν μπορείς είτε γιατί δεν θες, προτιμότερο είναι να γίνεις καστανάς (που κι αυτό θέλει την τέχνη του) και πάντως όχι γραφιάς.
Σε σχέση με την Καραγιάννη, ας πούμε, εγώ δεν είδα να αναρωτηθεί κανείς, γιατί δεν γύρισε ερωτικές ταινίες στα σέβεντις (όπως συνέβη με την Φόνσου, την Ανουσάκη, την Αρβανίτη, την Γκιζέλα Ντάλι και τόσες άλλες ηθοποιούς του '60).
Ο αληθινά απελευθερωτικός (ερωτικός) κινηματογράφος δεν ήταν ο μικροαστικός «δαλιανείδιος» των σίξτις, αλλά το λαϊκό ερωτικό σινεμά των σέβεντις. Ακόμη και η Λάσκαρη θα γύριζε ερωτική ταινία, ενώ η Καραγιάννη ποτέ. Αυτό εγώ το καταγράφω. Και δεν είδα να το σημειώσει κανείς. Και άλλα ακόμη, για τα οποία τώρα δεν θέλω να γράψω...
Για δε τον Καζάκο, που τον έφαγε συγκριτικά το μαύρο σκοτάδι, να πω πως τον είχα δει τρεις φορές στο θέατρο και πως ήταν εκπληκτικός και τις τρεις, αλλά γι’ αυτό δεν μπορείς να πείσεις, γιατί τα θεατρικά τα έχουν δει πολύ λίγοι σε σχέση με τις ταινίες.
Ο Καζάκος, που είχε περάσει από την Σχολή Σταυράκου, αλλά βασικά υπήρξε ηθοποιός του Κουν, δείχνει πόσο μεγάλο ταλέντο ήταν από την πρώτη-πρώτη ταινία του, την «Αρπαγή της Περσεφόνης» (1956), στην οποία είναι φοβερός. Έπαιξε και στο αποστασιοποιμένο «Το Μπλόκο» (1965) του Άδωνι Κύρου, έπαιξε ωραίους ρόλους, με προοδευτικό περιεχόμενο στο εμπορικό σινεμά (ας θυμηθούμε τον ψυχίατρο στο «Κορίτσι του 17»), ενώ ήταν εκπληκτικός σε μία από τις τελευταίες ταινίες του, στον «Δραπέτη» (1991) του Λευτέρη Ξανθόπουλου.
Επίσης να πω πως ο Καζάκος, στον οποίον οφείλεται βασικά και η προοδευτική στροφή της Τζένης Καρέζη, έχωσε και έχασε πολλά λεφτά ως παραγωγός, σε μια ταινία, που εγώ θα την πω πολύ αξιόλογη, την «Λυσιστράτη» (1972) του Γιώργου Ζερβουλάκου, που είναι μια από τις ωραιότερες προσπάθειες μεταφοράς αρχαίου κειμένου στο σινεμά (και σίγουρα ο καλύτερος Αριστοφάνης), με πολύ προοδευτικό λόγο για την εποχή (χούντα) και σε σχέση με τα θέματα της γυναίκας και γενικότερα, ενώ δεν παρέλειψε να περάσει, ως σωστός επαγγελματίας, όπως ήταν, και από τον ερωτικό κινηματογράφο της εποχής.
Δεν γράφτηκαν πολλά για τον Κώστα Καζάκο –ελάχιστα έθιξα τώρα– και ήταν κρίμα.

19/9/2022
«Τον λόγο τους αντανακλά σαν κάτοπτρο το πλήθος / και όπως άλλαζα βρακί μου βγήκε αυτός ο στίχος»
«Τα υπόλοιπα δεν λέγω / σταματώ την ρητορεία / στο μπουρδέλον όπου ζώμεν / δεν υπάρχει ελευθερία...»


19/9/2022
Σοβαροί σε όλα οι Γιουγκοσλάβοι από το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, μέχρι το ροκ και τις κηδείες...
https://www.youtube.com/watch?v=TCjFq9Ffy00

19/9/2022
Θα μπορούσε να τους είχαν όλους στο τσεπάκι τους, εδώ και στο εξωτερικό, στο πρώτο μισό των 90s. Πολύ μεγάλη μπάντα. Λευκή Συμφωνία...

18/9/2022
H Δέσπω Διαμαντίδου μπορεί να ήταν η πρώτη ελληνίδα ηθοποιός, που σχετίστηκε με το θρυλικό μιούζικαλ Cabaret, και μάλιστα στο ανέβασμά του στο Broadway (Νοε. 1966-Σεπτ. 1969), καθώς θα έμπαινε στον θίασο τον Ιούνιο του ’68, όμως η Μάρθα Καραγιάννη ήταν η πρώτη που το ανέβασε στην Ελλάδα, τη σεζόν 1972-73 (θίασος Ντίνου Ηλιόπουλου, Μάρθας Καραγιάννη, Κατερίνας Γιουλάκη), στο Θέατρον Άννα-Μαρία Καλουτά (στην Πατησίων).
[το πρόγραμμα από το ΕΛΙΑ και η φωτό από περιοδικό της εποχής]
https://www.youtube.com/watch?v=m_qG6Ttlg7g

17/9/2022
Εν τω μεταξύ Λοΐζος διασκευάζεται από παλιά. Από πολύ παλιά...
Αν θέλετε να μάθετε ποιοι είναι αυτοί που τραγουδάνε τη Γοργόνα στα τσέχικα δείτε το link στα σχόλια...
https://www.youtube.com/watch?v=t3EEH4Lm7_Y

16/9/2022
Συγκλονιστική ερμηνεία. Ανεπανάληπτη. Το είπε έτσι, για να μην μπορεί να το πει κανείς μετά απ’ αυτόν. Είναι απίστευτο το πώς ανεβοκατεβαίνει η φωνή του!!
https://www.youtube.com/watch?v=sS9Sh6DEQrY

16/9/2022
Ο χουντικός Ζουρνατζής, που πέθανε πριν από τρεις μέρες, δεν είχε επιτρέψει μόνο τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, στις 15 Νοε. 1973 (όπως λέγαμε σε χθεσινό ποστ), αλλά είχε βοηθήσει να περάσει και το σενάριο του «Θιάσου» του Θόδωρου Αγγελόπουλου, από τις συμπληγάδες της λογοκρισίας.
Επίσης είναι γραμμένες παλιά και κάτι ιστορίες του στιχουργού Λευτέρη Παπαδόπουλου με τον Ζουρνατζή, σχετικές με το ελληνικό τραγούδι, που έχουν ενδιαφέρον (όλοι αυτοί ήταν συμμαθητές-συμφοιτητές και γεννημένοι το 1935), αλλά τέλος πάντων, τώρα, μην τα πολυ-σκαλίζουμε, γιατί βρωμάνε... όπως λέει και η λαϊκή ρήση...

16/9/2022
Καθώς ξεφύλλιζα ένα Rolling Stone του '72 θυμήθηκα το ελληνικό Rolling Stone. Τι γίνεται μ' αυτό; Βγαίνει ακόμη; Έχω μήνες να δω κάτι...

15/9/2022
Πριν από δυο μέρες πέθανε ο χουντικός Σπύρος Ζουρνατζής, πρόσωπο με σκαιό ρόλο στα γεγονότα του Πολυτεχνείου και μετά απ’ αυτά.
Δύο μέρες πριν από την 17η Νοέμβρη του ’73 ο Ζουρνατζής, υφυπουργός της δοτής κυβέρνησης Μαρκεζίνη, σπάει το εμπάργκο της χούντας του Παπαδόπουλου στα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη και επιτρέπει την κυκλοφορία 40 τραγουδιών του, δίνοντας την άδεια να ηχογραφηθούν και τα «18 Λιανοτράγουδα της Πικρής Πατρίδας», σε στίχους Γιάννη Ρίτσου.
Τα στούντιο της Κολούμπια ανοίγουν τις πόρτες τους, την παραμονή του Πολυτεχνείου, και πάνε εκεί ο Νταλάρας με την Βίσση, μαζί με την ορχήστρα και τα ηχογραφούν νόμιμα.
Η άδεια -ως γνωστόν θα πω- ήρθη από την χούντα του Ιωαννίδη, με τα τραγούδια να ξαναγυρνούν στην απαγόρευση, και με τον δίσκο, που δεν είχε προλάβει να τυπωθεί, να κυκλοφορεί στην Μεταπολίτευση πια.

15/9/2022
Εξώφυλλο (1978)

15/9/2022
Ταύρος Δέλτα Κρουσέιντ... Μελίτα Γκαμπές... Salah Ragab...
https://www.youtube.com/watch?v=e8ADZ7VzcSU

19 σχόλια:

  1. Σχόλιο από το fb στο ποστ για τον Salah Ragab...

    Νίκος Σούρσος
    Έχω ακούσει μόνο τον δίσκο που έβγαλε η Praxis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πριν από δυο μέρες πέθανε ο χουντικός Σπύρος Ζουρνατζής"...

    Vassilis Serafimakis
    Σχετικά με τον Ζουρνατζή ειδικά: Ήταν δεξιός, ήταν πολλά, πάντως με τα ίδια τα γεγονότα τού Πολυτεχνείου δεν είχε σχέση. Την επομένη μέρα, βγήκε και επιχείρησε να καλύψει το αίμα και να δικαιολογήσει την επέμβαση στρατού και αστυνομίας, με σκοπό να μην χαλάσει η πορεία προς την ομαλοποίηση που είχε επιλέξει ο Παπαδόπουλος. Ήξερε ότι ο κίνδυνος ανατροής τής πορείας προερχόταν όχι από την αριστερά και γενικώτερα από την κοινωνία (τα περιέγραψε με ακρίβεια ο Ν.Πουλαντζάς), αλλά από το ίδιο το στράτευμα, από τούς "σκληρούς".
    Ανθρωπος τής χούντας ήτανε βέβαια. Δεν τον αθωώνουν αυτά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όταν λέω "με σκαιό ρόλο στα γεγονότα του Πολυτεχνείου" δεν εννοώ ότι έδωσε αυτός το ok για να ξεκινήσουν τα τανκς. Εννοώ αυτά που ΄λες και άλλα ακόμη. Το "μετά απ' αυτά" υπονοεί και την μετέπειτα πολιτική πορεία του, ως πρωτοπαλίκαρο του Παπαδόπουλου, ευρωβουλευτή της ΕΠΕΝ κ.λπ. Χουντικός ήταν, μην τον λες δεξιό.

    Vassilis Serafimakis
    Ναι, χουντικός ήταν, διότι από μέλος τού κόμματος τών Προοδευτικών (από τούς πιό έμπιστους τού Μαρκεζίνη) εμφανίστηκε μετά στην ΕΠΕΝ. Δεν ήταν δηλαδή το ότι υπήρξε υπουργός τής χούντας - αυτό, αν η ομαλοποίηση πραγματοποιόταν, θα ήταν ιστορικά συγχωρητέο. Αλλά ως ΕΠΕΝ, ναι, τέλος, χαρακτηρίζεται οριστικά ως χουντικός!
    (Και δεν ήξερα ότι ζούσε ακόμα.)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    H δοτή κυβέρνηση Μαρκεζίνη ήταν καραχουντική (και από πλευράς προσώπων), βαρύνεται δε με το έγκλημα του Πολυτεχνείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Καθώς ξεφύλλιζα ένα Rolling Stone του '72 θυμήθηκα το ελληνικό Rolling Stone"...

    Dimitris Papadatos
    μάλλον αυτή η πέτρα χορτάριασε

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Πάει κι αυτό!

    Lia Hide
    Ναι κι εμείς με την απορία μείναμε..

    Dreliozis Panagiotis
    Όχι...αλλά δεν έλεγε και κάτι...

    Nectarios Mpapos
    κάτι συναυλίες δεν διοργάνωσε για φέτος το καλοκαίρι που τελικά ακυρώθηκαν;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ξέρω τίποτα.

    Nick Prokopis
    Κι εγώ αναρωτιόμουν: το τελευταίο τεύχος που κυκλοφόρησε ήταν στα τέλη Ιουνίου.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Mπορεί να σταμάτησαν για καλοκαίρι. Άμα δεν βγάλουν και τέλη Σεπτέμβρη-αρχές Οκτώβρη λογικά κλείσανε.

    Alexis Tambouras
    Αυτός ο τόπος δεν παύει να με εκπλήσει ! Χαχαχα ! Πού το θυμήθηκες ? Έχοντας χρόνια να το δω , το είχα ξεχάσει τελείως ! Δεν έχουν κάνα τηλέφωνο να πάρει κανείς να ενημερωθεί ? Η δεν τολμά κανείς να ρωτήσει ? Μάλλον δεν ήταν στη λίστα Πέτσα και μπορεί να χρωστάνε και να κρύβονται όπως συνέβη με τόσους άλλους στο παρελθόν (σ'αυτόν τον άτοπο χώρο)

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πληροφοριακά λέω ότι το πρώτο ελληνικό τεύχος κυκλοφόρησε τον Δεκέμβρη του 2021, μαζί με την ΕφΣυν. Δεν ξέρω αν στην πορεία βγήκαν και τεύχη κατ' ευθείαν στο περίπτερο (χωρίς την ΕφΣυν).

    Alexis Tambouras
    Ευχαριστώ - μια ακόμη απόδειξη του πόσο μπορεί να λαθέψει η μνήμη - μπορούσα να πάρω όρκο πως σε κάποιο περίπτερο το είχα δεί να φιγουράρει αρκετά παλιότερα από συνοδευτικό στο ΕφΣυν το 21 . Προφανώς έχω μείνει στη δεκαετία του 1970 στη Νέα Υόρκη όταν το έβλεπα στα περίπτερα ( news-stands) για μεγάλο διάστημα που μου φαίνεται σαν άπειρες φορές πριν επανέλθω σε αυτόν τον άτοπο ονειρικό χώρο εδώ μετά από πολύχρονη απουσία .

    Nikos Zeris
    Μόνο ένα είναι το ελληνικό μουσικό περιοδικό (δεν άντεξα το είπα) .

    Spilios Lampropoulos
    Μοντέρνοι Ρυθμοί;

    Nikos Zeris
    μόνο Lung Fanzine (για να ευλογούμε τα γένια μας).

    Akis Perdikis
    Περιμένοντας τώρα το ελληνικό Interview.

    Vassilis Serafimakis
    Ετοιμάζω μάλλον μετακόμιση οπότε (τι άλλο;) έπεσα πάνω σε παλιά τεύχη δηλ. 1970s από RS και Village Voice. Πραγματική χρονοκάψουλα!

    Kostas Karabetsos
    μα ηταν τοσο αδιαφορο απο το πρωτο τευχος...που δεν ασχοληθηκα παλι

    Kitrino Mantalaki
    στην αρχή έβγαινε με 82 σελίδες που στη συνέχεια μειώθηκαν στις 64 & μετά, ξαφνικά σταμάτησε να κυκλοφορεί. τους ρώτησα στο ινσταγκραμ μιας & ήταν ο μόνος τρόπος επικοινωνίας που βρήκα εύκολο & μου απάντησαν: πωσ το επόμενο τεύχος θα κυκλοφορήσει ανανεωμένο & με περισσότερες σελίδες σε 2 περίπου μήνες. κι ότι θα ενημερωθούμε για τις λεπτομερείς & την ημερομηνία κυκλοφορίας μέσα στον Σεπτέμβριο. τους ευχαρίστησα κι αυτό ήταν όλο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε, μπορεί να ξαναβγεί τότε...

    Yannis Nikolaides
    Τουλάχιστον…κάποτε υπήρχε το ΖΟΟ! Από τότε έχω να συγκινηθώ με τον ελληνικό μουσικό Τύπο.

    Vagelis Avgidis
    φοβερο περιοδικο το ZOO!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Ο χουντικός Ζουρνατζής, που πέθανε πριν από τρεις μέρες, δεν είχε επιτρέψει μόνο τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη"...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Επιτέλους... Στη μεταπολίτευση ο Ζουρνατζής μοίρασε σε διάφορους αλληλογραφία, φωτορεπορτάζ, και συμφωνίες με επώνυμους κεντρώους, αριστερούς κα Τα περισσότερα υλικά θάφτηκαν. Κατι τυπώθηκε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Συγκλονιστική ερμηνεία. Ανεπανάληπτη. Το είπε έτσι, για να μην μπορεί να το πει κανείς μετά απ’ αυτόν"...

    Thanasis Efthimiou
    Η φωνή του σε μέγιστη ωριμότητα εδώ.

    Hermis Kefalas
    Εντάξει είμαστε γραφικοί σαν το ηλιοβασίλεμα στην Σαντορίνη, αλλά ο Καζαντζίδης υπήρξε η φωνή του Θεού . Το χέρι ήρθε μετά

    Βασίλης Καπετανίδης
    Κι όταν ανεβοκατεβαίνει τις κλίμακες, είναι η φωνή του ημίτονο. Όσο αλλάζει μουσικά η κλίμακα, αυτός κατεβαίνει αντίστοιχα φωνητικά. To peak του Καζαντζίδη φωνητικά είναι το 1975. Το Υπάρχω και η ηχογράφηση με τον Aris San στην Αμερική. Και λίγο πιο πριν τα τραγούδια με τον Μίκη "Στην Ανατολή". Αυτά. Μετά... 1983, χρόνια αποχής, Ρεπόρτερς... και μια φωνή άλλη. Πιο ώριμη και καταπονεμένη. Πιο γήινη. Και όχι τόσο συγκλονιστική. Η αποχή τον κατέστρεψε τον Στέλιο.

    Giorgos Ftakas
    Αξίζει να αναφερθεί και από πόσο κορυφαίους μουσικούς περιστοιχίζεται.Νικολοπουλος,Μαυρόπουλος στα μπουζούκια, Κόρος στο βιολί(τον άλλον δεν θυμάμαι όνομα),Νυσσος Πανταζής στο μπάσο.Στην ίδια δε ηχογράφηση στο "Ποια είσαι εσύ που μου ζητάς" παίζει απίστευτα ταξιμι σε τζουρά ο ίδιος ο Στέλιος!!!

    Asser Moissis
    playback είναι δεν παίζει ο Στέλιος... Και οι μουσικοί στην οθόνη δεν είναι αυτοί που παίζουν στην ηχογράφηση, μερικοί μόνο

    Giorgos Ftakas
    Πολυαγαπητε Asser Moissis , καλημέρα!!Η εκτίμηση μου για το έργο σου μεγάλη!!! Ναι,σίγουρα , παίζουν πλειμπακ,φαίνεται,σ' αυτή την ηχογράφηση κομματιών του δίσκου "Υπάρχω"των τελών του 1975(στην τηλεόραση προβλήθηκε αρχές του 1976 και έσπασε κάθε ρεκόρ τηλεθεασης-το πρώτο...λοκνταουν στην Ελλάδα!!!). Το θέμα είναι ότι εδώ τα δάχτυλα του Στέλιου πάνε ακριβώς ,και αυτό είναι που με εκπλησσει: ότι ήταν δεινός χειριστής του τζουρά!!! Ή δεν είναι έτσι;;
    https://m.youtube.com/watch?v=22TN6qneIH8
    ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ - ΠΟΙΑ ΕΙΣΑΙ ΕΣΥ

    Angelos Sfakianakis στον Asser Moissis
    Το ταξίμι το έπαιξε ο Νικολόπουλος στο στούντιο. Ο Στέλιος εδώ συμβιβάζεται "εκσυγχρονιστικά" και τραγουδάει "playback"!!! Όντως το "Τι θέλεις από μένανε" είναι μια ευφυέστατη διασκευή του Νικολόπουλου ενός Αιγυπτιακού μοτίβου του Mohamad El Mougri που παρατίθεται στο link. Τα λαΪκά τραγούδια της Αιγύπτου τις δεκαετίες 50-60 είχαν αυτήν την ρομαντική κλασσικίζουσα ανάπτυξη. Τότε άρεσε η μουσική όσο το τραγούδι. Στο τεράστιο ρεπερτόριο του Νικολόπουλου είναι το μόνο τραγούδι που δεν είναι αμιγώς δικό του. Αυτό οφείλεται στην επιμονή του Καζαντζίδη να συμπεριλάβει στον δίσκο το θέμα που τραγούδησε ο Abdel Halim Hafez! Γράμμα κάτω απ το νερό-Resala min taht el maa!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το ότι παίζει playback όποιος έχει ακούσει τον δίσκο το αντιλαμβάνεται αμέσως. Το 99% των μουσικών εκπομπών τότε ήταν playback. Να μην λέμε προφανή πράγματα. Εγώ αυτό το θεωρώ προφανές δηλαδή, γι' αυτό δεν το έθιξα.
    Η μελωδία είναι αιγυπτιακή λέει και το έχει πει ο Abdel Halim Hafez https://www.youtube.com/watch?v=3VtyK1URgZI
    Resala Men Taht El Maa - Abdel Halim Hafez رسالة من تحت الماء تسجيل حفلة - عبد الحليم حافظ

    Asser Moissis
    Κι όμως το τραγούδι του Νικολόπουλου έχει άλλη εισαγωγή άλλο ρυθμό άλλο ρεφρέν άλλη δομή κι άλλη κατάληξη στην "επίμαχη" επαναλαμβανόμενη χαρακτηριστική φράση του κουπλέ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι συγκρίνεις τώρα ρε φίλε; Ένα ποτάμι 50 λεπτών μ' ένα τρίλεπτο τραγούδι;

    Asser Moissis
    Κι όμως είναι πιο δύσκολο να είναι ουσιαστικό ένα 3λεπτο τραγούδι από ένα 50λεπτο κομμάτι με επαναλαμβανόμενα ριφ. Είχα πληροφορηθεί το γεγονός όμως σήμερα το πρωτάκουστα και διεπίστωσα την άξια αναδημιουργία, πιο ενδιαφέρουσα κι από αυτές των ινδοπρεπών του Καλδάρα του Μπακάλη κ.α. που ήταν ακριβείς επανεκτελέσεις με ελληνικούς στίχους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι τελείως άλλη η λογική αυτών των ατελείωτων αραβικών τραγουδιών, που τραγουδούσε και η Καλσούμ και ο Χαφέζ. Και το τι ακριβώς επεδίωκαν με όλες αυτές τις στροφές και περιστροφές των μελωδιών. Η μεγάλη τέχνη είναι πάντως να σε κρατάει κάποιος για καμιά ώρα και να τον αποθεώνεις συνεχώς. Έτσι νομίζω. Και δεν υποτιμώ το 3λεπτο τραγούδι εννοείται. Αλλά τα αραβικά είναι κάτι άλλο. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε. Εμείς τώρα ακούμε Στέλιο. Δεν θέλω να αντιπαραβάλλω με Hafez.

      Κωνσταντίνος Σιμωνίδης
      Φυσικά και είναι του Abdel Halim Hafez, τα βιολιά που κράτησαν στην ηχογράφηση του Καζαντζίδη το μαρτυρούν επίσης.

      Voltnoi Brege
      τρελή αγάπη ο Χαφεζ

      Michalis Papadakis
      Ο Στέλιος θεωρούσε δάσκαλό του τον Hafez και είχε κασέτες μέσα στ αυτοκίνητο που τις έβαζε και τραγουδούσε από πάνω

      Akis Karamanos
      ένας αιγύπτιος φίλος μου είχε δείξει ενα βίντεο 1μιση ώρας που τραγουδούσε συνεχώμενα μία ντίβα του αιγυπτιακού τραγουδιού, πως λέμε στέλιος αλλα σε θεότητα αιγυπτιακή. Οταν τελείωσε την αποθέωναν για πανω απο δέκα λεπτά. Δεν εκανε κοιλια, δεν κριντζαρε πουθενά και ήταν συνολικά ένα ποτάμι που ξετυλίγονταν όπως είπε ο φίλος πιο πάνω.

      Βασίλης Καπετανίδης
      Απίστευτο. Αυτό το τραγούδι, νομίζω, δεν περιλαμβάνεται ούτε καν στο ΙΝΔΟΠΡΕΠΩΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ

      Voltnoi Brege
      Αλητεία

      Labis Vasilatos
      Οι ερμηνευτικές ικανότητες του Καζαντζίδη ήταν μοναδικές...

      Fotis Zafiropoulos
      Εξαιρετική η εκτέλεση, μεγάλη φωνή και τεχνική εδώ

      Michalis Yavasoglou
      γλυκειά Ινδία...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      πιο πολύ για Αραβία θα έλεγα...

      Michalis Yavasoglou
      ναι, πονετικά σαν ινδικό

      Angelos Sfakianakis II
      Αυθεντική Αίγυπτος

      Michalis Yavasoglou
      υποκλίνομαι
      Ξυδάκης...

      Stathis Nikokavouras
      ετσι και αλλοιως κανεις δεν μπορει να πει τραγουδι του στελαρα..κανενας..αυτο ειδικα που εχει μεγαλο χρονο στους στιχους για να βγουν με τιποτα..σκεφτεσαι τον κοκαινακια τον χαρτοπαιχτη που την εχει δει στελιος, να παει να πει αυτο το τραγουδι?θα γελανε και τα μικροφωνα..

      Διαγραφή
    2. Akis Karamanos
      δηλαδη για ναναι ο αλλος μεγαλη φωνη πρεπει να λεει ιαμβικο δεκαεξασυλλαβο με μια εισπνοη; πνευμονολογο θελετε η τραγουδιστη

      Stathis Nikokavouras
      ξαναδιαβασε παλι τι γραφω ,και αν δεν καταλαβαινεις ασχολησου με κατι αλλο,με το γυναικειο βολλευ,με τενις,νεος εισαι πηγαινε φτιαξε κατι καινουργιο μια εφευρεση τελος παντων,πηγαινε φτιαξε κομπολογια για κουλοχερηδες.αφησε την μουσικη δεν ειναι για ολους..

      Akis Karamanos
      ξερεις τι λέω; Να μην ακούσουμε καινούριες γνώμες. Να μην ακούσουμε καινούριους τραγουδιστές και τεχνοτροπίες, να μείνουμε κολλημένοι σε ό,τι ξέρουμε γιατί αυτά μας δημιουργούν ασφάλεια. Μην ξεφύγουμε λίγο και ταξιδέψει η ψυχή μας σε άγνωστα νερά, στελάρα για πάντα

      Stathis Nikokavouras
      καποια πραγματα δεν εχουν μιμητες.δεν ξαναγινονται..ουτε pink floyd,albert collins,santana,bb king,doors,animals,στελαρας,και αλλα ωραια τυπου λαμπατοι ενισχυτες,καλωδια mogami ,van de hull,ηχεια kef ,προενισχυτες musical fidelity ,calibra 4X4 TURBO για γκαζια στο δρομο ,BMW R 51/3...καποιοι ταξιδευουμε σε αγνωστες θαλασσες και απολαμβανει το 100% του εαυτου μας ,και οχι μονο η ψυχη που δεν ξερουμε αν υπαρχει κιολας..ασε που οικονομαμε κιολας..εσυ ακου οικονομοπουλο,πλουταρχο,και τα νεα φυντανια χωρις φωνη που καθονται στο στουντιο 3 μερες για να βγαλουν ενα τραγουδι..και βαρανε οι ηχολυπτες το κεφαλι τους απο τους ασχετους με τα τατουαζ και τα μουσια ,ολοι ιδιο κοψιμο..εμεις θα ακουμε riders on the storm αλλα και αυτο...
      https://www.youtube.com/watch?v=4c7RcPD3Y2Y...
      Στέλιος Καζαντζίδης - Έι καπετάνιε | Stelios Kazantzidis - Ei kapetanie - Official Audio Release

      Akis Karamanos
      ρε φιλε, πως τσουβαλιαζεις ετσι τον κόσμο. Οτι εγω θα ακουγα οικονομοπουλο ας πουμε επειδή βρίσκω τον καζαντζίδη υπερβολικό στα γυρίσματα του;; που το ειδες αυτο. Κοιτα, ενα σολο κιθαριστικό όταν είναι καλό είναι πάντα όμορφο, όταν ξεφεύγει όμως από τον δωσμένο του χρόνο και χώρο και δε μπορεί να "εκφράσει" όλα τα ηχοχρώματα σε ένα συγκεκριμένο διάστημα για μένα κάνει κοιλιά. Γι αυτό υπάρχουνε οι μάστορες του ήχου, κιθαρίστες όπως ο μποναμάσα και ο σαντάνα οι οποίοι γράφουν ηχητικά ΧΑΙΚΟΥ. Σε λίγα "λόγια" θα δείξουνε τα πάντα. Αλλά σταθερά και με ρυθμό, όχι τουρλουμπούκι. Όπως ένας ποιητής ψάχνει μία λέξη κατάλληλη να αποδώσει νοήματα πολλών λέξεων μαζί.Πρέπει οι καλλιτέχνες στον χρόνο που τους δίνεται κάνουν ένα μαγικό "μοντάζ" και να δίνουν ό,τι έχουν να πουν χωρίς υπερβολές, χωρίς επάρσεις και φιλαυτίες. Να παίζουν μουσική για τη μουσική και τη μαγεία της. Ο Στέλιος έμπαινε εξ αρχής σε μία κατάστασης μουσικής παρρησίας, έμπαινε εξ αρχής για επίδειξη. Ηξερε πως είχε τη μεγαλύτερη φωνή στην Ελλάδα αλλά παγιδεύτηκε στο ότι έπρεπε συνεχώς να το αποδεικνύει. Εμένα μου αρέσουν τα γυρίσματα να είναι τόσο όσο. Να δίνουν και όχι να παίρνουν από το τραγούδι. Τώρα, αυτό το είδος τραγουδιού είναι φωνοκεντρικό, δηλαδή όταν τραγουδά ο καλλιτέχνης τα υπόλοιπα όργανα χαμηλώνουν, παύουν κάνουν fade. άρα είναι λογικό ο στέλιος στο χρόνο που του δίνεται να θέλει να δείξει ΟΡΙΣΤΕ ΑΥΤΟΣ ΕΙΜΑΙ αμα μπορείτε καντε το κι εσεις. ΟΚ όμορφο και τον παραδέχομαι όσο δεν πάει. Αλλά δεν θα το ξαναάκουγα γιατί δεν μπαίνει στην αισθητική μου επιλογή. Τώρα το αν πρέπει εγώ να αφήσω τη μουσική γιατί ο Στέλιος Καζαντζίδης δεν με τρελαίνει σε κάνει πιο γραφικό κι απτο γεφύρι της άρτας. Αλλά αυτό είναι μια ταβερνοσυζήτηση που θα σε αφήσω να την κάνεις με κάποιον άλλο. Ελπίζω να εξηγήθηκα

      Διαγραφή
    3. Christos Sideris
      Εγω φιλος του Καζαντζιδη δεν ειμαι, παντα στο σπιτι θα ακουγοτανε ( απο τους γονεις ) οπως και Διονυσιου, Καφασης, Νικολαου και αλλοι. Ο Καζαντζιδης ητανε στα παιδικα αυτια μου ανυποφορος. Ενω δεν με ενοχλουσε απο την αλλη καθολου ας πουμε ο Διονυσιου.
      Φτανοντας στο σημερα εξακολουθει να ειναι υπερβολικος για μενα στις ερμηνειες του στο τροπο που εκφερει το λογο μεσα στα τραγουδια στο πως τραγουδαει, απο την αλλη ισως και αυτο τελικα να ειναι το χαρισμα του ( το οτι ειναι πληθωρικος ).
      Εξ'ακολουθει ο Διονυσιου να μου ειναι πιο " μουσικος " συνολικα για τα γουστα μου.
      Αυτα απο καποιον που τους εχει σαν παιδικα ακουσματα και μονο, και απλα μεγαλωνοντας στον Καζαντζιδη θα αλλαζα σταθμο στο Διονυσιου οχι ( χωρις αυτο να σημαινει και κατι για την αξια του καθενα σε καμια των περιπτωσεων )..

      John Tseros
      Κάτι τύποι που δηλώνουν αντι-Καζατζιδικοί και λένε ότι δεν ήταν κάτι σπουδαίο μου θυμίζουν αυτό...

      Dimitris Trox
      The boy (Alexandros voulgaris) έχει πει ότι έχει επηρεαστεί από τον Καζαντζίδη

      Ισίδωρος Πάτερος
      Κορυφή !

      Thanos Fotiadis
      Φοβερές εναλλαγές ρυθμών, απίστευτες γέφυρες, μελωδικές γραμμές απλωμένες λες και παίζουνε Μότσαρτ, νομίζω είναι το Paranoid Android της 'παλιάς' Ελλάδας.

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εν τω μεταξύ Λοΐζος διασκευάζεται από παλιά. Από πολύ παλιά..."...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/2010/09/asteria.html
    ASTERIA στην πρώην Τσεχοσλοβακία…

    Yanis Bitsakis
    Κάτι σαν την μπάντα από την Ιαπωνία που διασκευάζει ελληνικά και βαλκανικά σουξέ...

    Mitsos Bagianteras
    Επίσης, αυτός που εμφανίζεται στο τέλος του κομματιού στη σκηνή είναι ο Karel Gott, κάτι σαν τον Καζαντζίδη της Τσεχοσλοβακίας (σε δημοφιλία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ για την Λευκή Συμφωνία...

    Stathis Nikokavouras
    Nαι μουσικαρες.το 86 θυμαμαι εκεινο το μπασο να με χτυπαει σε κηπους μυστικους...τι κοματαρα .ταξιδιαρικος ηχος...

    Πετρος Μιχελιουδης
    τι να εφταιξε αραγε κ μετα τ ιστορικο κλιπ στο mtv ουσιαστικα διαλυθηκαν?ασχετο-θυμαμαι τις ιστοριες που μ ελεγαν οι FMQ πως τ εσπασαν με τις εταιρειες οταν σχεδον ολοι τοτε περιμεναν σπρωξιμο για τ εξωτερικο κ το ''φαβορι ''ηταν οι Magic de Spell που κ αυτοι δεν προχωρησαν ποτε..δε νομιζω οι μητρικες εταιρειες τοτε ακομα να επενδυαν σε ενα Ελληνικο σχημα

    John Tseros
    Τους είδα live στο ανοιχτό πέτρινο θέατρο της Αργυρούπολης, γύρω στο'97-'98. Εκπληκτική μπάντα. Έπαιζαν μαζί με τους Active Member τότε που το hip-hop το βλέπαμε σαν παρακλάδι του ροκ στην Ελλάδα. Σαφώς "φτωχότερος συγγενής" οι AM αλλά αξιόλογοι τότε κι αυτοί, στιχουργικά τουλάχιστον.

    Ελληνόφωνη Σκηνή
    Συμφωνώ 500%! Ένας σημαντικός παράγοντας κατά τη γνώμη μου ήταν η μηδαμινή προώθηση του τελευταίου άλπμουμ (Χρώματα) από την δήθεν ανεξάρτητη Fm Records. Στην ουσία έχασαν το μεγάλο "μπαμ" της ελληνόφωνης ροκ σκηνής που έγινε από εκείνη την περίοδο και μετά...

    Πετρος Μιχελιουδης
    χωρις να ξερω κ δε πολυθυμαμαι κιολας εκει εγεινε η γκελα η οι διαφωνιες στο γκρουπ κ στην εταιρια που μαλλον θα ηθελε αγγλικο στιχο

    Ελληνόφωνη Σκηνή
    η FM records δε νομίζω να ήθελε Αγγλικό στίχο! Αυτή απλά ήθελε να βγάλει φράγκα με κάθε τρόπο χωρίς να την νοιάζει για το συγκρότημα... Από κει και πέρα για διαφωνίες μεταξύ της μπάντας δεν γνωρίζω αλλά πιστεύω αν είχαν τώρα δεν θα ήταν μαζί... Λογικά θα τα διαβάζει τα μηνύματα κάποιο μέλος και θα μπορούσε να

    Aris Karampeazis
    Εγώ αυτή τη φάση των ΛΣ δεν την γουστάρω. Πολύ φόρτωμα στην παραγωγή και αδύναμες συνθέσεις. Και μια κάποια αγωνία να πιάσουν το βαρύ ροκ πνεύμα της εποχής που δεν τους ταίριαζε τελικά και τόσο .

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άλλο πράμα από τα έιτις, αλλά και με ίδια χαρακτηριστικά σε ελληνικούς στίχους και ερμηνείες. Ήταν η τροπή του ροκ αυτή, λόγω grunge. Το ίδιο πάνω-κάτω είχαν κάνει και οι Last Drive και οι Villa 21. Το τρίτο άλμπουμ τους είναι πολύ γαμάτος δίσκος. Φοβερά τραγούδια. Το ένα καλύτερο από τ' άλλο.
    Επίσης το "φόρτωμα" είναι σχετικό. Δεν υπάρχουν saxes, πιάνα, σύνθια, που είχαν οι προηγούμενοι δίσκοι. Τρία όργανα μόνο. Απλά έχει ανεβεί το volume.

    Aris Karampeazis
    το volume εννοώ ναι, ο δίσκος παίζει τσίτα, όπως όλα τα αμερικανικά τότε , αλλά όχι με τέτοιο υπόβαθρο. Κάπως σαν αυτό που έκαναν οι Cult για να μην χάσουν το τρένο της εποχής. Από τα τραγούδια ειλικρινά θυμάμαι ελάχιστα έως τίποτε μετά από τόσα χρόνια. Θα ακούσω την επανέκδοση πάντως.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όσο πιο μεγάλος ακούς, όλο και λιγότερα θυμάσαι. Εγώ από δίσκους περυσινούς δεν θυμάμαι τίποτα σχεδόν. Ενώ από εκείνους που άκουγα στα σέβεντις θυμάμαι τα πάντα. Ήταν άδειο το μυαλό τότε, γι' αυτό...
    Τώρα πάντως το ακούς και σε σχέση με το σήμερα, μ' αυτά που ακούγονται τριγύρω, και γι' αυτό το εκτιμάς ή το ξαναεκτιμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελληνόφωνη Σκηνή στον Aris Karampeazis
      Εμένα επειδή μου είχαν λείψει σαν μπάντα ο τελευταίος τους δίσκος μου φάνηκε σαν όαση! Πιστεύω ότι είχε στοιχεία και σκοτεινά και σκληρά. Το μόνο που δεν μου άρεσε (αλλά το συνήθισα!) είναι η "παραμόρφωση" της φωνής του Θοδωρή.

      Spyros Diastimikos
      Δίσκος κακή απομίμηση Cult της εποχής...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Άσε ρε φίλε τώρα... μην μας τα πρήξεις κι εσύ σαν έναν άλλο, που έβρισε, και πήρε πόδι.
      Εγώ γουστάρω στίχους, φοβερή φωνή και κιθάρες για σκότωμα, και τους Cult γενικά τους χέζω.

      Spyros Diastimikos
      Παίξε τα δύο συγκροτήματα πλαϊ-πλαϊ και θα δεις. Τώρα αν σου αρέσει έταιρον εκάτερον. Περί ορέξεως...
      Και δεν σου πρήζω κάτι, τη γνώμη μου λέω. Μόνος σου αρπάζεσαι...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ δεν βρίσκω σχέση. Κρίνω κι άλλα πράγματα (λόγια, ερμηνείες κ.λπ.). Δεν κρίνω μόνο τις κιθάρες. Και το περί ορέξεως... δεν είναι απάντηση...
      Και ότι κάτι μπορεί να μοιάζει με κάτι άλλο επίσης δεν λέει τίποτα. Και οι Μυστικοί Κήποι ήταν Cure. Και τι έγινε;
      Τέλος πάντων με αυτά δεν βγαίνει άκρη. Και αυτές τις συζητήσεις τις βαριέμαι αφόρητα. Κι εσύ μπορεί να ανεβάζεις ένα σωρό πράγματα, αλλά λίγα μου αρέσουν αληθινά (και όταν κάτι μου αρέσει σου αφήνω λάικ). Παρά ταύτα εγώ δεν σχολιάζω από κάτω... ότι το ένα είναι για πέταμα, το άλλο είναι αντίγραφο του έτσι, το άλλο του αλλιώς κ.λπ. Σέβομαι, στην πράξη, τα γούστα του καθενός. Και καλό είναι να σέβονται και οι άλλοι τα δικά μου. Άμα θέλουν βέβαια... Εμένα μου αρέσει να συζητώ για πιο ουσιώδη θέματα και όχι για το αν οι Λ.Σ. μοιάζουν με Cure ή με Cult.

      Νίκος Σούρσος
      Ήταν πολύ καλοί στις συναυλίες που έκαναν εκεί 1985-86, αν θυμάμαι καλά. Στους δίσκους δεν βγήκε ποτέ αυτή η ποιότητα. Οι Μυστικοί κήποι που έχω ακόμα δεν ακούγονται, μοιάζουν παιδικοί. Σαν απομίμηση Cure.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Διαφωνώ τελείως μ' αυτά που λες για τους Μυστικούς Κήπους, αλλά ok... με τα γούστα του καθενός δεν βγάζεις άκρη.

      Νίκος Σούρσος
      Όλοι έχουμε τα γούστα μας. Και είναι καλό αυτό. Αλλιώς όλοι θα ακούγαμε το ίδιο πράγμα συνέχεια.

      George Karakasidis
      "Το μέλλον είναι τώρα και είμαστε εξόριστοι στη γη και η αγάπη θα είναι ναός μια ενότητα βαθιά και μυστική". Μου άρεσαν πολυ στίχοι όπως αυτοί. Νομίζω, για εγχώρια μπάντα, μοναδικοί σε αυτό που έκαναν.

      Βασίλειος Τσιόγγας
      ισως η πιο υποτιμημενη μπαντα στην ελλαδα.ισως βεβαια “βοηθησαν” και οι ιδιοι σ´αυτη την υποτιμηση.παντως εβγαλαν μουσικαρες!

      Διαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Σοβαροί σε όλα οι Γιουγκοσλάβοι από το ποδόσφαιρο και το μπάσκετ, μέχρι το ροκ και τις κηδείες..."...

    George Nikolopoulos
    Ξέχασες τον.. Μακαβέγιεφ!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εδώ δεν έγραψα για τον Dusko Goykovic και μου λες για τον Μακαβέγιεφ... που με στενοχωρεί κιόλας σε κάποιες ταινίες του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Τον λόγο τους αντανακλά σαν κάτοπτρο το πλήθος / και όπως άλλαζα βρακί μου βγήκε αυτός ο στίχος»"...

    Kwstas Agas
    .... σε ηλικία 13 ετών, που ως μικρούλης είχα κατενθουσιαστεί με τα Τραπεζάκια Έξω ακούγοντας την κασέτα ξανά και ξανά στο παιδικό γουόκμαν [κι ας μην πολυκαταλάβαινα τα λόγια], πήγα στο δισκάδικο της γειτονιάς και λέω στον υπάλληλο: "γράψε μου σε κασέτα ό,τι άλλο έχεις από Σαββόπουλο εκτός από Τραπεζάκια " [όπως θυμάστε, εκείνη την εποχή στο δισκάδικο δίναμε παραγγελίες να μας γράψουν κασέτες απο τα βινύλια που είχαν προς πώληση]!! "Αυτή τη στιγμή έχω μόνο τη Ρεζέρβα", η απάντηση! "Γράψτο μου σε κασέτα"!! Κι όταν από την κασέτα άκουσα το παρακάτω, απ' όπου παραθέτεις τους στίχους, παραξενεύτηκα ως 13χρονος, είπα "μάλλον μας κοροϊδεύει, μπήκα, λέει, σε ένα ασανσέρ γιατί δεν είχε πλοίο, τι στίχοι είν' αυτοί" ... Χρειάστηκε να περάσουν πολλές δεκαετίες για να πω "τι ωραία που τα λέει σε αυτό το τραγούδι ο Σαββόπουλος" !!!!!!
    https://youtu.be/hFFgYP03EIk
    Διονύσης Σαββόπουλος - Οι εκλογές μαντινάδα - Official Audio Release

    νικος ηλιοπουλος
    Το δεύτερο στιχάκι, από που είναι?

    Νίκος Σούρσος
    Μπορεί κανίβαλος ποτέ, να εκπροσωπήσει τάχα, όλους τους φίλους τους παλιούς, που έχει στην στομάχα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Διαβάζω απίστευτα πράγματα για την Μάρθα Καραγιάννη, χθες και σήμερα"...

    Labis Vasilatos
    Συμφωνώ ότι ο Καζάκος πέρασε στο ντούκου απ το σύστημα, μια κ ως πραγματικός αριστερός τα...έχωνε.Θεωρώ πολύ μεγαλύτερη προσφορά του στην τέχνη από κάτι άλλους...
    Τον είχα δει 3 ή 4 φορές σε θέατρο.
    Οι 2, αξέχαστες!!!10ετία '90 ως Βασιλιά Ληρ κ ως Προμηθέα Δεσμώτη!

    Ioannis Raouzaios
    Και στο θέατρο και στο σινεμά, ο Καζακος ήταν ένας εξαιρετικός ηθοποιός και επισης ήταν ένας αληθινός κοινωνικός αγωνιστής σε όλα τα επίπεδα! Αυτη τη φορά θα συμφωνήσω απολύτως με το ποστ του αγαπητού Φώντα! Επίσης θέλω να συμπληρώσω σε κάτι που αναφέρθηκε ακροθιγώς : το "εκ του πονηρου" στην περιπτωση του Καζακου, αναφορικά με διαφορά ποστ, έχει σαφώς να κάνει, ακριβώς με την συνεπή αγωνιστική του στάση που πολλές φορές εκφράστηκε και εντός της τέχνης του! Σε πολλούς δεν αρέσουν πλέον τέτοιοι χαρακτήρες και απεχθάνονται την αγωνιστική συνέπεια εντός ενός κόσμου μεταμοντερνου γκλαμ κυνισμού και απόλυτης αποιδεολογικοποιησης τέτοιων στασεων!

    Sakis Bwanas
    και βέβαια κανένας δεν αναφερθηκε στην εικονική "δίκη" του Μπους στην οποία προήδρευσε - αλλά είπαμε, ο Καζάκος ενοχλούσε αυθεντικα

    Panagiotis Syros
    δικη του Κλιντον

    Ioannis Raouzaios
    Ε, ναι!

    Sakis Bwanas
    σωστός

    Dimitris Kaounis
    Τις καλύτερες ταινίες του επί χούντας τις γύρισε .

    Fotis Zafiropoulos
    Τον Καζάκο δεν τον είχα σε ιδιαίτερη υπόληψη ως ηθοποιό έχοντας παρακολουθήσει κάποιες "εμπορικές" ταινίες στην tv. Όταν τον πρωτοείδα καπου στα 90s στο θέατρο στο Βασιλιά Ληρ έπαθα μεγάλο σοκ. Από τότε άρχισα να παρακολουθώ τις θεατρικές του παραστάσεις και σε όλες ήταν εξαιρετικός.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    "Ληρ" από άλλο πλανήτη.

    Fotis Zafiropoulos
    Και στον κύριο Πουντιλα του Μπρεχτ ήταν επίσης εξαιρετικός

    Fotis Zafiropoulos
    Θα ήθελα να τον δω και στο πιο αγαπημένο μου θεατρικό το "περιμένοντας το Γκοντό" πάλι εκεί στα 90s αλλά δεν τα κατάφερα.

    Thalia Istikopoulou
    Ευχαριστούμε Φώντα... Για τον Καζάκο είναι έτσι όπως τα λες. Έχω δουλέψει μαζί του στο θέατρο και τον θεωρώ σπουδαίο εκτός από ηθοποιό, αλλά και σαν συνάδελφο, με μοναδικό πνεύμα συνεργασίας, και σπάνια αισθητικά κριτήρια.

    Mitsi Vrasivanopoulou
    Κι εγώ διάβασα ένα σωρό άσχετα. Μήπως ότι η Καρέζη ήταν η "σταρ"; Και "πολυαγαπημένη". Είσαι με την Καρέζη ή με τη Βουγιουκλάκη, έλεγαν. Ίσως δε συγχώρεσαν τον "κοντινό" μετά θάνατο-της γάμο; Σκέψεις, υποθέσεις. Στο θέατρο ήταν καλύτερος απ' ο, τι στο σινεμά. Από τους καλούς και σεμνούς ηθοποιούς, και συναδέλφους, απ'όσο μου έχουν πει. Θεωρίες επί χάρτου

    Παναγιωτης Τολουδης
    Μηπως μπορει να μου πει καποιος απο ποια ταινια ειναι η φωτογραφια?

    Nikos Stabakis
    Η Καραγιάννη υπό την επιρροή του Δαλιανίδη έκανε προς τα τέλη του '60 στροφή προς μια λίγο-πολύ καθαρά κωμική περσόνα με μάλλον υποβαθμισμένο το στοιχείο του ερωτισμού, κάτι που δεν έκανε π.χ. η Λάσκαρη, οπότε το γιατί δεν μεταπήδησε στο ερωτικό σινεμά που εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα εξηγείται και με όρους της bankability που θα είχε τότε στο είδος. Μακρά παράδοση γυναικών ηθοποιών που ξεκινούν από πολύ σέξι ρόλους για να εξελιχτούν σε ευχάριστες κομεντιέν (το σύνδρομο Myrna Loy). Δεν είδα βέβαια τι γράφτηκε οπότε και δεν ξέρω τι θα έπρεπε να γραφεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>στο ερωτικό σινεμά που εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα<<
      τέλη δεκαετίας του '60 εμφανίζεται το ερωτικό σινεμά

      Nikos Stabakis
      Ναι, ΟΚ, αλλά πήρε κάτι λίγα χρόνια ακόμη για να εμφανιστούν γνωστές σταρ, και η Καραγιάννη είχε ήδη φτιάξει μια περσόνα μη συμβατή με αυτό.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Σταδιακά από τέλη του '60 η μία μετά την άλλη παίζουν. Το ερωτικό σινεμά είναι βασικά απότοκο της τηλεόρασης. Από τη στιγμή που μπήκε η τιβί στη ζωή του Έλληνα, στα τέλη του '60, το σινεμά για να επιβιώσει θα έπρεπε να δείχνει εκείνα που δεν θα έδειχνε η τιβί. Και το κατόρθωσε μέσα στο περιβάλλον της αυστηρής λογοκρισίας, που έκανε τα στραβά μάτια, για να μην καταστραφούν χιλιάδες οικογένειες (αιθουσάρχες κ.λπ.). Η Καραγιάννη έγινε σύμβολο του σεξ(?) χωρίς να παίξει ποτέ σε ερωτική ταινία. Είναι κι αυτό από τα άγραφα.

      Nikos Stabakis
      ΟΚ. Απλώς σύμβολο του σεξ έγινε στην πρώτη της περίοδο. Στο δεύτερο μισό του '60 (πριν από την τηλεόραση και το ερωτικό σινεμά) ο Δαλιανίδης καλώς ή κακώς τής έχει στρώσει μια περσόνα χαριτωμένης αλλά αγαθής λαϊκής κοπέλας από την οποία δεν βλέπω πώς μπορούσε να βγει (ούτε γιατί θα την συνέφερε τότε επαγγελματικά, παίζει κι αυτό).

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Και όμως το 1972 ανέβασε το τολμηρό Καμπαρέ στο θέατρο. Αλλά κι εκεί μπορεί να έπαιζε όπως έπαιζε στις αρχές του '60 με τον Ζερβό και τον Ηλιόπουλο. Δεν ξέρω... Γενικά γράφτηκαν βλακείες πάντως. Επί της ουσίας εγώ δεν είδα κάτι άξιο λόγου.

      Konstantina Botsi
      Τον είχα δει στο "Θείο Βανια" και ήταν εκπληκτικός

      Konstantinos Mylonas
      Τον Καζακο είχα δει στο ήταν όλοι τους παιδιά μου και σε αυτό με το Άουσβιτς με συμμετοχή Μπογιοπουλου. Οι εκφράσεις του, η φωνή του θες δε θες σε καθήλωναν.Οσον αφορά την Καραγιάννη την ειχα δει μαζί με Γιουλακη πριν καμιά 25ετια στο έργο "αρσενικό και παλιά δαντέλλα" όπου έκαναν δύο αγαθές εξωτερικά αλλά εγκληματικές γριούλες που ξεπαστρευαν κόσμο. Πολύ καλό ντουέτο μεταξύ τους. Πρέπει να ανοίξει ξανά μια συζήτηση πάντως περί εμπορικων ηθοποιών του τότε και σήμερα κλπ. Από την μία έχουμε ηθοποιούς σαν την Καραγιάννη που θεωρούνται ελαφριες κωμικές στην καλύτερη αλλά "πιο πολύ χορεύτρια ήταν"λένε κάποιοι. Ηθοποιούς επίσης που τους βρίζουμε 40 χρόνια γιατί γύρισαν τις τρισκαταρατες ταινίες του 80 και χάνουμε την σημερινή μπάλα που είναι ποια;;; Να επιβιώνουν ως "σταρ" και να χαιρουν ασυλίας μέσω ενός βαθέως κυκλώματος μη ηθοποιοί - περσονες τύπου Βίκυ Σταυροπούλου που πρωταγωνιστουν στην Επίδαυρο, Τσιμιτσεληδες και άλλοι πολλοί.Μιντιακα παρεακια που φτιάχνουν θιάσους στο Παλλάς από το πουθενά και που σκηνοθετούνται από καταξιωμενους σκηνοθέτες, "θεατρανθρώπους" λέμε τώρα σαν τον Φασουλή που σκηνοθετεί βρικόλακες στο εθνικό αλλά ταυτόχρονα ξεφτυλιζεται σε talent shows παρακμιακων παρουσιαστων(ψάξτε θλιβερό τρέιλερ just 2 of us).

      Konstantinos Mylonas
      Μάρθα καραγιάννη στην κηδεία της Γώγου βίντεο 10:22
      https://youtu.be/-9R5LCHNFO4
      Made in Greece - Κατερίνα Γώγου ΑΝΤ1 1993

      Ferris Costas
      Άψογος. Ιδιαίτερα για τη "Λυσιστράτη" του Ζερβουλάκου, με μουσική του Ξαρχάκου. Από κει άλλωστε πηγάζει και το "Τσίρκο". Θα συμπληρώσω μόνο πως το 1962, έπαιξε στην ταινία "Ένας Ντελικανής", αλλά ανέλαβε και τη "διδασκαλία ηθοποιών" στην ίδια ταινία. Η πρώτη εμφάνιση του Άλκη Γιαννακά, οφείλεται σ' αυτόν. Άλλωστε, πριν ακόμα αποφοιτήσει από του Κουν, έκανα "δάσκαλος υποκριτικής" στη Δραματική Σχολή της Ανωτέρας Επαγγελματικής Σχολής Κινηματογράφου, του Ιωαννίδη-Βαμβακά. Εκεί γνωριστήκαμε.

      Dimitris Makares
      Εξαιρετικός Καζακος στο θέατρο. Τον έχω δει πολλές φορές με τελευταία αυτή στου Μεγάρου για τον Μίκη.

      Hammerpeace Hamerpis
      Εκπληκτικό duo Καζάκος- Καραγιάννη στο φίλμ του Φώσκολου " Πεθαίνω κάθε ξημέρωμα " κολασμένος έρωτας α λά Κάρμεν μεταξύ της ελεύθερης τραγουδίστριας Πέρσας και του απότακτου Λιμενικού υπαξιωματικού Ορφέα , μάλλον ο μοναδικός δραματικός ρόλος της Καραγιάννη ..κορυφαίες ερμηνείες και οι δυό .

      Διαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Πριν από κάτι μέρες είχα δει τον ηθοποιό Χρήστο Στέργιογλου έξω από ένα σινεμά"...

    Kostas Laskos
    Εντάξει τώρα, πάντα μπορείς να ρωτήσεις κάποιον πως μοσχοπουλάει βότσαλα για διαμάντια, αλλά που ν ανοίγεις και κουβέντα τώρα;

    Konstantin Mixos
    Αριστουργηματική κριτική με πλάγιο τρόπο

    Nikos Stathas
    Πάντως ο Χρήστος Στέργιογλου συμμετείχε στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού στην Κέρκυρα το 1981.
    Προφανώς και το γνωρίζετε απλά το αναφέρω.
    Η Κυρία από την Ικαρία

    Rula Monogiou
    υπέροχος από τότε!

    Hermis Kefalas
    Μοιάζει με το ανέκδοτο για το σούπερ γκρουπ με τον Κατσαρό

    Antonis Boskoitis
    Christos Stergioglou

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ε, ας μας λύσει εδώ την απορία...

    Antonis Boskoitis
    κι αν δεν το δει, θα του τηλεφωνήσω και θα επανέλθω εδώ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Απάντησε ήδη

    Christos Stergioglou
    Σας πληροφορω ότι ναι, έπαιζα τενόρο σαξόφωνο με την Άσπρη Σφήκα..

    Antonis Boskoitis
    πολυσχιδής!

    Nikitas Kakavas
    Ηθοποιαρα!!!! Και καλλιτεχνική persona μεγάλου βεληνεκούς εν γενει

    Tanasis Mitakos
    Έχεις ένα θέμα με τον Φοίβο!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Απολύτως κανένα. Δεν μου έχει κάνει τίποτα ο άνθρωπος.

    Kwstas Agas
    Ω, εγώ, αν είχα παρόμοια απορία, θα ρωτούσα χωρίς δεύτερη σκέψη!! Φερ'ειπείν μια φορά που είδα στο δρόμο τον Κώστα Τουρνά τον ρώτησα μια απορία μου: "το γεια σου γεια σου / ο πιο καλός τραγουδιστής" για ποιον το έγραψες?? Για τον Έλβις, τον Τζιμ Μόρισον, τον Syd Barrett, για ποιον??"! Κι ο κος Τουρνάς μου απάντησε με τον γνωστό ευγενικό τρόπο του "όταν το έγραφα δεν είχα κανέναν συγκεκριμένα στο μυαλό μου, το έγραψα γενικά για τον τραγουδιστή της καρδιάς μας "!!!! (Γενικά το συνηθίζω οπότε βλέπω κάποιον γνωστό από τον καλλιτεχνικό χώρο στο δρόμο να του απευθύνω μια καλησπέρα και αν είναι καλλιτέχνης που θαυμάζω να επιδιώκω να ανταλλάσσουμε καμιά κουβέντα!! Όμως δεν θα έλεγα ότι είναι κι η καλύτερη συνήθεια, θα πρέπει να τους αφήνουμε να ζουν την καθημερινότητα τους σαν απλοί/ ανώνυμοι άνθρωποι, αυτό τους κάνει πραγματικά καλό ...)
    "κι ήθελα να τον ρωτήσω αν στα σέβεντις έπαιζε τενόρο σαξόφωνο σ’ ένα τζαζ συγκρότημα της Θεσσαλονίκης" = η ταπεινή μου άποψη: θα έπρεπε να τον ρωτήσεις για να σου λύσει την απορία ... Αυτό επειδή ο [υπέροχος κατ' εμέ] κύριος Στέργιογλου ούτε υπερ-προβεβλημένος είναι, ούτε συνεντεύξεις δίνει ούτε άλλα παρόμοια, όπερ σημαίνει "για την καλλιτεχνική δράση του πριν γίνει ηθοποιός δεν υπάρχουν πληροφορίες, οπότε ... γιατί να μην τον ρωτήσεις και να μείνει η απορία ??" .... [ενώ φερ' ειπείν για τον Δεληβοριά που αναφέρεις, μάλλον ορθώς δεν ένιωσες την επιθυμία να τον ρωτήσεις κάτι ... Είναι υπερ-προβεβλημένος, υπερ-συνεντευξιασμένος κλπ κλπ, οπότε, αν φερ'ειπείν σχετικά με τα καλλιτεχνικά του έχεις οιανδήποτε απορία, όπως "κύριε Δεληβοριά στο ξεκίνημα σας είχατε πάει τραγούδια σας στον Χατζιδάκι να τα ακούσει ??" μάλλον δεν χρειάζεται να ρωτήσεις προσωπικά ... Από τις τόοοοσες - αμέτρητες, άπειρες - συνεντεύξεις που έχει δώσει, η εν λόγω απορία θα απαντηθεί με ... μόλις λίγα sec "γκουγκλάρισμα" ...]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Αδελφάκι μου Άγα πώς κάνει κρα ότι είσαι δικηγόρος... κάθε σχόλιο και δικογραφία...

      Spyros Kotortsis
      Φαγώθηκες με τον Δεληβοριά, φαγώθηκες λέμε!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Με τίποτα δεν ισχύει αυτό. Έχεις τελείως λάθος εντύπωση. Περιέγραψα απλώς κάτι που συνέβη.

      Spyros Kotortsis
      Μπορεί να κάνω λάθος, ναι. Πάντως έχει την τιμητική του στις αναρτήσεις σου....

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι ρε φίλε μου, δεν ισχύει. Έγραψα μια κριτική για τον δίσκο, σχολίασα κάτι για μια μουσική εκπομπή, τώρα αυτό που συνέβη... Δεν σημαίνουν τίποτα όλα αυτά. Για τον Σαββόπουλο έχω κάνει 30πλάσια ποστ, αλλά δεν βγήκε κανείς να πει κάτι ανάλογο. Και φυσικά θα ξαναγράψω για τον Δεληβοριά, όταν υπάρξει λόγος.

      Spyros Kotortsis
      Για τον Σαββόπουλο και με την ευκαιρία, να σου πω ότι σε παραδέχομαι. Σιγά το πράγμα θα μου πεις. Εννοώ όμως με αυτό το ότι υποστήριξες την άποψη σου, αισθητικά αλλά και με επιχειρήματα όταν χρειάστηκε, σταθερός παρά το ότι από κάτω γραφόταν συχνά ένας χαμός διαφωνίες και αρνητικά σχόλια. Για μένα αυτό στις μέρες μας δεν είναι λίγο.

      Διαγραφή
  12. Σχόλια από το fb στο ποστ για τους Skin Alley...

    Lefteris Aerakis
    Πραγματικο "Σχολειο" ηταν αυτες οι συλλογες!

    Nicolas Chatzidimitriou
    Εχω και τα 2...πραγματικα σχολειο για τοτε...μηπως και για τωρα?

    το Κουτοί μη Τόποι
    Various – Underground - The Sound Of The Seventies
    Label: CBS – 8X CCS 64388
    Format: 8-Track Cartridge, Compilation
    Country: Greece
    Released: 1970

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για τους φορτηγατζήδες...

    Nikos Kouteris
    Πάντως από Skin Alley το Two Quid Deal είναι ο θρίαμβος, γνώμη μου

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    To είχα παλιά original και το έδωσα. Δεν μου άρεσε καθόλου, δεν είχε καμία σχέση με τα δύο πρώτα. Τώρα, βέβαια, μπορεί να μου αρέσει...

    νικος ηλιοπουλος
    Τα δυο πρώτα τα καλύτερα και με διαφορά, το πρώτο πιο ψυχεδελικό με ωραίες ''σκοτεινές'' χροιές ενώ το δεύτερο πιο progress αλλά δισκάρα του κερατά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλιο από το fb στο ποστ "Από τα... απόνερα του tribute άρθρου, για τον κορυφαίο κοντραμπασίστα του free-improv Peter Kowald"...

    Konstantin Mixos
    Με συγκίνησες, με συγκίνησαν και τα καλλιγραφικά γράμματα του Μπαράκου

    ΑπάντησηΔιαγραφή