Το “Achronos Topos”
(2022) είναι ένα παράξενο, ηλεκτρονικό, γενικώς, άλμπουμ, προϊόν ενός έλληνα
μουσικού, του Θάνου Φωτιάδη (Thanos Fotiadis),
που ζει και δημιουργεί στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας.
Περιεργαζόμενοι το bandcamp τού μουσικού παρατηρούμε πως ο Θ. Φωτιάδης ηχογραφεί συνεχώς τα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια, προσφέροντας διάφορα digital άλμπουμ, με το “Achronos Topos” να αποτελεί, πιθανώς, την πρώτη «φυσική» κυκλοφορία του.
Ας πούμε, λοιπόν, πως το εν λόγω CD τυπώνεται σ’ ένα εικαστικώς ωραίο-απλό digiapk, από την Submersion Records, από την Θεσσαλονίκη, και πως περιέχονται σ’ αυτό τρία tracks, με διάρκειες είκοσι ένα, έντεκα και δέκα λεπτά.
Οι συνθέσεις του Θ. Φωτιάδη εντάσσονται στον σύγχρονο πειραματικό ηλεκτρονικό ήχο. Αυτό είναι το γενικό περίγραμμα, γιατί από ’κει και πέρα μπορείς να αναζητήσεις διάφορες επιρροές και αναφορές, από πολλά και ποικίλα κεφάλαια του προχωρημένου ήχου, τα τελευταία 50 χρόνια (ας το «ανοίξουμε» κάπως το θέμα).
Μπορείς να μιλήσεις ας πούμε για τις πιο «ακραίες» εκδοχές του krautrock (early Tangerine Dream, εποχής “Zeit” ας πούμε), μαζί με την παρουσία φωνών, που μπορεί να φέρνουν στην μνήμη κάτι από την 4AD των 80s και που δημιουργούν μίαν άκρως υποβλητική και τεταμένη ηχητική σειρά. Φυσικά και το παρατεταμένο της χρονικής διάρκειας, ιδίως στο πρώτο 21λεπτο κομμάτι (“Lullaby”), γιατί γι’ αυτό συζητάμε, συντελεί, οπωσδήποτε, στην επιβολή μιας συγκεκριμένης κατάστασης-ατμόσφαιρας.
Στο 11λεπτο “Polis” τώρα φαίνεται πως προσομοιώνεται μία κάπως... νυχτερινή φάση. Οπωσδήποτε οι... ήχοι της νύχτας, σ’ ένα όχι κατ’ ανάγκην αστικό τοπίο, είναι «συνεπείς» με το γενικότερο άκουσμα, όπως βεβαίως και η χρήση των ποικίλων ηχητικών διαστρωματώσεων, που προσεγγίζουν ένα πρωτογενές ambient περιβάλλον.
Στο έσχατο “Hope” η ambience είναι ακόμη πιο έντονη, με συνεχείς περιπλοκές και με αλληλοκαλύψεις ηχο-επιπέδων, σε πιο αυξημένο volume, δημιουργώντας ένα νέο εντατικό περιβάλλον, τόσο φυσικού, όσο και βιομηχανικού προσανατολισμού.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, συνολικώς.
Επαφή: https://submersionrecords.bandcamp.com/album/achronos-topos
Περιεργαζόμενοι το bandcamp τού μουσικού παρατηρούμε πως ο Θ. Φωτιάδης ηχογραφεί συνεχώς τα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια, προσφέροντας διάφορα digital άλμπουμ, με το “Achronos Topos” να αποτελεί, πιθανώς, την πρώτη «φυσική» κυκλοφορία του.
Ας πούμε, λοιπόν, πως το εν λόγω CD τυπώνεται σ’ ένα εικαστικώς ωραίο-απλό digiapk, από την Submersion Records, από την Θεσσαλονίκη, και πως περιέχονται σ’ αυτό τρία tracks, με διάρκειες είκοσι ένα, έντεκα και δέκα λεπτά.
Οι συνθέσεις του Θ. Φωτιάδη εντάσσονται στον σύγχρονο πειραματικό ηλεκτρονικό ήχο. Αυτό είναι το γενικό περίγραμμα, γιατί από ’κει και πέρα μπορείς να αναζητήσεις διάφορες επιρροές και αναφορές, από πολλά και ποικίλα κεφάλαια του προχωρημένου ήχου, τα τελευταία 50 χρόνια (ας το «ανοίξουμε» κάπως το θέμα).
Μπορείς να μιλήσεις ας πούμε για τις πιο «ακραίες» εκδοχές του krautrock (early Tangerine Dream, εποχής “Zeit” ας πούμε), μαζί με την παρουσία φωνών, που μπορεί να φέρνουν στην μνήμη κάτι από την 4AD των 80s και που δημιουργούν μίαν άκρως υποβλητική και τεταμένη ηχητική σειρά. Φυσικά και το παρατεταμένο της χρονικής διάρκειας, ιδίως στο πρώτο 21λεπτο κομμάτι (“Lullaby”), γιατί γι’ αυτό συζητάμε, συντελεί, οπωσδήποτε, στην επιβολή μιας συγκεκριμένης κατάστασης-ατμόσφαιρας.
Στο 11λεπτο “Polis” τώρα φαίνεται πως προσομοιώνεται μία κάπως... νυχτερινή φάση. Οπωσδήποτε οι... ήχοι της νύχτας, σ’ ένα όχι κατ’ ανάγκην αστικό τοπίο, είναι «συνεπείς» με το γενικότερο άκουσμα, όπως βεβαίως και η χρήση των ποικίλων ηχητικών διαστρωματώσεων, που προσεγγίζουν ένα πρωτογενές ambient περιβάλλον.
Στο έσχατο “Hope” η ambience είναι ακόμη πιο έντονη, με συνεχείς περιπλοκές και με αλληλοκαλύψεις ηχο-επιπέδων, σε πιο αυξημένο volume, δημιουργώντας ένα νέο εντατικό περιβάλλον, τόσο φυσικού, όσο και βιομηχανικού προσανατολισμού.
Μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, συνολικώς.
Επαφή: https://submersionrecords.bandcamp.com/album/achronos-topos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου