Ο Ted Kooshian είναι ένας αμερικανός συνθέτης, πιανίστας και κιμπορντίστας
της jazz, μ’ ένα κάποιο
παρελθόν πλέον, αφού βρίσκεται στην σκηνή από τα χρόνια του ’80, ενώ ηχογραφεί
από τα μέσα του ’90. Ως session μουσικός ο Ted Kooshian
έχει συμμετάσχει σε διάφορα άλμπουμ (όντας μέλος και της Ed Palermo Big Band), αλλά η πιο προσωπική
δισκογραφία του ξεκινάει από το 2004, με το “Hubub!” [Summit Records, 2022] να είναι το πέμπτο άλμπουμ του,
μέσα σε 18 χρόνια.
Ο Kooshian πέρα από διακεκριμένος πιανίστας είναι και πολύ καλός συνθέτης, και αυτό αποδεικνύεται βασικά από τα κομμάτια τού “Hubub!” (τα δέκα από τα έντεκα είναι δικά του, καθώς υπάρχει και μία version στο “Somewhere” του Leonard Bernstein), που είναι το ένα ωραιότερο από το άλλο.
Έχοντας κάτι «παλαιικό» ως συνθέτης, με το swinging και το groovy αίσθημα να κυριαρχούν ακόμη και όταν οι συνθέσεις του αναπτύσσονται αργά, ή πιο αργά τέλος πάντων, ο Kooshian εντυπωσιάζει σχεδόν από την αρχή με το 9λεπτο “Wandelen” (το δεύτερο track του CD του), που έχει ένα ικετευτικό gospel άγγιγμα, και που χαρακτηρίζεται από το έξοχο σόλο στην τρομπέτα (John Bailey) και το βαρύ drumming (Greg Joseph), με το πιάνο να παίζει ρυθμικά βασικά, σ’ ένα δεύτερο, πίσω πλάνο.
Το πόσο άξιος σολίστας είναι ο Ted Kooshian το αποδεικνύει στο αμέσως επόμενο track, το “Sparkplug – She came to play”, εκεί όπου η πιανιστική εισαγωγή του μας προετοιμάζει καταλλήλως για ένα έξοχο hard bop.
Συνθέτοντας όχι μόνον για τον εαυτό του, μα για ολάκερο το συγκρότημά του, που βασικά είναι κουιντέτο (Ted Kooshian πιάνο, πλήκτρα, John Bailey τρομπέτα, φλούγκελχορν, Jeff Lederer τενόρο σαξόφωνο, Dick Sarpola μπάσο, Greg Joseph ντραμς – υπάρχουν και έξτρα μουσικοί σε φωνή, βιολί, τσέλο και κρουστά), Kooshian προσφέρει συνεχώς δυναμικά tracks, με εντυπωσιακές παρεμβάσεις απ’ όλα τα όργανα, όπως για παράδειγμα το open drum solo στο “Schiermonnikoog”, ένα καταπληκτικό blues, που αποδίδεται με τρομερή ενάργεια (και με σόλο που σε κολλάει στον τοίχο από τον Lederer στο τενόρο).
Και φυσικά οι επιρροές στα κομμάτια του Kooshian είναι πολλές και ποικίλες, όπως στο πολύ γρήγορο “Tornetto”, με την τύπου Miles παρέμβαση στην τρομπέτα από τον Bailey και με το γενικώς άπιαστο ρυθμικό τμήμα να δημιουργεί μια πλατφόρμα, πάνω στην οποία μπορούν να δημιουργηθούν θαύματα.
Το έβδομο track “Hymn for her”, εκεί μετά την μέση, είναι και πάλι κάτι διαφορετικό, αφού έχουμε να κάνουμε μ’ ένα τραγούδι (αποδίδει ο Jim Mola), μια μπαλάντα, με ερμηνεία «παλιού καιρού», από τον τραγουδιστή, και χρήση εγχόρδων.
Όμως οι εκπλήξεις είναι ατελείωτες σ’ αυτό το CD, καθώς ακολουθεί ένα latin track, το “Desert island tracks”, με πύρινες παρεμβάσεις από το τενόρο του Lederer και το πιάνο του Kooshian, με το “McQueen”, εκεί λίγο πριν από το τέλος, να... ροκάρει ασυστόλως, σ’ ένα fusion, progressive, funky style και με την Katie Jacoby να εντυπωσιάζει στο βιολί.
Τι άλλο να πεις για άλμπουμ σαν το “Hubub!”, που γίνονται με τέτοια αυταπάρνηση, με τόσες και τέτοιες ιδέες, και με συνθέσεις και παιξίματα από έξοχους, επαγγελματίες μουσικούς; Θαυμάζεις μόνον και βαθμολογείς με «άριστα». Μεγάλος δίσκος!
Επαφή: www.kooshmania.com, www.summitrecords.com
Ο Kooshian πέρα από διακεκριμένος πιανίστας είναι και πολύ καλός συνθέτης, και αυτό αποδεικνύεται βασικά από τα κομμάτια τού “Hubub!” (τα δέκα από τα έντεκα είναι δικά του, καθώς υπάρχει και μία version στο “Somewhere” του Leonard Bernstein), που είναι το ένα ωραιότερο από το άλλο.
Έχοντας κάτι «παλαιικό» ως συνθέτης, με το swinging και το groovy αίσθημα να κυριαρχούν ακόμη και όταν οι συνθέσεις του αναπτύσσονται αργά, ή πιο αργά τέλος πάντων, ο Kooshian εντυπωσιάζει σχεδόν από την αρχή με το 9λεπτο “Wandelen” (το δεύτερο track του CD του), που έχει ένα ικετευτικό gospel άγγιγμα, και που χαρακτηρίζεται από το έξοχο σόλο στην τρομπέτα (John Bailey) και το βαρύ drumming (Greg Joseph), με το πιάνο να παίζει ρυθμικά βασικά, σ’ ένα δεύτερο, πίσω πλάνο.
Το πόσο άξιος σολίστας είναι ο Ted Kooshian το αποδεικνύει στο αμέσως επόμενο track, το “Sparkplug – She came to play”, εκεί όπου η πιανιστική εισαγωγή του μας προετοιμάζει καταλλήλως για ένα έξοχο hard bop.
Συνθέτοντας όχι μόνον για τον εαυτό του, μα για ολάκερο το συγκρότημά του, που βασικά είναι κουιντέτο (Ted Kooshian πιάνο, πλήκτρα, John Bailey τρομπέτα, φλούγκελχορν, Jeff Lederer τενόρο σαξόφωνο, Dick Sarpola μπάσο, Greg Joseph ντραμς – υπάρχουν και έξτρα μουσικοί σε φωνή, βιολί, τσέλο και κρουστά), Kooshian προσφέρει συνεχώς δυναμικά tracks, με εντυπωσιακές παρεμβάσεις απ’ όλα τα όργανα, όπως για παράδειγμα το open drum solo στο “Schiermonnikoog”, ένα καταπληκτικό blues, που αποδίδεται με τρομερή ενάργεια (και με σόλο που σε κολλάει στον τοίχο από τον Lederer στο τενόρο).
Και φυσικά οι επιρροές στα κομμάτια του Kooshian είναι πολλές και ποικίλες, όπως στο πολύ γρήγορο “Tornetto”, με την τύπου Miles παρέμβαση στην τρομπέτα από τον Bailey και με το γενικώς άπιαστο ρυθμικό τμήμα να δημιουργεί μια πλατφόρμα, πάνω στην οποία μπορούν να δημιουργηθούν θαύματα.
Το έβδομο track “Hymn for her”, εκεί μετά την μέση, είναι και πάλι κάτι διαφορετικό, αφού έχουμε να κάνουμε μ’ ένα τραγούδι (αποδίδει ο Jim Mola), μια μπαλάντα, με ερμηνεία «παλιού καιρού», από τον τραγουδιστή, και χρήση εγχόρδων.
Όμως οι εκπλήξεις είναι ατελείωτες σ’ αυτό το CD, καθώς ακολουθεί ένα latin track, το “Desert island tracks”, με πύρινες παρεμβάσεις από το τενόρο του Lederer και το πιάνο του Kooshian, με το “McQueen”, εκεί λίγο πριν από το τέλος, να... ροκάρει ασυστόλως, σ’ ένα fusion, progressive, funky style και με την Katie Jacoby να εντυπωσιάζει στο βιολί.
Τι άλλο να πεις για άλμπουμ σαν το “Hubub!”, που γίνονται με τέτοια αυταπάρνηση, με τόσες και τέτοιες ιδέες, και με συνθέσεις και παιξίματα από έξοχους, επαγγελματίες μουσικούς; Θαυμάζεις μόνον και βαθμολογείς με «άριστα». Μεγάλος δίσκος!
Επαφή: www.kooshmania.com, www.summitrecords.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου