18/11/2021
Έχω κι ένα βιβλίο με ποιήματα κάποιου Ανδρέα Θωμόπουλου από το 1961. Δεν ξέρω αν είναι ο ίδιος. Κάποτε που είχα μιλήσει μαζί του στο τηλέφωνο είχα ξεχάσει να τον ρωτήσω...
Το ’61 ο Θωμόπουλος ήταν 16 ετών και δεν είναι καθόλου παράξενο νέα παιδιά να βγάζουν ποιητικές συλλογές. Μερικά μάλιστα έγιναν πασίγνωστα αργότερα...
[αυτό το τραγούδι το είχα βάλει κάποτε, πριν 20 και πλέον χρόνια, να το ακούσει κόσμος σ’ ένα μαγαζί στο κέντρο, χωρίς να είμαι DJ – ο σωστός τίτλος του, δε, είναι «... με τον Μ.Θ.», όχι «... με τον Μ.Ο.», και Μ.Θ. είναι ο Μίκης Θεοδωράκης]
https://www.youtube.com/watch?v=9R1-b8T7AbI
Έχω κι ένα βιβλίο με ποιήματα κάποιου Ανδρέα Θωμόπουλου από το 1961. Δεν ξέρω αν είναι ο ίδιος. Κάποτε που είχα μιλήσει μαζί του στο τηλέφωνο είχα ξεχάσει να τον ρωτήσω...
Το ’61 ο Θωμόπουλος ήταν 16 ετών και δεν είναι καθόλου παράξενο νέα παιδιά να βγάζουν ποιητικές συλλογές. Μερικά μάλιστα έγιναν πασίγνωστα αργότερα...
[αυτό το τραγούδι το είχα βάλει κάποτε, πριν 20 και πλέον χρόνια, να το ακούσει κόσμος σ’ ένα μαγαζί στο κέντρο, χωρίς να είμαι DJ – ο σωστός τίτλος του, δε, είναι «... με τον Μ.Θ.», όχι «... με τον Μ.Ο.», και Μ.Θ. είναι ο Μίκης Θεοδωράκης]
https://www.youtube.com/watch?v=9R1-b8T7AbI
18/11/2021
Το νέο «διάγγελμα» Μητσοτάκη συνυφαίνεται άμεσα με τα πτωτικά έως και πολύ πτωτικά νούμερα των τελευταίων δημοσκοπήσεων και ως εκ τούτου θα μοιραστούνε μόνο «χάδια». Τέρμα πλέον τα «χαστούκια» στην... Ελλάδα Ελλήνων Εξαπατημένων.
Το νέο «διάγγελμα» Μητσοτάκη συνυφαίνεται άμεσα με τα πτωτικά έως και πολύ πτωτικά νούμερα των τελευταίων δημοσκοπήσεων και ως εκ τούτου θα μοιραστούνε μόνο «χάδια». Τέρμα πλέον τα «χαστούκια» στην... Ελλάδα Ελλήνων Εξαπατημένων.
18/11/2021
Όταν επιχειρείς να εκλογικεύσεις τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, σε «μέσα» ή «έξω» από το Πολυτεχνείο, παίζεις το παιγνίδι των φασιστών και των φιλελέρων –ή είσαι απλά φασίστας ή φιλελέρας– πού είναι ποιο; Ότι... αφού δεν υπήρχαν νεκροί «μέσα» στο Πολυτεχνείο σημαίνει πως η χούντα δεν ήταν τελικά και τόσο κακή, όσο θέλουν να την εμφανίζουν τέλος πάντων οι αριστεροί. Το ξέπλυμα, δηλαδή, πάει σύννεφο.
Όταν επιχειρείς να εκλογικεύσεις τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, σε «μέσα» ή «έξω» από το Πολυτεχνείο, παίζεις το παιγνίδι των φασιστών και των φιλελέρων –ή είσαι απλά φασίστας ή φιλελέρας– πού είναι ποιο; Ότι... αφού δεν υπήρχαν νεκροί «μέσα» στο Πολυτεχνείο σημαίνει πως η χούντα δεν ήταν τελικά και τόσο κακή, όσο θέλουν να την εμφανίζουν τέλος πάντων οι αριστεροί. Το ξέπλυμα, δηλαδή, πάει σύννεφο.
18/11/2021
Το διάστημα από τις 17 Νοέμβρη ’73
μέχρι τις 25 Νοέμβρη ’73, όταν θα ανατραπεί η κυβέρνηση του δοτού πρωθυπουργού
της χούντας Σπύρου Μαρκεζίνη, είναι ίσως το πιο σκοτεινό της σύγχρονης
ελληνικής ιστορίας. Το παρασκήνιο υπήρξε απίστευτο και η σπερμολογία εκτός
ορίων, χωρίς κανείς να μπορεί να πει με βεβαιότητα τι, απ’ όσα ακούστηκαν, ήταν
αλήθεια και τι όχι (μέχρι και για επαφές του Παπαδόπουλου με τον Καραμανλή έχει
γίνει λόγος, τις οποίες πρόλαβε και ενταφίασε ο Ιωαννίδης). Αυτό το ρευστό και
υποχθόνιο σκηνικό μαρκάρει η ανακοίνωση του Ζαγοριανάκου, λίγες ώρες μετην
είσοδο του Στρατού στο Πολυτεχνείο...
16/11/2021
Τραγελαφικά σπαραξικάρδιος λαϊκός
καλλιτέχνης, που προσέφερε κι αυτός τον όβολόν του στο κίνημα. Λάκης Σκούταρης
«Πολυτεχνείο»...
https://www.youtube.com/watch?v=QbgKW4RMZFg
https://www.youtube.com/watch?v=QbgKW4RMZFg
16/11/2021
Ποστάραμε χθες δύο ποπ-ροκ τραγούδια, από την δεκαετία του ’70, που σχετίζονταν με το Πολυτεχνείο, το «Μην νομίζης» (1976) του Robert Williams και το «Θα τραγουδάω» (1975) του Στέλιου Φωτιάδη, με την Δέσποινα Γλέζου. Είπαμε και για το τι έπαιζε, τότε, με την... πολιτικοποιημένη ποπ, και γιατί επιχειρούσαν οι της ποπ να εμφανισθούν, και αυτοί, ως πολιτικοποιημένοι, στην πρώιμη Μεταπολίτευση.
Να κι ένα ακόμη τραγούδι από την ίδια εποχή (1978), που μιλάει ξανά για «τα παιδιά» (του Πολυτεχνείου φυσικά), όπως κι εκείνο του Robert Williams, που δεν είναι γραμμένο από ποπ καλλιτέχνη, αλλά έπαιζε ηχητικά στο ίδιο γήπεδο. Μέχρι και «πυροβολισμούς» ακούς στην αρχή... και μετά. Γιάννης Γλέζος «Τα παιδιά»...
https://www.youtube.com/watch?v=mUe96S2mxdg
Ποστάραμε χθες δύο ποπ-ροκ τραγούδια, από την δεκαετία του ’70, που σχετίζονταν με το Πολυτεχνείο, το «Μην νομίζης» (1976) του Robert Williams και το «Θα τραγουδάω» (1975) του Στέλιου Φωτιάδη, με την Δέσποινα Γλέζου. Είπαμε και για το τι έπαιζε, τότε, με την... πολιτικοποιημένη ποπ, και γιατί επιχειρούσαν οι της ποπ να εμφανισθούν, και αυτοί, ως πολιτικοποιημένοι, στην πρώιμη Μεταπολίτευση.
Να κι ένα ακόμη τραγούδι από την ίδια εποχή (1978), που μιλάει ξανά για «τα παιδιά» (του Πολυτεχνείου φυσικά), όπως κι εκείνο του Robert Williams, που δεν είναι γραμμένο από ποπ καλλιτέχνη, αλλά έπαιζε ηχητικά στο ίδιο γήπεδο. Μέχρι και «πυροβολισμούς» ακούς στην αρχή... και μετά. Γιάννης Γλέζος «Τα παιδιά»...
https://www.youtube.com/watch?v=mUe96S2mxdg
16/11/2021
Διακινείται συνεχώς από τους νεο-ακροδεξιούς, τους φιλελέδες και τους άσχετους η «άποψη» πως η χούντα δεν τελείωσε το ’73 και πως το Πολυτεχνείο το μόνο που κατόρθωσε ήταν να φέρει μία χούντα ακόμη χειρότερη. Άρα, και με λίγα λόγια, έκανε κακό και καμία τιμή δεν του πρέπει... γιατί εκεί θέλουν να καταλήξουν. Τρίχες…
Η χούντα όντως τελείωσε το ’73, καθώς οι φοιτητές φαίνεται πως ήταν οι μόνοι που είχαν ψυλλιαστεί τις πολιτικές κινήσεις του Παπαδόπουλου, ο οποίος καθώς διαπίστωνε να ανεβαίνει η φοιτητική αναταραχή, ήδη από το καλοκαίρι του ’73, πλάσαρε, και γι’ αυτό το λόγο, την δήθεν «πολιτική λύση» Μαρκεζίνη τον Οκτώβριο, για να εκτονώσει την έκρηξη και να αποφύγει, βασικά, μια ριζοσπαστικοποίηση του λαού, που ήδη ασφυκτιούσε (και για οικονομικούς λόγους).
Οι φοιτητές, με άλλα λόγια, «έπιασαν» τι πήγαινε να γίνει – να κατσικωνόταν η χούντα στο σβέρκο μας για καμιά δεκαετία ακόμη, μέσω της «πολιτικής λύσης», και κάπως έτσι του την έφεραν (του Παπαδόπουλου), ο οποίος Παπαδόπουλος, υπενθυμίζω, στο σύνταγμα του ’73 προέβλεπε για τη δική του θέση θητεία μέχρι το 1981!
Αυτό οι φασίστες, οι ακροδεξιοί, οι φιλελέδες και διάφορα άλλα πολιτικά κουμάσια δεν πρόκειται να το συγχωρέσουν ποτέ στους φοιτητές. Γι’ αυτό το Πολυτεχνείο θα είναι πάντα για ’κείνους κόκκινο πανί. Θα διαστρεβλώνουν το νόημά του, θα το υποβαθμίζουν, θα το συκοφαντούν, θα το απαξιώνουν. Γιατί, στην πράξη, το Πολυτεχνείο δεν ήταν μια στενά φοιτητική εξέγερση, καθώς τούτη γρήγορα εξελίχθηκε σε μια κανονική κοινωνική εξέγερση από τα κάτω, με τη συμμετοχή του λαού δηλαδή και όχι μόνο των φοιτητών –το μόνο, δηλαδή, που μισεί και νοιώθει ως αληθινή απειλή το πολιτικό σύστημα–, η οποία καταπνίγηκε στο αίμα εν τη γεννέσει της.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έριξε το μήνυμα πως μόνο ο αγώνας θα μπορούσε να ανατρέψει την δικτατορία, πως μόνο η μαζική κινητοποίηση θα μπορούσε να ταρακουνήσει τους συνταγματάρχες και περαιτέρω πως οι μάζες ήταν τελικά καταδικασμένες μπροστά στη στρατιωτική υπεροπλία του καθεστώτος.
Το Πολυτεχνείο ήταν εκείνο που ουσιαστικά ενταφίασε την δικτατορία, η οποία θα έπεφτε τους επόμενους μήνες έτσι κι αλλιώς, και ανεξάρτητα από την προδοσία τής Κύπρου, από εσωτερικές έριδες, από την ευρωπαϊκή απομόνωση (μετά τα γεγονότα του Νοέμβρη), από την αποτυχία διαχείρισης των «πολιτικών λύσεων», και βεβαίως από την οικονομική τελμάτωση λόγω κατάρρευσης του Bretton Woods και των εκρηκτικών ανοδικών τιμών πετρελαίου και πληθωρισμού.
Η χούντα, λοιπόν, όντως τελείωσε το ’73 και το Πολυτεχνείο ήταν εκείνο που υπέγραψε το πιστοποιητικό θανάτου της, σκάβοντάς της και τον λάκκο. Την τυπική ταφόπετρα δεν έβαλε μόνο. Αυτό ας το ξέρουν τουλάχιστον οι «δικοί μας».
Το λέω, γιατί και διάφοροι «δικοί μας» λένε και γράφουν «ό,τι να ’ναι».
[παλαιότερο ποστ, που το υπενθυμίζω λόγω των ημερών]
Διακινείται συνεχώς από τους νεο-ακροδεξιούς, τους φιλελέδες και τους άσχετους η «άποψη» πως η χούντα δεν τελείωσε το ’73 και πως το Πολυτεχνείο το μόνο που κατόρθωσε ήταν να φέρει μία χούντα ακόμη χειρότερη. Άρα, και με λίγα λόγια, έκανε κακό και καμία τιμή δεν του πρέπει... γιατί εκεί θέλουν να καταλήξουν. Τρίχες…
Η χούντα όντως τελείωσε το ’73, καθώς οι φοιτητές φαίνεται πως ήταν οι μόνοι που είχαν ψυλλιαστεί τις πολιτικές κινήσεις του Παπαδόπουλου, ο οποίος καθώς διαπίστωνε να ανεβαίνει η φοιτητική αναταραχή, ήδη από το καλοκαίρι του ’73, πλάσαρε, και γι’ αυτό το λόγο, την δήθεν «πολιτική λύση» Μαρκεζίνη τον Οκτώβριο, για να εκτονώσει την έκρηξη και να αποφύγει, βασικά, μια ριζοσπαστικοποίηση του λαού, που ήδη ασφυκτιούσε (και για οικονομικούς λόγους).
Οι φοιτητές, με άλλα λόγια, «έπιασαν» τι πήγαινε να γίνει – να κατσικωνόταν η χούντα στο σβέρκο μας για καμιά δεκαετία ακόμη, μέσω της «πολιτικής λύσης», και κάπως έτσι του την έφεραν (του Παπαδόπουλου), ο οποίος Παπαδόπουλος, υπενθυμίζω, στο σύνταγμα του ’73 προέβλεπε για τη δική του θέση θητεία μέχρι το 1981!
Αυτό οι φασίστες, οι ακροδεξιοί, οι φιλελέδες και διάφορα άλλα πολιτικά κουμάσια δεν πρόκειται να το συγχωρέσουν ποτέ στους φοιτητές. Γι’ αυτό το Πολυτεχνείο θα είναι πάντα για ’κείνους κόκκινο πανί. Θα διαστρεβλώνουν το νόημά του, θα το υποβαθμίζουν, θα το συκοφαντούν, θα το απαξιώνουν. Γιατί, στην πράξη, το Πολυτεχνείο δεν ήταν μια στενά φοιτητική εξέγερση, καθώς τούτη γρήγορα εξελίχθηκε σε μια κανονική κοινωνική εξέγερση από τα κάτω, με τη συμμετοχή του λαού δηλαδή και όχι μόνο των φοιτητών –το μόνο, δηλαδή, που μισεί και νοιώθει ως αληθινή απειλή το πολιτικό σύστημα–, η οποία καταπνίγηκε στο αίμα εν τη γεννέσει της.
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου έριξε το μήνυμα πως μόνο ο αγώνας θα μπορούσε να ανατρέψει την δικτατορία, πως μόνο η μαζική κινητοποίηση θα μπορούσε να ταρακουνήσει τους συνταγματάρχες και περαιτέρω πως οι μάζες ήταν τελικά καταδικασμένες μπροστά στη στρατιωτική υπεροπλία του καθεστώτος.
Το Πολυτεχνείο ήταν εκείνο που ουσιαστικά ενταφίασε την δικτατορία, η οποία θα έπεφτε τους επόμενους μήνες έτσι κι αλλιώς, και ανεξάρτητα από την προδοσία τής Κύπρου, από εσωτερικές έριδες, από την ευρωπαϊκή απομόνωση (μετά τα γεγονότα του Νοέμβρη), από την αποτυχία διαχείρισης των «πολιτικών λύσεων», και βεβαίως από την οικονομική τελμάτωση λόγω κατάρρευσης του Bretton Woods και των εκρηκτικών ανοδικών τιμών πετρελαίου και πληθωρισμού.
Η χούντα, λοιπόν, όντως τελείωσε το ’73 και το Πολυτεχνείο ήταν εκείνο που υπέγραψε το πιστοποιητικό θανάτου της, σκάβοντάς της και τον λάκκο. Την τυπική ταφόπετρα δεν έβαλε μόνο. Αυτό ας το ξέρουν τουλάχιστον οι «δικοί μας».
Το λέω, γιατί και διάφοροι «δικοί μας» λένε και γράφουν «ό,τι να ’ναι».
[παλαιότερο ποστ, που το υπενθυμίζω λόγω των ημερών]
15/11/2021
Η ποπ προσπαθούσε στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης να εκφράσει κάτι από το κλίμα της πολιτικής αλλαγής. Η χούντα σε κάποιες περιπτώσεις παριστανόταν με «θηρίο» (όπως ακούσαμε και πιο πριν στο τραγούδι του Robert Williams) ή με «θεριό» εδώ, στο τραγούδι του Στέλιου Φωτιάδη, «τα παιδιά», όπου ακούγονταν, ήταν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, η έννοια της «ελευθερίας» έπαιζε με ορμή επίσης κ.λπ. Οι ποπάδες ήταν κατά βάθος ευαίσθητοι, αλλά είχανε στιγματιστεί ως οι χαϊδεμένοι της δικτατορίας (και ήταν), γιατί παίζανε παντού στα μίντια, βγαίνανε συνεχώς στην τηλεόραση κ.λπ. και κάπως έτσι στα μέσα του ’70 φτάσανε να τραγουδάνε σε συναυλίες (στο Σπόρτιγκ) ακόμη και για τα θύματα της εισβολής των Τούρκων στην Κύπρο(!), προκειμένου να σβήσουν από πάνω τους την... ντροπή. Πολύ λίγοι τους κατάλαβαν στην Μεταπολίτευση. Δεν είχε αφεθεί χώρος γι’ αυτούς...
https://www.youtube.com/watch?v=It-FyWUECrc
Η ποπ προσπαθούσε στα πρώτα χρόνια της Μεταπολίτευσης να εκφράσει κάτι από το κλίμα της πολιτικής αλλαγής. Η χούντα σε κάποιες περιπτώσεις παριστανόταν με «θηρίο» (όπως ακούσαμε και πιο πριν στο τραγούδι του Robert Williams) ή με «θεριό» εδώ, στο τραγούδι του Στέλιου Φωτιάδη, «τα παιδιά», όπου ακούγονταν, ήταν οι φοιτητές του Πολυτεχνείου, η έννοια της «ελευθερίας» έπαιζε με ορμή επίσης κ.λπ. Οι ποπάδες ήταν κατά βάθος ευαίσθητοι, αλλά είχανε στιγματιστεί ως οι χαϊδεμένοι της δικτατορίας (και ήταν), γιατί παίζανε παντού στα μίντια, βγαίνανε συνεχώς στην τηλεόραση κ.λπ. και κάπως έτσι στα μέσα του ’70 φτάσανε να τραγουδάνε σε συναυλίες (στο Σπόρτιγκ) ακόμη και για τα θύματα της εισβολής των Τούρκων στην Κύπρο(!), προκειμένου να σβήσουν από πάνω τους την... ντροπή. Πολύ λίγοι τους κατάλαβαν στην Μεταπολίτευση. Δεν είχε αφεθεί χώρος γι’ αυτούς...
https://www.youtube.com/watch?v=It-FyWUECrc
15/11/2021
Η χούντα τελείωσε το ’73. Το λέει κι ο Robert Williams. «Τα παιδιά, που στο πλευρό μας πολεμήσανε / με συνθήματα στα χείλη, το θηρίο του Απρίλη / κάποια νύχτα του Νοέμβρη το γκρεμίσανε»...
https://www.youtube.com/watch?v=hVpqEBkLVDA
Η χούντα τελείωσε το ’73. Το λέει κι ο Robert Williams. «Τα παιδιά, που στο πλευρό μας πολεμήσανε / με συνθήματα στα χείλη, το θηρίο του Απρίλη / κάποια νύχτα του Νοέμβρη το γκρεμίσανε»...
https://www.youtube.com/watch?v=hVpqEBkLVDA
14/11/2021
Δόξα και τιμή στον αείμνηστο Μιχάλη Κούση, που έτρεχε σε «κλασικούς» μαραθώνιους, και όχι σε «αυθεντικούς» (άκου «αυθεντικός»... ποιος αστείoς και άσχετος διαφημιστής το σκέφτηκε αυτό;), και που του είχαν κλέψει ένα μεγάλο πανελλήνιο ρεκόρ (που θα ήταν ακόμη ακατάρριπτο) και μια τεράστια παγκόσμια επίδοση οι γιουγκοσλάβοι αεριτζήδες στους Μεσογειακούς του ’79...
Δόξα και τιμή στον αείμνηστο Μιχάλη Κούση, που έτρεχε σε «κλασικούς» μαραθώνιους, και όχι σε «αυθεντικούς» (άκου «αυθεντικός»... ποιος αστείoς και άσχετος διαφημιστής το σκέφτηκε αυτό;), και που του είχαν κλέψει ένα μεγάλο πανελλήνιο ρεκόρ (που θα ήταν ακόμη ακατάρριπτο) και μια τεράστια παγκόσμια επίδοση οι γιουγκοσλάβοι αεριτζήδες στους Μεσογειακούς του ’79...
13/11/2021
Όσοι ακούγαμε ραδιόφωνο στην δεκαετία του ’80, στο πρώτο μισό της κυρίως, θυμόμαστε σίγουρα την Σοφία Μιχαλίτση, που πέθανε σήμερα στα 85 της, και τον τρόπο με τον οποίον είχε αναμορφώσει το τότε Δεύτερο Πρόγραμμα, δίνοντάς του μία άκρως ενδιαφέρουσα, ζωντανή και νεανική προοπτική.
Δεν ήταν μόνον η νυχτερινή ζώνη, με Άννυ Βιτσέντζου, Μαριτίνα Πάσσαρη, Χρήστο Βακαλόπουλο, Αντώνη Κόκκινο και λοιπούς, που μας κράταγε συντροφιά στα ξενύχτια, όταν διαβάζαμε για ποικίλες εξετάσεις, αλλά και η απογευματινή και η μεσημεριανή ζώνη, που μας μάθαιναν να ακούμε «σωστή» μουσική, ελληνική και ξένη, δίνοντάς μας εναύσματα και προς το βιβλίο, τον κινηματογράφο κ.λπ. Υπήρχε επί των ραδιοφωνικών ημερών της μία συνολική αντιμετώπιση της κουλτούρας, σ’ ένα υψηλό επίπεδο, την οποία συναντούσες μόνο στα σημαντικά πολιτιστικά έντυπα της εποχής, όπως την Πολιτιστική, το Τέταρτο κ.λπ.
Η Μιχαλίτση, που ήξερε από μουσική, είχε γερό αισθητήριο δηλαδή, έκανε και επιμέλειες στον κινηματογράφο, και κάπως έτσι θυμάμαι το όνομά της σε δύο τουλάχιστον πολύ αγαπημένες μου ταινίες, στον «Ζεστό Μήνα Αύγουστο» (1966) του Σωκράτη Καψάσκη, όπου επιλέγει και τζαζ, και στις «Μεταμορφώσεις» (1973) του Γιάννη Κοκκόλη, εκεί όπου κάποια στιγμή ακούμε κομμάτι από το “Greece Goes Modern”(!) του Μίμη Πλέσσα (όταν σκάει η αδελφή της Δώρας Σιτζάνη από το χωριό, στην πρωτεύουσα – με την Μιχαλίτση να επιλέγει, για εκείνη την «κατάβαση», ένα διασκευασμένο δημοτικό, από τον παντελώς άγνωστο τότε και πάντα σπάνιο δίσκο του Πλέσσα).
Τα screenshots είναι από τις ταινίες...
Όσοι ακούγαμε ραδιόφωνο στην δεκαετία του ’80, στο πρώτο μισό της κυρίως, θυμόμαστε σίγουρα την Σοφία Μιχαλίτση, που πέθανε σήμερα στα 85 της, και τον τρόπο με τον οποίον είχε αναμορφώσει το τότε Δεύτερο Πρόγραμμα, δίνοντάς του μία άκρως ενδιαφέρουσα, ζωντανή και νεανική προοπτική.
Δεν ήταν μόνον η νυχτερινή ζώνη, με Άννυ Βιτσέντζου, Μαριτίνα Πάσσαρη, Χρήστο Βακαλόπουλο, Αντώνη Κόκκινο και λοιπούς, που μας κράταγε συντροφιά στα ξενύχτια, όταν διαβάζαμε για ποικίλες εξετάσεις, αλλά και η απογευματινή και η μεσημεριανή ζώνη, που μας μάθαιναν να ακούμε «σωστή» μουσική, ελληνική και ξένη, δίνοντάς μας εναύσματα και προς το βιβλίο, τον κινηματογράφο κ.λπ. Υπήρχε επί των ραδιοφωνικών ημερών της μία συνολική αντιμετώπιση της κουλτούρας, σ’ ένα υψηλό επίπεδο, την οποία συναντούσες μόνο στα σημαντικά πολιτιστικά έντυπα της εποχής, όπως την Πολιτιστική, το Τέταρτο κ.λπ.
Η Μιχαλίτση, που ήξερε από μουσική, είχε γερό αισθητήριο δηλαδή, έκανε και επιμέλειες στον κινηματογράφο, και κάπως έτσι θυμάμαι το όνομά της σε δύο τουλάχιστον πολύ αγαπημένες μου ταινίες, στον «Ζεστό Μήνα Αύγουστο» (1966) του Σωκράτη Καψάσκη, όπου επιλέγει και τζαζ, και στις «Μεταμορφώσεις» (1973) του Γιάννη Κοκκόλη, εκεί όπου κάποια στιγμή ακούμε κομμάτι από το “Greece Goes Modern”(!) του Μίμη Πλέσσα (όταν σκάει η αδελφή της Δώρας Σιτζάνη από το χωριό, στην πρωτεύουσα – με την Μιχαλίτση να επιλέγει, για εκείνη την «κατάβαση», ένα διασκευασμένο δημοτικό, από τον παντελώς άγνωστο τότε και πάντα σπάνιο δίσκο του Πλέσσα).
Τα screenshots είναι από τις ταινίες...
Σχόλια από το fb στο ποστ για την Σοφία Μιχαλίτση...
ΑπάντησηΔιαγραφήMakis Kontizas
Μοναδικη η ίδια μοναδική και η "σχολή" της .Εκτός το τίμιος με όλους και την αόρατη λογοκρισία που οφείλουμε εντός μας ήταν πρωτοπόρος και φανατικια της ροής στο πρόγραμμα .Ευγενικο σπορ αν σκεφτείς τι επακολούθησε.Χαθηκε η συνέχεια του Όλου .Το όλον είναι επτά μέρες επί είκοσι τέσσερις ώρες ως μασιφ και ρέον.
Korn Diam
Την έζησα ως υποδιευθύντρια του Τρίτου στα χρόνια του Σφέτσα. Καλο της ταξιδι...
Tanas Atanasoff
Υπάρχει πολύ πράμα στο tube με οικοδεσπότρια την ίδια. Να ένα σημαντικό αρχείο. https://youtu.be/_ntU8DwbUPM
ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΕΡΟΜΥΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 1975? 1/5
Patritsopoulos Nikos
μαγικες ραδιοεποχες
Salvo Coleman
Θυμάμαι διάβασμα νυχτερινό και "Σκάλα για τ'αστέρια" με την Μαριτίνα Πάσαρη... Και πόσα άλλα ενδιαφέροντα....
Michael Polychronis
Κ υπηρξε παραλληλα κ η ευτυχης συγκυρία του Κυριάκου Σφετσα στο Τρίτο την ίδια χρονική περιοδο
Ntinos Dimatatis
Και εδώ μόλις έφυγε ο δημοσιογράφος Γιωργος Κωνσταντινίδης ,παλαίμαχος ,έκανε τηλεόραση ,έκανε ποδοσφαιρικές αναμεταδόσεις,μουσικά πρωινά και πολλα άλλα .Πολύ γνωστός στην πόλη ....τι να πω ...καλό παράδεισο να έχουν.
Θεοδουλος Παρασκευαιδης
ΑΦΗΣΕ ΦΩΝΤΑ ΜΟΥ ΑΝΕΞΗΤΙΛΟ ΤΟ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑ ΤΗΣ ΤΟΤΕ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΠΟΜΠΗ...."ΖΩΝΤΑΝΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ",ΑΦΗΝΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩ ΤΗΣ,ΙΣΤΟΡΙΚΑ, ΠΛΕΟΝ, ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ, ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΣΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ" ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ,ΟΣΟ ΚΑΙ ΤΗ ΝΕΩΤΕΡΗ.....ΗΤΑΝ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΦΟΡΑ, ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΛΗΘΕΙ ΓΙΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ Ο ΜΕΓΑΣ ΜΑΝΩΛΗΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ.....ΚΑΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΟΤΙ Η ΜΙΧΑΛΙΤΣΗ ΠΡΟΤΟΥ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΟ Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΚΑΜΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ....."ΣΥΓΓΕΝΕΙΑ" ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ,ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΤΟ.....ΛΑ ΙΚΟ,ΔΙΟΤΙ ΕΙΧΕ ΑΛΛΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΡΙΖΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΥΣΕΣ........ΟΜΩΣ ΚΑΘΗΣΕ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΜΕ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕ ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΤΟΤΕ Β ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ,ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΑΖΟΝΤΟΣ.....ΥΠΗΡΞΕ ΜΙΑ ΕΥΓΕΝΗΣ ΚΥΡΙΑ,ΑΙΩΝΙΑ ΤΗΣ Η ΜΝΗΜΗ,ΣΠΟΥΔΑΙΑ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΤΖΙΑΝΩΝ......
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Μιχάλη Κούση...
ΑπάντησηΔιαγραφήSpyros Sotiris Marmarinos
Αν θυμαστε τοτε στο Σπλιτ εκανε ακομα 3 με 4 γυρουs με το ιδιο τεμπο και θα μπορουσε να κανει επιδοση ανετα κοντα στο 2.09 ..χωριs την σημερινη γνωση 42 χρονια πριν...!!!!!!!!!!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το θυμάμαι πολύ καλά, γιατί το έδειχνε η τηλεόραση.
Anastasia Papathanasi
Πατριώτης(Αγρίνιο)
George Floudas
Θεός!
Thapou Lakos
Η διαδρομη ειχε μετρηθει αρκετα μικροτερη(γυρω στο 1,5 χιλιομετρο)
Spyros Sotiris Marmarinos
οχι.....899 μετρα...τα οποια μορουσε να τα κανει με αυτο το τεμπο ανετα κοντα στο
Βασίλης Καμπούρης
Έχει υπάρξει επί του άλλου χιπστερ δημάρχου η ιστορική φράση : Αυθεντικός Ημιμαραθωνιος (...) αχαχαχαχααχχαχα Φράση που μόνο από τα... Ημισκουμπρια θα μπορούσα να δεχθώ χαχαχαχα
Kosmas Vassiliou
Είδα κι εγώ την κούρσα του, μεγάλος δρομέας.
Veletzas Antonis
Δοξα και τιμη στον Μεγαλο Μιχαλη Κουση!!! Η αλλαγη του ονοματος της Κλασικης Διαδρομης περαν της ασχετοσυνης και της αστειοτητας του δαφημιστη οπως αναφερεις αποτυπωνει ξεκαθαρα τον βαθια ριζωμενο κομπλεξισμο που υπαρχει στη φαρα μας παραλληλα με το οτι δεν υπαρχει ιχνος αισθητικης .( Και ενταξει ο διαφημιστης το σκεφτηκε, ωραια, δουλεια του ειναι να λεει παπατζες οι αρμοδιοι που αναφωνησαν: ωραιο ! και το δεχτηκαν?)
Νίκος Μαστρο
ακριβώς αγαπητέ, προσυπογράφω..
Gerasimos Priovolos
Έκπληξη αυτό το ποστ.. Οι απανταχού Αγρινιωτες σε ευχαριστούν για την αποκατάσταση της αλήθειας
Stathis Nikokavouras
και ο ατυχος μερμυγκης που επεσε..και αυτος μαχητης και γρηγορος..περιπου ιδιες εποχες..
Stratis Armenakis
Σπουδαιος....
Σχόλια από το fb στο τραγούδι του Robert Williams, με τις αναφορές στο Πολυτεχνείο...
ΑπάντησηΔιαγραφήJacques Vache
Φοβερό τραγούδι, το βίντεο είναι από μια ελληνική ταινία του 1979, αν θυμάμαι καλά
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν είμαι σίγουρος. Πολύ νέφος η Αθήνα πάντως.
Jacques Vache
χαμός!!
Haris Mantellos
Από ταινία είναι και συγκεκριμένα από το "Γεύση από... Ελλάδα!".
https://www.imdb.com/.../tt0289199/mediaviewer/rm270615808/
Gefsi apo... Ellada! (1980)
Jacques Vache
στο 1.38 του βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=yUNbf0B8LyY
Αμπελόκηποι Αθήνας και Κινηματογράφος: Γεύση από ... Ελλάδα (1980)
Kwstas Agas
Απίστευτο τραγούδι, δεν το γνώριζα!!!! Αλλά ακόμη πιο απίστευτο το βιντεάκι που το συνοδεύει!!! Πραγματικά όλη η Αθήνα τέλη 70ς/ αρχές 80ς που πλέον θυμάμαι σαν παιδικό όνειρο!!!! Και ... Συνέβη και στην Αθήνα, μία ροκ μπάντα έπαιξε στην καρότσα περιφερόμενου φορτηγού !!!! Όπως πριν λίγα χρόνια στο Σίδνεϊ Αυστραλίας, όπου είχαν κάνει το ίδιο οι AC/ DC για το it's a long way to the top .....
Σχόλια από το fb στο ποστ για το τραγούδι του Στέλιου Φωτιάδη (Δέσποινα Γλέζου)...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιχάλης Βαβούλας
Tην είχα δει λάιβ αυτή την εργασία του Φωτιάδη με τους Νοστράδαμος. Μάλλον στο Κύτταρο. Ήταν πολύ καλύτερο ηχητικά από την ηχογράφησή του και σκηνικά πολύ καλά στημένο. Αλλά δεν ακούστηκε καθόλου γενικότερα. Ξαφνικά όλοι πέσαν στα θοδωρακικά.
Stathis Nikokavouras
ετσι γινεται φωντα οταν αλλαζουν οι εποχες..το 81 πηγα στην πλακα το δεκεβρη ειχε βγει ο αντρεας πριν δυο μηνες ,ενας ειναι ο αντρεας , ,και επαιζε ενα φιλαρακι ο πετρος ο πελελης απο τους ρεζους ντραμς με τον θωμα τον μπακαλακο..αδειο το μαγαζι..μια παρεα...μονο ...η αλλαγη ειχε γινει και ο μπακαλακος δεν ειχε πλεον λογο..ολα αλλαζουν και καθε εποχη περνει μαζι της δικαιως η αδικως καποιους και τους τελειωνει...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Διακινείται συνεχώς από τους νεο-ακροδεξιούς, τους φιλελέδες και τους άσχετους η «άποψη» πως η χούντα δεν τελείωσε το ’73"...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Founti
Είναι άλλωστε πάγια τακτική των δικτατορικών καθεστώτων να επιδιώκουν συμμαχίες με τις τάξεις που θεωρούν ότι τους παίρνει με στόχο την παραμονή στην εξουσία. Το επιχείρημα περί χαμένης ευκαιρίας φιλελευθεροποίησης της χούντας είναι από τα φαιδρά. Εξαιρετικό ποστ.
Nikos Athanassiu
Εισαι γίγαντας. Χαίρομαι πολύ που σε γνώρισα
Miltiadis Kordas
ωραίο ποστ
Δημήτρης Θ. Νικολάου
Ένα δύο, τρία ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ!!!!!
Harry Gordon
Μια ηταν η μλκια του παπαδοπουλου, οτι εβγαλε εξω τα τανκς. Εγω στη θεση του οχι μονο θα τους αφηνα να γκαριζουν αλλα θα τους εστελνα και φαι με ντελιβεραδες νεοσυλλεκτους. Αλλα που μυαλο?
Lefteris Karkas
Καλά τα λες .
Ναταλία Ρασούλη
Αυτοί οι "δικοί" μας..
Dimitris Trox
Τώρα έχουμε "σκληρότητα καπιταλισμού" άλλοι έχουν χρήμα πού ούτε με 10 ζωές δεν τα τρώνε και άλλοι είναι σε φάση φτώχειας η και πείνας.
Emmanuel Adamides
Σύμφωνα με τον Πουλαντζά το Πολυτεχνείο ήταν ένα γεγονός στη διαδικασία μετάβασης του Ελληνικού κεφαλαίου από "αμερικανοκίνητο" σε "ευρωπαικοκίνητο". Η πτώση της χούντας και τα κατοπινά χρονια μέχρι σήμερα είναι αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας.
Σχόλια από το fb στο ποστ με το τραγούδι του Λάκη Σκούταρη για το Πολυτεχνείο...
ΑπάντησηΔιαγραφήAlex Apostolakis
Θυμαμαι μια αναφορα για αυτον σε καποιο κειμενο του Φρεντυ Γερμανου,αλλα αληστου μνημης ειναι και η συμμετοχη του ως ηθοποιου στην αυτοπαρωδια του Γκουζγκουνη με τιτλο''Ηταν Αξιος''.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Αυτός ήταν μίμος αν θυμάμαι καλά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εδώ πάντως παριστάνει κάπως τον Τόλη.
Vagelis Avgidis
εμενα αυτα που λεει μου φαινονται πολυ σοβαρα...
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Το διάστημα από τις 17 Νοέμβρη ’73 μέχρι τις 25 Νοέμβρη ’73, όταν θα ανατραπεί η κυβέρνηση του δοτού πρωθυπουργού της χούντας Σπύρου Μαρκεζίνη, είναι ίσως το πιο σκοτεινό της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας."...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Το κείμενο, εκτός από τρόμο, προκαλεί και θυμηδία!! Αυτήν την καθαρεύουσα, αν δεν την κατέχεις γιατί τη χρησιμοποιείς ?? Για να κακοποιείς την ελληνική γλώσσα ?? Άκου "παραπέμπΩνται" .....
Σχόλια από το fb στο ποστ "Όταν επιχειρείς να εκλογικεύσεις τους νεκρούς του Πολυτεχνείου, σε «μέσα» ή «έξω» από το Πολυτεχνείο, παίζεις το παιγνίδι των φασιστών και των φιλελέρων"...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikolai Stavrogin
Dr. Strangelove. Θέλει διακαώς να το τεντώσει το χέρι μέχρι ενωμένων δακτύλων. Κι αυτός και πολλοί άλλοι από όλον τον συρφετό εκεί πέρα.
Stavros Manitou
Το λέει εδώ και χρόνια το σουργελο η μόνη λύση μην ασχολείστε μαζί του...
Konstantinos Zachopoulos
Αυτός ο Καλαβρυτάκης ποιος είναι; Απόγονος του Θουκυδίδη;
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Λεωνίδας Καλλιβρετάκης, τον "σκότωσαν"... https://el.wikipedia.org/.../%CE%9B%CE%B5%CF%89%CE%BD%CE...
Λεωνίδας Καλλιβρετάκης – Βικιπαίδεια
Konstantinos Zachopoulos
Α, ΟΚ, γιατί έψαχνα Καλαβρυτάκης
Hermis Kefalas
Τα φασισταριά και οι υμνητές έχουν βγει από τις τρύπες τους και αναπαράγουν τα ίδια. Πότε πριν στο παρελθόν δεν είχα παρατηρήσει τέτοιο μενος εναντίον του Πολυτεχνείου. Το μεγαλύτερο κατόρθωμα του τελικά δεν ήταν ότι έριξε την χούντα αλλά πως παραμένει ένα αγκάθι στον κωλο κάθε πικραμένου νοσταλγού. Το μέσα έξω του Πολυτεχνείου, ο αριθμός των νεκρών, το 8ο τεύχος της Πανσπουδαστικής κλπ.
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Ανδρέα Θωμόπουλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήFroy Wroy
Τα ποιήματα πρέπει να είναι του σκηνοθέτη του Αλδεβαραν και του Ασυμβίβαστου
Vagelis Avgidis
πολυ ιδιαιτερος...θυμιζει λιγο τον Πανο Σαββοπουλο??