23/11/2021
>>Πέθανε ο διεθνούς φήμης τενόρος Παύλος Ράπτης<< διαβάσαμε σήμερα στις ειδήσεις.
Σε πρώτη φάση το όνομα δεν μου έλεγε τίποτα, αλλά προχωρώντας παρακάτω στις νεκρολογίες διαπίστωσα πως τον Παύλο Ράπτη τον ήξερα, έχοντας μάλιστα κι ένα δίσκο του, που τον είχα βρει στο Μοναστηράκι πριν από 20 και βάλε χρόνια. Προφανώς είχα αγοράσει το LP λόγω του ελληνικού ονόματος.
Ως Paulos Raptis, ο Παύλος Ράπτης έκανε τεράστια καριέρα στην Πολωνία, καθώς ήταν πολλοί εκείνοι που τον θεωρούσαν διάδοχο του Jan Kiepura («γεια σου Ρούκουνα, Κεπούρα!», που έλεγε και ο Μάρκος στον Ρούκουνα στο «Μαύρα μάτια, μάτια φρύδια»), ενώ ήταν γνωστός και στην Ελλάδα, καθώς εμφανιζόταν από χρόνια σε παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Ο Ράπτης είχε γεννηθεί το 1936, κάπου στην Καστοριά, για να βρεθεί στην Πολωνία, παιδί, τον καιρό των διώξεων των κομμουνιστών μετά το τέλος του Εμφυλίου. Εκεί, στην νέα πατρίδα του, σπούδασε στα καλύτερα σχολεία, για να αναδειχθεί στα πρώτα χρόνια του ’60 σε top όνομα.
Σταδιακά, μάλιστα, η φήμη του ξεπέρασε τα πολωνικά σύνορα, τραγουδώντας από Ελλάδα μέχρι Σιγκαπούρη, και από Αυστραλία μέχρι Αμερική – και αυτά πριν από την πτώση του «υπαρκτού», όπως διαβάζω στο οπισθόφυλλο του δίσκου του, που προέρχεται από το 1987. Φυσικά, ο Ράπτης είχε ξεκινήσει να ηχογραφεί από τις αρχές του ’60.
Ευλύγιστος και άνετος στο ρεπερτόριο, που επέλεγε να αποδώσει, ο Ράπτης τραγούδησε από πολύ νωρίς «τα πάντα», και φυσικά και ποπ. Μάλιστα στο συγκεκριμένο LP πολλά ποπ τραγούδια του είναι γραμμένα από δύο άλλους Έλληνες(!), τους J. Sideris – N. Chadzinikolau.
[Αυτό είναι το εξώφυλλο του LP – τραγούδι ακούστε στα σχόλια]
>>Πέθανε ο διεθνούς φήμης τενόρος Παύλος Ράπτης<< διαβάσαμε σήμερα στις ειδήσεις.
Σε πρώτη φάση το όνομα δεν μου έλεγε τίποτα, αλλά προχωρώντας παρακάτω στις νεκρολογίες διαπίστωσα πως τον Παύλο Ράπτη τον ήξερα, έχοντας μάλιστα κι ένα δίσκο του, που τον είχα βρει στο Μοναστηράκι πριν από 20 και βάλε χρόνια. Προφανώς είχα αγοράσει το LP λόγω του ελληνικού ονόματος.
Ως Paulos Raptis, ο Παύλος Ράπτης έκανε τεράστια καριέρα στην Πολωνία, καθώς ήταν πολλοί εκείνοι που τον θεωρούσαν διάδοχο του Jan Kiepura («γεια σου Ρούκουνα, Κεπούρα!», που έλεγε και ο Μάρκος στον Ρούκουνα στο «Μαύρα μάτια, μάτια φρύδια»), ενώ ήταν γνωστός και στην Ελλάδα, καθώς εμφανιζόταν από χρόνια σε παραγωγές της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
Ο Ράπτης είχε γεννηθεί το 1936, κάπου στην Καστοριά, για να βρεθεί στην Πολωνία, παιδί, τον καιρό των διώξεων των κομμουνιστών μετά το τέλος του Εμφυλίου. Εκεί, στην νέα πατρίδα του, σπούδασε στα καλύτερα σχολεία, για να αναδειχθεί στα πρώτα χρόνια του ’60 σε top όνομα.
Σταδιακά, μάλιστα, η φήμη του ξεπέρασε τα πολωνικά σύνορα, τραγουδώντας από Ελλάδα μέχρι Σιγκαπούρη, και από Αυστραλία μέχρι Αμερική – και αυτά πριν από την πτώση του «υπαρκτού», όπως διαβάζω στο οπισθόφυλλο του δίσκου του, που προέρχεται από το 1987. Φυσικά, ο Ράπτης είχε ξεκινήσει να ηχογραφεί από τις αρχές του ’60.
Ευλύγιστος και άνετος στο ρεπερτόριο, που επέλεγε να αποδώσει, ο Ράπτης τραγούδησε από πολύ νωρίς «τα πάντα», και φυσικά και ποπ. Μάλιστα στο συγκεκριμένο LP πολλά ποπ τραγούδια του είναι γραμμένα από δύο άλλους Έλληνες(!), τους J. Sideris – N. Chadzinikolau.
[Αυτό είναι το εξώφυλλο του LP – τραγούδι ακούστε στα σχόλια]
22/11/2021
Ό,τι έχω διαβάσει (διηγήματα και ποιήματα) από Τριαντάφυλλο Πίττα είναι όλα ένα κι ένα. Πολύ μεγάλος και, όπως συνήθως και συχνά συμβαίνει, υποτιμημένος.
Στο βιβλίο του «Τα Τέρατα θα Έρθουν» που είχε κυκλοφορήσει το 1969 στις εκδόσεις Ιωλκός, και ξανά στον Αιγόκερω το 1981 υπάρχει το εισαγωγικό διήγημα με τον ίδιο τίτλο, στο οποίο ο Πίττας καταπιάνεται με την εφηβική σεξουαλικότητα (αγαπημένο θέμα του), σε συνθήκες ανδροκρατούμενων δομών (εδώ ένα κάτι σαν ορφανοτροφείο αρρένων), παρομοιάζοντας το πέος σε στύση με «τέρας».
Τα αγόρια που γίνονται άντρες και που επικαθορίζονται από τα «τέρατα» που φέρουν επάνω τους, επιτίθενται με βία απέναντι στη γυναίκα ή στον διαφορετικό, πριν καταλήξουν να ξεκληρίσουν τον κόσμο, ως πρωταίτιοι της πυρηνικής καταστροφής.
Ψυχαναλυτικό στο έπακρο, το «τα τέρατα θα έρθουν», που άλλοτε φέρνει στη μνήμη Ζενέ και άλλοτε Ιονέσκο, είναι ένα διαμάντι της λογοτεχνίας μας, που εξακολουθεί να παραμένει στα αζήτητα.
Ό,τι έχω διαβάσει (διηγήματα και ποιήματα) από Τριαντάφυλλο Πίττα είναι όλα ένα κι ένα. Πολύ μεγάλος και, όπως συνήθως και συχνά συμβαίνει, υποτιμημένος.
Στο βιβλίο του «Τα Τέρατα θα Έρθουν» που είχε κυκλοφορήσει το 1969 στις εκδόσεις Ιωλκός, και ξανά στον Αιγόκερω το 1981 υπάρχει το εισαγωγικό διήγημα με τον ίδιο τίτλο, στο οποίο ο Πίττας καταπιάνεται με την εφηβική σεξουαλικότητα (αγαπημένο θέμα του), σε συνθήκες ανδροκρατούμενων δομών (εδώ ένα κάτι σαν ορφανοτροφείο αρρένων), παρομοιάζοντας το πέος σε στύση με «τέρας».
Τα αγόρια που γίνονται άντρες και που επικαθορίζονται από τα «τέρατα» που φέρουν επάνω τους, επιτίθενται με βία απέναντι στη γυναίκα ή στον διαφορετικό, πριν καταλήξουν να ξεκληρίσουν τον κόσμο, ως πρωταίτιοι της πυρηνικής καταστροφής.
Ψυχαναλυτικό στο έπακρο, το «τα τέρατα θα έρθουν», που άλλοτε φέρνει στη μνήμη Ζενέ και άλλοτε Ιονέσκο, είναι ένα διαμάντι της λογοτεχνίας μας, που εξακολουθεί να παραμένει στα αζήτητα.
22/11/2021
Θα περιμένω το πρώτο ελληνικό epic, power metal συγκρότημα που θα μελοποιήσει αυτούς τους στίχους. Από Εξκάλιμπερ και πέρα...
Θα περιμένω το πρώτο ελληνικό epic, power metal συγκρότημα που θα μελοποιήσει αυτούς τους στίχους. Από Εξκάλιμπερ και πέρα...
ΗΡΩΙΚΗ ΦΥΓΗ
Ξοπίσω μου δαιμονικό φυσομανούσε, του Άδη,
πύρινο ανασασμό
κι έτρεχα, σ’ άφεγγες νυχτιές, μες στο βαθύ σκοτάδι,
μ’ έν’ άγριο καλπασμό.
Και τον μαντύα τον ταπεινό ξεδίπλωνα του επαίτη
σ’ ηρωική φυγή
κι έσερνα ατίθασα λυτή της κόμης μου τη χαίτη
και σάρωνα τη γη.
σ’ ηρωική φυγή
κι έσερνα ατίθασα λυτή της κόμης μου τη χαίτη
και σάρωνα τη γη.
Του ανέμου το καμτσίκωμα που αφάνιζε τα δάση
με λύγαε, καλαμιά
και στέγνωνε στα χείλια μου, τη φούχτα μου, άδειο τάσι
στην άνυδρη ερημιά.
με λύγαε, καλαμιά
και στέγνωνε στα χείλια μου, τη φούχτα μου, άδειο τάσι
στην άνυδρη ερημιά.
Κι απ’ την αρμύρα θέριευε της φλογισμένης άμμου
της δίψας το ουρλιαχτό,
μα έφευγα, ενώ, σε σύσπαση φριχτή, κυλιόταν χάμου
τ’ ανήμπορο ερπετό.
της δίψας το ουρλιαχτό,
μα έφευγα, ενώ, σε σύσπαση φριχτή, κυλιόταν χάμου
τ’ ανήμπορο ερπετό.
Η γη κάτω απ’ τη φτέρνα μου προδοτικά βογγούσε
καφτή ως λαβωματιά,
μα βέλος ξέφευγα γοργό και πίσω μου αστοχούσε
η εχθρική σαϊτιά.
καφτή ως λαβωματιά,
μα βέλος ξέφευγα γοργό και πίσω μου αστοχούσε
η εχθρική σαϊτιά.
Με παραμόνευε γαμψά το νύχι στα σκοτάδια
του πειναλέου βραχνά
κι ως γλύτωνα, οι φοβέρες του, μαύρων όρνιων κοπάδια
πίσω έκραζαν βραγχνά.
του πειναλέου βραχνά
κι ως γλύτωνα, οι φοβέρες του, μαύρων όρνιων κοπάδια
πίσω έκραζαν βραγχνά.
Κι η νύχτα τρύπια, τάνυζε φτερούγα νυχτερίδας,
τον έναστρο ουρανό
και την οργή του κεραυνού σε νέφη καταιγίδας
σπαθί έκρυβε γυμνό.
τον έναστρο ουρανό
και την οργή του κεραυνού σε νέφη καταιγίδας
σπαθί έκρυβε γυμνό.
Στο πέρασμά μου σφύριζε της έχθρητας το φίδι
μες στα ξερά κλαδιά,
μα της φυγής μου η αστραπή περνούσε όπως λεπίδι,
της νύχτας τη καρδιά.
μες στα ξερά κλαδιά,
μα της φυγής μου η αστραπή περνούσε όπως λεπίδι,
της νύχτας τη καρδιά.
Και του θριάμβου μου η κραυγή βόλι καφτό τρυπούσε
τα σπλάγχνα της σιγής
κι αντίλαλους η φόρμιγγα του στήθους μου ξυπνούσε,
στις εσχατιές της γης.
τα σπλάγχνα της σιγής
κι αντίλαλους η φόρμιγγα του στήθους μου ξυπνούσε,
στις εσχατιές της γης.
['Ηβη Κούγια (Μελισσάνθη), από τη συλλογή
"Προφητείες", του 1931]
22/11/2021
Αυτό το είχαμε γράψει πέρυσι, σαν χθες...
Αυτό το είχαμε γράψει πέρυσι, σαν χθες...
21/11/2021
Η Athens Voice κάνει αφιέρωμα στην σοσιαλδημοκρατία λέει... κι έχει καλέσει για να γράψουν όλους εκείνους που κατέστρεψαν την χώρα, από το 1996 και μετά, από θέσης ευθύνης (Κώστας Σημίτης, Ευάγγελος Βενιζέλος, Τάσος Γιαννίτσης, Γιώργος Φλωρίδης, Νίκος Χριστοδουλάκης, Αλέκος Παπαδόπουλος – όλο το αποκρουστικό σημιτικό ΠΑΣΟΚ δηλαδή), μαζί με διάφορους άλλους όνομα και μη χωριό... με τους οποίους γελάς, μόνο, μ’ αυτά που γράφουν.
Πάρτε εδώ τι έλεγε ο Δημήτρης Τσοβόλας, το 1992, τον οποίον φυσικά δεν πρόκειται να τον καλέσουν για να πει την άποψή του (τα κεφαλαία δικά μου).
«Είναι γεγονός ότι το χρέος του Δημόσιου Τομέα αυξήθηκε κατά την περίοδο 1982-1988. Η αύξηση όμως αυτή δεν οφείλεται σε καταναλωτικά ελλείμματα, όπως αναληθώς υποστηρίζει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά εξ ολοκλήρου στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.
Όχι μόνο δεν υπήρξαν καταναλωτικά ελλείμματα την περίοδο 1981-1988, αλλά υπήρξαν πρωτογενή πλεονάσματα, αφού με εξαίρεση το 1981 (επί ΝΔ) και το 1985, τα έσοδα επαρκούσαν να καλύψουν και μέρος των δαπανών εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους, που οφειλόταν στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.
Εάν σ’ αυτό συνυπολογιστεί και το γεγονός της αλλαγής πολιτικής δανεισμού του Δημοσίου, που επέβαλλε η ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στα κοινοτικά δεδομένα και που σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο άρχισε να δανείζεται με τους όρους δανεισμού των ιδιωτών, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι ο καταναλωτισμός, για τον οποίον κατηγορείται ο Δημόσιος Τομέας, αποτελεί μύθο και προπαγανδιστικό εφεύρημα της ΝΔ.
Το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, επί των ημερών μας, ενισχύθηκε σημαντικά, ώστε να υπερκαλύψει την ατολμία των ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 είχαν σχεδόν σταματήσει να επενδύουν. Έτσι, ο λόγος Ακαθάριστες Επενδύσεις Παγίου Κεφαλαίου προς ΑΕΠ σταθεροποιήθηκε στην αρχή της οκταετίας του ΠΑΣΟΚ, για να βελτιωθεί θεαματικά προς το τέλος της. Αναστράφηκε έτσι η τάση αποεπένδυσης, που χαρακτήριζε την ελληνική οικονομία μέχρι το 1981.
Ταυτόχρονα το ΑΕΠ παρουσίασε μικρή, αλλά σταθερή αύξηση τα πρώτα χρόνια της οκταετίας, για να αυξηθεί με ρυθμό 4,4% και 3,8% σε σταθερές τιμές το 1988 και το 1989, έναντι μηδενικής αύξησης το 1981.
Είναι γνωστό ότι ο μόνος υγιής και αποτελεσματικός τρόπος για να εξυπηρετηθεί το δημόσιο χρέος, χωρίς προβλήματα, είναι η αύξηση του ΑΕΠ. Η στασιμότητα του ΑΕΠ, που παρατηρείται σήμερα (σ.σ. το 1992, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη) είναι ένας από τους κύριους λόγους που το δημόσιο χρέος αυξάνεται ταχύτατα και δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην δημοσιονομική διαχείριση».
Δημήτρης Τσοβόλας «Οι Δρόμοι της Ευθύνης» [Κάκτος, 1994]
[κουβέντα δεν πρόκειται να πιάσω, δεν έχω χρόνο]
Η Athens Voice κάνει αφιέρωμα στην σοσιαλδημοκρατία λέει... κι έχει καλέσει για να γράψουν όλους εκείνους που κατέστρεψαν την χώρα, από το 1996 και μετά, από θέσης ευθύνης (Κώστας Σημίτης, Ευάγγελος Βενιζέλος, Τάσος Γιαννίτσης, Γιώργος Φλωρίδης, Νίκος Χριστοδουλάκης, Αλέκος Παπαδόπουλος – όλο το αποκρουστικό σημιτικό ΠΑΣΟΚ δηλαδή), μαζί με διάφορους άλλους όνομα και μη χωριό... με τους οποίους γελάς, μόνο, μ’ αυτά που γράφουν.
Πάρτε εδώ τι έλεγε ο Δημήτρης Τσοβόλας, το 1992, τον οποίον φυσικά δεν πρόκειται να τον καλέσουν για να πει την άποψή του (τα κεφαλαία δικά μου).
«Είναι γεγονός ότι το χρέος του Δημόσιου Τομέα αυξήθηκε κατά την περίοδο 1982-1988. Η αύξηση όμως αυτή δεν οφείλεται σε καταναλωτικά ελλείμματα, όπως αναληθώς υποστηρίζει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά εξ ολοκλήρου στις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ.
Όχι μόνο δεν υπήρξαν καταναλωτικά ελλείμματα την περίοδο 1981-1988, αλλά υπήρξαν πρωτογενή πλεονάσματα, αφού με εξαίρεση το 1981 (επί ΝΔ) και το 1985, τα έσοδα επαρκούσαν να καλύψουν και μέρος των δαπανών εξυπηρέτησης του δημοσίου χρέους, που οφειλόταν στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ.
Εάν σ’ αυτό συνυπολογιστεί και το γεγονός της αλλαγής πολιτικής δανεισμού του Δημοσίου, που επέβαλλε η ανάγκη προσαρμογής της Ελλάδας στα κοινοτικά δεδομένα και που σύμφωνα με την οποία το Δημόσιο άρχισε να δανείζεται με τους όρους δανεισμού των ιδιωτών, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι ο καταναλωτισμός, για τον οποίον κατηγορείται ο Δημόσιος Τομέας, αποτελεί μύθο και προπαγανδιστικό εφεύρημα της ΝΔ.
Το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ, επί των ημερών μας, ενισχύθηκε σημαντικά, ώστε να υπερκαλύψει την ατολμία των ιδιωτών επενδυτών, οι οποίοι από τα μέσα της δεκαετίας του ’70 είχαν σχεδόν σταματήσει να επενδύουν. Έτσι, ο λόγος Ακαθάριστες Επενδύσεις Παγίου Κεφαλαίου προς ΑΕΠ σταθεροποιήθηκε στην αρχή της οκταετίας του ΠΑΣΟΚ, για να βελτιωθεί θεαματικά προς το τέλος της. Αναστράφηκε έτσι η τάση αποεπένδυσης, που χαρακτήριζε την ελληνική οικονομία μέχρι το 1981.
Ταυτόχρονα το ΑΕΠ παρουσίασε μικρή, αλλά σταθερή αύξηση τα πρώτα χρόνια της οκταετίας, για να αυξηθεί με ρυθμό 4,4% και 3,8% σε σταθερές τιμές το 1988 και το 1989, έναντι μηδενικής αύξησης το 1981.
Είναι γνωστό ότι ο μόνος υγιής και αποτελεσματικός τρόπος για να εξυπηρετηθεί το δημόσιο χρέος, χωρίς προβλήματα, είναι η αύξηση του ΑΕΠ. Η στασιμότητα του ΑΕΠ, που παρατηρείται σήμερα (σ.σ. το 1992, επί κυβέρνησης Μητσοτάκη) είναι ένας από τους κύριους λόγους που το δημόσιο χρέος αυξάνεται ταχύτατα και δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στην δημοσιονομική διαχείριση».
Δημήτρης Τσοβόλας «Οι Δρόμοι της Ευθύνης» [Κάκτος, 1994]
[κουβέντα δεν πρόκειται να πιάσω, δεν έχω χρόνο]
20/11/2021
Καίτη Θεοχάρη 1967. Γιατί έτσι, γιατί υπάρχει λόγος...
Καίτη Θεοχάρη 1967. Γιατί έτσι, γιατί υπάρχει λόγος...
20/11/2021
Και όμως οι Fleetwood Mac, δηλαδή ο Peter Green στο περίφημο "Oh well - pt.1" πρέπει να είχε αντιγράψει τον Σταύρο Ξαρχάκο. Καθόλου δύσκολο να ήξερε το άλμπουμ του...
https://www.youtube.com/watch?v=ZibXLWfxsvQ
Και όμως οι Fleetwood Mac, δηλαδή ο Peter Green στο περίφημο "Oh well - pt.1" πρέπει να είχε αντιγράψει τον Σταύρο Ξαρχάκο. Καθόλου δύσκολο να ήξερε το άλμπουμ του...
https://www.youtube.com/watch?v=ZibXLWfxsvQ
19/11/2021
Βροχή στα δειλινά, ελπίδα πουθενά
τη φτώχεια μου φτωχότερη τη βλέπω
Παράθυρα κλειστά, τα όνειρα σβηστά
κι εγώ ξερό κλαρί στη μέση στέκω
[Κώστας Κινδύνης]
https://www.youtube.com/watch?v=67eD0FZDgkA
Βροχή στα δειλινά, ελπίδα πουθενά
τη φτώχεια μου φτωχότερη τη βλέπω
Παράθυρα κλειστά, τα όνειρα σβηστά
κι εγώ ξερό κλαρί στη μέση στέκω
[Κώστας Κινδύνης]
https://www.youtube.com/watch?v=67eD0FZDgkA
19/11/2021
Επειδή έγινε κάποιος ντόρος σε σχέση την βράβευση της Ελένης Καραΐνδρου με “Lifetime Achievement Award” από τα World Soundtrack Awards, του Κινηματογραφικού Φέστιβαλ της Γάνδης.
Κατ’ αρχάς να πούμε πως το συγκεκριμένο φεστιβάλ βραβεύει από το 2001 και έχει βραβεύσει (για κινηματογραφική μουσική πάντα) δεκάδες συνθέτες, για ποικίλους λόγους και αιτίες.
Μάλιστα έχει βραβεύσει ξανά και 3-4 Έλληνες. Τον Μίκη Θεοδωράκη το 2007 πάλι με “Lifetime Achievement Award” (σαν αυτό που δώσανε, τώρα, στην Καραΐνδρου), το 2006 κάποιον Alexis Koustoulidis (“SABAM Award For the Most Original Composition by a Young International Composer”), το 2005 τον Vangelis (“Public Choice Award”), ενώ κάμποσες φορές έχει βραβευθεί και ο Alexandre Desplat (αν θεωρήσουμε πως είναι κι αυτός «μισός» Έλληνας, αφού η μάνα του είναι Ελληνίδα).
Να πούμε επίσης πως η Ε. Καραΐνδρου δεν πήρε κάποιο από τα τρία βασικά βραβεία του θεσμού (“Film Composer of the Year”, “Television Composer of the Year”, “Best Original Song Written Directly for a Film”), αλλά κάποιο από εκείνα που στην Ελλάδα τα λέμε... της συνολικής προσφοράς. Κάποιο απ’ αυτά τέλος πάντων που οι Βέλγοι, μέσα σε 20 χρόνια, δεν πρόκαμαν να δώσουν (έστω και ένα... μισό) στον Ennio Morricone.
Μμμμμ... φοβερός θεσμός... τι να σου πω... Παμ' παρακάτω...
Επειδή έγινε κάποιος ντόρος σε σχέση την βράβευση της Ελένης Καραΐνδρου με “Lifetime Achievement Award” από τα World Soundtrack Awards, του Κινηματογραφικού Φέστιβαλ της Γάνδης.
Κατ’ αρχάς να πούμε πως το συγκεκριμένο φεστιβάλ βραβεύει από το 2001 και έχει βραβεύσει (για κινηματογραφική μουσική πάντα) δεκάδες συνθέτες, για ποικίλους λόγους και αιτίες.
Μάλιστα έχει βραβεύσει ξανά και 3-4 Έλληνες. Τον Μίκη Θεοδωράκη το 2007 πάλι με “Lifetime Achievement Award” (σαν αυτό που δώσανε, τώρα, στην Καραΐνδρου), το 2006 κάποιον Alexis Koustoulidis (“SABAM Award For the Most Original Composition by a Young International Composer”), το 2005 τον Vangelis (“Public Choice Award”), ενώ κάμποσες φορές έχει βραβευθεί και ο Alexandre Desplat (αν θεωρήσουμε πως είναι κι αυτός «μισός» Έλληνας, αφού η μάνα του είναι Ελληνίδα).
Να πούμε επίσης πως η Ε. Καραΐνδρου δεν πήρε κάποιο από τα τρία βασικά βραβεία του θεσμού (“Film Composer of the Year”, “Television Composer of the Year”, “Best Original Song Written Directly for a Film”), αλλά κάποιο από εκείνα που στην Ελλάδα τα λέμε... της συνολικής προσφοράς. Κάποιο απ’ αυτά τέλος πάντων που οι Βέλγοι, μέσα σε 20 χρόνια, δεν πρόκαμαν να δώσουν (έστω και ένα... μισό) στον Ennio Morricone.
Μμμμμ... φοβερός θεσμός... τι να σου πω... Παμ' παρακάτω...
19/11/2021
Θυμάμαι ένα παλιό σύνθημα στο ποδόσφαιρο - δεν ξέρω αν το λένε ακόμη οι... πλατύποδες. «Γ@μιέται ο Βόλος και η Αυστρία»...
Θυμάμαι ένα παλιό σύνθημα στο ποδόσφαιρο - δεν ξέρω αν το λένε ακόμη οι... πλατύποδες. «Γ@μιέται ο Βόλος και η Αυστρία»...
19/11/2021
Δεν πιστεύω να υπάρχει κανένας εδώ μέσα -μεταξύ των φίλων και γνωστών τέλος πάντων-, που να περιμένει από τον Πλεύρη να τον προστατέψει από οτιδήποτε...
Δεν πιστεύω να υπάρχει κανένας εδώ μέσα -μεταξύ των φίλων και γνωστών τέλος πάντων-, που να περιμένει από τον Πλεύρη να τον προστατέψει από οτιδήποτε...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν πιστεύω να υπάρχει κανένας εδώ μέσα -μεταξύ των φίλων και γνωστών τέλος πάντων-, που να περιμένει από τον Πλεύρη να τον προστατέψει από οτιδήποτε..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήArsav Nokid
Γιατί αν περιμένουν απ την ΝΔ, είναι εξυπνότεροι;
Γιάννης Ε. Μανιάτης
Καλημέρα- δεν νομίζω.
Indie Side
Μόνο ο πατήρ Πλευρης αναμένει κάτι τέτοιο
Dimitris Eliadis
κάποια [ραγματα ουτεκαν αναφέρονται ... χαααχχα...
Koma Gaeshi
Τον ίδιο τον χάρο να έκανε υπουργό υγείας μεγαλύτερη ασφάλεια θα αισθανόμασταν...
Ilias Papavlopoulos
μαυτον τον πλευρη να κοιμόμαστε (και με ανοιχτά παράθυρα)
Anastasios Babatzias
Θα μας κολησει πλευριτιδα φοβαμαι
Thodoris Antonopoulos
Ούτε καν από το πλευριτωμα
Konstantinos Kottis
Όπως έλεγε και ο Μπακαλακος, ποιος θα μας προστατέψει από τους προστάτες.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Θυμάμαι ένα παλιό σύνθημα στο ποδόσφαιρο"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.slang.gr/lemma/5697-austriakoi
SLANG.GR
αυστριακοί - SLANG.gr
Livieratou Ástríðr
Ετσι!
Nikos Zozos
Πάντως τους Βολιώτες ακόμα αυστριακούς τους λένε
Lefteris Kout
Ε ναι!
John Drake
Εδώ δεν μασήσαμε όταν μας ήθελαν οι μισές πριγκίπισσες της μαύρης ηπείρου να μοιραστούν την περιουσία τους μαζί μας!!! Τώρα θα μασησουμε;;;
Apostolis Valasas
Μόνο Νίκη Βόλου ρε
Joseph Dietzgen
Όταν συγχωνεύτηκε ο ολυμπιακός βόλου με την κασσάνδρα επικαιροποιήθηκε στο 'δεν είστε αυστριακοί,
δεν είστε αυστριακοί
είσαστε mounopana από τη χαλκιδική'
Costas Rizos
Πολύ θα ήθελαν να μένουν στην Αυστρία
Valadis Terzopoulos
Γνωστα κουμάσια της Αυστρίας.
George Loukas
ειναι κι ο Ρίζος μέσα
Nikos Markakis
Πρώτη φορά το ακουω
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Nikos Markakis Είσαι πιτσιρικάς γι' αυτό...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Επειδή έγινε κάποιος ντόρος σε σχέση την βράβευση της Ελένης Καραΐνδρου"...
ΑπάντησηΔιαγραφήManos Monastiriotis
Πάντως η ίδια το χάρηκε το βραβείο-και καλά έκανε- και το προέβαλε από τη σελίδα της ως κάτι πολύ ιδιαίτερο. Σημασία έχει ότι η μουσική της στα πλαίσια του φεστιβάλ της Γάνδης απ' ό,τι διάβασα διαδόθηκε ακόμα πιο πολύ και την ερμήνευσαν με συμφωνική ορχήστρα σπουδαίοι μουσικοί. Και δικαίως βεβαίως μια που πρόκειται για μια μεγάλη μουσική προσωπικότητα παγκοσμίως!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η ίδια καλά έκανε και το "χάρηκε" (όπως γράφεις). Εγώ πάντως άλλα θίγω στην ανάρτηση.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Και όμως οι Fleetwood Mac, δηλαδή ο Peter Green στο περίφημο "Oh well - pt.1" πρέπει να είχε αντιγράψει τον Σταύρο Ξαρχάκο."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://youtu.be/J0ag8DkipmQ?t=140
YOUTUBE.COM
Oh Well (Pt. 1) (Mono) (2018 Remaster)
Γιώργος Μίχας
Αυτή όπως και του Peter Green είναι μια κοινη τυπική αρμονική σειρά και συναντάται σε πάμπολλες συνθεσεις και παραλλαγές
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μπορεί, αλλά εγώ δεν ξέρω... πάμπολλες συνθέσεις και παραλλαγές, που να ακούγονται τόσο ίδιες, όσο η σύνθεση του Ξαρχάκου και το ακουστικό μέρος από το "Oh well".
Spyros Sotiris Marmarinos
......αν οπωs λετε ο Peter εχει αντιγραψει το Σταυρο ....τοτε οι Led Zeppelin στο Βlack dog που αντεγραψαν σιγουρα το oh well ουσιαστικα αντεγραψαν κι αυτοι Ξαρχακο.....σωστα????
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι γνωστά τα κατορθώματα των Led Zep
Bill Randen
Η μόνη ομοιότητα που ακούω είναι υφολογική με το part 2 του "Oh well". Νομίζω ότι ο Peter Green είχε και κάποιες 'ethnic' επιρροές, πέρα από τα blues, ειδικά προς το 1970. Δεν ξέρω αν άκουσε το εν λόγω κομμάτι του Ξαρχάκου αλλά δεν μπορώ να το αποκλείσω κιόλας
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι και το part 2, το έβαλα κι αυτό και το έσβησα μετά, για να αφήσω μόνο το ακουστικό μέρος από το part 1
Διάφοροι δίσκοι της ελληνικής Columbia κυκλοφορούσαν στην (μητέρα) Βρετανία. Και το συγκεκριμένο LP, που ήταν και τουριστικό, κυκλοφορούσε 100%.
Bill Randen
Να προσθέσω οτι ο Peter άκουγε πολύ folk μουσική. Οπότε αν το album του Ξαρχάκου ήταν στην συγκεκριμένη κατηγορία, πολύ πιθανών να το είχε ακούσει
Giorgos Zervos
Nαι, άνετα
Konstantin Mixos
αγαπώ Peter Green αλλα πήγα να το ποστάρω στο κανάλι των Fleetwood για να δω τι θα γραφουν οι ακροατές του και απενεργοποίησαν τα σχόλια. Είναι βέβαιο οτι σε διαβάζουν
Σχόλια από το fb στο ποστ για την Καίτη Θεοχάρη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=y73dVQ0UGDY
ΚΑΙΤΗ ΘΕΟΧΑΡΗ-ΚΙ' ΕΙΧΑ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΔΩΣΩ
Ιωάννα Κλ.
ΩΡΑΙΟ!!!! Μ' αρέσουν οι ζαμπετέικες τρίλιες!!! Ο Αντώνης κι ο Μηνάς (Γ. Ζαμπέτας-Α. Δασκαλόπουλος)
https://www.youtube.com/watch?v=hssagqwOTSQ
Ο Αντώνης κι ο Μηνάς - Καίτη Θεοχάρη
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Έχω την εντύπωση ότι βγήκε πριν τον αντίστοιχο δίσκο του Κοντολάζου https://youtu.be/H1Xk52AISrk
ΚΑΙΤΗ ΘΕΟΧΑΡΗ-ΠΕΤΡΑ Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΣΤΟ ΓΚΡΕΜΟ .ΒΥ MAIKDELTA.wmv
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Δημήτρη Τσοβόλα...
ΑπάντησηΔιαγραφήIndie Side
Η Athens Voice κάνει αφιέρωμα στην σοσιαλδημοκρατία... Eκεί απλά σταματάς να διαβάζεις/ασχολείσαι...Η Athens Voice....Και μιλάει για σοσιαλδημοκρατία ο Βενιζέλος και ο Σημίτης...Πάλι καλά πουν δεν κάλεσαν και το ιερατείο να γράψει...
Γιώργος Γιαννόπουλος
Εν τω μεταξύ επί κων/νου μητσοτάκη (τότε που έλεγε αυτά η νδ με το καινούριο της νεοφιλελεύθερο αφήγημα), το χρέος εκτοξεύτηκε σε χρόνο μηδέν, σε μη βιώσιμα επίπεδα, ενώ παράλληλα ιδιωτικοποιούνταν τα πάντα (που υποτίθεται ότι θα αυξάνονταν τα έσοδα του κράτους και θα μειώνονταν τα ελλείμματα).
Asser Moissis
https://youtu.be/tht2basHToM
O Alefantos - Ta Paidia Apo Tin Patra / Ο Αλέφαντος - Τα Παιδιά Απο Την Πάτρα
Vassilis Serafimakis
εάν τυχόν βρισκόμουνα σε δημόσιο διάλογο με εκπροσώπους ή οπαδούς τής τρόϊκας & τών μνημονίων, το ΔΕΝ ΧΡΩΣΤΑΩ θα απαιτούσα γιά μουσική τής αφεντομουτσουνάρας μου.
Alexis Tambouras
Tί κουβέντα ν'ανοίξει κανείς για τον άνθρωπο με την μακροβιότερη θητεία υπουργού οικονομικών σε όλη τη συγχρονη Ευρώπη - και μάλιστα κατα την διάρκεια της κρισιμότερης περιόδου ανάπτυξης που έφερε την αύξηση του κατα κεφαλήν εισοδήματος εκεί που την έφερε. Ενός ανθρώπου που από μαθητής παιδάκι ακόμα ανεβοκατέβαινε με τα πόδια 4 ώρες δρόμο από το χωριό του πάνω από την Άρτα κάθε μέρα για να πάει σχολείο - και όπου τα απογεύματα έκανε θελήματα στα σπίτια για να του βγάζουν ένα πιάτο φαΐ -- ξυπόλυτος ακόμα κι όταν είχε παπούτσια (για να μήν τα ξεπατώσει). Για τον άνθρωπο που διέσωσε την τιμή του κόμματός του ( και του ίδιου του Ανδρέα) μόνος του εναντίον όλων - ώρες ατέλειωτες στο ειδικό δικαστήριο. Τί κουβέντα να πιάσει κανείς όταν αυτά δεν τα λένε μόνο φίλοι του- αλλά ακόμα πιό ενδεικτικά τα παραδέχονται αναγκαστικά και οι εχθροί του !
Vassilis Serafimakis
Ακούστε: Εάν ο Τσοβόλας, επιπροσθέτως τών όσων καταθέτει εδώ (δεν γνώριζα γιά το βιβλίο) ήταν γνώστης και τών πραγματικών οικονομικών θα είχε διαλύσει όλες τις επικρατούσες νεοκλασσικές ανοησίες που κυριαρχούσαν τότε κι ακόμα κυριαρχούν τώρα.
Οι ελλειμματικές δαπάνες επί Ανδρεϊκού Πασόκ δεν ευθύνονται καθόλου γιά την πορεία τής χώρας μας στον 21ο αιώνα. Τότε δαπανούσαμε σε ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ. Μία χώρα πού δαπανά σε Εθνικό Νόμισμα δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να εξυπηρετήσει το προκύπτον σε εθνικό νόμισμα δημ.χρέος ή ακόμα και να το εξοφλήσει εν όλω ή εν μέρει όποτε θέλει! Τελεία και παύλα. Και το 2000, πριν δηλαδή ο δήθεν "σοβαρός νοικοκύρης" Σημίτης μάς χώσει μέσα στο στρατόπεδο καταστροφής τής Ευρωζώνης, το δημ.χρέος μας ήταν κυρίως σε Δραχμές.
Μετά βεβαίως έγινε χρέος 100% σε ξένοι συνάλλαγμα κι έχετε γειά βρυσούλες.
Αλλά δεν τα κατέχει ο Τσοβόλας οπότε τα αποσπάσματα που διαβάζω έχουν κάποιον απολογητικό τόνο ενώ δεν χρειαζόταν να δικαιολογήσει τίποτα! Θα τούς τις έτριβε στη μούρη τις ανοησίες τους!..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Το κείμενο που ανέβασα είναι γραμμένο το 1992, δεν είναι γραμμένο σήμερα.
Nicholas Hatziyiannis
Δύο υποτιμήσεις νομίσματος και πληθωρισμό περί του 25% τα έκανε γαργάρα
Σχόλια από το fb στο ποστ με το ποίημα της Μελισσάνθης...
ΑπάντησηΔιαγραφήChristos Sideris
Δημητρης Κατης - Εξοριστοι… The rest is history….
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Ωωωωωω
Τα 'χω χαμένα.
Γιώργος Γιαννόπουλος
Οι rotting christ άνετα θα μπορούσαν https://www.youtube.com/watch?v=0Qf8JgSm6pE
ROTTING CHRIST-Του Θάνατου (Tou Thanatou)
Eliana Kassid
αυτούς σκέφτηκα και τους need...
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Τριαντάφυλλο Πίττα...
ΑπάντησηΔιαγραφήDimitris Panayiotatos
Τον γνώρισα και μάλιστα έχω και μια συνέντευξη του στο περιοδικό που εξεδιδα το 1971, το ΦΆΣΜΑ, ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΌ ΣΤΗΝ ΤΈΧΝΗ. Κι ύστερα το 1981 γύρισα για την ΕΡΤ ένα διήγημα του, τη ΒΈΣΠΑ, με τους Λευτέρη Βογιατζή και Γιώργο Διαλεγμένο. Γλυκύτατος άνθρωπος, αλλά στο βάθος εντελώς αντικομφορμιστης. Και ασυγχώρητα υποτιμημενος.
Διαμαντής Καράβολας
Είναι πολύ σημαντικός κ μια εξαιρετικά μοναδική περίπτωση για την εποχή του! Χαιρομαι πολύ για την αναφορά σου. Το ύφος του κατά τη γνώμη μου είναι μια μίξη από Βουτυρα (αντιήρωες, περιθωριακος λαϊκός κόσμος, αλλόκοτο) κ Παζολίνι.
Η ζωή του επίσης πολύ ιδιαίτερη. Ήταν στρατευμένος κομμουνιστής που είχε αφιερώσει πολλά χρόνια της νιώτης του ως κομματικό στέλεχος, που μετά τα παράτησε λογω απογοήτευση, αλλά ποτέ δεν μπήκε στο κλίμα της γενιάς της ήττας κ έκανε ένα συγγραφικό σαλτο στη φαντασία κ στον λαϊκό ερωτισμό.
Ο Χριστιανοπουλος τον είχε σαν μέντορα, κ του χρωστάει την πρώτη του εμφάνιση στα γράμματα.
Ήταν στριφνος κ γεναιοδορος ταυτόχρονα, αναλόγως την συναναστροφη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να βάλω κι ένα ποίημα από τη συλλογή του "Γυμναστική" του 1973. ΟΙ ΜΕΤΑΞΕΤΑΣΤΕΟΙ...
Sergios Trampas
Της παρέας του Λωτου κι αυτός. Κυρίως της β• περιόδου. Πρέπει ν• ανεβάσω το αρχείο του Λωτου. Τα χειρόγραφα. Πόσα λογοτεχνικά κείμενα, πόσες κριτικές.
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Paulus Raptis...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=20J6PArmBzU
Paulos Raptis - Zastał mnie tu świt 1987 r.
Σιδερής Πρίντεζης
Ωραία η παρατήρηση με τον Μάρκο και τον Ρούκουνα. Ο Μάρκος είχε συμπεριλάβει τον Κεπούρα και στους στίχους του "Αν μ' αξιώσει ο Θεός"
Γεώργιος Ζγούρας
*...και στην επανεκτέλεση με τον Ζαμπέτα υπάρχει!
Σιδερής Πρίντεζης
σωστά. Αν και στην επανεκτέλεση με τον Ζαμπέτα, υπό την επίβλεψη Ξαρχάκου, μπαίνουν και πρόσωπα που εκ των πραγμάτων δε μπορούσαν να υπάρχουν στην πρώτη όπως ο "πράκτορας Σην Κόννερυ"
Γεώργιος Ζγούρας
* Σαφώς, καθώς δεν υπήρχε Μποντ στα ΄30ς!