Μια παράξενη κυκλοφορία έχουμε εδώ. Και γενικώς ασυνήθιστη.
Λέμε για το καινούριο άλμπουμ των Μέντα (ή MENTA), που αποκαλείται «Τελεφερίκ» [Ιδιωτική Έκδοση, 2021] και
που είναι καινούριο μόνον κατά ένα μέρος του, αφού οι μουσικές του προέρχονται
από το 2015 – καθώς ως «σκέτες» μουσικές είχαν τότε (το 2015) ακουστεί για
πρώτη φορά, στο instrumental άλμπουμ “Téléphérique”. Πάνω σ’ εκείνες τις
μουσικές, που είναι σχεδόν ίδιες και στο νέο «Τελεφερίκ» (υπάρχουν κάποιες
μικροδιαφορές στις μίξεις) έρχονται πολλοί και διάφοροι καλλιτέχνες, σημαντικά
ονόματα, να τοποθετήσουν λόγια, στίχους, το οποία βασικά σπηκάρονται-απαγγέλλονται,
προσδίδοντας στο παλαιό “Téléphérique” μιαν άλλη
αίσθηση. Απαραίτητη; Γενικώς… δεν θα το λέγαμε.
Από την άλλη μεριά, όμως, αν
δι’ αυτού του τρόπου οι συνασπισμένοι καλλιτέχνες θέλουν να αποδώσουν μια τιμή
σ’ ένα από τα πιο ευφάνταστα ελληνικά άλμπουμ, που ακούσαμε την προηγούμενη
δεκαετία, τότε ok.
Το κατορθώνουν. Επιμένουμε όμως και λέμε πως το παλαιό “Téléphérique”
δεν κερδίζει κάτι. Η νέα έκδοση δεν αλλάζει την θέση του στα πράγματα – ούτε
την αναβιβάζει, ούτε την υποτιμά. Μάλλον την αφήνει... αδιάφορη.
Να θυμηθούμε τι είχαμε γράψει για ’κείνο το LP; Ήταν ένα κείμενό μας, που είχε ανεβεί στο LiFO.gr, στις 4 Απρ. 2015. Λέγαμε τότε:
Να θυμηθούμε τι είχαμε γράψει για ’κείνο το LP; Ήταν ένα κείμενό μας, που είχε ανεβεί στο LiFO.gr, στις 4 Απρ. 2015. Λέγαμε τότε:
Υπάρχει «τρέλα», ή έστω τάση. Όλοι, πολλοί, ανακαλύπτουν ξανά τα αναλογικά σύνθια των seventies και των eighties και πάνω εκεί χτίζονται… καριέρες. Και δεν αναφέρομαι οπωσδήποτε στο ελληνικό “Téléphérique / Une Album Instrumental par MENTA”, αλλά στους Γάλλους Daft Punk και την άψογη vintage «καρέκλα» τού «Random Access Memories», που μας πήρε και μας σήκωσε τα τελευταία χρόνια.
Συγκρατείστε
ονόματα... Νικόλας (Razastarr),
Γιάννης Αγγελάκας, Coti K., Nalyssa Green, Λένα Πλάτωνος, Danai Nielsen, Παύλος Παυλίδης, Prins Obi, Χρήστος Λαϊνάς και
Σέργιος Βούδρης! Μια εντυπωσιακή το δίχως άλλο line-up – και μεγάλη η τιμή για του Μέντα, την οποία αξίζουν
ασυζητητί.
Πέραν αυτού όμως, της με λόγο αποδιδόμενης τιμής, το project δεν λειτουργεί στον υψηλότερο δυνατό βαθμό και βεβαίως δεν αγγίζει ούτε κατά διάνοια την πανθομολογημένη μαγεία τού πρώτου άλμπουμ – καθώς η μουσική χάνει την πρωτοκαθεδρία της, συμπιεσμένη πίσω και κάτω από λόγια, που, στις περισσότερες φορές, δεν την αναδεικνύουν – απλώς πάνε μαζί της... Λογικό και αναμενόμενο; Ναι, Μάλλον...
Ας πούμε λοιπόν πως, εδώ, τα κομμάτια με τραγούδια ή έστω με κάποια τραγουδιστικά μέρη είναι ελάχιστα. Λίγο το «Άνισος ουρανός» με τον Coti K., επίσης λίγο το «Εραστές του προσωρινού» με την Nalyssa Green και βασικά το «Θυμήσου» με την Danai Nielsen, που αποτελεί και την κορυφαία στιγμή του νέου «Τελεφερίκ».
Από ’κει και πέρα κυριαρχεί το σπηκάρισμα, που ανεξαρτήτως του επιπέδου του στίχου, είναι –ας μας επιτραπεί– η πιο εύκολη λύση.
Από τα tracks με σπηκάρισμα λοιπόν, το «Μια πεταλούδα» με τον Παύλο Παυλίδη είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτο και λειτουργεί καλύτερα από κάθε άλλο. Είναι θέμα φωνής εν τέλει (χροιάς κ.λπ.), ηχητικής ισορροπίας και στάθμης (τεχνικής προσέγγισής της δηλαδή), ενός τρόπου τέλος πάντων που να μην υποβαθμίζει εκείνο που ξέραμε και αγαπήσαμε, προσφέροντας ταυτοχρόνων κάτι ουσιωδώς άλλο.
Δεν πολυσυμβαίνει στο «Τελεφερίκ», αλλά ok…
Επαφή: https://www.facebook.com/MENTA.Official/
Πέραν αυτού όμως, της με λόγο αποδιδόμενης τιμής, το project δεν λειτουργεί στον υψηλότερο δυνατό βαθμό και βεβαίως δεν αγγίζει ούτε κατά διάνοια την πανθομολογημένη μαγεία τού πρώτου άλμπουμ – καθώς η μουσική χάνει την πρωτοκαθεδρία της, συμπιεσμένη πίσω και κάτω από λόγια, που, στις περισσότερες φορές, δεν την αναδεικνύουν – απλώς πάνε μαζί της... Λογικό και αναμενόμενο; Ναι, Μάλλον...
Ας πούμε λοιπόν πως, εδώ, τα κομμάτια με τραγούδια ή έστω με κάποια τραγουδιστικά μέρη είναι ελάχιστα. Λίγο το «Άνισος ουρανός» με τον Coti K., επίσης λίγο το «Εραστές του προσωρινού» με την Nalyssa Green και βασικά το «Θυμήσου» με την Danai Nielsen, που αποτελεί και την κορυφαία στιγμή του νέου «Τελεφερίκ».
Από ’κει και πέρα κυριαρχεί το σπηκάρισμα, που ανεξαρτήτως του επιπέδου του στίχου, είναι –ας μας επιτραπεί– η πιο εύκολη λύση.
Από τα tracks με σπηκάρισμα λοιπόν, το «Μια πεταλούδα» με τον Παύλο Παυλίδη είναι σίγουρα αξιοπρόσεκτο και λειτουργεί καλύτερα από κάθε άλλο. Είναι θέμα φωνής εν τέλει (χροιάς κ.λπ.), ηχητικής ισορροπίας και στάθμης (τεχνικής προσέγγισής της δηλαδή), ενός τρόπου τέλος πάντων που να μην υποβαθμίζει εκείνο που ξέραμε και αγαπήσαμε, προσφέροντας ταυτοχρόνων κάτι ουσιωδώς άλλο.
Δεν πολυσυμβαίνει στο «Τελεφερίκ», αλλά ok…
Επαφή: https://www.facebook.com/MENTA.Official/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου