Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 490

14/2/2023
Όταν σου δίνουν τα παπούτσια στο χέρι τα τραγούδια του Γιαννάκη είναι τα μόνα που πέφτουν στις πληγές σαν βάμμα ιωδίου... Όλα τα άλλα τις γδέρνουν...
https://www.youtube.com/watch?v=GcXQm4JT2vY

14/2/2023
Ηθοποιοί αγωνιζόμενοι για το μεροκάματο. Ούτε βουλευτιλίκια, ούτε πτυχία, ούτε τέχνη, ούτε δικαιώματα, ούτε υπερωρίες, ούτε τίποτα... Τα ματάκια τους να ’ταν καλά μόνο...

14/2/2023
Εμένα δεν μου αρέσει το «προσωπικό» γράψιμο, όπως το εννοούν πολλοί. Δεν μου αρέσει το έκδηλο συναισθηματικό γράψιμο. Δεν μου αρέσει να γράφω... εκθέσεις. Μου αρέσει το ψυχρό και ουδέτερο συναισθηματικά. Είμαι φαν εκείνου που λέει ο Ζαν Κοκτώ στο «Όπιο»:
«Πρέπει να γιατρευτεί κανείς με κάθε μέσον απ’ τη μανιακή φροντίδα του γραψίματος. Το στυλ που δεν προέρχεται από τα μέσα μας είναι μέτριο, ακόμα και όταν μοιάζει με εσωτερικό γράψιμο. ΤΟ ΜΟΝΟ ΔΥΝΑΤΟ ΣΤΥΛ ΕΙΝΑΙ Η ΣΚΕΨΗ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΕΙΤΑΙ. Διαβάστε διοικητικές αναφορές, το γράψιμο των μαθηματικών, των γεωμετρών, των ειδικών σε οιονδήποτε κλάδο. Καταπνίξτε κάθε άλλο διάβασμα».
Αυτός είναι ο κανόνας. Εξαιρέσεις υπάρχουν και αυτές, φυσικά, δεν συγκαταλέγονται στις αγαπημένες μου. Αν μου ζητηθεί κάτι, και πληρωθώ γι’ αυτό –έτσι το λέω, κυνικά– μπορεί να... ανοίξω τον συναισθηματικό μου κόσμο και να γράψω κάτι πιο εσωτερικό, αλλιώς το αποφεύγω, όπως ο διάολος το λιβάνι.
Διαβάστε, τώρα, αυτά τα δύο κομματάκια...
«Ίσως θα ήθελα να προτείνω στους ανθρώπους να κλείνουν τα μάτια στις συναυλίες μου, γιατί το να βλέπουν νομίζω δε χρησιμεύει πολύ και κάνει να χάνουν την συγκέντρωση από την ακρόαση της μουσικής»
[Ennio Morricone / από το βιβλίο του Alessandro De Rosa, το 2016]
>>Ο Ennio Morricone ήταν ακριβώς εκείνο που περίμενα ν’ ακούσω και να δω. Ό,τι είχα απορροφήσει χρόνια τώρα από τις ταινίες και τους δίσκους. Αυστηρός, τελειομανής, με διδακτορικό στο φινίρισμα, μέγας γνώστης του αρμονικού σχεδιασμού, σπάνιος μελωδός. Ακόμη, ένας άνθρωπος με υψηλή αισθητική, αλλά δίχως αισθητικές παρωπίδες, σχεδόν μ’ έναν άγιο ψυχισμό, από τον οποίον αποδρούσαν όλες οι φάσεις της Σελήνης. Ίσως, δε, να είναι μοναδικός συνθέτης (και) σήμερα στον κόσμο, που μπορεί να εμφανίσει το έργο του μπροστά σ’ ένα οποιοδήποτε κοινό, κάνοντάς το να πετάξει. (Ο Νταλί θα ζωγράφιζε Ίκαρους, γαλάζιους, να εγκαταλείπουν τις κερκίδες…). Όσον αφορά εμένα; Άνοιξα τα μάτια μου ελάχιστες φορές κατά τη διάρκεια του live και η μία ήταν στα… κύματα του στυλ, στην «Οικογένεια Σικελών». Ήθελα να δω την πλάτη του «θεού», πίσω από τα νοτισμένα τζάμια…<<
[κείμενο που είχα γράψει το 2005 στο Jazz & Τζαζ, μετά από ένα live του Μαέστρου στο Ηρώδειο]
Όταν διάβασα στο βιβλίο του De Rosa ότι ο Μαέστρος θα ήθελε οι θεατές των συναυλιών του να είναι ακροατές βασικά (και όχι θεατές), έχοντας κλειστά τα μάτια, δεν το κρύβω, ένοιωσα κάπως, σκεπτόμενος εκείνο το συναισθηματικό, που είχα γράψει μια δεκαετία νωρίτερα...

13/2/2023
Τίποτα... Πρέπει να φύγουμε. Πρέπει να εγκαταλείψουμε τη χώρα. Πρέπει να μεταναστεύσουμε, μέχρι να γίνουν οι εκλογές. Να πάμε δυο μήνες στη χερσόνησο Καμτσάτκα, στη Γουινέα Μπισάου, στο Pulau Kelapa Dua... Δεν υπάρχει άλλη λύση...

13/2/2023
Επειδή γράφετε όλοι για το ραδιόφωνο σήμερα, ας συμβάλλω κι εγώ με κάτι διαφορετικό.
Οι χουντικοί δεν γουστάρανε τους ξενικούς όρους στις ραδιοφωνικές μεταδόσεις ποδοσφαίρου. Το έπαιζαν... γλωσσαμύντορες.
Άκουγα από τότε ποδόσφαιρο στο ραδιόφωνο, μπορεί να μην θυμάμαι, τώρα, τι ακριβώς άκουγα (εννοώ τη γλώσσα - γιατί αγώνες θυμάμαι), αλλά το «επανορθωτική περιοχή» και το «εναρκτήριο λάκτισμα» τα άκουγες και πιο μετά, ακόμη και στα έιτις, στις ποδοσφαιρικές μεταδόσεις. Είχαν κολλήσει ορισμένοι σπήκερ και τα έλεγαν ακόμη...

12/2/2023
Χθες βρέθηκα για μια δουλειά στον Περισσό κι επειδή είχα χρόνο είπα να κάνω μια βόλτα, εκεί στη γειτονιά. Πέρασα λοιπόν από το «Σπίτι του Λαού», και κάπως έτσι έξω από ένα κάδο σκουπιδιών είδα κάτι έντυπα πεταμένα, κιτρινισμένα να πούμε, και όπως σηκώνω ένα βλέπω... «Ο Καραγκιόζης Εξόριστος / μια ξεκαρδιστική κωμωδία», από το εμφυλιοπολεμικό 1947!! Θα έκαναν εκκαθάριση στα αρχεία τους, είπα, οι σύντροφοι και τα πετάξανε... Πήρα λοιπόν τον Καραγκιόζη, όπως κι ένα βιβλίο για την ιστορία του ΚΚΣΕ από το 1960 κι έφυγα... Τα άλλα δεν με ενδιέφεραν...
[Μόνο ένα ψεματάκι υπάρχει στην άνω διήγηση . Όλα τα άλλα είναι αληθινά και συνέβησαν όντως χθες...]
Καραγκιόζης:
Μωρέ καλά λέω ’γω πως χάλασε ο κόσμος!... Με στέλνουν εξορία γιατί τάχα είμαι κουκουές και με ταράζουν στο ξύλο οι εξόριστοι. Μα τι είδους εξόριστοι υπάρχουν εδώ; Μυστήριο...(Ρίχνει την πετονιά του πάλι στη θάλασσα και συνεχίζει το μονόλογό του). Έτσι μου ’ρχεται μα τω Θεώ να κάνω μια βουτιά και να μη ξαναβγώ! (Προσεχτικά) Μπα; Σα να τσιμπάη κάτι!... Θες να 'ναι κανα... σφυροδρέπανο; (Τραβάει το καλάμι και βγάζει μια ταμπέλα, που γράφει απάνω Χ). Άλλο πάλι τούτο!... Θα τρελλαθώ, μα την Παναγία!... Δεν σου λέω εγώ πως κάτι γίνεται με τα ψάρια στον πάτο; Θα φάγανε τίποτα πνιγμένους κουκουέδες και χίτες και κολλήσανε κι αυτά την πολιτική φαγωμάρα...
(Τον πλησιάζουν δυο-τρεις άλλοι εξόριστοι)
Α Εξόριστος: Τι κάνεις εδώ σύντροφε;
Καραγκιόζης: Ψαρεύω σύντροφε!...
Β Εξόριστος: Και τι ψαρεύεις;
Καραγκιόζης: Να, κάτι... λαυράκια!...
Γ Εξόριστος: (Βλέπει την ταμπέλα με το Χ). Σύντροφοι τούτος δεν είναι δικός μας... Δουλεύει ενάντια στον αγώνα του λαού που ξεζουμιάζεται νυχτόμερα, παλεύοντας ενάντια στη μοναρχοφασιστικομιλιταριστική επικράτησι, για την καλυτέρεψη της επιβίωσής του...
Καραγκιόζης: Βρε παιδιά...


11/2/2023
Ο σαδιστής καλλιτέχνης... Fabio Celi
https://www.youtube.com/watch?v=vXm_xVpXsGg

11/2/2023
Τον πατρινό αρχιτέκτονα και εικαστικό Στάθη Χρυσικόπουλο, που πέθανε χθες στα 77 του, τον θυμάμαι από τα χρόνια του ’80 και από διάφορες δράσεις (που άλλοτε σχετίζονταν με το Καρναβάλι, άλλοτε με το Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας κ.λπ.), αλλά εκείνο που τώρα θέλω να πω είναι πως ο Χρυσικόπουλος ήταν από τους μετρημένους στα δάκτυλα του ενός χεριού Έλληνες, που είχαν ασχοληθεί από πολύ νωρίς με την οπτική ποίηση. Είχε σπουδάσει και ζήσει για μια δεκαετία (1966-75) στη Φλωρεντία (Firenze) κι όταν θα επέστρεφε στην Πάτρα θα έφερνε μαζί (και) πολλές «ιδέες», οι οποίες θα εύρισκαν εφαρμογή σε ποικίλα πρότζεκτ...
[εδώ ένα οπτικό ποίημά του, από το 1980]

10/2/2022
Colosseum “Butty’s blues”
https://www.youtube.com/watch?v=Mve3oddFM4Y

9/2/2023
Φοβερό τραγούδι του Burt Bacharach, από το 1957, όχι από τα πάρα πολύ γνωστά του, που κάποια σημεία του ανακαλούν στη μνήμη μου κάτι από... Άσε να μην το πω καλύτερα...
https://www.youtube.com/watch?v=hCHuyppgBjg

9/2/2023
O άνθρωπος που έχει γράψει ένα τέτοιο τραγούδι, βάζοντας τα γυαλιά στα συγκροτήματα, είναι απλά μεγάλος. Τεράστιος. Εντάξει, πρώτοι το είπαν οι Manfred Mann, αλλά οι Love το απογείωσαν. Burt Bacharach RIP.
https://www.youtube.com/watch?v=z7SFpxWpcOw

9/2/2023
Γράφει ο άλλος κριτική υποτίθεται (της πλάκας) για το νέο βιβλίο του Γιώργου Αλλαμανή για το «Φλου» του Σιδηρόπουλου και της Σπυριδούλας και στα 3/5 της δήθεν-κριτικής τα χώνει σε μένα!
Το κάνει, γιατί τον είχα κράξει τις προάλλες για κάτι μ@λακίες που έγραφε σε σχέση με τον Πετρίδη και είπε να πάρει το αίμα του πίσω, τώρα, πατώντας πάνω στο βιβλίο ενός συναδέλφου. Τόσο πολύ, δε, τίμησε το βιβλίο, ώστε από τις 594(!) λέξεις «κριτική» οι 340 να αφορούν εμένα και οι 250 το βιβλίο!!
Είναι για γέλια η κατάσταση.
Η θρασύτητα ορισμένων δεν έχει όρια. Δεν φτάνει που είναι εντελώς ανίκανοι να παραδώσουν ένα κείμενο 2, 3, 4 χιλιάδες λέξεις, ώστε να καταλάβει και ο αναγνώστης τους πέντε πράματα, έχουν και το θράσος να χρησιμοποιούν εμένα, για να εμφανίσουν τα... τηλεγραφήματα που στέλνουν ως κριτικές.
Τους απασχολώ πιο πολύ εγώ δηλαδή, που ξεμπροστιάζω την ασχετοσύνη τους, παρά ο συγγραφέας με τον οποίον υποτίθεται ότι ασχολούνται. Τσαλαπατάνε το καθήκον τους να γράψουν σοβαρά για ένα βιβλίο, με το να εξαπολύουν φληναφήματα εναντίον μου.
Το βασικό που λένε είναι πως ασχολιέμαι με... κιτρινισμένα έντυπα (από το χρόνο εννοούν) και πως δεν γράφω βιωματικά! Ό,τι να ’ναι! Λένε και άλλες μπούρδες, ότι αυτοονομάζομαι σημαντικός και αντικειμενικός κριτικός και κάτι τέτοια!
Ρε το τελευταίο που με νοιάζει είναι να αυτοχαρακτηρίζομαι. Ποτέ δεν το έχω κάνει. Το τι είμαι το ξέρω, πολύ καλά, αλλά το κρατάω για τον εαυτό μου. Το τι μου λένε οι άλλοι τα ακούω (και τα καλά και τα άσχημα) και σκέφτομαι πάνω σ’ αυτά. Και την κριτική τη δέχομαι. Από ανθρώπους που μπορούν να την κάνουν βέβαια, που έχουν το υπόβαθρο να την κάνουν, ώστε να την πάρεις στα σοβαρά την κριτική τους και όχι να γελάς μ’ αυτήν – όπως καλή ώρα.
Ρε αλμπάνηδες ό,τι γράφω είναι βιωματικό, γιατί έχω μεγαλώσει με τα... κιτρινισμένα έντυπα. Γιατί τα διάβαζα από 8-10 χρονών. Και ξέρω να τα χειρίζομαι. Και όσα δεν τα διάβαζα, γιατί ήμουν αγέννητος ή πολύ μικρός τα διάβασα μετά και έκανα όλες τις απαραίτητες συνδέσεις. Ό,τι γράφω είναι βιωματικό, απλά δεν το παίζω λογοτέχνης για να γράφω σαχλαμάρες του τύπου... τι ένοιωσα από μια συναυλία, από την ακρόαση ενός δίσκου και κάτι τέτοια τετριμμένα – που σε τελευταία ανάλυση είναι πολύ προσωπικά και δεν ενδιαφέρουν κανέναν.
Όταν γράφω για Φαντάζιο, Επίκαιρα, Ταχυδρόμους κ.λπ., αυτά τα κιτρινισμένα που λέτε, είναι γιατί όλα αυτά τα διάβαζα από παιδί και ό,τι γράφω έχει μέσα το προσωπικό μου φίλτρο και την προσωπική μου άποψη για τα πράγματα.
Και όταν έγραψα κριτική για το ανάλογο βιβλίο του Κάσδαγλη, για το «Βρώμικο Ψωμί», τα πιο πολλά από κει μέσα είναι βιωματικά, γιατί με τον Σαββόπουλο ασχολιέμαι 45 χρόνια – πέρα από κάποιες πληροφορίες που δίνω για να ξεστραβώνονται κάτι άσχετοι μουσικογραφιάδες μπας και πάρουν μπρος κάποια στιγμή (και όχι οι αναγνώστες – οι οποίοι δεν έχουν καμία υποχρέωση να είναι σχετικοί).
Και η κριτική μου στο συγκεκριμένο βιβλίο ήταν 4.700 λέξεις, που σημαίνει ότι το βιβλίο το τίμησα και ασχολήθηκα σοβαρά μαζί του – δεν το ξεπέταξα σε 250 λέξεις, όπως κάνετε εσείς. Άιντε...

8/2/2023
Μάθαμε σήμερα και για τον θάνατο του ηθοποιού, συγγραφέα κ.λπ. Μάκη Πανώριου. Ήταν 88.
Οι... Μεγάλοι Παλαιοί θυμόμαστε τον Μάκη Πανώριο, από το δεύτερο μισό του ’70, όταν έκανε τον ασυρματιστή στη ναυτική σειρά «Το Ταξίδι», ενώ στα έιτις τον μάθαμε από τους προλόγους του σε βιβλία του H.P. Lovecraft, όπως και από την ωραία σειρά του «Το Ελληνικό Φανταστικό Διήγημα» στον Αίολο.
Ο Πανώριος ήταν από τους μεγάλους φαν της επιστημονικής φαντασίας και του φανταστικού γενικότερα, στην Ελλάδα. Έδωσε και πρωτότυπο έργο (έγραψε δηλαδή δικά του βιβλία), βρέθηκε πίσω από το μοναδικό τεύχος του περιοδικού ΕΦ «Ανδρομέδα» το 1977, ενώ είχε και πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρώτο σίριαλ ΕΦ της ελληνικής τηλεόρασης, που προβλήθηκε στο ΕΙΡΤ το φθινόπωρο του ’73, λίγο πριν από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Λέμε για τη «Συνωμοσία της Σιωπής» του Νίκου Μαστοράκη.
Είχαν προβληθεί έξι επεισόδια και σ’ ένα απ’ αυτά ο Πανώριος υποδυόταν έναν... εξωγήινο, που τρεφόταν με ηλεκτρικό ρεύμα και τον οποίον κυνηγούσε ο Πρέκας, ώστε να μη γίνει μπλακάουτ και βυθιστεί η χώρα στο σκοτάδι!
[στη φωτό ο Πανώριος μαρκόνης στο «Ταξίδι», διευθυντής της «Ανδρομέδας» και συγγραφέας, στο πρώτο (μάλλον) βιβλίο του από το 1970]

14 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Μάκη Πανώριο...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και η μουσική τίτλων από "Το Ταξίδι"... https://www.youtube.com/watch?v=TruWk23G8hE
    Theme From "The Mercenaries"

    Aris Kontoangelos
    Διασκευή από soundtrack του Jacques Loussier https://www.youtube.com/watch?v=Z-RZMKFB0bo
    Jacques Loussier - Dark Of The Sun (The Mercenaries) - Main Theme (1968)

    Γιάννης Φρέρης
    Ποτέ δεν είχα διανοηθεί ότι ηθοποιός και συγγραφέας ήταν το ίδιο πρόσωπο.

    Vasilis Skordou
    https://youtu.be/SdjuXuDxILw
    Εδώ με τον Ρένο.
    Ο Πανώριος του είχε ανθολογήσει ενα διήγημα στον πρώτο τόμο της ανθολογίας φανταστικού διηγήματος.
    Ρένος Αποστολίδης με Μάκη Πανώριο - Φανταστική Λογοτεχνία

    Διαμαντής Καράβολας
    Ήταν κ ζωγραφος κατα κάποιο τρόπο.
    Ζωγράφιζε τα εξώφυλλα της σειράς των θεατρικών βιβλίων της Δωδώνης, τα περισσότερα σαν ιδέες για, σκηνικα.
    Υπήρχε κ σχετική απαγόρευση στη 4η σελίδα του βιβλίου όχι μονο για τη χρήση της μετάφρασης αλλά, κ της σκηνικής ίδεας του ζωγράφου που ήταν ο Πανωριος.
    Βάζω σχετικό δείγμα:

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και θεατρικός. Έπαιζε στο Τραγούδι του Νεκρού Αδελφού του Θεοδωράκη το 1962, μαζί με την Μπέττη Αρβανίτου όπως βλέπουμε εδώ...

    Δημήτρης Βανέλλης
    Έπαιζε παλιά και σε "Θέατρα της Δευτέρας" στην ΕΡΤ και ως μια ηλικία ήταν επαγγελματίας ηθοποιός και είχε συνταξιοδοτηθεί μ' αυτή του την ιδιότητα. Είχε κάνει περιοδείες (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις ΗΠΑ) με θίασο Βουγιουκλάκη, Κούρκουλου κ.ά. Ήταν ερασιτέχνης ζωγράφος (έφτιαχνε αφηρημένους πίνακες που δεν είχε εκθέσει ποτέ). Όσο για τη Δωδώνη είχε φτιάξει όλα (ή σχεδόν όλα) τα εξώφυλλα της θεατρικής της σειράς, που ήταν πάνω από 100.

    Διαμαντής Καράβολας
    Η απαγορευση από το ίδιο βιβλιο που η υπογραφή του είναι ευδιάκριτη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ναι και σε άλλα θεατρικά της Δωδώνης. Γράφει το όνομά του στο πίσω "αυτί" κάτω.

    Giorgos Katsampas
    Ευχαριστούμε. Το προφίλ σου στο facebook είναι μια όαση πολιτισμού και γνώσεων μέσα στην έρημο της ημιμάθειας, της αμάθειας, της γκρίνιας και της μιζέριας.

    Gregg Rocker
    ειχα διαβασει αρκετα διηγηματα του,δεν ηξερα οτι ηταν τοσο μεγαλος.αυτη την σειρα του μαστορακη την θυμαμαι λιγο,δημοτικο πηγαινα τοτε.πρεπει να κοπηκε στην μεση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Γράφει ο άλλος κριτική υποτίθεται (της πλάκας) για το νέο βιβλίο του Γιώργου Αλλαμανή για το «Φλου»"...

    Hermis Kefalas
    Μεσημέρι αλήθειας

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έκρηξη το απομεσήμερο...

    George Floudas
    «Ήταν ένα γελαστό απόγευμα -ή τουλάχιστον έτσι έμοιαζε εκείνη την ώρα γύρω στις 5, που η Νεφέλη και ο Αλέξης όρμησαν μέσα στο μικρό μπαρ της ανατολικής πτέρυγας του αεροδρομίου…»

    Θεοδουλος Παρασκευαιδης
    ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΡΕ ΦΙΛΕ,ΑΚΟΝΙΣΕ ΤΗ ΠΕΝΑ ΣΟΥ,ΝΑ ΞΕΒΡΩΜΙΣΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΛΑΚΕΙΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΙΩΝΝΝΝΝ...!!!!

    Hermis Kefalas
    Φώντα γιατί δεν κάνεις συνεντεύξεις ; Ας πούμε μια συνέντευξη με τον Σαββόπουλο δεν θα είχε να προσφέρει πολλα;

    Vassilis Serafimakis
    Δεν πολυσυμφωνώ, Hermis Kefalas. Αν έχει κάτι να προσφέρει ο Τρούσας το προσφέρει απευθείας και ανόθευτο. Ενώ σε κάθε συνέντευξη έχουμε "θόρυβο" όπως είναι ο όρος στα επικοινωνιακά.
    Αν είναι γραπτή το κείμενο είναι στο έλεος δημοσιογράφου και συντάκτη. Αν είναι προφορική θα έχει τις αδυναμίες τού προφορικού λόγου. Κι υποθέτω ότι αυτά που θέλουμε να προσφέρει είναι κυρίως κριτική, πληροφόρηση, επόπτευση, και τα σχετικά. Οι προφορικές συνεντεύξεις σ'αυτό το πεδίο θα ήταν καλές βασικά γιά κατάθεση προσωπικών μαρτυριών.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχει δώσει εκατοντάδες συνεντεύξεις ο Σαββόπουλος. Και για κείνα που ενδιαφέρομαι να μάθω τα έχω μάθει από τις παλιές του συνεντεύξεις. Το να τον ρωτάω σήμερα για το 1971 και το 1972 δεν έχει κανένα νόημα για μένα - από τη στιγμή που τα είπε σε χρόνο πρώτο. Εν τω μεταξύ αυτά που λέει σήμερα για το τότε δεν με ενδιαφέρουν και τόσο. Δεν είναι αποφασιστικά για μένα.

    Vassilis Serafimakis
    Eχουνε περάσει πενήντα χρόνια από 1971,'72 συνειδητοποιώ καμμιά φορά και ζαλίζομαι.

    Costas Arvanitis
    Αποξεχάστηκες σε κίτρινες σελίδες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "O άνθρωπος που έχει γράψει ένα τέτοιο τραγούδι, βάζοντας τα γυαλιά στα συγκροτήματα, είναι απλά μεγάλος"...

    Pantelis Pan
    η καλύτερη σκηνή να το χορεύει ο (παλιός) άλφι

    Errikos Sofras
    https://www.youtube.com/watch?v=kIeqQ105w2E
    E.Costello & B.Bacharach - Session at 54th - My Little Red Book

    Andreas Frogoudakis
    με προλαβες Φωντα, αυτο ηθελα ν'ανεβασω.. χε χε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όσο πιο πολλές φορές το ανεβάσουμε τόσο το καλύτερο Αντρέα...

    Andreas Frogoudakis
    https://youtu.be/k1AYxsKOlT4
    My Little Red Book - Burt Bacharach
    Φωντα ακουσε αυτη τη εκτελεση με τον tony Middleton και την ορχηστρα του burt... και προσεξε σε παρακαλω πολυ το σημειο γυρω στο 2.20 λεπτο.. ανατριχιαζω(υπερβαλλω λιγο χε χε)

    Nikos Athanassiu
    Genius.καθόλου δεν υπρβάλεις....

    Conrad Ayers
    Rest In Peace......Thank you Burt Bacharach for all your GREAT MUSIC.....I grew up with his music.......

    Fanis Papadopoulos
    Ακριβως φιλε , Μεγαλος – Τεραστιος

    Tanas Atanasoff
    (Συν)-Έγραψε κι αυτό εδώ το τεμάχιον..πολύ μαρέσεο! Τό'παν και οι Beatles (μάλλον γλυκανάλατα....) στο ντεπούτο άλμπουμ τους, πρώτη εκτέλεση από The Shirelles το 1961, και 1969 επανεκτέλεση αγαπημένη από Smith --> https://youtu.be/CRXJDtNe_Pw

    Nikos Athanassiu
    Με εκανες λιωμα ρε φιλε!

    θωμας σταμκος
    Απο το "What's new Pussycat "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Φοβερό τραγούδι του Burt Bacharach, από το 1957, όχι από τα πάρα πολύ γνωστά του"...

    Stathis Nikokavouras
    ρε φωντα η αεκ εχει βαλει τρια γκολ στους γαυρους..και εσυ την ωρα του αγωνα ανεβαζεις τραγουδια.ημαρτον..η ομαδα μας παιζει...

    Νίκος Σούρσος
    Κερκυραίοι και χανούμια; Λίγη ντροπή ρε!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ίντερ - ΑΕΚ 1971 Ζήτω η ελευθερία, θάνατος στους τυράννους

    Vassilis Serafimakis
    δεν το ήξερα αυτό. Μεγάλη στιγμή!

    Stathis Nikokavouras
    ειναι γνωστο οτι η αεκ ειναι οπως και ηταν στο σωστο δρομο.σε αντιθεση με το λιμανι και τους κασιδιαριδες

    George Floudas
    Johnny Mathis θεός φίλε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ για τους Colosseum...

    Vasilis Papadatos
    Μεγάλος δίσκος!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τεράστιος!

    Stathis Nikokavouras
    Τι να λεμε τωρα...τα ιδια..μεγαλες στιγμες..κολοσσσσσσιεες..με πολλα σιγμα....

    Nikolaos Pappas
    ε ναι, να ναι καλά το τζαζ και τζαζ που με ώθησε να τον αγοράσω πριν 25 χρόνια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Στάθη Χρυσικόπουλο...

    Alexandra Fremi
    Ακριβή απώλεια για την Πάτρα..

    Nikolas Fotakis
    Καταπληκτικό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλιο από το fb στο ποστ για το τραγούδι του Fabio Celi...

    Nikos Koutsogiannis
    ωραίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον "Καραγκιόζη Εξόριστο"...

    Panos Bosnakis
    Βγαινανε κι άλλα τότε. Έχω τα τεύχη του Τζίμη Κουκουε.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τάκης ο Κουκουές. Ο Κουκουές βγήκε στον Ριζοσπάστη, όταν ήταν ακόμη νόμιμος. Και ο "Καραγκιόζης εξόριστος" επί νόμιμου ακόμη ΚΚΕ είναι τυπωμένος. Το βιβλιαράκι του Πλατή στην Κολούμπρα, με τον Τάκη τον Κουκουέ, το έχω. Τι τεύχη έχεις; Δεν υπάρχουν τεύχη.

    Panos Bosnakis
    Μπορεί να μιλάμε για το ίδιο δε θυμάμαι το 1947 βγήκε

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τάκης Κουκουές, σε Ριζοσπάστη το '46-'47, και βιβλίο από αρχές '80. Τεύχη δεν υπάρχουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ "Επειδή γράφετε όλοι για το ραδιόφωνο σήμερα, ας συμβάλλω κι εγώ με κάτι διαφορετικό"...

    Nikos Antoniou
    Το πέναλτι το έλεγαν τιμωρία ή φάλαγγα;;;

    Nico Fassbinder
    Η Εσχάτη των Ποινών! Κάτι, που (ποδοσφαιρικά) ισχύει ακόμα!

    Michalis Koumbios
    Το πέναλτι το έλεγαν επανορθωτικό λάκτισμα γιατί ένας παίκτης επιτρέπεται να λακτίσει την μπάλα προς το αντίπαλο τέρμα με μόνο αντίπαλο τον τερματοφύλακα της άλλης ομάδας.
    Το πέναλτι το έλεγαν επανορθωτικό λάκτισμα γιατί ένας παίκτης επιτρέπεται να λακτίσει την μπάλα προς το αντίπαλο τέρμα με μόνο αντίπαλο τον τερματοφύλακα της άλλης ομάδας.

    Nico Fassbinder
    Ο Φώντας, Μιχάλη, αναφέρεται στην ανάρτησή του στο πώς επέβαλαν οι Χουντικοί να αποδίδονται (γραπτά και προφορικά) συγκεκριμένοι ξενόγλωσσοι ποδοσφαιρικοί όροι. Έχω την εντύπωση, ότι εσύ αναφέρεσαι σε κάτι διαφορετικό: στο πώς η επίσημη διοργανώτρια αρχή (μπορεί ακόμα και σήμερα, δεν είμαι σίγουρος) απέδιδε στα Ελληνικά το πέναλτυ. - Επανορθωτικό Λάκτισμα=είναι μια μέθοδος επανέναρξης του παιχνιδιού στο ποδόσφαιρο, κατά την οποία ένας παίκτης επιτρέπεται να λακτίσει την μπάλα προς το αντίπαλο τέρμα με μόνο αντίπαλο τον τερματοφύλακα της άλλης ομάδα. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δημοσιογραφικά, λεγόταν και γραφόταν το πέναλτυ ως "η εσχάτη των ποινών". Δεν έχω χρόνο να ψάξω να βρω κάποιο ραδιοφωνικό, τηλεοπτικό ή γραπτό απόσπασμα της εποχής γιά να βεβαιωθώ. Εάν κάποιος (ή κι εσύ) μπορεί ας το κάνει. Νομίζω, ότι έχει ενδιαφέρον. Όπως και να' χει, καθαρά ποδοσφαιρικά τώρα, το πέναλτυ ήταν και παραμένει η Εσχάτη των Ποινών. Από ένα γρήγορο ψάξιμο στο διαδίκτυο βρήκα αυτό το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Θανάση Κρεκούκια. Δημοσιεύθηκε στο Sport24, τον Φεβρουάριο του 2018, κι έχει τον τίτλο "Πέναλτι: Ωδή στην "εσχάτη των ποινών" - https://www.sport24.gr/.../odi-stin-eschati-ton-poinon... Τέλος να σημειώσω, ότι στο έγγραφο των Χουντικών υπάρχει υπόδειξη γιά "ελεύθερον λάκτισμα ( άμεσον, έμμεσον), αλλά όχι γιά "επανορθωτικόν λάκτισμα = πέναλτυ).

    Leda Pantazi
    Για το offside πιστεύω θα διενεργήθηκε μελέτη.

    Michalis Koumbios
    Ένας από τους πρώτους και πιο σημαντικούς κανονισμούς του ποδοσφαίρου, χωρίς τον οποίο το λαοφιλέστερο άθλημα θα είχε πολύ διαφορετική μορφή. Στα νεοελληνικά offside σημαίνει εκτός θέσης κι έτσι το έλεγαν στο ραδιόφωνο στα χρόνια της επταετίας.

    Nikos Athanassiu
    Ο Μουσολίνι ειπε στους σπορτκαστερς οτι αν θελουν να μεταδιδουν ποδοσφαιρκους αγωνες το παντα θα πρέπει να ειναι στα ιταλικά! Όπερ και εγένετο! Calcio d'angolo ( κορνερ) , rigore (πεναλτυ) και ούτω καθεξής.... οροι πους περασαν στον κόσμο και χρησιμοποιείουντε μεχρι σήμερα. Ολοι οι δικατορε ιδιοι

    Vassilis Serafimakis
    Η μεταγλώττιση ξένων ταινιών στα Ιταλικά παρέμεινε και μετά την πτώση τού Μουσσολίνι όπως κι ένα σωρό άλλα μουσσολινικά κι ήταν δημοφιλής.

    Nikos Athanassiu
    ναι γιατι ειχσν μεγαλύτερη εμπορικη ανταποκριση.

    Vassilis Serafimakis
    επειδή με τη μεταγλώττιση καταλαβαίναν όλοι πανεύκολα, γι'αυτό! Δεν είναι εύκολο γιά όλους να διαβάζουν υποτίτλους, ιδίως όσο πιό πίσω πάμε στα χρόνια...

    Nikos Athanassiu
    το αστειο εινσι οτι υπηρχαν αστερες του Χόλιγουντ οι οποίοι προτιμουσαν την ιταλικη βερσιόν της φωνης τους!!!!
    De niro , woody Allen, Jack Nicholson ....

    Mike Beles
    Μπραβο τους

    Nico Fassbinder
    Φίλε Φώντα, θίγεις πολύ σοβαρό θέμα. Μου δίνεις την αφορμή να αναφέρω τι ισχύει με την απόδοση των ποδοσφαιρικών όρων στην Λατίνα Αμέρικα - και, κυρίως, στο Μπραζίλι.

    Elias Zaikos
    Το κόρνερ το έλεγαν επίσης γωνιακό λάκτισμα ενώ το αουτ συνήθως αποκαλούνταν εκτός πεδιάς.

    Alexandra Fremi
    Ο Λάισμαν, πώς μεταφράσθηκε εις την ελληνική;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Επόπτης γραμμών

    Alexandra Fremi
    ω ναι.. ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Patritsopoulos Nikos
      μπακοτερμα πως το λεγανε στα ...ξενα?

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Έτσι όπως το έγραψες...

      Stathis Nikokavouras
      λαινσμαν...το σωστο.ο λαισμαν ειναι ο ψευτης ανθρωπος...λαιαρ ο ψευτης..λαις τα ψεματα

      Alexandra Fremi
      στις περιγραφές των sportscasters, δύσκολα εκφέρεται και το ενδιάμεσο -n, για να είναι ευκρινές, ειδικά για ημιγνώστες των όρων του αθλήματος.
      Σας ευχαριστώ θερμά για την λεξικογραφική παράθεση συναφών όρων και μεταφράσεων!

      Γιάννης Φρέρης
      Κάνανε δουλίτσα πάντως, το γήπεδο και το δοκάρι επικράτησαν. Το είχε παραχεσει βέβαια και ο ελληνικός κινηματογράφος της εποχής, δεν ξεχνάω εκείνο το ανεκδιηγητο πολιτσμανος. Αυτό το τεραιν Παραπέμπει στο μπάντμιντον. Άκου γκολπόστ.

      Anna Vakalopoulou
      Σκέτο διαμαντάκι. Ευχαριστούμε.

      Nickos Ventouras
      δεν χάναμε και τίποτα που τα λέγαμε και τη δεκαετία του '80... Sorry, στα 80s εννοώ ελληνιστί

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το θέμα είναι τελείως ανούσιο, αν δεν το έχετε καταλάβει - το πώς θα πει κάποιος τους ποδοσφαιρικούς όρους. Η χούντα ήταν παραδομένη στον ξένο παράγοντα, ξεπουλημένη τελείως, κατέβαζε τα βρακιά της για να δείξει "καλό πρόσωπο" στους ξένους, και το έπαιζε άσπιλη παρθένα σε κάτι τέτοια. Το παίζανε χριστιανοί, και νομοθετούσαν παράλληλα το αυτόματο διαζύγιο. Η υποκρισία είχε χτυπήσει κόκκινο. Αυτή είναι η ουσία εδώ πέρα. Που δεν είδα να το σημειώσει κανένας. >>Κατά την δικτατορία, όπου κάτω από τη στέγη του αλλοπρόσαλλου συνθήματος «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» συνέβησαν τα πιο αντιχριστιανικά πράγματα, το ξεπούλημα της αλκής του ελληνικού λαού είχε λάβει διαστάσεις βιομηχανίας. Αρκεί να ήταν οι ξένοι ευχαριστημένοι και όλα τα άλλα θεωρούνταν δευτερεύοντα.<<
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/08/blog-post.html
      ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ αντιτουριστικό μανιφέστο

      Nickos Ventouras
      > Το θέμα είναι τελείως ανούσιο, αν δεν το έχετε καταλάβει - το πώς θα πει κάποιος τους ποδοσφαιρικούς όρους.
      Δεν το θεωρώ και τόσο ανούσιο. Βασικά επειδή το «πώς θα πει κάποιος τους ποδοσφαιρικούς όρους» δεν ξεκινάει ή περιορίζεται εκεί, αλλά διαχέεται και στη γενικότερη στάση του απέναντι στα ελληνικά. Στο τέλος καταλήγουμε με τους σημερινούς δημοσιογράφους (δεν λέω για σένα Φώντα) με 50 αγγλικούρες σε 600ρι κείμενο (είτε απευθείας αγγλικές λέξεις, χωρίς λόγο, είτε αγγλισμούς ―που τους θεωρούν και ως ελληνικά― του στυλ «θα σε πάρω πίσω» για το τηλέφωνο).
      > Το παίζανε χριστιανοί, και νομοθετούσαν παράλληλα το αυτόματο διαζύγιο. Η υποκρισία είχε χτυπήσει κόκκινο.
      Αυτό με την υποκρισία και διαζύγιο το ξεκίνησε και ο άλλος Χριστιανός, ο Ερίκος ο όγδοος.
      Όχι ότι αν δεν ήταν υποκριτές θα τους είχαμε σε υπόληψη, αρκεί που ήταν δικτάτορες. Άλλωστε έκαναν και χειρότερα, από τα βασανιστήρια και τις δολοφονίες στο Πολυτεχνείο, έως ότι θυσίασαν τη μισή Κύπρο...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ τα θέματα του πώς θα εκφραστεί κάποιος τα θεωρούσα πάντα δευτερεύοντα. Σημασία έχει τι θέλει να πει κάποιος, τι εννοεί με αυτά που λέει. Και κορακίστικα να τα γράφει δεν έχω πρόβλημα. Μπροστά σε μία "σωστή" σκέψη αδιαφορώ εντελώς και για τα εκφραστικά και για τα ορθογραφικά λάθη, και για τους αγγλισμούς και για όλα αυτά. Δεν ψειρίζω, όπως νομίζουν ορισμένοι ότι κάνω. Αν καμιά φορά επιμένω σε λεπτομέρειες, είναι γιατί αυτές είναι ουσιαστικές. Όσον αφορά το άλλο που λες, περί δολοφονιών κ.λπ. είναι προφανές. Αλλά η υποκρισία τότε είχε χτυπήσει ταβάνι. Περίπου όπως και τώρα.

      Διαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τίποτα... Πρέπει να φύγουμε. Πρέπει να εγκαταλείψουμε τη χώρα"...

    Ιωάννης-Πέτρος Παπέν
    Γιατί όχι για μόνιμα?

    Nikolaos Chrysovalantes Euthanasiou
    Λογικά καίει κατουρο το συγκεκριμένο αυτοκίνητο

    Mike Hatziarseniou
    Κλαυσίγελως... Χορευτής εκ Παρισίων

    Maria Andronikou
    Καμτσάτκα κατά προτίμησιν, είμαι του κρύου!

    Κώστας Οικονόμου
    Ο ίδιος ο Κυριάκος βέβαια, βγάζει μαζούτ

    Athina Simoglou
    νερό; όχι μύρο;

    Patritsopoulos Nikos
    το αυτοκινητο, η.....

    Nikolaos Kotsovos
    Δεν θα διψασουμε μάνα μο

    Takis Akkos
    Το αυτοκινητο ειναι ενταξει.Ο οδηγος ειναι βρωμιαρης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Εμένα δεν μου αρέσει το «προσωπικό» γράψιμο, όπως το εννοούν πολλοί"...

    Anastassios Anastassiou
    Αλλη θεώρηση!

    Anastasios Babatzias
    αυτο το "προσωπικο" ισχυει και για την τεχνη. Ολοι προσπαθουν να βγαλουν το προσωπικο τους υφος με το στανιο με αποτελεσμα απλως να φλυαρουν. αν καποιος ειναι απλος , επιμονος και ειλικρινης θα εχει και προσωπικο υφος χωρις να το προσπαθει και πολυ

    Aris Karampeazis
    Μήπως δεν είχαν ‘κιτρινίσει τα κιτάπια σου’ το 2005 ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ηθοποιοί αγωνιζόμενοι για το μεροκάματο"...

    Λαφτατζής Χρήστος
    απ' όσο φαντάζομαι -εξαιρουμένων των αστέρων- η πλειοψηφία των συντελεστών του λαϊκού κινηματογράφου κάπως έτσι πρέπει να ήταν ε;

    Pantelis Lioumis
    Νότης Πιτσιλος, ιδέα όχι ηθοποιος

    Άγγελος Γαβριήλ
    Ο Κώστας γευοταν κάργα όμως σάρκα...Ο Νότης μάλλον μόνο στα παρασκήνια...

    Πάνος Παπαστεργίου
    άξιοι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σχόλια από το fb στο ποστ "Όταν σου δίνουν τα παπούτσια στο χέρι τα τραγούδια του Γιαννάκη είναι τα μόνα που πέφτουν στις πληγές σαν βάμμα ιωδίου..."...

    Dimitris Makares
    100%

    Konstantinos Kottis
    Μέγας τραγουδιστής και είπε πολλά εξαιρετικά τραγούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή