Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 493

25/2/2023
Ετοιμάζοντας το κείμενο για τον Νίκο Κοεμτζή και τα φονικά της 25ης Φεβρουαρίου 1973, ακριβώς πριν από 50 χρόνια, που διαβάσατε στο προηγούμενο ποστ, ένα μόνο πράγμα με απασχόλησε. Πού θα βρω φωτογραφία του τραγουδιστή Τάκη Αθανασιάδη. Φωτογραφία καλή και δημοσιεύσιμη. Όλα τα άλλα τα είχα. Τον ήθελα τον Αθανασιάδη οπωσδήποτε, γιατί ήταν ο άνθρωπος που γλίτωσε φτηνά τη ζωή του, όταν αντί γι’ αυτόν μαχαιρώθηκε από τον Κοεμτζή ο αστυφύλακας Πεγιάς, που μπήκε μπροστά, για να του σώσει τη ζωή.
Φωτογραφία του Τάκη Αθανασιάδη δεν είχα δει πουθενά τόσα χρόνια, οπότε άρχισα να ψάχνω πρώτα από τα εύκολα – δηλαδή στο δίκτυο. Τζίφος. Κάτι εντόπισα, αλλά δεν μου έκανε. Ήθελα κάτι καλύτερο. Οπότε άρχισα να ψάχνω σε παλιά περιοδικά της εποχής, περίπου στην τύχη.
Και κάπως έτσι εντοπίζω μετά από λίγο (στάθηκα τυχερός δηλαδή) αυτή τη σπάνια φωτογραφία που είδατε και στο κείμενο (για τον Κοεμτζή).
Χάρηκα πάρα πολύ! Αυτές είναι οι χαρές οι δικές μας, όταν ετοιμάζουμε τα κείμενα – και βεβαίως η αναγνωσιμότητα που έχουν μετά. Οι κριτικές και τα σχόλια που δέχονται – θετικά και αρνητικά. Η αναστάτωση τίνι τρόπω που δημιουργούν.
Όπως αξία έχει κι αυτή η φωτογραφία ενός τραγουδιστή, που είχε τη δική του πορεία στη νύχτα, που για το discogs είναι αδισκογράφητος, και που του έλαχε να είναι παρών σ’ ένα από τα μεγαλύτερα μακελειά, που προκάλεσε ποτέ ένας μόνον άνθρωπος στην ιστορία της διασκέδασης.

24/2/2023
Το «1940» ή «Πόσα χρόνια δίσεχτα» του Γιάννη Μαρκόπουλου και του Κ.Χ. Μύρη από το «Χρονικό» (1970) δεν το πόσταρα τυχαίως το απόγευμα. Ούτε έγραψα τυχαίως πως... με το να το διασκευάσεις υπογράφεις απλώς την καταδίκη σου. Θα επανέλθω, όμως, σ’ αυτό στο τέλος του ποστ...
Υπάρχει ένα δίστιχο στο τραγούδι, όταν τελειώνει, που λέει «μέρα αναστάσιμη κι ο λαός θα παίζει / τα πολλά τραγούδια του για τη λευτεριά» και που ακούγεται κάπως «χοντρό» για περίοδο χούντας. Πώς το αφήσανε και πέρασε αυτό; O Μαρκόπουλος είχε πει το εξής παράξενο παλιά...
Πως οι στίχοι, που είχαν σταλεί στη λογοκρισία, ήταν περισσότεροι, του στυλ «κι ο λαός μέσα στη μαύρη κατοχή θα αντισταθεί στους Γερμανούς και θα ’ρθει μια μέρα αναστάσιμη που θα τους διώξει και τότε θα παίζει τα πολλά τραγούδια του για τη λευτεριά». Οι στίχοι αυτοί θα περνούσαν φυσικά, αλλά, όταν ηχογραφήθηκαν, ο Ξυλούρης τραγούδησε τους κανονικούς (που ακούμε στον δίσκο) και όχι εκείνους που είχαν περάσει από τη λογοκρισία.
Λέει, δηλαδή, ο Μαρκόπουλος πως οι λογοκριτές σού απαγόρευαν να προσθέσεις κάτι από τη στιγμή που σου έδιναν την έγκριση, αλλά δεν σου απαγόρευαν να αφαιρέσεις λέξεις από εκείνο που είχε περάσει. Και κάπως έτσι θα σβήνονταν κάποιες λέξεις από εκείνο που είχε εγκριθεί, για να μείνει τελικά αυτό που ακούμε στον δίσκο...
Τι να πω... Δεν είμαι σίγουρος αν όλα αυτά ισχύουν, γιατί θα τα έκαναν και άλλοι... Αλλά ίσως να τους έπιασαν στον ύπνο τους λογοκριτές, ο Μαρκόπουλος με τον Γεωργουσόπουλο, και μετά να πρόσεχαν (οι λογοκριτές) και τις αφαιρέσεις... Δεν ξέρω...
Λοιπόν, για να το κλείσουμε το θέμα με το φοβερό τραγούδι «1940».
Εγώ δεν πιστεύω πως θα υπήρχε ποτέ Έλληνας που θα έκανε όλες αυτές τις αφαιρέσεις της ενορχήστρωσης, επιχειρώντας να πει αυτό το συνταρακτικό κομμάτι μόνο με μια κιθάρα. Και αν το έλεγε σε καμιά μπουάτ (αν λέμε), πράγμα επίσης δύσκολο, δεν θα υπήρχε ποτέ περίπτωση να το ηχογραφήσει. Το έπραξε, όμως, ένας folkist Αμερικάνος το 1972, με άγνοια κινδύνου, ο Bill Vanaver, κι είναι πολύ συγκινητικό...
Αυτό φίλε μου είναι μαγκιά, και αληθινός διεθνισμός, και ουσιαστική παγκοσμιοποίηση, και ό,τι άλλο θέλετε. Ένας Αμερικανός να τραγουδάει στα ελληνικά τότε, το ’72, και όχι σήμερα, με τις ευκολίες του ίντερνετ, όταν όλα είναι στο πιάτο και ψάχνουμε να δούμε τι μας γίνεται...
https://www.youtube.com/watch?v=hdSB1Qofsn8&t=245s

24/2/2023
Τι να διασκευάσεις ρε φίλε τώρα εδώ πέρα; Υπογράφεις απλώς την καταδίκη σου...
https://www.youtube.com/watch?v=mW1LWc54kKo

24/2/2023
>>Μπάμπης ο Φλου: Γιατί ο δίσκος του Σιδηρόπουλου με τους Σπυριδούλα άλλαξε το ελληνόφωνο ροκ<<
Το ελληνόφωνο ροκ το άλλαξαν οι δίσκοι του Σαββόπουλου, του Ρωμανού, των Πελόμα Μποκιού, τα τραγούδια του Εξαδάκτυλου, του Γκαϊφύλλια και της Κωχ (δεν ξέρω αν ξεχνάω τώρα κάποιον) στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Το άλλαξε μια συγκεκριμένη εποχή, δηλαδή, με συγκεκριμένα κοινωνικοπολιτικά χαρακτηριστικά. Δεν το άλλαξε ένας ξεκομμένος δίσκος του 1979 (όσο καλός και να ήταν), όταν το ροκ, διεθνώς, είχε ψοφήσει.

23/2/2023
Λοιπόν εμένα μου αρέσει να αναμοχλεύω τα θέματα και να εμμένω στις εντάσεις και στις κόντρες, επειδή μόνο έτσι παράγεται ουσιαστικό έργο. Μόνο έτσι δημιουργείται διάλογος, που πάει μπροστά τα πράγματα, που κινεί καταστάσεις, που κινητοποιεί κόσμο, ώστε να εκφραστεί κι αυτός, λαμβάνοντας θέση στα ζητήματα, δίχως να καταναλώνει απλώς μασημένη τροφή.
Εγώ γι’ αυτό κάνω προκλητικές αναρτήσεις. Γι’ αυτό κάθε φορά μετά από τέτοια ποστ με σβήνουνε από «φίλο» καμιά δεκαριά, ενώ άλλοι με μπλοκάρουν κτλ. Δηλώνω, δε, με πάσα ειλικρίνεια, πως αυτή τη στιγμή έχω μπλοκαρισμένα μόλις πέντε άτομα, από παλιά – ένα ασήμαντο νούμερο, για το είδος των ποστ που κάνω. (Όχι ουδέτερα πράγματα εδώ, όχι χαϊδέματα, όχι «τα έχουμε καλά με όλους»).
Επανέρχομαι λοιπόν στον δίσκο του Παυλίδη, γιατί έτσι πρέπει. Γιατί, είναι απαράδεκτο, και συμβαίνει συνέχεια, να σκοτωνόμαστε για ένα ζήτημα την μιαν ημέρα και την άλλη να το ξεχνάμε και να πιάνουμε κάτι άλλο.
Οι δίσκοι δεν είναι ασπιρίνες, που τις καταπίνεις τη μία μετά την άλλη. Η ζωή τους δεν έχει όριο. Είναι αθάνατοι.
Έτσι λοιπόν σκέφτομαι (δεν λέω ότι θα το κάνω, αλλά το σκέφτομαι σοβαρά) να ξανακούσω τον δίσκο του Παυλίδη και να ξαναγράψω κριτική, όπως την θέλουνε εκείνοι που με κατηγόρησαν για επιθετικό και προκλητικό ύφος.
Να την κάνω μπλαζέ, άνευρη, καθώς πρέπει, κομ ιλ φο, σεβαστική, ανώδυνη, χαλαρή, χωρίς γωνίες, χωρίς προκλητικές απόψεις, με λογική μέσου όρου, ανεκτή απ’ όλους. Σαν τις δικές τους δηλαδή. Να τη διαβάζεις και να μη σου μένει τίποτα. Να την ξεχνάς ενώ τη διαβάζεις, για να σου λένε «μπράβο» εκείνοι που δεν σ’ ενδιαφέρει η γνώμη τους.
Λέω να το δοκιμάσω...

11 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Λοιπόν εμένα μου αρέσει να αναμοχλεύω τα θέματα και να εμμένω στις εντάσεις και στις κόντρες"...

    Nicholas Hatziyiannis
    Ο Ηλίας Φραγκούλης ο κριτικός κινηματογράφου, στο freecinema.gr , μερικές φορές, όχι πάντα, το τονίζω, όποτε οσμιζεται πως η κριτική του θα ενοχλήσει το mainstream, βγάζει διστηλη κριτική με τη δεύτερη, από συνεργάτη του, να είναι "απέναντι" από τη δική του

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άλλο αυτό. Το θέμα είναι να γράφεις ο ίδιος δύο κριτικές και να τις υπογράφεις με το κανονικό σου όνομα (όχι με ψευδώνυμο). Μία για όλους, και μία για τους υποψιασμένους...

    Nicholas Hatziyiannis
    φυσικά, είναι απόλυτα κατανοητό. Ο Ηλίας το κάνει έτσι, χωρίς να αυτοτρολάρεται. Εσύ είμαι βέβαιος πως θα μας "διασκεδάσεις", φαντάζομαι αντιλαμβάνεσαι πως το εννοώ

    Nicholas Hatziyiannis
    μόλις είδα ότι το έκανε χθες!!!!!, μετά από πολύ καιρό. (έψαχνα να βρω αυτό που περιέγραψα και βρέθηκα μπροστά σε φρέσκια κριτική)

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    ο Φραγκούλης ζει για να ενοχλεί και το μέινστριμ και τους ταγμένους του arthouse. Και γι' αυτό τον αγαπαμε.

    Δημήτρης Θ. Νικολάου
    Να μη δοκιμάσεις...Όπως και ο Μαρκόπουλος δεν έπρεπε να "πειραχτεί"......

    Άγις Θεοδωρίδης
    Γιατί να μην πειραχτεί ο Μαρκόπουλος; Τα πάντα μπορούν να πειραχτούν. Το ζήτημα είναι η δημιουργική αξία της νέας μορφής.

    JJ Pallis
    ο Μαρκόπουλος ζήτησε να πειραχτει, τροφή για σκεψη

    Δημήτρης Θ. Νικολάου
    Γιατί δεν θα είναι η αρχική συν- κίνηση....

    Δημήτρης Θ. Νικολάου
    Ο Μαρκόπουλος μπορεί να κάνει ό,τι θελει....και εμείς μπορεί να συγκινηθούμε ή όχι....

    Άγις Θεοδωρίδης
    Μπορεί όμως να οδηγήσει σε μια άλλη συν-κίνηση. Οι διασκευές ή γενικότερα οι επαναπροσεγγισεις έργων δεν αποσκοπούν πάντα στη διατήρηση της αρχικής συγκίνησης αλλά στις δυνατότητες που έχει ένα μεγάλο έργο να μπει σε διαφορετικά πλαίσια, να προσεγγιστεί με άλλη ματιά. Ολόκληρη η ιστορία της τζαζ είναι αυτό το πράγμα.
    Δεν θέλω να πω ότι ο Παυλίδης το πετυχαίνει αυτό, η πρόθεση όμως να "πειράξει" τα τραγούδια, να προτείνει μια αλλη προσέγγιση έξω απο την την παγιωμένη, δεν είναι a priori καταδικαστέα. Δεν είναι εύκολο πράγμα όμως, γιατί η νέα μορφή πρέπει να στέκεται στο ίδιο ύψος καλλιτεχνικά κι ας έχει αλλάξει τα φώτα στη αρχική μορφή.

    Thodoris Nikolaou
    , μα δε διαφωνεί κανείς στο «πείραγμα».
    Το θέμα είναι πώς γίνεται μία διασκευή - επανεκτέλεση - επαναπροσέγγιση, γιατί γίνεται (να υπάρχει δηλαδή καλλιτεχνικό αίτημα στο εγχείρημα) και, κατά τη γνώμη μου, να γίνεται κάτι τέτοιο με σεβασμό τόσο στο μουσικό κομμάτι του τραγουδιού, αλλά κυρίως στο στιχουργικό.
    Αυτό κατάλαβα και από την ανάλυση του κυρίου Τρούσα, με τον οποίο συμφωνώ και με αυτήν του την ανάρτηση, αλλά και με τις προηγούμενες, που αφορούν στην κριτική τόσο του συγκεκριμένου δίσκου όσο και γενικότερα.

    Haroula Nikolaidou
    Για να δούμε! Μ'αρέσεις

    Michalis Matthaiou
    Δεν καταλαβαίνω τι νόημα εχει αυτό.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχει νόημα για μένα. Χρόνο δεν έχω για να πω ότι θα το κάνω σίγουρα.

    Michalis Matthaiou
    να ξαναγράψεις κριτική, όπως την θέλουνε κάποιοι άλλοι; Γιατί Φώντα μου;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Για το παιγνίδι ρε φίλε. Γιατί δεν μ' αρέσει να παίρνω σοβαρά το ρόλο μου. Όσο και αν αυτά που λέω είναι πολύ σοβαρά.

    Michalis Matthaiou
    Πες το ετσι,αλλά και πάλι χρονοβόρο και μάταιο το βρισκω, γιατι δεν παιρνουν χαμπαρι,περιχαρακωμενοι στην κατ'επίφαση σοβαρότητα της συντεχνιακής υποστήριξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για μένα θα το κάνω, αν το κάνω, και για τους φίλους-αναγνώστες, όχι γι' αυτούς.

      Kostas Drosopoulos
      Το πρόβλημα που έχουμε στην Ελλάδα είναι η έλλειψη κριτικής. Ή "λέγε με Γκαίτε να σε λέω Σιλερ" ή (σπάνια) λιβελος.
      Πρέπει να υπάρχει κριτική.
      Έχει το κόστος της, για εκείνον που την γράφει, [σε καμία περίπτωση εμπλοκή με δικαστικές υποθέσεις, όπως είδαμε η 367 τού Ποινικού μας Κώδικα αναφέρει "δεν συνιστούν άδικη πράξη οι δυσμενείς κρίσεις για επιστημονικές, καλλιτεχνικες ή επαγγελματικές εργασίες"- τα περί "με αυτά που έγραψες θα σε πάω στα δικαστήρια" είναι λεονταρισμοι:αφενός έχει κόστος η προσφυγή στην δικαιοσύνη αφετέρου υπάρχει η ψευδής καταμηνυση κλπ] αλλά προστατεύει τον αποδέκτη τής (όποιας) δημιουργίας.

      Karameros Christos
      αυτό θα ήταν πολύ ωραίο πάντως να το κάνεις !! 2 κριτικές και να ψάχνουμε να βρούμε το γίνεται!!!

      Stylianos Gabriel
      Λοιπόν εγώ τον μόνο "Παυλίδη" που ξέρω είναι αυτόν με τις σοκολάτες και την "Μερέντα" και δεν δέχομαι κουβέντα!!!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ποιος είναι πάλι αυτός;

      Miltos Marathon
      Οι κριτικές που κάνεις αγαπητέ Φώντα θεωρώ πως είναι αντικειμενικές ..... όσο τουλάχιστον σου επιτρέπει ο χρόνος που διαθέτεις για να κάνεις μια σχολαστική ακρόαση στο εκάστοτε άλμπουμ... είμαι σίγουρος δε ότι ο αριθμός άλμπουμ που ακούς η σου στέλνουν είναι πολύ μεγάλος ! Αυτό το γράφω ως άνθρωπος που από το Jazz&Τζάζ ακόμη παρουσιάζεις το μουσικό μου υλικό... (Να διευκρινίσω εδώ πως ναι είμαι ψώνιο ως καλλιτέχνης αλλά αντικειμενικά γνωρίζω τα υπέρ και τα κατά μου και αποδέχομαι κάθε ειλικρινή κριτική ... Αν είσαι μουσικός και σε κάθε κριτική που λαμβάνεις σταματάς την μουσική τότε βράστα και άστα... αν είσαι ακροατής και δεν έχεις κριτική ικανότητα τότε άστα και βράστα!) Επομένως εκφράσου ελεύθερα φίλε μου και μη μασάς... dip!

      Nico Fassbinder
      Κομ ιλ φο? Τι' ναι τούτο, Φώντα? Εάν είναι γλυκό, θέλω δυό κομμάτια!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://el.wiktionary.org/.../%CE%BA%CE%BF%CE%BC_%CE%B9...
      κομ ιλ φο – Βικιλεξικό

      Nico Fassbinder
      Εμένα το "καθώς πρέπει"...γλυκό μ' ενδιαφέρει, φίλε Φώντα! Εάν σκαρώσεις τίποτα, κράτα μου - τουλάχιστον - δυό κομμάτια!

      Patritsopoulos Nikos
      να στρωσουν κωλο για να γραψουν κανα καινουργιο
      με το συμπαθιο

      Γιώργος Σκιάς
      Οι δίσκοι είναι όντως αθάνατοι, είναι όμως και προ πολλού πεθαμένοι. Είναι ένα παράδοξο και βέβαια είναι πολύ λυπηρό. Η εκ νέου κριτική είναι ενδιαφέρουσα ιδέα, αλλά θα πρότεινα να έχει επετειακό χαρακτήρα, τύπου ένα χρόνο μετά ή κάτι τέτοιο. Πάντως θεωρώ ότι γράψατε αυτά που οφείλατε να γράψετε κι όποιος κατάλαβε κατάλαβε.

      Nikos Pitloglou
      Είμαι σίγουρος ότι δε θα δοκιμάσεις να κάνεις κάτι που δε θα είσαι ο εαυτός σου.

      Nikos Athanassiu
      Διασκευές; Modern sounds in country and western music οπου η διασκευή ειναι καλυτερη απο το οριτζιναλ... Πάρε πια το δρόμο σου, Νινου...

      Andreas Frogoudakis
      κομ ιλ φο; μμμμ πετριδη θυμιζει

      Takis Akkos
      Φώντα πάτα το κουμπί!

      Ναταλία Ρασούλη
      "να σου λένε μπράβο εκείνοι που δεν σε ενδιαφέρει η γνώμη τους".. Εφιάλτης

      Ανδρεας Σουτης
      "Μπλαζέ, άνευρη". Σαν την προσπάθεια του Παυλίδη. Μάλλον δεν χρειάζεται άλλη κριτική για έναν δίσκο που δεν θα μείνει αθάνατος, αλλά θα ξεχαστεί πολύ γρήγορα.

      Stamatis Tsolelis
      Μην το κανεις!!Αν μη τι αλλο η γνωμη σου μετραει περισσοτερο απο οποιονδήποτε στο ταξιδι της μουσικής.Γιατι να υποκριθεις για να αρέσεις; Όχι.Οι επικριτες παντα θα υπάρχουν.Ειναι αδυνατον να συμφωνησουν ολοι μαζι μας αυτο δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι θα γραφουμε πραγματα που δεν μας εκφραζουν για να αρέσουμε.Θα κανουμε οτι μας λεει η γνωση και η συνειδηση μας κι αν αρέσουμε, αρεσαμε.Αυτο πιστεύω.Εχω γινει πολλές φορες κακος σε κριτικες μου παρολο που δεν είμαι ειδήμων αλλα τουλαχιστον δεν επεσα στο επιπεδο να μισησω τον εαυτο μου για την υποκρισια και ευτυχως τις περισσότερες φορες στην πορεία επαληθευτηκα.

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Μπάμπης ο Φλου: Γιατί ο δίσκος του Σιδηρόπουλου με τους Σπυριδούλα άλλαξε το ελληνόφωνο ροκ<<"...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=Q3x2lLosq4c
    Θανάσης Γκαϊφύλλιας - Πάρε Με, Ταξιδιώτη | Official Audio Release

    John Drake
    Φυσικά και ισχύουν όσα γράφεις ωστόσο το "Φλου" εισάγει μια εντελώς καινούργια τάση στο ελληνόφωνο ροκ ανοίγοντας την πόρτα σε συγκροτήματα όπως οι "Τρυπες" να εισέλθουν στον παράδοξο, πλέον, κόσμο του...
    Η σημαντικότητα ενός έργου αξιολογήται από την απήχηση που έχει άλλα κρίνεται από το εύρος των καλλιτεχνών που επηρεάζει...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τις Τρύπες τις επηρέασε κυρίως ο ήχος από το Εν Λευκώ, όχι από το Φλου, που είναι πιο "έντεχνο". Εγώ δεν πιστεύω ότι το Φλου επηρέασε ιδιαίτερα. Στην εποχή του δε καθόλου, καθώς πούλησε λίγο. Αλλά θα έχουμε την ευκαιρία να τα πούμε αυτά και στο μέλλον.

    Hermis Kefalas
    Το φλου και γενικά ο Σιδηρόπουλος, πιο πολύ επηρέασε 40ριδες σήμερα καλλιτέχνες παρά τις Τρύπες και αλλα αντίστοιχα συγκροτήματα. Αν ρωτήσεις αντίστοιχα 40ριδες αν ξέρουν Γκαϊφύλλια, Κωχ, Πελομα και Ρωμανό θα σε κοιτάζουν σαν Κινέζο!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    To έχω πει και παλιότερα αυτό πως ο Σιδηρό επηρέασε πιο πολύ τους έντεχνους μετά το '90, κάτι Θηβαίους, Πασχαλίδηδες κ.λπ. παρά το ροκ.

    John Drake
    αναφέρομαι σε κομμάτια όπως τα, Η ώρα του staff Και Τω αγνώστω Θεώ.
    Οπωσδήποτε και αυτή η κουβέντα πρέπει να γίνει δια ζώσης και όχι 'δω μέσα!!!

    Panagiotis Rillos
    Μάλιστα, δεν δεχόμαστε ούτε τα λόγια του ιδίου Γιάννη Αγγελάκα περί Φλου και επιρροής του στις Τρύπες...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εγώ είπα αυτό που ακούω. Στο πρώτο Τρύπες ακούω πιο πολύ Εν Λευκώ, σαν ήχος, παρά Φλου, που είναι πιο έντεχνο, με πιάνα, τρομπόνια, τρομπέτες, βιολιά, γυναικείες φωνές κ.λπ.

    John Drake
    αυτές εινσι υπέροχες συζητήσεις που γίνονται κάποιο απομεσήμερο του Αυγούστου με συντροφιά παγωμένες Φιξ!!!

    Panagiotis Rillos
    και εγώ απλά τι ανέφερε ο ίδιος (βασικός δημιουργός των Τρυπών).
    Χαρακτηριστικά "το Φλου είναι οριακός δίσκος για όλους μας".
    Νο offence και δεν συμφωνούμε.. Όλα καλά!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Άλλο αυτό, και άλλο αυτό που λέω εγώ.

    Maria Pappa
    ίσως τους επηρέασε στον ελληνικό στίχο επειδή ούτε εγώ ακούω Σιδηρόπουλο στις Τρύπες.

    Nikos Kouteris
    Μόνο εμείς Φωντα ασχολιομαστε ακόμα με ελληνόφωνο ροκ και μπούρδες, ούτε καν οι Βαλκάνιοι δεν είχαν τέτοια θέματα το 1979, σιγα τον δισκο

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Παντού υπήρχε ο προβληματισμός να τραγουδάς αγγλικά ή στη γλώσσα σου. Και στα Βαλκάνια έχουμε και τα δύο. Όσο πιο ισχυρή είναι μια εθνική κουλτούρα τόσο πιο έντονες είναι και οι αντιπαλότητες. Όσον αφορά στο δίσκο τώρα, είναι ένας δίσκος που έπρεπε να βγει το '72 και βγήκε το '79. Τα τραγούδια του Σιδηρό με Δάμωνα & Φιντία και Μπουρμπούλια για μένα είναι πιο σημαντικά από το Φλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άγις Θεοδωρίδης
      Μιας και πήγε η κουβέντα στο Εν Λευκώ ιδού η κριτική του Κώστα Λυμπερόπουλου στον Ήχο το 1982:
      Φαινομενικά η σκουπιδοαισθητική (Trash Aesthetics) – εκείνη η καλλιτεχνική δηλαδή έκφραση της οποίας οι εκφάνσεις είναι σε άμεση σχέση με θέματα ταμπού όπως η βία, το σεξ ή τα ναρκωτικά – είναι ένα ξέφραγο αμπέλι. Ενα ευρύτατο φάσμα στους κόλπους του οποίου έχει θέση κάθε καρυδιάς καρύδι. Απ’ τον Μπουκόφσκι ως την Ξαβιέρα Χολάντερ και τους διηγηματογράφους των Swedish Erotica … από τον Paul Motissey μέχρι τον δικό μας Γκουσγκούνη… Υπάρχει όμως κι εδώ αυτή η ανεξίτηλη διαχωριστική γραμμή που διαφοροποιεί τον δημιουργό απ’ τον ατάλαντο, τον ειλικρινή καλλιτέχνη από τον ευκαιριακό ωφελιμιστή, την διάνοια από τον κρετίνο: είναι το χάρισμα του να χειρίζεσαι θέματα δυναμίτες μ’ ένα τέτοιο τρόπο που δείχνοντάς τα αμείλικτα κι αποτρόπαια στη γύμνια τους να τα καθιστάς ελκυστικά χωρίς να τα ωραιοποιείς, να τους δίνεις χάρη χωρίς να τα αποδυναμώνεις, να τα δίνεις έτσι που να είναι τρομερά χωρίς να είναι ταυτόχρονα κι επικίνδυνα.
      Ο Παύλος Σιδηρόπουλος και οι Απροσάρμοστοι δεν φαίνονται να διαθέτουν αυτό το χάρισμα: Το “ΕΝ ΛΕΥΚΩ” τους δεν δείχνει σαν τίποτα περισσότερο από μια προσπάθεια να μας πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες.
      Το μόνο που καταφέρνει είναι να αιτιολογήσει το όνομά τους: Απροσάρμοστοι. Οχι κοινωνικά, κάθε άλλο: Τα παιδιά με τον άλφα ή βήτα τρόπο τη… “βρίσκουν” μέσα στην όλη φτιάξη που λέγεται κοινωνία, έχουν και γκόμενες έστω και βιτσιόζες ή “αντεργκράουντ με στρας” και πάνε κάθε καλοκαίρι διακοπές όπως όλοι – ή περίπου – οι προσαρμοσμένοι.
      Αλλού είναι απροσάρμοστοι. Μουσικά π.χ. έχουν σταματήσει γύρω στην εποχή του “Rock n’ Roll Animal” του Lou Reed. Στιχουργικά – κι εδώ είναι που μπαίνει η σκουπιδοαισθητική στο χορό – βρίσκονται στις ίδιες πάνω κάτω περιοχές στις οποίες έκοβε βόλτες η σκέψη του Reed την ίδια εκείνη εποχή, κύρια με το “Satellite of love” το “Heroine” – αναμορφωμένο και παρφουμαρισμένο με μπόλικο ηλεκτρισμό και χεβιμεταλικά solos – και το “Vicious”. Στο σύνολό τους φαντάζουν ολοκληρωτικά ανίκανοι να συντονιστούν/προσαρμοστούν στην σημερινή πραγματικότητα. Ετσι, από την πρώτη μέχρι την τελευταία στροφή του δίσκου δεχόμαστε κατάμουτρα ένα ελεεινό άκουσμα που μόνο rock n’ roll δεν είναι: μια μουσική που δεν δείχνει να θέλει τίποτα, μια μουσική ανίκανη να υπερασπίσει ή να διεκδικήσει το παραμικρό, ένα κακότεχνο, ατσούμπαλο, επώδυνο και ανηλεές γκάπα γκούπα που θυμίζει άμαξα της Wells-Fargo καθώς δέχεται επίθεση των Κομάντσι του Μονόφθαλμου Αετού στο Far West. Αλλού ικετεύεις για έλεος κι αλλού είσαι έτοιμος να υπογράψεις ότι κάποιος έσβυσε τα φώτα του studio την ώρα που οι “απροσάρμοστοι” έπαιζαν και αυτοί οι ταλαίπωροι δεν μπορούσαν να βρουν το δρόμο προς την πόρτα.
      Οσο για τους στίχους, επί μισή και πλέον ώρα τα παιδιά μας μιλούν συνέχεια: α. για γυναίκες μ’ ένα στυλ που θυμίζει ξεζουμισμένο αρχικά, “φτυσμένο” στη συνέχεια, δικαιομένο (έχει καμιά σημασία;) τελικά macho που σαρκάζει σε μπανάλ τόνους τύπου “στα λεγα- εγώ – μα – δε – με – άκουγες – φα – ‘την – τώρα – για – να – μάθεις” και άλλα τέτοια. β. για τις χάρες της “ασπρούλας” δίδας Η, μ’ έναν τόσο φτηνό, ανεύθυνο όσο και επικίνδυνο τρόπο, ικανό να κάνει τέτοιο κακό στους μικρότερους, όσο ίσως τα φωτορομάντσα στις ταλαίπωρες κι εγκαταλειμμένες απ’ όλους και όλα μαθητευόμενες κομμωτριούλες, κοπτοραπτούδες, μοδιστρόνια και τα σχετικά. Είναι ντροπή. Τόσο όσο είναι ουτοπία το να πιστεύεις, ότι ζώντας μ’ έναν άλφα τρόπο, αυτό σε κάνει αυτόματα και αυθεντικό ροκενρολίστα. Προσωπικά προς τον Παύλο: “I can see you ‘ve got the blues in your alligator shoes”.
      Κώστας Λυμπερόπουλος, περιοδικό Ήχος, τεύχος 115, Οκτώβριος 1982
      Παρεμπιπτόντως, αναφέρω οτι ο δίσκος αντιμετώπισε προβλήματα λογοκρισίας για προτροπή στη χρήση ναρκωτικών και για προσβολή της δημοσίας αιδούς.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Να μη σου πω τι θα άκουγε σήμερα εδώ μέσα μια τέτοια κριτική. Εγώ συμφωνώ χοντρικά με αυτά που λέει.

      Διαγραφή
    2. Yannis Fyssas
      'Ολα τα λεφτά εδώ!
      Με τετοια σχόλια, παω να ακουσω τον δισκο για πρώτη φορά και ...βόηθα παναγιά
      https://www.youtube.com/watch?v=GcmgrGQQjcA
      ΠΑΥΛΟΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ & ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ - Φλου (full album 1978)

      Άγις Θεοδωρίδης
      Η κριτική που ανέβασα είναι για το Εν Λευκώ. Νομίζω ότι μουσικά το άλμπουμ Φλου είναι πιο ψαγμένο. Εγώ μεγάλωσα με αυτά. Το Εν Λευκώ δεν μπορώ πια να το ακούσω, με στενοχωρεί, είναι ολόκληρο για την πρέζα. Αν θες όμως να δεις τι είναι η πρέζα οι στίχοι του είναι αρκετοί. Αν θες να δεις τι νιώθουν αυτές οι ψυχές ο Σιδηρόπουλος τα λέει όλα, είναι ακόμη μέσα στη ρομαντικοποίηση της φάσης, της ψευδαίσθησης του ελέγχου, "φύκια για μεταξωτές κορδέλες". Βιώνει όμως την εξαθλίωση και την τραγουδάει. Τη νιώθει τη μαλακία, αλλά δεν πάει παρακάτω είναι εγκλωβισμένος στη σαγήνη. Είναι τραγικός δίσκος, γιατί είναι αυτή η γνώση ότι αυτός ο δρόμος έχει πόνο και αθλιότητα, να κοιμάσαι στα σκουπίδια σαν σκουπίδι αλλά τα ίδια σου τα κύτταρα να λαχταρούν την άλλη μια φορά και την άλλη μια φορά μέχρι να γίνεις σκιάχτρο. Ο Σιδηρόπουλος ο ίδιος είναι μια τραγική φιγούρα γιατί βγήκε από την πρέζα, ο θάνατος όμως της μητέρας του τον συνέτριψε, δεν ήταν δύσκολο να ξαναπέσει. Είναι μεγάλη παραμύθα, άπαξ και αρρωστήσεις ακόμη κι όταν βγεις ο αγώνας πολλές φορές συνεχίζεται.
      Είναι πολύ μεγάλη η κουβέντα γιατί αυτά τα παιδιά είναι η πίσω πλευρά της βιτρίνας της κοινωνίας μας. Το ζήτημα είναι πρωτίστως κοινωνικό αλλά και ειδικά ταξικό.

      Vassilis Serafimakis
      Tρομερή κριτική, τόσο γιά την διεισδυτικότητα της όσο και γιά την τόλμη της (γιά κείνη την εποχή ειδικά). Σκληρές αλήθειες.
      ΥΓ Γιά το machismo που διατρέχει το Ελληνικό ροκ σε κάθε του φάση θα χρειαζόταν ειδική εργασία κατά τη γνώμη μου.
      Ψάχνοντας γιά αντιδράσεις στην κριτική Λιμπερόπουλου (που δεν την ήξερα) πέφτω πάνω σε χαζομάρες:
      "Δεν θα μπω στην λογική να καταλάβω γιατί όλες αυτές οι πικρόχολες λέξεις, αλλά θα πω ότι, εφόσον ένα περιοδικό έχει μια συγκεκριμένη μουσική ταυτότητα, γιατί πρέπει να κάτσει να ασχοληθεί με κάτι έξω από τα νερά του;" (rockap gr)
      Δηλαδή μόνο σε μία ειδικότητα έκαστος. Αντε, με το καλό και σωματεία, πχ Ενωση Κριτικών Μέταλ!
      Στο ίδιο : "Οι Απροσάρμοστοι ήταν απών από το αφιέρωμα"

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      To θέμα με τον Σιδηρό είναι ότι θυματοποίησε τον εαυτό του. Του άρεσε να εμφανίζεται σαν θύμα του συστήματος. Τα τραγούδια του στη γενικότητα είναι περιθωριακά, και όχι λαϊκά. Δεν αφορούν τον πολύ κόσμο εννοώ. Αφορούν κάποιες περιθωριακές ομάδες. Και σαν περιθωριακά δεν θα μπορούσε να επηρεάσουν βαθιά τους πολλούς. Και επηρέασαν περισσότερο μετά θάνατον, λόγω του τεχνητού μπουμ που έγινε τότε. Ο Πουλικάκος, ας πούμε, από χειρότερες θέσεις (φυλακίσεις, επίσης ναρκωτικά κ.λπ.) έγραφε πάντοτε τραγούδια για όλους (πέραν του ότι είχε και τον αυτοσαρκασμό, το χιούμορ κ.λπ.). Δεν κάθισε να μας λέει για την... κακούργα την ηρωίνη και την ώρα του σταφ (που τα είχαν πει κάτι δεκαετίες πριν, και πολύ καλύτερα, άλλοι έξω - μα ακόμη μπλουζίστες και ρεμπέτες). Αυτή είναι η διαφορά.

      Διαγραφή
    3. Άγις Θεοδωρίδης
      Είναι η ηρωίνη, είναι αρρώστια, αν μπεις είναι δύσκολο να βγεις, η αυτοθυματοποίηση είναι κοινό χαρακτηριστικό, είναι αυτό που σε κρατάει κι αυτό που σε βυθίζει. Το ξέρεις, αλλά ο πόνος σε καθηλώνει και η μόνη δηθεν απάντηση είναι η αυτοθυματοποίηση, γιατί νοιώθεις ανήμπορος να βγεις, πρέπει να βρεις έστω μία δικαιολογία και πιάνεσαι από την απόλυτη αδυναμία. Σε κατακλύζει η αδυναμία και ο πόνος, υπάρχεις πια για το κυνήγι της επόμενης δόσης, τίποτα άλλο δεν έχει σημασία, είσαι μέσα στη λάσπη, το ξέρεις και το μόνο που έχει σημασία είναι να μπορείς να σηκώνεις το κεφάλι να παίρνεις μια ανάσα και να ξαναβουτας στη λάσπη. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές πρέπει να φας χώμα, να δεις το θάνατο κατάματα για να σου κάνει μέσα σου ένα κλικ και να πεις δεν πάει άλλο, να μπεις σε μια κοινότητα. Είναι πολλά τα θέματα και το κράτος είναι ξεφτιλισμένο. Ενα βασικό ζητημα είναι η σαβούρα που κυκλοφορεί στις πιάτσες. Εννοείται ότι μια λύση είναι η δωρεάν χορήγηση καθαρών δόσεων σε κέντρα νόμιμης λήψης. Ειμαστε πολυ υποκριτες ως κοινωνία να κανουμε οτι δεν βλέπουμε. Τέλος πάντων πάει αλλού ή συζήτηση.

      •Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Τέλος πάντων πάει αλλού ή συζήτηση.<<
      Όντως.

      Kostas Giannakis
      οι Τρυπες παντως είναι αλλη εποχή εντελώς, ηταν καταρχας new wave..δε βλεπω καποια επιρροή απο Σιδηροπουλο, εκτος αν το χουν πει αυτοί

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Το πρώτο τρύπες κινείται στα χνάρια του Εν Λευκώ, δηλαδή εγώ το βλέπω σαν μια πιο επεξεργασμένη συνέχειά του, σαν ήχος, με καλύτερη παραγωγή κ.λπ. - καμία σχέση με new wave. Μετά πήγαν και πιο πέρα...

      Kostas Giannakis
      πρωτο δισκο τους εννοεις αυτον που βγαλανε το 85? ταξιδιαρα ψυχη κλπ?

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      αυτός είναι ο πρώτος

      Nickos Ventouras
      οι Τρύπες δεν ήταν περισσότερο Gang of Four α λα Ελληνικά; Ενώ το Εν Λευκώ είναι πιο "pub rock/ ροκ" Dr Feelgood κλπ, ακόμα και ροκενρολια (Χωρις Αιτία)
      Έχουνε πάντως και κάτι κοινά, κυρίως στην κάπως βασική παραγωγή και ίσως στο μπάσο, που έχει και κάτι προς το φάνκι στιγμές στιγμές...

      Kostas Giannakis
      σωστο, ως και ψιλοαντιγραφές είχαν κάνει

      Άγις Θεοδωρίδης
      Έχεις απόλυτο δίκιο. Ήδη από τον πρώτο τους δίσκο είναι αναγνωρίσιμες οι post punk επιρροές. Ίσως είναι ένας μεταιχμιακός δίσκος, που δηλώνει ενα πέρασμα σε μια άλλη εποχή γιατί μεσα του υπάρχουν και οι ήχοι στους οποίους αναφέρεται ο Φώντας, από το Εν Λευκώ π.χ

      Kostas Giannakis
      Δε το θεωρω πάντως λάθος να θεωρειται δισκος σταθμος το Φλου, αν και εχω επίσης μεγάλη εκτίμηση για τους Πελομα.. απο κει πέρα βέβαια παρήκμασε το κλασικό ροκ διεθνως

      Vassilis Serafimakis
      "Το ελληνόφωνο ροκ το άλλαξαν οι δίσκοι του Σαββόπουλου, του Ρωμανού, των Πελόμα Μποκιού, τα τραγούδια του Εξαδάκτυλου, του Γκαϊφύλλια και της Κωχ (δεν ξέρω αν ξεχνάω τώρα κάποιον) στις αρχές της δεκαετίας του ’70. Το άλλαξε μια συγκεκριμένη εποχή, δηλαδή, με συγκεκριμένα κοινωνικοπολιτικά χαρακτηριστικά."
      Τελεία και παύλα.

      Nikos Mitrogiannopoulos
      Πραγματικά δεν ξέρω πόσο πούλησε το Φλου. Ωστόσο θυμάμαι, και μιλάω αποκλειστικά από την θέση του ακροατή, χωρίς κριτικές βλέψεις, πως για εμάς, μιλάω για εμένα και την παρέα μου υποθέτοντας πως δεν αποτελούμε εξαίρεση στην Ελλάδα, που μπαίναμε τότε στην εφηβεία, το Φλου έπεσε σαν πυρηνική βόμβα. Την ίδια πάνω κάτω εποχή με το Sultans of swing και το Logical song. Από εκεί και έπειτα αρχίσαμε να "την ψάχνουμε" και πήγαμε ανάποδα: από τον Σιδηρόπουλο βγήκαμε στον Σαββόπουλο και τους Πέλομα Μποκιού, για παράδειγμα. Είχαμε μάλιστα την τάση το ροκ να το αντιμετωπίζουμε σαν κάτι ενιαίο από τη στιγμή που το αποτέλεσμα πάνω μας και μέσα μας ήταν ίδιο. Δεν σκεφτήκαμε ποτέ ότι ο Σιδηρόπουλος του 1979 δεν έχει σχέση με τον γερό Μαθιό π.χ. του "Δάμων και Φιντίας". Μετά ειναι αλήθεια αισθανθήκαμε πως δεν ήταν ίδια τα πράγματα. Θέλω να πω, δεν ξέρω αν ήταν ένας δίσκος αποκομμένος. Νομίζω όμως ότι ήταν το κύκνειο άσμα μιας εποχής, το γκραν φινάλε, ας πούμε. Και ήταν όμορφο, γι' αυτό και πιο στενάχωρο. Αυτά, με την επισήμανση πως δεν διαφωνώ αλλά προσθέτω μια άποψη.

      Διαγραφή
    4. Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Για μένα σαν κεραυνός αν αιθρία τότε, το 1979, είχαν πέσει η ρεζέρβα του σαββόπουλου και ο σταυρός του νότου. Με τον σαββόπουλο έπαθα δε μεγάλο σοκ, γιατί δεν τον είχα ξανακούσει. Το φλου το άκουσα λίγο αργότερα, μέσα στο 1980 και μου άρεσε. Κάποια τραγούδια τα θεωρούσα και τα θεωρώ πολύ καλά, φοβερά. Όμως φτάνουν τα προσωπικά... Εδώ τώρα γράφουμε έχοντας κατά νου όλο το κάδρο. Όλο το υλικό και όλες τις δεκαετίες.

      Miltiadis Kordas
      To φλου το άκουσα περίπου το 1980. 12 ετών. Όπως και τη ρεζέρβα. Το σταυρό του νότου αργότερα , το 1985 (είχε προηγηθεί ο δίσκος του Μικρούτσικου με τον Μπρέχτ, τον άκουσα νωρίτερα). Για μένα το Φλου ήταν είναι και θα είναι ο απόλυτος ελληνικός ροκ δίσκος. Όσα χρόνια και να περάσουν.Το μού πες θα φύγεις έχει το καλύτερο σόλο κιθάρας στα ελληνικά lp. Και τα σκοτεινά κομμάτια του δίσκου αποδίδουν ανυπέρβλητα το κλίμα της δεκαετίας του 70 (σταχτί και κίτρινο, όπως οι φωτογραφίες). Βέβαια και ο Σαββόπουλος σπουδαίος αλλά ..άλλες προσλαμβάνουσες.

      Σπυρέας Σιδ
      το σόλο του μου πες θα φυγω ειναι αρρωστια. Οπως και το ατσαλο αλλα ταυτοχρονα to the point νευρικό drumming

      Konstantinos Kottis
      Η κρίση σου Φώντα για το όλο κάδρο είναι εύστοχη. Το Φλού πάντως είναι από τους ελάχιστους δίσκους ροκ που ακούγουνται από το πρώτο ως το τελευταίο τραγούδι. Είναι σταθμός για το ελληνικό τραγούδι, μάλλον όμως αποβίβασης και έχει μέσα φοβερά κομμάτια, όπως το "Στην Κ". Ό΄τι και αν έκανε μετά ο Σιδηρόπουλος ήταν φύκια για μεταξωτές κορδέλες, σε αυτό συμφωνώ με την κατά τα άλλα απαξιωτική κριτική, συνήθη στο ύφος αυτό εκείνα τα χρόνια. Εξάλλου οι περισσότεροι μουσικοκριτικοί στην Ελλάδα χολή και για τα μεγάλα έργα του Μίκη και του Μάνου ρίχνουν. Εκεί που διαφέρεις εσύ, είναι πως ξέρεις καλά και το "όλο κάδρο¨ ενώ δεν είσαι ελιτιστής και απαξιωτικός. Τώρα αυτό με το ροκ που έληξε το ακούω συχνά, οπότε αναρωτιέμαι: το ροκ είναι μόνο ΄60 και ΄70; ΥΓ: Σε επίπεδο επιρροής αμφιβάλω αν επηρέασε το "Φλού" τους Έλληνες ροκ καλλιτέχνες. Ίσως μόνο συνθέτες και τραγουδοποιούς που έγραψαν ροκ στον Παπακωνσταντίνου τα πρώτα χρόνια του ΄80. Ο δίσκος πάντως έμεινε γιατί έχει δεδομένη ποιότητα και καλή φωνή, ένα σημείο που τα ροκ συγκροτήματα, ακόμα και οι Socrates "μπάζουν".

      Antonis Tsoukatos
      Δεν άλλαξε τίποτα μουσικά - παρ' αυτά όμως έριξε φως σε ένα από τα περιθώρια της Αθηναϊκής κοινωνίας. Οι δική μου γενιά ήταν φλομωμένη από Φίνος, Καραγιάννης-Καρατζόπουλος, πρασινοφρουρούς κτλ, συνθ-ποπ από παντού και ξεφτυλο-λαικά. Και γι' αυτό, στη δικιά μου συνείδηση τουλάχιστον, ένας από τους "εναλλακτικούς" καλλιτέχνες της εποχής ήταν ο Σιδηροπουλος, θύμα το εαυτού του ή όχι.
      Σε ότι άφορα τη Ροκ στην Ελλάδα, εγώ θα ξαναπώ (νομίζω πως το έχω γράψει πάλι εδώ) πως το "Άντε και καλή τύχη μάγκες"(αν και φυσικά δεν είναι στο 'Φλου') ίσως να είναι το καλύτερο "ριφ" στην Ελληνική ροκ.
      Τελείως άσχετο, τι ξέρουμε για την Φλερύ Νταντωνακη? Φανταστική φωνή!

      Athena Delcosta στον Άγις Θεοδωρίδης
      Ο,τι καλύτερο έχει γράψει έβερ κάποιος για το δίσκο.
      Αγαπάμε Κώστα Λυμπερόπουλο ανέκαθεν και μάλιστα πολύ.

      Panagiotis Rillos
      Σωστά γιατί κάθε ρεύμα έχει ΜΌΝΟ ΜΙΑ αλλαγή... Καμία άλλη δεν επιδέχεται..

      Takis Akkos
      Είμαι περίεργος τι μουσική θα έκανε ο Παύλος αν ζούσε σήμερα.Ο Μήτσος ανέκαθεν ήταν Ζαππικός και φαίνεται κ στα νέα του κομμάτια που θα κυκλοφορήσουν σύντομα. Το εν λευκώ είναι παραγωγή του Μήτσου τον συμβουλευόταν ο Π.-Και οι δύο ξέρανε πολύ καλά το σπορ για την Η. θεματική του δισκου.Ο Lou Reed είναι σταθερά για να πατήσεις μουσικά κ όχι μόνο.Ο Μ. ακόμα κ σήμερα παίζει Velvet εξαιρετικά.Μπορει κι ο Π.αν την έβγαζε καθαρή.Ο Παύλος είναι εμβληματική και επιδραστικη περσόνα για τη ντόπια σκηνή.Ειμαι από εκείνη τη γενιά που τρέχαμε 300 άνθρωποι να τον ακούσουμε όπου έπαιζε.Οι νεώτεροι έχουν άλλες προσλαμβάνουσες.
      Μια διορθωση στο προηγούμενο μου ποστ.Ο Μ. είχε συμβουλευτικό ρόλο στο Εν λευκώ.Παραγωγη έκανε στο zorba the freak.

      το Κουτοί μη Τόποι
      https://www.youtube.com/watch?v=mGvNfhEPQ40
      2002 Ασβεστόπουλος Ηλίας Σιδερένιος άνθρωπος (ολόκληρος ο δίσκος )

      Διαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "Τι να διασκευάσεις ρε φίλε τώρα εδώ πέρα; Υπογράφεις απλώς την καταδίκη σου..."...

    Yiannis Stefanakos
    Σε κάτι τέτοια χρειάζεται στικερ "μην εγγίζετε"

    Nikos Michelarakis
    Πρώτη φορά ακούω στιχουργικά θηλυκό του χάρου, χαροντισσα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    υπάρχουν κι άλλα, και χαροπαίδια υπάρχουν https://www.youtube.com/watch?v=oTuJKq1RCq4
    Του θάνατου παράγγειλα - Ν.Ξυλούρης,Χρύσανθος με στίχους

    Giorgis Gavalas
    https://www.youtube.com/watch?v=OzR3t_7rKso
    ΨΑΡΑΝΤΩΝΗΣ- Η ΧΑΡΟΝΤΙΣΣΑ / ΣΥΡΤΟ

    Nikos Zozos
    άλλο χρυσωρυχείο κι αυτός ο Χάλαρης!

    Νικος Μαργαρωνης
    Σωστός...

    Koma Gaeshi
    Δεν ξέρω... ίσως κάτι στο ύφος των Villagers of Ioannina City να αναδείκνυε κάποιες πλευρές του κομματιού ... ο ρυθμός έχει κάτι που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από στονεράδες

    Vagelis Avgidis
    Ήταν πολύ μπροστά αυτό το τραγούδι! Δεν χρειάζεται καμμία διασκευή…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το «1940» ή «Πόσα χρόνια δίσεχτα» του Γιάννη Μαρκόπουλου και του Κ.Χ. Μύρη από το «Χρονικό» (1970) δεν το πόσταρα τυχαίως το απόγευμα"...

    Tatiana Iordanidou
    Φώντα ευχαριστούμε από καρδιάς και για την οπτική σου και για αυτούς τους θησαυρούς...

    Giorgos Kyriazis
    Είναι πραγματικά συγκινητικό.

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    Αυτό με τους στίχους για να περάσουν τη λογοκρισία μου το έχει επιβεβαιώσει και ο Μαρκόπουλος καί ο Ελευθερίου και ο Γεωργουσόπουλος. Από 3 μεριές δηλαδή. Έγραφαν συχνά κατεβατα για να χάνονται εκεί μέσα κόβοντας τα πιο ακραία και μέναν πολλά έτσι και πέρναγαν τελικά

    Βέρα Βασιλείου-Πέτσα
    Η μελωδία δεν ξεφεύγει από το πρωτότυπο και η ερμηνεία του(μέσα στην απλότητά της) σου γραπώνει την ψυχή! Πρωταγωνίστρια σε αυτό το ποίημα του Κ.Χ. Μύρη είναι η συγκίνηση, και ο Vanaver κατάφερε να την προκαλέσει. Τέτοια διασκευή( την επικροτείς. Αναρωτήθηκα, ακούοντας το τραγούδι, αν ο Vanaver είναι(ήταν) Έλληνας της Αμερικής.

    Nikos Zozos
    Αληθινή εξόρυξη διαμαντιού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ετοιμάζοντας το κείμενο για τον Νίκο Κοεμτζή και τα φονικά της 25ης Φεβρουαρίου 1973"...

    Nikos Sarros
    Δεν μου ζήτησες; Είχα, όταν ήταν τραγουδιστής στους Playboys

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ήξερα ότι είχες ρε φίλε. Είναι καλύτερη απ' αυτή; Αν κι εγώ ήθελα μία φωτό αρχών του '70, όταν έλεγε λαϊκά πια.

    Nikos Sarros
    είναι από live στο Χαρτούμ το 68

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Τότε ήταν υπολογίσιμο μέγεθος στη νύχτα.
    Φωτογραφίες εποχής στη στήλη του Μηλιάδη στη Βραδυνή, και στην εβδομαδιαία Αθηναϊκές Νύχτες του Ανδρέα Κουβελογιάννη.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Από αλλού το βρήκα αυτό που έβαλα... Αθηναϊκές νύχτες έχω, αλλά δεν τις έψαξα. Καλύφθηκα μ' αυτή...

    Mike Beles
    δεν εβαλες το κειμενο για να μαθουμε την κριση στα κεντρα και που oφειλεται

    Christos Nastos
    Γι'αυτό ακριβώς το λόγο, χαιρόμαστε/απολαμβάνουμε τα post σου...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Ο Κουβελογιάννης είχε τυπώσει ετήσιους τόμους με βιογραφικά μετά φωτογραφιών.

    Alexis Tambouras
    Μπράβο Φώντα για την εξαιρετική παρουσίαση του θέματος . Πληροφορίες για την υποδειγματική προσωπικότητα του Νίκου έτυχε να λάβω κατά σύμπτωση από πρώτο χέρι από έναν συγκρατούμενό του , και πρώην κολλητό μου , από τον πρώτο χρόνο της φυλάκισής του αφού αυτός αποφυλακίστηκε . Από όλους που γνώρισε στη ντούφα μου είχε εξομολογηθεί πως ήταν το καλύτερο παληκάρι -παρ' όλο το άγριο ξύλο που έτρωγε από τους δεσμοφύλακες συστηματικά με τις ώρες χωρίς να λυγίσει στιγμή -μέχρι να κερδίσει τον σεβασμό τους από ένα σημείο κι ύστερα . Πολλά χρόνια αργότερα όταν έμαθα πως τελικά αποφυλακίστηκε τον συναντούσα στο Μοναστηράκι μπροστά από την αρχαία Αγορά ( που πουλούσε το βιβλίο του) σχεδόν κάθε Κυριακή μέχρι που χάθηκε , διότι ήθελα να τον τιμώ σαν βασικό τραγικό ήρωα της Ελληνικής κουλτούρας όπως του άξιζε ! Όπως επάξια υμνήθηκε από την ποίηση , την μουσική και τον κινηματογράφο . Μόνο αυτό που αναφέρεις περί ασιτίας στο τέλος - πιστεύω αποτελεί μελοδραματική υπερβολή και απ'όσα ξέρω δεν ισχύει .

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το είχε πει και ο ίδιος Αλέξη ότι δεν τρεφόταν καλά. Τα λεφτά τού έφταναν για να τρώει μια φορά την ημέρα και αν... φτηνοπράματα, που αγόραζε από τις λαϊκές.

    Alexis Tambouras
    Ωχ !

    Pantelis Tsalouchidis
    Ωραίο σκανάρισμα πάντως, πολύ επαγγελματική δουλειά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Την κριτική του Λυμπερόπουλου στο Φλου τη διάβασα μαθητής σε πρώτο χρόνο και μου έμεινε ανεξίτηλη στη μνήμη αν και ακόμη και σήμερα τη θεωρώ hit and miss που λένε και οι αγγλομαθείς.
    Τα λάθη της είναι χτυπητά. Η πορνογραφία εξ ορισμού δεν έχει καλλιτεχνικές προθέσεις οπότε η σύγκρισή της με έργα που έχουν ΚΑΙ αυτή την άποψη ακόμη κι αν είναι Μαρκήσιος Ντε Σαντ ή Μέγας Ανατολικός, που αναφέρω εγώ κι όχι ο Λυμπερόπουλος, είναι άστοχη.
    Οι Απροσάρμοστοι, τουλάχιστον εδώ, ήταν άπειροι και κοινότυποι αλλά όχι και ανηλεές γκαπα γκουπα.
    Η Η δεν παρουσιάζεται από τον Παύλο όπως λέει η κριτική , ούτε και σεξιστής ήταν ο Σιδηρό παρά τις κάποιες μαλακίες που λέει. Όλοι τα έχουμε πει αυτά για κάποιες γυναίκες.
    Το Εν Λευκώ έχει τους φανς του ακόμη και σήμερα.
    Εγώ θα έλεγα είναι ότι έχει και καλές και κακές στιγμές.
    Όπως και η κριτική του Ήχου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή