Ο Brian
McCarthy είναι άλτο και
σοπράνο σαξοφωνίστας, με το νονέτο του
να αποτελείται περαιτέρω από τους Bill Mobley τρομπέτα, φλούγκελχορν, Daniel Ian Smith τενόρο σαξόφωνο, Stantawn Kendrick τενόρο σαξόφωνο, Cameron MacManus τρομπόνι, Andrew Gutauskas βαρύτονο σαξόφωνο, Matt Aronoff μπάσο, Justin Kauflin πιάνο και
Jared Schonig ντραμς.
Χοντρικώς, συζητάμε για έξι «πνευστούς», συν το πιάνο-μπάσο-ντραμς. Όλοι αυτοί οι μουσικοί θα βρίσκονταν σ’ ένα στούντιο, στο Guildord του Vermont, στις αρχές Απριλίου 2022 προκειμένου να ηχογραφήσουν το “After / Life” [Truth Revolution Recording Collective, 2023], ένα κάπως παράξενο τζαζ άλμπουμ, που έχει όμως νόημα και αξία.
Το παράξενο έχει να κάνει βασικά με το concept που υπάρχει εδώ, το οποίο έχει επιστημονική αφετηρία (και κατάληξη βεβαίως). Είναι λοιπόν το ηλιακό μας σύστημα, έτσι όπως εξελίσσεται από την γέννησή του και πέρα απ’ αυτή, που απασχολεί τον Brian McCarthy, ο οποίος συνθέτει πάνω σ’ αυτό το θέμα οκτώ κομμάτια, που έχουν τίτλους “Nebula”, “The beginning”, “Flux”, “Kepler’s law”, “After / Life suite” (τριμερές) και “Lucy”.
Στο εμπεριστατωμένο ένθετο του άλμπουμ, εν τω μεταξύ, διαβάζεις για κάθε κομμάτι ένα μικρό σημείωμα, το οποίον επεξηγεί το τι και το πώς, ώστε να μπορέσει ο ακροατής να προσανατολιστεί και σε σχέση μ’ εκείνο που έχει στο μυαλό του ο Brian McCarthy, μα και σε σχέση με την μουσική (να δοθεί, δηλαδή, μία κάποια αφετηρία). Έτσι σε σχέση με το “Kepler’s Law” διαβάζουμε:
«Οι νόμοι της κίνησης των πλανητών, που καθορίστηκαν από τον γερμανό αστρονόμο του 17ου αιώνα Johannes Kepler, εξηγούν το πώς περιστρέφονται οι πλανήτες γύρω από τον ήλιο. Σ’ αυτό το κομμάτι, δημιουργώ μια απαλή μελωδία που περιφέρεται γύρω από το μπάσο του Matt Aronoff».
Η ουσία εδώ είναι οι
μελωδίες του McCarthy,
οπωσδήποτε, που είναι απολύτως ευφραδείς, και βεβαίως οι ενορχηστρώσεις των
πνευστών, που διατηρούν καθ’ όλη την εξέλιξη τού άλμπουμ μια συνέπεια, σε σχέση
με τα σολιστικά μέρη, τις συνηχήσεις, τις διαδοχές και τις διαστρωματώσεις.
Έτσι το άλμπουμ
ακούγεται «μαγικό» κάποιες φορές και κομμάτια σαν την σουίτα “After / Life”
και βασικά το τρίτο μέρος της (“Movement III”)
δεν μπορεί παρά να ενθουσιάζουν και με το λυρικό πνεύμα τους, μα και με την
ορμητική ενορχήστρωσή τους.
Επαφή: www.brianmccarthyjazz.com
Χοντρικώς, συζητάμε για έξι «πνευστούς», συν το πιάνο-μπάσο-ντραμς. Όλοι αυτοί οι μουσικοί θα βρίσκονταν σ’ ένα στούντιο, στο Guildord του Vermont, στις αρχές Απριλίου 2022 προκειμένου να ηχογραφήσουν το “After / Life” [Truth Revolution Recording Collective, 2023], ένα κάπως παράξενο τζαζ άλμπουμ, που έχει όμως νόημα και αξία.
Το παράξενο έχει να κάνει βασικά με το concept που υπάρχει εδώ, το οποίο έχει επιστημονική αφετηρία (και κατάληξη βεβαίως). Είναι λοιπόν το ηλιακό μας σύστημα, έτσι όπως εξελίσσεται από την γέννησή του και πέρα απ’ αυτή, που απασχολεί τον Brian McCarthy, ο οποίος συνθέτει πάνω σ’ αυτό το θέμα οκτώ κομμάτια, που έχουν τίτλους “Nebula”, “The beginning”, “Flux”, “Kepler’s law”, “After / Life suite” (τριμερές) και “Lucy”.
Στο εμπεριστατωμένο ένθετο του άλμπουμ, εν τω μεταξύ, διαβάζεις για κάθε κομμάτι ένα μικρό σημείωμα, το οποίον επεξηγεί το τι και το πώς, ώστε να μπορέσει ο ακροατής να προσανατολιστεί και σε σχέση μ’ εκείνο που έχει στο μυαλό του ο Brian McCarthy, μα και σε σχέση με την μουσική (να δοθεί, δηλαδή, μία κάποια αφετηρία). Έτσι σε σχέση με το “Kepler’s Law” διαβάζουμε:
«Οι νόμοι της κίνησης των πλανητών, που καθορίστηκαν από τον γερμανό αστρονόμο του 17ου αιώνα Johannes Kepler, εξηγούν το πώς περιστρέφονται οι πλανήτες γύρω από τον ήλιο. Σ’ αυτό το κομμάτι, δημιουργώ μια απαλή μελωδία που περιφέρεται γύρω από το μπάσο του Matt Aronoff».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου