Οι Agusa
(Mikael Ödesjö
κιθάρες, Jenny Puertas φλάουτο, φωνή, Simon Ström μπάσο,
Roman Andrén πλήκτρα, Nicolás Difonis ντραμς,
κρουστά, φωνή), από την πόλη Malmö της Σουηδίας, είναι μια
ιδιαιτέρως αγαπητή μπάντα στο ελληνικό κοινό – κάτι που φαίνεται, όπως έχουμε ξαναγράψει,
όχι μόνον από το γεγονός πως έχουν παίξει στα μέρη μας επανειλημμένως (Six D.O.G.S, Death Disco...), αλλά και από το γεγονός
πως το άλμπουμ τους “In Concert”
(2018) ήταν γραμμένο στην Death Disco,
στις 9 Δεκ. του 2016. Τα άλμπουμ των Agusa, εν τω μεταξύ, εισάγονται και διανέμονται στην Ελλάδα από
την Sound Effect Records
και αυτό τα κάνει, οπωσδήποτε, περισσότερο προσβάσιμα σε όλους και κυρίως
φθηνότερα (αν συνυπολογίσει κανείς και τα ταχυδρομικά τέλη από το εξωτερικό, που
δεν είναι πλέον λίγα).
Το πιο νέο LP των Agusa αποκαλείται “Noir” [Kommun2, 2024] και είναι σάουντρακ – γραμμένο για την ταινία “Malmö Noir” (2022) του Augustin Sjöberg. Η ταινία καταγράφεται στην IMDb ως “comedy”, “crime” και “mystery” και το στόρι της σε δυο γραμμές είναι το εξής: Ένας ταχυδρόμος αγνοείται στο Μάλμε κι ένας νεαρός ντετέκτιβ από την πόλη Λουντ, κάπως κυνικός, αναλαμβάνει να ερευνήσει την υπόθεση. Δεν ξέρει ότι το Μάλμε, πρωτεύουσα του εγκλήματος της Βόρειας Ευρώπης κι ένα γενικά σκοτεινό μέρος, θα καθορίσει την συμπεριφορά του. Έτσι, όσο πιο βαθιά ψάχνει, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι αποκαλύψεις, που θα τον αναγκάσουν να αμφισβητήσει όχι μόνο τις δικές του προκαταλήψεις, αλλά και την ίδια τη λογική του.
Γι’ αυτή λοιπόν την ταινία συνθέτουν μουσική οι Agusa, και βασικά ορχηστρικά tracks (με κάποιες λίγες φωνές ανάμεσα), μικρής γενικώς διάρκειας (κανένα δεν ξεπερνά τα πέντε λεπτά, ενώ το πιο σύντομο στο χρόνο διαρκεί λιγότερο από ένα λεπτό), τα οποία όμως ακούγονται «σαν ένα». Εννοούμε με αυτό πως η μουσική έχει συνέχεια και πως κάθε επόμενο κομμάτι ξεπηδά από το προηγούμενό του, δημιουργώντας ένα σφιχτό όσο και πνιγηρό ακρόαμα, που φέρνει στο νου τους μεγάλους συμπατριώτες τους από την δεκαετία του ’70, τους Älgarnas Trädgård, και κυρίως τον δίσκο τους “Delayed”.
Οπωσδήποτε το progressive rock και το progressive folk είναι τα «είδη», που έλκουν τους Agusa και κυρίως τους έλκει ένας αξιοζήλευτος όσο και αξεδιάλυτος συνδυασμός τους, μία τήξη αυτών των στυλ, με τα δικά της χαρακτηριστικά, που θα παραμένει πάντα το πιο μεγάλο ατού τους. Βαθιά υποβλητική και πλήρους συναισθηματικής έντασης μουσική, με υπέροχα παιξίματα και με ανατριχιαστικές αλλαγές και κορυφώσεις.
Στα high lights του άλμπουμ, που ακούγεται με διαρκές ενδιαφέρον από την αρχή έως το τέλος του, θα τοποθετούσα τα tracks “Τunnelseende”, “Skånsk rapsodi nr:1”, “Vind för våg”, “Svart på vitt”, “Stad i mörker”, “Bön för Öresund” και “Stad i mörker (repris)”.
Σπουδαίος δίσκος!
Επαφή: www.soundeffect-records.gr, https://agusaband.bandcamp.com/album/noir
Το πιο νέο LP των Agusa αποκαλείται “Noir” [Kommun2, 2024] και είναι σάουντρακ – γραμμένο για την ταινία “Malmö Noir” (2022) του Augustin Sjöberg. Η ταινία καταγράφεται στην IMDb ως “comedy”, “crime” και “mystery” και το στόρι της σε δυο γραμμές είναι το εξής: Ένας ταχυδρόμος αγνοείται στο Μάλμε κι ένας νεαρός ντετέκτιβ από την πόλη Λουντ, κάπως κυνικός, αναλαμβάνει να ερευνήσει την υπόθεση. Δεν ξέρει ότι το Μάλμε, πρωτεύουσα του εγκλήματος της Βόρειας Ευρώπης κι ένα γενικά σκοτεινό μέρος, θα καθορίσει την συμπεριφορά του. Έτσι, όσο πιο βαθιά ψάχνει, τόσο μεγαλύτερες θα είναι και οι αποκαλύψεις, που θα τον αναγκάσουν να αμφισβητήσει όχι μόνο τις δικές του προκαταλήψεις, αλλά και την ίδια τη λογική του.
Γι’ αυτή λοιπόν την ταινία συνθέτουν μουσική οι Agusa, και βασικά ορχηστρικά tracks (με κάποιες λίγες φωνές ανάμεσα), μικρής γενικώς διάρκειας (κανένα δεν ξεπερνά τα πέντε λεπτά, ενώ το πιο σύντομο στο χρόνο διαρκεί λιγότερο από ένα λεπτό), τα οποία όμως ακούγονται «σαν ένα». Εννοούμε με αυτό πως η μουσική έχει συνέχεια και πως κάθε επόμενο κομμάτι ξεπηδά από το προηγούμενό του, δημιουργώντας ένα σφιχτό όσο και πνιγηρό ακρόαμα, που φέρνει στο νου τους μεγάλους συμπατριώτες τους από την δεκαετία του ’70, τους Älgarnas Trädgård, και κυρίως τον δίσκο τους “Delayed”.
Οπωσδήποτε το progressive rock και το progressive folk είναι τα «είδη», που έλκουν τους Agusa και κυρίως τους έλκει ένας αξιοζήλευτος όσο και αξεδιάλυτος συνδυασμός τους, μία τήξη αυτών των στυλ, με τα δικά της χαρακτηριστικά, που θα παραμένει πάντα το πιο μεγάλο ατού τους. Βαθιά υποβλητική και πλήρους συναισθηματικής έντασης μουσική, με υπέροχα παιξίματα και με ανατριχιαστικές αλλαγές και κορυφώσεις.
Στα high lights του άλμπουμ, που ακούγεται με διαρκές ενδιαφέρον από την αρχή έως το τέλος του, θα τοποθετούσα τα tracks “Τunnelseende”, “Skånsk rapsodi nr:1”, “Vind för våg”, “Svart på vitt”, “Stad i mörker”, “Bön för Öresund” και “Stad i mörker (repris)”.
Σπουδαίος δίσκος!
Επαφή: www.soundeffect-records.gr, https://agusaband.bandcamp.com/album/noir
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου