Όπως διαβάζω στο discogs: «H Gondwana Records είναι ένα ανεξάρτητο label από το
Μάντσεστερ. Ιδρύθηκε από τον Matthew Halsall το 2008 και μέχρι σήμερα έχει κυκλοφορήσει άλμπουμ των Dwight Trible, GoGo Penguin, John Ellis, Mammal Hands, Matthew Halsall, Nat Birchall, Noya Rao, Phil France και Portico Quartet». Για
κάποιες από τις κυκλοφορίες της Gondwana
έχω ήδη γράψει στο δισκορυχείον, ενώ για
ακόμη δύο θα πούμε τώρα κάποια λόγια…
NOYA RAO: Icaros [Gondwana, 2017]
Noya Rao
δεν είναι το όνομα κάποιας ή κάποιου μουσικού, μα η ονομασία ενός
συγκροτήματος. Μέλη των Noya Rao
είναι οι Oliva Bhattacharjee
φωνή, στίχοι, Tom Henry
πλήκτρα, James Wiltshire
μπάσο και Matt Davies
ντραμς. Το συγκρότημα, που είναι τραγουδιστικό, θα μπορούσες να το κατατάξεις
στο είδος της σύγχρονης σοφιστικέ pop, που διατηρεί συγχρόνως και κάποια στοιχεία από το hip hop και την jazz. Ελαφρά, βεβαίως, γιατί τα βασικά
συστατικά των τραγουδιών των Noya Rayo
είναι τα electro και τα pop
(και ουχί τα… electro-pop). Υπάρχουν φυσικά, εδώ κι
εκεί, κάτι «σφήνες», που μπορεί να φέρνουν στο νου κάτι από την seventies τραγουδοποιία του Eno (“Dreaming Pt.1”, “Dreaming Pt.2”), αλλά σε γενικές
γραμμές το άκουσμα είναι από… trip-hop και προς τα κάτω. Δεν
έχει, με άλλα λόγια, πολύ σχέση με το απώτερο παρελθόν. Καλό ή κακό είναι αυτό;
Δύσκολο να πεις. Εξαρτάται. Πάντως, οι Noya Rao δεν κάνουν, με τα τραγούδια τους, κάποια μεγάλη διαφορά.
Συμπαθητικοί είναι, όπως και η φωνή της Bhattacharjee (που θα ταίριαζε τέλεια σε downtempo), όπως και οι στίχοι της, που
στρέφονται κυρίως γύρω από το ερωτικό «άλλο», μέσα πάντα από μια σοφιστικέ
διάθεση. Μπορεί να έγραψα δύο φορές αυτή τη λέξη, το «σοφιστικέ» εννοώ (και μία
τρίτη, τώρα), αλλά είναι η λέξη που ταιριάζει καλύτερα απ’ όλες στα τραγούδια
τούτου του άλμπουμ των Noya Rao,
που αποκαλείται “Icaros”.
MAMMAL HANDS: Shadow Work [Gondwana, 2017]
Τρίο είναι οι
Mammal Hands αποτελούμενοι εκ
των Nick Smart πιάνο, Jesse Barrett ντραμς, κρουστά και
Jordan Smart σαξόφωνα, ενώ σε δύο tracks υπάρχουν και
έξτρα strings από τους Tom Moore και Pete Yelding. Για τι ακριβώς τρίο
πρόκειται; Θα ρωτούσε κάποιος… Jazz trio,
αλλά δίχως σχέση με τις τρανές παραδόσεις του blues και του bop. Δεν είναι, δηλαδή, επ’
ουδενί… Αμερικανοί οι Mammal Hands,
όντας σφόδρα επηρεασμένοι από εκείνο τον τύπο τής euro-jazz που ανέδειξαν οι e.s.t. ήδη από τα nineties. Αυτό δε σημαίνει,
βεβαίως, πως οι Mammal Hands
ηχούν όπως οι e.s.t. –εξάλλου τα δύο σχήματα δεν έχουν το
ίδιο setting–, αλλά το
ότι ανιχνεύονται απλές τζαζ μελωδίες, κλασικότροπης περισσότερο έμπνευσης, που
παρουσιάζονται μ’ έναν κάπως σύνθετο τρόπο. Με επαναληπτικά σχήματα, που
δημιουργούν σύντομα minimal
περιβάλλοντα, και με μελωδικούς αυτοσχεδιασμούς στο σαξόφωνο, που ακούγονται
σαν να είναι περασμένοι στο πεντάγραμμο (ίσως και να είναι – δεν είναι ευκόλως
αναγνώσιμα τα όρια).
Το “Shadow Work”
είναι ένα άλμπουμ με σαφή προτερήματα, όσον αφορά στην επεξεργασία και τη διαχείριση
των μελωδιών, αλλά σαν σύνολο ακούγεται κάπως παγερό και τεχνοκρατικό.
Η Gondwana Records εισάγεται από την ΑΝ Records
Η Gondwana Records εισάγεται από την ΑΝ Records
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου