21/6/2019
>>Εργάζομαι συχνά, με ευχαρίστηση, όλα αυτά τα χρόνια,
15 ώρες τη μέρα.(…) Εργάζομαι τις Κυριακές, όπως όλοι οι συνάδελφοί
μου.<<
[Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης]
[Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης]
Το να λες στους άλλους πόσο δουλεύεις είναι υπερφίαλο.
Βασικά γιατί νομίζεις πως μόνο εσύ δουλεύεις, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ξύνονται.
Και το ότι δουλεύει ένας αυτοαπασχολούμενος (ακόμη και αν είναι ηθοποιός) τις
Κυριακές δεν σημαίνει απολύτως τίποτα – καθότι (ο αυτοαπασχολούμενος) μπορεί να
δουλεύει και Πάσχα και Χριστούγεννα και τρεις και πέντε η ώρα το πρωί,
οποιαδήποτε ημέρα του χρόνου.
Κάθε φιλελές, όμως, είναι η προσωποποίηση του μόχθου, ενώ εμείς, τα παιδιά του λαού, ως γνωστόν κωλοβαράμε…
Κάθε φιλελές, όμως, είναι η προσωποποίηση του μόχθου, ενώ εμείς, τα παιδιά του λαού, ως γνωστόν κωλοβαράμε…
21/6/2019
Αυτό που συμβαίνει στην Αχαΐα, σ’ αυτές τις εκλογές, δεν
πρέπει να έχει ξαναγίνει.
Κατεβαίνουν στην ίδιο νομό, ως επικεφαλής των ψηφοδελτίων τους, ο Τσίπρας (Σύριζα), ο Μητσοτάκης (ΝΔ) και ο Γιωργάκης Παπανδρέου (Κινάλ). Και καλά ο Γιωργάκης δικαιολογείται (λόγω παππού, πατέρα κ.λπ.). Άιντε να δικαιολογήσουμε και τον Τσίπρα, σαν κληρονόμο της «μεγάλης δημοκρατικής παράταξης» (το ακούνε αυτό κάποιοι λίγοι Πασόκοι, απ’ αυτούς που έχουν απομείνει στο Πασόκ, και τρελαίνονται), αλλά αυτός ο Μητσοτάκης τώρα τι θέλει να παραστήσει; Ότι δεν μασάει, ότι δεν φοβάται να εκτεθεί σ’ έναν, από πάππου προς πάππον, «δημοκρατικό» νομό και ότι δεν κωλώνει να μπει στο μάτι των Αχαιών;
Για μένα αυτή η κίνηση του Μητσοτάκη είναι αήθης, δείχνει μιαν εκδικητικότητα κι ένα κάποιο κόμπλεξ, ενώ δεν τηρεί και το φερ-πλέι (εμένα θα μου φαινόταν π.χ. το ίδιο άηθες να έβαζε ο Τσίπρας υποψηφιότητα στις καραμανλικές Σέρρες ή στα μητσοτακικά Χανιά) και γι’ αυτόν ακριβώς τον επιπλέον-λόγο οι Αχαιοί θα πρέπει να τον μαυρίσουν ακόμη περισσότερο…
Κατεβαίνουν στην ίδιο νομό, ως επικεφαλής των ψηφοδελτίων τους, ο Τσίπρας (Σύριζα), ο Μητσοτάκης (ΝΔ) και ο Γιωργάκης Παπανδρέου (Κινάλ). Και καλά ο Γιωργάκης δικαιολογείται (λόγω παππού, πατέρα κ.λπ.). Άιντε να δικαιολογήσουμε και τον Τσίπρα, σαν κληρονόμο της «μεγάλης δημοκρατικής παράταξης» (το ακούνε αυτό κάποιοι λίγοι Πασόκοι, απ’ αυτούς που έχουν απομείνει στο Πασόκ, και τρελαίνονται), αλλά αυτός ο Μητσοτάκης τώρα τι θέλει να παραστήσει; Ότι δεν μασάει, ότι δεν φοβάται να εκτεθεί σ’ έναν, από πάππου προς πάππον, «δημοκρατικό» νομό και ότι δεν κωλώνει να μπει στο μάτι των Αχαιών;
Για μένα αυτή η κίνηση του Μητσοτάκη είναι αήθης, δείχνει μιαν εκδικητικότητα κι ένα κάποιο κόμπλεξ, ενώ δεν τηρεί και το φερ-πλέι (εμένα θα μου φαινόταν π.χ. το ίδιο άηθες να έβαζε ο Τσίπρας υποψηφιότητα στις καραμανλικές Σέρρες ή στα μητσοτακικά Χανιά) και γι’ αυτόν ακριβώς τον επιπλέον-λόγο οι Αχαιοί θα πρέπει να τον μαυρίσουν ακόμη περισσότερο…
21/6/2019
Μόνο 2 λεπτά για ένα από τα πιο αριστουργηματικά ποπ
τραγούδια που γράφτηκαν ποτέ. Λόγια, μελωδία, τα πάντα. Συγκλονιστικοί Bee
Gees...
19/6/2019
Προσωπικά δεν βλέπω πλέον τηλεόραση, ούτε σίριαλ στην
τηλεόραση. Δεν μ’ ενδιαφέρουν καθόλου, γιατί δεν έχω χρόνο. Αν μένει χρόνος για
να δω «έργα» προτιμώ να δω κάτι παλιό, που το έχω ξαναδεί (επειδή μ’ ενδιαφέρει
να ανακαλύπτω λεπτομέρειες, που μου διέφυγαν κάποτε) ή να συμπληρώσω κενά με
ταινίες, που θεωρώ ότι έπρεπε να τις είχα δει, την εποχή που έβλεπα συνεχώς
ταινίες (σε τιβί, βίντεο και αίθουσες) και για κάποιο λόγο αμέλησα ή τις έχασα.
Το ξέρω ότι χάνω και πράγματα καλά
που βγαίνουν σήμερα, αλλά δεν με νοιάζει. Η ζωή είναι λίγη και δεν γίνεται να
σπαταλάμε όλη τη μέρα μας μπροστά στις οθόνες. Κάνουμε επιλογές. Κι εμένα οι
επιλογές μου δεν εξαρτώνται καθόλου από το Netflix.
Είδα πρόσφατα μια ταινία που την είχα δει, για πρώτη φορά, πριν 30+ χρόνια στην τιβί. Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού, μια τσεχοσλοβάκικη ταινία του 1965 (σκηνοθεσία Ján Kadár / Elmar Klos), που είχε βραβευθεί μάλιστα με Όσκαρ (ξενόγλωσσης) εκείνη τη χρονιά.
Πώς κατάφερναν οι άνθρωποι να κινηματογραφούν τόσο καθημερινές ιστορίες, περνώντας πανανθρώπινα και διαχρονικά μηνύματα, είναι απορίας άξιον. Έχει χαθεί η απλότητα και μαζί της η αγνότητα της πρώτης ματιάς. Όλα έχουν γίνει σύνθετα, μπερδεμένα, βαρυφορτωμένα, με κρυφά υποτίθεται επίπεδα ανάγνωσης, κάτι δαίδαλοι και κάτι κυκεώνες, που δεν ισοδυναμούν τελικά… ούτε μ’ ένα πιάτο φακή. Διαβάζω, πού και πού, γι’ αυτό το Game of Thrones και μειδιώ. Τόση πολυπλοκότητα, για να πεις τελικά τι;
Είδα πρόσφατα μια ταινία που την είχα δει, για πρώτη φορά, πριν 30+ χρόνια στην τιβί. Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού, μια τσεχοσλοβάκικη ταινία του 1965 (σκηνοθεσία Ján Kadár / Elmar Klos), που είχε βραβευθεί μάλιστα με Όσκαρ (ξενόγλωσσης) εκείνη τη χρονιά.
Πώς κατάφερναν οι άνθρωποι να κινηματογραφούν τόσο καθημερινές ιστορίες, περνώντας πανανθρώπινα και διαχρονικά μηνύματα, είναι απορίας άξιον. Έχει χαθεί η απλότητα και μαζί της η αγνότητα της πρώτης ματιάς. Όλα έχουν γίνει σύνθετα, μπερδεμένα, βαρυφορτωμένα, με κρυφά υποτίθεται επίπεδα ανάγνωσης, κάτι δαίδαλοι και κάτι κυκεώνες, που δεν ισοδυναμούν τελικά… ούτε μ’ ένα πιάτο φακή. Διαβάζω, πού και πού, γι’ αυτό το Game of Thrones και μειδιώ. Τόση πολυπλοκότητα, για να πεις τελικά τι;
Τα πιο σημαντικά πράγματα και στη ζωή και
στο σινεμά τα λες με τα πιο απλά λόγια. Μόνον όσοι έχουν αυτό το χάρισμα
αξίζουν αληθινά της προσοχής μας. Η φόρμα παίζει βέβαια ένα ρόλο. Αλλά το
περιεχόμενο, που βγαίνει πάνω από τη φόρμα, θα πρέπει να ρέει και να είναι
διάφανο σαν γάργαρο νερό. Αλλιώς μπλέκουμε. Και χάνουμε τον μπούσουλα.
Στο Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού βλέπουμε π.χ. πως ο διαφορετικός (εκεί μια κουφή, γριά Εβραία, ιδιοκτήτρια ενός μικρομάγαζου, που δέχεται το πογκρόμ των Ναζί, στη γερμανοκρατούμενη Σλοβακία) είναι ένας άνθρωπος ίδιος κι απαράλλακτος μ’ εμάς. Ένας «ξένος» άνθρωπος, που μπορεί να σε οδηγήσει να θυσιάσεις ακόμη και τη ζωή σου, όταν η περίσταση το απαιτήσει. Κάτι, που μπορεί να φαίνεται «κάπως» σε κάποιους από εμάς τώρα, αλλά προκύπτει τόσο φυσικά, μέσα σ’ αυτή την τόσο απλή και καταπληκτική ταινία, ώστε να σε κάνει να ανατριχιάζεις.
Στο Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού βλέπουμε π.χ. πως ο διαφορετικός (εκεί μια κουφή, γριά Εβραία, ιδιοκτήτρια ενός μικρομάγαζου, που δέχεται το πογκρόμ των Ναζί, στη γερμανοκρατούμενη Σλοβακία) είναι ένας άνθρωπος ίδιος κι απαράλλακτος μ’ εμάς. Ένας «ξένος» άνθρωπος, που μπορεί να σε οδηγήσει να θυσιάσεις ακόμη και τη ζωή σου, όταν η περίσταση το απαιτήσει. Κάτι, που μπορεί να φαίνεται «κάπως» σε κάποιους από εμάς τώρα, αλλά προκύπτει τόσο φυσικά, μέσα σ’ αυτή την τόσο απλή και καταπληκτική ταινία, ώστε να σε κάνει να ανατριχιάζεις.
Σχόλια από το fb, για την ταινία Το Μαγαζάκι της Κεντρικής Οδού...
ΑπάντησηΔιαγραφήTheodoulos Paraskevaides
ΦΩΝΤΑ ΣΥΜΦΩΝΩ ΤΟΣΟ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!!!!...ΕΥΓΕ!!!!
Dimitris Mpakirtzis
ωραίος ο παίκτουρας ... ;)
Anastassios Anastassiou
Πολύ μεστή η ανάλυσή σου Φώντα!
Σχόλιο από το fb περί Bee Gees...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
εχω την εντυπωση οτι μαζι με σαιμον και καρφαγκελ , σινατρα ειναι οι καλυτερες μελωδικες [προσεξε μελωδικες] φωνες του αιωνα .για σκεψου ολοι αυτοι μαζι μια φορα..μια μονο..αλλα οι ξευτελισμενες εταιριες θετουν ορους ακομα και στις εμφανισεις.ετσι εκαναν..τοεσπασαν καπως οι μπλουζιστες .οι λευκοι ομωςκραταγαν πρωτοκολο...
Σχόλια από το fb για τους υποψηφίους στην Αχαΐα...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Marketakis
Τα Χανιά δεν είναι μητσοτακικά. Όχι με τον τρόπο που οι Σέρρες λχ είναι καραμανλικές. Στα Χανιά, η παράταξη των μητσοτάκηδων έπαιρνε τον μπούλο (έστω, μέχρι σήμερα).
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Να πληροφορήσω πως μεταπολιτευτικά ο Μητσοτάκης βγήκε βουλευτής το 1977, με τους Νεοφιλελεύθερους στα Χανιά, με ποσοστό 25.71%. Ήταν πρώτο κόμμα τότε.
Nikos Marketakis
Το ξέρω. Μία ίσον καμία. Μετά τον μπούλο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν είναι έτσι. Μέχρι το 2012 είχε πάνω από 30% η ΝΔ στα Χανιά.
Nikos Marketakis
Τί πράμα; Είχαμε δικομματισμό. Ένας κέρδιζε, ένας έχανε. Στην γενέτειρά του η παράταξή του χάνει από το 1981.
Είναι κάτι ανάλογο με τας Σέρρας αυτό; Όχι προφανώς.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις τώρα τι θέλω να πω. Άιντε καληνύχτα.
Nikos Marketakis
Βεβαίως καληνύχτα, αλλά τα Χανιά είναι "μητσοτακικά" μόνον επειδή κατάγεται η οικογένεια από δω. Δεν όμως βγάζουν μητσοτάκη, πως το λένε...
Giorgos Stamatopoulos
Ίσως έχει να κάνει και με την εκλογή Πελετίδη...πρέπει να τους έχει τσούξει
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, βλέπουν κόκκινο και τρελαίνονται. Δώστε τους να καταλάβουν, εσείς που ψηφίζετε εκεί... ��
Maria Andronikou
Αν έβαζε ο Τσίπρας στα Χανιά θα έπαιρνε ακόμη υψηλότερα ποσοστά! Ο Κούλης τώρα είδε τί πήρε στις Ευρωεκλογές εκεί...
Stathis Nikokavouras
θα τον μαυρισουν επειδη ειναι συχαμενος και δευτερον και πιο σημαντικο..εκει ειναι ακομα δημοκρατικοι.η πατρα εβαλε γιαλακια σε πολλους ακομα και πριν ενα μηνα.εμεις ξευτεληστηκαμε στην κερκυρα που παντα ηταν μπροστα η δημοκρατικη πλευρα..και τωρα ειδα την νεα τρομοκρατια μπροστα...παντα υπηρχε η ανατολικη νησιωτικη πλευρα ,η κρητη τα ιονια και η πατρα...ηξερες οτι θα υπαρχει μια βαση...τωρα χαθηκε και αυτη..κριμα...αλλα ισως ναναι καλυτερα για ναχουμε να γελαμε τα επομενα χρονια οταν θα βαρανε το κεφαλι τους.
Harry Yannakopoulos
το αστείο ... χοντραίνει αν προσθέσουμε και τον Βελόπουλο , που ΚΑΙ αυτός κατεβαίνει υποψήφιος στην Αχαΐα !
Salvo Coleman
Koulis idiot!
Andreas Karampelas
Και η Αχαία μάλλον μαύρο μπλε θα γίνει.....
Σχόλια από το fb σχετικά με τις κουβέντες του Κ. Μαρκουλάκη...
ΑπάντησηΔιαγραφήκωστας καραγιωργας
Το να δουλευεις 15 ωρες δικαιομα σου. Απ την ωρα που το προβαλεις ειναι ΝΑΡΚΙΣΙΣΜΟΣ κυριε μ@λ@κ@ κι εχουμε χορτασει απ τη χειροτερη αρωστια στον ΠΛΑΝΗΤΗ!!!
Konstantinos Zachopoulos
Σύμφωνα με πρόσφατη διεθνή έρευνα, όσοι εργάζονται πολλές ώρες την ημέρα κινδυνεύουν σοβαρά να πάθουν εγκεφαλικό
Panos Marinopoulos
Απαπα... Μη δείτε άνθρωπο να δουλεύει. Πάντως ευτυχώς που μας είπε πότε δουλεύει και ξεκαθάρισε κάπως το τοπίο, γιατί εγώ νόμιζα πως μόνο οι παπάδες δουλεύουν Κυριακές..
Stylianos Gabriel
Οι αποδοχές του κυρίου είναι αυτές του βασικού;Για να ξέρουμε και με τι "ήρωα" έχουμε να κάνουμε δηλαδή...(working class hero μη χέσω).
Manolis Stavroulakis
Και το ότι μπορεί να δουλεύει για κάποιες εκατοντάδες (ίσως χιλιάδες) ευρώ, ε παίζει έναν ρόλο στην εξίσωση...
Βασίλης Βασιλειάδης
Και τι δουλειά κάνει; Δεν είπε;
Salvo Coleman
τορναρει τη ροδέλα! Τι ερωτήσεις κι αυτές!
Dionysis Tsaglis
Πες τα ρε Κώστα...τα γκασταρμπάϊντερ μου μέσα με τα κοπρόσκυλα
Jan Jiki
Πραγματικά
Οι Bee Gee's των 60'ς παίζαν στα ίσια τους Beatles και τους Kinks σε επίπεδο μελωδίας. Θυμάμαι εκείνο το υπέροχο Holiday, νομίζω ένα από τα πιο όμορφα τραγούδια που έχω ακούσει. Αλλά και κατά την disco περίοδό τους τους νομίζω ότι ο πήχης ήτανε πολύ ψηλά σε επίπεδο μελωδίας, ρυθμού, ενορχήστρωσης, παιξιμάτων.Νομίζω βέβαια ότι αυτή η διαπίστωση είναι κοινός τόπος, αλλά τέλος πάντων..
ΑπάντησηΔιαγραφή