Πιανίστας (αμερικανικής καταγωγής,
γεννημένος στο Kyoto)
είναι ο Luke Gillespie,
με το “Moving Mists”
[Patois Records,
2019] να αποτελεί την τέταρτη καταγραφή του (όπως διαβάζουμε). Λέμε και
γράφουμε για ένα άλμπουμ δέκα συνθέσεων, περιέχον τέσσερα originals (του Gillespie) και έξι versions – οι τέσσερις πάνω σε
γνωστά παλαιά jazz standards
(“I hear a rhapsody”,
“My funny Valentine”,
“Beautiful love”,
“All the things you are”)
και οι υπόλοιπες δύο σε δύο… jazz-jazz
standards,
στο “Giant steps”
του John Coltrane
και στο “Round midnight”
του Thelonious Monk.
Όμως και από τη μεριά των πρωτοτύπων υπάρχουν σαφείς αναφορές του Gillespie σε ορισμένα κλασικά
θέματα της τζαζ ιστορίας, όπως π.χ. στο “Blues for
all”,
που αποτελεί μια παραλλαγή του “All blues”
του Miles Davis
(από το κλασικό “Kind of Blue”).
Μ’ αυτά και μ’ αυτά θέλουμε να πούμε πως το “Moving Mists” είναι ένα άλμπουμ
απολύτως προσανατολισμένο προς την τρανή jazz history, οργανωμένο με
ενθουσιασμό από μια πολύ δυνατή και πολυμελή ομάδα μουσικών, αφού στην εγγραφή
παίρνουν μέρος δεκατρείς συνολικώς παίκτες. Βασικά υπάρχει ένα τρίο που
ακούγεται σχεδόν σε όλα τα tracks
(Luke Gillespie πιάνο, Jeremy Allen
κοντραμπάσο, Steve Houghton ντραμς) και από ’κει και κάτω δέκα
οργανοπαίκτες (σε κιθάρες, σαξόφωνα, τρομπέτες, τρομπόνια κ.λπ.), που
εμφανίζονται περιστασιακώς (και ειδικώς) ανά track.
Όλες οι versions ακούγονται
εντυπωσιακές, με πρώτη όλων εκείνη στο “My funny
Valentine”,
με νέα εναρμόνιση για πιάνο-τρίο και με ρυθμικά στοιχεία δανεισμένα από το
βραζιλιάνικο choro (εκπληκτικό!). Επίσης έξοχα ακούγεται στ’
αυτιά μου, τόσο το “Giant steps”
(για πιάνο-τρίο, τρομπέτα και τενόρο σαξόφωνο), καθώς διαθέτει, και αυτό, νέα
αρμονική επεξεργασία και ιλιγγιώδη παιξίματα, όσο και το “Round
midnight”
(με τον Gillespie
να διασκευάζει τη θαυμάσια μελωδία επηρεασμένος βασικά από τον… Σοπέν!).
Και φυσικά είναι και τα πρωτότυπα, που
ηχούν το ίδιο δυναμικά στην εξέλιξή τους και επεξεργασμένα μ’ έναν τρόπο, που
φανερώνει και ταλέντο και γνώσεις. Για παράδειγμα το “This I
dig of grew”
(ένα κλασικό hard bop
με αναφορές μουσικές ή μη στους Mulgrew Miller και Hank Mobley) και βεβαίως το “DaNaBar”, το 10λεπτο και
μεγαλύτερο σε διάρκεια track
του άλμπουμ. Μια μπαλάντα ενορχηστωμένη (από τον Brent Wallarab) για
πιάνο-μπάσο-ντραμς και ακόμη φλούγκελχορν, τενόρο και σοπράνο σαξόφωνα, που
ακούγεται… μαγική!
Επαφή:
www.patoisrecords.net
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου