Το “Paggaidelic”
[Sound
Effect Records,
2019], το πιο πρόσφατο CD του Σείριου Σαββαΐδη (Seirios Savvaidis), το οποίο παίζει με τις
λέξεις «Παγγαίο» (από τα διάσελα του μακεδονικού βουνού μάς ήρθε ο
τραγουδοποιός) και «ψυχεδέλεια», είναι μια συλλογή δέκα τραγουδιών του, επιλεγμένα
απ’ όλες τις μέχρι σήμερα προσωπικές κυκλοφορίες του, δηλαδή τις “Magic Trampoline” (2008), «Το
Αξιακό Σύστημα των Άστρων» (2013), «Πλανωδία» (2015), «Ο Γάμος της Γουέντυ»
(2016) και «Μώλυ» (2017). (Αν το ψάξει κάποιος θα δει πως υπάρχει μιαν
αναντιστοιχία στις χρονιές ανάμεσα στις digital και τις υλικές εκδόσεις τού Σαββαΐδη, αλλά εμείς εδώ
προτιμήσαμε να αναφερθούμε στο πότε «ανέβηκαν» οι digital και όχι στο πότε μετατράπηκαν σε
δίσκους και CD).
Έχουμε εκφραστεί κι άλλες φορές στο παρελθόν για τον Σείριο
Σαββαΐδη, σε κείμενα στα οποία τονίσαμε την αξία αυτού του τραγουδοποιού, όπως
και την ικανότητά του, και την τόλμη του φυσικά, να ανανεώσει, επί της ουσίας,
το σύγχρονο ελληνικό τραγούδι, μπολιάζοντάς το με μουσικά στοιχεία της
παράδοσης, στιχουργικά της αρχαιολατρίας, της φυσιολατρίας κ.λπ., όπως και τέτοιου
τύπου ενοργανικά-τραγουδιστικά που παρέχουν έναν haunted προσανατολισμό,
πρωτόφαντo στα μέρη μας
– ή εν πάση περιπτώσει ποτέ τόσο τέλεια, από αισθητικής πλευράς, οριοθετημένον.
Τα τραγούδια του Σαββαΐδη είναι, με λίγα λόγια, ό,τι πιο
σημαντικό γράφτηκε στον τόπο, με ελληνικούς στίχους φυσικά, αυτή την τελευταία
δεκαετία – και αν ακόμη τούτο δεν έχει γίνει κτήμα όλων, των πάντων, δεν
ευθύνεται ο Σαββαΐδης γι’ αυτό, ούτε οι ανεξάρτητες εταιρείες που επιχειρούν να
κάνουν γνωστές τις δουλειές του στο κάπως πιο ευρύ κοινό (μαζί, φυσικά, με το
διαδίκτυο), αλλά το σύστημα γενικότερα του δίσκου (υλικού ή ψηφιακού), που έχει
«κάτσει» και αδυνατεί, πλέον, να συντονιστεί και να οσμιστεί «τι παίζει». «Τι
παίζει» μ’ αυτά τα θαυμάσια τραγούδια, τα οποία, κάθε φορά που τ’ ακούς, σου αποκαλύπτουν
έναν ξεκομμένο, μαγικό κόσμο, κρυμμένο στις πιο βαθιές μας παραδόσεις, στα πιο
μυστικά μας ένστικτα.
Ο Σαββαΐδης πράττει κάτι το μοναδικό στο σύγχρονη ελληνική τραγουδιστική
σκηνή, το ξαναλέμε –ενσωματώνοντας σ’ έναν κορμό την μακραίωνη ιστορία και
μυθολογία μας, χωρίς την ίδιαν ώρα να αρνείται και ορισμένες ξένες επιρροές στη
δουλειά του– και όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε αυτό, όσο πιο γρήγορα
συνειδητοποιήσουμε το βάθος τής προσφοράς του, τόσο το καλύτερο... για εμάς πρώτα-πρώτα και όχι
αναγκαστικώς για ’κείνον.
Επαφή: www.soundeffect-records.gr
Από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήStelios Keryniotis
Έξοχος. Την πρώτη φορά που άκουσα κομμάτι του (μάλλον σε δική σας ανάρτηση στο blog) έπιασα τον εαυτό μου να βουρκώνει. Και τούτο είχε πολύ καιρό να συμβεί με έλληνα τραγουδοποιό. Μακάρι να τον γνωρίσει σύντομα ένα μεγαλύτερο κοινό.
Dimitris Papadatos
100% σύμφωνος