Το 1980 το Πάσχα ήταν στις 6 Απριλίου και η Κυριακή των
Βαΐων στις 30 Μαρτίου.
Εκείνη την περίοδο το Τρίτο Πρόγραμμα, υπό την διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι, αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει μια σειρά μουσικών εκδηλώσεων υπό τον τίτλο «Κύκλος Συναυλιών Πάσχα 1980», που θα εύρισκαν στέγη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.
Οι εκδηλώσεις θα ξεκινούσαν την Πέμπτη 27 Μαρτίου και θα περατώνονταν την Μεγάλη Τετάρτη 2 Απριλίου. Μία εβδομάδα δηλαδή, με διπλές εκδηλώσεις ορισμένες μέρες, εντός του πλαισίου που είχε διαμορφωθεί τότε στο Τρίτο Πρόγραμμα, από τον Μάνο Χατζιδάκι και τους συνεργάτες του, και που περιλάμβανε πλήθος δραστηριοτήτων εντός ή εκτός ΕΡΤ.
Οι εκδηλώσεις θα μεταδίδονταν φυσικά από το Τρίτο Πρόγραμμα –άγνωστο, αν υπάρχουν επίσημα καταγραμμένες– με διάφορους υποψιασμένους (και μερικοί φίλοι ανάμεσα) να τις μαγνητοφωνούν απ’ ευθείας από το ραδιόφωνο (με τις εγγραφές τους να αποτελούν, σήμερα, πολύτιμα ντοκουμέντα).
Εντύπωση προκαλεί η πληρότητα εκείνης της εκδήλωσης, όπως θα το διαπιστώσετε κι εσείς στη συνέχεια, και βασικά το στήριγμα που παρείχε το Τρίτο Πρόγραμμα σε νέους τότε συνθέτες, τραγουδιστές κ.λπ.
Υπήρχαν και οι καταξιωμένοι, εκείνοι που είχαν διαγράψει ήδη μια μεγάλη και σημαντική διαδρομή, αλλά υπήρχαν και άνθρωποι, που τότε δεν ήταν ευρύτερα γνωστοί, δεν είχαν κάνει ακόμη προσωπικούς δίσκους, και που θα πρωταγωνιστούσαν στο ελληνικό τραγούδι την επόμενη δεκαετία (του ’80).
Η συνέχεια εδώ...
https://www.lifo.gr/culture/music/oi-istorikes-moysikes-ekdiloseis-toy-tritoy-programmatos-pasha-1980
Εκείνη την περίοδο το Τρίτο Πρόγραμμα, υπό την διεύθυνση του Μάνου Χατζιδάκι, αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει μια σειρά μουσικών εκδηλώσεων υπό τον τίτλο «Κύκλος Συναυλιών Πάσχα 1980», που θα εύρισκαν στέγη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιώς.
Οι εκδηλώσεις θα ξεκινούσαν την Πέμπτη 27 Μαρτίου και θα περατώνονταν την Μεγάλη Τετάρτη 2 Απριλίου. Μία εβδομάδα δηλαδή, με διπλές εκδηλώσεις ορισμένες μέρες, εντός του πλαισίου που είχε διαμορφωθεί τότε στο Τρίτο Πρόγραμμα, από τον Μάνο Χατζιδάκι και τους συνεργάτες του, και που περιλάμβανε πλήθος δραστηριοτήτων εντός ή εκτός ΕΡΤ.
Οι εκδηλώσεις θα μεταδίδονταν φυσικά από το Τρίτο Πρόγραμμα –άγνωστο, αν υπάρχουν επίσημα καταγραμμένες– με διάφορους υποψιασμένους (και μερικοί φίλοι ανάμεσα) να τις μαγνητοφωνούν απ’ ευθείας από το ραδιόφωνο (με τις εγγραφές τους να αποτελούν, σήμερα, πολύτιμα ντοκουμέντα).
Εντύπωση προκαλεί η πληρότητα εκείνης της εκδήλωσης, όπως θα το διαπιστώσετε κι εσείς στη συνέχεια, και βασικά το στήριγμα που παρείχε το Τρίτο Πρόγραμμα σε νέους τότε συνθέτες, τραγουδιστές κ.λπ.
Υπήρχαν και οι καταξιωμένοι, εκείνοι που είχαν διαγράψει ήδη μια μεγάλη και σημαντική διαδρομή, αλλά υπήρχαν και άνθρωποι, που τότε δεν ήταν ευρύτερα γνωστοί, δεν είχαν κάνει ακόμη προσωπικούς δίσκους, και που θα πρωταγωνιστούσαν στο ελληνικό τραγούδι την επόμενη δεκαετία (του ’80).
https://www.lifo.gr/culture/music/oi-istorikes-moysikes-ekdiloseis-toy-tritoy-programmatos-pasha-1980
Σχόλια από το fb...
ΑπάντησηΔιαγραφήΔανιήλ Κόντζογλου
όταν πρωτακούσαμε την Μελισσάνθη
Yorgos I. Allamanis
Φωτογραφία από την παγκόσμια πρώτη της «Εποχής της Μελισσάνθης» (Μεγάλη Τετάρτη 2 Απριλίου 1980). Προέρχεται από το Αρχείο του εκπαιδευτικού (καθηγητή φυσικής) και τότε διευθυντή της Παιδικής Χορωδίας των ΧΜΟ Θεσσαλονίκης, Σωκράτη Ν. Τουμπεκτσή. Διακρίνονται, μεταξύ άλλων, ο ΜΧ, η Μαρία Φαραντούρη με γυρισμένη την πλάτη στο φακό, ο ιδρυτής και ιστορικός διευθυντής της Χορωδίας του Τρίτου Αντώνης Κοντογεωργίου.
Η συναυλία που περιπετειωδώς ματαιώθηκε ήταν αυτή του Σαββόπουλου (Μεγάλη Δευτέρα 31 Μαρτίου). Είχε δωρεάν είσοδο και οι διοργανωτές απέτυχαν να ελέγξουν την αθρόα προσέλευση κόσμου. Το θέατρο γέμισε ασφυκτικά, ο εξώστης…λύγισε, έσπασαν πόρτες και καθίσματα, κάποιος ποδοπατήθηκε και έσπασε το χέρι του. Ο Δήμος Πειραιά (τυπικά συνδιοργανωτής γιατί παραχώρησε τον χώρο, η διοργάνωση ήταν του Τρίτου) ζήτησε να μείνουν 800 άτομα ενώ είχαν εισρεύσει ήδη πάνω από 1.500 σε μια αίθουσα που χωρούσε 650. Ο Σαββόπουλος ζήτησε συγγνώμη και έφυγε, οι άνθρωποι του Τρίτου επίσης και..έμειναν, πολλοί παριστάμενοι άρχισαν να φωνάζουν. Με παρέμβαση των πιο ψύχραιμων το κοινό αποχώρησε μετά από πέντε ώρες άκαρπης αναμονής.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σ' ευχαριστώ πολύ Γιώργο!
Σταύρος Καρτσωνάκης
έχω στο αρχείο μου κάποιες από αυτές της συναυλίας και ΑΠΟΡΩ πως δεν έχουν εκδοθεί, είναι θησαυρός (μπράβο Φώντα)