Το
αφιέρωμα της Στέγης στον συνθέτη της σύγχρονης μουσικής Γιώργο Απέργη, που ζει
και δημιουργεί στο Παρίσι, εξελίσσεται από την Πέμπτη 17 Μαρτίου, για να ολοκληρωθεί
την Κυριακή 20 Μαρτίου, στο Ωδείο Αθηνών.
Λέμε για μία πολυδιάστατη σειρά εκδηλώσεων, που κρίνονται ως εξαιρετικώς ενδιαφέρουσες – με τον συνθέτη Νικόλα Τζώρτζη, που έχει μαθητεύσει κοντά στον Γ. Απέργη, να έχει την ιδέα του συνολικού προγράμματος. Τι περιλαμβάνει αυτό;
Συζητήσεις (με την παρουσία του συνθέτη), ένα μουσικοθεατρικό έργο του (“Énumérations”), για πρώτη φορά στην ελληνική γλώσσα, masterclass με την εκτελέστρια κρουστών Françoise Rivalland, ρεσιτάλ πιάνου της Λενιώς Λιάτσου, προβολή βίντεο («Η Κοκκινοσκουφίτσα», μουσικό θέατρο για παιδιά και έξι εκτελεστές) και φυσικά συναυλίες με έργα Γιώργου Απέργη (με συμμετοχές Ελλήνων και ξένων μουσικών), ώστε να τιμηθεί μ’ έναν πολύπλευρο τρόπο ο διακεκριμένος δημιουργός – βραβευμένος, πέρυσι, με το Ernst von Siemens Music Prize (με το οποίο έχουν τιμηθεί οι Benjamin Britten, Olivier Messiaen, Mstislav Rostropovich, Herbert von Karajan, Karlheinz Stockhausen κ.ά.).
Λέμε για μία πολυδιάστατη σειρά εκδηλώσεων, που κρίνονται ως εξαιρετικώς ενδιαφέρουσες – με τον συνθέτη Νικόλα Τζώρτζη, που έχει μαθητεύσει κοντά στον Γ. Απέργη, να έχει την ιδέα του συνολικού προγράμματος. Τι περιλαμβάνει αυτό;
Συζητήσεις (με την παρουσία του συνθέτη), ένα μουσικοθεατρικό έργο του (“Énumérations”), για πρώτη φορά στην ελληνική γλώσσα, masterclass με την εκτελέστρια κρουστών Françoise Rivalland, ρεσιτάλ πιάνου της Λενιώς Λιάτσου, προβολή βίντεο («Η Κοκκινοσκουφίτσα», μουσικό θέατρο για παιδιά και έξι εκτελεστές) και φυσικά συναυλίες με έργα Γιώργου Απέργη (με συμμετοχές Ελλήνων και ξένων μουσικών), ώστε να τιμηθεί μ’ έναν πολύπλευρο τρόπο ο διακεκριμένος δημιουργός – βραβευμένος, πέρυσι, με το Ernst von Siemens Music Prize (με το οποίο έχουν τιμηθεί οι Benjamin Britten, Olivier Messiaen, Mstislav Rostropovich, Herbert von Karajan, Karlheinz Stockhausen κ.ά.).
Με αφορμή το αφιέρωμα της Στέγης, στον Γιώργο
Απέργη, καταγράφουμε 5 tips της δημιουργικής πορείας του μέσα στις δεκαετίες.
Ίσως το πιο παλιό βιογραφικό του Γιώργου Απέργη,
που δημοσιεύτηκε ποτέ στην Ελλάδα να ήταν εκείνο του προγράμματος της 1ης
Ελληνικής Εβδομάδας Σύγχρονης Μουσικής, το 1966. Τόσο παλιά. Διαβάζουμε:
«Οι “Αντιστίξεις Α” του 1965, για τρία κουαρτέτα εγχόρδων, φέρνουν τα τρία αυτά σύνολα σε αντίθεση μεταξύ τους, χρησιμοποιώντας μια τεχνική που βασίζεται στον, εκ των προτέρων, οπτικό προσδιορισμό ενός διαγράμματος για την μορφολογική εξέλιξη του έργου (παλμικές κινήσεις, στικτές ομάδες, πυκνά συμπλέγματα ήχων κ.λπ.), τα στοιχεία και οι σχηματισμοί του οποίου συμπλέκονται μεταξύ τους, με συνέπεια και φαντασία».
«Οι εκδηλώσεις επρόκειτο να τερματισθούν με συναυλία της Πειραματικής Ορχήστρας του Δήμου Αθηναίων, η οποία είχε προγραμματισθεί για τις 10 μ.μ. και η οποία σύμφωνα με χθεσινοβραδινή ανακοίνωση, ματαιώθηκε».
Στην 3η Ελληνική Εβδομάδα Σύγχρονης Μουσικής (15-22 Δεκεμβρίου 1968, Αθήνα Ξενοδοχείον Hilton, Αίθουσα Εσπερίδες) θα παρουσιαζόταν, μάλλον για πρώτη φορά στην Ελλάδα, έργο του Γιώργου Απέργη.
https://www.lifo.gr/culture/music/giorgos-apergis-pente-stathmoi-tis-megalis-diadromis-enos-anagnorismenoy-kai
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου