Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022

GORDON GRDINA’S HARAM with MARC RIBOT ένα εκπληκτικό άλμπουμ!

Ο καναδός κιθαρίστας-ουτίστας Gordon Grdina βρίσκεται σε δημιουργική έξαρση. Στις 26 Νοε. 2021 είχαμε γράψει εδώ στο blog για τα άλμπουμ του “Klotski” (με τους Square Peg) και “Pendulum” (σόλο) στην δική του εταιρεία Attaboygirl Records, ενώ, τώρα, νέες ηχογραφήσεις του έρχονται να διατρανώσουν την θέση, πως ο καναδός μουσικός, είναι, στην πράξη, ένας από τους πιο δημιουργικούς μουσικούς του καιρού μας, προτείνοντας, συνεχώς, καταπληκτικούς δίσκους.
Η Haram είναι μία από τις μπάντες του Gordon Grdina, που υπάρχει από το 2008 κι έχει ως στόχους της α. να προβάλλει από την μια μεριά το αραβικό ρεπερτόριο του πρώτου τη τάξει και από την άλλη β. να συγκεντρώσει, σ’ ένα σώμα, την αφρόκρεμα των μουσικών της περιοχής (του Βανκούβερ δηλαδή).
Η Haram ή οι Haram έχουν κυκλοφορήσει ήδη ένα άλμπουμ, το “Her Eyes Illuminate” [Songlines Recordings, 2012], ενώ ένα δεύτερο, το “Night’s Quietest Hour” [Attaboygirl Records, 2022] στρίβει τώρα στο πλατό. Σ’ αυτό το άλμπουμ μέλος των Haram είναι και ο σημαντικότατος κιθαρίστας Marc Ribot, με αποτέλεσμα ή ούτως ή άλλως έξοχη αυτή μπάντα να αποκτά κι άλλες «διεξόδους», όχι αγγίζοντας αλλά κατακτώντας το τέλειο.
Πριν πούμε τι ακριβώς συμβαίνει εδώ να δώσουμε τα ονόματα των μελών του γκρουπ. Έχουμε λοιπόν: Gordon Grdina ούτι, Marc Ribot κιθάρες, Emad Armoush φωνή, νέι, Tim Gerwing νταρμπούκα, Liam MacDonald riq, Tommy Babin μπάσο, Kenton Loewen ντραμς, François Houle κλαρινέτο, Christopher Kelly σαξόφωνα, JP Carter τρομπέτα, Josh Zubot βιολί και Jesse Zubot βιολί. Μια 12μελής ομάδα δηλαδή, που πραγματικά οργιάζει στις πέντε βαρβάτες χρονικώς και όχι μόνο συνθέσεις του δίσκου (διάρκειες από 8:14 έως 10:48).
Από τα πέντε tracks δύο είναι παραδοσιακά (“Dulab bayati”, “Lamma bada yatathanna”), ένα (“Longa nahawand”) ανήκει στον οθωμανό συνθέτη Kemanî Kevser Hanim και ήταν γνωστό στην Δύση τουλάχιστον από τις αρχές των 60s (άκου το LPTurkish Dances” στην Monitor), ένα (“Sala min shaaraha a-thahab”) είναι σύνθεση του Σουδανού Salah Ben Al Badiya, ενώ το τελευταίο (“Hawj erreeh”) είναι σύνθεση του επίσης Σουδανού Ahmad Al Jaberi. Αυτά τα δύο σουδανικά κομμάτια υπάρχουν στην ψηφιακή (μόνο;) συλλογή “The Lost 45s of Sudan” [ShellacHead, 2015] και είναι καταπληκτικά.
Το ίδιο καταπληκτικά ή και καταπληκτικότερα ακόμη (εξαρτάται από ποια μεριά το βλέπεις, από το αν είσαι πιουρίστας ή φιούζον-άς) ηχούν και στις διασκευές των Haram. Κοντολογίς εδώ υπάρχει το απόλυτο fusion αραβικής μουσικής, jazz, rock και πρωτοπορίας, με το αποτέλεσμα να μην είναι τίποτα λιγότερο από συναρπαστικό!
Κορυφαίος δίσκος, συγκλονιστικός δίσκος, που αντιμετωπίζεται μόνο μέσα στο πλαίσιο του αριστουργήματος.
Επαφή: www.gordongrdina.bandcamp.com

1 σχόλιο:

  1. Είχαμε πάρει το άλμπουμ του Marc Ribot με τους Ceramic Dog, "YRU Still Here?", από το άρθρο του Δισκορυχείου (4.6.2018) και ήταν φανταστικό, όσα έγραφες τότε, ίσχυαν, βέβαια, στη νιοστή! Σπεύδουμε λοιπόν να ανακαλύψουμε το σημερινό άλμπουμ των Gordon Grdina's Haram with Mark Ribot, συμμεριζόμενοι απόλυτα τον ενθουσιασμό σου!
    Ευχαριστούμε, Φώντα, είναι πολύτιμα όσα μας προσφέρεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή