Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 437

29/3/2022
Δεν το είπανε, ούτε θα το πούνε στα Προπύλαια...
https://www.youtube.com/watch?v=YuohV4lbo1I

29/3/2022
Όταν ο Γεράσιμος Λαβράνος έκανε σε μποσανόβα τον Καλδάρα, το 1964, έκανε κάτι αληθινά προχωρημένο, εντάσσοντας λαϊκά τραγούδια μέσα στο παγκόσμιο πνεύμα της εποχής...
Και είναι κρίμα σε μια μουσική εκπομπή σαν αυτή του Πορτοκάλογλου, να μη βρεθεί έστω ένας, από τους τόσους εκεί μέσα, για να πει... ρε μάγκες αυτά που κάνουμε τώρα εμείς, εδώ πέρα, τα ξεκίνησε ο Λαβράνος πριν από 58 χρόνια. Ας του αφιερώσουμε ένα κομμάτι... έτσι από σεβασμό στη μνήμη του.
Αλλά από μουσικές εκπομπές, χωρίς μουσικούς επιμελητές που να κατέχουν, τι να περιμένεις;
https://www.youtube.com/watch?v=CNfWOr8OGC8

29/3/2022
Θα γίνει συναυλία κατά του πολέμου στην Ουκρανία και δεν θ’ ακουστεί η Μαύρη Θάλασσα μάγκες μου;
Κρίμα που δεν θα κοπιάσει να την πει ο ίδιος ο Σαββόπουλος, αλλά ας την πει όποιος άλλος. Ή μάλλον όλοι μαζί στο τέλος. Καλύτερα έτσι...

Μαλλιαροί τοξότες της Σκυθίας
με κοιτάζουν μέσα από εικόνες Παναγίας
α-ρι-ό χρυσόμαλλο κριάρι
βάφτισε κι εμένα στη Θάλασσα τη Μαύρη (...)

Αργοναύτη μέσα στα σκοτάδια
με όπλα ηλεκτρικά και ιπτάμενα καράβια
α-ου-βύ προς τ’ άστρα της αβύσσου
προς τους ουρανούς φωταγωγήσου. (...)


29/3/2022
Συζητούσα πριν από 2-3 μέρες μ’ ένα φίλο στο τηλέφωνο, για μουσικά θέματα, και πιάσαμε πάλι την κουβέντα για το «Μουσικό Κουτί» του Πορτοκάλογλου. Αυτός είναι μεγαλύτερος από μένα, και πολύ του ελληνικού ρεπερτορίου. Ήταν ενθουσιασμένος για την εκπομπή, την αφιερωμένη στον Απόστολο Καλδάρα... και τι ωραίες φωνές, και τι ωραία ορχήστρα και τι φοβερές διασκευές και άλλα τέτοια...
Εγώ, εν τω μεταξύ, χωρίς να την έχω δει την εκπομπή, πράγμα που το έκρυβα στην κουβέντα μας (γέλιο), την ψιλο-απαξίωνα, για να του την σπάσω, αλλά ο φίλος δεν παρεξηγιέται με κάτι τέτοια, γιατί με ξέρει... Τέλος πάντων, όταν κλείσαμε το τηλέφωνο πήγα στο YouTube για να δω κι εγώ λίγο... και καθώς κυλούσε το πρόγραμμα σκεφτόμουν πως μάλλον του είχα πει λίγα (απαξιωτικά) για την εκπομπή, από το τηλέφωνο.
Προσωπικά όλες αυτές τις διασκευές τις θεωρώ χαζές, ανούσιες, ψεύτικες, χωρίς κανένα αληθινό ενδιαφέρον.
Δεν μπορεί ποτέ να είναι το κυρίως πιάτο οι διασκευές, όταν ο άλλος αγνοεί τα πρωτότυπα. Όταν τα πρωτότυπα δεν παρουσιάζονται πουθενά, όταν δεν γράφονται άρθρα, κείμενα, για τους αυθεντικούς δίσκους και τα τραγούδια, όταν δεν γίνονται εκπομπές αρχείου, με όσους συντελεστές είναι ακόμη εν ζωή και εν δράσει, και με ορχήστρες κοντά στα πρωτότυπα και στο πνεύμα των δημιουργών. Χέστηκα τώρα, μετά συγχωρήσεως, για τις μποσανόβες, για το ροκ και για το φανκ...
Άμα θέλω ν’ ακούσω ροκ-ψυχεδελο-προγκρεσιβιά σε τραγούδι του Καλδάρα πάω 50 χρόνια πίσω και ακούω Άρη Σαν, που ήταν και αληθινή πρωτοπορία τότε. Δεν περιμένω από τον Πορτοκάλογλου μισό αιώνα αργότερα...
https://www.youtube.com/watch?v=QqamUO0cbOI

28/3/2022
Να πάτε ν’ ακούσετε Godspeed και Autechre, εμείς θ’ ακούμε Πόλυ Κερμανίδη, με όργανο α λα Geraldo Pino και ethiopiques, και με τον καλλιτέχνη να γίνεται «ένα» με τον κόσμο, χορεύοντας, κουβεντιάζοντας και τραγουδώντας ανάμεσα...
https://www.youtube.com/watch?v=bVYuDAsP6WI

28/3/2022
[Για τις αυξήσεις σε προϊόντα, ενέργεια, πληθωρισμό κ.λπ.]
>>Οι μη προνομιούχοι και πιο φτωχοί συμπολίτες μας, δηλαδή 2 στους 3, υφίστανται αναμφίβολα μεγαλύτερες απώλειες σε σχέση μ’ αυτές που υπέστησαν κατά τη διάρκεια των μνημονίων. Τα μνημόνια «χτυπούσαν» κυρίως τους δημόσιους υπαλλήλους και τους συνταξιούχους, ενώ τώρα πλήττονται όσοι έχουν εισόδημα 600 ευρώ και εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα. Έχουμε μια βίαιη ισοπέδωση εισοδημάτων χωρίς να εφαρμόζουμε κάποιο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής. Επομένως, η κοινωνική πραγματικότητα είναι πιο σκληρή σε σύγκριση με την περίοδο των μνημονίων.<<
[Δεν έχει σημασία ποιος τα λέει, σημασία έχει ότι έχει δίκιο]

26/3/2022
Εκπληκτικοί ιδεαλιστικοί στίχοι του μέγιστου Πυθαγόρα, σμιλεμένοι πάνω στη «σολωμική» σύνδεση εθνικού και αληθινού. Α-ληθινό εξάλλου είναι ό,τι δεν περνάει στη λήθη, ό,τι δεν ξεχνιέται.
[Μικρασιατική Καταστροφή – 100 χρόνια]
https://www.youtube.com/watch?v=gd3maCy11Us

26/3/2022
Βγάζουν φωτογραφίες κάποιοι τις δισκοθήκες τους και όπως τις κοιτάς, στις ράχες των δίσκων, δεν βλέπεις καθόλου γράμματα, γιατί είναι όλα maxi-singles. Σας τις χαρίζω...
https://www.youtube.com/watch?v=E04baAjICcM

25/3/2022
Σαν κάτι εξωτικό ή και ξωτικό βλέπαμε, όποτε τον βλέπαμε, μία στη χάση και στη φέξη, τον εκπληκτικό Ουκρανό Όλεγκ Μπλαχίν, στη δεκαετία του ’70.
Το σοβιετικό ποδόσφαιρο αντιμετώπιζε ένα είδος σκιώδους εμπάργκο από τα δυτικά μίντια, εκείνα τα χρόνια (και πάντα), καθώς ελάχιστα πράγματα μαθαίναμε για το σοβιετικό πρωτάθλημα, ελάχιστες φορές βλέπαμε σοβιετικές ομάδες στην τιβί, και μάλλον ποτέ δεν πιάσαμε σοβιετικούς παίκτες στα χέρια μας, στα «χαρτάκια», μαζί με τις γκοφρέτες.
Τέλος πάντων βάζω αυτή την γκολάρα του Μπλαχίν, από τον τελικό του ευρωπαϊκού σούπερ καπ, του ’75, για ένα και μόνο λόγο.
Όχι γιατί παίρνει την μπάλα, ο Μπλαχίν, πολύ πίσω από την μεσαία γραμμή, όχι γιατί σπριντάρει, αφήνοντας τον Γερμανό κάτι αιώνες πίσω, όχι γιατί ντριμπλάρει χρησιμοποιώντας και τα δύο πόδια (κοινώς κρύβει την μπάλα), ούτε γιατί σουτάρει με την αυτοπεποίθηση του μεγάλου γκολτζή, μα για τον τρόπο που ισορροπεί και στέκεται όρθιος, αμέσως μετά το γκολ!
Ο Μπλαχίν δεν καταδέχεται να πέσει κάτω, στο τερραίν, παρά την υπερπροσπάθεια που κάνει. Δεν διανοείται να κλέψει δευτερόλεπτα ξεκούρασης. Με τη στάση του δηλώνει διαρκώς παρών, έτοιμος για νέες κατακτήσεις.
Είναι η στάση του σοβιετικού πολίτη, που, από ασήμαντος μουζίκος επί τσάρου, μέσα σε 40 χρόνια, έφθασε, πρώτος όλων, να κατακτήσει έως και το διάστημα.
https://www.youtube.com/watch?v=B5QvqKSYBiE

11 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Όλεγκ Μπλαχίν...

    Panayiotis Andriopoulos
    Δεδομένου ότι τα διαστημικά προγράμματα τόσο της Σοβιετικής Ένωσης όσο και της Αμερικής χρησιμοποίησαν επιστήμονες της ναζιστικής Γερμανίας, ίσως να μην είναι καλή ιδέα να ανιχνεύουμε ανθρωπότυπους σε τεχνολογικά επιτεύγματα και σε ποδοσφαιρικά στιγμιότυπα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ενόχλησα ε;
    https://en.wikipedia.org/wiki/Sergei_Korolev
    Sergei Korolev – Wikipedia

    Panayiotis Andriopoulos
    όχι ακριβώς, μου θύμισε την εξαγωγή θριαμβευτική συμπερασμάτων για τον χαρακτήρα του Έλληνα από την κατάκτηση του Γιουρο το 2004, τα οποία διαψεύστηκαν πολύ άδοξα μετά από έξι χρόνια.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ό,τι να'ναι τώρα. Άσχετα θέματα, που ρίχνονται στο τραπέζι, για να λέμε μέχρι το πρωί.

    Panayiotis Andriopoulos
    τα περισσότερα αθλήματα, ανεξάρτητα από το αν είναι ατομικά ή ο άδικα, οι επιδόσεις των αθλητων δεν προσφέρονται για να κάνεις αναγωγές στην κοινωνία στην οποία τα παρακολουθείς. Ο Μπλαχίν θα μπορούσε να είναι σπουδαίος ποδοσφαιριστής και στην τσαρική Ρωσία.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν πείθεις με τίποτα με τέτοιες αστειότητες που γράφεις.

    Panayiotis Andriopoulos
    οκ, τι μας λέει λοιπόν για τις χουντες της Λατινικής Αμερικής το τάδε και το δείνα στιγμιότυπο του Μαραντόνα η όποιου άλλου;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Ρε φίλε μου βαριέμαι τις κουβέντες στο φέισμπουκ, δεν το έχεις καταλάβει; Σε κανα καφενείο να στο εξηγήσω πολύ ευχαρίστως.

    Panayiotis Andriopoulos
    Οκ

    Beavis Sage
    Πσσσςςςςςς....τι ειπες!!!;;;; λολ
    Κι ομως. Τους ενοχλεις. Κανει μπαμ.

    Nick Rovas
    για τις ΗΠΑ το ήξερα ,για τη ΕΣΣΔ δεν το γνωρίζω έχεις καποιες πηγές? Γενικότερα πάντως Ναζι τεχνοκράτες αλλά και στελέχη τοποθετήθηκαν σε πολλά κράτη.

    Panayiotis Andriopoulos
    https://en.wikipedia.org/wiki/Helmut_Gr%C3%B6ttrup
    Helmut Gröttrup – Wikipedia

    Nick Rovas
    Ευχαριστώ

    Tanas Atanasoff
    https://youtu.be/Rob6MbI-vG8
    ΑΕΛ-Δυναμό Μόσχας 0-0 Κυπελλούχων 1984-85 ΕΡΤ

    Nikos Athanassiu
    Μεγαλη παιχτουρα!

    Konstantin Mixos
    μα δεν έπεσε αντιμετωπίζοντας αληθινά τέρατα, τους Ελληνες παράγοντες, Σαλιαρέλη Μελισσανίδη κλπ θα πεσει με αν σπρωξιμο;

    Vassilis Serafimakis
    Και ωραία το έκλεισες!

    νικος ηλιοπουλος
    Μεγάλος παίχτης ο Μπλαχίν, αλλά ποιόν είχε και στο πάγκο, αυτή τη τεράστια μορφή τον Λομπανόφσκι!

    Kwstas Agas
    Ωραία ανάρτηση!! Θα μου επιτρέψεις να απαντήσω με τον Όλεγκ Μπλαχίν ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΜΟΥ "εποχής": 1986, τελικός κυπέλλου κυπελλούχων στη Λυών, Δυναμό Κιέβου - Ατλέτικο Μαδρίτης. Τρία τεμάχια έφαγε η ισπανική ομάδα και λίγα ήταν!! Ο Μπλαχίν, αν και σε μεγάλη ποδοσφαιρικά ηλικία, ήταν απίθανος, όπως άλλωστε όλη η ομάδα του Κιέβου, την οποία χαρακτήρισαν ως "πυραυλοκίνητη" (κι επειδή μόλις λίγους μήνες πριν τον εν λόγω τελικό είχε γίνει το πυρηνικό ατύχημα στο Τσερνόμπιλ... Δυστυχώς οι αθλητικογράφοι έκαναν αστοχους παραλληλισμούς με το συμβάν...) ... Ας μη λησμονουμε επίσης ότι ολόκληρη η ομάδα της Δυναμό Κιέβου, μαζί με τον προπονητή, τον ΤΕΡΆΣΤΙΟ Βαλερί λομπανόφσκι, εκπροσώπησε την εθνική Σοβιετικής Ένωσης στο Μουντιάλ του 1986 στο Μεξικό. Κι φυσικά θυμόμαστε τον σκανδαλώδη τρόπο με τον οποίο αποκλείστηκε στη "φάση των 16" από το Βέλγιο σε εκείνο το θρυλικό ματς Βέλγιο - ΕΣΣΔ 4-3 ...
    https://youtu.be/Qnl25l7wWxY
    02/05/1986 Dinamo Kiev v Atletico Madrid

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλιο από το fb στο ποστ >>Βγάζουν φωτογραφίες κάποιοι τις δισκοθήκες τους<<...

    Costas Rizos
    Ναι αλλά ο ήχος τους ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "[Για τις αυξήσεις σε προϊόντα, ενέργεια, πληθωρισμό κ.λπ.]"...

    Fanis Papadopoulos
    450.000 << ζουν >> με εισόδημα κάτω από 5000 που είναι και το όριο φτώχειας .
    Καλά έκανες και έβαλες το «χτυπούσαν» σε εισαγωγικά , γιατί κάνεις δεν έμεινε άνεργος , σε κανέναν δεν τους την έπεσε η τράπεζα , ήταν οι λιγότερο θιγμένοι .

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν τα έβαλα εγώ τα εισαγωγικά, τα είχε το απόσπασμα.
    >>450.000 << ζουν >> με εισόδημα κάτω από 5000 που είναι και το όριο φτώχειας<< Πολύ λίγους λες.

    Fanis Papadopoulos
    ετσι πιστευω και εγω , αλλα αυτα ειναι τα επισημα στοιχεια .

    Ανδρεας Μπικουβαρακης
    Τους έκοψαν 13ο και 14 μισθό (ενώ στον ιδιωτικό δεν κόπηκαν), και είχαν όλοι μειώσεις στον μισθό τους, κάποιες ομάδες μέχρι και 30%. Επίσης καταργήθηκαν διάφορα επιδόματα. Κάποιες ειδικές κατηγορίες είχαν και αύξηση ωραρίου (όπως π.χ. οι εκπαιδευτικοί). Από την απόλυση πολλών κατηγοριών συμβασιούχων είχαν αύξηση υποχρεώσεων. Σίγουρα όλοι δουλεύουν πλέον σε ακόμα πιο επιβαρυμένο εργασιακό περιβάλλον. Τέλος, λόγω της ψηφιοποίησης του δημοσίου στην πραγματικότητα αυξήθηκε ο εργασιακός φόρτος ως γραφειοκρατία σε διάφορες κατηγορίες εργαζομένων.
    Μιλάμε για μια τρομακτική άσκηση βίας και αλλαγής προς το χειρότερο της ζωής ανθρώπων που κατά κανόνα έχουν παιδιά, υποχρεώσεις και χρέη σε τράπεζες. Τα εισαγωγικά δείχνουν μόνο αναλγησία.
    Και μιας και μιλάμε για επίσημα στοιχεία. Δεν υπάρχει πλέον ούτε ένας οικονομολόγος που να μην παραδέχεται ότι η επίθεση κατά των Δ.Υ. δεν έκανε τίποτα άλλο παρά να επανατροφοδοτήσει την οικονομική κρίση και τα ελλείμματα. Οι πιο υποψιασμένοι βέβαια αντιλαμβάνονταν ότι η επιχειρηματολογία κατά των Δ.Υ. δεν ήταν παρά ο Δούρειος Ίππος για μια γενικευμένη επίθεση εναντίον των εργασιακών δικαιωμάτων και κεκτημένων. Όπως κι έγινε στην πορεία: υποκατώτατος μισθός, κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, αφοπλισμός του ΣΕΠΕ, επίθεση στον συνδικαλισμό, μαζικές παραβιάσεις των ωραρίων. Μέχρι και πρωθυπουργό είδαμε στην τηλεόραση να λένε στους εργοδότες ότι δεν πρόκειται να γίνονται έλεγχοι!

    Kostas Karabetsos
    https://www.efsyn.gr/.../337480_giorgos-kyrtsos-i...
    Γιώργος Κύρτσος: «Η κυβέρνηση δίνει τη χαριστική βολή στην οικονομία μας»
    και τα λεει μια χαρα και 2 τρομαρες για τον Μητσοτακη....

    Andy Roge
    Και τι νομίζεις ότι παίρνουμε στο δημόσιο?? Πιο λίγα από τον ιδιωτικό τομέα... καλή κ η κλαψα αλλά κλασικά κλάψα μένει ,φταίνε οι άλλοι όχι εμείς πάντα.Ολους μας γαμαει απλά κ να γράφουμε παράπονα στο φβ δεν αλλάζει κάτι , εγώ προσωπικά κοιτάω πως να βγάλω περισσότερα θα το πρότεινα κ σε σένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πώς? Δεν χτύπησαν οι μνημονιακοί νόμοι, τόσο, τον ιδιωτικό τομέα;! Δηλαδή όλοι οι άνεργοι που προέκυψαν, με ανεργία στο 27%, από πού προέρχονταν; Και είμαστε, αλήθεια, τόσο προνομιούχοι, επειδή δεν μας κόπηκε ο 13ος και 14ος μισθός... Με τον ήδη πριονισμένο μισθό από το 2010, κατά 25% και διαρκώς μειούμενο, με λεηλατημένα όλα τα εργασιακά δικαιώματα, με απολύτως κομμένα τα επιδόματα, πτυχίου, ή όποιο άλλο, χωρίς πληρωμένες υπερωρίες, με υποχρεωτικές, χρεωμένες από την κανονική άδεια, κάποιες –για άλλους – αυτονόητες αργίες, π.χ. Μ. Παρασκευή, Αγ. Πνεύματος κ.α., με μισθούς της πλάκας, επιχειρησιακές συμβάσεις αγγελικά αφημένες από τον κ. Χατζηδάκη, στα χέρια των εργοδοτών... Ή μήπως είχαν επιπτώσεις στο μισθό οι Δ.Υ. με τις καραντίνες; Ή αγωνιούσαν αν θα είναι την επόμενη μέρα στη δουλειά και με τι συνθήκες; Άλλωστε, υπάρχει και ένα τεστ, ρωτήστε ένα δημόσιο υπάλληλο, πόσα χρήματα παίρνει τον μήνα, και πείτε μου αν δεν σας απαντήσει με εξίσωση τρίτου βαθμού, ποτέ με ένα ξεκάθαρο νούμερο, και πάντα να επακολουθεί η σχετική κλάψα... Τελικά, αν παρόλα αυτά, είναι τόσο άσχημα τα πράγματα, ας μας πουν, αλλάζουμε; Αλλά όχι, διότι δεν θελήσαμε να είμαστε πελάτες της εκάστοτε κυβέρνησης, διότι δεν τους ψηφίζουμε, και δεν μας διορίζουνε, και μαζί δεν τα φάγαμε...
      (Τώρα, αν όλα αυτά, δηλαδή ο διαχωρισμός των εργαζομένων, είναι από μόνος του μια αυταπάτη, που μόνο τους κυβερνώντες, ευνοεί, ε αυτό να λέγεται!...)
      Ζητώ συγγνώμη για τη μακρηγορία.

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Να πάτε ν’ ακούσετε Godspeed και Autechre, εμείς θ’ ακούμε Πόλυ Κερμανίδη"...

    Giannis Mellios
    Κ freestyle χορευτικά

    Beavis Sage
    Χαχα. Ωραιο. Παντως και οι Godspeed τελειοι ειναι

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Με κάνεις και τα χάνω...
    Πόσο χρονών είσαι και γνωρίζεις τους "περιφερειακούς"; Και είσαι δίκαιος στην κρίση...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεύτερο μισό δεκαετίας '70 γινότανε χαμός με Κερμανίδη στα ραδιόφωνα, στους πειρατικούς.

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    έτσι είναι...

    θωμας σταμκος
    και τις πειρατικές κασέτες

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Θυμάμαι κάτι Radial, που κυκλοφορούσαν τότε, με χαρτονένια μονόχρωμα εξώφυλλα, σε θαλασσί χρώμα. Σε Radial εύρισκες τα πάντα στην μισή τιμή ή και πιο κάτω.

    θωμας σταμκος
    και πολυ ποιό κατω.Αλλα οντως έβρισκες τα παντα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πολύ μεγάλος ερμηνευτής, έτσι όπως λέει τη "συμπόνια".

    Σπυρίδων Παπαδημητρίου
    Τα πλοια πεθαινουν στα λιμανια

    Costas Rizos
    Εμείς που ακούμε και τα μεν και τα δε ;
    Γιατί κάθε πράγμα έχει τη χάρη του .........
    αρκεί να μπορείς να την ..........
    ακούσεις .

    Zak Famellos
    αγαπημενος Πολυς

    Χάρις Κουμαριώτη
    αξεχαστος..

    Dimitris Papadatos
    Πάντως για να είμαστε δίκαιοι στα live performances τους οι Godspeed πολύ συχνά έσπαγαν τον τέταρτο τοίχο και γίνονταν ένα με τον κόσμο

    Dimitris Mavrodis
    Και εμπειρική μητροπανική καθυστέρηση της φωνής ενός δευτερολέπτου σε σχέση με την ορχήστρα...

    Stathis Nikokavouras
    τα πλοια πεθαινουν στα λιμανια....

    Salatas Nektarios
    ποιός παίζει το πληκτροφόρο;

    Γιάννης Τσουκαλάς
    να αγιάσει το στόμα σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Συζητούσα πριν από 2-3 μέρες μ’ ένα φίλο στο τηλέφωνο, για μουσικά θέματα, και πιάσαμε πάλι την κουβέντα για το «Μουσικό Κουτί» του Πορτοκάλογλου"...

    Patritsopoulos Nikos
    καποιοι νεοτεροι παντως θα ψαξουν το πρωτοτυπο κι εγω στην κλασσικη απο το progr μετακομισα στα 80ς

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Το θέμα δεν είναι τι θα κάνουν ένας-δυο νεότεροι, αλλά τι κάνουν οι γεροντότεροι, που κινούν τα νήματα. Με πιάνεις τι σου λέω...

    Xristos Fanaritis
    Έχω έναν δίσκο του ...γραμμοφωνου..

    Nikos Athanassiu
    Την εχω δει κάνα δυο φορές και φρικαρα...

    Stam Ekmek
    Φθηνή εκπομπή, όπως οι περισσότερες τέτοιου είδους στην ελληνική τηλεόραση.... ώρες ώρες δολοφονούν την μουσική σ αυτές

    Panos Muchteros
    Επικρατεί κι αποθεώνεται γιατί υπάρχει βάλτος στο τοπίο

    Ιωάννα Κλ.
    Όλοι οι γνωστοί μου που υμνούν τη συγκεκριμένη εκπομπή "μισούν" το λαϊκό τραγούδι, δεν μπορούν να ακούσουν ούτε τα λυρικά του Ζαμπέτα στις πρώτες εκτελέσεις! Δεν έχουν ακούσει ΠΟΤΕ Καζαντζίδη! Είναι απόλυτα κατανοητό πλέον ποιοι αρέσκονται στις διασκευές ....των διασκευών!!!!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν ξέρω αν μισούν το λαϊκό τραγούδι αυτοί, σαν εκείνους που έγραφαν για... γύφτους στον Λυκαβηττό, το '82, αλλά σίγουρα έχουν τελείως διαστρεβλωμένη άποψη.

    Christos Sideris
    Το να μην εχουμε ολοι το ιδιο μουσικο γουστο,αποψη, δεν ξερω και γω τι ( μουσικα ) ειναι θεμιτο. Ετσι και αλλιως ακομα και δυο αμθρωποι να παιξουν την ιδια νοτα διαφορετικα θα ακουστει.
    Αλλα στην συγκεκριμενη εκπομπη οφειλουμε να δωσουμε τα ευσημα στη μπαντα.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Σιγά μη δώσω εύσημα στην μπάντα. Τίποτα δε δίνω. Γιατί να δώσω; Χιλιάδες τέτοιοι μουσικοί και καλύτεροι ακόμη έχουν περάσει από την ιστορία.

    Christos Sideris
    Δεν διαφωνω, αλλα αυτο δεν τους κανει κακους ( το οτι και αλλοι ειναι εξισου καλοι η και καλυτεροι ) ουτε επειδη βρισκονται την συγκεκριμενη στιγμη στην συγκεκριμενη εκπομπη ..

    Vasilis Kordatos
    Ν'αγιάσει το στοματάκι σου! Και για να είμαι ξεκάθαρος δεν είμαι κατά των διασκευών γενικώς (εξάλλου έχω κάνει κι εγώ) αλλά δεν γίνεται να αγνοείς εντελώς το πνεύμα των δημιουργών και να πουλάς φύκια για μεταξωτές κορδέλες, όπως καλή; ώρα η εκπομπή. Ο Άρης Σάν έκανε υπέροχες διασκευές επειδή ήταν εντελώς μέσα στο πράγμα, σάρξ εκ της σαρκός, άσε που αμφιβάλλω αν ο ίδιος τίς θεωρούσε διασκευές ή απλώς επανεκτελέσεις με το δικό του στύλ.

    Kallia Vavoulioti
    Δεν με ενοχλούν οι διασκευές, όποιος διατείνεται πως αγαπά την μουσική μπορεί ακόμα και μέσω της διασκευής να ψάξει την "πηγή" και να πιει νεράκι. Δεν με ενοχλεί ο Πορτοκάλογλου ίσα ίσα, με ενοχλεί όμως κάτι που διάβασα από την Κετιμέ για το γεγονός ότι η παραγωγή της φέρθηκε λες και είχε ανάγκη για λίγη δημοσιότητα και γενικώς η αντιμετώπιση ότι οι καλλιτέχνες "κάνουν χόμπι" άρα ό,τι τους πούμε θα τρέξουν και επίσης η αντίληψη, ότι όλοι τρέχουν αν είναι να βγουν στο γυαλί.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Αυτά είναι άλλα θέματα, τα οποία δεν τα γνωρίζω, αλλά τα υποπτεύομαι.

    Γιώργος Αδαμόπουλος
    Ο φίλος διαβάζει FB;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εσύ γι' αυτό απορείς; Για τίποτ' άλλο;

    Γιώργος Αδαμόπουλος
    Δεν βλέπω Μουσικό Κουτί, οπότε δεν έχω γνώμη για τα υπόλοιπα. Είδα το χαμογελάκι στο σχόλιο για τον φίλο σας και είπα να το συνεχίσω.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εδώ λέμε για την εκπομπή όμως και άρα είσαι εκτός θέματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεώργιος Ζγούρας
      * Έχουν ξεπατικώσει όλα τα παλαιά άσματα με ότι ξενόφερτο ρυθμό κυκλοφορεί κι άντε να βρεις ποιο - (και πως) ήταν αρχικά το πρωτότυπο τραγούδι!

      Kwstas Agas
      βρε για δες, μια πολύ ωραία διασκευή με ροκ πινελιές που δεν γνώριζα!!! πού να φανταζόταν αυτός ο Άρης Σαν [τον οποίο μόνο ακουστά έχω], ότι αυτό που έκανε αρχές 70ς, δλδ διασκευή λαϊκού τραγουδιού με πινελιές ροκ, φανκ, μποσανόβα κλπ, και το οποίο περνούσε απαρατήρητο, θα γινόταν τόοοσο πολύ της μόδας δε 50βάλε χρόνια [τόοοσο πολύ μόδα που θα καταντούσε ... μπούχτισμα !!!] !!!
      ..... και φυσικά να μη λησμονούμε ότι ο ίδιος ο Απόστολος Καλδάρας, πολύ πριν "δυτικοποιήσουν" τα τραγούδια του οι "επίγονοι" του, προσπάθησε Ο ΙΔΙΟΣ να βάλει στο "μουσικό σύμπαν" του "πινελιές δύσης" ... Μέχρι και ΜΟΥΣΙΚΗ ΝΤΙΣΚΟ έγραψε !!! Παρόλο που "δεν του βγήκε" το εγχείρημα, εντούτοις έδειξε ότι "είναι ο συνθέτης που διαρκώς ψάχνεται" ....
      https://youtu.be/tJxRnH-lTlo
      01 Σταμάτης Κοκοτας Αγριοκόριτσο

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εντάξει, αυτά τα φτιάχνανε οι ενορχηστρωτές για να ακούγονται έτσι (με ήχο εποχής). Δεν θα έγραφε ντίσκο-τέτοια ο Καλδάρας.

      Ιωάννα Κλ.
      Ο Νέστορας Δάνας ήταν μανούλα σε τέτοιους "μοντέρνους" ήχους, αν θυμάμαι καλά; (Θυμήθηκα τα Discoμεράκια του 1978 με Περικλή Περάκη!)
      https://www.youtube.com/watch?v=0k-pnUgxzjM
      09 Ένα τραγούδι απ' τ' Αλγέρι - Νύχτες μαγικές (Discoμεράκια)

      Patritsopoulos Nikos
      μου θυμιζει την εκπομπη της κολουμπια απο τα μεσαια και το τρανζιστορακι

      Kwstas Agas
      κι εμένα το ίδιο .... αλλά και απ' το ραδιόφωνο του τόοοτε οικογενειακού μας αυτοκινήτου κατά τις εκδρομές μας τα σ/κ αρχές 80ς .... Αν και ο παρατονισμός στον στίχο έκανε τα παιδικά μου αυτάκια να αντιλαμβάνονται ... διαφορετικά πράγματα: "ένα αγριοκόριτσο από τον Πέρισσο" [κι όχι Περισσό] κι έτσι νόμιζα ότι το κορίτσι ήταν .... Κρητικιά από το Θέρισσο !!!!!!!!!

      Patritsopoulos Nikos
      τα πνευστα και το μπασσο σε ρυθμο ντισκο μου θυμιζει πολλα της εποχης με Μαρινελλα και Τολη
      https://www.youtube.com/watch?v=ItR3YcCrLGY
      Μαρινέλλα - Και καλύτερα (Ν.Ιγνατιάδη) 1979.flv

      Bill Randen
      Εγώ δεν ακούω συγκλονιστικά κομμάτια να γράφονται. Δεν βλέπω νέους δημιουργούς να στέκονται στο ύψος των παλιότερων, να τους ξεπερνούν και πόσο μάλλον να προβάλονται από τέτοιου τύπου εκπομπές. Πόσοι μπορούν να σταθούν με αποκλειστικά δικό τους υλικό και να κρατήσουν το ενδιαφέρον του κοινού σε ένα σετ μιας ώρας; Δύο ωρών; Ίσως να υπάρχουν εξαιρέσεις αλλά η "φάση" δεν με συγκινεί και πολύ, για να τις ψάξω. Δεν έχουμε ανάγκη από "παιχταράδες" ούτε μίμους και διασκευαστές. Δεν χρειαζόμαστε άλλο ένα 'smoke on the water' παιγμένο swing. Έχουμε άμεση ανάγκη από πραγματικούς και όχι ιμιτασιόν, καλλιτέχνες αξίας. Το σύστημα όμως υποστηρίζει την μετριότητα και την παρουσιάζει ως κανονικότητα. Έχει τους λόγους του προφανώς

      Stelios Papastilianos
      καλα εσεις αλλα τι να πουμε εμεις οι γεροντοτεροι της γενιας του 60 και 70 μ αυτα που ακουμε και βλεπουμε

      Spyros Zoupanos
      hats off to Φώντα για Άρη Σαν, έχουμε και αυτό εδώ το όνειρο να ακούμε αν θέλουμε:
      https://fortuna-records.bandcamp.com/album/koko-koko
      Koko - Koko, by Koko

      Ιωάννα Κλ.
      Απόλαυση!!!! Με μακαίρι της αγκάπης μάς εκάρφωσες!!!

      Spyros Zoupanos
      μιλάμε για Ιλιάδα και Οδύσσεια μαζί

      Θεοδουλος Παρασκευαιδης
      ΑΜΑ ΣΟΥ ΞΑΝΑΠΩ ΟΤΙ ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΚΑΙ Σ'ΑΥΤΌ ΣΟΥ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΙΣΩΣ ΚΑΤΑΝΤΗΣΩ.....ΒΑΡΕΤΟΣ.....ΑΛΛΑ ΠΩΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ.....ΑΦΟΥ....ΤΑΥΤΙΖΟΜΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΣΟΥΥΥΥΥ!!!!!...

      Nikos Athanassiu
      Τα τραγουδια δεν ειναι ιερά τοτεμ και ως εκ τουτου σωστα διασκευαζονται.προσωπικα προτιμω μια ιδιοφυη διασκευή απο μια επανεκτελεση, σκέψου τη διασκευη του " Πάρε πια το δρόμο σου " του Τραιφορου απο τον Τατασόπουλο( και πως το λενε η Νίνου με τον Τζουανακο!!! Η το My favourite things του Coltrane!!!!!

      Διαγραφή
    2. Akis Perdikis
      Πού τον θυμήθηκες τον Aris San? Και μ' έκανες να θυμηθώ ότι τον είχα δει στη Νέα Υόρκη, στο εστιατόριο-κλαμπ που είχε. Ήταν κι ο Άντονι Κουίν εκεί. Αργότερα έμαθα ότι έγινε ντου στο μαγαζί από το FBI, βρήκαν μπόλικη κοκαϊνη, κι έφαγε δυο χρόνια φυλακή.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      >>Πού τον θυμήθηκες τον Aris San?<<
      Δεν τον έχω ξεχάσει ποτέ τα τελευταία 30 χρόνια που τον ξέρω.

      Νικόλας Τζιουμπρής
      καί χάθηκε πρός Ιαπωνία μετά τή τούφα γιατί έρχονταν τά χειρότερα...

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Αδερφέ μου Φώντα (να μου το επιτρέψεις), για μένα γνήσια ακρόαση έχομε όταν είμαστε παρόντες στην πρωτότυπη, την πρώτη, εκτέλεση στο χώρο που ταιριάζει το τραγούδι... Εκεί καταξιώνεται -έστω και με οργανικές ατέλειες. Στις ηχογραφήσεις κακά τα ψέματα δουλεύει το μυαλό ή οι τεχνικές δυνατότητες.
      Ευλογημένοι όσοι ήσαν παρόντες κάποια νύχτα σε κέντρο κι άκουσαν Στέλιο, Γαβαλά, Γκρέι, Λύδια, Πάνου, ή ή ή... "ατόφια και με ψυχή".
      (Είμαι από τους τυχερούς παρόντες, του μακρινού χτες)
      ΥΓ Ελπίζω να μην έφυγα εντελώς από το θέμα. Πέρασα ξυστά.
      _ Ολοκληρώνω. Οι διασκευές δεν πρέπει να βιάζουν τη δημιουργία ούτε να αποσκοπούν στα ...μισά δικαιώματα.

      Ιωάννα Κλ.
      Ειδικά για το υστερόγραφο....

      Ioannis Fokas
      Το αφιέρωμα στη Lifo με τίτλο Ποιος ήταν ο μυστηριώδης Aris San; στις 16/08/2014 είναι δικό σου,Φώντα;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι, αλλά έχει στοιχεία από εδώ...
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2010/03/aris-san.html
      η απίστευτη ιστορία του ARIS SAN (στιγμιότυπα)
      Είχα πρωτογράψει για τον Άρη Σαν στο Jazz & Τζαζ, πριν από πολλά χρόνια.

      Ioannis Fokas
      Θενξ!

      Δημοσθένης Ταχταλίδης
      Αποσπάσματα από την Κραυγή στον Άνεμο (1976) όπου πρωταγωνιστεί με χαλί το ομώνυμο κομμάτι
      https://youtu.be/2QjvAbXQuhk
      Voice in the wind - Aris San

      Spyros Kotortsis
      Καλησπέρα σε όλη την κομπανία

      Panagiotis Syros
      το ίδιο σχόλιο για το Μουσικό Κουτί ("δεν ακούγονται πουθενά τα πρωτότυπα") κάνει και ο Γιώργος Τσάμπρας στη συνέντευξή του σήμερα στη Lifo!

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Είναι σωστός ο Τσάμπρας, γιατί το ξέρει καλά το ελληνικό τραγούδι.

      Jacques Vache
      εκπληκτική διασκευή στο τραγούδι του καλδάρα

      Μιχάλης Βαβούλας
      Έτυχε να δω την εκπομπή για τον Γκάτσο στο γιουτιούμπ. Νομίζω ότι όταν κάνεις το "Στον Αγιο Σπυρίδωνα. ένα δειλινό" μποσανόβα, ή το "Άνοιξα στον κήπο μου πηγάδι να ποτίζω τα πουλιά" σε φοξτρότ, μάλλον δεν έχεις πάρει χαμπάρι τι γίνεται. Και μάλλον οι καλύτερες στιγμές ήταν όταν έμεναν πιο κοντά στα πρωτότυπα.

      Alexis Tambouras
      "...που ήταν και αληθινή πρωτοπορία τότε " ! Αρχικά το πήγες από δω- μετά το πήγες από εκεί , τελικά ως συνήθως το απογείωσες το θέμα σαν χαρταετό διαχρονικό .
      Συγχαρητήρια και για το μπλόγκσποτ που μου έλυσε και την απορία για τη σκηνή του scirocco που γνώρισα στο Μανχάταν και μου είχε αφήσει μεγάλα ερωτηματικά γύρο από τις συνθήκες του bust .

      Διαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Όταν ο Γεράσιμος Λαβράνος έκανε σε μποσανόβα τον Καλδάρα, το 1964, έκανε κάτι αληθινά προχωρημένο"...

    Nikos Athanassiu
    Μπορει και να μην τα ξερουν Φώντα....

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Σίγουρα

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    E γι' αυτό λέμε πως χωρίς μουσικούς επιμελητές, συμβούλους ή όπως θέλετε πείτε τους, που να ξέρουν, δεν υπάρχουν μουσικές εκπομπές.

    Nikos Athanassiu
    ακουγα στο τελος την εισαγωγη απο το demasiado corazon, εκανε μπαμ απο μακριά! Δεν μπορεί λεω θα γραψουν κάτι....ακομα περιμένω

    Kostas Karabetsos
    μπααα.!!!!..που τετοιες πολυτελειες...αυτοι οι νεοκοποι πιστευουν, οτι ηδη πρωτοτυπουν και αμφιβαλλω αν και τα γνωριζουν...

    Vangelis Boulouhtsis
    Το "χέρι χέρι σε πηγαίνω και με πας" π.χ. πολλά ωραία τραγούδια είχε γράψει ο Γεράσιμος και σε λάτιν μονοπάτια. Έπαιζα με τους λαβράνους.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=VIJKMGmvU6k
    Mairi Mont & Trio Mprillante - Ela (Μαίρη Μοντ & Τρίο Μπριλλάντε - Έλα)

    Nikolaos Kotsovos
    Ο κ.Μαραβεγιας..Γιατί αργει;

    θωμας σταμκος
    Να φύγει?Με αδελφο βουλευτη δυσκολο.

    Arvaniti Panayiota
    https://www.youtube.com/watch?v=qTLal04Ou5E...
    Trio Belcanto - Paramythenia Zografia

    Spyros Zoupanos
    Κορυφαία συλλογή !

    NicNic Larygakis
    Αναρωτιέμαι,αν ή χώρα μας με τους τόσους Ωραίους περαστικούς Μάγκες της είναι μια ψυχεδελική οπτασία που ίπταται στήν αντίληψη κάποιων τυχερών ή τά κόπρανα τηλεοπτικών μουσικών κουτιών;;; και ξαναλέω, Αναρωτιέμαι....

    Θεοδουλος Παρασκευαιδης
    ΕΥΓΕΕΕΕ..!!!!...

    Themis Andreadis
    Σωστά!

    Aris Kopsidas
    αμφιβάλω αν γνωριζουν τι εχει κανει ο Λαβρανος

    Marialena Oikonomidou B
    Φίλος μου καλός ο Γεράσιμος,, πάντα θα γράφω για αυτόν
    Τρυφερή ψυχή, σπουδαίος τζαζιστας
    Είχε αδυναμία σε μένα και αγαπούσε πολύ τον πατέρα μου
    Άξιζε τόσο πολύ
    Ερχόταν να με δει, συχνά
    Την αγάπη μου, στον Γεράσιμο που ταξίδεψε δυστυχώς..

    Alexis Tambouras
    Χάρηκα πολύ με τα λόγια σας. Σπάνια ακούει κανείς σήμερα ανεπιφύλακτα καλά λόγια για κάποιον αξιόλογο άνθρωπο .
    Και ο Γεράσιμος , που υπήρξε και δικός μου φίλος , ήταν σίγουρα εκτός από σπουδαίο μουσικό ταλέντο και πολύ ευγενική ψυχή .
    Γι'αυτό ο Χατζηδάκις και ο πατέρας σας τον εκτιμούσαν ιδιαίτερα .
    Το ότι δυστυχώς η μοίρα , μας τον στέρησε πρόωρα είναι λόγος παραπάνω να τον θυμόμαστε .
    Εύχομαι να είστε πάντα καλά.

    Marialena Oikonomidou B
    σας ευχαριστώ τόσο, αυτά που γράφετε τιμούν αυτούς τους καλλιτέχνες και παράλληλα εμένα με συγκινούν..
    Καθαρή ψυχή, παιδική είχε ο Γεράσιμος..

    θωμας σταμκος
    Δημόσιοι υπάλληλοι τι περιμένεις πρωτοβουλίες?

    Lefteris Kongalidis
    σπουδαιος μουσικος,εξαιρετικη ορχηστρα

    Lefteris Aerakis
    Μεγαλος Παικτης! Δασκαλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Anastassios Anastassiou
      Μακράν!

      Θεοδουλος Παρασκευαιδης
      ΕΑΝ ΣΟΥ ΠΩ ΟΤΙ ΤΟ ΟΡΙΤΖΙΝΑΛ LP TO ΕΧΩ.....ΕΙΣ ΔΙΠΛΟΥΝ, ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΦΩΝΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΕΙΣΣΣΣ...ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΕΒΓΑΛΕ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ...."JAZZ & TZAZ"...

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ρε Θεόδουλε (φιλικά το λέω το ρε) μπρίκια κολλάμε εδώ πέρα;

      Θεοδουλος Παρασκευαιδης
      ΦΙΛΕ ΔΕΝ ΤΟ ΘΥΜΟΜΟΥΝΑ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΔΙΚΗ ΣΟΥ Η ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗΗΗΗ, ΑΠΟΛΟΓΟΥΜΑΙ....!!!!.....

      Χάρις Κουμαριώτη
      Τοτε που υπηρχαν ακομη οι εννοιες παραγωγος,ενορχηστρωτης,εκτελεστες με φαντασια.. πώς ευτελιστηκαν κ απλοποιηθηκαν ετσι τα πραγματα.. ευτυχως που υπαρχουν καποιες εξαιρεσεις στο σημερα...

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν το είπανε, ούτε θα το πούνε στα Προπύλαια..."...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Άκου, προσωπική μαρτυρία: το παλιό κανόνι κι ο Πετρόπουλος είχαν τεράστια απήχηση στη σοσιαλιστική Βουλγαρία.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχω βουλγάρικο δίσκο του Πετρόπουλου. Ελληνικό δεν έχω...

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    τον έδωσα σε φίλη Βουλγάρα. Καλίνα Τσοντσόροβα.

    θωμας σταμκος
    Στο Φεστιβάλ τραγουδιου το ειχε πει πολυ καλύτερα εδω μάλλον λαϊκότροπα για εμπορικούς (?) λόγους

    Νικος Ηροδοτου
    Φοβερο με 2 εκτελεσεις Γιαννη Πετροπουλο
    45 αρι αλλη εκτελεση LP αλλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή