28/3/2024
Μεγαλύτερο κwλοχανείο από τη ΝουΔου δεν πρέπει να υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θυμίζει ΠΑΣΟΚ του '87... Κρίμα να μην υπάρχει αντιπολίτευση.
Μεγαλύτερο κwλοχανείο από τη ΝουΔου δεν πρέπει να υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα. Θυμίζει ΠΑΣΟΚ του '87... Κρίμα να μην υπάρχει αντιπολίτευση.
28/3/2024
Ο Χοντρονάκος τα λέει αυτά, ο παλιός ρεμπέτης από τη Θεσσαλονίκη.
– Παλιά φράση αυτή η «Θα μ’ ακολουθήσεις». Σ’ έπιανε και λίγο τρόμος τότε. Και αργότερα φυσικά... Δεν ξέρω αν την λένε πια οι σύγχρονοι αστυφύλακες των... πανελλαδικών εξετάσεων.
– Άλα της ο ταγματάρχης! Εδώ λέει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα ο Χοντρονάκος, αλλά ο δημοσιογράφος που έπαιρνε τη συνέντευξη ήταν άσχετος με αυτά τα θέματα, και άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.
Κατ’ αρχάς μαθαίνουμε πως στο Κύτταρο τότε έμπαιναν αστυφύλακες και παρακολουθούσαν την παράσταση. Το θέμα είναι αν έμπαιναν με πολιτικά ή όχι. Αλλά για να λέει ο Χοντρονάκος «χωροφύλακας», πάει να πει πως ήταν ένστολος. Και ο ταγματάρχης τώρα τι ήταν; Ένστολος κι αυτός ή με πολιτικά, και απλώς παρακολουθούσε το πρόγραμμα, επειδή ήταν του ρεμπέτικου; Και αυτό που φέρεται να λέει ο ταγματάρχης «ότι εμείς δώσαμε διαταγή να λένε τα τραγούδια αυθεντικά» πρέπει να είναι μούφα. Σιγά μην έδινε άδεια η χούντα να τραγουδάνε χασικλίδικα, ας πούμε, στο Κύτταρο (φυσικά, τα χασικλίδικα δεν περνούσαν ούτε από τη δισκογραφία τότε). Απλά ο άνθρωπος (ο ταγματάρχης) παρενέβη για να σώσει την κατάσταση και για να μην τραβάνε τους ρεμπέτες στην Ασφάλεια.
[σκέφτομαι το τι κουβέντα θα μπορούσε να γίνει πάνω σ’ αυτό το θέμα με τον Χοντρονάκο, και δεν έγινε τελικά, λόγω του άσχετου που τον άκουγε...]
Ο Χοντρονάκος τα λέει αυτά, ο παλιός ρεμπέτης από τη Θεσσαλονίκη.
– Παλιά φράση αυτή η «Θα μ’ ακολουθήσεις». Σ’ έπιανε και λίγο τρόμος τότε. Και αργότερα φυσικά... Δεν ξέρω αν την λένε πια οι σύγχρονοι αστυφύλακες των... πανελλαδικών εξετάσεων.
– Άλα της ο ταγματάρχης! Εδώ λέει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα ο Χοντρονάκος, αλλά ο δημοσιογράφος που έπαιρνε τη συνέντευξη ήταν άσχετος με αυτά τα θέματα, και άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη.
Κατ’ αρχάς μαθαίνουμε πως στο Κύτταρο τότε έμπαιναν αστυφύλακες και παρακολουθούσαν την παράσταση. Το θέμα είναι αν έμπαιναν με πολιτικά ή όχι. Αλλά για να λέει ο Χοντρονάκος «χωροφύλακας», πάει να πει πως ήταν ένστολος. Και ο ταγματάρχης τώρα τι ήταν; Ένστολος κι αυτός ή με πολιτικά, και απλώς παρακολουθούσε το πρόγραμμα, επειδή ήταν του ρεμπέτικου; Και αυτό που φέρεται να λέει ο ταγματάρχης «ότι εμείς δώσαμε διαταγή να λένε τα τραγούδια αυθεντικά» πρέπει να είναι μούφα. Σιγά μην έδινε άδεια η χούντα να τραγουδάνε χασικλίδικα, ας πούμε, στο Κύτταρο (φυσικά, τα χασικλίδικα δεν περνούσαν ούτε από τη δισκογραφία τότε). Απλά ο άνθρωπος (ο ταγματάρχης) παρενέβη για να σώσει την κατάσταση και για να μην τραβάνε τους ρεμπέτες στην Ασφάλεια.
[σκέφτομαι το τι κουβέντα θα μπορούσε να γίνει πάνω σ’ αυτό το θέμα με τον Χοντρονάκο, και δεν έγινε τελικά, λόγω του άσχετου που τον άκουγε...]
Στο νέο YELLOW BOX, τεύχος #24 (Φεβρουάριος-Μάρτιος 2024),
που κυκλοφορεί στα περίπτερα...
23/3/2024
Εμένα κάτι τέτοια μελοδραματικά ποπ τραγούδια με ανατριχιάζουν, ιδίως όταν τ' ακούω από τη Βίκυ.
(Από το Sanremo 68 είναι αυτό - το casa bianca, που είχε πει η Marisa Sannia).
https://www.youtube.com/watch?v=gO1TYuHeYfI
Εμένα κάτι τέτοια μελοδραματικά ποπ τραγούδια με ανατριχιάζουν, ιδίως όταν τ' ακούω από τη Βίκυ.
(Από το Sanremo 68 είναι αυτό - το casa bianca, που είχε πει η Marisa Sannia).
https://www.youtube.com/watch?v=gO1TYuHeYfI
23/3/2024
Ξεφυλλίζω το βιβλίο για την Πάτρα, που έδωσε την περασμένη βδομάδα η Καθημερινή, και παρατηρώ διάφορα. Γενικώς διαβάζω για μια πόλη, που πλέον δεν την αναγνωρίζω. Και δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό... Anyway… Δεν είναι της ώρας... Και του τόπου... Ένα μικρό σχόλιο μόνο, για τα μουσικά, που μπορεί να ενδιαφέρουν ευρύτερα.
Δεν μπορεί η σύγχρονη μουσική ιστορία της Πάτρας να ξεκινά από τον Θ. Μικρούτσικο. Αυτό είναι τελείως ανιστόρητο.
Ο Μικρούτσικος, σαν δημιουργός, δεν είχε καμία ουσιαστική σχέση με την Πάτρα, καθώς όλη η καριέρα του εξελίχθηκε στην Αθήνα. Εδώ πρωτοέπαιξε στις μπουάτ, εδώ ηχογράφησε, εδώ κινήθηκε (και στο εξωτερικό). Το 1986 μπορεί να μπήκε μπροστά, στο Διεθνές Φεστιβάλ, άλλα εκεί ο ρόλος του ήταν άλλου τύπου. Διακινούσε πολιτισμό, δεν παρήγαγε ο ίδιος σε σχέση με την πόλη. Έτσι λοιπόν, αν θες να ψάξεις τη μουσική ιστορία της Πάτρας, αλλού θα πρέπει να κοιτάξεις.
Εννοώ σε καλλιτέχνες, των τελευταίων 50-60 χρόνων, που παρέμειναν στην πόλη, και που δημιούργησαν εκεί. Και στη σύγχρονη μουσική και στο έντεχνο τραγούδι και στο ποπ-ροκ και στην τζαζ κ.λπ.
Έτσι όπως το παρουσιάζει εδώ πέρα η Καθημερινή είναι σαν να μας λέει πως ανάμεσα στον Μικρούτσικο και τους Raining Pleasure δεν υπήρξε τίποτα άλλο στην Πάτρα. Αν είναι δυνατόν...
Δεν θέλω τώρα να αναφερθώ σε σειρά ονομάτων, γιατί μου περνάνε πολλά και διάφορα από το μυαλό, αλλά αυτή η προχειρότητα, με την οποία αντιμετωπίζονται τα πράγματα είναι τελείως εκνευριστική. Ιδίως όταν γίνεται «μουράτα» και με έπαρση.
[δύο τραγούδια πατρινών τραγουδοποιών, που παρέμειναν στην Πάτρα πολλά χρόνια ή για πάντα, δημιουργώντας εκεί, ακούτε στα σχόλια]
Ξεφυλλίζω το βιβλίο για την Πάτρα, που έδωσε την περασμένη βδομάδα η Καθημερινή, και παρατηρώ διάφορα. Γενικώς διαβάζω για μια πόλη, που πλέον δεν την αναγνωρίζω. Και δεν ξέρω αν αυτό είναι καλό ή κακό... Anyway… Δεν είναι της ώρας... Και του τόπου... Ένα μικρό σχόλιο μόνο, για τα μουσικά, που μπορεί να ενδιαφέρουν ευρύτερα.
Δεν μπορεί η σύγχρονη μουσική ιστορία της Πάτρας να ξεκινά από τον Θ. Μικρούτσικο. Αυτό είναι τελείως ανιστόρητο.
Ο Μικρούτσικος, σαν δημιουργός, δεν είχε καμία ουσιαστική σχέση με την Πάτρα, καθώς όλη η καριέρα του εξελίχθηκε στην Αθήνα. Εδώ πρωτοέπαιξε στις μπουάτ, εδώ ηχογράφησε, εδώ κινήθηκε (και στο εξωτερικό). Το 1986 μπορεί να μπήκε μπροστά, στο Διεθνές Φεστιβάλ, άλλα εκεί ο ρόλος του ήταν άλλου τύπου. Διακινούσε πολιτισμό, δεν παρήγαγε ο ίδιος σε σχέση με την πόλη. Έτσι λοιπόν, αν θες να ψάξεις τη μουσική ιστορία της Πάτρας, αλλού θα πρέπει να κοιτάξεις.
Εννοώ σε καλλιτέχνες, των τελευταίων 50-60 χρόνων, που παρέμειναν στην πόλη, και που δημιούργησαν εκεί. Και στη σύγχρονη μουσική και στο έντεχνο τραγούδι και στο ποπ-ροκ και στην τζαζ κ.λπ.
Έτσι όπως το παρουσιάζει εδώ πέρα η Καθημερινή είναι σαν να μας λέει πως ανάμεσα στον Μικρούτσικο και τους Raining Pleasure δεν υπήρξε τίποτα άλλο στην Πάτρα. Αν είναι δυνατόν...
Δεν θέλω τώρα να αναφερθώ σε σειρά ονομάτων, γιατί μου περνάνε πολλά και διάφορα από το μυαλό, αλλά αυτή η προχειρότητα, με την οποία αντιμετωπίζονται τα πράγματα είναι τελείως εκνευριστική. Ιδίως όταν γίνεται «μουράτα» και με έπαρση.
[δύο τραγούδια πατρινών τραγουδοποιών, που παρέμειναν στην Πάτρα πολλά χρόνια ή για πάντα, δημιουργώντας εκεί, ακούτε στα σχόλια]
20/3/2024
Δηλώνω ατλαντιστής. Ένα μεγάλο ελληνικό συγκρότημα στην άλλη μεριά του κόσμου...
https://www.youtube.com/watch?v=LvnaKTR6Z3Y
Δηλώνω ατλαντιστής. Ένα μεγάλο ελληνικό συγκρότημα στην άλλη μεριά του κόσμου...
https://www.youtube.com/watch?v=LvnaKTR6Z3Y
19/3/2024
Σε κινηματογραφικό mood...
Σε κινηματογραφικό mood...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Σε κινηματογραφικό mood..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήNina Tsavou
Φ Ο Β Ο Σ!!!
Γεώργιος Ευφροσυνίδης
Το ελληνικό … «10»!
Akis Perdikis
Στάσου! Μύγδαλα δεν έχει εδώ?
Ntinos Dimatatis
Ελληνική υπέροχη ομορφιά.Νταμα Σπαθί ,από τις ταινίες που λάτρεψα...
Σχόλια από το fb στο ποστ "Ξεφυλλίζω το βιβλίο για την Πάτρα, που έδωσε την περασμένη βδομάδα η Καθημερινή"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Τρούσας
Σωτήρης Σακελλαρόπουλος..
https://www.youtube.com/watch?v=wSRtvSPZEJw
Νίκος Ξυλούρης - Απόδειπνο - Σακελλαρόπουλος - Χρονάς
Alexandros...
https://www.youtube.com/watch?v=4-N9BuodkLc
Alexandros - No Place To Run ,1983, 7", Single, Vinyl
Kostas Giannakis
οι raining pleasure ήταν πολύ δυνατό γκρουπ, πρωτη φορά τους άκουσα σε ενα live στη Πάτρα σε κινηματογράφο μέσα 90's.Έφυγα με την αίσθηση ότι είχα ακούσει smiths, κάτι τέτοιο. Πολύ πρωτοπόρα μπάντα εκείνη την εποχή
Φώντας Τρούσας
Φίλε μου εγώ τους είχα δει ως Rest in Peace, πιο πριν, κι έχω και την κασέτα τους ακόμη, αλλά εδώ μιλάμε για την σύγχρονη μουσική ιστορία μιας πόλης, δεν μιλάμε για ένα είδος μουσικής, και για ένα συγκρότημα
Constantin Sidiras
Ναι! Εγώ νόμιζα ότι ήταν Εγγλέζοι. Όχι Σμιθς αλλά σίγουρα από το νησί!
Kostas Giannakis
προσέγγιζαν πάρα πολύ την αίσθηση της βρετανικής Pop/rock σκηνής που εκείνη την εποχή ήταν πολύ στα πάνω της, με oasis/blur/ james/ stone roses/ happy mondays κλπ
Γιώργος Τσέτικας
Η Καθημερινή δεν είναι για σχεδόν τίποτα παρά μόνο για αγγελίες (?) απ' όταν ήμουν ανήλικος. Καλό το έναυσμα παρόλα αυτά
Nico Fassbinder
Πριν από το... βιβλίο γιά την Πάτρα (του μυαλού τους) η "Καθημερινή" έκανε, όχι ρεπορτάζ, αλλά... οδοιπορικό στην Πάτρα (πάντα του μυαλού τους). Αδυνατώ να φαντασθώ με τι θα "κλείσει" η... τριλογία! - ή, μήπως, θα έχουμε και βάλε?
Διαμαντής Καράβολας
Στο βάθος προσπαθούν να φιλοτεχνησουν μια, παραμυθένια εικόνα της πόλης που κάποτε είχε μια φιλανθρωπη κ προκομενη αστική τάξη, την οποία τώρα την έχουν μπλοκαρει οι μπολσεβικοι του Πελετιδη.
Σε κάποιους προοδευτικους ανθρώπους της πόλης που απευθύνθηκαν, παραποιησαν αυτά που είπαν ή δεν τα έβαλαν καθόλου.
Για τα πολιτιστικά της πόλης έγραψαν οτι να ναι.
Ήταν κατευθυνομενο το αφιέρωμα κ πιστεύω θα υπάρξει συνεχεια στο ίδιο μήκος κύματος.
Papageorgiou Lily
αυτά τα αφιερώματα έχουν πάντα μια επιδερμική ματιά, δημοσιογραφική. Αυτό φάνηκε και από το πρώτο αφιέρωμα- οδοιπορικό στην πόλη, προσωπικά αυτό διάβασα όχι τον τόμο. Συνηθέστερα ρωτιούνται 5-10 άνθρωποι που θεωρούνται “ειδήμονες” περί την πόλη και την τοπική της ιστορία (το πώς, είναι κι αυτό μια άλλη ιστορία). Έτσι προκύπτουν τα βιαστικά ευφυολογήματα του τύπου "η σύγχρονη μουσική ιστορία της πόλης ξεκινάει από τον Μικρούτσικο μπλα μπλ"α και άλλα απλοποιημένα τσιτάτα για το αν έχει ή όχι όραμα η πόλη κλπ Η όλη πρεμούρα με την Πάτρα τώρα είναι κατά βάση γιατί βρίσκεται σε μια φάση νέου τύπου ανάπτυξης και επίκεντρο επιθετικών επενδυτικών κεφαλαίων στον τουρισμό και το real estate. Αυτό είναι εμφανές στις αλλαγές στο ιστορικό κέντρο που μαζί με την ανάπλαση συμπαρασύρουν και το κεφάλαιο (Airbnb, μπουτίκ ξενοδοχεία, πολυεθνικές αλυσίδες)… αλλά και περιαστικά αναπλάσεις στο νέο Λιμάνι, νέο mall στην αβεξ και πολλά άλλα που τοποθετούν την πόλη στην νεοφιλελεύθερη φρενίτιδα...
Andreas Mitrelis
ΔιαγραφήΟλόκληρη η μουσική ιστορία της Πάτρας σε 4 μέρη https://www.mixcloud.com/.../awesome-tapes-from.../
Awesome Tapes from Minaroupolis part one
Φώντας Τρούσας
Tώρα δεν έχω χρόνο ν' ακούσω, αλλά αφού έχεις μέσα και τον Άγγελο (RDR), όπως βλέπω από τα εξώφυλλα, σου λέω μπράβο.
Panagiotis Rigopoulos
Πολύ σωστές παρατηρήσεις
Nickos Ventouras
"Τα Παιδιά από την Πάτρα" και ας ήταν εξωπατρινοί, είναι περισσότερο μέρη της μουσικής ιστορίας της Πάτρας από το Μικρούτσικο
Φώντας Τρούσας
Να μην πάμε στο λαϊκό, γιατί εκεί ο άρχοντας ήταν ο Τάκης Μπεζαϊδές...
https://www.youtube.com/watch?v=DbY6eLgnwiw
ΧΑΛΑΣΜΑΤΑ ΤΑΚΗΣ ΜΠΕΖΑΪΔΕΣ ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ DJ PITSOS
Και στο ρεμπέτικο ο Μπάμπης Γκολές φυσικά, που έζησε και έπαιξε για πολλά χρόνια στην Πάτρα.
Και ο "Πρεζάκιας" φυσικά... Ορίτζιναλ πατρινοί δημιουργοί αυτοί...
https://www.youtube.com/watch?v=Wj7YM2E8eC0
Μαράθηκε η καρδούλα μου - Τσιατάς (Κωτσαρίκος)
Giorgos Papagelis
Πω! Τον πρόλαβα στην " αποθήκη"...
Stelios Apostolopoulos
https://youtu.be/NTj6F7RB9AQ?si=22XDGzA5IHqDAgjP
ΝΙΚΟΣ ΛΙΒΑΝΗΣ - ΧΙΛΙΑ ΜΑΧΑΙΡΙΑ
Σπύρος Αθανασίου
Μέγιστος
Φώντας Τρούσας
Και στο ροκ ο μεγαλύτερος κιθαρίστας της Πάτρας είναι ο Στάθης ο Μαυρωτάς από τους Flash... O Σπάθας της Πάτρας...
https://www.youtube.com/watch?v=Mn-tnIPErwU
stathis mavrotas -suita n.1.part 2 solo guitar .wmv
Giorgos Papagelis
Απ' τη λαϊκή σκηνή, να μην ξεχάσουμε και τον Χρήστο Στυλιανέα.
Takis Akkos
Και στο punk η Χαοτική Διάσταση...
Stelios Apostolopoulos
https://youtu.be/p4eWmhfkKTk?si=6esqzdVRgAlsTZv1
https://youtu.be/AE7xCJjjo0Y?si=FIcK8KtYdlT3wyAk
Ορα Μηδεν - Θανατος Στους Ποιητες
Giorgis Christodoulou
Ο πατέρας του Σταύρου Γασπαράτου για δεκαετίες ηταν ιδιοκτήτης του μπαρ Ρόκι Ρακούν, στέκι φοιτητών και μουσικών. Εκεί γαλουχήθηκαν οι Γύρω-Γύρω.Ο Σταύρος είχε το μικρό στούντιο 123. Τώρα γυρίζει και συνθέτει για παραστάσεις σε όλο τον κόσμο.
https://youtu.be/LN_4V2tJb_U?si=X7F2iE_tPqmsXmfo
Γύρω-γύρω, Πες μου τι αξίζει
Φώντας Τρούσας
Στο Ρόκι Ρακούν πήγαινα στα έιτις. Είχα δει και διάφορα λάιβ εκεί. Τους Villa 21 ας πούμε.
5 ημ.
Ο πατέρας του Γασπαράτου, ο Τάκης, είχε και βιβλιοπωλείο στα έιτις και έβγαζε το περιοδικό Παράθυρο...
https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/11/blog-post_19.html
ΠΑΡΑΘΥΡΟ ένα πατρινό περιοδικό
Stratis Sgourellis
Περίπου στα 96-97 είχε κυκλοφορήσει και το CD συλλογή του περιοδικού Ποπ και Ροκ : "The New Local Jazz Rock Scene - Δυτική Ακτή '96" το οποίο είχε μαζέψει κάποια από τα γκρουπ που δραστηριοποιούνταν εκείνη την περίοδο. Σημείο αναφοράς/ηχογραφήσεων θυμάμαι ήταν τότε και το στούντιο "Παλμός" του Χρήστου Γαλανοπούλου ο οποίος συμμετέχει και στη συλλογή. Στον Παλμό μάλιστα είχε ηχογραφήσει και ο πιανίστας Γιώργος Μεταξάς το μοναδικό επίσημο album του στην Ελλάδα το εξαιρετικό My friend Mephisto.
Φώντας Τρούσας
Έχω συνέντευξη με τον Μεταξά, στο Jazz & Tzaz εκείνη την εποχή.
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
Τους Death Courrier τους θυμάται κανείς? Τους είχα δει το 1993 σε συναυλία στο παράρτημα. Τα πάντα έχει βγάλει η Πάτρα, το άρθρο είναι ότι να 'ναι
Stratis Sgourellis
Ναι ήμουν σ' αυτό το live! Ήξερα και προσωπικά κάποια παιδιά από το γκρουπ. Είχαμε δώσει μάλιστα αν θυμάμαι καλά και μια κοινή συναυλία με την δική μου φοιτητική μπάντα.
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
θυμάσαι? με Ναυτία , Γκροβερ κι μια άλλη μπάντα (ίσως τους Χάσμα, δεν θυμάμαι)
Stratis Sgourellis
σαν όνειρο, πόσα χρόνια πέρασαν! Το Παράρτημα πρέπει να έκλεισε/σφραγίστηκε κάποια στιγμή!
Φραγκίσκος Δακτυλίδης
ναι νομίζω το στέκι σφραγίστηκε και πρέπει να έκλεισε το κεντρικό αμφιθεατρο. Ποια μπάντα είχατε? ίσως σας είχα δει κάπου
Stratis Sgourellis
Underground Noise Reproduction λεγόμασταν, μέχρι το 1996 - 1997 είμασταν ενεργοί.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εμένα κάτι τέτοια μελοδραματικά ποπ τραγούδια με ανατριχιάζουν, ιδίως όταν τ' ακούω από τη Βίκυ."...
ΑπάντησηΔιαγραφήGiorgos Papagelis
Τι ορχηστράρες!
Markos Mygiakis
Και αυτό. Μου αρέσει πολύ η ενορχήστρωση
www.youtube.com/watch?v=07M6gtoTd-Y
Vicky Leandros - Nous n'aimerons jamais assez la vie
Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Διονύση Σαββόπουλο...
ΑπάντησηΔιαγραφήNikos Athanassakis
Τρικυμία εν κρανίω......
Φώντας Τρούσας
Σε ποιανού το κρανίο;
Nikos Athanassakis
του Σαββόπουλου....
Φώντας Τρούσας
Α καλά...
Nikos Athanassakis
αυτά που λέει και ο τρόπος που τα λέει δεν στέκουν τουλάχιστον για το ροκ, την βιομηχανική μουσική...(Τι εννοει;) Το ροκ διαδέχθηκε το ροκ εν ρολ το οποίο άκμασε εις βάρος του σουίνγκ και της τζαζ της εποχής εν γένει....κλπ,κλπ...
Φώντας Τρούσας
Μια χαρά στέκουν. Ξέρει τι λέει. Εγώ συνεννοούμαι μια χαρά μαζί του. Γι' αυτό εξάλλου έβαλα και το σκαν. Δεν έχω απορίες.
Nikos Athanassakis
εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω.... ποιοί ήταν οι καταναλωτές και πως μετατράπηκαν σε κοινό;
Φώντας Τρούσας
Εγώ το καταλαβαίνω. Συνέβη κάποια στιγμή και αυτό, στη μία και καλύτερη εποχή
Nikos Athanassakis
ενώ όταν χόρευαν σουίνγκ και ροκ εν ρολ ήταν μάζα;.... τέλος πάντων σου στέλνω τους εγκάρδιους και ειλικρινείς χαιρετισμούς μου!!!!
Φώντας Τρούσας
>>ενώ όταν χόρευαν σουίνγκ και ροκ εν ρολ ήταν μάζα;<<
φυσικά. Αντιχαιρετώ κι εγώ!
Nikos Athanassakis
όλοι είμαστε ταπεινά μέλη μιας μάζας
Nickos Ventouras
> ενώ όταν χόρευαν σουίνγκ και ροκ εν ρολ ήταν μάζα;
ήταν με την έννοια ότι ήταν μια μαζική εν πολλοίς εμπορευματοποιημένη διασκέδαση, χωρίς το στοιχείο (ακόμη) της εξέγερσης.
Για το swing είναι προφανές, αλλά και το ροκ εν ρολ, είχε μεν στοιχεία "αντίδρασης στους γονείς" και "εφηβικής αντίδρασης" αλλά όχι κάτι ευρύτερο κοινωνικά στο ροκ εν ρολ της εποχής του Chuck Berry, Elvis, Buddy Holly, Little Richard, Jerry Lee Lewis, κλπ
το μεταγενέστερο ροκ, για μια συγκεκριμένη εποχή, έθεσε και άλλους προβληματισμούς, και έδεσε με κάποια κοινωνικά και φοιτητικά, αντιπολεμικά, κλπ κινήματα
Nikos Athanassakis
καλημέρα, κατ' αρχήν! "Μεταγενέστερο ροκ", όχι το ροκ γενικά.... γιατί το κείμενο λέει ροκ....μόνο..... Οπωσδήποτε και υπάρχουν διάφορα ρεύματα μεταξύ των οποίων και κάποιες μπάντες με κοινωνικό χαρακτήρα στους στίχους αλλά αυτοί στην ουσία έρχονται όχι μετά το ροκ εν ρολ ή το σουίνγκ αλλά τους Beatles οι οποίοι ήταν ένα τεραστίου μεγέθους εξαγώγιμο προϊόν για την αυτοκρατορία... αυτό ήταν βιομηχανία, εμπορευματοποίηση και μάζα....
Alexios Stasinopoulos
Καλά τα έλεγε, μέχρι που άρχισε να βάζει καλομοίρες σε τούρτες και το δάχτυλο στο μέλι.
Ζε σουΐ Ραφαηλίδης.
Φώντας Τρούσας
Δεν μας ενδιαφέρουν αυτά. Άστοχο σχόλιο. Εδώ λέμε για το '78.
Κομπρα Στο Συστημα
τα υστερα τιμουν τα πρωτα. Ασε που εδω υπαρχει μια υφερπουσα ειρωνια και απαξιωση μαλλον γιαυτα που δηθεν θαυμαζει. Ασε που νομιζω οτι πολλα απο αυτα που ελεγε γενικως ηταν γραμμενα απο αλλου... Οταν μιλαγε ο ιδιος Live τον λυπατανε η ψυχη σου ,σκετος στοκος/.
Alexios Stasinopoulos
Αλλά ζούμε στο 2024.
Όπως είπα, καλά τα έλεγε, αλλά καλά δεν τα κάνει.
Εξ άλλου, το 1978 το μόνο εύκολο ήταν να ανέβει κανείς στο bandwagon της mainstream αριστεράς και του κλίματος της εποχής.
Πιο πολύ παραδέχομαι π.χ. τον Χατζιδάκι, που δήλωνε δεξιός, αλλά ξεφτίλιζε το σύστημα με κάθε κοντυλιά του, ενώ και για να μείνουμε αυστηρά στο θέμα μας, αυτά που έκανε για το ρεμπέτικο και το ροκ, ούτε στις ονειρώξεις του ο νιόνιος.
Βέβαια, θα με πεις, γιατί συγκρίνω; Διότι έτσι μπορούμε να φέρουμε τα δείγματα της εποχής κοντύτερα στην εποχή την ίδια.
Φώντας Τρούσας
Δεν θα μιλήσω εδώ συνολικά για τον Σαββό. Ξέχνα το αυτό. Μόνο γι' αυτό που έβαλα.
Alexios Stasinopoulos
Φυσικά, τοίχος σου είναι.
Όμως να ξέρουμε και ποιός λέει τί, πότε, αλλά και γιατί.
Peace out.
Φώντας Τρούσας
Όλα λάθος τα λες. Αλλά βαριέμαι τις κουβέντες εδώ μέσα.
Έβαλα Σαββόπουλος '78. Δεν χωράει τίποτ' άλλο.
Vassilis Serafimakis
καλά, στην Ελλάδα είπαμε είσαι ό,τι δηλώσεις. Ο Ραφαηλίδης πχ δήλωνε μελετητής τού μαρξισμού.
Nikos Zervos
ΔιαγραφήMIN GRAFEIS AFTO TO SIXAMENO ONOMA=====ELEOS
PSEFTOMARXISTIS TOU KOLOU
OPOIOS DEN ANAGNORIZEI TIN STIXOURGIKI KAI MOUSIKI AXIA TOU SAVOPOULOU EINAI APLA,,,,,,,ASXETOS
Vassilis Serafimakis
Πάμε να φύγουμε, εδώ θα βγάλουν και τον Phil Ochs πουλημένο επειδή φόρεσε χρυσό λαμέ κοστούμι.
Ρεεεε σώου είναι! Σώου & σώουμεν. Νομίζετε απέχουν έτη φωτός μεταξύ τους Celine Dion και Carcass; Κεσκεσέ σώου, ε; Άσε, δεν πειράζει.
Constantin Sidiras
Gelane k ta Petra's me ta legomena sou gia Rafa. Eth Fotos gia to kathysterimeno El-Lada tis epohis!
Nikos Zervos
RAFAILIDIS PSETOMARXISTIS TOU KOLOU ---KOINOS SOURGELO
Vassilis Konstandopoulos
Για τους νεότερους, όταν ο Σ. μιλάει για "βιομηχανική" και "κομπιούτερ", δεν εννοεί ούτε το υποείδος Industrial (που δεν υφίστατο καλά-καλά το 78), ούτε την ηλεκτρονική μουσική, αλλά την "μαζική", "συνταγογραφημένη" παραγωγή "για όλους" (αν και φυσικά η ροκ παραγωγή ήδη είχε κι αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε, απλώς στην Ελλάδα το θεωρούσαμε ακόμα "underground"). Μια χαρά τα έλεγε και ισχύουν γενικότερα και σήμερα.
Φώντας Τρούσας
Ε ναι, προφανώς. Σιγά μην ήξερε τους Throbbing Gristle το '78. Και τι σημαίνει Throbbing Gristle; Δεν είχαν καμία σχέση με το ροκ αυτοί, έτσι όπως το θέτει ο Σαββό.
Vassilis Konstandopoulos
Και γιατί να τους ξέρει;
Φώντας Τρούσας
Δεν είπα εγώ ότι έπρεπε να τους ξέρει.
Hlias JackBaron Overdosakias
Γιατι οι καταναλωτες μπορει να ηταν συμμετεχοντες, οσο και οι σκυλαδες, για δικους τους λογους και με δικους τους τροπους. Ωστοσο εκεινη η εποχη προσεφερε απλετα αυτο που ο Νιονιος θεωρουσε δεδομενο...
Haris Heizanoglou
Α και Α και ου
Φώντας Τρούσας
Α να να ι όι
Haris Heizanoglou
γιε γιε γιε
Φώντας Τρούσας
Όιντα
Jimi Sokratis
Στη μια συνέντευξη του Ζάππα στο Ρόλινγκ Στόουν αν θυμάμαι καλά ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 70 είχε χαρακτηρίσει το 70 με 80% της παραγωγής από την μουσική βιομηχανία σκουπίδια - τυποποιημένα τραγουδάκια. Κάποια πράγματα περισσότερο έχουν να κάνουν με την εποχή και τις γενικότερες εξελίξεις παρά με αυτούς καθ'αυτούς τους ήχους. Ή αλλιώς οι αλλαγές στις εποχές περνάν και αποτυπώνονται στους ήχους.
Κώστας Παπαθανασίου
Η τέχνη ως εμπορευματοποίηση όπως λεγόταν απ την εποχή της σχολής της Φραγκφούρτης λέει
Dimitri- Mitsos Poulikakos
........ .......
Nikos Zervos
APO TIS ELAXISTES FORES POU DIAFONO ME TO HUMOR SOU
Constantin Sidiras
Polyn Kalon kyrie Mitso!
Nektarios Sakellariou
Παλιά τα έλεγε ωραία . Φαινόταν άλλωστε στα τραγούδια του .
Φώντας Τρούσας
Είναι λάθος όταν ποστάρω κάτι συγκεκριμένο για τον Σαββόπουλο να σχολιάζουμε "τα πάντα" για τον Σαββόπουλο. Έβαλα μια δήλωση του '78, στην οποία λέει κάτι σωστό. Άμα είναι τώρα να συζητάμε για Καλομοίρες, εξουσίες, Μητσοτάκηδες και τα τοιαύτα θα χαθεί η μπάλα. Και δεν μ' ενδιαφέρουν και καθόλου εμένα αυτά, γιατί τα έχω σχολιάσει στο παρελθόν - άσε που δεν έχουν σχέση με το έργο του.
Vassilis Serafimakis
Στο διαδίκτυο βασιλεύει το Whataboutism, ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΝΑ'ΝΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ! Γράψε ό,τι θες, γράψε πχ ότι ο Jimmy Page ήταν τάδε στυλ κιθαρίστας - αμέσως ένα σχόλιο τουλάχιστον Ναι αλλά τι έχεις να πείς που πηδαγε πιτσιρίκες, κτλ.
Σχόλια από το fb στο ποστ για Χοντρονάκο-Κύτταρο...
ΑπάντησηΔιαγραφήThekla Tselepi
Και τώρα το λένε το ακολουθήστε μας , εκτός κι αν σε πάνε σηκωτό!
Φώντας Τρούσας
Χρησιμοποιούν και πληθυντικό δηλαδή τώρα. Είναι ευγενικά τα παιδιά...
Thekla Tselepi
Πέρναγαν συχνά και ένστολοι και ασφαλίτες από το Κύτταρο όμως το ενδιαφέρον τους συγκεντρώνονταν στα ακουστικά σχήματα διότι όταν έπαιζαν οι ροκ μπάντες με τα κλαπατσίπμαλα κι όλη τη βαβούρα, τους έπιανε πονοκέφαλος και φεύγανε αμέσως.
Φώντας Τρούσας
Μπαίνανε παντού - και σε θέατρα επίσης. Και βασικά όπου υπήρχαν φοιτητές μπουκάρανε χωρίς προσχήματα.
Γεώργιος Ζγούρας
* Το πιο ουσιαστικό από τα γραφόμενα σου είναι ότι ο δημοσιογράφος όντως άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη, τα υπόλοιπα είναι υποθετικά, π.χ. θα μπορούσε ο ταγματάρχης να είναι και λάτρης τού είδους και λόγω στιγμής και βαθμού να έσωσε την κατάσταση!
Φώντας Τρούσας
Αυτό δεν λέω ρε φίλε, όταν γράφω "Απλά ο άνθρωπος (ο ταγματάρχης) παρενέβη για να σώσει την κατάσταση και για να μην τραβάνε τους ρεμπέτες στην Ασφάλεια." ; Γιατί το ξαναλές;
Φώντας Τρούσας
Και όλα όσα γράφω είναι ουσιαστικά. Και το σκαν είναι ουσιαστικό και αυτά που γράφω είναι τροφή για σκέψη. Δεν συνηθίζω να γράφω τζάμπα λέξεις.
Vasilis Lampropoulos
Σίγουρα πάντως έμπαινε αρκετή "μυθοπλασία" σε τέτοιες ρεμπέτικες αφηγήσεις. Ο Γιάννης Παπαϊωάννου είχε φτάσει να πει ότι άλλαξε τη γνώμη του Μεταξά για τα ρεμπέτικα (που τα είχε όλα για χασικλίδικα) παίζοντάς του με τον μπαγλαμά την "Βαγγελίτσα" μέσα στο γραφείο του.
Φώντας Τρούσας
Στην αφήγηση του Χοντρονάκου δεν υπάρχει μυθοπλασία. Το ότι μπαινοβγαίνανε επί χούντας αστυφύλακες και αστυνόμοι στα κλαμπ,, που σύχναζαν φοιτητές, είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο. Το ότι κάποιος ανώτερος μπορεί να καθάρισε είναι επίσης ρεαλιστικό. Ξέρουμε όλοι για Μουσχουντή κ.λπ.
Vasilis Lampropoulos
Απλώς δεν μου πολυφαίνεται πιστευτό ότι κάποιος θα τραγουδούσε επί χούντας αυτούς τους στίχους μπροστά σε ένστολους.
Φώντας Τρούσας
Δεν μασάγανε όλοι. Και δεν ξέρεις τι μπορεί να είχε γίνει, γιατί το πρόγραμμα εκεί ήταν για πολύ καιρό, δεν ήταν για μια-δυο μέρες. Μπορεί να είχαν ένα αρχικό ok, άτυπα, από κάπου πιο ψηλά και μετά να ήρθε ο άλλος ο αστυφύλακας (που να μην γνώριζε) και να τους την έπεσε. Είναι γνωστό επίσης πως ο Μπιθικώτσης τραγουδούσε αντιστασιακά τραγούδια μπροστά στο Ρουφογάλη (το είχε πει η Ντέλλα αυτό).
Σχόλια από το fb στο ποστ "Μεγαλύτερο κwλοχανείο από τη ΝουΔου δεν πρέπει να υπάρχει αυτή τη στιγμή στη χώρα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠετρος Μιχελιουδης
τους αδικεις μονο κωλοχανειο δεν ειναι,μια αδιστακτη εγκληματικη οργανωση ειναι
Labis Vasilatos
α μπράβο...Έτοιμος να το γράψω ήμουν, αλλά είδα εσάς οπότε με καλύψατε απόλυτα!
Billy Dalipis
συφωνώ απόλυτα....ξέρουν πολύ καλά τι κάνουν και έχουν και ξεκάθαρο πλάνο για όλα αυτά...
Indie Side
Επετρεψε μου να προσθέσω..
Κρίμα που υπάρχει αυτό το 41% που σκέφτεται μόνο τον απαυτο του... Και κρίμα που δεν υπάρχουν 1-2 πραγματικοί δημοσιογράφοι..
Nina Tsavou
Πώς δεν υπάρχουν. Ο αγράμματος πρόεδρος της Επιτροπής Μαρκόπουλος δημοσιογράφος υπήρξε!!!
Indie Side
ότι δηλώνει ο καθένας είναι σε τούτο τον τόπο..
Nickos Ventouras
> Κρίμα που υπάρχει αυτό το 41% που σκέφτεται μόνο τον απαυτο του..
41% των ψηφοφόρων, δηλαδή καμμιά 25% με το ζόρι.
Αλλά και αν και το 59% των υπόλοιπων δεν σκέφτονταν μόνο τον εαυτό του ή την κομματάρα του, ούτε αυτό το 41% θα υπήρχε και θα έβγαζε κυβέρνηση...