Αν και γνωστή για τις «προχωρημένες» εγγραφές της – σόλο ή σε συνεργασία με τον Alexander Balanescu κ.ά. –, η ακορντεονίστα Evelyn Petrova, προχωρά, με το “Living Water” [Leo], σε κάτι ακόμη πιο «ακραίο», το οποίο αδυνατεί να αποκαλύψει μία απλή audio έκδοση. Την duo παράστασή της με την χορεύτρια Tanya Khabarova, στο Interier Theatre της ρωσικής Πετρούπολης, τον Φεβρουάριο του ’08. Το σαφές folk ηχόχρωμα των συνθέσεων τής Petrova, που αναπτύσσεται μέσα από τα αλλόκοτα παιξίματα και το τραγούδισμά της (υπερ-ταχύτητες, «σπασίματα» και αλλαγές ρυθμών, «ψυχρές» avant εκτροπές, «σκοτεινός» λυρισμός) έχει τη βάση της, όπως αναφέρει ο Alex Kan στο ένθετο, σε μία ανάγνωση της «Μορφολογίας της Λαϊκής Αφήγησης» του ρώσου θεωρητικού Βλαντιμίρ Προπ (1895-1970).Επηρεασμένος από τον Ρωσικό Φορμαλισμό (Γιάκομπσον, Σκλόβσκι, Αϊχενμπάουμ), ο Προπ επιχειρεί να «επιστημονικοποιήσει» τις παλιές, παραδοσιακές ιστορίες και αφού ανακαλύψει τα αρχέτυπα στοιχεία τους να προσδιορίσει, εν συνεχεία, τη «λογοτεχνικότητά» τους. Η Petrova, κατ’ αντιστοιχία, επιζητά να μεταφέρει ορισμένα από τα συμπεράσματα της φορμαλιστικής θεωρίας – μέσω των folk σκοπών – στο επίπεδο του Ήχου και της Κίνησης. Όπως αντιλαμβάνεστε είναι δύσκολο να αξιολογήσει κάποιος την προσπάθειά της, όχι μόνον επειδή δεν του παρέχεται η εικόνα της παράστασης, αλλά και γιατί, πάντα, θα μένουν πολλά ν’ απαντηθούν (από την ίδια την καλλιτέχνιδα) στο επίπεδο της θεωρίας. Contact: www.leorecords.com
(Για μερικά avant CD του τελευταίου καιρού θα γράψω και στη συνέχεια)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου