Ένας ακόμη εξέχων μουσικός από τις ανατολικές Πολιτείες, ο Alec Seward, που είχε γεννηθεί το 1901
κάπου στη Virginia, θα μετακομίσει (όπως και άλλοι της γενιάς του) προς τη Νέα Υόρκη το 1924.
Αν και ως κιθαρίστας ο Seward έπαιζε για πάρτη του πολλά χρόνια, θα καταφέρει να γίνει περισσότερο γνωστός όταν θα συνεργασθεί με τους Sonny Terry και Brownie McGhee στις αρχές της δεκαετίας του ’40, παίζοντας επίσης με τους Woody Guthrie, Cisco Houston και Lead Belly, εισχωρώντας έτσι, ακόμη περισσότερο, στο folk κύκλωμα μέχρι νωρίς στα fifties.
Το 1947 ο Alec Seward θα γνωριστεί μ’ έναν εξαιρετικό τραγουδιστή, τον Louis Hayes, που ήταν μεγαλύτερός του, με τον οποίον θα ηχογραφήσει κοντά στο piedmont στυλ και με έντονες αναφορές στην τραγουδοποιία του Blind Boy Fuller. Μάλιστα, και όλως περιέργως, οι Seward και Hayes, θα υιοθετήσουν διάφορα ψευδώνυμα (Guitar Slim and Jelly Belly, Blues Boys, Back Porch Boys, Blues King Slim Seward and Fat Boy Haynes) και μ’ αυτά θα πρέπει κάποιος να τους αναζητήσει στη δισκογραφία. Πολλά από τα τραγούδια των Seward και Haynes είχαν κοινωνικό περιεχόμενο, όπως π.χ. το “Working man blues”, το οποίο αναφερόταν στις τραγικές συνέπειες που είχε αφήσει η Μεγάλη Ύφεση στην εργατική τάξη.
Αν και ως κιθαρίστας ο Seward έπαιζε για πάρτη του πολλά χρόνια, θα καταφέρει να γίνει περισσότερο γνωστός όταν θα συνεργασθεί με τους Sonny Terry και Brownie McGhee στις αρχές της δεκαετίας του ’40, παίζοντας επίσης με τους Woody Guthrie, Cisco Houston και Lead Belly, εισχωρώντας έτσι, ακόμη περισσότερο, στο folk κύκλωμα μέχρι νωρίς στα fifties.
Το 1947 ο Alec Seward θα γνωριστεί μ’ έναν εξαιρετικό τραγουδιστή, τον Louis Hayes, που ήταν μεγαλύτερός του, με τον οποίον θα ηχογραφήσει κοντά στο piedmont στυλ και με έντονες αναφορές στην τραγουδοποιία του Blind Boy Fuller. Μάλιστα, και όλως περιέργως, οι Seward και Hayes, θα υιοθετήσουν διάφορα ψευδώνυμα (Guitar Slim and Jelly Belly, Blues Boys, Back Porch Boys, Blues King Slim Seward and Fat Boy Haynes) και μ’ αυτά θα πρέπει κάποιος να τους αναζητήσει στη δισκογραφία. Πολλά από τα τραγούδια των Seward και Haynes είχαν κοινωνικό περιεχόμενο, όπως π.χ. το “Working man blues”, το οποίο αναφερόταν στις τραγικές συνέπειες που είχε αφήσει η Μεγάλη Ύφεση στην εργατική τάξη.
Ο Alec Seward
θα αποσυρθεί από τη σκηνή το 1957, για λίγο όμως και παρ’ όλες τις παραινέσεις
τού Sonny Terry για το αντίθετο. Θα επανέλθει όμως το 1965, θα ηχογραφήσει
για την Bluesville και θα παίξει εκ νέου με τους Sonny Terry & Brownie McGhee, τον Larry Johnson κ.ά.
Δισκογραφία
(επιλογή)
1. Southern Mountain Hoedows – Stinson Records SLPS 54 – 1953 (ως Woody Guthrie, Cisco Houston, Sonny Terry and others)
2. City Blues – Elektra EKL-15 – 1954 (ως Sonny Terry and Alec Stewart)
3. Creepin’ Blues / The Blues of Alec Seward – Prestige / Bluesville BVLP 1076 – 1965
4. Carolina Blues – Arhoolie R 2005 – 1971 (ως Guitar Slim and Jelly Belly με ηχογραφήσεις από τη δεκαετία του ’40)
5. Late One Saturday Evening – Blue Labor BL 103 – 1975 (rec. 1966)
6. The Back Porch Boys – Delmark DE-755 – 2002 (ως Alex “Guitar Slim” Seward and Louis “Jelly Belly” Hayes with Blind Willie McTell / Champion Jack Dupree / Brownie McGhee, ηχογραφήσεις από τα τέλη του ’40 και τις αρχές του ’50)
1. Southern Mountain Hoedows – Stinson Records SLPS 54 – 1953 (ως Woody Guthrie, Cisco Houston, Sonny Terry and others)
2. City Blues – Elektra EKL-15 – 1954 (ως Sonny Terry and Alec Stewart)
3. Creepin’ Blues / The Blues of Alec Seward – Prestige / Bluesville BVLP 1076 – 1965
4. Carolina Blues – Arhoolie R 2005 – 1971 (ως Guitar Slim and Jelly Belly με ηχογραφήσεις από τη δεκαετία του ’40)
5. Late One Saturday Evening – Blue Labor BL 103 – 1975 (rec. 1966)
6. The Back Porch Boys – Delmark DE-755 – 2002 (ως Alex “Guitar Slim” Seward and Louis “Jelly Belly” Hayes with Blind Willie McTell / Champion Jack Dupree / Brownie McGhee, ηχογραφήσεις από τα τέλη του ’40 και τις αρχές του ’50)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου