Τρίτη, 24 Απριλίου 2018

MEΑΤΙNG FOR BUSINESS μια improv μάζωξη και οι ηχογραφήσεις της στο Πήλιο και την Αθήνα

Το “Meating” δεν είναι λανθασμένα γραμμένο είναι λογοπαίγνιο προφανώς, όπως σαν παιγνίδι, γενικώς, αυτοσχεδιαστικό κ.λπ. δύναται να αντιμετωπιστεί και η παρούσα εγγραφή. Το Meating for Business δεν ξέρω αν είναι κάποιο σταθερό συγκρότημα ή ο τίτλος μιας περιστασιακής μάζωξης μουσικών-αυτοσχεδιαστών, που συνέβη στο Πήλιο και την Αθήνα το 2015, εκείνο που ξέρω είναι πως έτσι, μ’ αυτή την ονομασία (και ως Vol 01) κυκλοφορεί τώρα ένα βινύλιο (200 αντίτυπα) κομμένο από το label Το Δισκάδικο (το δισκάδικο στην Αγία Ελεούσης, στου Ψυρρή). Το βινύλιο αυτό αποτελείται από ένα και δύο improv tracks, που καταλαμβάνουν την καθεμία από τις πλευρές του αντιστοίχως. Για λεπτομέρειες συνεχίστε το διάβασμα…
Το πρώτο κομμάτι έχει τίτλο “MFB 1 – 1” και όπως διαβάζουμε στο back cover είναι ηχογραφημένο στο Πήλιο... μ’ έναν κάπως πρωτόγονο τρόπο. Ο Don Stavrinos, που είναι τρομπετίστας και γνωστός, σε όποιους, από τις εμφανίσεις του με τους Chickn κ.ά. και που έχει, κατά όπως φαίνεται, ένα κάποιο γενικότερο πρόσταγμα γράφει: «Η MFB1-1 ηχογραφήθηκε στο σαλόνι της κ. Κλειδωνάρη στον Άγιο Λαυρέντιο Πηλίου. Τα πνευστά είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες των τεσσάρων (αριστερά – δεξιά) και οι δύο κρουστοί βρίσκονται στο κέντρο. Υπάρχει ένας βασικός σκελετός που αφορά περισσότερο στη ροή και στις δυναμικές, χωρίς να εστιάζει σε αρμονικές συνδέσεις και ρυθμική αγωγή».
Έτσι λοιπόν στο “MFB1 – 1” έχουμε τους αριστερούς πνευστούς (Don Stavrinos τρομπέτα, Hayden Chisholm άλτο, Zakari Frantz άλτο, Δημήτρης Παντελιάς τενόρο), τους δεξιούς πνευστούς (Julian Selody άλτο, Moritz Köther άλτο, Γιάννης Βακαλούδης άλτο, Federico Pascucci τενόρο) και στη μέση τους δύο περκασιονίστες, τον Γιάννη Δεσποτάκη και την Εύη Φιλίππου. Η λογική του στησίματος είναι απλή, ίσως επιτηδευμένα απλή (σε συνδυασμό και με τα τρία μικρόφωνα – ένα στ’ αριστερά, ένα στο κέντρο κι ένα δεξιά) και το αποτέλεσμα εξ ίσου… πρωτόγονο (το ξαναλέω), μιας και σ’ αυτόν τον πρωτογονισμό έγκειται και η ιδιοτυπία του.
Η ανάπτυξη των… ανύπαρκτων θεμάτων, όπως και η ηχητική ροή, είναι αυτά που πρέπει να είναι σε τέτοιου τύπου ηχογραφήσεις, που χοντρικά μας πάνε πίσω στις σκληρές improv μέρες της FMP (και άλλων παρεμφερών ετικετών). Έτσι, και όσο κι αν προσπαθείς να ανακαλύψεις κάποιες συγκεκριμένες αναφορές (ορισμένα συντομότατα περάσματα που σχετίζονται με το δημοτικό τραγούδι π.χ.) το τελικό αποτέλεσμα παραμένει ουσιαστικά αδέσμευτο από τόπους και από χρόνους.
Στη δεύτερη πλευρά είναι χαραγμένα τα “MFB 1 – 2” και “MFB 1 – 3” (ηχογραφήσεις στην Αθήνα από κάποια παράσταση) κι εδώ τα πράγματα είναι διαφορετικά. Κατ’ αρχάς τα στάνταρντ της εγγραφής είναι οπωσδήποτε πιο ανεβασμένα, ενώ και η μουσική ακούγεται στ’ αυτιά μου ακόμη πιο ενδιαφέρουσα (κάτι στο οποίο συμβάλλει οπωσδήποτε και η εγγραφή). Ό,τι ακούγεται εδώ προέρχεται από τέσσερα άτομα, τον James Wylie άλτο σαξόφωνο, τον Hayden Chisholm άλτο σαξόφωνο, φωνή, τον Don Stavrinos πνευστά και τον Γιάννη Δεσποτάκη κρουστά και φωνή.
Αν το πρώτο track έχει τη λογική της… αδέσμευτης ελευθερίας τής Side A, το δεύτερο κομμάτι, το “MFB 1 – 3” έχει μια κάποια δέσμευση, φέρνοντας στη μνήμη μου τις μαγικές ηχογραφήσεις των Πολωνών Ossian από τη δεκαετία του ’70 (και αργότερα στα eighties ως Osjan κ.λπ.). Εδώ η αρχαιοπρέπεια σχετίζεται κατά πρώτον με τα φωνητικά, που είναι άναρθρα και προσομοιάζουν σε φόρμες πρωτο-επικοινωνίας και εν συνεχεία με το ορχηστρικό υλικό, που ακολουθεί μια παγανιστική, τελετουργική ανάπτυξη. Εξαιρετικό κομμάτι και μια «ιδέα», κεντρική φρονώ, για περισσότερο ψάξιμο από τους περιστασιακούς ή λιγότερο περιστασιακούς Meating for Business
Επαφή: www.todiskadiko.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου