Κυριακή 22 Απριλίου 2018

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 91

22/4/2018
Το κλιπ είναι από την ταινία του Παύλου Τάσσιου «Οι Αντίζηλοι» (1968) με το Χρήστο Νέγκα, το Θανάση Μυλωνά και τη Χλόη Λιάσκου – που τρόμαξα να την γνωρίσω όταν είδα την ταινία, επειδή την είχα στο νου μου ξανθιά (και) από τους κάπως χαζούς ρόλους, που ετοίμαζε για κείνην ο Δαλιανίδης.
Οι «Αντίζηλοι» ήταν η τελευταία ταινία τής πανέμορφης και κομψότατης Λιάσκου και αξίζει (η ταινία) μόνο για το μεγάλο τραγούδι του Γιάννη Σπανού και του Άκου Δασκαλόπουλου, που λέει μοναδικά ο Πουλόπουλος. Α… και για τη Λιάσκου φυσικά…

22/4/2018
Ξεβλάχεμα στα σέβεντις. Όχι glossy τσαπα-τσούλες τώρα...

21/4/2018
Τα πιο βλακώδη, αστεία και επικίνδυνα εν τέλει κείμενα για τα 51 χρόνια από το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου θα τα διαβάσεις στην Athens Voice. Από τις παρατεταμένες βλακείες του Δημήτρη Φύσσα σημειώνω δύο από τις… δέκα συνοπτικές σκέψεις του γύρω από τη χούντα:
>>Δ. Απλοϊκός αντικομμουνισμός, που έστειλε μια ολόκληρη γενιά προς την Αριστερά: έτσι η χούντα έδωσε το «φιλί της ζωής» σε μια πολιτική τάση που διεθνώς πνέει σήμερα τα λοίσθια (πλην Ελλάδας, βέβαια). Δηλαδή σε μια άλλη θρησκεία.<<
Ο αντικομμουνισμός της χούντας δεν ήταν καθόλου απλοϊκός. Ήταν μεθοδικός και επιστημονικός (σε συνεργασία πάντα με τους Αμερικάνους) και με πρωτεργάτες τους «θεωρητικούς» Γεωργαλά, Πλεύρη κ.ά. Και καμμιά χούντα δεν έδωσε κανένα «φιλί ζωής» στην Αριστερά. Τη ζωή της η Αριστερά την καταμέτρησε στην Κατοχή, μέσω του μαρτυρικού, απελευθερωτικού αγώνα τού ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Και αυτόν τον αγώνα, και τους ανθρώπους του (όσοι πολέμησαν τον κατακτητή και τον ντόπιο συνεργάτη των Ναζί και όσοι εμπνεύστηκαν στην πορεία από κείνους τους αγώνες) είχαν πάντα κατά νου να ρημάξουν οι δωσίλογοι της χούντας.
Και γιατί αυτός ο ακροβατισμός στο σήμερα (για την «πολιτική τάση που διεθνώς πνέει τα λοίσθια (πλην Ελλάδας)»; Πού κολλάει; Μόνο στο μένος των πιο αντιδραστικών και σκοταδιστών φιλελέδων να φανούν, από την πίσω πόρτα, ως υποστηρικτές κατά βάση τού έργου τού Παπαδόπουλου. Ε, καλός ήταν, ασχέτως αν δεν τα κατάφερε και πολύ καλά… να ξεκληρίσει τους κομμουνιστές. Αυτή είναι η λογική τους. Μ’ έναν Πινοσέτ θα ήταν, σίγουρα, πιο ευχαριστημένοι!
>>Ε. Αισθητική του χειρίστου είδους: «Άγνωστος πόλεμος», τηλεόραση ΥΕΝΕΔ, «ελαφρολαϊκά» τραγούδια, «Πολεμική Αρετή των Ελλήνων», χαζοχαρούμενες κωμωδίες, «Ολυμπιάδα τραγουδιού», τσάμικα του Παπαδόπουλου και του Παττακού, γκρέμισμα του ρολογιού και ύψωση του γιαπιού «Εμπορικό Κέντρο» στον Πειραιά, «Οι γενναίοι του Βορρά» κλπ.<<
Άμα δε γούσταρε ο Φύσσας να βλέπει «Άγνωστο Πόλεμο» ας έβλεπε «Παράξενο Ταξιδιώτη» με τον Αλέξη Δαμιανό, που επί χούντας γύρισε, με τη βοήθεια του Στρατού, τη σημαντικότερη για πολλούς ελληνική ταινία, την Ευδοκία (και ας ψάξει να δει πού ήταν ο Δαμιανός επί δικτατορίας). Και όποιος εξισώνει τις γελοίες γιορτές της Πολεμικής Αρετής με τις Ολυμπιάδες Τραγουδιού, στις οποίες εμφανίστηκαν μέγιστοι καλλιτέχνες και συγκροτήματα, είναι άσχετος και να μη μιλάει γι’ αυτά τα θέματα. Όπως δεν πρέπει να μιλάει και όποιος καταφέρεται, συλλήβδην, εναντίον του ελαφρολαϊκού και των ουκ ολίγων αριστουργημάτων του. Να ένα…

20/4/2018 
Πάει κι ο Γιάννης Κουτουβός, παλιός συγκροτηματίας (Janis Gravel, The Gravel κ.λπ.), fan, «χεβυμεταλλικός» παραγωγός και δημοσιογράφος, εδώ, ανάμεσα στον κιθαρίστα των Motörhead Würzel και τον Lemmy (περιοδικό «Αγόρι» Νο 569, 6 Απριλίου 1988).

19/4/2018 
O Νίκος Μαστοράκης γύρισε ταινία, λέει, για τη Μύκονο (Mykonos, Τhe Soul of an Island o τίτλος της). Σάκι Μαυρέλη συμβουλεύτηκε;
Εδώ το βιβλίο τού Μαυρέλη Άπαντα… Πανάκια! Ψήφισε Βερώνη και θα συχωρεθούν τα πεθαμένα σου! / Όλα τα ονόματα των δικαστικών που αγόρασαν στη Μύκονο τα κτήματα του μοναστηριού / Πουστιά και κουμμουνισμός [sic] στη Μύκονο [TinK Books, New York Αύγουστος 2006]
(Συλλογή άρθρων της εφημερίδας Καιροί στο Κολωνάκι)

18/4/2018 
To διάβασμα που πέφτει στα προπΑτζίδικα είναι ανελέητο!
Τους βλέπω στη γειτονιά πάνω από κάτι φυλλάδια και φυλλάδες να μη σηκώνουν κεφάλι. Και τι διαβάζουν; Για το πρωτάθλημα της Αιγύπτου, ου μην αλλά και του… Μπαγκλαντές!
Έπαιζα κι εγώ ΠροΠό κάποτε, όταν υπήρχε μόνο ΠροΠό και δε χρειαζόταν τίποτα για να μελετήσεις (ούτε εκείνο το γελοιότερο όλων, που αποκαλείται «παράδοση»), καθώς το μόνο που αρκούσε ήταν να είχες μιαν απλή επαφή με το χώρο – να σ’ αρέσει δηλαδή το τόπι και να το παρακολουθείς κάπως. Α, Β Εθνική τα βασικά και λίγο από Ιταλία.
Όμως κι εμείς, που μας άρεσε και το παρακολουθούσαμε, το μόνο που είχαμε καταφέρει ήταν να βγάλουμε κάποια στιγμή 13άρι μαζί με τη μισή Ελλάδα… όταν η γιαγιά, που συμπλήρωνε δυο στήλες στα κουτουρού, τίναζε την μπάνκα στον αέρα. (Παρά ταύτα ένας φίλος, που είχε αποφασίσει να στέλνει τη γιαγιά του για να του αγοράζει έτοιμα δελτία, ήταν μονίμως στον κουβά).
Μάγκες μου, γι’ αυτό τα λένε «τυχερά παιγνίδια». Γιατί κερδίζει ο κωλόφαρδος και ο ατζαμής. Γιατί δεν κερδίζει ούτε ο πονηρός, ούτε ο έξυπνος. Γι’ αυτό αφήστε το διάβασμα… ποιος είναι τραυματίας, ποιος δεν θα παίξει, σε τι θέση είναι η Ελ Ντακλέγια και η Σμούχα και πιάστε καμμιά κουβεντούλα για τη… σημαία στον Ανθρωποφάγο.  

18/4/2018
ΔΕΝ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ ΜΑΖΙ...
Κι επειδή το θέμα με τον Κωστόπλο (όπως θα τον έλεγαν και στον Πύργο… έτσι χωρίς «ου») τραβάει, εγώ θα πω και το εξής.
Εμένα δεν μ’ ενδιαφέρει ο Κωστόπουλος του NΙTRO, γιατί τότε ήμουν αρκετά μεγάλος (εννοώ δεν ήμουν 20χρονος) για να διαβάζω, ενδεχομένως, σαχλαμάρες. Μ’ ενδιαφέρει κυρίως ο Κωστόπουλος του ΚΛΙΚ, ένα περιοδικό που βγήκε το 1987 και με είχε βρει, τότε, λίγο πάνω από τα 20. Είναι άλλο, θέλω να πω, να είσαι 20χρονος και άλλο 30χρονος κ.λπ. Μην τα μπερδεύουμε όλα.
ΚΛΙΚ είχα ξεφυλλίσει τυχαία σε σπίτια γνωστών τότε κι εκείνο που θυμάμαι είναι πως το είχα βρει παντελώς αδιάφορο, αν όχι και αποκρουστικό. Έτρεφα πάντοτε, και τρέφω ακόμη, μια αγάπη κι ένα σεβασμό για τη λαϊκή κουλτούρα και όλο εκείνο το… κωλομεγλυφέ στυλ τού ΚΛΙΚ μού προκαλούσε εμετό. Εξάλλου, από την εφηβεία είχαμε μπλέξει και με το ροκ, και όπως όλοι αντιλαμβάνονται δεν υπήρχε περίπτωση ποτέ ροκάς να διαβάζει Κωστό – τον οποίον διάβαζαν βασικά οι καρεκλάδες της εφηβείας μας. Το ροκ, θέλω να πω, εμένα τουλάχιστον (φρονώ το ίδιο και για άλλους) με προφύλαξε από πολλούς μαλάκηδες στην πορεία.
Όταν υπήρχε λοιπόν το κάπως εστέτ, αλλά σοβαρό ΤΕΤΑΡΤΟ του Χατζιδάκι (και μετά το Χατζιδάκι), όταν υπήρχε η ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ του Στεμνή (που ήταν σαν το Τέταρτο σε θεματολογία, αλλά με ουσιωδώς λαϊκή κατόπτευση), όταν υπήρχε για το σινεμά η ΟΘΟΝΗ (το καλύτερο κινηματογραφικό περιοδικό των έιτις), όταν υπήρχαν τα μουσικά περιοδικά και βασικά το κορυφαίο ΝΤΕΦΙ, όταν υπήρχε το ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ με τα κόμιξ του R.Crumb, όταν υπήρχε η ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ για την underground πληροφόρηση, όταν υπήρχαν λογοτεχνικά περιοδικά σαν τον ΧΑΡΤΗ και ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ τότε θα έπρεπε να ήσουν τελείως χαϊβάνι, τελείως μαλαπέρδας αν περίμενες να μάθεις κάτι παραπάνω από το ΚΛΙΚ.
Υπήρχαν άνθρωποι που δε μεγάλωσαν με τις παπαριές του Κωστόπουλου στα έιτις. Κι έτσι στα nineties, όταν το πιο χυδαίο life style είχε γίνει καθεστώς, αυτοί οι άνθρωποι είχαν ρίξει ήδη άγκυρα, που είχε πιάσει βαθιά και δεν ξεκουνούσε με τίποτα… Αυτά τα ολίγα…  

16/4/2018
Για τον Roger Waters τα Λευκά Κράνη (κάτι αντικαθεστωτικά… παραμάγαζα της ΣΙΑ, που δρουν στη Συρία για να… απαλύνουν τον πόνο των αμάχων και καλά) είναι υπεύθυνα για την προβοκάτσια με τα χημικά, που οδήγησαν στην επίθεση της Δύσης. Καλά τα λέει, μου φαίνεται, και εδώ, ο Roger…

6 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb περί Roger Waters και Συρίας...

    Eleni Founti
    Θυμάμαι σε συναυλία του στο Λονδίνο (ίσως 2005) που έκραζε τον Μπους για το Ιράκ και αφού καταχειροκροτήθηκε, είπε "καλά μη χαίρεστε. τα ίδια κάναμε κι εμείς ως UK". Έπεσε σχετική παγωμάρα και σχολίασε κάτι του στυλ "δεν έχει χειροκρότημα τώρα; μόνο άμα λέμε για τους άλλους;" . Άψογος.

    Dimitris Lampos
    μόνο αυτός κι ο Brian Eno μιλάνε... οι υπόλοιποι "στάρς", μούγκα

    Spyros Hytiris
    Ως συνήθως. Ο Waters, σε μια συνέντευξή του στο UNCUT, είπε "μα σε ΟΛΟΥΣ τους δίσκους μου αυτά έλεγα". Και εννοείται ότι πάντα υφίσταται κριτικές από σκληροτράχηλους ροκάδες "τι μας λέει τώρα ο πάμπλουτος, που κάνει άλλη μια παράσταση του The Wall για να τα ξαναρπάξει". Αιώνια ευγνώμων που υπάρχει.

    Andreas Karampelas
    Ομοίως και το περιώνυμο Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στην ουσία είναι ένα γραφείο στο Κόβεντρι της Βρετανίας το οποίο “τρέχει” ένας άνθρωπος, ο Ράμι Αμπντούλ Ραχμάν, πρώην κρατούμενος στη Συρία για πολιτική δράση. Το Παρατηρητήριο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και “μία” χώρα της Ευρώπης όπως έγραψαν οι New York Times και δεν κρύβει την “αντι – Ασαντ” θέση και στάση του.

    Aris Betchavas
    Respect! που λενε και στη Συρία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb περί Κωστόπουλου...

    Dimitris Metaxas
    ...και η Οδός Πανός, η Λέξη μέσα στα αξιόλογα..

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Και πολλά άλλα, δεκάδες θα έλεγα. Ενδεικτικά έγραψα για κάποια μόνο.

    Dimitris Metaxas
    Συμφωνω! θυμήθηκα αυτά που γραφεις και αυτά που διαβαζα τότε Φώντα

    Stathis Nikokavouras
    ας πληρωσει πρωτα τα χρεωστουμενα ο καραβλαχος με προφορα λλλλλ και μετα ας λεει οτι θελει..

    Ferris Costas
    Πες τα χρυσόστομε. Και μην ξεχνάμε και το JAZZ του Γιαννουλόπουλου!

    Zak Famellos
    Ο κωστοπουλος ειναι απτον Βολο,αλλα ετσι θα τον λεγαμε εμεις εκει :D

    Daphne's Eythimiopoulou
    Δίνουμε σημασία στα ανούσια . Αυτό έκανε σχεδόν μια ολόκληρη κοινωνία και κάνει ακόμα . Αυτό μπορεί εύκολα κανείς να το διαπιστώσει από το το δείχνει η τηλεόραση και παρακολουθεί ο κόσμος .
    Η μάζα είναι μια μεγάλη εφεύρεση των κοινωνιών για να μπορεί να καθοδηγειτε ο κόσμος .

    Psych Spaniolos
    Ποιός ειναι αυτός ο κύριος...ενα φοροφυγα βλεπω http://www.athensmagazine.gr/.../65988-synelhfthh-o...
    Συνελήφθη ο Πέτρος Κωστόπουλος! Κρατείται στην ΓΑΔΑ για χρέη προς το…
    athensmagazine.gr

    Antonis Kleidouchakis
    Αχ, ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ. Δεν την πρόλαβα καλώς.

    Spyros Diastimikos
    Ακριβώς.

    Michalis Matthaiou
    Έτσι ακριβώς Φώντα.

    Panagiotis Koutakis
    Ροκ για πάσα νόσο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb περί Γιάννη Κουτουβού...

    Spyros Diastimikos
    Έβαλε στον ελληνικό χάρτη το mainstream heavy metal. Μόνο αυτό όμως, και κατευθυνόμενα προς ορισμένες εταιρείες (το επάγγελμα του μουσικογραφιά με αυτό του υπεύθυνου ξένου ρεπερτορίου πολυεθνικής είναι ηθικώς αντικρουόμενα). Ας λέμε αλήθειες.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Δεν νομίζω πως είχε κάποιο ιδιαίτερο ταλέντο στο γράψιμο ο μακαρίτης. Καλύτερα να ασχολιόταν με το να βγάζει τα δικά του τραγούδια. Εμένα αυτά με τους Gravel από τα σέβεντις μ' αρέσουν. Είχε κάποιο ταλέντο. Θα μπορούσε στα έιτις να έφτιαχνε ακόμη καλύτερα.

    Spyros Diastimikos
    Έχεις δίκιο. Ως μουσικός -και σε συνδυασμό με τους άλλους- ήταν ταλαντούχος. Κρίμα που δεν το καλλιέργησε. H πορεία που ακολούθησε ως "παράγοντας" τον οδήγησε σε ανυποληψία στα 80s, ιδίως στους χώρους των ενημερωμένων μεταλλάδων που παρακολουθούσαν από κοντά τις εξελίξεις του είδους στο εξωτερικό. Και τα συγκροτήματα που μανατζάρισε ήταν ο εμπορικός πάτος του είδους. Το έκανε όμως με καλές προθέσεις απ΄όσο γνωρίζω. Απλώς, μέχρι εκεί πήγαινε...

    Ioannis Degdekis
    ΤΙ ΕΝΝΟΕΊΣ "ΠΑΕΙ"?....��

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    http://www.in.gr/.../music/pethane-o-giannis-koutouvos/
    Πέθανε ο Γιάννης Κουτουβός | in.gr

    Ioannis Degdeki
    Κριμα... καλός άνθρωπος... είχα πάει σπίτι του κάποτε. Ήταν γείτονας. Πορωμενος με τη μουσική κ γνωστης...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://www.youtube.com/watch?v=-IHh5CYCn14
    JANIS GRAVEL ΤΙ ΜΕΝΕΙ ΣΕ ΜΕΝΑ GREEK ROCK 70s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb περί Athens Voice και χούντας...

    Vassilis Konstandopoulos
    Πέρα από το πρώτο (και η "αριστερά", αλλιώς ήταν το 67, αλλιώς το 74, αλλά μην το πιάσουμε), ένα κλασσικό σφάλμα, είναι η ταύτιση ΟΛΩΝ των δημιουργιών που έγιναν επί επταετίας στην Ελλάδα (και μπορεί να εμφανίζονταν σε διάφορα καθεστωτικά event), με τη δημιουργία καθ' εαυτή. Πχ. Η "Αναπαράσταση" του Τεό, γυρίστηκε και προβλήθηκε επί επταετίας, το αυτό και με τον Σαββόπουλο κλπ. Η στάση του καθενός καλλιτέχνη (ή όχι "καλλιτέχνη", ο Άκης Πάνου ας πούμε, δεν καθόταν να σκεφτεί ιδεολογικά), είναι μια άλλη ιστορία και τα έργα του δεν κρίνονται με αυτό το κριτήριο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Κάπως έτσι. Γιατί και ο Τεό πήγε την ταινία του να διαγωνιστεί στη Θεσσαλονίκη, όπου πρόεδρος της ΔΕΘ κ.λπ. ήταν κάποιος διορισμένος από τη χούντα.

    Vassilis Konstandopoulos
    Υπήρχε τότε η τάση "Δεν κάνουμε τίποτα, για να μην κλπ.". Από προσωπική εμπειρία, πχ. στην Ουγγαρία του Όρμπαν (όχι ακριβώς δικτατορία, αλλά μια "δημοκρατική αυτοκρατία"), υπάρχουν αντίστοιχες απόψεις. Ο Τεό (και άλλοι), έπρεπε να κάνουν ταινίες (και για να ζήσουν), όπως όλοι οι άλλοι, άνοιγαν το μπακάλικο, υπηρετούσαν στις Ένοπλες Δυνάμεις, διορίζονταν στο δημόσιο κ.ο.κ. Φυσικά είναι μια εσαεί συζήτηση (πώς αντιδράς σε ένα δεδομένο καθεστώς), αλλά δεν είναι μονοσήμαντη (Πχ, ο κάθε "αντιρρησίας" σήμερα, μπορεί να παίρνει επιδοτήσεις από την ΕΕ κλπ.). Η θεώρηση της "αριστερής κουλτούρας", από τους λελεφί, είναι τρομερά απλοϊκή και όπως μας συμφέρει και φυσικά καταλήγει στην μόνιμη επωδό περί "αριστεράς" και "από πού άρχισαν όλα". Πονάει

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Επ' αυτού έχω γράψει εδώ. Διάβασέ το έχει ενδιαφέρον... http://www.lifo.gr/articles/retronaut_articles/97983
    Το τεύχος-φάντασμα #600 του περιοδικού ΕΙΚΟΝΕΣ, που…

    Vassilis Konstandopoulos
    Μερσί

    Vassilis Konstandopoulos
    κάπως έτσι.

    Vassilis Konstandopoulos
    Οκ, προφανώς το κλείσανε για να ενισχυθούν τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ (τα οποία θυμάμαι πολύ καλά στο σπίτι). Φυσικά, η χούντα μας έφερε πολύ πίσω από τις εξελίξεις στα "εκδοτικά" (εφημερίδες, περιοδιά, φανζίν που σκάγανε τότε ανά τον κόσμο), όπως και σε όλον τον βηματισμό με το έλα να δεις που γινότανε, ίσως ήταν το μεγαλύτερο πολιτισμικό κακό.

    Διαμαντής Καράβολας
    Συμφωνώ! Ο Γεωργαλάς ειδικά δεν ήταν κανένας τυχάρπαστος. Το μακιαβελικό βιβλίο του "Προπαγάνδα" αξίζει να προσεχτεί ιδιαίτερα...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είχε βγάλει και ο Πλεύρης "Προπαγάνδα" βαδίζοντας στα χνάρια του Γεωργαλά.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Υπάρχουν κείμενα στο δισκορυχείον για όλες τις Ολυμπιάδες. Βρείτε τα...

    Vassilis Konstandopoulos
    Να μην ξεχνάμε ότι ο "Θίασος" του Τεό, φιλμ γυρισμένο επί χούντας, κόπηκε από την κυβέρνηση του Εθνάρχου Καραμανλή και "Δημοκρατίας" από το φεστιβάλ των Καννών (τότε, οι χώρες υπέβαλλαν ταινίες, κι όχι οι παραγωγοί / σκηνοθέτες όπως σήμερα) και ίσως έχασε Φοίνικα (και σίγουρα λεφτά από τις πωλήσεις).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φώντα καλημέρα ,άσχετο αλλα ρίξε μια ματιά σε αυτό νομίζω ότι αδξίζει εναν σχολιασμό είδικά όσον αφορα το ροκ
    http://www.kathimerini.gr/960412/opinion/epikairothta/politikh/gkremisame-alla-den-xtisame
    Γιώργος Μα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή