26/4/2018
Ακούω τώρα το «Υπάρχω» (1975) του Στέλιου. Έχω ρίξει στο
πικάπ μια παλιά κόπια βινυλίου, με gatefold και front laminated cover και με
αυτοκόλλητη τιμή στο πίσω μέρος 240 δραχμές. 240 είχαν οι δίσκοι γύρω στο 1977-78
– αν κι εγώ τον αγόρασα κάτι παραπάνω κάποια στιγμή στα έιτις.
Εδώ δε θα γράψω
για την αξία του «Υπάρχω», για τη θεσπέσια φωνή του Στέλιου (στη μεγάλη
ωριμότητά του πια), ούτε για τις τραγουδάρες των Νικολόπουλου-Πυθαγόρα (στην
πράξη υπάρχει κι ένα τραγούδι των Τατασόπουλου-Ρούτσου),
αλλά για κάτι άλλο, για το οποίο δεν έχει γράψει κανείς.
Γιατί κανείς δε γράφει
για τέτοια θέματα, επειδή είναι ήσσονος, υποτίθεται, σημασίας.
Γράφω λοιπόν για την απίστευτη
προχειρότητα της πρώτης, βασικά, έκδοσης. Για τα λάθη στα ονόματα στο μέσα
μέρος του gatefold («ΚαΤαντζίδης», «ΧατζιδάκΗς»), και για την απερίγραπτη
παράλειψη των ονομάτων των συνθετών (Καζαντζίδης-Νικολόπουλος) και του
στιχουργού (Πυθαγόρας) στο back cover, όταν μάλιστα υπάρχουν τα ονόματα των Τατασόπουλου-Ρούτσου
κάτω από το «Έφυγες μ’ έναν άλλονε»!!
Σε επόμενη έκδοση ή σε κάποιες κόπιες της
πρώτης τέλος πάντων μπήκε αρχικά αυτοκόλλητο με τα ονόματα σε μια σειρά
(ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ: ΣΤ. ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗ – ΧΡ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΙΧΟΙ: ΠΥΘΑΓΟΡΑ), σε πιο
επόμενη έφυγε το αυτοκόλλητο και τυπώθηκαν τα ονόματα (ξανά σε μια σειρά) και
σε πιο πιο επόμενη –γιατί ο δίσκος πουλούσε συνεχώς και κόβονταν νέες παρτίδες
με δεκάδες χιλιάδες κόπιες– ο γραφίστας την… είδε καλλιτέχνης και έβαλε τα
ονόματα σε δύο σειρές!
Από έκδοση σε έκδοση υπάρχουν φυσικά κι άλλες
παραλείψεις-διαφορές (δεν αναφέρονταν, στην αρχή, ο παραγωγός, ο ηχολήπτης
κ.λπ.), ενώ δεν ξέρω αν υπάρχει έκδοση με τυπωμένα και τα ονόματα των μουσικών
(πολύ αμφιβάλλω και μάλλον αποκλείεται).
Οι συλλέκτες μπορεί να τρίβουν τα χέρια
τους με κάτι τέτοια… αλλά το συμπέρασμα είναι ένα. Η προχειρότητα και η
αδιαφορία της Μίνως Μάτσας & Υιός, για το ίδιο το προϊόν της, γράφει…
αρνητική ιστορία. Όνειδος. Τυχάρπαστοι τελεμέδες, χωρίς ουδεμία αίσθηση
καθήκοντος.
Γ@μ@ τα Στέλιο… Δεν είχες κανα παιδάκι,
εκεί πέρα, να τα κοιτάξει όλα αυτά πριν πάρουν το δρόμο του τυπογραφείου;
25/4/2018
Με πήρε ένας φίλος τηλέφωνο (ναι, υπάρχει ακόμη κι αυτός ο
τρόπος επικοινωνίας…), που με διαβάζει και στο facebook κι εκεί όπου
συζητούσαμε διάφορα μουσικά κάποια στιγμή μου λέει: «Ρε για τον Avicii, που
πέθανε, δε θα γράψεις ούτε ένα RIP;». Του είπα πως… εγώ γράφω RIP, μόνο για
μουσικούς με τους οποίους έχω μεγαλώσει κι έχω άλμπουμ τους στη δισκοθήκη μου,
δεν γράφω για τον οποιονδήποτε. Αλλά, εν τοιαύτη περιπτώσει, RIP και για το
παιδί αυτό που πέθανε 28 χρονών.
Πού και πού ρίχνω μια ματιά στα βίντεο του Vevo, στο YouTube, έτσι για να δω τι παίζει στη σύγχρονη ποπ και ντανς σκηνή και κάπου εκεί είχα τρακάρει και τον Avicii, ο οποίος δεν ήταν και ο… χειρότερος όλων. Και μιλάω για τα τραγούδια (του), που είχαν κάτι να πουν, κυρίως στις εισαγωγές και πριν αρχίσει το ντάμπα-ντούμπα… Αλλά και σαν σύνολο, αυτά που έχω ακούσει εγώ, τα ρίχνουν κανονικά σε κάτι άλλες electro-dance γελοιότητες του καιρού. Είναι «μέτρια» κομμάτια δηλαδή, που κατορθώνουν και επιπλέουν (γιατί κάτι άλλα είναι τελείως για χέσιμο).
Βέβαια κάποιοι άσχετοι παραμυθιάζονται από τα νούμερα θέασης στο YouTube (υπάρχουν κομμάτια του Avicii, που ξεπερνούν, χαλαρά, το ένα δισεκατομμύριο χτυπήματα) και φθάνουν να συγκρίνουν αυτούς τους τύπους (τους DJs και λοιπά), με τους μεγάλους καλλιτέχνες από το παρελθόν (τύπου Michael Jackson ας πούμε). Δεν χρειάζεται να πω πως όλα αυτά τα… ξινάρια, που χτυπάνε αυτά τα καινούρια κομμάτια στο YouTube, δεν υπήρχε περίπτωση να έβγαζαν ΠΟΤΕ από την τσέπη τους 4 κατοστάρικα (δραχμές), ή τα ανάλογα ποσά ανά χώρα, για ν’ αγόραζαν το “Thriller” το 1982. Οπότε κάθε σύγκριση των χειροπιαστών πωλήσεων με τα views (που είναι ούτως ή άλλως διαβλητά) είναι παντελώς ηλίθια.
Πού και πού ρίχνω μια ματιά στα βίντεο του Vevo, στο YouTube, έτσι για να δω τι παίζει στη σύγχρονη ποπ και ντανς σκηνή και κάπου εκεί είχα τρακάρει και τον Avicii, ο οποίος δεν ήταν και ο… χειρότερος όλων. Και μιλάω για τα τραγούδια (του), που είχαν κάτι να πουν, κυρίως στις εισαγωγές και πριν αρχίσει το ντάμπα-ντούμπα… Αλλά και σαν σύνολο, αυτά που έχω ακούσει εγώ, τα ρίχνουν κανονικά σε κάτι άλλες electro-dance γελοιότητες του καιρού. Είναι «μέτρια» κομμάτια δηλαδή, που κατορθώνουν και επιπλέουν (γιατί κάτι άλλα είναι τελείως για χέσιμο).
Βέβαια κάποιοι άσχετοι παραμυθιάζονται από τα νούμερα θέασης στο YouTube (υπάρχουν κομμάτια του Avicii, που ξεπερνούν, χαλαρά, το ένα δισεκατομμύριο χτυπήματα) και φθάνουν να συγκρίνουν αυτούς τους τύπους (τους DJs και λοιπά), με τους μεγάλους καλλιτέχνες από το παρελθόν (τύπου Michael Jackson ας πούμε). Δεν χρειάζεται να πω πως όλα αυτά τα… ξινάρια, που χτυπάνε αυτά τα καινούρια κομμάτια στο YouTube, δεν υπήρχε περίπτωση να έβγαζαν ΠΟΤΕ από την τσέπη τους 4 κατοστάρικα (δραχμές), ή τα ανάλογα ποσά ανά χώρα, για ν’ αγόραζαν το “Thriller” το 1982. Οπότε κάθε σύγκριση των χειροπιαστών πωλήσεων με τα views (που είναι ούτως ή άλλως διαβλητά) είναι παντελώς ηλίθια.
Εδώ, ο τραγουδιστής μιμείται την Tracy
Chapman, για να μην πω και την Odetta, ενώ και όλο το υπόλοιπο κομμάτι είναι
εντελώς «μία από τα ίδια». Παρ’ όλα αυτά ακούγεται. Ένα καλό «μέτριο» track…
Σχόλια από το facebook περί Avicii...
ΑπάντησηΔιαγραφήStelios Keryniotis
Αν μου επιτρέπετε... Η ακουστική εκδοχή είναι λίγο καλύτερη. Ο Aloe Blacc μάλλον θυμίζει κάτι από Bill Withers.
https://www.youtube.com/watch?v=M_o6axAseak
Aloe Blacc - Wake Me Up (Official)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πάλι την Tracy Chapman μου θυμίζει.
Win Berry
καλά οι θεάσεις στο youtube, ιδίως dj set, ψευδοηλεκτρονική κτλ αυξάνουν από διάφορες καφετέριες (που συχνά παίζουν κάθε μέρα τα ίδια) και δεν έχουν καμία σχέση με ακρόαση
Σχόλια από το facebook περί "Υπάρχω" και Καζαντζίδη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠετρος Μιχελιουδης
ασχετο,έχω το The Three Johns – Atom Drum Bop (Music-Box) που στα κενά των κομματιών ακούγονται -πιο χαμηλά ok- κρητικά-ούτε καν ξυλούρης...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι συνηθισμένο αυτό!
Michalis Matthaiou
Kαι στις εκδόσεις των Seeds στην Music Box επίσης,και σε άλλα.Έγραφαν ξανά και ξανά τα master tapes οι γύφτοι,απο δίσκο
Διαμαντής Καράβολας
το "τελεμέδες" έχει την ίδια σημασία με το "τζερεμέδες"?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.slang.gr/lemma/4898-telemes
τελεμές - SLANG.gr
Διαμαντής Καράβολας
https://www.slang.gr/definition/6446-tzeremes
τζερεμές - SLANG.gr
Α ωραία! δεν το 'ξερα ότι υπάρχει το slang.gr :)
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=1e8eA0uZgO0
Στέλιος Καζαντζίδης - Τι θέλεις από μένανε
Hara Cumarioti
Σας εχω τοσο καιρο σε μεγαλη υποληψη,λογω παθους με την ερευνα κ ζηλο για καθε τεχνη που επιδεικνυετε! Μετα κ απο αυτη την αναρτηση περι παραλειψης των δημιουργων,κατ'ουσιαν,σας εχω σε τεραστια υποληψη!
Vasilis Skordou
Γράφουνε ότι στην συγκεκριμένη παρουσιάση δίσκου στην tv είχαν αδειάσει οι δρόμοι. . . Και ρωτάω εδώ στην Θεσσαλονίκη, παλιούς που το πέτυχαν και με λενε - Πράγματι...:)
Βασίλης Καπετανίδης
Εννοείται προχειρότητα.. ε βέβαια, ξέρανε ότι ο δίσκος θα πουλήσει τ' άντερά του.. δεν παύει να είναι απ' τους καλύτερους του Στέλιου.
> Εδώ, ο τραγουδιστής μιμείται την Tracy Chapman, για να μην πω και την Odetta, ενώ και όλο το υπόλοιπο κομμάτι είναι εντελώς «μία από τα ίδια». Παρ’ όλα αυτά ακούγεται. Ένα καλό «μέτριο» track…
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το'χε γράψει κάνας δεύτερος σοουλάς από τα 70s, και είχε την ίδια φωνή, μελωδία, αρμονική γραμμή, και στίχους, απλά με ενορχήστρωση εποχής, θα έγραφες διθυράμβους για το άγνωστο αριστούργημα
δηθενάδες όλοι
Το ίδιο είναι ρε παιδοτρίβη το να το γράφει "κάνας δεύτερος σοουλάς από τα 70s" μ' έναν σημερινό πιτσιρικά, που αντιγράφει;
Διαγραφή