CAOILFHIONN ROSE: Awaken [Gondwana, 2018]
Δεν ξέρω πόσοι μπορεί να θυμούνται την Caoilfhionn Rose από
τη συνεργασία της με τους Durutti Column,
το 2014, στο άλμπουμ τους “Chronicle XL”,
όμως τώρα θα την μάθουν όλοι ή εν πάση περιπτώσει περισσότεροι, επειδή η Rose κυκλοφόρησε εσχάτως το
πρώτο προσωπικό άλμπουμ της, που έχει τίτλο “Awaken”. Παρότι η Rose προέρχεται από το Μάντσεστερ, δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να σχετίζεται
η μουσική και τα τραγούδια της με τον ήχο της συγκεκριμένης σκηνής. Αν κι εδώ
που τα λέμε είναι... πολλοί οι ήχοι του Μάντσεστερ και όχι ένας, οπότε όλα ok.
Το “Awaken”
περιλαμβάνει δεκατρία τραγούδια, οι στίχοι των οποίων είναι όλοι της Caoilfhionn Rose Birley, όπως είναι το πλήρες
όνομά της, ενώ οι μουσικές ανήκουν και στην ίδια (αποκλειστικώς), αλλά και στο
υπόλοιπο γκρουπ (σε κάποια tracks).
Ένα γκρουπ, ένα βασικό γκρουπ, που αποτελείται από την Caoilfhionn Rose φωνή, ακουστικές
κιθάρες, πιάνο, ηλεκτρονικά και τους Rich Williams κιθάρες, ηλεκτρονικά, κρουστά, Joshua Cavanagh-Brierley μπάσο και Dan Wiebe ντραμς,
κρουστά, με κάποιους και κάποιες ακόμη, σαν τον παραγωγό Matthew Halsall, να βοηθούν παίζοντας
μέλοτρον, προσθέτοντας samples
και κάνοντας φωνητικά. Ως ήχος, δηλαδή, το “Awaken”είναι… πλήρες.
Η τραγουδοποιία της Rose είναι συμπαθητική – ορισμένες δε
φορές και κάτι παραπάνω. Υπάρχουν καλές μελωδίες εδώ, αλλά δεν είναι όλες τόσο…
δυνατές, ώστε να αποτυπώνονται αμέσως στη μνήμη σου. Υπάρχουν, θέλω να πω, και
χαλαρά κομμάτια, που δεν βοηθούν και δεν «δένουν», όπως και όσο θα έπρεπε
το άλμπουμ. Οι στίχοι είναι το βασικό προσόν της Rose – στίχοι που δεν είναι σώνει και
καλά… αστικοί και που περιστρέφονται γύρω από θέματα που σχετίζονται και με το
φυσικό στοιχείο. Τη συνύπαρξή μας, εννοώ, με το φυσικό στοιχείο, που βάλλεται
από τον τρόπο της σύγχρονης ζωής (στην πόλη). Αυτή η θεματολογία, χοντρικώς,
υπαγορεύει περαιτέρω τις μουσικές και τις ενοργανώσεις στο άλμπουμ, που
κινείται, γενικώς, στο χώρο της pop-folk. Δίχως να είναι, πάντως,
κάτι από τα δύο. Απ’ αυτή την άποψη ως «ήχος» το “Awake” στέκεται, όπως λέμε, με τις
όποιες επεκτάσεις προς το folk-psych των late sixties-early seventies ή την folktronica των nineties να προσθέτουν κι
άλλα, επιμέρους, vibes.
Στα πολύ καλά τραγούδια θα τοποθετούσα το “Shadow of your smile”, το εισαγωγικό “Awaken”, το “Wild anemones” (έξοχη η μελωδία!),
όπως και το τελευταίο “Raindance”,
που είναι ένα από τα πιο γρήγορα αυτής της σειράς.
Δεν ξέρω… αλλά θα το πω… Ίσως εκείνο που με «μαγκώνει»
περισσότερο απ’ όλα στο “Awaken”
να είναι, τελικώς, η φωνή της Caoilfhionn Rose,
που ενώ είναι «τέλεια» (άψογη στην άρθρωσή της και απαλή σαν… χάδι) κάπου, στο
τέλος, με… ξενερώνει.
ALLYSHA JOY: Acadie : Raw [Gondwana, 2018]
Από την Αυστραλία είναι η Allysha
Joy,
με το “Acadie
: Raw”
να αποτελεί το πρώτο δικό της άλμπουμ – αφού, νωρίτερα, η Joy εμφανιζόταν, ίσως να
εμφανίζεται ακόμη δηλαδή, με τους 30/70, ένα σχήμα που ασκείται στο hip-hop, τη σύγχρονη soul/r&b και τα συναφή. Τέτοιες
αναφορές (μαύρες, τωρινές) και μάλιστα πολύ έντονες υπάρχουν και στο “Acadie : Raw”, οπότε κατ’ αυτόν τον
τρόπο ίσως να γεννάται κι ένα ζήτημα. Αν φεύγεις από κάποιο σχήμα για να κάνεις
κάτι δικό σου, κάνοντας εν τέλει κάτι παρεμφερές ή σχεδόν παρεμφερές… τότε
ποιος ο λόγος; (Εντάξει, τέτοια φαινόμενα συνέβαιναν πάντοτε με τα συγκροτήματα και πάντα θα συμβαίνουν,
οπότε ας το προσπεράσουμε).
Πάντως στο “Acadie : Raw” η Joy δεν είναι μόνη της (αν
και θα μπορούσε, αφού εκτός από το να γράφει όλο το υλικό και να τραγουδά,
χειρίζεται ακόμη πλήκτρα και κρουστά). Δίπλα της στέκεται ο Ziggy
Zeitgeist
ντραμς, κρουστά και ακόμη οι Henry Hicks
μπάσο, Danika Smith φωνητικά και Josh Kelly
σαξόφωνα.
Το όλον αποτέλεσμα είναι συμπαθές, είναι
καλό δηλαδή, δίχως να είναι πάντως κάτι ιδιαίτερο. Οι όποιες επιρροές από το hip-hop και το σημερινό r&b είναι ωραία
αφομοιωμένες, υπό την έννοια πως ό,τι ακούγεται εδώ προέρχεται από… αληθινά
όργανα και αληθινούς μουσικούς και όχι από samples. Φυσικά και η soul έχει μερίδιο στις
αναφορές, κυρίως το smooth στυλ της, όπως επίσης και ό,τι έχει να κάνει με τα female vocals (πρώτα ή δεύτερα).
Καλά κομμάτια υπάρχουν στο “Acadie : Raw”, αλλά το καλύτερο
είναι το “Know your power”, ένα jazz-funk track, που τα σπάει στο μεγαλύτερο τμήμα του, πριν καταλήξει σ’ ένα πιο
ανώδυνο r&b.
H Gondwana Records εισάγεται στην Ελλάδα από την A&N Music
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου