Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

METΡΟΝΟΜΟΣ ο πιο πρόσφατος (τεύχος Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2018)

Υποθέτω πως σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσει ο καινούριος Μετρονόμος, αλλά επειδή έχω στα χέρια μου αυτόν που κυκλοφορεί τώρα καλόν είναι να πούμε λίγα λόγια.
Στο συγκεκριμένο τεύχος κυριαρχούν οι συνεντεύξεις. Θα επιχειρήσω να τις αναφέρω όλες, ξεφυλλίζοντας το τεύχος.
Έχουμε και λέμε λοιπόν: Δήμητρα Γαλάνη (είναι το cover story), Τάκης Β. Λαμπρόπουλος (της Columbia), Πέτρος Παράσχης (γραφίστας), Γιώργος Σταυριανός (ο γνωστός συνθέτης), Μαρία Παπαγεωργίου (τραγουδοποιός), Φώτης Σιώτας (ο βιολιστής), Φένια Χρήστου (μια νέα τραγουδοποιός), Θωμάς Κοροβίνης (ο συγγραφέας κ.λπ.), Ντούο Άλεξ (Αδελφές Αλεξοπούλου, παλαιό καλλιτεχνικό ντουέτο), Αθηνά Τερζή (συγγραφέας), Γιάννης Παπαβασιλείου-Βλάχος (μπουζουξής).
Οπωσδήποτε η συνέντευξη του Λαμπρόπουλου ξεχωρίζει, επειδή το αφεντικό της πάλαι ποτέ ελληνικής Columbia λέει πολλά και διάφορα και σε σχέση με την εταιρεία, αλλά και σε σχέση με τα πρόσωπα (συνθέτες, τραγουδιστές κ.ά.) με τα οποία συνεργάστηκε. Ένα απόσπασμα, στο οποίο μιλάει για τον Τόλη Βοσκόπουλο:
«Τον Βοσκόπουλο μου τον έφερε ως νεαρό συνθέτη η Καίτη Γκρέυ και γράψαμε μαζί του κανα δυο τραγούδια, τα οποία δεν είχαν επιτυχία – και μάλιστα δεν τα είπε ο ίδιος, τα είπε κάποιος άλλος. Δεν είχαμε καν υπογράψει συμβόλαιο και του είπα: “Δεν περπατάει η σχέσις μας και νομίζω ότι καλό είναι να πάρεις εσύ τον δρόμο σου και να κρατήσω κι εγώ το δικό μου”. Και σπάει ο διάβολος το πόδι του και ο Βοσκόπουλος ξεπετιέται και φτάνει στα ουράνια! (σ.σ. με την… αντίπαλη MINOS). Είχαμε διατηρήσει, όμως, μία οικειότητα πολύ συμπαθή. Κι όταν αργότερα έμαθα ότι το συμβόλαιό του τελείωνε με τον Μάτσα, τον κάλεσα και του λέω: “Έχω μετανιώσει για το ότι δεν συμφωνήσαμε”. Μου λέει: “Κι εγώ, αλλά δεν μπορώ πια να αλλάξω πορεία. Έχω αφήσει πίσω πολύ υλικό”. Υλικό που οι άλλοι θα μπορούσαν να το στρέψουν εναντίον του, αν έφευγε. Τον θεωρώ, πάντως, πολύ μεγάλο τραγουδιστή».
Από πλευράς θεμάτων υπάρχει το πολύ καλό διαφωτιστικό κείμενο του Θεμιστοκλή Παντελόπουλου «Φιλεντέμ / Οι τέσσερις ηχογραφήσεις του Νίκου Ξυλούρη και η ιστορία του τραγουδιού» και ορισμένα ακόμη.
Το τεύχος έχει 86 σελίδες συνολικώς, κοστίζει 5 ευρώ και διαβάζεται, όπως πάντα, με ενδιαφέρον.
Επαφή: www.metronomos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου