9/1/2019
Υπάρχει μια θρυλική ελληνική ταινία –ό,τι κατορθώθηκε να γυριστεί και να προβληθεί κάποτε– που την έχουν δει ελάχιστοι. Είναι η Μικρή Παρέλαση, ένα σουρεαλιστικό / παράλογο φιλμ γυρισμένο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 (1956-57) από τον πολύ σημαντικό (ποιητή και άλλα διάφορα) Τέο Σαλαπασίδη. Στην ταινία είχε ανακατευτεί και ο (ποιητής επίσης) Μιχάλης Κατσαρός, ενώ πρωταγωνιστούσε ο «πολύτροπος» Ντίνος Γεωργούδης (γκουγκλάρετε τα ονόματα, για να βρείτε περισσότερα στοιχεία για όλους αυτούς, πέραν του Κατσαρού). Τα γυρίσματα, μάλιστα, είχαν σημαδευτεί από ένα τραγικό γεγονός. Ένα τρίκυκλο, που εξυπηρετούσε διάφορες ανάγκες του συνεργείου ντεραπάρισε, κάποια στιγμή, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί το κοριτσάκι του οδηγού (που επέβαινε κι αυτό στο τρίκυκλο).
Η ταινία πρόλαβε να κάνει μια πολύ περιορισμένη προβολή (βουβή και αμοντάριστη – αν και το «αμοντάριστη» δεν ήταν πρόβλημα) στη Θεσσαλονίκη, αλλά έκτοτε χάθηκαν τα ίχνη της και δεν υπάρχει τίποτα απ’ αυτή πια, παρ’ εκτός κάποιων λίγων φωτογραφιών. Αυτή που βλέπετε είναι μία και προέρχεται από ένα δυσεύρετο περιοδικό της δεκαετίας του ’50 (φυσικά).
9/1/2019
Υπάρχει μια θρυλική ελληνική ταινία –ό,τι κατορθώθηκε να γυριστεί και να προβληθεί κάποτε– που την έχουν δει ελάχιστοι. Είναι η Μικρή Παρέλαση, ένα σουρεαλιστικό / παράλογο φιλμ γυρισμένο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του ’50 (1956-57) από τον πολύ σημαντικό (ποιητή και άλλα διάφορα) Τέο Σαλαπασίδη. Στην ταινία είχε ανακατευτεί και ο (ποιητής επίσης) Μιχάλης Κατσαρός, ενώ πρωταγωνιστούσε ο «πολύτροπος» Ντίνος Γεωργούδης (γκουγκλάρετε τα ονόματα, για να βρείτε περισσότερα στοιχεία για όλους αυτούς, πέραν του Κατσαρού). Τα γυρίσματα, μάλιστα, είχαν σημαδευτεί από ένα τραγικό γεγονός. Ένα τρίκυκλο, που εξυπηρετούσε διάφορες ανάγκες του συνεργείου ντεραπάρισε, κάποια στιγμή, με αποτέλεσμα να σκοτωθεί το κοριτσάκι του οδηγού (που επέβαινε κι αυτό στο τρίκυκλο).
Η ταινία πρόλαβε να κάνει μια πολύ περιορισμένη προβολή (βουβή και αμοντάριστη – αν και το «αμοντάριστη» δεν ήταν πρόβλημα) στη Θεσσαλονίκη, αλλά έκτοτε χάθηκαν τα ίχνη της και δεν υπάρχει τίποτα απ’ αυτή πια, παρ’ εκτός κάποιων λίγων φωτογραφιών. Αυτή που βλέπετε είναι μία και προέρχεται από ένα δυσεύρετο περιοδικό της δεκαετίας του ’50 (φυσικά).
9/1/2019
Η Athens Voice γιορτάζει 15 χρόνια και σταχυολογεί κουβέντες
(που ειπώθηκαν σε συνεντεύξεις) από δεκάδες έλληνες τραγουδιστές, παλιούς και
νέους. Δεν θυμάμαι να έχω διαβάσει κάποια συνέντευξη, απ’ όσες ξαναπροβάλλονται,
αλλά διάβασα τώρα τα αποσπάσματα που επιλέχθηκαν για τα γενέθλια.
Η… Ελλάδα, η κρίση, οι Έλληνες, οι νέοι, η Ευρώπη, είμαστε έτσι, είμαστε αλλιώς, δεν μου αρέσει εκείνο, μου αρέσει το άλλο… κοινότοπες διαπιστώσεις, φιλοσοφίες του περιπτέρου… τρίχες, μπαρμπούτσαλα, φληναφήματα, εξυπνάδες… έπεα πτερόεντα… ο χρόνος να κυλάει και τίποτα να μη μένει.
Οι καλλιτέχνες είναι βασικά το έργο τους (καλό, μέτριο ή κακό). Δεν είναι εκείνα που λένε, αφού στις συνεντεύξεις τους διαβάζεις λόγια της πλάκας ή του αέρα. Λόγια απ’ αυτά τέλος πάντων που θα λέγαμε κι εμείς, ο καθένας από εμάς, ο χι ψι ωμέγα, κι ας μας ξέρουν μόνο… πέντε συγγενείς, η μάνα μας και οι γειτόνοι. Θέλω να πω πως εκείνο που μετράει είναι μόνο το ΓΕΓΟΝΟΣ. Εκείνο που συνέβη. Εκείνο μόνο έχει αξία (όταν είναι άξιο λόγου). Να, η σπουδαία Καίτη Ντάλη:
«Στο Στορκ με τον Σταμάτη Κόκοτα αρχίζουν και μας ρίχνουν στα μούτρα κέρματα. “Δεν ντρέπονται οι γύφτουλες;” λέω στον Σταμάτη συγχυσμένη. “Σκάσε, μωρή, και μάζευε. Δεν τις βλέπεις τις χρυσές λίρες;”».
Η… Ελλάδα, η κρίση, οι Έλληνες, οι νέοι, η Ευρώπη, είμαστε έτσι, είμαστε αλλιώς, δεν μου αρέσει εκείνο, μου αρέσει το άλλο… κοινότοπες διαπιστώσεις, φιλοσοφίες του περιπτέρου… τρίχες, μπαρμπούτσαλα, φληναφήματα, εξυπνάδες… έπεα πτερόεντα… ο χρόνος να κυλάει και τίποτα να μη μένει.
Οι καλλιτέχνες είναι βασικά το έργο τους (καλό, μέτριο ή κακό). Δεν είναι εκείνα που λένε, αφού στις συνεντεύξεις τους διαβάζεις λόγια της πλάκας ή του αέρα. Λόγια απ’ αυτά τέλος πάντων που θα λέγαμε κι εμείς, ο καθένας από εμάς, ο χι ψι ωμέγα, κι ας μας ξέρουν μόνο… πέντε συγγενείς, η μάνα μας και οι γειτόνοι. Θέλω να πω πως εκείνο που μετράει είναι μόνο το ΓΕΓΟΝΟΣ. Εκείνο που συνέβη. Εκείνο μόνο έχει αξία (όταν είναι άξιο λόγου). Να, η σπουδαία Καίτη Ντάλη:
«Στο Στορκ με τον Σταμάτη Κόκοτα αρχίζουν και μας ρίχνουν στα μούτρα κέρματα. “Δεν ντρέπονται οι γύφτουλες;” λέω στον Σταμάτη συγχυσμένη. “Σκάσε, μωρή, και μάζευε. Δεν τις βλέπεις τις χρυσές λίρες;”».
8/1/2019
Δεν θυμάμαι να έκλαψα όταν πέθανε πριν από 15 χρόνια, τόσο
μα τόσο νέα η Laura Branigan. Ήμουν και νεότερος, και τα δάκρυα δεν περίσσευαν για πολλούς και για πολλές. Τώρα όμως; Τώρα πια είναι όλα τόσο διαφορετικά…
7/1/2019
Δεν έχω δει ποτέ κανέναν να πίνει όπως πίνει ο Παράβας σ’
αυτό το κλιπ. Ούτε στο σινεμά, ούτε στην πραγματικότητα. Τον ζηλεύω! Τα ντέρτια μου τα αντιμετωπίζω αλλιώς, όχι με ποτό και με τσιγάρο, αλλά μάλλον
κάτι χάνω… Φοβερός και ο Φίλιππας. Όλα τέλεια εδώ, εκτός από τη Μάρθα που φαίνεται κάπως
ψεύτικη (ποτέ δεν μου άρεσε, εξάλλου, σαν ηθοποιός).
7/1/2019
Μπαίνεις στον τοίχο ενός φίλου, που τον ξέρεις και κανονικά,
όχι μόνο από το facebook, και λες τη γνώμη σου για κάτι. Και τότε πετάγεται ο ένας
και ο άλλος και σου πιάνει κουβέντα (σε φάση κόντρας), χωρίς να σε ρωτήσει αν
γουστάρεις να κάνεις διάλογο μαζί του. Λες και είσαι υποχρεωμένος να μιλάς on
line με τον καθένα, που μπορεί να σκέφτεται διαφορετικά από σένα λέγοντας τα
δικά του.
Το fb δημιουργεί… παραγνωριμίες και αυτό δεν το ανέχομαι. Δεν μ’ ενδιαφέρει να συζητάω (σε φάση κόντρας), με ανθρώπους που δεν τους γνωρίζω από κοντά και δεν ξέρω τι θεό λατρεύουν. Και γι’ αυτό θα λάβω τα μέτρα μου, άμεσα και σε συνεννόηση... μόνο με τον εαυτό μου.
Το fb δημιουργεί… παραγνωριμίες και αυτό δεν το ανέχομαι. Δεν μ’ ενδιαφέρει να συζητάω (σε φάση κόντρας), με ανθρώπους που δεν τους γνωρίζω από κοντά και δεν ξέρω τι θεό λατρεύουν. Και γι’ αυτό θα λάβω τα μέτρα μου, άμεσα και σε συνεννόηση... μόνο με τον εαυτό μου.
Σχόλια από το facebook περί facebook...
ΑπάντησηΔιαγραφήΖουλιάν Μπάλστον
Ακριβώς. Απλά μόνο. Στην πραγματική ζωή καλό είναι να σιωπαμε. Η πολυλογία στην πραγματική ζωή είναι για τους αδύναμους.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Aν "η πολυλογία στην πραγματική ζωή είναι για τους αδύναμους" τότε σκέψου τι σημαίνει... γραπτή πολυλογία στο facebook.
Ζουλιάν Μπάλστον
Εκτόνωση του αδύναμου εαυτού μας. Για αυτό το fb, Twitter, youtube είναι trash. Βγάζουν όλοι τα σκουπίδια που κρύβουν. Καλά κάνετε και επενδύετε στο μπλογκινγ με το δισκορυχειον. Είναι πιο υγιές μέσο.
Αμα στην πραγματικότητα τολμούσαν να μου φερθούν όπως σας φέρονται εδώ. Θα τους κοπαναγα στο ξύλο μέχρι να λιώσουν. Όπως τόσους και τόσους. Οι καλοί τρόποι είναι noble αρετή. Μπέσα
Alex Goulielmos
Εε, φαντάζομαι μπορείς απλά να μην απαντήσεις.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν γίνεται όταν προκαλείσαι και μάλιστα επί εντελώς προσωπικού.
Γιώργος Φραγκίσκος
Γίνεται, αλλά χρειάζεται προπόνηση! Επίσης η δυσκολία του εγχειρήματος είναι ανάλογη του επιχειρήματος του άλλου. Αν πχ, ο άλλος λέει μια απίθανη, ισοπεδωτική μπούρδα, είναι ευκολότερο να μην το πάρεις προσωπικά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είμαι πολύ προπονημένος σε πληροφορώ. Αλλά ως όψεται το γεγονός πως για κάποιους μπορεί να λειτουργώ και ως "δημόσιο πρόσωπο" - οπότε ενυπάρχει κι ένας ηδονισμός στο να κουβεντιάζεις δημοσίως με κάποιον "επώνυμο". Μην παρεξηγηθούν αυτά που λέω. Εγώ δεν αισθάνομαι "επώνυμος". Το θέμα όμως είναι πώς σε βλέπουν οι άλλοι.
Γιώργος Φραγκίσκος
συμφωνώ.
John Frouctor
Γιατι να μην σου απαντησουμε δλδ ρε Φωντα... θα σε φοβηθουμε επειδη εισαι ψηλος? ����
Σχόλια από το fb περί Σταύρου Παράβα...
ΑπάντησηΔιαγραφήStathis Nikokavouras
εκανε σουξε κανοντας την αδελφη στις ταινιες τις πιο πολλες σαν φιφις αλλα ηταν παληκαρι ,συντροφος ,αεκαρας .παντρεμενος στην αγγλια με τρια παιδια..παραβας ταλενταρα..νωρις εφυγε..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ήταν και από τους τελευταίους που είχε στείλει εξορία η χούντα στη Γυάρο (όταν την είχε ξανανοίξει ο Ιωαννίδης) στις αρχές του 1974. Δεν το ξέρουν πολλοί αυτό.
Stathis Nikokavouras
σωστος...
Manolis Stavroulakis
Ξέρω ότι όλα είναι θέμα οπτικής, εντελώς υποκειμενικά δηλαδή, αλλά εγώ πιστεύω ότι η Μάρθα κλέβει την παράσταση εδώ - όπως και σε όλους τους (λίγους) δραματικούς ρόλους που έπαιξε, με αποκορύφωμα αυτόν στο «Πεθαίνω Κάθε Ξημέρωμα».
Καλή χρονιά κιόλας Φώντα!!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Επίσης καλή χρονιά, ό,τι καλύτερο.
Sakis Bwanas
Είναι ένα funny (και με τις δύο έννοιες) ζήτημα η ελληνική καψούρα... Καλή χρονιά να έχουμε, Φώντα!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Καλημέρα Ηρακλή, επίσης καλή χρονιά, ό,τι καλύτερο για όλους!
Ενας απο τους αδικημενους ηθοποιους ,ο Παραβας. Χαιρομαι, που γραψατε ποσο σωστος και παληκαρι υπηρξε,γιατι αυτη ειναι η μεγαλη αληθεια που πολλοι δεν γνωριζουν.
ΔιαγραφήΣχόλια από το fb για την Laura Branigan...
ΑπάντησηΔιαγραφήEvi Marka
Ολα χανονται ´οπως τα δακρυα στη βροχή´
άρης φίλιππας
Κορυφαία φωνή.
Σχόλια από το Fb περί Athens Voice (Καίτη Ντάλη)...
ΑπάντησηΔιαγραφήErrikos Sofras
η μοναδική Καίτη Ντάλη, που πια δεν τραγουδά
Σχόλια από το fb για την ταινία Η Μικρή Παρέλαση του Τέου Σαλαπασίδη...
ΑπάντησηΔιαγραφήFerris Costas
Η χαμένη αυτή ταινία, θεωρείται η πρώτη (ίσως και μοναδική) ταινία του Ελληνικού σουρεαλισμού, αφού επί πλέον ο Τεό ήταν σουρεαλιστής ποιητής. Ακούσαμε γιά μιά σκηνή όπου ένα υπερωκεάνιο (Μεγάλος Ανατολικός;) διέσχιζε... την οδό Πανεπιστημίου.
Haris Mantellos
Καλημέρα και καλή χρονιά. Είσαι σίγουρος ότι εν τέλει γυρίστηκε και προβλήθηκε? Διάβασα στο παρακάτω ότι δεν τελείωσε ποτέ για οικονομικούς λόγους https://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=48115.0
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ας τους να λένε... Επίσης καλή χρονιά!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ότι προβλήθηκε υπάρχει μαρτυρία. Τελειωμένη δεν ήταν όμως. Το λέω...
Nektarios Papadimitriou
Απο οτι ηξερα η ταινια δεν ολοκληρωθηκε ποτε. Η κοπια που φτιαχτηκε ηταν περιπου η μιση ταινια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κάπου έχω διαβάσει και πόσα μέτρα φιλμ είχαν γυριστεί. Τώρα δε θυμάμαι αν ήταν η μισή ή 3/4... Εκείνο που έχει σημασία είναι πως είχε προβληθεί δημόσια και κάποιοι την είχαν δει. Και μάλιστα επώνυμοι.
Αν θυμάμαι καλά ο Χρηστάκης κάτι γράφει σε κάποιο βιβλίο...
Nektarios Papadimitriou
Ναι την αναφερει.
Vagelis Papageorgiou
Η "παρέα" των υπερρεαλιστών (Εμπειρίκος, Εγγονόπουλος, κλπ), έκαναν τέτοιου είδους "αφιερώσεις" ο ένας στον άλλον, σαν ένα είδος αλληλοεκτίμησης. Είναι γνωστό πως έκαναν ποιητικές βραδυές όπου δεν έλειπε η αυστηρή κριτική και το ιδιαίτερο χιούμορ, που φυσικά ήταν καλοδεχούμενα πάντα.
Ο σχολιαστής Sakis Bwanas είναι (αναρωτιέμαι), ο Ηρακλής - "Το Κτήνος";
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.
Χρήστος Δ. Τσατσαρώνης
www.badsadstories.blogspot.gr
www.badsadstreetphotos.blogspot.gr
Ναι.
ΔιαγραφήΚακως τις πεταγαν τις λιρες,μπορει και να γινονταν και κα'να ατυχημα να εβγαζαν κανενα ματι!Επρεπε να τις εδιναν ευγενικα σε σπιρτοκουτα οπως εκαναν στην Σπεραντζα Βρανα!Αληθεια,ποσες χρυσες λιρες χωρανε σε ενα σπιρτοκουτο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγνωμη λαθος στην Ζωζω τις εδιναν
ΑπάντησηΔιαγραφή