18/11/2020
Είναι αστείο να ισχυρίζονται, όσοι το ισχυρίζονται, πως ο Δημήτρης Ψαριανός έφθασε στο απόγειο της ερμηνείας του, με την πρώτη κιόλας δουλειά του, τραγουδώντας στον "Μεγάλο Ερωτικό". Με κάτι τέτοια (τα οποία λέγονταν και από παλιά) είχε αποπροσανατολιστεί η πορεία του ανθρώπου. Είχαν κάνει κακό, εννοώ, στην διαδρομή του τέτοιες κουβέντες.
Για μένα ωριμότερες, σημαντικότερες, θα τις χαρακτήριζα θείες τις ερμηνείες του, κλάσεις πάνω από εκείνες στον "Μεγάλο Ερωτικό", είναι αυτές στο "Κέντρο Διερχομένων" του Μαμαγκάκη, δέκα χρόνια αργότερα, το 1982.
Και τα τρία τραγούδια που λέει εκεί ο Ψαριανός είναι συγκλονιστικά. Οι ερμηνείες του εννοώ είναι συγκλονιστικές, γιατί, εκτός των άλλων (εκτός δηλαδή της συναισθηματικής δύναμης που όφειλε και κατόρθωσε να βγάλει), κλήθηκε να ερμηνεύσει και πολύ δύσκολα τραγούδια. Αυτή είναι η κορυφή του. Απλησίαστη από το σύνολο σχεδόν των συνάδελφών του. Μέγας ερμηνευτής, και σφόδρα υποτιμημένος.
https://www.youtube.com/watch?v=xQr7DN1JuVM
Είναι αστείο να ισχυρίζονται, όσοι το ισχυρίζονται, πως ο Δημήτρης Ψαριανός έφθασε στο απόγειο της ερμηνείας του, με την πρώτη κιόλας δουλειά του, τραγουδώντας στον "Μεγάλο Ερωτικό". Με κάτι τέτοια (τα οποία λέγονταν και από παλιά) είχε αποπροσανατολιστεί η πορεία του ανθρώπου. Είχαν κάνει κακό, εννοώ, στην διαδρομή του τέτοιες κουβέντες.
Για μένα ωριμότερες, σημαντικότερες, θα τις χαρακτήριζα θείες τις ερμηνείες του, κλάσεις πάνω από εκείνες στον "Μεγάλο Ερωτικό", είναι αυτές στο "Κέντρο Διερχομένων" του Μαμαγκάκη, δέκα χρόνια αργότερα, το 1982.
Και τα τρία τραγούδια που λέει εκεί ο Ψαριανός είναι συγκλονιστικά. Οι ερμηνείες του εννοώ είναι συγκλονιστικές, γιατί, εκτός των άλλων (εκτός δηλαδή της συναισθηματικής δύναμης που όφειλε και κατόρθωσε να βγάλει), κλήθηκε να ερμηνεύσει και πολύ δύσκολα τραγούδια. Αυτή είναι η κορυφή του. Απλησίαστη από το σύνολο σχεδόν των συνάδελφών του. Μέγας ερμηνευτής, και σφόδρα υποτιμημένος.
https://www.youtube.com/watch?v=xQr7DN1JuVM
17/11/2020
«(…). Μεσημέρι-απόγευμα: Μία-μία φτάνουν οι ειδήσεις για τα Γυμνάσια και τις Σχολές που απεργούν σε ένδειξη συμπαράστασης και συμμετοχής. Οι διάφορες Σχολές και τα Γυμνάσια φτάνουν στο Πολυτεχνείο σε παράταξη, με συνθήματα και με πλακάτ. ‘Το τάδε Γυμνάσιο συμπαραστέκεται στο Πολυτεχνείο’. Ο κόσμος πιάνει από το Μουσείο και φτάνει σχεδόν μέχρι την Ομόνοια. Έχει μαθευτεί για τους Μεγαρείς ότι έχουν κατέβει στο Πολυτεχνείο.(…) Οι οικοδόμοι κάνουν επεισοδιακό κατέβασμα, με πλακάτ, ο ένας πάνω στους ώμους του άλλου, ξεμπράτσωτοι, τρέχοντας από την μία άκρη της συγκέντρωσης στην άλλη. Η παρουσία των μαθητών είναι πολύ έντονη. Περνάνε και δικά τους συνθήματα ΕΡΓΑΤΕΣ-ΑΓΡΟΤΕΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ. Έχουν κατέβει: Σιβιτανίδειος, Δοξιάδης, ΚΑΤΕ, Κρόνος, Δέλτα, Αναστασιάδης, ΠΑΛΜΕΡ (όλες αυτές με πλακάτ κι επώνυμα) και άλλες που, πιθανόν, δεν είδα ή δεν θυμάμαι ή δεν κατέβηκαν επώνυμα».
Συλλογική Έκδοση «Να Σηκώσουμε Ψηλά τη Σημαία του Νοέμβρη [έκδοση Ε.Κ.Κ.Ε. – Α.Α.Σ.Π.Ε.]
Η συμμετοχή της ιδιωτικής εκπαίδευσης στον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου υπήρξε σημαντική. Το 1973 στις σχολές εισάγονταν λίγοι φοιτητές. Οι περισσότεροι υποψήφιοι, το μεγαλύτερο κομμάτι της νεολαίας έμενε «απ’ έξω». Οι περισσότεροι δούλευαν, άλλοι σπούδαζαν στις ιδιωτικές σχολές, πολλοί σπούδαζαν και δούλευαν ταυτόχρονα.
Σ’ αυτό το τεύχος της Τεχνικής Εκλογής από τον Οκτώβριο του 1973 (ένα μήνα πριν το Πολυτεχνείο), με το πολύ ωραίο «ποπ/ψυχεδελικό» εξώφυλλο, καταγράφονται, σ’ ένα χρήσιμο αφιέρωμα, οι ιδιωτικές Τεχνικές Σχολές που λειτουργούσαν τότε στην Αθήνα (Αναξαγόρας, ΑΣΜΕ, ΑΤΟΜ, Κοντολέφα, ΤΌΜΣΟΝ κ.λπ.), που έπαιξαν και αυτές τον δικό τους ρόλο στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
«(…). Μεσημέρι-απόγευμα: Μία-μία φτάνουν οι ειδήσεις για τα Γυμνάσια και τις Σχολές που απεργούν σε ένδειξη συμπαράστασης και συμμετοχής. Οι διάφορες Σχολές και τα Γυμνάσια φτάνουν στο Πολυτεχνείο σε παράταξη, με συνθήματα και με πλακάτ. ‘Το τάδε Γυμνάσιο συμπαραστέκεται στο Πολυτεχνείο’. Ο κόσμος πιάνει από το Μουσείο και φτάνει σχεδόν μέχρι την Ομόνοια. Έχει μαθευτεί για τους Μεγαρείς ότι έχουν κατέβει στο Πολυτεχνείο.(…) Οι οικοδόμοι κάνουν επεισοδιακό κατέβασμα, με πλακάτ, ο ένας πάνω στους ώμους του άλλου, ξεμπράτσωτοι, τρέχοντας από την μία άκρη της συγκέντρωσης στην άλλη. Η παρουσία των μαθητών είναι πολύ έντονη. Περνάνε και δικά τους συνθήματα ΕΡΓΑΤΕΣ-ΑΓΡΟΤΕΣ-ΜΑΘΗΤΕΣ. Έχουν κατέβει: Σιβιτανίδειος, Δοξιάδης, ΚΑΤΕ, Κρόνος, Δέλτα, Αναστασιάδης, ΠΑΛΜΕΡ (όλες αυτές με πλακάτ κι επώνυμα) και άλλες που, πιθανόν, δεν είδα ή δεν θυμάμαι ή δεν κατέβηκαν επώνυμα».
Συλλογική Έκδοση «Να Σηκώσουμε Ψηλά τη Σημαία του Νοέμβρη [έκδοση Ε.Κ.Κ.Ε. – Α.Α.Σ.Π.Ε.]
Η συμμετοχή της ιδιωτικής εκπαίδευσης στον ξεσηκωμό του Πολυτεχνείου υπήρξε σημαντική. Το 1973 στις σχολές εισάγονταν λίγοι φοιτητές. Οι περισσότεροι υποψήφιοι, το μεγαλύτερο κομμάτι της νεολαίας έμενε «απ’ έξω». Οι περισσότεροι δούλευαν, άλλοι σπούδαζαν στις ιδιωτικές σχολές, πολλοί σπούδαζαν και δούλευαν ταυτόχρονα.
Σ’ αυτό το τεύχος της Τεχνικής Εκλογής από τον Οκτώβριο του 1973 (ένα μήνα πριν το Πολυτεχνείο), με το πολύ ωραίο «ποπ/ψυχεδελικό» εξώφυλλο, καταγράφονται, σ’ ένα χρήσιμο αφιέρωμα, οι ιδιωτικές Τεχνικές Σχολές που λειτουργούσαν τότε στην Αθήνα (Αναξαγόρας, ΑΣΜΕ, ΑΤΟΜ, Κοντολέφα, ΤΌΜΣΟΝ κ.λπ.), που έπαιξαν και αυτές τον δικό τους ρόλο στην εξέγερση του Πολυτεχνείου.
17/11/2020
Απόψεις, απόψεις, απόψεις... για το Πολυτεχνείο και για ό,τι άλλο. Κουράστηκα να διαβάζω απόψεις. Και μάλιστα απόψεις ό,τι να ’ναι, κυρίως καθεστωτικές, ανούσιες, γελοίες, από άτομα που αγνοούν την ιστορία, που δεν έχουν ούτε δέκα βιβλία για το Πολυτεχνείο στη βιβλιοθήκη τους (κανονικά θα έπρεπε να πω ότι δεν έχουν ούτε ένα, αλλά τέλος πάντων).
Με τι θράσος γράφουν κάποιοι δεν μπορώ να καταλάβω. Άνευ πηγών, ψαξίματος κ.λπ., προσωπικά δεν καταδέχομαι να γράψω ούτε λέξη. Όχι δεν μπορώ, δεν καταδέχομαι. Κι αν λέω καμιά άποψη εδώ πέρα, σε κανα ποστ, δεν θεωρώ ότι γράφω κείμενο. Τα κείμενα πρέπει να είναι βαρβάτα, να εμπεριέχουν κόπο, δουλειά, να στηρίζονται σε σοβαρή ενασχόληση με τα πράγματα, αλλιώς είναι φλούδια. Θα πρέπει να προτείνουν πράγματα, να βγάζουν από το σκότος λεπτομέρειες, να μεγεθύνουν σε λεπτομέρειες, να πληροφορούν και να μορφώνουν. Κάτι ν’ αφήνουν. Όχι «απόψεις», αβασάνιστες, του συρμού, της σειράς, χωρίς ίχνος σεβασμού προς την ουσία της γραφής.
Προσέξτε τώρα εδώ τι σας έχω. Κανονικά αυτό θα έπρεπε να το κάνω κείμενο, αλλά τι να πρωτοκάνεις κιόλας. Δεν προλαβαίνουμε...
Κοιτάξτε την φωτογραφία του Βασίλη Καραγεώργου. Μέρες Πολυτεχνείου 1973. Αντιλαμβάνεστε που είμαστε... Στουρνάρη και Πατησίων. Θέατρο ΑΛΦΑ (Πατησίων 37 & Στουρνάρη η ακριβής διεύθυνση).
Απόψεις, απόψεις, απόψεις... για το Πολυτεχνείο και για ό,τι άλλο. Κουράστηκα να διαβάζω απόψεις. Και μάλιστα απόψεις ό,τι να ’ναι, κυρίως καθεστωτικές, ανούσιες, γελοίες, από άτομα που αγνοούν την ιστορία, που δεν έχουν ούτε δέκα βιβλία για το Πολυτεχνείο στη βιβλιοθήκη τους (κανονικά θα έπρεπε να πω ότι δεν έχουν ούτε ένα, αλλά τέλος πάντων).
Με τι θράσος γράφουν κάποιοι δεν μπορώ να καταλάβω. Άνευ πηγών, ψαξίματος κ.λπ., προσωπικά δεν καταδέχομαι να γράψω ούτε λέξη. Όχι δεν μπορώ, δεν καταδέχομαι. Κι αν λέω καμιά άποψη εδώ πέρα, σε κανα ποστ, δεν θεωρώ ότι γράφω κείμενο. Τα κείμενα πρέπει να είναι βαρβάτα, να εμπεριέχουν κόπο, δουλειά, να στηρίζονται σε σοβαρή ενασχόληση με τα πράγματα, αλλιώς είναι φλούδια. Θα πρέπει να προτείνουν πράγματα, να βγάζουν από το σκότος λεπτομέρειες, να μεγεθύνουν σε λεπτομέρειες, να πληροφορούν και να μορφώνουν. Κάτι ν’ αφήνουν. Όχι «απόψεις», αβασάνιστες, του συρμού, της σειράς, χωρίς ίχνος σεβασμού προς την ουσία της γραφής.
Προσέξτε τώρα εδώ τι σας έχω. Κανονικά αυτό θα έπρεπε να το κάνω κείμενο, αλλά τι να πρωτοκάνεις κιόλας. Δεν προλαβαίνουμε...
Κοιτάξτε την φωτογραφία του Βασίλη Καραγεώργου. Μέρες Πολυτεχνείου 1973. Αντιλαμβάνεστε που είμαστε... Στουρνάρη και Πατησίων. Θέατρο ΑΛΦΑ (Πατησίων 37 & Στουρνάρη η ακριβής διεύθυνση).
Φαίνεται σχεδόν και το
έργο, που παιζόταν εκείνες τις μέρες στο θέατρο. Οι Κλειδοκράτορες του Μίλαν
Κούντερα, σε σκηνοθεσία Στέφανου Ληναίου, μετάφραση Έρσης Βασιλικιώτη και
μουσική του Βασίλη Δημητρίου, με τους Στέφανο Ληναίο, Έλλη Φωτίου, Ανδρέα
Φιλιππίδη, Χρήστο Δαχτυλίδη, Νίκο Βανδώρο, Ντενίζ Μπαλτσαβιά κ.ά.
Το έργο ταλαιπωρήθηκε από την χούντα, μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Παύτηκε για κάποιο διάστημα, απαγορεύτηκε ο ζωντανός διάλογος με τους θεατές μετά την παράσταση, ενώ και επί μεταπολίτευσης δεν προβλήθηκε την πρώτη φορά από την τηλεόραση (είχε ανακοινωθεί) λόγω... μεγάλης διάρκειας, για να προβληθεί τελικά ύστερα από δυο μήνες, τον Οκτώβριο του ’76.
Το έργο είναι φοβερό (το είδα χθες το βράδυ στο YouTube) δεν θέλω να πω τίποτα εδώ επ’ αυτού και όποιος έχει χρόνο και όρεξη ας το δει από το λινκ, που δίνω στα σχόλια...
Το έργο ταλαιπωρήθηκε από την χούντα, μετά τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Παύτηκε για κάποιο διάστημα, απαγορεύτηκε ο ζωντανός διάλογος με τους θεατές μετά την παράσταση, ενώ και επί μεταπολίτευσης δεν προβλήθηκε την πρώτη φορά από την τηλεόραση (είχε ανακοινωθεί) λόγω... μεγάλης διάρκειας, για να προβληθεί τελικά ύστερα από δυο μήνες, τον Οκτώβριο του ’76.
Το έργο είναι φοβερό (το είδα χθες το βράδυ στο YouTube) δεν θέλω να πω τίποτα εδώ επ’ αυτού και όποιος έχει χρόνο και όρεξη ας το δει από το λινκ, που δίνω στα σχόλια...
17/11/2020
Πέθανε στα 72 του, ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου, ο πολύ σημαντικός τραγουδιστής (και τραγουδοποιός) Δημήτρης Ψαριανός.
https://www.youtube.com/watch?v=4TluJLOTgbM
Πέθανε στα 72 του, ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου, ο πολύ σημαντικός τραγουδιστής (και τραγουδοποιός) Δημήτρης Ψαριανός.
https://www.youtube.com/watch?v=4TluJLOTgbM
Σχόλιο από το fb στο ποστ "Πέθανε στα 72 του, ανήμερα της επετείου του Πολυτεχνείου, ο πολύ σημαντικός τραγουδιστής (και τραγουδοποιός) Δημήτρης Ψαριανός."...
ΑπάντησηΔιαγραφήNick Theodorakis
Δεν μπορώ να το πιστέψω …. Ο Δημήτρης έφυγε ….
Ξεχωριστός … φίλος … συνεργάτης .. αξέχαστος …..
Σχόλια από το fb στο ποστ "Απόψεις, απόψεις, απόψεις... για το Πολυτεχνείο και για ό,τι άλλο."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=dDeogNiDsdo
ΟΙ ΚΛΕΙΔΟΚΡΑΤΟΡΕΣ - ΜΙΛΑΝ ΚΟΥΝΤΕΡΑ
Lizeta Tsalta
Ευχαριστώ
Βασίλης Καμπούρης
Τι απίθανοι τύποι ανθρώπων ο Ληναιος και η Φωτίου ηθελα να πω με την ευκαιρία.Επιλογές εργων σκεπτομενες, λογια λίγα, υπηρετηση της τεχνης ανελλιπώς μέχρι πριν απο λιγα χρόνια, αποσυρθηκαν βουβά.Όποτε τους σκέφτομαι συγκινουμαι για εναν λόγο.Ήθελα να ειχαμε περισσοτερους τέτοιους.Το μαρτυρουσαν και οι φωνες τους.Ηρεμες ευγενικές .Η Έλλη Φωτίου έχει μια ιδανική για μενα γυναικεία υπόσταση.
Γιώργος Χαρωνίτης
Ο θίασος Ληναίου-Φωτίου ήταν ένας από τους πιο δημιουργικούς στα χρόνια της δικτατορίας!
Το είχα δει στο θέατρο! Εκπληκτικό! [Μπορεί να έχω ακόμα το πρόγραμμα κρατημένο]. Τις ίδιες μέρες αγόρασα το "Αστείο"!
Βασίλης Καμπούρης
ομοίως τους εχω δει.Το δεν πληρωνω δεν πληρώνω και τον εχθρο του λαου.Το δευτερο τωρα πριν αποσυρθουν
Giorgos Doukas
Kirie Trousa perigrafete ti dimosiografia ksehnontas oti eimaste stin ellada.
Diogenis Daskalou
Γιαυτό σαγαπάμε
Ilias Frantzis
Σε συνέχεια των σκέψεων μου συνεχίζω με την ερώτηση: γιατί ο καθένας αυθαίρετα εκδίδει και μια ερμηνευτική "εγκύκλιο" για γεγονότα και έννοιες καταγεγραμμένες και καθιερωμένες? Κατάλαβες γιατί μίλησα για αναθεώρηση και ισοπέδωση? Όχι γιατί αμφισβητώ την μια και ως έχει καταγραφεί ιστορία, αλλά γιατί θλίβομαι για αυτό που συμβαίνει.
Γιάννης Μωραϊτης
Ωραίο ποστ,
Είναι όντως Λαλιώτης και Γεννηματάς στη φωτογραφία ή απλή ομοιότης;
Σχόλια από το fb στο ποστ "Είναι αστείο να ισχυρίζονται, όσοι το ισχυρίζονται, πως ο Δημήτρης Ψαριανός έφθασε στο απόγειο της ερμηνείας του, με την πρώτη κιόλας δουλειά του, τραγουδώντας στον "Μεγάλο Ερωτικό"."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεας Βαθης
Πολλοί δεν γνωρίζουν δίσκους όπως τα...Εκεινη τη νύχτα, Λουκιανού διάλογοι,Τα χαμένα χρόνια ,Στ ουρανού τα περιβολια κλπ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και την Καινούργια Μέρα...
https://www.youtube.com/watch?v=DZ4678t0vMc
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΨΑΡΙΑΝΟΣ "ΠΑΛΙΑΤΣΟΣ" -1975- DIMITRIS PSARIANOS
Ανδρεας Βαθης
Αγαπημένος μου δίσκος με Βλάση σε φόρμα!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και ο προσωπικός δίσκος του από το 1979 είναι εξαιρετικός. Όλα τα τραγούδια ένα κι ένα.
Ανδρεας Βαθης
κι έχει γράψει αρκετά απ αυτά αν θυμάμαι καλά!
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
7 στα 12 (οι μουσικές), τα άλλα 5 του Φωτιάδη.
Evagoras Karageorgis
Σαφώς μιλουμε για εξαιρετική ερμηνεία του Ψαριανού στο Κεντρο Διερχομένων, σταθμό για τον Μαμαγκάκη και το ελληνικό τραγούδι. Όμως δεν χρειάζεται να συγκρίνουμε πράγματα σημαντικά αλλά και διαφορετικά. Το 1972 ένας συνθέτης ένας ερμηνευτής κουβαλά άλλες εμπειρίες και γνώσεις, και δέκα χρόνια μετά, το 1982 έχει πια βγάλει Πανεπιστήμιο. Ανόμοια πράγματα που μόνο έτσι μπορείς να τα δεις. Δηλαδή, αν δεν περνούσε από τον Μεγάλο Ερωτικό ο Ψαριανός δεν ξέρω αν θα ερμήνευε έτσι Το νοιώθω τώρα. Ή ακόμα και ο Μαμαγκακης αν δεν άκουγε τον Μ. Ερωτικό δεν ξέρω άν θα έγραφε έτσι το τραγούδι αυτό.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ο τελευταίος που θα μπορούσε να είχε επηρεαστεί από τον Χατζιδάκι θα ήταν ο Νίκος Μαμαγκάκης. Μην μπερδεύουμε τα πράγματα άνευ λόγου και αιτίας. Πρόκειται για δύο τελείως διαφορετικές περιπτώσεις.
Evagoras Karageorgis
υπάρχει λόγος σοβαρός. Δεν μιλάμε για τυχαία πράγματα. Αν το σκεφτείς καλά υπάρχει σπουδή στο κάθε έργο. Για μένα ο Ψαριανός με την εμπειρία του Μ.Ε. μετέφερε σίγουρα... Δεν θέλω να επιμένω, αλλά και ο Μαμαγκακης πιστεύω, όχι όμως στα τραγουδια της Ελεθεριας και του Κοντογιάννη. Εκεί είναι 100% Μαμαγκάκης.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν πολυκαταλαβαίνω τι ακριβώς λες. Ο Μαμαγκάκης εκτιμούσε απεριόριστα τον Χατζιδάκι, ήταν φίλοι. Όπως και ο Χατζιδάκις εκτιμούσε το έργο του Μαμαγκάκη. Πρόκειται όμως για δύο τελείως διαφορετικές μουσικές προσωπικότητες. Ο ένας με τεράστιες σπουδές, με μεγάλη έφεση στα σύγχρονα ιδιώματα και στην avant-garde και ο άλλος με σπουδές ήσσονος σημασίας, αλλά με άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα (απ' αυτά που δεν διδάσκονται). Κατά την προσωπική μου γνώμη 2-3 τραγούδια του Μαμαγκάκη είναι σημαντικότερα, ωραιότερα κ.λπ. απ' αυτά που θα θεωρούσαμε ως τα καλύτερα του Χατζιδάκι. Χωρίς μ' αυτό να λέω ποιος είναι πιο σημαντικός.
Evagoras Karageorgis
καλημέρα. Και οι δϋο είναι σημαντικοί. Αυτό όμως που θέλω να πω είναι ότι ο Μ. Ε., κατά την άποψή μου είναι, τουλάχιστον, η αιτία και αφορμή να συναντηθούν με τον τρόπο που συναντήθηκαν, οι Ψαριανός και Μαμαγκακης στο Κέντρο διερχομένων.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΠοιος είναι ο Μ.Ε.?
Evagoras Karageorgis
ο Μεγάλος Ερωτικός.
Thanos Fotiadis
Εκπληκτικό το τραγούδι πράγματι και η ερμηνεία. Βέβαια αυτά με το αυτί ενός επαγγελματία μουσικού. Καταλαβαίνω και το λόγο για τον οποίο η μουσική του Μαμαγκάκη δε θα μπορούσε να έχει την απήχηση ενός Χατζιδάκι, και κυρίως ακούω μια λίγο επιτηδευμένη ανάγκη για "ανορθόδοξες" μελωδίες και ακόρντα (αφήνω τον ρυθμό στην άκρη) ενώ ο Χατζιδάκις είχε έναν τρόπο να φτιάχνει μουσική για όλους, δηλαδή είχε ένα χάρισμα να ισορροπεί μεταξύ διάνοιας και μουσικότητας. Δεν ξέρω αν το θέτω σωστά, ελπίζω να γίνομαι κατανοητός.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είναι θέμα γνώσεων και σπουδών βασικά (πέρα από τις ευαισθησίες που μπορεί να έχει κάθε συνθέτης). Ο Χατζιδάκις και να το ήθελε δεν θα μπορούσε να γράψει τέτοιο τραγούδι.
Μαίρη Δαλάκου στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σωστά!
Giorgos Kalogirou B
Συμφωνώ απολύτως! επίσης εξαιρετική και η ερμηνεία του στο δίσκο «Εκείνη τη νύχτα» των Πλέσσα-Καλαμαριώτη.
https://youtu.be/tNfFmmp8p68
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολύ καλό τραγούδι αυτό. Τα έχω γράψει εδώ αναλυτικά... https://diskoryxeion.blogspot.com/2017/11/blog-post_16.html
ΜΙΜΗΣ ΠΛΕΣΣΑΣ «Εκείνη τη Νύχτα» - ένα άλμπουμ (και) για το Πολυτεχνείο
Conta Dina
ο Γιώργος Καλαμαριώτης - πραγματικό όνομα Γιώργος Μπέρτσος - ήταν ένας από τούς δυό τρείς δημοσιογράφους που πρωτοστάτησαν στην έρευνα και τη διαλεύκανση τής δολοφονίας τού βουλευτή τής ΕΔΑ Γρηγόρη Λαμπράκη το 1963. Ώς στιχουργός συμμετείχε και σε δίσκους τού Αργύρη Κουνάδη, όπου επίσης ερμήνευσε ο Ψαριανός
Antonis Boskoitis
Ωστόσο, έχοντας μιλήσει αρκετά με τον ίδιο, δεν έβαζε τίποτα παραπάνω, ούτε καν ισαξιο, με τον Μεγάλο Ερωτικό. Για το Κέντρο διερχομένων, συμφωνώ απόλυτα. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, όταν τον καλούσαν να πει Χατζιδάκι σε αφιερώματα, ανέβαινε με την κιθάρα του κι έλεγε το.. Αν θυμηθείς τ' όνειρο μου. Το είχα ζήσει αυτό πάνω από τρεις φορές.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ξέρω τι έλεγε ο ίδιος - κατά καιρούς οι άνθρωποι λένε διάφορα. Στην Εφσυν ας πούμε διαβάζω τα εξής: «Ηταν η ευχή και κατάρα της ζωής μου. Ευχή γιατί υπήρξα σε αυτή τη θεία δημιουργία και κατάρα γιατί, όταν στα 20 ερμηνεύεις αυτά τα τραγούδια, η υπόλοιπη ζωή σου απλώς περνάει σε δεύτερη μοίρα. Ανέβηκα στην κορυφή των Ιμαλαΐων κι όταν μετά έκανα σημαντικές –αντικειμενικά– δουλειές όλοι μού λέγανε: “Καλή είναι, αλλά δεν είναι ‘Μεγάλος Ερωτικός’”. Αυτό το “αλλά” είναι πολύ βαρύ». Πείστηκε από τους γύρω-γύρω πως τίποτα σημαντικότερο δεν έκανε μετά τον Μεγάλο Ερωτικό - κι αυτό ήταν λάθος (του περίγυρου). Ουσιαστικά τον κατέστρεψαν οι κριτικοί κ.λπ.
Antonis Boskoitis
ΔιαγραφήΚαι όπως ξέρεις έχει και μια ενδιαφέρουσα μπαλαντο-ροκ διαδρομή στο πολύ ξεκίνημα του. Θα τη διαβάσω τη συνέντευξη αυτή.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εγώ πάντως, το λέω, είμαι προκατειλημμένος πια με τον Μεγάλο Ερωτικό (που είναι ένας πολύ καλός δίσκος – όχι ο καλύτερος του Χατζιδάκι), κυρίως γιατί βγαίνουν διάφοροι καλοθελητές και άσχετοι και γράφουν πως ήταν πράξη αντίστασης μέσα στη χούντα. Τα έχω πει πιο αναλυτικά παλιότερα... https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/09/blog-post_19.html
ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ, ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ ομορφιά και αντίσταση
Antonis Boskoitis
Ε, καλά, αυτό είναι ψιλοάσχετο με τον μακαρίτη Το έχω διαβάσει το ποστ αυτό, ναι
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν είχε σχέση με τον Ψαριανό η ανάρτηση στο μπλογκ, προφανώς, αλλά με τις βλακείες που γράφονται και λέγονται για τον Μεγάλο Ερωτικό. Έναν πολύ καλό κατά τα λοιπά δίσκο.
Antonis Boskoitis
Είναι άποψη που καλλιέργησε ο ίδιος ο Χατζιδάκις, αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ότι ήταν "πράξη αντίστασης" ή ότι ήταν ο καλύτερος δίσκος του;
Antonis Boskoitis
Το πρώτο. Το δεύτερο είναι υποκειμενικό
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν έχω διαβάσει ποτέ κάτι τέτοιο - να το λέει ο Χατζιδάκις. Το γράφω και στην ανάρτηση. Απεναντίας δεν μίλαγε για τα πεπραγμένα του επί χούντας, γιατί είχε λερωμένη τη φωλιά του.
Antonis Boskoitis
Μιλάω για όταν βγήκε ο δίσκος, το '72 - '73 ή και αργότερα. Θα ψάξω και θα επανέλθω.
Μαίρη Δαλάκου στον Antonis Boskoitis
Αντώνη μου, τα τραγούδια του Μαμαγκάκη σαν αυτά που συζητάμε εδώ, δεν μπορούν ν' αποδοθούν σ' ένα live με μιά κιθάρα, ειδικά όταν παίζει και τραγουδά ο ίδιος ο ερμηνευτής...δεν μπορούν καν να παιχτούν, εκτός του ότι το κοινό δεν θα τα καταλάβαινε.
Antonis Boskoitis
το'χω υπόψιν μου αυτό. Ο Μαμαγκάκης ή θα'γραφε άκρως εμπορικά πράγματα ή άκρως «στριφνά». Ποτέ δεν είχα ακούσει τον Ψαριανό να λέει τα τραγούδια του σε αντίθεση με Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, Σαββόπουλο.
Μαίρη Δαλάκου
Ακριβώς για τον λόγο που σου λέω.... γι' αυτόν όμως είναι σημαντικό που τα τραγούδησε και μάλιστα με τόση ωριμότητα, αντάξια της μουσικής τους!
Dimitris Patokos
Πες τα επιτέλους!!! Πόσο δίκιο έχεις! Πόσο υψηλής αισθητικής οι ερμηνείες του στο Κέντρο Διερχόμενων!
ΥΓ. Επί τη ευκαιρία : 22 χρόνια μετά ένα ευχαριστώ! Μέσα από εκείνο το πορτοκαλί σου βιβλίο, έμαθα και άκουσα «Το πρόβλημα», ένα εξαιρετικό, ολίγον ψυχεδελικό single του Ψαριανού! Έξοχο!!!
Anastasios Babatzias
μεγαλος δισκος ανωτερος (ισως και κατα πολυ) απο τον μεγαλο ερωτικο
Δημήτρης Θ. Νικολάου
Γι αυτό η μουσική σας ...γωνιά, κε Τρούσα, πρέπει να ονομάζεται ΧΡΥΣΟΡΥΧΕΙΟΝ της μουσικής και όχι μόνο. Μου θυμίζει την όμορφη εκείνη εποχή που ανθούσαν τα μουσικά περιοδικά με τις ειδήσεις τους , τα σχόλια και τους μαχητικούς διαλόγους. Σήμερα δεν ξέρω αν άλλαξε μόνο το μέσο....Σας ευχαριστώ...
Conta Dina
Διαγραφήκαι στον δίσκο "Σκλάβοι Πολιορκημένοι", ο Μαμαγκάκης τού είχε δώσει ωραία και δύσκολα κομμάτια - ποιήματα τού Βάρναλη. Η Αρβανιτάκη και η Δημητριάδη πήραν τα καλύτερα τραγούδια, όπως θεωρήθηκε. Πιστεύω ότι ο Ψαριανός δεν υπολείπεται, αντιθέτως ο Μαμαγκάκης τον προόρισε για την ύφανση τής μουσικής του
Θανάσης Κρεμασμένος
Συμφωνώ! Όσοι ξέρουν επιδερμικά τον Ψαριανό, δεν πήραν χαμπάρι ούτε αυτές τις μοναδικές ερμηνείες στο Κέντρο διερχομένων (δίσκος επίσης αναφοράς για το ελληνικό τραγούδι), ούτε τις σπουδαίες επανεκτελεσεις που έκανε σε Θεοδωράκη, Σαββόπουλο κ.α.
Yiannis Dellas
Συμφωνώ απόλυτα. Και γενικά ο δίσκος αυτός ήταν μια αποκάλυψη τότε το "μακρινό" '82...
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Εξαιρετικός δίσκος και ναι,έχεις δίκιο, ερμηνεία πιο ώριμη!
Δημοσθένης Ταχταλίδης
Εξαιρετικές οι ερμηνείες του και στη Λοταρία (1979) μαζί με Καλογιάννη και Ελίνα Παπανικολάου. Δοκιμάστε το Είμαι καλά σ ευχαριστώ και το Σαν η αγάπη είναι μεγάλη.
Philipos Sfiris
Φοβερός δίσκος, μεγαλείο λεπτότητας. Όχι ότι ο Μεγάλος Ερωτικός δεν είναι, είναι αλλά με άλλο τρόπο. Εδώ τα πάντα υπαινίσσονται.
Σταύρος Καρτσωνάκης
συμφωνώ και επαυξάνω
Miltiadis Kordas
Μπραβο, ρε μπραβο!!!
Conta Dina
επανέρχομαι, καθώς ξυπνώντας σήμερα ήταν σαν να έπαιζε στο κεφάλι μου ένα υπέροχο τραγούδι. Είναι η "Σερενάτα" με τον Δημήτρη Ψαριανό. Αλησμόνητο τραγούδι από τον Αργύρη Κουνάδη και τον Γιώργο Καλαμαριώτη. Δίσκος: "Ρόδα είναι και γυρίζει", 1973, τα μικρά μας χρόνια https://www.youtube.com/watch?v=zEJ4g__QEOo&feature=share
Μαίρη Δαλάκου
Ναι, Φώντα, ο Δημήτρης είναι αξεπέραστος ερμηνευτικά στο έργο αυτό του Μαμαγκάκη, θεωρώ στο απόγειο της ωριμότητάς του!
Δεδομένου ότι τα τραγούδια αυτά είναι δύσκολα και ως προς την μουσική τους δομή κι' αυτό τα κάνει απαιτητικά ως προς την ερμηνείας τους.
Ο Δημήτρης τα 'χει κατανοήσει απόλυτα όπως δείχνει η ερμηνεία του εδώ!
Ακόμα και ο ίδιος ο Μαμαγκάκης στην επανέκδοση του Κέντρου χαρακτηρίζει τον Ψαριανό μεγάλο τραγουδιστή ,αλλά σαν καλλιτέχνη άστα να πάνε και λέει και ο ίδιος ότι τα τραγούδια αυτά δεν τα ξαναείπε ποτέ , οτι δεν τα υποστήριξε , πράγμα που έκανε βέβαια και ο Κοντογιάννης , σύμφωνα με τα λεγόμενα του
ΔιαγραφήΥ.Γ. Το τραγούδι που ακουγόταν στους «»Κλειδοκράτορες»:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=9rOcVB2WOrk
Σ' ευχαριστούμε.
Διαγραφή