4/11/2020
«Ειδική έκδοση για τζουκ-μποξ» γράφει επάνω το δισκάκι... κι εγώ σε τζουκ-μποξ πρέπει να το πρωτάκουσα, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, σ’ ένα αληθινό σκυλάδικο πίσω από την παλιά λαχαναγορά της Πάτρας. (Η φωτογραφία προέρχεται από την ομάδα στο fb “Patras Memories”).
«Ειδική έκδοση για τζουκ-μποξ» γράφει επάνω το δισκάκι... κι εγώ σε τζουκ-μποξ πρέπει να το πρωτάκουσα, στις αρχές της δεκαετίας του ’80, σ’ ένα αληθινό σκυλάδικο πίσω από την παλιά λαχαναγορά της Πάτρας. (Η φωτογραφία προέρχεται από την ομάδα στο fb “Patras Memories”).
4/11/2020
Εξαφανίστηκαν τρεις ανήλικες και οι άλλοι γράφουν ότι... κινδυνεύουνε από τις τρέχουσες συνθήκες της covid, όχι απ’ όλα τ’ άλλα!
Πόσο μ@λάκες πρέπει να ’ναι κάποιοι, πόσο ηλίθιοι, πόσο σε διατεταγμένη υπηρεσία;
Αυτά διαβάζει ο κόσμος και φτύνει και προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα...
Εξαφανίστηκαν τρεις ανήλικες και οι άλλοι γράφουν ότι... κινδυνεύουνε από τις τρέχουσες συνθήκες της covid, όχι απ’ όλα τ’ άλλα!
Πόσο μ@λάκες πρέπει να ’ναι κάποιοι, πόσο ηλίθιοι, πόσο σε διατεταγμένη υπηρεσία;
Αυτά διαβάζει ο κόσμος και φτύνει και προς τα τέσσερα σημεία του ορίζοντα...
3/11/2020
>>Κλείνουν ωδεία, σχολές χορού, σχολές ζωγραφικής κ.α μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού<<
Αυτό το ανισόρροπο συνονθύλευμα, που αποκαλείται κυβέρνηση, χτυπώντας τον πολιτισμό στη ρίζα (σαν να είναι δάκος), κλείνει ό,τι θεωρεί περιττό και πολυτέλεια, κλείνει δηλαδή όλες τις πολιτιστικές σχολές (στο "επίπεδο αυξημένου κινδύνου"), αφήνοντας όμως την ίδια ώρα ανοιχτά σχολεία και φροντιστήρια.
Μετά μας φταίνε οι «ψεκασμένοι» και οι «Πετράκοι»...
>>Κλείνουν ωδεία, σχολές χορού, σχολές ζωγραφικής κ.α μέχρι τις 30 Νοεμβρίου, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της πανδημίας του κορονοϊού<<
Αυτό το ανισόρροπο συνονθύλευμα, που αποκαλείται κυβέρνηση, χτυπώντας τον πολιτισμό στη ρίζα (σαν να είναι δάκος), κλείνει ό,τι θεωρεί περιττό και πολυτέλεια, κλείνει δηλαδή όλες τις πολιτιστικές σχολές (στο "επίπεδο αυξημένου κινδύνου"), αφήνοντας όμως την ίδια ώρα ανοιχτά σχολεία και φροντιστήρια.
Μετά μας φταίνε οι «ψεκασμένοι» και οι «Πετράκοι»...
3/11/2020
Γκρουπάρα οι Idols, ασυζητητί μέσα στα καλύτερα ελληνικά ροκ συγκροτήματα όλων των εποχών. Στα δέκα, στα είκοσι, δεν έχει σημασία τώρα. Και αδικημένοι σφόδρα, γιατί στην καλύτερη ροκ εποχή τους, στις αρχές του ’70, δεν κατόρθωσαν να βγάλουν ένα LP. Εδώ διασκευάζουν, φοβερά, το Come down Jesus του Jose Feliciano από το 1971. Απίστευτη δουλειά για ελληνικό συγκρότημα σε τοποθέτηση φωνής-φωνητικά. Στη μνήμη του Νότη Λαλαΐτη...
https://www.youtube.com/watch?v=nGe2nVwhRck
Γκρουπάρα οι Idols, ασυζητητί μέσα στα καλύτερα ελληνικά ροκ συγκροτήματα όλων των εποχών. Στα δέκα, στα είκοσι, δεν έχει σημασία τώρα. Και αδικημένοι σφόδρα, γιατί στην καλύτερη ροκ εποχή τους, στις αρχές του ’70, δεν κατόρθωσαν να βγάλουν ένα LP. Εδώ διασκευάζουν, φοβερά, το Come down Jesus του Jose Feliciano από το 1971. Απίστευτη δουλειά για ελληνικό συγκρότημα σε τοποθέτηση φωνής-φωνητικά. Στη μνήμη του Νότη Λαλαΐτη...
https://www.youtube.com/watch?v=nGe2nVwhRck
3/11/2020
>>Ψευδείς ειδήσεις όμως κατασκευάζονται και από τον αστικό Τύπο (σ.σ. σώπα καημένε). Βεβαίως συχνά επακολουθεί η διάψευσις. Αλλά αυτή συνήθως μένει χωρίς αποτελέσματα για δύο λόγους:
α) Ο διαψεύδων μοιάζει με «κατηγορούμενο» που «απολογείται» και άρα δεν γίνεται πιστευτός.
β). Έως ότου δημοσιευθή η διάψευσις το ενδιαφέρον του κοινού έχει εξατμισθή και το ψεύδος έκανε ήδη τη δουλειά του.
Έχει διαπιστωθεί πως όσο πιο χοντρό είναι το εξαπολυμένο ψέμα τόσο περισσότερο «πιάνει». Αιτία αυτού του φαινομένου είναι ότι το αφελές κοινό «σκέπτεται»: «Δεν θα τολμούσαν να πουν ένα τέτοιο βαρύ πράγμα, αν δεν ήταν αλήθεια». Ή «καπνός χωρίς φωτιά δεν γίνεται». Άλλωστε όπως ήδη έχουμε αναφέρει, σημασία για την Προπαγάνδα έχει η πρώτη εντύπωσις που δημιουργείται. Και αυτήν δεν την εξαλείφει οριστικά καμμία κατοπινή διάψευσις.<<
Γεώργιος Γεωργαλάς «Η Προπαγάνδα / Μεθοδική και Τεχνική της Αγωγής των Μαζών» [Εκδόσεις Γεωργιάδης, 1967]
Από έναν ειδικό τού «λέγε-λέγε, όλο και κάτι θα μείνει».
(Τον τρώγανε στην μάπα οι Έλληνες κάμποσα χρόνια από τηλεόραση, ραδιόφωνα, περιοδικά, βιβλία κι εφημερίδες...)
>>Ψευδείς ειδήσεις όμως κατασκευάζονται και από τον αστικό Τύπο (σ.σ. σώπα καημένε). Βεβαίως συχνά επακολουθεί η διάψευσις. Αλλά αυτή συνήθως μένει χωρίς αποτελέσματα για δύο λόγους:
α) Ο διαψεύδων μοιάζει με «κατηγορούμενο» που «απολογείται» και άρα δεν γίνεται πιστευτός.
β). Έως ότου δημοσιευθή η διάψευσις το ενδιαφέρον του κοινού έχει εξατμισθή και το ψεύδος έκανε ήδη τη δουλειά του.
Έχει διαπιστωθεί πως όσο πιο χοντρό είναι το εξαπολυμένο ψέμα τόσο περισσότερο «πιάνει». Αιτία αυτού του φαινομένου είναι ότι το αφελές κοινό «σκέπτεται»: «Δεν θα τολμούσαν να πουν ένα τέτοιο βαρύ πράγμα, αν δεν ήταν αλήθεια». Ή «καπνός χωρίς φωτιά δεν γίνεται». Άλλωστε όπως ήδη έχουμε αναφέρει, σημασία για την Προπαγάνδα έχει η πρώτη εντύπωσις που δημιουργείται. Και αυτήν δεν την εξαλείφει οριστικά καμμία κατοπινή διάψευσις.<<
Γεώργιος Γεωργαλάς «Η Προπαγάνδα / Μεθοδική και Τεχνική της Αγωγής των Μαζών» [Εκδόσεις Γεωργιάδης, 1967]
Από έναν ειδικό τού «λέγε-λέγε, όλο και κάτι θα μείνει».
(Τον τρώγανε στην μάπα οι Έλληνες κάμποσα χρόνια από τηλεόραση, ραδιόφωνα, περιοδικά, βιβλία κι εφημερίδες...)
Σχόλια από fb περί Γεωργαλά κ.λπ.
ΑπάντησηΔιαγραφήVassilis Serafimakis
Τον Γεωργαλά τον έβλεπα τότε να βγαίνει στην ΥΕΝΕΔ και θαύμαζα την ετοιμότητα τού λόγου του, μιάς και μίλαγε μονίμως εκτός κειμένου, αλλά και την τεχνική τού λόγου του, επειδή μιλούσε χωρίς να κομπιάζει, με σωστή φρασεολογία και σταθερό ειρμό σκέψης. Κι η εκπομπή, όπως τότε οι περισσότερες, έβγαινε ζωντανή από το στούντιο!
Ο πατέρας μου τον παρακολουθούσε μαζί μου και τον θεωρούσε ικανώτατο, ένα αστέρι τής προπαγάνδας, κατάλληλο όχι γιά νάναι απλός πράκτωρ αλλά εκπαιδευτής.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ήταν τυχαίος, ως χουντικός. Εξάλλου είχε μαθητεύσει στην Αριστερά και μάλιστα σε θέσεις ευθύνης. Έχω μελετήσει πολύ τα κείμενα του εκείνης της εποχής. Και τα πιο πριν, στην Σοβιετολογία. Λέει ενδιαφέροντα πράγματα, αλλά θα πρέπει να ξέρεις πώς να τον διαβάσεις - αλλιώς μπορεί να νομίσεις ότι γράφει κάποιος ούλτρα προοδευτικός. Δεν είναι για όλους... μόνο γι' αυτούς που μελετάνε την εποχή. Μετά βεβαίως από τη χούντα δεν είχε κανένα ενδιαφέρον για μένα ως γραφιάς. Είχε ξεπέσει εντελώς.
Vassilis Serafimakis
Πάντως η παρουσία του δίνει κι ένα στοιχειώδες μάθημα γιά το πώς υποστηρίζει κανείς σωστά και προωθεί τις όποιες θέσεις του. Ενώ οι διάφοροι τύπου Παπαδόπουλος, Λαδάς, κ.ά. γκαρίζανε υστερικά (ο πατέρας μου γιατρός είχε διαγνώσει ότι αυτοί ξαφνικά μπορεί να αρχίσουν να λένε καθαρές ασυναρτησίες, μην τρομάξω), ο Γεωργαλάς μιλούσε μειλίχια, ήρεμα, και φιλικά - κάτι σαν τον Κώστα Πλεύρη αργότερα στην τηλεόραση.
Γιά να γκελάρω λίγο στον χώρο τών Οικονομικών, δεν έχω δεί άνθρωπο να μιλάει πιό πειστικά από τον Μίλτον Φρήντμαν! Συνδυασμός φάτσας, ρητορικής, και λόγου που σε καθηλώνουν όπως όταν ο αγαπημένος σου παπούς αρχίζει μία ιστορία. Απαιτούσε ψυχραιμία και κυρίως γνώσεις η προσπάθεια να αντισταθείς στη γοητεία τών θέσεων τού Φρήντμαν έτσι όπως τις παρουσίαζε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Η εκλαΐκευση του επιστημονικού λόγου είναι μεγάλο πράγμα. Ελάχιστοι επιστήμονες το έχουν αυτό το χάρισμα.
Asser Moissis
Υπάρχει κανένα βίντεο να το δούμε να μιλάει?
Vassilis Serafimakis
δεν νομίζω να είναι ανεβασμένο βίντεο από κείνη την εποχή. Σίγουρα κάπου κάτι θα υπάρχει.
Στο μεταξύ έχομε κείνη τη μακρόσυρτη συζήτηση με τον Ρένο Αποστολίδη.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δες YouTube την συζήτησή του με τον Ρένο. Αν εξαιρέσεις τα αλληλογλειψίματα έχει πολύ ενδιαφέρον.
Στέφανος Παναγιωτάκης
Πέρα απο τα συνήθη των λόγων του, θυμάμαι ότι (προς μεγάλη μου έκπληξη, λόγω ασχολίας μου απο τότε) είχε ανοίξει 2-3 φορές τα θέματα που είχε θέσει τότε στην επιστ. κοινότητα ο Εριχ φον Ντένικεν για τους αρχαίους αστροναύτες αλλά και όσα είχαν τότε να πούν οι ερευνητές των ΑΤΙΑ, τα οποία -περιέργως για την χώρα μου- δεν τα γελοιοποιούσε (όπως το 90% των Ελλήνων) αλλά έθετε προβληματισμό κι ενθάρρυνε την έρευνα. Κάτι που λίγο αργότερα συζητούσαμε θετικά με τούς 2-3 τότε σπουδαίους ερευνητές της χώρας μας. ήταν πολύ διαβασμένος και στον τομέα αυτό.
Vassilis Serafimakis
Διαγραφήοι φασίστες και ιδίως οι ναζιστές είχαν και έναν αποκρυφιστικό, μυστικιστικό λόγο. (Τι διάολο πνευματικά μπάσταρδα τού Τευτονικού Ρομαντισμού θα ήταν αλλοιώς;) Ασχολήθηκαν με θεωρίες περί εξωγήινων πολιτισμών, αποικισμού Γης από "ανώτερα όντα", κτλ. Καταλαβαίνετε!
Εκεί κολλάει κι η ασχολία τού Γεωργαλά με τον "φον" Ντένικεν και τις αντιεπιστημονικές αρλούμπες του. (Μην ανησυχείς, κ. οικοδεσπότα, δεν θ'ανοίξω συζήτηση περί Ντένικεν! Ας πιστεύομε ό,τι θέλομε.)
Να πω μόνο ότι είναι αταίριαστο αυτό γιά τον Γεωργαλά διότι η ιδεολογία του όντως ήταν σχεδόν εξ ολοκλήρου αντικομμουνιστική, χωρίς κάποια συγκεκριμένη προτίμηση σε παρακλάδι τής ακροδεξιάς, πχ Στρασεριστής.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μετά τη χούντα ο Γεωργαλάς πέρασε στους ψεκασμένους. Για μένα δεν έχει έκτοτε κανένα ενδιαφέρον.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Μετά τη Χούντα τον χρησιμοποίησαν ως λογογράφο ή για συγγραφή βιβλίου αστοί πολιτικοί και επιχειρηματίες. Στο τέλος έμεινε αδέκαρος.
ΥΓ Δεν το λυπήθηκα.
Δρημήτης Δυοβουνιώτης
όσο πιο παράλογα τα μέτρα, τόσο πιο πειστικά. σου λέει ό άλλος ''δεν μπορεί ρε φίλε, δεν γίνεται να παίζει κάτι!'' κι όμως, πάντα κάτι παίζει
Σπυρίδων Παπαδημητρίου
Τον εφαρμοζουν μια χαρα οι αριστοι. Παλιες τακτικες εφαρμοσμενες σημερα.
Vassilis Serafimakis
αν είμαστε έντιμοι, οφείλομε να δεχτούμε ότι προπαγάνδα όλα τα καθεστώτα ανεξαιρέτως κάνουν, αλλά σε διαφορετικό βαθμό απλώς, με τις διαφορές να έχουν αιτία κυρίως τεχνικούς λόγους & συνθήκες.
Σπυρίδων Παπαδημητρίου
Αυτοι εχουν σπασει τα κοντερ.Ποτε δεν εχει ξαναγινει τετοιο πραγμα.Πηραν το ΑΠΕ στο Μαξιμου τις 8/7/19.
Vassilis Serafimakis
Καααλά! Σιγά μη δίνει μαθήματα προπαγάνδας η σημερινή Νέα Δημοκρατία. Με τη λαδόκολλα και την αγαρμποσύνη πάνε κλασσικά.
Σχόλια από το fb στο ποστ περί Idols...
ΑπάντησηΔιαγραφήPanos Ramone
Λογικά απο τα ίδια sessions. Τρομερή εκτέλεση με ωραία κιθάρα! https://www.youtube.com/watch?v=8iwLrRiW9pI
The Idols Indian reservation
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε ναι, λέμε για μεγάλη μπάντα.
Spyros Zoupanos
ρε αμάν τι κομματάρα είναι αυτή!!!!!!! κλαίνε οι Trinity!!!!
Γιώργος Γιαννόπουλος
Πολύ μεγάλη επιτυχία στα 70ς στην ελλάδα.
Εννοώ το κομμάτι, το indian reservation
Panos Ramone στον Spyros Zoupanos
Ποιοί είναι οι Trinity?
Spyros Zoupanos
https://m.youtube.com/watch?v=MHFKUD0PCqM
JULIE DRISCOLL , BRIAN AUGER & THE TRINITY - INDIAN ROPE MAN
Panos Ramone
Άλλο κομμάτι είναι αυτό. Καμμία σχέση με το indian reservation.
Spyros Zoupanos
ναι, καμία σχέση βέβαια, αλλά μου το θύμισε κάπως,
Vana Iacovidou στον Γιώργος Γιαννόπουλος
ααααααα! φαντάστηκα ότι αναφέρθηκες στο συγκρότημα.
τους θυμάμαι κ γω.αγοραζε το " φανταζιο" η μεγάλη εξαδέλφη κ τους είχαν διπλού πόστερ,στη μέση του περιοδικού.
Σιδερής Πρίντεζης
Με αφορμή την πρόσφατη απώλεια του Sean Connery, επιτρέψτε μου να προσθέσω και αυτό:
https://www.youtube.com/watch?v=u3nv9hScQe4
The Idols - You only live twice | Official Audio Release
Σχόλια στο fb στο ποστ για τον Κώστα Κόλλια...
ΑπάντησηΔιαγραφήGeorge Floudas
Ο Κώστας Καφάσης είναι η μεγαλύτερη φωνή. Κι από κοντά ο Γιώργος Αιγύπτιος.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όλοι αυτοί μ' αρέσουν, υπό την έννοια ότι έχουν πει καλά τραγούδια. Ο Αιγύπτιος είναι μέτριος. Ο Καφάσης πολύ καλός ερμηνευτής, ήταν και ηθοποιός εξάλλου, όχι όμως και τραγουδιστής. Δεν είχε φωνάρα, είχε μια καλή φωνή, με διακριτό ηχόχρωμα φυσικά. Ο Κόλλιας ήταν μέγας τραγουδιστής, και τρομερός ερμηνευτής. Θα τους είχε σβήσει όλους μετά το '80 (Μαργαρίτηδες, Τερζήδες κ.λπ.), αν δεν σκοτωνόταν.
Αστειότητες, για μένα. Αν μιλάμε για τον Κόλλια.
George Floudas
διαφωνώ αλλά ok. Ο καθένας έχει τις προτιμήσεις του.
Errikos Sofras
https://www.youtube.com/watch?v=44JO-BD1x3I
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΛΛΙΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΗΔΕΝ (ΖΩΝΤΑΝΗ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΗ)
https://www.youtube.com/watch?v=tEOSJqtkayM
Κώστας Κόλλιας-Ζητιάνο με κατάντησες
Χρήστος Πριτσαπίδουλας στον George Floudas
κι αυτοί, πολύ καλοί λαϊκοί ερμηνευτές.
Χρήστος Πριτσαπίδουλας στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
δούλευε σκληρά.Τον έζησα στην Κάσμπα. Το μαγαζί αντί για ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή τελείωνε μετά τη λειτουργία της Κυριακης! Πώς άντεχε.
Γιάννης Τσουκαλάς
ΜΕΓΙΣΤΟΣ τον ειδα live καπου στην δυτικη Θεσσαλονικη ( στο ROMEO στην Ηλιουπολη αν θυμαμαι καλα ) πριν αμνημονευτων χρονων , φωναρα και παλιας κοπης μαγκας που δυστυχως οι περισσοτεροι θυμουνται το ερωτα μου αγιατρευτε
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Φώντα, από σήμερα σε σέβομαι.Ειπες αυτό που πιστεύω χρόνια, για τον αρβανιτοβλαχο!
Patritsopoulos Nikos
πρωτα ο Κολλιας και μετα Μυτιληναιος και Κερμανιδης ,για μενα
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
O Πόλυς ωραίος. Ο Μυτιληναίος δεν είναι τόσο λαϊκός, είναι πιο πολύ ελαφρολαϊκός στην καλή του εποχή, στα σέβεντις.