Κυριακή 30 Μαΐου 2021

KEITH OXMAN / FRANK MORELLI εκπληκτικό τζαζ άλμπουμ με τενόρο σαξόφωνο και φαγκότο σε πρώτο πλάνο

Ο Keith Oxman είναι ένας τενορίστας, που μας απασχολεί τακτικά τα τελευταία χρόνια. Είτε μέσα από τα προσωπικά άλμπουμ του, π.χ. τα “Two Cigarettes in the Dark” (2020), “Glimpses” (2018) και “East of the Village” (2017), είτε μέσα από τις συμμετοχές του σε ευρύτερα γκρουπ, π.χ. στο “Squirmin’” (2021) των Jazz Worms, για το οποίον γράψαμε τον προηγούμενο Μάρτιο, είτε με τις παρουσίες του σε δίσκους τρίτων, π.χ. στο άλμπουμ The Journey” (2015) του Charles McPherson. Σημειωτέον, πως για όλα αυτά τα CD, που αποτελούν κυκλοφορίες της εταιρείας CAPRI, από την πόλη Bailey του Κολοράντο, έχουμε γράψει τα σχετικά στο δισκορυχείον.
Στο
παρόν “The Ox-Mo Incident” [CAPRI, 2021], ο Keith Oxman, o… Ox του τίτλου, συνεργάζεται με τον διακεκριμένο οργανοπαίχτη του bassoon (φαγκότο) Frank Morelli, o... Μο του τίτλου. Και κάπως έτσι προκύπτει το “The Ox-Mo Incident” επηρεασμένο αν θέλετε και από την νουβέλα του Walter Van Tilburg ClarkThe Ox-Bow Incident”, που αποτέλεσε τη βάση του φερώνυμου (1943) ιστορικού western του William A. Wellman, με τους Henry Fonda και Dana Andrews (η ταινία έγινε γνωστή στην Ελλάδα ως «Η Πόλη του Μίσους»).
Στο “The Ox-Mo Incident” λοιπόν καταγράφονται έντεκα θέματα, τα οποία διεκπεραιώνει ένα σχήμα αποτελούμενο εκ των Keith Oxman τενόρο σαξόφωνο, Frank Morelli bassoon, Jeff Jenkins πιάνο, Ken Walker μπάσο και Todd Reid ντραμς.
Το bassoon μπορεί να μην είναι ένα συνηθισμένο όργανο στις τζαζ ενορχηστρώσεις, αλλά στην πράξη θα το συναντήσεις σε δεκάδες ηχογραφήσεις από πολύ παλιά, από τη δεκαετία του 1920, ενώ θα το ακούσεις και σε εγγραφές των Charlie Parker, Gil Evans, Jimmy Giuffre, Yusef Lateef, Art Ensemble of Chicago, Nat Adderley, Charles Mingus, Chick Corea και δεκάδων άλλων.
Εδώ, στο “The Ox-Mo Incident”, ο ήχος τού bassoon δεν μπορεί παρά να κυριαρχεί, υπό την έννοια ότι τον ακούς σαν κάτι ξεχωριστό, που εντυπωσιάζει – πόσω μάλλον, όταν αυτός ο ήχος προέρχεται από έναν διακεκριμένο «κλασικό» παίκτη, όπως είναι ο Frank Morelli, με εγγραφές σε Deutsche Grammophon, Naxos κ.λπ.
Έτσι λοιπόν από την μια μεριά ο Morelli, με τον Oxman και τους υπόλοιπους συνοδοιπόρους, και από την άλλη μεριά το ρεπερτόριο, που είναι με τέτοιο τρόπο επιλεγμένο, ώστε να συνδυάζει «κλασικά» και τζαζ ηχοχρώματα, δεν μπορεί παρά, αυτά τα δύο, να οδηγούν σ’ ένα, απλώς, τέλειο αποτέλεσμα.
Υπέροχες εκτελέσεις σε θέματα των Ραχμάνινοφ, Μποροντίν, Brahms, Fauré (η περίφημη “Pavane”) ή επηρεασμένα από συνθέτες όπως ο Puccini, συνδυασμένα συχνά με versions σε στάνταρντ των Rodgers-Hammerstein II, Loewe-Lerner κ.ά., το “The Ox-Mo Incident διαθέτει μια σαφήνεια στο στόχο του, ικανή να σε κερδίσει από το πρώτο λεπτό του.
Σπουδαίο άλμπουμ, που δεν θέλει να αποδείξει τίποτα, πέραν της χαράς εκείνων που το φτιάχνουν και της ευχαρίστησης, στα όρια της ηδονής, εκείνων που το ακούν.
(Κατατοπιστικότατες οι liner notes της Susan Oxman, συζύγου του Keith Oxman, μαθήτριας του Frank Morelli, και αναγνωρισμένης visual artist, όπως πληροφορηθήκαμε).
Επαφή: www.caprirecords.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου