Δύο σέρβοι μουσικοί, ο κιθαρίστας
Dušan Jevtović και ο πιανίστας, πληκτρονίστας
Vasil Hadžimanov, συνεργάζονται εκ νέου, σ’ ένα άλμπουμ
που τιτλοφορείται από τα ονοματεπώνυμά τους [Private Pressing, 2021] και που είναι
ηχογραφημένο κάπου στην Βαρκελώνη, τον Μάιο του 2019.
Οι δύο μουσικοί μάς είναι γνωστοί στο δισκορυχείον από πλήθος δουλειών, καθώς εδώ θα βρείτε, ανάμεσα σε άλλα, κείμενα για τα άλμπουμ τής Vasil Hadžimanov Band “Lines in sand” (2018) και “Alive” (2016), όπως και για τα άλμπουμ τού Dušan Jevtović “Live at Home” (2018) και “No Answer” (2017) με την συμμετοχή σ’ αυτά και του Vasil Hadžimanov.
Σ’ αυτό το CD οι δύο σέρβοι μουσικοί πράττουν εκείνο που ξέρουν καλύτερα απ’ όλα – να
συνεργάζονται στενά και σοβαρά, προτείνοντας συνθέσεις και αυτοσχεδιασμούς, που
κινούνται προς ηλεκτρικές fusion και progressive κατευθύνσεις.
Φυσικά το άκουσμα
είναι πλήρες, καθώς τα πλήκτρα του Hadžimanov
γεμίζουν τον χώρο, κρατώντας και τα μπάσα, ενώ οι κιθάρες του Jevtović παίζουν soli, φέρνοντας στη μνήμη τους «φάρους»
του fusion και βασικά
των John McLaughlin.
Υπάρχει λοιπόν από την μια μεριά η jazz, στην δομή και την ανάπτυξη, και από την άλλη το rock στην γενικότερη ένταση και την «εικόνα», που συνδυάζονται με τρόπο φυσικό, προσφέροντας ποικιλία θεμάτων.
Υπάρχουν tracks, εδώ, καθορισμένα από πολύ ενδιαφέρουσες μελωδίες (“Olas de Anhelo”), με πεντακάθαρες συνομιλίες πιάνου-πλήκτρων και κιθάρας, άλλα που ακούγονται περισσότερο eastern, συνδυάζοντας ακουστική κιθαριστικά συνοδεία, με ταυτόχρονη μελωδική ανάπτυξη από ηλεκτρική κιθάρα και πιάνο, σε εντελώς progressive rock κατευθύνσεις (“Coming back from yesterday”) και άλλα περισσότερο πειραματικά, με πολύ ενδιαφέρουσες συνηχήσεις πλήκτρων και κιθαρών (“El Raval”).
Φυσικά και η πιο «τυπική» jazz side υπάρχει εδώ και αναδεικνύεται θαυμάσια σε κομμάτια όπως το “Space Salchicha” ή το “Third second step”, δίχως φυσικά να απουσιάζουν και οι κλασικές βαλκανικές αναφορές (“Gipsy”), πολύ συνηθισμένες, εξάλλου, σε σέρβους μουσικούς, που καταγίνονται με την jazz και το prog-rock παλαιόθεν..
Σε γενικές γραμμές θα υποστηρίζαμε πως όσο κυλάει το CD τόσο περισσότερο αποκαλύπτεται το εύρος των συνθετικών και παικτικών δυνατοτήτων των Dušan Jevtović και Vasil Hadžimanov, οι οποίοι κατορθώνουν να προτείνουν ένα ακόμη αληθινά απολαυστικό άλμπουμ.
Επαφή: https://dusanjevtovic.bandcamp.com/album/dusan-jevtovic-vasil-hadzimanov-duo-2
Οι δύο μουσικοί μάς είναι γνωστοί στο δισκορυχείον από πλήθος δουλειών, καθώς εδώ θα βρείτε, ανάμεσα σε άλλα, κείμενα για τα άλμπουμ τής Vasil Hadžimanov Band “Lines in sand” (2018) και “Alive” (2016), όπως και για τα άλμπουμ τού Dušan Jevtović “Live at Home” (2018) και “No Answer” (2017) με την συμμετοχή σ’ αυτά και του Vasil Hadžimanov.
Υπάρχει λοιπόν από την μια μεριά η jazz, στην δομή και την ανάπτυξη, και από την άλλη το rock στην γενικότερη ένταση και την «εικόνα», που συνδυάζονται με τρόπο φυσικό, προσφέροντας ποικιλία θεμάτων.
Υπάρχουν tracks, εδώ, καθορισμένα από πολύ ενδιαφέρουσες μελωδίες (“Olas de Anhelo”), με πεντακάθαρες συνομιλίες πιάνου-πλήκτρων και κιθάρας, άλλα που ακούγονται περισσότερο eastern, συνδυάζοντας ακουστική κιθαριστικά συνοδεία, με ταυτόχρονη μελωδική ανάπτυξη από ηλεκτρική κιθάρα και πιάνο, σε εντελώς progressive rock κατευθύνσεις (“Coming back from yesterday”) και άλλα περισσότερο πειραματικά, με πολύ ενδιαφέρουσες συνηχήσεις πλήκτρων και κιθαρών (“El Raval”).
Φυσικά και η πιο «τυπική» jazz side υπάρχει εδώ και αναδεικνύεται θαυμάσια σε κομμάτια όπως το “Space Salchicha” ή το “Third second step”, δίχως φυσικά να απουσιάζουν και οι κλασικές βαλκανικές αναφορές (“Gipsy”), πολύ συνηθισμένες, εξάλλου, σε σέρβους μουσικούς, που καταγίνονται με την jazz και το prog-rock παλαιόθεν..
Σε γενικές γραμμές θα υποστηρίζαμε πως όσο κυλάει το CD τόσο περισσότερο αποκαλύπτεται το εύρος των συνθετικών και παικτικών δυνατοτήτων των Dušan Jevtović και Vasil Hadžimanov, οι οποίοι κατορθώνουν να προτείνουν ένα ακόμη αληθινά απολαυστικό άλμπουμ.
Επαφή: https://dusanjevtovic.bandcamp.com/album/dusan-jevtovic-vasil-hadzimanov-duo-2
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου