TEAL: Hearth [Bird’s Robe Records, 2021]
Αυστραλοί είναι οι Teal, με το “Hearth” –ένα mini-CD, με πέντε tracks–, να αποτελεί το ντεμπούτο τους... εκεί, πίσω, στο 2013. Πώς έρχεται ξανά τώρα στην επιφάνεια η συγκεκριμένη έκδοση, και πώς μοιράζεται εκ νέου; Το έχουμε πει και πάλι. Η αυστραλιανή εταιρεία Bird’s Robe Records γιορτάζει την δεκαετία της, και γι’ αυτό τον λόγο ρίχνει και πάλι στην αγορά, το παλαιότερο υλικό της.
Όπως διαβάζουμε στο digipak, το “Hearth” γράφτηκε και παρουσιάστηκε από τους Andy Clews, Mitch Clews, Joe Surgey και Andrew Quizon (δεν αναφέρεται τι παίζει ο καθένας), από τους Teal δηλαδή, μια μπάντα, που, έτσι όπως ακούγεται εδώ, φαίνεται να διαθέτει ποικίλα ροκ συστατικά, παρμένα από διάφορες δεκαετίες. Δηλαδή μ’ ένα ροκ συγκρότημα έχουμε να κάνουμε, κάποιας συγκεκριμένης, όμως, αισθητικής κατεύθυνσης.
Κατ’ αρχάς, και από το παρελθόν, εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει στοιχεία από γκρουπ του art και του progressive rock, όπως τους Barclay James Harvest για παράδειγμα, ενώ και πιο σύγχρονοι υπαινιγμοί από Mogwai, μέχρι Tool, «σκάνε» εδώ κι εκεί, προσφέροντας στους Teal ένα χρώμα.
Υπάρχει λοιπόν το κάπως βαρύγδουπο επικό στοιχεία, αλλά υπάρχουν και τα πιο λυρικά μέρη ενδιαμέσως, με τις μελωδικές γραμμές να πρωταγωνιστούν – μαζί, σε κάθε περίπτωση, με τον τραγουδιστή, ο οποίος, με τα high pitched φωνητικά του, παίρνει επάνω του όλη την μπάντα.
Ευχάριστοι. Το λιγότερο και πιο σίγουρο, που μπορείς να πεις για τους Teal.
DUMBSAINT: Panorama, In Ten Pieces [Bird’s Robe Records, 2021]
Για τους Dumbsaint (Αυστραλοί από το Σίδνεϋ) είχαμε γράψει τον προηγούμενο Ιούνιο (2/6), με αφορμή το άλμπουμ τους “Something Τhat you Feel Will Find its Own Form” από το 2012, που επανακυκλοφόρησε και αυτό με αφορμή τα 10χρονα τής Bird’s Robe.
Ένα επόμενο άλμπουμ των Dumbsaint ήταν το “Panorama, In Ten Pieces”, που είχε πρωτοκυκλοφορήσει το 2015 και που τώρα ξαναμοιράζεται, για τον ίδιο λόγο (τα γενέθλια της εταιρείας).
Με όλο το υλικό γραμμένο και παρουσιασμένο από τους Michael Tokar, James Thomas και Nicholas Andrews (ο Tokar ήταν νέο μέλος, το 2015), οι Dumbsaint δίνουν εδώ ένα ακόμη πολύ καλό άλμπουμ (2LP, CD και digital), πολύ πιο σύνθετο και πολύπλοκο από το προηγούμενό τους, που κινείται χοντρικά στον χώρο του σύγχρονου progressive. Εκείνου, τέλος πάντων, με τα κάπως πιο σκοτεινά χαρακτηριστικά, που κρατάει κάτι από την συνθετότητα και την πολυπλοκότητα των Yes, μαζί όμως με την σύγχρονη δυναμική.
Η μπάντα που είναι, βασικά, instrumental, καθώς από τα δέκα κομμάτια τού “Panorama, In Ten Pieces” μόλις ένα έχει φωνητικά (όχι τραγούδι), καταφέρνει να σε παρασύρει με τις μακροσκελείς συνθέσεις της, που διαθέτουν επιπλέον ένα σωρό μικρές και κάπως μεγαλύτερες αναφορές, από «μέταλλο», μέχρι ambient και από cinematic, μέχρι επεξεργασμένο «θόρυβο». Σε δόσεις όλα αυτά, εννοείται, διασκορπισμένα εδώ κι εκεί, αφού η γενική εικόνα είναι εκείνη του πολύ πυκνού σύγχρονου prog, με τα βαρύγδουπα passages, τις συνεχείς ανατροπές σε ρυθμούς και tempi και τις ποικίλες μελωδίες να διαχέονται συνεχώς στον χώρο, καθώς η κάθε προηγούμενη καλύπτεται πάραυτα από μιαν επόμενή της.
Σ’ ένα τόσο συμπαγές και χοντρικώς απροσπέλαστο άλμπουμ είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις tracks, που να ξεχωρίζουν. Το 10λεπτο, όμως, “Long dissolve / Temps mort” αποτελεί ένα ιδανικό δείγμα των όσων ακούγονται εδώ.
SVNTAX ERROR: Message [Bird’s Robe Records, 2021]
Τρίτο αυστραλέζικο γκρουπ στην σειρά οι Svntax Error, τρίτο από το Σίδνεϋ και τρίτο, που ηχογραφεί για την Bird’s Robe Records.
Ας πούμε λοιπόν για αρχή πως το “Message” (έτσι αποκαλείται το άλμπουμ τους) είναι παραγωγής 2019 –το πλέον πρόσφατο από τα τρία– και σίγουρα το πιο psych-prog, καθώς περιέχει κομμάτια που στέκονται γερά πάνω σ’ αυτό το στυλ, δίχως, όμως, νοσταλγικές μανιέρες από τo απώτατο χθες.
Και κάπως έτσι οι Ben Aylward κιθάρες, φωνή, Matthew Syres κιθάρες, θερεμίνη, εφφέ, Peter Yates μπάσο και Ben Eadie ντραμς εμφανίζονται στο “Message” ως πανέξυπνοι χρήστες του παρελθόντος, με ξεκάθαρες ιδέες, για το πώς θα ηχεί αυτό, σήμερα, τον καιρό των αποκαλυπτικών στούντιο και των επιδράσεων του math και του post-rock.
Φτιάχνουν, λοιπόν, τις σωστές ατμόσφαιρες οι Svntax Error, κατορθώνοντας να δημιουργήσουν μεγάλες εκπλήξεις με tracks σαν το σχεδόν 10λεπτο “Under the ice”, αποδεικνύοντας πως μπορούν να διαχειριστούν την μεγάλη φόρμα, συνδυάζοντας χαμηλών τόνων τραγούδισμα (στο ύφος των πρώιμων Pink Floyd), μαζί με εφφέ και κλασική kraut-ική εξέλιξη, δημιουργώντας μιαν απρόσμενη πρόταση.
Κρίμα, πάντως, γιατί δεν είναι όλα τα κομμάτια σε αυτό το ύφος, αλλά είναι αρκετά, σαν το εισαγωγικό “Esoteric transmissions” ή σαν το επόμενο “Time in reverse”, που «ξεφεύγει» μετά τη μέση του, δείχνοντας πως οι Αυστραλοί θα μπορούσε άνετα να εμπιστευθούν τα πιο cosmic μονοπάτια, δίχως να καταφεύγουν σε πιο... γήινες και από ηχητικής πλευράς, αν και όχι πάντα αναμενόμενες, καταστάσεις (άκου π.χ. το τρίλεπτο “Depth charged”, με την ντραμιστική αναφορά στους CAN και την άψογη χρήση των digital εφφέ).
Επαφή: www.birdsrobe.com, www.birdsrobe.bandcamp.com
Αυστραλοί είναι οι Teal, με το “Hearth” –ένα mini-CD, με πέντε tracks–, να αποτελεί το ντεμπούτο τους... εκεί, πίσω, στο 2013. Πώς έρχεται ξανά τώρα στην επιφάνεια η συγκεκριμένη έκδοση, και πώς μοιράζεται εκ νέου; Το έχουμε πει και πάλι. Η αυστραλιανή εταιρεία Bird’s Robe Records γιορτάζει την δεκαετία της, και γι’ αυτό τον λόγο ρίχνει και πάλι στην αγορά, το παλαιότερο υλικό της.
Όπως διαβάζουμε στο digipak, το “Hearth” γράφτηκε και παρουσιάστηκε από τους Andy Clews, Mitch Clews, Joe Surgey και Andrew Quizon (δεν αναφέρεται τι παίζει ο καθένας), από τους Teal δηλαδή, μια μπάντα, που, έτσι όπως ακούγεται εδώ, φαίνεται να διαθέτει ποικίλα ροκ συστατικά, παρμένα από διάφορες δεκαετίες. Δηλαδή μ’ ένα ροκ συγκρότημα έχουμε να κάνουμε, κάποιας συγκεκριμένης, όμως, αισθητικής κατεύθυνσης.
Κατ’ αρχάς, και από το παρελθόν, εύκολα μπορεί κανείς να διαπιστώσει στοιχεία από γκρουπ του art και του progressive rock, όπως τους Barclay James Harvest για παράδειγμα, ενώ και πιο σύγχρονοι υπαινιγμοί από Mogwai, μέχρι Tool, «σκάνε» εδώ κι εκεί, προσφέροντας στους Teal ένα χρώμα.
Υπάρχει λοιπόν το κάπως βαρύγδουπο επικό στοιχεία, αλλά υπάρχουν και τα πιο λυρικά μέρη ενδιαμέσως, με τις μελωδικές γραμμές να πρωταγωνιστούν – μαζί, σε κάθε περίπτωση, με τον τραγουδιστή, ο οποίος, με τα high pitched φωνητικά του, παίρνει επάνω του όλη την μπάντα.
Ευχάριστοι. Το λιγότερο και πιο σίγουρο, που μπορείς να πεις για τους Teal.
DUMBSAINT: Panorama, In Ten Pieces [Bird’s Robe Records, 2021]
Για τους Dumbsaint (Αυστραλοί από το Σίδνεϋ) είχαμε γράψει τον προηγούμενο Ιούνιο (2/6), με αφορμή το άλμπουμ τους “Something Τhat you Feel Will Find its Own Form” από το 2012, που επανακυκλοφόρησε και αυτό με αφορμή τα 10χρονα τής Bird’s Robe.
Ένα επόμενο άλμπουμ των Dumbsaint ήταν το “Panorama, In Ten Pieces”, που είχε πρωτοκυκλοφορήσει το 2015 και που τώρα ξαναμοιράζεται, για τον ίδιο λόγο (τα γενέθλια της εταιρείας).
Με όλο το υλικό γραμμένο και παρουσιασμένο από τους Michael Tokar, James Thomas και Nicholas Andrews (ο Tokar ήταν νέο μέλος, το 2015), οι Dumbsaint δίνουν εδώ ένα ακόμη πολύ καλό άλμπουμ (2LP, CD και digital), πολύ πιο σύνθετο και πολύπλοκο από το προηγούμενό τους, που κινείται χοντρικά στον χώρο του σύγχρονου progressive. Εκείνου, τέλος πάντων, με τα κάπως πιο σκοτεινά χαρακτηριστικά, που κρατάει κάτι από την συνθετότητα και την πολυπλοκότητα των Yes, μαζί όμως με την σύγχρονη δυναμική.
Η μπάντα που είναι, βασικά, instrumental, καθώς από τα δέκα κομμάτια τού “Panorama, In Ten Pieces” μόλις ένα έχει φωνητικά (όχι τραγούδι), καταφέρνει να σε παρασύρει με τις μακροσκελείς συνθέσεις της, που διαθέτουν επιπλέον ένα σωρό μικρές και κάπως μεγαλύτερες αναφορές, από «μέταλλο», μέχρι ambient και από cinematic, μέχρι επεξεργασμένο «θόρυβο». Σε δόσεις όλα αυτά, εννοείται, διασκορπισμένα εδώ κι εκεί, αφού η γενική εικόνα είναι εκείνη του πολύ πυκνού σύγχρονου prog, με τα βαρύγδουπα passages, τις συνεχείς ανατροπές σε ρυθμούς και tempi και τις ποικίλες μελωδίες να διαχέονται συνεχώς στον χώρο, καθώς η κάθε προηγούμενη καλύπτεται πάραυτα από μιαν επόμενή της.
Σ’ ένα τόσο συμπαγές και χοντρικώς απροσπέλαστο άλμπουμ είναι πολύ δύσκολο να διακρίνεις tracks, που να ξεχωρίζουν. Το 10λεπτο, όμως, “Long dissolve / Temps mort” αποτελεί ένα ιδανικό δείγμα των όσων ακούγονται εδώ.
SVNTAX ERROR: Message [Bird’s Robe Records, 2021]
Τρίτο αυστραλέζικο γκρουπ στην σειρά οι Svntax Error, τρίτο από το Σίδνεϋ και τρίτο, που ηχογραφεί για την Bird’s Robe Records.
Ας πούμε λοιπόν για αρχή πως το “Message” (έτσι αποκαλείται το άλμπουμ τους) είναι παραγωγής 2019 –το πλέον πρόσφατο από τα τρία– και σίγουρα το πιο psych-prog, καθώς περιέχει κομμάτια που στέκονται γερά πάνω σ’ αυτό το στυλ, δίχως, όμως, νοσταλγικές μανιέρες από τo απώτατο χθες.
Και κάπως έτσι οι Ben Aylward κιθάρες, φωνή, Matthew Syres κιθάρες, θερεμίνη, εφφέ, Peter Yates μπάσο και Ben Eadie ντραμς εμφανίζονται στο “Message” ως πανέξυπνοι χρήστες του παρελθόντος, με ξεκάθαρες ιδέες, για το πώς θα ηχεί αυτό, σήμερα, τον καιρό των αποκαλυπτικών στούντιο και των επιδράσεων του math και του post-rock.
Φτιάχνουν, λοιπόν, τις σωστές ατμόσφαιρες οι Svntax Error, κατορθώνοντας να δημιουργήσουν μεγάλες εκπλήξεις με tracks σαν το σχεδόν 10λεπτο “Under the ice”, αποδεικνύοντας πως μπορούν να διαχειριστούν την μεγάλη φόρμα, συνδυάζοντας χαμηλών τόνων τραγούδισμα (στο ύφος των πρώιμων Pink Floyd), μαζί με εφφέ και κλασική kraut-ική εξέλιξη, δημιουργώντας μιαν απρόσμενη πρόταση.
Κρίμα, πάντως, γιατί δεν είναι όλα τα κομμάτια σε αυτό το ύφος, αλλά είναι αρκετά, σαν το εισαγωγικό “Esoteric transmissions” ή σαν το επόμενο “Time in reverse”, που «ξεφεύγει» μετά τη μέση του, δείχνοντας πως οι Αυστραλοί θα μπορούσε άνετα να εμπιστευθούν τα πιο cosmic μονοπάτια, δίχως να καταφεύγουν σε πιο... γήινες και από ηχητικής πλευράς, αν και όχι πάντα αναμενόμενες, καταστάσεις (άκου π.χ. το τρίλεπτο “Depth charged”, με την ντραμιστική αναφορά στους CAN και την άψογη χρήση των digital εφφέ).
Επαφή: www.birdsrobe.com, www.birdsrobe.bandcamp.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου