Είχαμε γράψει πέρυσι (27 Αυγ. 2020) για τον Falkner Evans,
με αφορμή το άλμπουμ του “Marbles”...
Πιανίστας της jazz από την Tulsa της Oklahoma, αλλά κάτοικος Νέας Υόρκης εδώ και αρκετά χρόνια, ο Falkner Evans είναι τρίτος εξάδελφος του μεγάλου συγγραφέα William Faulkner (1897-1962), ενώ για τέσσερα χρόνια, στα νιάτα του, υπήρξε μέλος του γνωστού συγκροτήματος Asleep At The Wheel. Η ενασχόληση με την jazz για τον Falkner Evans ξεκινά από τα μέσα του ’80 περίπου, φθάνοντας κάποια στιγμή, στις αρχές των 00s πια, να ηχογραφεί με τους Cecil McBee μπάσο και Matt Wilson ντραμς (το άλμπουμ “Level Playing Field” κατά πρώτον, το 2001). Προέκυψαν κι άλλοι δίσκοι στην πορεία, στους οποίους ο Evans συνεργάστηκε και με άλλους μουσικούς, για να φθάσουμε σιγά-σιγά στο παρόν “Invisible Words” [Consolidated Artists Publications, 2021], που είναι ένα σόλο-πιάνο CD, για τον αμερικανό πιανίστα, πολύ ειδικής βαρύτητας.
Ο Falkner Evans έχασε την γυναίκα του με τραγικό τρόπο, τον Μάιο του 2020 – έπασχε από κατάθλιψη, η οποία, καθώς χειροτέρεψε από τον εγκλεισμό και την καραντίνα λόγω της ίωσης, την οδήγησε, τελικώς, στην αυτοκτονία. Υπάρχει ένα κείμενο φορτισμένο φυσικά στο booklet τού CD, γραμμένο από τον Evans, που εξηγεί διάφορα και ανάμεσα σε άλλα τι ήταν εκείνο που τον οδήγησε κάποιους μήνες αργότερα να μπει στο στούντιο (κάπου στην Astoria, τον Γενάρη και τον Φλεβάρη του 2021) και να ηχογραφήσει το παρόν “Invisible Words”.
Οι λόγοι ήταν δύο και δεν είναι δύσκολο να τους ανακαλύψεις. Ο ένας δεν μπορεί παρά να σχετιζόταν με την μνήμη της γυναίκας του –καθώς μέσα από τις συγκεκριμένες συνθέσεις ο Evans είτε αναπολεί είτε περιγράφει την ποιότητα του χαρακτήρα της–, ενώ ο άλλος έχει να κάνει με τον ίδιον, καθώς η μουσική, η σύνθεση και η οργάνωση της παραγωγής δρούσε επάνω του, και μέσα του, μ’ έναν ιαματικό τρόπο.
Για έναν «τρίτο» τώρα, όπως είναι ο εκάστοτε ακροατής, το “Invisible Words” έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός λυρικού jazz ηχογραφήματος, με ενδιαφέροντα στοιχεία μελωδικού αυτοσχεδιασμού, χαμηλών τόνων εννοείται, στηριγμένου σε αργές και μέσες ταχύτητες και με τον Falkner Evans να επιχειρεί να ανασυνθέσει την εικόνα της συζύγου του μέσα και από τους προγραμματικούς τίτλους των κομματιών – όπως για παράδειγμα στο θαυμάσιο “The hope card”, που υποδηλοί την ενασχόληση της εκλιπούσης με τον Βουδισμό.
Πιανίστας της jazz από την Tulsa της Oklahoma, αλλά κάτοικος Νέας Υόρκης εδώ και αρκετά χρόνια, ο Falkner Evans είναι τρίτος εξάδελφος του μεγάλου συγγραφέα William Faulkner (1897-1962), ενώ για τέσσερα χρόνια, στα νιάτα του, υπήρξε μέλος του γνωστού συγκροτήματος Asleep At The Wheel. Η ενασχόληση με την jazz για τον Falkner Evans ξεκινά από τα μέσα του ’80 περίπου, φθάνοντας κάποια στιγμή, στις αρχές των 00s πια, να ηχογραφεί με τους Cecil McBee μπάσο και Matt Wilson ντραμς (το άλμπουμ “Level Playing Field” κατά πρώτον, το 2001). Προέκυψαν κι άλλοι δίσκοι στην πορεία, στους οποίους ο Evans συνεργάστηκε και με άλλους μουσικούς, για να φθάσουμε σιγά-σιγά στο παρόν “Invisible Words” [Consolidated Artists Publications, 2021], που είναι ένα σόλο-πιάνο CD, για τον αμερικανό πιανίστα, πολύ ειδικής βαρύτητας.
Ο Falkner Evans έχασε την γυναίκα του με τραγικό τρόπο, τον Μάιο του 2020 – έπασχε από κατάθλιψη, η οποία, καθώς χειροτέρεψε από τον εγκλεισμό και την καραντίνα λόγω της ίωσης, την οδήγησε, τελικώς, στην αυτοκτονία. Υπάρχει ένα κείμενο φορτισμένο φυσικά στο booklet τού CD, γραμμένο από τον Evans, που εξηγεί διάφορα και ανάμεσα σε άλλα τι ήταν εκείνο που τον οδήγησε κάποιους μήνες αργότερα να μπει στο στούντιο (κάπου στην Astoria, τον Γενάρη και τον Φλεβάρη του 2021) και να ηχογραφήσει το παρόν “Invisible Words”.
Οι λόγοι ήταν δύο και δεν είναι δύσκολο να τους ανακαλύψεις. Ο ένας δεν μπορεί παρά να σχετιζόταν με την μνήμη της γυναίκας του –καθώς μέσα από τις συγκεκριμένες συνθέσεις ο Evans είτε αναπολεί είτε περιγράφει την ποιότητα του χαρακτήρα της–, ενώ ο άλλος έχει να κάνει με τον ίδιον, καθώς η μουσική, η σύνθεση και η οργάνωση της παραγωγής δρούσε επάνω του, και μέσα του, μ’ έναν ιαματικό τρόπο.
Για έναν «τρίτο» τώρα, όπως είναι ο εκάστοτε ακροατής, το “Invisible Words” έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά ενός λυρικού jazz ηχογραφήματος, με ενδιαφέροντα στοιχεία μελωδικού αυτοσχεδιασμού, χαμηλών τόνων εννοείται, στηριγμένου σε αργές και μέσες ταχύτητες και με τον Falkner Evans να επιχειρεί να ανασυνθέσει την εικόνα της συζύγου του μέσα και από τους προγραμματικούς τίτλους των κομματιών – όπως για παράδειγμα στο θαυμάσιο “The hope card”, που υποδηλοί την ενασχόληση της εκλιπούσης με τον Βουδισμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου