Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου 2021

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μικρά κείμενα από το facebook III

8/9/2021
Οι Fureys με τον Davey Arthur, ένα από τα πολλά και πολύ καλά γκρουπ του irish folk, διασκευάζουν Μίκη Θεοδωράκη, από ένα live τους στο Εθνικό Στάδιο του Δουβλίνου (1984). Υπάρχει και παλιότερη εκτέλεση, αλλά και αυτή είναι πολύ ωραία...
https://www.youtube.com/watch?v=lszi0EsOJbQ

8/9/2021
Δεν είναι μόνον οι μουσικές και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη, δεν είναι μόνον η πολιτική δράση του, και όλα όσα προέκυψαν απ’ αυτήν, είναι και τα κείμενά του, και ειδικότερα εκείνα που περιστρέφονται γύρω από τη μουσική.
Ειδικά για εμάς, που γράφουμε για μουσική, όπως και για κάθε έναν που ενδιαφέρεται γι’ αυτά τα θέματα, θα αποτελούν «φάρους» παντοτινούς και μόνιμες πηγές μελέτης και πληροφόρησης. Και ευτυχώς... είναι άπειρο αυτό το υλικό.
Τούτο εδώ (σκανάρουμε ένα απόσπασμα) δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Σημερινή Εποχή» το 1949, όταν ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν 24 ετών! Τόσο νέος, αλλά και με τόσο κατασταλαγμένες απόψεις...

7/9/2021
Κάποτε είχα γράψει αυτό κι είχαν πέσει κάποιοι να με φάνε. Για την κακόπαθη, στην Ελλάδα, λέξη underground - και αν υπήρξε ποτέ underground στην Ελλάδα...
Έχοντας λοιπόν κατά νου, όσα ανέφερα παραπάνω περί των χαρακτηριστικών του underground, δηλ. την «επαναστατική κοινωνική αλλαγή» μέσω της κουλτούρας (και άρα και της μουσικής), πως «το έργο της ‘αντεργκράουντ’ κίνησης είναι να ξεσηκώνει» και πως πολλές φορές το underground εκινείτο στα όρια του νόμου (ή την παρανομία) και σκεπτόμενος, συγχρόνως, πως επί χούντας ο Μίκης Θεοδωράκης, ήταν φυλακισμένος, εκτοπισμένος και εξορισμένος, με το έργο του να μην εκδίδεται στην Ελλάδα, κυκλοφορώντας παρανόμως και από στόμα σε στόμα, εγώ θα έκανα την τρελή σκέψη και θα χαρακτήριζα το έργο του Θεοδωράκη στην περίοδο της επταετίας ως ένα ζωντανό κομμάτι του εγχώριου underground.

6/9/2021
Αγόρασα δίσκους του πολύ νωρίς. Από τότε που βγήκαν για πρώτη φορά, στην δεκαετία του ’80, και θεωρώ το «Σήμα» του από τα κορυφαία ελληνικά «ψαγμένα» άλμπουμ των έιτις. Σαν καλλιτέχνης δεν με απογοήτευσε ποτέ και τον θεωρούσα πάντα μεγάλο, αλλά χαμένο, ταλέντο. Κάποτε συναντιόμασταν συχνά, χωρίς να μιλάμε. Ανεβοκατεβαίνοντας την οδό Δράκου στο Κουκάκι, σταματάγαμε στο ίδιο περίπτερο της Βεΐκου και διαβάζαμε τις κρεμασμένες εφημερίδες... Τον συλλυπούμαι και του εύχομαι να είναι πάντα καλά. Γιώργος Θεοδωράκης...
https://www.youtube.com/watch?v=epQhPnc5prA

5/9/2021
Η Monica Zetterlund υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες που προήλθαν από την Σουηδία, μετά το 1950. Για πολλούς η μεγαλύτερη. Μόνο το άλμπουμ της με τον θρύλο πιανίστα της jazz Bill Evans να μετρήσεις... φτάνει.
To 1976 η Monica Zetterlund είχε τραγουδήσει τον «Καημό» του Μίκη Θεοδωράκη –κάτι που λίγοι το ξέρουν–, με σουηδικούς στίχους γραμμένους από τον γνωστό ελληνο-σουηδό λογοτέχνη Θοδωρή Καλλιφατίδη...
[λεπτομέρειες στα σχόλια]
https://www.youtube.com/watch?v=P_KNg6un14c

5/9/2021
«Την εποχή που ήμουν έφηβος –τέλη της δεκαετίας του ’70– δεν υπήρχε μουσική για μένα και τους φίλους μου (σ.σ. Έλα Παναγία μου!). Θυμάμαι να έχουμε βγει στους δρόμους ανήσυχοι, φρικιά, αλλά χωρίς μουσική (σ.σ. άιντε πάλι). Το ροκ μας είχε κουράσει – το ακούγαμε σαν απόηχο της δεκαετίας του ’60. Και όλοι οι μεγάλοι ήρωες εκείνης της γενιάς είχαν πεθάνει ή είχαν γίνει επιχειρηματίες που είναι το ίδιο πράγμα (σ.σ. βαριές κουβέντες... ασυμβίβαστων ροκάδων). Απ’ την άλλη, από την μέρα που έπεσε η Χούντα, μας είχαν φάει τ’ αυτιά για έναν μεγάλο Έλληνα συνθέτη, τον Θεοδωράκη, που έγραφε επαναστατικά τραγούδια. Περιμέναμε πως και πώς να τον ακούσουμε (σ.σ. περίμενε ο τύπος, που δεν ήταν ούτε 15 όταν έπεσε η χούντα, ν’ ακούσει τον Θεοδωράκη, γιατί όταν ήταν 8 η χούντα είχε απαγορεύσει τον Θεοδωράκη και δεν είχε τι ν’ ακούσει!). Και ο πρώτος δίσκος που άκουσα ήταν με τον Νταλάρα να λέει “Τη Ρωμιοσύνη μη την κλαίς”. Μου ’ρθε να βάλω τα κλάματα. Ήταν μία από τις μεγαλύτερες μουσικές απογοητεύσεις της ζωής μου. Μου φάνηκε –σαν ήχος, σαν ύφος, σαν λόγια– κάτι τελείως ξεπερασμένο. Κατάλληλο μόνο για soundtrack της ΚΝΕ. Επαναστατικά τραγούδια του βουνού, όταν εμείς ήμασταν ήδη στις λεωφόρους (σ.σ. πω πω... μας έσβησε). Εμένα όλο αυτό το πακέτο “ΚΝΕ – Θεοδωράκης – Επανάσταση” μου βρώμαγε».
[Γιάννης Αγγελάκας]
Ασυναρτησίες γράφανε πολλοί από παλιά – δεν άρχισαν να γράφουν στις 2 Σεπτεμβρίου...

8 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ >>«Την εποχή που ήμουν έφηβος –τέλη της δεκαετίας του ’70–<<...

    Nikos Daskalakis
    πηγή;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Τι την θέλεις?

    Nikos Daskalakis
    για τη χρονολογία, κυρίως, πότε τα έγραψε αυτά...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    2005

    Nikos Daskalakis
    .....

    Stelios Sioulas
    Πασχιζουν αδικα μερικοι,τον διαγωνισμο για το ποιος θα πεταξει τις μεγαλυτερες κοτσανες περι Θεοδωρακη τον ειχε κερδισμενο χρονια πριν ο Αγγελακας..Κομψοτεχνημα ασυναρτησιας και μαλιστα στην ολοτητα του,χωρις να κανει κοιλια με σωστες αποψεις

    Sotos Karagiotas
    Μιλάει για την αισθητική και κουλτουρα του πανκ.

    Kostas Giannakis
    σαν απόψεις παντως τελη 70's αυτα που λέει ο Αγγελάκας υπηρχαν και ήταν αρκετα διαδεδομενες σε Ευρωπη και Αμεικη, στη νεολαία (τη μη πολιτικοποιημένη ισως). Από εκεί ξεπήδησε και το new wave

    Anastasios Babatzias
    Δυσκολη κατασταση τις εφηβικες χαζομαρες σου να τις υπολογιζεις πολυ αργοτερα για προτερηματα

    Νάσος Αβδαρμάνης
    Στην συγκεκριμένη συνέντευξη αν θυμάμαι καλά λέει και κάτι ακόμη, σχετικά ανάλογο, λέει κάτι σχετικά με στον Μικρούτσικο και τον ρωτάει ο δημοσιογράφος σε ποιον από τους δύο αναφέρεται και απαντά (εννοώντας τον Αντρέα) "τον πολύ Μικρούτσικο"...

    Prodromos Giagkopoulos
    Χωρίς να πιστεύω πως έχει ανάγκη υπεράσπισης ο Αγγελάκας, τι είναι ασυναρτησία σε ένα κείμενο που από τη πρώτη μέχρι την τελευταία λέξη διατυπώνει προσωπική γνώμη και όχι τεχνικά χαρακτηριστικά της μουσικής του Θεοδωράκη;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Την απάντηση θα την βρεις άμα ψάξεις λιγάκι εδώ... https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/11/18.html
    ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ μουσική για τις μάζες, 18 λιανοτράγουδα κτλ.

    Prodromos Giagkopoulos
    Φώντα και πάλι, ως άνθρωπος που παραδόξως συμπαθεί και τον Αγγελάκα, και τη μουσική του Θεοδωράκη και τα κείμενα σου, δεν βλέπω αντιφάσεις (εκτός αν ψάχνουμε για τελειότητα στις απόψεις).
    Ο Αγγελάκας έχει αναφέρει σε σκόρπιες συνεντεύξεις πως δεν γούσταρε τον πατέρα του που ήταν κομμουνιστής και μικροαστός. Πως τον καταπίεζε. Άρα μπορώ να ανιχνεύσω τον αντικομμουνισμό του σε αυτό το κομμάτι. Στην υποκρισία και τον μη-προοδευτισμό. Δεν εξισώνει πχ ο άνθρωπος τον κομμουνισμό με το ναζισμό (άσχετα που του την έπεσαν οι κομμουνιστές όταν είχε βγάλει εκείνο το κομμάτι με τον Πανούση και του ζητούσαν να αποδείξει ότι δεν είναι φασίστας και ότι ποτέ δεν έβγαλε κομμάτι εναντίον των ναζί και άλλα τέτοια φαιδρά).
    Όσο για την απουσία μουσικών ακουσμάτων, δεν είναι και δύσκολο να μη βρίσκεις τίποτα στη Νεάπολη της Θεσσαλονίκης του 1974. Το πανκ (που ξέροντας τις μουσικές καταβολές του Αγγελάκα, καταλαβαίνω πως αυτή τη μουσική εννοεί πως έψαχνε), δεν ήταν εύκολα προσβάσιμο και η μουσική των γονιών του δεν τον κάλυπτε.
    Δεν ξέρω, θεωρώ πως πάμε να τα βάλουμε με καλλιτέχνες που απλά βρίσκονται σε άλλη μεριά του δρόμου από τον Θεοδωράκη πχ ή άλλα ιερά τέρατα. Χρειάζονται και οι δύο πλευρές για να συμπληρώνεται το τοπίο.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είμαι σαφής και κατανοητός στο άρθρο του δισκορυχείου. Έγραψα με στοιχεία, γιατί, για ποιο λόγο όλα αυτά είναι μπαρούφες. Κατά τα λοιπά υπάρχουν πολλά γενικότερα και εδώ...
    https://www.lifo.gr/.../o-tzimis-panoysis-kai-o-giannis...
    O Τζίμης Πανούσης και ο Γιάννης Αγγελάκας στην «Katyusha του ΚΚΕ» | LiFO

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kostas Giannakis στον Prodromos Giagkopoulos
      και εγω στο punk καταλαβαινω ότι αναφέρονταν, λεγοντας οτι δεν ειχε τιποτα να ακουσει

      Prodromos Giagkopoulos
      Φώντα αυτό το κείμενο είναι όντως πιο κατανοητό της οπτικής σου πάνω στο θέμα. Απλά και πάλι, νομίζω ότι διυλίζουμε τον κώνωπα άνευ σημαντικού λόγου.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όχι. Πιο κατανοητό ήταν το πρώτο, γιατί εκεί απαντώ συγκεκριμένα στις μπαρούφες του Αγγελάκα. Το άλλο είναι γενικότερο. Εγώ δεν διυλίζω τίποτα, πάντως.

      Despina Paulidou
      Ε όχι και ιερο τέρας ο αγγελακας....Να σοβαρευτούμε λιγάκι.

      Prodromos Giagkopoulos
      Despina νομίζω σοβαροί είμαστε και δεν αποκάλεσα τον Αγγελάκα ιερό τέρας. Έχω την εντύπωση πως δεν θα του άρεσε κι όλας.

      Konstantinos Kottis
      Υπερτιμημένος καλλιτέχνης ο Αγγελακας και συχνά με επηρμένο ύφος στις συνεντεύξεις του. Συν ότι είναι μέτριος τραγουδιστής για ροκ. Και τραγούδια από τα Λιανοτραγουδα όπως ο Ταμενος είναι αριστουργήματα και την ίδια άποψη είχε εκφράσει δημόσια και ο Χατζηδάκις.

      Chrysella Lagaria
      Δεν μεταδίδονταν με την ίδια ταχύτητα στο ευρύ κοινό τότε οι συνεντεύξεις, ενδεχομένως να ήθελε να… Χαϊδέψει το κοινό του τι να πω… Εντωμεταξύ όλο το κουκάκι έχει γεμίσει Θεοδωράκη αυτές τις μέρες, σαν πολλούς Κνίτες έχουμε τελικά γείτονες

      Dimitris Gerasimides
      εκεί βρισκόταν η κατοικία του ανθρώπου. Επίσης πέθανε ένας μεγάλος Έλληνας συνθέτης, είναι πολύ άτσαλο να σχολιάζουμε τις πολιτικές του πεποιθήσεις ενώ άφησε πίσω του τέτοιο έργο παρακαταθήκη υπέρ της χώρας μας

      Chrysella Lagaria
      Είναι και η δική μου εδώ και πάρα πολλά χρόνια, προφανώς ήταν ειρωνικό προς τα λόγια της συνέντευξης το σχόλιο μου και όχι προς τον Θεοδωράκη. Υγ. Τα περισσότερα ραδιόφωνα από τα οποία ακούγεται η μουσική του αυτές τις μέρες Στη δική μου τουλάχιστον γειτονιά, οριακά είναι ελλήνων, πόσο μάλλον ανθρώπων της ΚΝΕ…

      Thanos Fotiadis
      Εδώ θα επέμβω φυσικά διότι είναι δύσκολο έως αδύνατο να καταλάβουμε τις άλλες γενιές. Είμαι σίγουρος ότι ο Γιάννης θα επέλεγε να πει κάτι άλλο σήμερα, όχι λόγω του θανάτου του Μίκη αλλά λόγω της ηλικίας του. Όπως άλλα θα έλεγα κι εγώ τότε, που πραγματικά η μουσική του Θεοδωράκη δε μου έλεγε τίποτα, ήταν η μουσική του πατέρα μου, τη σεβόμουν αλλά δε μου έλεγε τίποτα. Ας μην κρίνουμε από κάποιες δηλώσεις που μπορεί κάποιος να είπε κάποτε. Ποτάμια είμαστε και κυλάμε συνεχώς. Τη μουσική του Μίκη την άκουσα πραγματικά πολύ αργότερα, ως μουσική και μόνο, και κατάλαβα την αιώνια αξία της πέρα από τον χρονικό/πολιτκό πλαίσιο που την είχε καθορίσει. Να πω όμως επίσης ότι για τη δική μου τη γενιά ο Γιάννης ήταν ο Ιησούς μέσα στην έρημο ενός νεκρού αστικού τοπίου. Αυτός και οι Στέρεο Νόβα. Κανένας άλλος δε καθόρισε τόσο πολύ τον άνθρωπο που είμαι σήμερα. Αυτά.

      Βασίλης Βασιλειάδης
      Καλά, "στα τέλη της δεκαετίας του 70" ακουγότανε ό,τι καλύτερο. Από ξένη μουσική τα καλύτερα από Genesis, Jethro Tull, Pink Floyd, άσε το new wave που είχε εμφανιστεί τότε. Από ελληνική μουσική βασίλευε ο Σαββόπουλος, πέρα από Χατζιδάκι, Θεοδωράκη, αλλά και Λοΐζο, που ήταν μέγιστες σταθερές αξίες, και είχαν ξεμυτίσει τότε και ο Ξυδάκης με τον Ρασούλη.

      Διαγραφή
    2. Chris Karamanidou
      Και Ξαρχακος...η ιστορια του ρεμπέτικου κι οχι μόνο....

      Christos Sideris
      Πολλες βλακείες μαζεμενες! Μπορει να ειχε πιει τιποτα

      Aris Kazakopoulos
      Εβρισκε λεει στα ‘70s μπαναλ το rock, αποηχο των ‘60s. Να του πει καποιος πως δεν μπορεις να το παιζεις cutting edge, οταν εχεις πουλησει στην Ελλαδα post-punk το 1985.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Ούτε καν. Προσωπικά το '85 άκουγα Τρύπες σαν ελληνικό ροκ σε στυλ μετεξέλιξη-Σιδηρόπουλου. Δεν τον συσχέτιζα με ποστ-πανκ ήχο Creep Records κ.λπ.

      Yannis Raouzeos στον Aris Kazakopoulos
      Σωστά! Χρησιμοποιώντας μαλιστα(αυτό δεν μειώνει την αξία από τις Τρύπες αλλά για να μην ακούω μαλακιες το γράφω! ) ολόκληρα θέματα από Gang of Four, Zounds και έναν σωρό άλλους!\

      Aris Kazakopoulos
      Πραγματικα, η αντιγραφη του Damaged Goods ειδικα ειναι τοσο κραυγαλεα.

      Yannis Raouzeos
      Του-λα-χι-στον!!!

      Nikos Koutsogiannis
      κι όμως είχε δίκιο ο Αγγελάκας, ο Θεοδωράκης είναι τεράστιος, αλλά δεν μπορεί να συγκινήσει έναν 15χρονο, ίσως καταλάβει το μεγαλείο του στα 20 ή 25 ή ποτέ, αλλά στα 15 τον βλέπει σαν παραδοσιακή μουσική που πρέπει να ξεπεράσει / τουλάχιστον ο Αγγελάκας ενθουσιάστηκε με το πανκ, κοίτα τους σημερινούς 15χρονους, νομίζουν ότι ο madclip είναι θεός και ούτε που ξέρουν τον Αγγελάκα ή τον Θεοδωράκη

      Kwstas Agas
      Δηλαδή να το διαβάσει αυτό κάποιος που δεν ξέρει, και να σχηματίσει την άποψη ότι μέχρι το τέλος των 70ς ο Μίκης Θεοδωράκης ήταν ένα καλά κρυμμένο μυστικό που μέχρι τότε το είχαν θαμμένο και τότε θα το εμφάνιζαν πρώτη φορά στον κόσμο επειδή έπεσε η χούντα!! Αν είναι δυνατόν ....

      Di Katsa
      Ναι, ο καθένας ανακαλύπτει τον κόσμο κάθε φορά εκ νέου. Ο άνθρωπος λέει ότι ήταν 8 χρονών στη χούντα και δεκαπέντε όταν άκουσε κι αυτός Θεοδωράκη. Δεν υπάρχει τίποτα περίεργο σ ' αυτή τη καθυστέρηση. Μάλιστα λέει ότι άκουσε γι αυτόν και ανυπομονούσε ν ακούσει τη μουσική του εκεί κατά τα τέλη της δεκαετίας του 70. Γιατί γι αυτόν τότε ξεκινάει ο κόσμος. Και φυσικά έτσι μαθαίνουμε ότι επηρεάστηκε ακόμη κι από τον Θεοδωράκη, ακόμη κι αν αυτό έγινε μέσα από την άρνησή του προς αυτή την μουσική στάση, έμαθε και είδε τι υπήρχε γύρω του.

      Yannis Raouzeos
      Πεστα ρε Φώντα!

      George Theodoropoulos
      Κάποια στιγμή όλοι παραξενεύτηκαμε με το Μίκη Θεοδωράκη ήταν θες η κυβέρνηση του 91(διόρθωστε με είμαι κ μικρός) που έφαγε το καταπετασμα η νουδου κ ο Μίκης πήρε υπουργείο.... ήταν το συλλαλητήριο πριν 6 χρόνια που δίπλα σε χαυγιτες είπε σύντροφοι φασίστες κ μάλιστα τη λέξη φασίστες την επανέλαβε αμέσως...θες γιατί κατι θρησκεία μου η Ελλάς δε ταιριάζουν με τον οικουμενικό Μίκη του παρελθόντος πολλά πολλά περίεργα...στους πολυ μεγάλους όμως συγχωραμε ατοπήματα άλλωστε είναι όλοι άνθρωποι όχι θεοί.ο Αγγελάκας που εκτιμώ απεριόριστα πάντα έτσι μιλάει για όλους τους γνωστούς πόσο μάλλον όταν φίλος του και βάση και συνεχιστής της μουσικής του ήταν ο Παύλος Σιδηρόπουλος που μέχρι κ τραγούδι είχε να κοροϊδεύει το Μίκυ (μαούς κτλ)έτσι είναι ο χαρακτήρας του εγώ πιστεύω αργότερα τον αγάπησε το Μίκυ η έστω μελέτησε μέρος η όλο του έργου του αναμένω κάποια στιγμή να μιλήσει γιαυτο

      Natura Morta
      https://youtu.be/6GUd7PYaTgE
      Γιάννης Αγγελάκας & Νίκος Βελιώτης - Την Πόρτα Ανοίγω Το Βράδυ - Official Video Clip

      Διαγραφή
    3. George Theodoropoulos
      to the point thnx.οταν είχαν έρθει οι βρυκόλακες οι scorpions γι'αυτη τη τελευταία...είχαν ρωτήσει το Κλάους τι ξέρει από μουσική και είπε τίποτα σχεδόν αλλά φυσικά γνωρίζω τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη...ε κάτι λέει κ αυτό δε μπορεί μουσικά να μην ήταν παγκόσμιος κολοσσός τι λέμε τώρα στην όμορφη πόλη και να τον μισείς ακόμα υποκλίνεσαι όπως κ η Πιάφ που την είπε μοναδικά

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      https://diskoryxeion.blogspot.com/2019/12/blog-post_23.html
      ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ / ΝΙΚΟΣ ΒΕΛΙΩΤΗΣ το αδιάφορο τελευταίο άλμπουμ τους

      George Theodoropoulos
      οι ανάσες των λύκων δεν είναι το ίδιο πράγμα? Αυτά τα 2 άλμπουμ δε ξέρω γιατί υπάρχουν ειλικρινά αμαυρώνουν τη δισκογραφία του Αγγελάκα

      Dimitrios Kambakos
      Ο γνωστός ξεδοντιαρης Συριζαγγελακας στα χειρότερα του

      Vassilis Serafimakis
      Αν ο Αγγελάκας εμπνεύστηκε/εμπνέεται *γενικά* από το πανκ (μαθαίνω από Φώντα) θα δεχτώ διότι δεν έχω λόγο να κάνω αλλοιώς ότι η έμπνευσή του αυτή είναι στάση ειλικρινής και όχι πόζα και θα πώ κάτι από τα λίγα που ξέρω:
      Το πανκ αν υπήρξε κάτι, πέρα από τη μουσική του, ήταν κάτι καθαρά ΕΝΑΝΤΙΟΝ σε κατεστημένα είδωλα. Θυμάμαι μέσα 70s και η ροκ ήταν ψηλά μουσικά -ενορχηστρώσεις, φωνητικά, μελωδίες, σόλο, κτλ- και ευρύτατα πλέον αποδεκτή, ακουγόταν παντού. Μαζί με τη κατάληψη τής μουσικής σκηνής από "ιερά τέρατα" δηλ Rod Stewart, Mac, Dead, κτλ, κάποιοι έβλεπαν και συγκεκριμένα στη Βρετανία όπου κάρπισε το είδος και μία κοινωνική κατάληψη από τούς ήδη έχοντες. H πανκ με δυό λόγια είναι εξ ορισμού εναντίον όσων αγαπάει η πλειοψηφία (η οποία για το πανκ αποτελείται από "κοιμισμένους", "συμβιβασμένους", "παραδομένους", κτλ). Ηταν φύσει αδύνατον ν'αρέσει ο ΜΘ στον Αγγελάκα εάν ο Αγγελάκας ήταν αυτός που λέτε.

      Andreas Varangoulis
      Εγώ θυμάμαι όταν, 15 χρονών εκείνη την εποχή, μου έδιναν φίλοι να διαβάσω παρόμοιες συνεντεύξεις του, να πιάνω αμέσως ότι είναι γκασμάς.

      Σταύρος Καρτσωνάκης
      μια χαρά μουσική έβγαινε τα χρόνια εκείνα, ίσως η καλύτερη που βγήκε ποτέ, είχε να διαλέξεις Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ ήθελες αρκεί να έψαχνες λίγο και σε ελληνική και σε ξένη μουσική

      Dimitris Panayiotatos
      Πότε δεν τον εκτίμησα, ούτε αυτόν ούτε τη μουσική του. Αλλά τώρα καταλαβαίνω ότι, ακόμα κι αν η γνώμη μου υπήρξε αυστηρά προσωπική, η αμετροεπεια και η αδυναμία του να καταλάβει τι συμβαίνει μουσικά έξω από αυτόν, είναι αντικειμενικες και επιπλέον θλιβερες.

      George Dedes
      Οι Τρύπες έλειπαν....

      Eva Zevgoula
      Ενώ η δική του μουσικη τα τελευταία χρόνια είναι ακριβώς η ίδια με αυτή των Τρυπων που αγαπήθηκε...κι η στάση του επίσης...Εγώ ήμουν ένα χρονο μικρότερη όταν έπεσε η χούντα,λόγω γειτνίασης όμως με το Καλλιμάρμαρο άκουγα πεντακάθαρα στο μπαλκόνι μας μαζί με τον επιτέλους χαρούμενο πατέρα μου τον Καλογιάννη τη Φαραντούρη και τους υπόλοιπους να τραγουδούν τα τραγούδια του Μίκη...κι η πρώτη "επαναστατικη" πράξη στην οποία συμμετείχα ήταν να τραγουδήσω τραγούδι του σε παιδική χορωδία σε γιορτή για το Πολυτεχνείο...6η Δημοτικού τότε που είχα ήδη κανει ευαγγέλιο τον Peter Hammill και τους Van Der Graaf Generator...ευτυχώς ούτε εγώ τον εκτίμησα ποτέ,πολλή μαγκιά κλανιά κι απόστημα μου έκανε εξαρχής και ζητώ συγγνώμη για την παρέμβαση...

      Vassilis Serafimakis
      "Κλανιά" επιτέλους ο Μίκης Θεοδωράκης. Καλύτερα να ξεχαστεί εντελώς γιά 5-6 γενιές κι αυτός και τα έργα του. Και μετά βλέπουμε.

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ >>Η Monica Zetterlund υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες τραγουδίστριες<<...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    https://diskoryxeion.blogspot.com/.../monica-zetterlund...
    MONICA ZETTERLUND Monica Z

    Nikolai Stavrogin
    Σχετικό με την ανάρτηση. Η Φινλανδή Arja Saijonmaa τραγουδά τον Καημό στην κηδεία του Ούλοφ Πάλμε. Είχε βγάλει και δίσκους με τραγούδια του Μ. Θ. στα σουηδικά
    https://www.youtube.com/watch?v=Q8ulyM8TLMQ...
    Olof Palme's funeral,Aria Saijonmaa sings "Einai megalos o kaimos" music by Mikis Theodorakis

    Μαίρη Δαλάκου
    Εξαιρετικό!...και ίδιο και αλλιώτικο συγχρόνως!
    Και μόνο η ρευστή φωνή της αποκαλύπτει μιά άλλη διάσταση στο τραγούδι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ για τον Γιώργο Θεοδωράκη...

    Yannis-Orestis Papadimitriou
    Αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα μου τραγούδια σε όλη την ελληνική μουσική
    https://www.youtube.com/watch?v=gcH0RPQbWqc...
    Γιώργος Θεοδωράκης - Τι Να Σου Πω | Official Audio Release

    Vassos Georgas
    α ρε φώντα πάντα on the point - κι ακόμα γράφει ενδιαφέροντα πράγματα

    Spyros Zoupanos
    Track που λατρέψαμε ( κάποιοι ) :
    https://into-the-light.bandcamp.com/track/so-many-flowers
    So Many Flowers, by George Theodorakis

    Stephanos Sabaziotis
    Από εσένα Φώντα, έμαθα τους 2 Katara του Γ. Θεοδωράκη, στο κείμενο που είχες γράψει στο Δισκορυχείον. Θερμές ευχαριστίες, διότι εκεί άκουσα το παρακάτω, που έμελλε να γίνει ένα από τα άκρως αγαπημένα μου κομμάτια: https://youtu.be/dWC3Ajw9Ack
    Greek Lady

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ >>Κάποτε είχα γράψει αυτό κι είχαν πέσει κάποιοι να με φάνε. Για την κακόπαθη, στην Ελλάδα, λέξη underground - και αν υπήρξε ποτέ underground στην Ελλάδα...<<

    Manos Monastiriotis
    και όχι μόνο την περίοδο της επταετίας...τουλαχιστον κάποια από τα έργα του

    Yannis Raouzeos
    Προσυπογράφω!

    Vassilis Konstandopoulos
    Ήμουνα νιος και γέρασα με τούτη τη συζήτηση, άντε πάλι Μάφι και το βιβλίο του. Θυμάμαι τώρα κι ένα στιχάκι του Κάντρι Τζο, "the subway is not the underground".

    Γιώργος Βούλγαρης
    μέγιστος ο Country Joe.

    Alexis Tambouras
    Μια που έχουν ειπωθεί όλα για τον Θεοδωράκη και αναφέρθηκε συγκυριακά ακόμα και ο Country Joe McDonald , που ήταν ο πρώτος μουσικός που γνώρισα στη Νεα Υόρκη το 68 στα παρασκήνια του θρυλικού Fillmore East οπου εμφανιζόταν με το σχήμα Country Joe and the Fish πριν γίνει γνωστός από τη συμμετοχή του στο Γούντστοκ ( με την ταινία που κυκλοφόρησε αργότερα) Θυμήθηκα την αφήγησή του , για το πως βρέθηκε εκεί :
    " Είχα πάει " θα εξομολογηθεί " Να δώ τι γίνεται , διότι είχα ακούσει πως θα παίζανε ανάμεσα σε ονόματα μεγαθήρια και οι Τζέφερσον ( airplane) που ήταν γνωστοί μου. Ήξερα τον Κάντνερ από το Λ.Α. από παλιά που παίζαμε στα κλαμπάκια της Ανατολικής Ακτής και έτσι βρέθηκα μέσα σε εκείνο τον χαμό . Ανέβηκα στην σκηνή ψάχνοντας τον Πώλ η την Γκρέης και ρωτάω έναν roadie που ήξερα . Επί σκηνής επικρατεί κομφούζιο . Μου λένε ξαφνικά 'Θα βγείς να παίξεις , να καλυφθεί το κενό μέχρι το επόμενο συγκρότημα διότι γίνεται χασμωδία . Έχουμε μια μικροφωνική ανοικτή '.Τους λέω : 'Μα δεν έχω την κιθάρα μου'- λένε : Έχουμε εμείς ! ' - τους λέω 'Μα δεν έχει strap' - μου λένε : 'Θα την δέσουμε με ένα σχινάκι' και με σπρώχνουν στο μικρόφωνο - κάποιος με αναγγέλλει από ένα μεγάφωνο - το απέραντο πλήθος δεν δίνει καμία σημασία - από το πουθενά βγαίνει ένας κάμεραμαν και αρχίζει να τραβάει με μια κάμερα - πέφτω πάνω στο μικρόφωνο και γκαρίζω τη πρώτη φράση που μούρχεται στο μυαλό : Freedom , freedom ... " Μετά ένα τέταρτο είχα γίνει διάσημος!"
    Για να επιστρέψουμε όμως σε αυτά που λέει ο Τρούσας : έχει δίκιο οτι ο Θεοδωράκης ήταν τότε underground καθότι και απαγορευμένος ! Tο εβδομήντα ( που ερχόμουν Αθήνα διακοπές) στη
    Σκηνή ακούγαμε δίσκους του . Τους έφερνε ο Βλουμίδης από τη συλλογή του Ορέστη Κανέλη από το Παγκράτι που ήταν και γείτονας του πρόσφατα εκλιπόντα φίλου Δημήτρη Πολύτιμου που παίζαμε σκάκι μέχρι ξημερώματα στο ΕΝΑ του Γιώργου Κούνδουρου - στον ημιόροφο , στο κατεξοχήν underground στέκι στο Κολωνάκι πριν την Ράντκα. Ας μου επιτραπεί το συμπέρασμα : Μικρός ο κόσμος , διαχρονικό το underground , και οι υπόγειες διαδρομές του επί το πλείστον συγκυρίες ανεξερεύνητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ >>Δεν είναι μόνον οι μουσικές και τα τραγούδια του Μίκη Θεοδωράκη<<...

    Nikolai Stavrogin
    Υπάρχει πάντως μια ευρωπαϊκή χώρα στην οποία το τανγκό ρίζωσε και δημιουργήθηκε και σχετική σχολή: η Φινλανδία. Κάτι που έμαθα βλέποντας τις ταινίες του αγαπημένου μου Άκι Καουρισμάκι, ο οποίος είναι φανατικός οπαδός του είδους. Δεν ξέρω κατά πόσο το φινλανδικό τανγκό σχετίστηκε περισσότερο με την αστική τάξη ή την εργατική τάξη της χώρας, η ματιά του Καουρισμάκι πάντως είναι σταθερά στραμμένη, αισθητικά, ιδεολογικά και κοινωνιολογικά, προς τις δοκιμασίες που υφίστανται μέλη της εργατικής τάξης ή άνθρωποι που ζουν στο περιθώριο.
    https://www.youtube.com/watch?v=EzubP1HNbS0...
    The.Match.Factory.Girl Tango

    ΑπάντησηΔιαγραφή