Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2024

LOUIS SCLAVIS / BENJAMIN MOUSSAY, AVISHAI COHEN νέα άλμπουμ στην ECM

LOUIS SCLAVIS / BENJAMIN MOUSSAY: Unfolding [ECM Records / AN Music, 2024]
Η μεγάλη ιστορία του γάλλου κλαρινίστα και μπάσο-κλαρινίστα Louis Sclavis στην ECM και έξω απ’ αυτήν είναι, χονδρικώς, γνωστή. Όμως και ο συμπατριώτης του πιανίστας Benjamin Moussay έχει δημιουργήσει όνομα μέσα από τη γερμανική εταιρεία, όχι μόνον ως συνεργάτης του Sclavis, αλλά και με τα δικά του άλμπουμ, όπως το “Promontoire” (2020) φερ’ ειπείν, για το οποίον υπάρχει review (και) στο blog.
Η πιο νέα συνεργασία του Sclavis με τον Moussay αποκαλείται “Unfolding” και περιλαμβάνει εννέα tracks, για κλαρίνο, μπάσο-κλαρίνο και πιάνο, ηχογραφημένα, τον Μάρτιο του 2024, στα Studios La Buissonne, στην Pernes-les-Fontaines.
Έξι συνθέσεις του Moussay και τρεις του Sclavis, καταγράφονται λοιπόν εδώ, που περιλαμβάνουν σεμνές συνομιλίες, ανάμεσα στους δύο μουσικούς – με το μελωδικό και λυρικό στοιχείο να κυριαρχούν. Μπορείς να το αποκαλέσεις και ευρωπαϊκή τζαζ δωματίου αυτό που ακούς στο “Unfolding”, μία αργά εξελισσόμενη σπονδή, που διαθέτει και αυτοσχεδιαστικά στοιχεία φυσικά (άκου τα “L'étendue” και “Somebody leaves” του Sclavis, λίγο πριν από το τέλος) και που επιβάλλεται με την εσωτερική δύναμή της και με την απτόητα έντονη εξέλιξή της.
AVISHAI COHEN: Ashes to Gold [ECM Records / AN Music, 2024]
Για τον ισραηλινό τρομπετίστα, φλουγκελχορνίστα και φλαουτίστα Avishai Cohen (γιατί υπάρχει και πιανίστας-μπασίστας με το ίδιο ονοματεπώνυμο) έχουμε γράψει κι άλλες φορές στο blog. Ο Cohen έχει συνεχείς δίσκους στην ECM τα τελευταία χρόνια – δίσκους που μοιράζεται με τον συμπατριώτη του πιανίστα Yonathan Avishai, αυστηρώς προσωπικούς ή και με ευρύτερα σχήματα και οι οποίοι είναι ο ένας καλύτερος από τον άλλον. Να πέντε τίτλοι: “Into the Silence” (2016), “Cross my Palm with Silver” (2017), “Playing the Room” (2019), “Big Vicious” (2020) και “Naked Truth” (2022).
Στο πιο νέο CD του, που αποκαλείται “Ashes to Gold” και που είναι ηχογραφημένο και αυτό (τον Σεπτέμβριο του ’23) στα Studios La Buissonne, ο Cohen συνεργάζεται με τους Yonathan Avishai πιάνο, Barak Mori κοντραμπάσο και Ziv Ravitz ντραμς, παρουσιάζοντας μία δική του σουίτα, την πενταμερή “Ashes to gold”, το “Adagio assai”, από το piano concerto in G major του Maurice Ravel και ακόμη μία σύνθεση της κόρης του Amalia Cohen (την τρίλεπτη “The seventh” εκεί στο τέλος).
Το βασικό σύνθεμα, που είναι η σουίτα, είναι ένα θαυμάσιο τζαζ-ιμπρεσιονιστικό αφήγημα, με ωραιότατο κλείσιμο, και αναφερόμαστε στο πέμπτο και τελευταίο μέρος, που έχει δεκάλεπτη διάρκεια και άρα τον «χώρο», ώστε κάθε μουσικός να δείξει και τις ειδικές (και δικές) του ικανότητες, μα και να αποδείξει πως μόνο μέσω της συνολικότερης λειτουργίας του κουαρτέτου το αποτέλεσμα μπορεί να αγγίξει το «τέλειο». Μεγάλη η συνεισφορά του rhythm section εδώ (και βασικά του ντράμερ Ravitz) και βεβαίως των δύο βασικών σολιστών, του τρομπετίστα Cohen και του πιανίστα Avishai.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου