Το κουαρτέτο της ιαπωνίδας
πιανίστριας Satoko Fujii ήταν ανενεργό για πολλά
χρόνια. Σχηματίστηκε στην αρχή των 00s από τους Natsuki Tamura τρομπέτα, Satoko Fujii πιάνο, Hayakawa Takeharu μπάσο
και Tatsuya Yoshida ντραμς (από Ruins, Acid
Mothers κ.λπ.),
δίνοντας πέντε άλμπουμ στο διάστημα 2001-2007, για να ξανασφίξει τις σχέσεις
του μόλις πρόσφατα, τον Απρίλιο του 2024, όταν θα ηχογραφούσε στα Orpheus Recording Studios
του Τόκυο το παρόν “Dog
Days of Summer”
[Libra Records, 2024]. Το σχήμα αυτό είναι
ένα από τα πιο... rock
της Ιαπωνίδας, και αυτό, οπωσδήποτε, το κάνει διαφορετικό.
Σε χοντρές γραμμές θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και jazz-rock το Satoko Fujii Quartet, μ’ έναν τρόπο ανατρεπτικό όμως – καθότι ό,τι πράττουν οι συγκεκριμένοι μουσικοί έχει εντός του στοιχεία ανατροπής, είτε σε σχέση με τα παιξίματα, είτε σε σχέση με τις διαμορφώσεις των κομματιών που ποτέ δεν ακολουθούν την πεπατημένη. Εδώ τα ηλεκτρικά vibes τα προσδίδει βασικά ο Takeharu με το ηλεκτρικό μπάσο του, που μπορεί να το μετατρέπει και σε κιθάρα ενίοτε με τα πεντάλια του – ενώ και η ορμή του rock δεν λείπει από τα χτυπήματα του Yoshida, που πολλές φορές είναι εκείνος που δίνει το σύνθημα για το οργανικό ξεπάστρεμα (άκου ας πούμε το “Metropolitan expressway”).
Το σχήμα παίζει τρομερά
πυκνά και συνεκτικά, με τις συνθέσεις (όλες της Fujii) να ακούγονται... πληθωρικές και ογκωδέστατες. Σε όλα τα
κομμάτια μπορείς να εντοπίσεις κάποια ροκ στοιχεία, αν και το “Haru wo matsu”
(στη θέση 2), με το σόλο μπάσο του Takeharu στην αρχή, την πιανιστική συνέχεια και την εμπλοκή όλου του γκρουπ,
μετά το τρίτο λεπτό, συν το σόλο ντραμς στο τέλος είναι χαρακτηριστικό της
αντίληψης των Ιαπώνων για την δυνατή ηλεκτρική μουσική.
Ακόμη και το μικρότερο
κομμάτι σε διάρκεια, το 5:45 λεπτών “A parcel for
you” σε αποζημιώνει, ως ακροατή, με το καμπανωτό μπάσο και το
εξουθενωτικό drumming,
συν τον πιανιστικό και τρομπετικό ξεσηκωμό, που ετοιμάζουν οι Fujii και Tamura,
με το 11λεπτο “Circle dance”
να αποτελεί από μόνο του μια δοκιμασία – και για τα woofers των
ηχείων μας και για τ’ αυτιά μας. Τεράστιοι μουσικοί σε σπάνιας δύναμης και
λειτουργικότητας συνθέσεις.
Το άλμπουμ θα
ολοκληρωθεί με δύο 7λεπτα κομμάτια, τα “Low”
και “Dog days of
summer” – με το πρώτο να μας συστήνει κατά κάποιο τρόπο τους τέσσερις οργανοπαίκτες
και με το δεύτερο (και έσχατο) να μας αποτελειώνει μέσα από ένα... jazz-rock
παρανάλωμα.
Δίσκος της χρονιάς.
Ένας από τους πολύ λίγους τέλος πάντων.
Επαφή: www.satokofujii.com
Σε χοντρές γραμμές θα μπορούσες να το χαρακτηρίσεις και jazz-rock το Satoko Fujii Quartet, μ’ έναν τρόπο ανατρεπτικό όμως – καθότι ό,τι πράττουν οι συγκεκριμένοι μουσικοί έχει εντός του στοιχεία ανατροπής, είτε σε σχέση με τα παιξίματα, είτε σε σχέση με τις διαμορφώσεις των κομματιών που ποτέ δεν ακολουθούν την πεπατημένη. Εδώ τα ηλεκτρικά vibes τα προσδίδει βασικά ο Takeharu με το ηλεκτρικό μπάσο του, που μπορεί να το μετατρέπει και σε κιθάρα ενίοτε με τα πεντάλια του – ενώ και η ορμή του rock δεν λείπει από τα χτυπήματα του Yoshida, που πολλές φορές είναι εκείνος που δίνει το σύνθημα για το οργανικό ξεπάστρεμα (άκου ας πούμε το “Metropolitan expressway”).
Επαφή: www.satokofujii.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου