Παρασκευή 25 Οκτωβρίου 2024

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 608

25/10/2024
Το βιβλίο μου «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LIFO BOOKS, 2024] είναι γεγονός! 
[Φωτογραφία: Στάθης Τσαγκαρουσιάνος]
Ήδη, άμεσα και εύκολα, μπορείτε να το παραγγείλετε από εδώ...
https://www.lifoshop.gr/product/cult-opseis-toy-ellinikoy-kinimatografoy/

24/10/2024
Οι λαϊκοί που λένε όχι δικά τους λαϊκά δεν θέλουν να παραστήσουν τίποτα, εν αντιθέσει με όλους τους άλλους, που όταν λένε αλλωνών τραγούδια, θέλουν να βγουν πάνω απ' αυτά...
https://www.youtube.com/watch?v=A2y8ExnGcyY

24/10/2024
>>Η Ελλάδα της δικτατορίας των Συνταγματαρχών, όπως γίνεται κατανοητό, δεν ήταν το «ιδανικό» μέρος για τέτοιους προβληματισμούς. Η αμφιλεγόμενη - το λιγότερο - αισθητική, η απέχθεια προς την ξένη κουλτούρα και οτιδήποτε προκαλούσε τα χρηστά ήθη, προκαλεί αποστροφή και αποτροπιασμό σε πολλούς συνειδητοποιημένους νέους πολίτες της εποχής, οι οποίοι αναζητούν κατά το μέτρο του δυνατού, εναλλακτικές διεξόδους.<<
Τώρα, δεν μ’ ενδιαφέρει να διορθώνω τα της ιστορίας των Aphrodite’s Child, αυτά είναι, θέλω να πω, εντελώς γνωστά πράγματα, και υπάρχουν εν αφθονία πηγές και στο ίντερνετ, για να τσεκάρεις και να διπλοτσεκάρεις το κάθε τι, αλλά εδώ ρε φίλε μου διαβάζεις κάτι τέτοια κουλά, και ευρέως διαδεδομένα και αναρωτιέσαι πότε, τέλος πάντων, θα αποκατασταθεί κάποια επαφή του κόσμου, που θέλει να μιλάει για το χθες, με την πραγματικότητα.
Δεν υπήρξε, στη σύγχρονη ελληνική ιστορία, πιο ξεπουλημένο καθεστώς στην «ξένη κουλτούρα» και πιο αντι-χριστιανικό από τη χούντα. Πρέπει κάποιος να διαβάσει Γιανναρά και Γιώργο Ιωάννου, αλλά και τους ακραίους παπάδες της εποχής, τον μητροπολίτη Καντιώτη και τον π. Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, που ξεμπροστιάζουν τη χούντα (χωρίς να την κατονομάζουν) όχι γιατί ήταν αντιχουντικοί, αλλά γιατί ήταν εναντίον σε κάθε τι που λιβάνιζαν οι συνταγματάρχες (από το ροκ και την κοκακόλα, μέχρι την τηλεόραση και τις τσόντες), για να δει πόσο ενδοτική ήταν η χούντα σε κάθε τι που ερχόταν από τη Δύση, και πόσο κόντρα πήγαινε, μ’ αυτά που εμπράκτως υποστήριζε (άσε τα λόγια τώρα), στο παντελώς ψευδεπίγραφο σύνθημα «πατρίς-θρησκεία-οικογένεια».
>>Κατά την δικτατορία, όπου κάτω από τη στέγη του αλλοπρόσαλλου συνθήματος «Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών» συνέβησαν τα πιο αντιχριστιανικά πράγματα, το ξεπούλημα της αλκής του ελληνικού λαού είχε λάβει διαστάσεις βιομηχανίας. Αρκεί να ήταν οι ξένοι ευχαριστημένοι και όλα τα άλλα θεωρούνταν δευτερεύοντα.<<
[Ιωάννου]
Μη νομίζετε ότι περνιέστε για προοδευτικοί, όταν εξαπολύετε φτηνές αντιχουντικές κορώνες. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει.

23/10/2024
Αυτά είναι 15 κείμενα, που έχω γράψει μέσα στα χρόνια για τον Μάνο Χατζιδάκι. Αυτά είναι τα βασικά εννοώ, γιατί υπάρχουν κι άλλα...
Σε προπαρασκευαστικό στάδιο βρίσκονται δύο ακόμη, αρκετά ιδιαίτερα, όπως αυτά που βλέπετε, που κάποια στιγμή θα τα τελειώσω –απλώς δεν είναι της άμεσης προτεραιότητάς μου–, ενώ, σίγουρα μπορούν να ετοιμαστούν και τρία ακόμη, ώστε να φθάσω σε μια 20άδα, που να έχει ένα πλήρες και ολοκληρωμένο νόημα.
1. Μάνος Χατζιδάκις: συνέντευξη στον Ρένο Αποστολίδη
https://diskoryxeion.blogspot.com/2012/01/blog-post_11.html
2. Μάνος Xατζιδάκις: ιστορική συνέντευξη επί χούντας και για την χούντα
https://diskoryxeion.blogspot.com/2014/06/blog-post.html
3. Αλέξης Δαμιανός: «Το καλοκαίρι θα θερίσουμε». Το θεατρικό έργο του από το 1945 με τη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
https://www.lifo.gr/culture/music/alexis-damianos-kalokairi-tha-therisoyme
4. Φλέρυ Νταντωνάκη – Γιώργος Ποταμιάνος – Μάνος Χατζιδάκις
https://diskoryxeion.blogspot.com/2010/09/blog-post.html
5. Μάνος Χατζιδάκις: 21 χρόνια μετά… Ποιο είναι το πρώτο και ποιο το σπανιότερο άλμπουμ του; Ιστορίες με υψηλό καλλιτεχνικό νόημα από τα βάθη της δισκογραφίας.
https://www.lifo.gr/.../manos-hatzidakis-21-hronia-meta
6. Η ιστορία πίσω από το θρυλικό άλμπουμ «Καπετάν Μιχάλης» του Μάνου Χατζιδάκι και δύο σπάνια-ανέκδοτα τραγούδια. Η θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος του Νίκου Καζαντζάκη, που ανέβηκε το καλοκαίρι του 1966 από το Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο του Μάνου Κατράκη.
https://www.lifo.gr/culture/music/i-istoria-toy-thrylikoy-almpoym-kapetan-mihalis-toy-manoy-hatzidaki-kai-dyo-anekdota
7. Τι ακριβώς είχε πει ο Μάνος Χατζιδάκις για το «ρεμπέτικο», σ’ εκείνη την περίφημη διάλεξή του στο Θέατρον Αλίκης την 31η Ιανουαρίου 1949; Ο διάλογος που είχε αναπτυχθεί στους κόλπους της διανόησης, για το «λαϊκό τραγούδι», με τη συμμετοχή του Μίκη Θεοδωράκη και άλλων.
https://www.lifo.gr/culture/music/ti-akribos-eihe-pei-o-hatzidakis-gia-rempetiko-s-ekeini-tin-perifimi-dialexi-toy-1949
8. Ο θαυμασμός του Μάνου Χατζιδάκι για τις ταινίες του Φεντερίκο Φελίνι – με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ετών από τη γέννηση του «Μάγου». Το «Μεθυσμένο Κορίτσι», η «Πρόβα Ορχήστρας», ο Νίνο Ρότα, ο Νικόλα Πιοβάνι, η Felliniana κ.λπ.
https://www.lifo.gr/culture/music/o-thaymasmos-toy-manoy-hatzidaki-gia-tis-tainies-toy-fenteriko-felini
9. Mάνος Χατζιδάκις – Πάνος Τζανετής: μια μυστική συνεργασία από τις αρχές του ’60. Ένα δίσκος με τέσσερα τραγούδια, που ετοιμαζόταν και που ποτέ δεν ηχογραφήθηκε.
https://www.lifo.gr/culture/music/manos-hatzidakis-panos-tzanetis-mia-mystiki-synergasia-apo-tis-arhes-toy-60
10. Το τραγούδι «Δεν ήταν νησί», του Μάνου Χατζιδάκι, είχε ακουστεί πολύ επί δικτατορίας. Για κάποιους θεωρείται «αντιστασιακό» τραγούδι, αλλά στην πράξη ήταν ακριβώς το αντίθετο.
https://www.lifo.gr/culture/music/tragoydi-den-itan-nisi-toy-manoy-hatzidaki-eihe-akoystei-poly-epi-diktatorias
11. Οι ιστορικές μουσικές εκδηλώσεις του Τρίτου Προγράμματος «Πάσχα 1980». O Μάνος Χατζιδάκις, οι συνθέτες της Λιλιπούπολης, ο Διονύσης Σαββόπουλος, η Μαρίζα Κωχ κ.ά.
https://www.lifo.gr/culture/music/oi-istorikes-moysikes-ekdiloseis-toy-tritoy-programmatos-pasha-1980
12. 40 χρόνια από τους πρώτους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού στην Κέρκυρα. Σκέψεις για μια διοργάνωση, που δημιούργησε «κατάσταση» στο ελληνικό τραγούδι, στην δεκαετία του ’80
https://www.lifo.gr/culture/music/40-hronia-apo-toys-protoys-agones-ellinikoy-tragoydioy-stin-kerkyra
13. O Μάνος Χατζιδάκις και η αμερικανική ψυχεδελική σκηνή των '60s. Έργα που έγιναν δίσκοι και έργα που έμειναν στα χαρτιά, στερώντας από τους μουσικόφιλους τη χαρά ανέλπιστων συνεργασιών.
https://www.lifo.gr/culture/music/o-manos-hatzidakis-kai-i-amerikaniki-psyhedeliki-skini-ton-60s
14. Η ιστορική Συναυλία / Μουσικός Διαγωνισμός του 1962 με τα βραβεία «Μάνου Χατζιδάκι». Συνέβη σαν σήμερα, πριν από 60 χρόνια, και συνέβαλε στην πλατύτερη αναγνώριση των Ελλήνων πρωτοποριακών συνθετών
https://www.lifo.gr/culture/music/katastasiako-62-toy-manoy-hatzidaki
15. Η «Κατοχή» και «Η Τελευταία Άνοιξη» ήταν δύο σίριαλ από τον Οκτώβριο του 1973, με μουσικές του Μάνου Χατζιδάκι. Είχαν ξεκινήσει να προβάλλονται στο κανάλι της Υ.ΕΝ.Ε.Δ., σε μια δύσκολη κοινωνικοπολιτικά εποχή.
https://www.lifo.gr/culture/cinema/katohi-kai-i-teleytaia-anoixi-dyo-sirial-toy-1973-me-moysikes-toy-manoy-hatzidaki

23/10/12024
«Δεν υπάρχει κανένα θέμα με τις ταυτότητες. Πρέπει όλοι να πάμε να βγάλουμε ταυτότητες. Γιατί μας πιέζουν θέλω να σας πω οι Αμερικάνοι. Δέχομαι μηνύματα καθημερινά από την αμερικανική πρεσβεία και από το αμερικανικό υπουργείο εξωτερικών να βγάλουμε όλοι οι Έλληνες ταυτότητα, για να μπορούμε να ταξιδεύουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες...». (γέλιο)
(Ο υπουργός Προ.Πο)
Ρε μ@λάκα μου δεν είναι δυνατόν να λέγονται αυτά τα πράματα έτσι φόρα παρτίδα στις τηλεοπτικές εκπομπές... Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πλέον...
Τι διάολο; Ζούμε στις εποχές τού... στρατηγέ ιδού ο στρατός σας και... θέλω να ευχαριστήσω την κυβέρνηση των ηνωμένων πολιτειών... και δεν το έχουμε καταλάβει; (γέλιο)😊

23/10/12024
Επί Σταμάτη (Δικαιοσύνης) και Μπάλκου (Δημοσίας Τάξεως). Γενάρης '79. Ουσιαστική μεταπολίτευση γνωρίζει ο τόπος μετά τις 18 Οκτώβρη του ’81 (όπως το έχουμε πει χίλιες φορές).
Τον Ηλία τον ήξερα, ήμασταν φίλοι μια εποχή, πήγαινα με τον μικρότερο αδελφό του μαζί στα Αγγλικά, εξαιρετικά παιδιά και οι δυο τους, και μάλλον απ’ αυτόν πρέπει ν’ άκουσα για πρώτη φορά Demetrio Stratos στα mid-80s. Τον Φώτη τον γνώρισα κάποια χρόνια αργότερα... «Φάγανε» κάτι μήνες, αλλά άσκησαν έφεση.
Αθώα παιδιά -γιατί μόνον αθώοι άνθρωποι θα έγραφαν τέτοια συνθήματα-, που τους μαγάρισαν το ποινικό μητρώο τους για το τίποτα...

22/10/12024
Ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά συγκροτήματα όλων των εποχών. Οι Socrates του λαϊκού. Μουσική για το σώμα και τη ψυχή. Το χορό και την έξαψη... και ασ' το μυαλό να περιμένει...
https://www.youtube.com/watch?v=sf1J71qQMJ0

22/10/12024
Ξεφυλλίζοντας κάτι πανεπιστημιακού τύπου ροκ ή περί το ροκ βιβλία...
Θέλει θράσος να βγάζεις βιβλία γι’ αυτά τα θέματα, χωρίς να έχεις καθόλου δίσκους, όταν και η βιβλιογραφία που αναφέρεις είναι σχεδόν όλη δανεική από δημόσιες και πανεπιστημιακές βιβλιοθήκες ή από το ίντερνετ. Δηλαδή βγάζουν βιβλία οι άνθρωποι, δίχως να έχουν τίποτα δικό τους!
Ούτε με τους δίσκους έχουν τριφτεί από τα μικρά τους χρόνια (κάτι σημαίνει θέλω να πω το να έχεις δισκοθήκη, που να την έχεις αφομοιώσει), ούτε με τα περιοδικά, ούτε με τα σχετικά βιβλία, ούτε με τίποτα. Ξαφνικά αποφασίζουν να ασχοληθούν με κάτι και όλα όσα χρησιμοποιούν είναι δανεικά και τζάμπα!
Εν τω μεταξύ είναι και διάττοντες, ρε φίλε. Ούτε γράφουν για τη μουσική σταθερά, εννοώ, ούτε έχουν κάποια ενεργή σχέση με αυτή, ούτε τίποτα. Έβγαλαν ένα βιβλίο πριν από πέντε, δέκα, δεκαπέντε χρόνια και μετά... μην τον είδατε τον Παναή...

21/10/12024
O Νταλάρας τα λέει αυτά, το 1983. Βασικά τα βάζει με τον Τάσο Φαληρέα και τον Στέλιο Ελληνιάδη (αυτούς αποκαλεί παροπλισμένους ροκάδες), οι οποίοι ανακάλυψαν όπως λέει, και έτσι είναι, όψιμα το λαϊκό (όταν το ροκ είχε ξοφλήσει), φτιάχνοντας κατάσταση με «γυφτιές», ντέφια, οπισθοδρομικές κομπανίες και... χορέψτε, γιατί χανόμαστε.
Τον Νταλάρα δεν τον «παίζει» το περιοδικό Ντέφι, στο οποίο είναι μπλεγμένος και ο Άκης Πάνου (που τα έχει σπάσει με τον Νταλάρα), με τα Παιδιά απ’ την Πάτρα (Αφοί Φαληρέα) να πουλάνε σαν τρελά, δίνοντας στο λαϊκό μια νέα όψη – περισσότερο εξωστρεφή, γλεντζέδικη, νεανική-φοιτητική κ.λπ.
Η παλιά φρουρά είναι σαν να χάνει τη γη κάτω απ’ τα πόδια της, γι’ αυτό ο Νταλάρας θα έμπλεκε με το βραχύβιο περιοδικό Κανονάκι, που ήταν ένα αντι-Ντέφι (με παρεμφερή όμως αισθητική και εμφάνιση), φλερτάροντας τώρα αυτός με το ροκ, μέσω Τερμιτών, Κατσιμιχαίων κ.λπ.
Και όσοι επέμεναν να παίζουν ροκ και στα έιτις, χωρίς να λοξοδρομούν προς το λαϊκό, σαν τον Πουλικάκο ας πούμε, όσοι δεν έμπλεξαν με το Ντέφι και τους Φαληρέηδες, κρατώντας αυτή την κριτική στάση προς το σύστημα κ.λπ. (την οποία υποτίθεται πως εκφράζει διαχρονικά το ροκ) είχαν όπως βλέπετε τα εύσημα του Νταλάρα.
Αυτά τα ωραία συνέβαιναν πριν το μέσο των έιτις. Υπήρχε ζωντάνια, θέματα που αναδεικνύονταν συνεχώς, χωσίματα από τους μεν προς τους δε κ.λπ., ενώ τώρα δεν συμβαίνει απολύτως τίποτα. Δεν υπάρχει μόχλευση. Όλοι έχουν καταπιεί τη γλώσσα τους, ενώ αν βγει κάποιος να πει κάτι εκείνοι που θα το πιάσουν θα είναι οι διάφοροι άσχετοι λιάγκες και θα του γ@μήσουν το κέρατο. Δεν μπορεί να προκόψει καμία σοβαρή κουβέντα, όταν γίνεται κιμάς από τα μίντια της συμφοράς.
Ο Νταλάρας, εδώ, δεν λέει άκυρα πράγματα από τη μεριά του. Ίσχυαν και αυτά που έλεγε –όπως παρεμβατικά ήταν κι εκείνα που προωθούσαν οι Φαληρέηδες– και όλα αυτά τροφοδοτούσαν κι άλλες κουβέντες, που στην πορεία μετατρέπονταν σε νέες ιδέες στη δισκογραφία και το τραγούδι... Τώρα σιωπή.

19/10/12024
Δεν θέλω να νομίζουν ορισμένοι, επειδή έγραψα αυτό για το Ya Rayah και τον Νταλάρα στο προηγούμενο ποστ, ότι είμαι «αντι-νταλαρικός». Όχι. Τον γουστάρω τον Νταλάρα σε πολλά από τη δεκαετία του ’70 κυρίως (στα «έντεχνά» του δηλαδή), είπε ωραία λαϊκά στα έιτις (του Νικολόπουλου ας πούμε), πιθανόν και τα ρεμπέτικα να τα λέει εξ ίσου καλά (δηλαδή εμένα μου αρέσουν αρκετές εκτελέσεις από τα «50 χρόνια ρεμπέτικο», από τα «ρεμπέτικα της Κατοχής» κ.λπ.), αλλά δεν τον μπορώ καθόλου σε άλλο ρεπερτόριο (ροκ, τζαζ, φολκ, λάτιν, έθνικ κ.λπ.). Όλα αυτά τα crossovers τα θεωρώ εν πολλοίς καλλιτεχνικά αποτυχημένα.
Φυσικά, ξέρω πόσο καλός μουσικός είναι ο Νταλάρας, και γνώστης, και αυτό το έχω κατά νου από μια συνέντευξή του, που είχε δώσει νωρίς στα 80s στη Μουσική, όταν μιλούσε κυρίως για τεχνικά θέματα. Κανείς δεν μπορεί να πει τίποτα γι’ όλα αυτά.
Ο άνθρωπος μπήκε στο χώρο ανίδεος, και από δικό του ενδιαφέρον έψαξε και έμαθε όσο κανένας άλλος (ας το πω έτσι). Είναι φοβερός επαγγελματίας. Και όταν τον είχα δει live, τελευταία φορά, λίγο πριν από τον κόβιντ, μου είχε αφήσει, ξανά, πολύ καλή εντύπωση.
Βλέποντάς τον δε και σε τούτο το βίντεο σήμερα, το πώς ερμηνεύει αυτό το συγκλονιστικό τραγούδι του Άκη Πάνου στο Λυκαβηττό, πριν από τέσσερις μέρες, με αυτό το φοβερά ήσυχο ταξίμι στην αρχή, του βγάζω ξανά το καπέλο. Για τέτοια τραγούδια τον παραδέχομαι.
[το βίντεο, δυστυχώς, δεν είναι πια διαθέσιμο]

19/10/2024
Δεν πρόλαβε να το σκοτώσει η Αρβανιτάκη, στα ελληνικά, γιατί την πρόλαβε ο Νταλάρας. Ήθελε να το σκοτώσει εκείνος... Και δεν ποστάρω την πρώτη εκτέλεση. Ποστάρω εκείνη με την οποία γινόταν το σώσε, το 1997...

15 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν πρόλαβε να το σκοτώσει η Αρβανιτάκη, στα ελληνικά, γιατί την πρόλαβε ο Νταλάρας"...

    Dimitris Makares
    Γιατί το σκότωσε?

    George Floudas
    γιατί τον αγαπούσε
    γιατί τον είχε σαν μικρό παιδί

    Dimitris Makares
    Δεν ξέρω κανενα τραγούδι που να χει σκοτώσει ο Νταλάρας

    Φώντας Τρούσας
    Ξέρουν εκείνα...

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    το σαν παλιό σινεμά σίγουρα

    Michalis Papadakis
    αχ...

    Dimitris Makares
    ναι το λέει καλύτερα ο Λεκκας αλλα δεν το χει σκοτώσει κι ολας

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    είναι ανυπόφορος στο συγκεκριμένο. Εδώ τόλμησε να πει το θρυλικό John barleycorn. Δεν έχει μέτρο. Δεν είναι όλοι για όλα. Εν τω μεταξύ σε μια παλιά του συνέντευξη σε σχετική ερώτηση για το αν έχει απωθημένο να τραγουδήσει κάτι ανέφερε το you take my breath away των queen !!!! Ευτυχώς τον φώτισε ο Θεός και δεν το τόλμησε γιατί είναι κι απ'τα αγαπημένα μου τραγούδια και δε θα μπορούσα να το ξανακουσω. Κατά τα άλλα τον αγαπάμε τον Γιώργο. Αυτές τις μεγαλομανίες να μην είχε...

    Anastasios Strikos
    Luna Rossa

    Dimitris Makares
    χμμμ....Αυτό σκέφτηκα πρώτο...Ας το δεχτώ ίσως...Σε γενικές γραμμές όμως έχει μια απίστευτη ικανότητα να κάνει κάθε τραγούδι δικό του. Π.χ. ακομα κι η Αλεξίου κάποια τραγούδια του Μικρουτσικου που ειπε σε δευτερες εκτελέσεις η των Πυξ Λαξ ξέρω γω δεν της πήγαιναν καθόλου. Στον Νταλαρα δεν έχω ακούσει κάτι που να μην του κουμπώνει...

    Stathis Nikokavouras
    πανουσης πανουσης πανουσης

    Konstantinos Kottis
    Ο Νταλάρας είναι ένα φαινόμενο στην ελληνική μουσική με σεβαστό όνομα διεθνώς. Φωνάρα χωρίς αυτό να σηκώνει συζήτηση και εξαιρετικός μουσικός, που αναγνωρίζεται από συνθέτες ως μουσικός (π.χ. Δ. Μούτση). Φυσικά και το λέει πολύ καλύτερα από τον Λέκκα και μάλλον είναι και καλύτερη η ενορχήστρωση. Τώρα αν ο Λέκκας είναι καλύτερος γιατί χαστούκισε τον Χατζιδάκι, τί να σου πω, πολλά μπορεί να κάνει ο καλλιτέχνης για την τέχνη του. Το να συγκρίνεις πάντως έτσι τον σπουδαίο Νταλάρα με τον υπερβολικό ερμηνευτικά Λέκκα, είναι σαν να συγκρίνεις μία Πόρσε με ένα TOYOTA. Δεν μπαίνουν στην ίδια πρόταση.

    Σταύρος Καρτσωνάκης
    toyota is more reliable than a porsche! το δικό μου είναι του 1999 και είναι τζάμι! Η συζήτηση αυτή δεν έχει νόημα αφού κατεβαίνει σε επίπεδο αυριανής, λυπάμαι

    Kostas Makris
    δεν ξέρω αν το θυμάσαι είχε εμφανιστεί και σε μια συναυλία των jethro Tull στην Αθήνα, στο Ακροπόλ αν θυμάμαι καλά, και σώνει και καλά να τραγουδήσει rolling stones. Ψιλοπαγωμαρα από το κοινό

    Konstantinos Kottis
    Καλά και εγώ ΤΟΥΟΤΑ οδηγώ. Το περί Αυριανής ασχολίαστο. End of season.

    Stam Ekmek
    Πέθανε νέος o Taha αν δεν κάνω λάθος...πολύ ωραίο τραγούδι

    Φώντας Τρούσας
    Μεσόκοπος, στα 60.

    Κυριε Ελέησον
    Μ αρέσει και με την Κατερίνα
    https://youtu.be/DC53QLsv29c?si=Vqrp_AEtq37jTZ2y
    Rachid Taha & Catherine Ringer – « Ya Rayah » Victoires de la Musique 2015

    Panagiotis Manopoulos
    Δεν το γνώριζα το τραγούδι. Από τις ελάχιστες περιπτώσεις που ενώ ακούω του Νταλάρα δεξιά και αριστερά 25 χρόνια (ας πούμε) μόλις άκουσα αυτό είπα: Αυτό είναι το σωστό. . Συνήθως το πρώτο που ακούμε εδραιώνεται και το δεύτερο φαίνεται αρχικά παράταιρο. Αντισυμβατικός Νταλάρας, τα έφερε τούμπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nikos Filippaios
      Ο μεγάλος Rachid Taha...

      Spiros Exaras II
      Τραγουδαρα!

      Αντώνης Γαζάκης
      Δεν ξέρω τι ήθελε ο Νταλάρας, ξέρω όμως ότι το ηχογράφησε σε έναν από τους πιο εμπορικούς δίσκους της δεκαετίας του '90 στην Ελλάδα, το «Θεσσαλονίκη - Γιάννενα με δυο παπούτσια πάνινα», τη συνεργασία του με τον Γκόραν Μπρέγκοβιτς -σε μια εποχή που ο Μπρέγκοβιτς μεσουρανούσε παγκοσμίως. Εκεί λοιπόν το τραγούδι μπήκε με την εξής περιγραφή (αντιγράφω από την επίσημη ιστοσελίδα του Νταλάρα): «Διασκευή GORAN BREGOVIC. Πρώτη εκτέλεση με τον AMRANI ABDERRAHMANE το 1973. Έγινε ιδιαίτερα γνωστό με τον RACHID TAHA το 1993», ενώ η ενορχήστρωση είναι του ίδιου του Μπρέγκοβιτς.

      Φώντας Τρούσας
      Τα ξέρουμε όλοι αυτά.

      Stathis Nikokavouras
      φοβερος δισκος.σηκωθηκε απο τον ταφο ο νταραλας μολις τον ακουσε..φωναζε κατι δεν αντεχω ρεεεε να ηρεμησω θελω .με λενε ποπη...σοβαρος δισκος..ποιηση..

      Manos Tzanakakis
      Dahmane El Harrachi το καλλιτεχνικό του Abderrahmane Amrani δημιουργού και πρώτου performer του κομματιού.

      Harry Gordon
      Ναι αλλα για την αεκ δε λες τπτ

      Panagiotis Giannelis
      ... "...να το σκοτώσει η Αρβανιτάκη

      Αλέξανδρος Αλεξανδρής
      Εμένα μου άρεσε του Νταλάρα!Αλλά δεν χάλασε και ο κόσμος να ακούμε και κάτι αρνητικό για αυτόν!Η Αρβανιτάκη επίσης ,στο φοβερό μένω εκτός έκανε διασκευή ένα κομμάτι που πρόλαβαν οι Ζιγκ Ζαγκ το 1989 να διασκευάσουν! Παρεμπιπτόντως θα ήθελα ένα σχόλιο και για αυτό το ωραίο συγκρότημα ,τους Ζιγκ Ζαγκ!

      Costis Drygianakis
      H παλαιότερη δεν είναι αυτή του Dahmane El Harrachi ?
      A, ναι, τώρα το είδα, τό 'γραψε κάποιος ήδη!

      Kwstas Agas
      Τι μόδα κι αυτή στα μισά των 90ς ... Μελωδίες ή τραγούδια από Αρμενία, από Μπρέγκοβιτς κλπ να δίνονται σε στιχουργούς "πρώτης γραμμής", να ενορχηστρώνονται και να ηχογραφούνται - δισκογραφούνται με μουσικούς και ηχολήπτες "πρώτης γραμμής" και εντέλει να τραγουδιούνται από τραγουδιστές "πρώτης γραμμής"! Κι όλα αυτά επειδή η παγκόσμια τάση ήταν ο όρος "έθνικ"!! Ακόμη κι αν η μεταφορά τους στα ελληνικά έγινε με τον πλέον επαγγελματικό τρόπο (στίχοι και εκτελέσεις προσεγμένες, πλήρως επαγγελματικες παραγωγές), εντέλει όλη αυτή η φάση ένα πράγμα φανέρωνε: ΑΔΥΝΑΜΊΑ να σταθεί το ελληνικό τραγούδι (ή καλύτερα: τα "πρωτοκλασάτα ονόματα του") με τις δικές του δυνάμεις και να φτιάξει κάτι πραγματικά δικό του!! Ευτυχώς, αυτή η μόδα δεν κράτησε πολύ και κάποια στιγμή έσβησε (κι όσοι πρόλαβαν να επωφεληθούν από αυτήν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο... πρόλαβαν)

      Αλέξανδρος Αλεξανδρής
      έκανε και ένα φοβερό δίσκο ο Μητσιάς.Το στο δρόμο με τα χάλκινα!

      μ.κ θεοδωροπουλος
      Μια από τις καλύτερες στιγμές του Μητσιά κ της Λίνας,θύμα της Polygram...Τραγουδαρες!

      MrServo MrServo
      Εδώ η υπερεκτέλεση από τα 3 μεγαθήρια πολύ πριν την αραβική άνοιξη! https://youtu.be/cur39MJDWX4?si=gla_iP9c_6wdb9kk
      Rachid taha,khaled,faudel - Ya rayah live 1,2,3 soleils

      Michael Polychronis
      Ακόμα καλύτερες οι live ηχογραφήσεις του

      Διαγραφή
    2. Vasilis Papadopoulos
      Εκμεταλλεύομαι τη δημοφιλία του Φώντα, για να ποστάρω ένα σχεδίασμα - playlist για το raï, όπου περιέχεται το Ya Rayah σε μια ζωντανή εκτέλεση, που μ'αρέσει περισσότερο. Στο πρώτο μέρος του αφιερώματος γράφω ότι "Για τα δεδομένα της Ελλάδας, από άποψη ιστορίας, κοινωνικών καταβολών, αρχικής αντιμετώπισης με καχυποψία και στη συνέχεια καθολικής αποδοχής με διαστάσεις θρύλου, το raï μπορεί να θεωρηθεί ένα αντίστοιχο του ρεμπέτικου."
      http://www.mic.gr/.../rai-bmeros-i-kathierosi-i-diethnis...
      Raï B΄μέρος: Η καθιέρωση, η διεθνής δημοφιλία και η πτώση [ΘΕΜΑ]

      Διαγραφή
  2. Σχόλια από το fb στο ποστ "Δεν θέλω να νομίζουν ορισμένοι, επειδή έγραψα αυτό για το Ya Rayah και τον Νταλάρα στο προηγούμενο ποστ, ότι είμαι «αντι-νταλαρικός»"...

    Konstantinos Kottis
    Όλος ο δίσκος με τον Πάνου είναι διαμάντι. Μάλιστα πρόκειται για μία περίοδο που ο Νταλάρας δοκίμαζε ιδιαίτερα τις υψηλές περιοχές του (Θυμίζω και τις ανάλογες εκτελέσεις στο Σεργίανι στον Κόσμο το 1979).

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    και το φαρμάκι με τον Μητσιά και τον Άκη Πάνου!

    Ροζίτα Σπινάσα
    Λυκαβηττό Ήμουν εκεί και ήταν πράγματι εντυπωσιακός

    Ελενη Ανδριανου
    Πως εξηγεις οτι ο ιδιος ο Πανου του απαγορευσε να τραγουδαει αυτα τα τραγουδια?

    Φώντας Τρούσας
    Τι σημασία έχουν αυτά τώρα; Μετά προέκυψαν άλλα. Σημασία έχει ο δίσκος, οι ηχογραφήσεις, που είναι μία και μία.

    Manolis Stavroulakis
    Τεράστιος! Ακόμα και σήμερα το “σκίζει” το τραγούδι… δέος!

    Ian Daniel
    Έχω ακριβώς την ίδια γνώμη: Δουλευταράς από τους λίγους, μέχρι εξαντλήσεως, προχώρησε πολυ και σα μουσικός (μέτριος στην οργανογνωσία αλλά με τις συνεργασίες με Μέολα και Λουθία απογειώθηκε τεχνικά και ο ίδιος στην κιθάρα πχ). Πολύ καλός ή αν θες ταιριαστή η φωνή και η ερμηνεία του σε έντεχνα, ελαφρολαϊκά, λαϊκά (εξαιρετικοί οι δίσκοι με Κουγιουμτζή, Λοϊζο, Καλδάρα, Νικολόπουλο), συμπαθητικές εως καλές οι συνεργασίες με βαλκάνιους γείτονες (Μπρέγκοβιτς, Λιβανελί), δυστυχώς σε κατι λατιν, συνεργασίες τζαζ-ροκ, εθνικ, φολκ μπαλάντες κλπ είναι έξω από τα νερά του.
    Στα αρνητικά του θεωρώ ένα, πως στην προσπάθειά του ή το άγχος του να είναι παντα στον αφρό ή ίσως να περάσει και σε διαφορετικό κοινό, κόλλαγε (τον κόλλαγαν; ) δίπλα απ' όποιον ξένο ερχόταν για εμφανίσεις - συναυλίες (τα 'χε τα δίκια του ο Πανούσης) και δεύτερον ωσάν βαμπίρ τρεφόταν/ανανεωνόταν παραπάνω από συχνά από συνεργασίες με ανερχόμενους νέους καλλιτέχνες ή σχήματα που έκαναν γκελ στον κόσμο. Από τους Κατσιμιχαίους, Τερμίτες και Παπακωνσταντίνου της δεκ. 80, στους Πυξ Λαξ, Άγαμους Θύται, Όναρ, Υπόγεια Ρεύματα, Συνήθεις Υπόπτους, Νέους Επιβάτες, Ποδηλάτες του Φάμελλου, Απέναντι της Ασλανίδου, Κετιμέ κλπ κλπ τις επόμενες δεκαετίες, η λίστα είναι μακρά...

    Thanassis Lembessis
    Είχε αρκετές δυνατές στιγμές η συναυλία στο Λυκαβηττό, αλλά η συγκεκριμένη ήταν η κορυφαία, κατά τη γνώμη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb στο ποστ "O Νταλάρας τα λέει αυτά, το 1983. Βασικά τα βάζει με τον Τάσο Φαληρέα και τον Στέλιο Ελληνιάδη (αυτούς αποκαλεί παροπλισμένους ροκάδες)"...

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Η εποχή ήταν ζωντανή και δημιουργική, είχε την πλάκα της και είμαστε νέοι!

    Φώντας Τρούσας
    Και τώρα νέοι είμαστε, γιατί έχουμε όρεξη να κάνουμε πράματα και να ανακατεύουμε λίγο την τράπουλα.

    Nikos Kouteris
    Ο Λάκης Ζώης έπαιζε fusion, ποσο λαϊκός θα γινόταν και να ήθελε

    Φώντας Τρούσας
    Και άλλοι κιθαρίστες έπαιζαν ροκ και τζαζ, και μετά έπαιζαν με λαϊκούς. Πάμπολλοι.

    Nikos Kouteris
    για πες γρήγορα έναν jazz

    Φώντας Τρούσας
    Ο Στέλιος Καρύδας των Cinquetti. Ένας από τους κορυφαίους σέσιον κιθαρίστες.

    Nikos Kouteris
    και αυτός μετά ? με ποιον έπαιξε εννοω

    Φώντας Τρούσας
    Με όλους ρε φίλε, με όλους. Top session κιθαρίστας και στο λαϊκό. Αυτός και ο Κώστας Νικολόπουλος των Charms.
    https://www.discogs.com/search...
    Στέλιος Καρύδας music | Discogs

    Nikos Kouteris
    σωστά ! Discogs το ξεχνάω συνέχεια

    Vasilis Kordatos
    Γιώτης Σαμαράς

    Σπυρίδων Παπαδημητρίου
    Πιο συστημα απο τον Νταλαρα πεθαινεις.

    Φώντας Τρούσας
    Εκείνη την εποχή, στο τραγούδι, γινόταν σύστημα κάτι που είχε ρίζες στο περιθώριο και αυτό είναι αποτέλεσμα μιας υγιούς δημοκρατίας. Υπήρχαν περιθωριακά μίντια (όπως οι ερασιτεχνικοί ραδιοσταθμοί), που είχαν μεγάλη δύναμη. Τούτο όμως δε σημαίνει ότι θα γινόταν ξαφνικά αντισυστημικός ο Νταλάρας. Μην καταλαβαίνεις ό,τι να'ναι. Απλά οι Μάτσες τρίβανε τα μάτια τους, όταν τα Παιδιά θα κατάφερναν να πουλήσουν 500.000 δίσκους, έξω από τα δικά τους κανάλια.

    Σπυρίδων Παπαδημητρίου
    Ο Νταραλας αρμεγε οπου μπορουσε. ( Κατσιμιχαιοι κ.α.). Στο βορρα δεν μπορεσε γιατι ειχε το στουντιο ο Παπαζογλου και βολευονταν.

    Αλέξανδρος Αλεξανδρής
    απλώς και ο Νταλάρας βγάζει ....κακιούλες ακόμα και τώρα.Με δηλώσεις για τον Αργυρό και τον Ρουβά.Που κάπως μικραίνουν την όντως μεγάλη πορεία του .

    Kwstas Agas
    Ο Πουλικάκος όμως βρήκε στα 80ς άλλη διέξοδο: τον κινηματογράφο... Περισσότερο ως ηθοποιό τον θυμόμαστε εκείνα τα χρόνια (ακόμη και σε διαφημιστικά σποτ) παρά ως (ροκ ή ό, τι άλλο) μουσικό...

    Φώντας Τρούσας
    Δεν σταμάτησε να παίζει ροκ ο Πουλικάκος ούτε στα 80s. Απλά έκανε κι άλλα πράματα.

    Kwstas Agas
    ... Κι όσο για τον Λάκη Ζώη αλλά και άλλους ροκ μουσικούς, όπως ο πολύ σπουδαίος κιθαρίστας Ρακόπουλος, ο αείμνηστος Φιλιππίδης με το ονειρικό κοντραμπάσο του, που παίζανε σε ροκ σχήματα στα 70ς ... Ναι, μεεεγα respect, για πάρτη τους, αντί να προσχωρήσουν σε λαϊκά σχήματα έφτιαξαν ΤΖΑΖ ΣΧΗΜΑΤΑ , θεώρησαν ως ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΉ ΕΞΈΛΙΞΗ της τέχνης τους, από τη ροκ μουσική, την τζαζ μουσική (κι είμαι τυχερός που τους είδα, σε κάποια από τα πρώτα μου ξεπορτίσματα, να παίζουν με τα τζαζ σχήματα τους) ... Στα εύσημα που τους απονέμει ο Νταλάρας συμφωνώ... Όμως, όλους αυτούς τους ροκ μουσικούς, που έκαναν στροφή στο λαϊκό τραγούδι, δεν είναι σωστό να τους απαξιώνει!! Πόση ανανέωση πρόσφεραν στο είδος, του έδωσαν τις απαραίτητες ροκ πνοές που τόσο είχε ανάγκη για να συνεχίσει να υπάρχει (πρώτο και καλύτερο παράδειγμα ο Νικόλας Παπάζογλου, που ξεκίνησε από ροκ μπάντες) ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ferris Costas
      Στην πραγματικότητα, το "Ρεμπέτικο", ακόμα και λόγω τίτλου, ήταν μία θαυμάσια αφορμή για να εκραγεί η τρίτη "αναβίωση" του ρεμπέτικου τραγουδιού, χωρίς αυτό ν' ανταγωνίζεται το ροκ. Όμως ο Φαληρέας, ο Ελληνιάδης, και ας μην ξεχνάμε με την υποστήριξη του Κώστα Λαλιώτη και όλου του ΠΑΣΟΚ, προτίμησαν να... "αναβιώσουν" το παλιό λαϊκό, εντάσσοντας σ' αυτό ακόμα και το Τουρκογύφτικο, γιατί ήταν πιο πιασάρικο για μεγάλα πλήθη και γέμιζε τα... "πολιτιστικά" μπουζουκομάγαζα (Γιαννόποιυλος). Αλλά το λεγόμενο "λαϊκό" βρήκε τη δικαίωσή του με τους Ραούλη, Ξυδάκη, Παπάζογλου και άλλους, ενώ το παλιό ρεμπέτικο έζησε μιαν αργά αλλά βαθειά αναβίωση, και στάθηκε στα πόδια του για ένα συγκεκριμένο πιστό κοινό, όπως έγινε με τα παλιά μπλουζ. Σήμερα; Ο σώσων εαυτόν σωθήτω!

      Vassilis Serafimakis
      Kαι το τουρκογύρφτικο μέσα στο λαϊκό μπήκε και ήταν, και το ινδοπρεπές, και οτιδήποτε υιοθετούσε ο πολύς κόσμος τού είδους. Με επί μέρους περιφρονήσεις φτάσαμε να μην έχουμε πάρει είδηση ότι γύρω απ'την Ομόνοια γινότανε χαμός από περιθωριακές κυκλοφορίες και ότι στα σκυλάδικα υπήρχαν και μαργαριτάρια. Αυτοκριτική κάνω (συνάμα), μην νομίζετε.

      Γιώργος Γιαννόπουλος
      Εκ των υστέρων, πιστεύω ότι όλοι είχαν δίκιο σε αυτές τις διαμάχες. Ήταν δημιουργικές.

      Vassilis Serafimakis
      Το Ντέφι και o (πάντα αγαπητός) Ελληνιάδης ήταν γιά μένα περισσότερο ανεξάρτητα σε κριτική σκέψη από όσο τα εδώ γραφόμενα λένε.

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      Όλα τα πρόσωπα που αναφέρονται υπήρξαν στελέχη των μεγάλων Εταιριών ή ... προσπάθησαν λόγω συζύγου να αγοράσουν Εταιρία. Ενδιαφέρον έχει και η ανάμειξη τους σε κόμματα ...στο ΚΚΕ, και το Μλκκε άλλος, στο ΠΑΣΟΚ.
      (Συγνώμη για τους γρίφους. Ξέφυγα)

      Nickos Ventouras
      εκείνη την εποχή όλος ο καλλιτεχνικός κόσμος ήταν ΚΚΕ, ΚΚΕ Εσ. ή ΠΑΣΟΚ, και μιλάμε μαχητικά και με αναφορές σε αυτά, όχι απλά τα ψήφιζαν... (άντε και δέκα ξώφαλτσοι που ήταν ΝΔ)
      οπότε δεν είναι τόσο περίεργη η ανάμειξη και αυτώνων σε κόμματα

      Χρήστος Πριτσαπίδουλας
      φίλε Νίκο δεν μπορώ να πω λεπτομέρειες. Δεν δίνω συνέχεια.

      Angelos Sfakianakis II
      Η Οπισθοδρομική Κομπανία ήταν μία. Με το Ντέφι συνεργάστηκε μια φορά τιμώντας τον Μανώλη Αγγελόπουλο και μας έριξαν στα συμφωνημένα. Μείναμε μακριά κι αγαπημένοι από όλους τους νταλαβεριτζήδες.

      Φώντας Τρούσας
      Δεν το έγραψα για κακό, ούτε υποτιμητικά, το έγραψα υπό την έννοια του... οπισθοδρομικού ρεπερτορίου όλων των κομπανιών.

      Γιάννης Μουγγολιάς
      Πολύ ωραίο Φώντα!

      Διαγραφή
  4. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ξεφυλλίζοντας κάτι πανεπιστημιακού τύπου ροκ ή περί το ροκ βιβλία..."...

    Stathis Nikokavouras
    Θα γουσταρα ενα πανελ στην τηλεοραση με κατι τετοιους και να τον κανεις ρεντικολο με ερωτησεις οχι με βρισιμο..να μην μπορουν μετα να κυκλοφορησουν.να φωναζει ο παρουσιαστης παμε για ενα μικρο break και να μην υπαρχει μετα απο τις διαφημισεις.να του ετυχε κατι...

    Dimitris Panayiotatos
    Ετσι συμβαίνει και στα κινηματογραφικά, Φώντα!

    George Margoutidis
    Τζαμπατζήδες... ή αλλιώς free riders...

    Θοδωρής Μανίκας
    Και, τελευταία, έχουμε τα ιδια και με βιβλία για την μπάλα!

    Thekla Tselepi
    Αρπακολιτζηδες

    Γιώργος Σκιάς
    Ανάλογα αισθήματα είχε παλιότερα ο Ηλίας Πετρόπουλος, έχοντας ως αντικείμενο όχι βέβαια το ροκ, αλλά τον αστικό λαϊκό βίο και το ρεμπέτικο. "Οι πανεπιστημιακοί μας κώλοι..." συνήθιζε να γράφει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλια από το fb στο ποστ "Ένα από τα μεγαλύτερα ελληνικά συγκροτήματα όλων των εποχών. Οι Socrates του λαϊκού"...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ο Χρήστος Παπαδόπουλος ήταν ροκάς

    Φώντας Τρούσας
    Είναι αλήθεια αυτό. Ήταν/είναι φαν του Σπάθα.

    Ntinos Sarandopulos
    όχι ρέ .... αλλά έπαιζε καλή μπάλα!
    https://youtu.be/q1HkcXOoANk?si=MGA-oMye-8kFRKa6
    Το «Γκολ της Χρονιάς» (Νο4) στο Ερασιτεχνικό (Πιερίας)! (Χρήστος Παπαδόπουλος-Πιερικός) HD 11-3-20

    Kwstas Agas
    Βαγγέλης Δεληκούρας και τα μυαλά στα κάγκελα!!!!

    Χρήστος Πριτσαπίδουλας
    Έχεις δίκιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb στο ποστ "Επί Σταμάτη (Δικαιοσύνης) και Μπάλκου (Δημοσίας Τάξεως). Γενάρης '79"...

    Γιώργος Γιαννόπουλος
    Ο ηλίας π. που σπούδαζε στην ιταλία?

    Φώντας Τρούσας
    ναι

    Vasilis Vassalos
    Μια χαρά. Όταν γράφουμε στους τοίχους κάποια συνέπεια πρέπει να υπάρχει. Ούτε στην ΕΣΑ τους πήγαν ούτε τίποτε. Πήραν δικάσιμο και πήγαν σπίτι τους

    Dimitris Zouzoulas
    Φώντα, ανέλαβέ τον, εκτός κι αν βαριέσαι.

    Φώντας Τρούσας
    >>Όταν γράφουμε στους τοίχους κάποια συνέπεια πρέπει να υπάρχει<<
    Εσύ γιατί γράφεις στο δικό μου τοίχο; Κοπάνα τη...

    Vasilis Vassalos
    Φώντας Τρούσας Γιατι τον έχεις ανοιχτό για γράψιμο. Και γιατι μου επιτρέπεις. Αν δε θες να επιτρέπεις, πάτα τα κατάλληλα κουμπακια. Επίσης γιατι η διαγραφή κειμένου εδώ κοστίζει λιγότερο από το γράψιμο - μου πήρε 3 λεπτά να γράψω αυτό, θα σου πάρει 10 δεύτερα να το σβήσεις αν θες. Στον τοίχο έξω κοστίζει 10 ή 100 φορές όσο το γράψιμο. Αλλά τα ξέρεις αυτά, φυσικά.
    Αλλά οκ, δε θα ξαναγράψω για τέτοια, για τη μουσική έρχομαι, εκεί είσαι άπιαστος.
    Νικο μου μη μου πεις ότι εξεπλάγεις

    Stathis Nikokavouras
    καποιες φορες αν και δεν εισαι πιτορο[ζωγραφος, βαφειας] οπως λενε οι φρατελοι μας οι ιταλοι ζωγραφιζεις....αχαχαχα...ακου κοπανα την....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σχόλια από το fb στο ποστ "«Δεν υπάρχει κανένα θέμα με τις ταυτότητες. Πρέπει όλοι να πάμε να βγάλουμε ταυτότητες"...

    Efi Zafiriadou
    Έχετε ταξιδέψει ποτέ στη usa; Μια φορά και αναθεμάτισα την ώρα και τη στιγμή. Δε θυμάμαι πόσες φορές με ρώτησαν ποια είμαι και που πήγαινα. Και η πλάκα είναι ότι είχα βίζα απε αυτους χωρίς να κανω τιποτα διότι με κάλεσαν σε μια εμπορική έκθεση .

    Lefteris Karkas
    η πρώτη μου μέρα στην Αμερική, ήταν μια κακή εμπειρία. Ανάκριση αστυνομικού τύπου για το αν θα δουλέψω, πόσα λεφτά κουβαλάω, γιατί έχω γραβάτες στη βαλίτσα μου.. Φασίστες.

    Aris Kazakopoulos
    Καλα που πιεσαν και οι Αμερικανοι και η ΕΕ για να μας δοθει η δυνατοτητα βγαλουμε ταυτοτητες της προκοπης. Περα απο τους προφανεις λογους (αυξημενη ασφαλεια απεναντι στην παραχαραξη), ντρεπομαι να κυκλοφορησω στο εξωτερικο με την πλαστικοποιημενη αηδια το 2024. Η οποια δε χωραει και στα μικρα πορτοφολια συν τοις αλλοις.

    Φώντας Τρούσας
    Ε αφού το είπαμε... ευχαριστούμε την κυβέρνηση των ηνωμένων πολιτειών...

    Nickos Ventouras
    ε, ναι, γιατί τι έχει σημασία στη ζωή; Το βολικό δελτίο ταυτότητας

    Aris Kazakopoulos
    Ναι γιατι, ως γνωστον, ειναι πεπερασμενος ο αριθμος οσων επιτρεπεται να εχουν σημασια σε αυτη τη ζωη.
    Αν σας αρεσει να αντιμετωπιζεστε ως ευρωπαιος Β κατηγοριας με ταυτοτητα απο τα Lidl, εμενα μου περισσευει.

    Φώντας Τρούσας
    Καζακόπουλε το νόημα του ποστ δεν έχει κάνει με το αν είναι χρήσιμη ή όχι η ταυτότητα, αλλά με την εμετική ξενοδουλεία του Προ.Πο, που δεν καταλαβαίνει ούτε από προσχήματα

    Aris Kazakopoulos
    Οι παλιες ταυτοτητες μας δεν ειναι ασφαλεις, αυτο ειναι αντικειμενικο. Το να ανταποκρινεσαι σε οσους σε ωθουν προς τον εκσυγχρονισμο δεν το βρισκω ξενοδουλεια, το βρισκω εξυπνο και συνετο. Η ντροπη ειναι οτι επρεπε να περιμενουμε για να μας πιεσουν, αντι να το εχουμε κανει ηδη μονοι μας 10 χρονια πριν.
    Και τελος παντων ας ξεπερασουμε καποτε τον αντιαμερικανισμο της δεκαετιας του 70 και του 80, γιατι αυτη η προκαταληψη νομιζω κρυβεται πισω απο την αναρτηση.

    Φώντας Τρούσας
    Ρε φίλε δεν καταλαβαίνεις. Δεν είναι το ζήτημα οι ταυτότητες. Δεν υπάρχει καμία προκατάληψη (εκείνος που αγνοεί την ιστορία είναι προκατειλημμένος), υπάρχουν μόνο γεγονότα - και είναι ανιστόρητα αυτά που λες. Επί του προκειμένου το γεγονός είναι οι πιέσεις από μια ξένη χώρα (που δεν είναι αθώες), για κάτι που αποτελεί καθαρά δικό μας θέμα. Το ξεβράκωμα του Προ.Πο είναι ανομολόγητο (μόνο ένα "αμερικανάκι" θα ομολογούσε κάτι τέτοιο, χωρίς να ντρέπεται), αλλά μας έχει συνηθίσει σε ανάλογα ο συγκεκριμένος από 20ετίας και βάλε.

    Aris Kazakopoulos
    Εγω φταιω που ασχολουμαι.

    Φώντας Τρούσας
    Σωστό κι αυτό.

    Panos Fokas
    Οι Αμερικάνοι που πιέζουν για ταυτότητες, δεν έχουν οι ίδιοι ομοσπονδιακές ταυτότητες. Κάποιες Πολιτείες έχουν ταυτότητες, κάποιες όχι. Αλλά το πιο ωραίο είναι ότι έχουν θεσπίσει νόμο από το 2005, που θα τεθεί σε ισχύ το 2025 (20 χρόνια περιθώριο) που θα απαγορεύει τότε να γίνονται δεκτά από κάποιες ομοσπονδιακές υπηρεσίες έγγραφα ταυτοποίησης που δεν τηρούν ορισμένα πρότυπα. 20 χρόνια.
    Αλλά η Υπουργάρα μας πιέζεται...

    Aris Kazakopoulos
    Απο το να ξεκινας το 2023, τελευταιος και καταιδρωμενος, καλυτερα το 2005 και να δινεις 20 χρονια περιθωριο.

    Nick Rovas
    Δώστε στον άνθρωπο ταυτότητα μοντέρνα δεν μπορεί άλλο

    Aris Kazakopoulos
    Περιμενω να εμφανιστουν και εκεινοι που γκρινιαζαν το 2017 για το ηλεκτρονικο εισιτηριο/καρτα των ΜΜΜ. Ελληνες με αλλεργια στην αλλαγη και φοβικοτητα στην προοδο; Τι πιο συνηθες, θα πει κανεις.

    Φώντας Τρούσας
    Φυσικά και το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι μαλακία. Γι' αυτό στα λεωφορεία δεν πληρώνει κανένας και τα ελλείμματα έχουν φτάσει στο θεό. Μόνο με εισπράκτορα, θα μάζευε το ταμείο. Τέλος πάντων δεν έχει νόημα αυτή η κουβέντα, στο είπα. Εγώ δεν είμαι απολογητής ούτε της "προόδου", ούτε κανενός. Γι' αυτό και δεν γουστάρω να συζητάω με εγκάθετους διαφόρων αποχρώσεων και τάσεων.

    Kostas Kingdomcome
    Aris Kazakopoulos η οποια δεν χωραει και στα πορτοφολια, και γιατι να την εχεις πανω σου, και να μην την εχεις μεσα σου, που δεν μπορει και να χαθει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Panos Fokas
      Είναι βαθύτατα "ταυτοτικό" το ζήτημα, αφού δεν μπορεί λέει με την "πλαστικοποιημένη αηδία"

      Panos Fokas
      Τι σημαίνει τελευταίος και καταϊδρωμένος; Δεν γίνεται κανένας αγώνας. Κάθε χώρα ταυτοποιεί τους πολίτες της με όποιο τρόπο θέλει, σύμφωνα με τους δικούς της νόμους. Αντικείμενο διεθνούς συμφωνίας μπορεί να είναι μόνο ποιο έγγραφο μίας χώρας θα γίνεται δεκτό για ταυτοποίηση από άλλη χώρα. Δεν υπάρχει καμία τέτοια συμφωνία με τις ΗΠΑ όσον αφορά την ταυτότητα. Δεν υπάρχει καμία υποχρέωση της Ελλάδας έναντι των ΗΠΑ να αλλάξει ο τύπος ταυτότητες, ούτε βέβαια των ΗΠΑ έναντι της Ελλάδας να καθιερώσουν κάποιο έγγραφο ταυτότητας συγκεκριμένου τύπου.
      Ντροπή δεν είναι η παλιά ταυτότητα, αλλά να έχει η χώρα για Υπουργό κάποιον που λέει ότι πρέπει να αλλάξουμε ταυτότητα γιατί τον πιέζουν οι ΗΠΑ, για ζήτημα που δεν έχουμε καμία υποχρέωση και αυτό μάλιστα το χρησιμοποιεί ως επιχείρημα προς τους πολίτες.
      Όσο για σένα, που λες ότι ντρέπεσαι να κυκλοφορείς στο εξωτερικό με την "πλαστικοποιημένη αηδία" το 2024, γιατί δεν έχεις πάει να βγάλεις νέα ταυτότητα; Από το Σεπτέμβριο του 2023 εκδίδονται οι νέες ταυτότητες, το να ζεις ήδη 13 μήνες μέσα στη ντροπή μόνο και μόνο γι' αυτό είναι κρίμα...

      Aris Kazakopoulos
      Ζω στο εξωτερικο και δεν εχω βρει την ευκαιρια να το κανω (παιρνει καποιο χρονο), αυτος ειναι ο μονος λογος.
      Και παρεμπιπτοντως η χωρα ειναι υποχρεωμενη να αλλαξει τις ταυτοτητες απο ευρωπαϊκη οδηγια, για λογους προστασιας απο πλαστογραφηση.

      Πετρος Μιχελιουδης
      δεν ειναι ,παιρναει στα ψιλα εδω κ χρονια τωρα εγεινε κραυγαλεο χαχαχα τωμεταξυ σημερα βρηκα χρονο ν'ασχοληθω,στη περιοχημ' δεν εχει ραντεβου ως το Δεκεβρη χεχετωρα τι να ξαναπω να βαλουμε κ ενα αστερακι στη σημαια να τελειωνουμε σουπερ δε θαναι/

      Vassilis Serafimakis
      Πόσο χαίρομαι που έχω χάσει επεισόδια.

      Spiros Boikos
      Αυτό είναι σκανδαλαρα και γίνεται ακόμα μεγαλύτερη από το ότι δεν βγήκε ένας να ρωτήσει το θεμελιώδες, τι κοπτονται οι Αμερικάνοι.
      Να ρωτήσω επειδή δεν παρακολουθώ ειδήσεις: Εχει γίνει υποχρεωτικό να ταξιδεύουμε στις Ηνωμένες Πολιτείες; Είναι πολύ πιθανό, ας μιλήσει όποιος ξέρει.

      Nick Rovas
      υπάρχουν κάποιοι για τους οποίους είναι υποχρεωτικό, παράδειγμα ο Προ.πο και οι φίλοι του

      Vassilis Serafimakis
      Το σύμβολο τού έθνους μας, ο Χατζηαβάτης, ήταν χατζής επειδή πήγαινε στη Μέκκα. Τότε! Σήμερα να λέμε πχ Χατζηβορίδης άμα είναι έτσι.

      Nick Rovas
      αυτό το σύμβολο πάει όπου το φωνάξουν δεν έχει πρόβλημα, αν και περισσότερο με γιουσουφακι μοιάζει θα έλεγα

      Διαγραφή
  8. Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτά είναι 15 κείμενα, που έχω γράψει μέσα στα χρόνια για τον Μάνο Χατζιδάκι. Αυτά είναι τα βασικά εννοώ, γιατί υπάρχουν κι άλλα..."...

    Mparpa Mimis
    Θησαυρός!

    Γιουλα Κωνσταντοπουλου
    Αγαπημενο τραγούδι. Μου άρεσε πολύ το φεστιβάλ Κέρκυρας.
    https://youtu.be/ZQNKqCsoSSc?si=dLDkiXb4mwGZas0Y
    ΔΙΚΑΙΩΣΗ - Φεστιβάλ Κέρκυρας 1981

    Anastassios Anastassiou
    Μπράβο!

    Βέρα Βασιλείου-Πέτσα
    Ευχαριστούμε πολύ, κύριε Τρούσα!
    Χρόνια ψάχνω το βιβλίο του Αλέξη Δαμιανού " Το καλοκαίρι θα θερίσουμε", και όχι απαραίτητα την πρώτη έκδοση. Ούτε γνώριζα ότι παίχτηκε στο θέατρο με μουσική επένδυση από τον Μάνο Χατζιδάκι. Μακάρι να ανέβαινε και πάλι! Είστε θησαυρός!

    Odysseas Ioannou Konstantinou
    This is pure gold

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σχόλια από το fb στο ποστ ">>Η Ελλάδα της δικτατορίας των Συνταγματαρχών, όπως γίνεται κατανοητό, δεν ήταν το «ιδανικό» μέρος για τέτοιους προβληματισμούς"...

    Konstantinos Kottis
    Αυτό ακριβώς! Και σε επίπεδο λογοκρισίας διαφέρει από την ΕΣΣΔ ή την Κίνα, καθώς εκείνες είχαν ιδεολογική σαφήνεια και σταθερά στο τί λογόκριναν και τί επέτρεπαν. Εδώ επικράτησε η λογική της δίωξης αυτών που είναι ενάντιοι σε εμάς και η ηλιθιότητα των μελών των λογοκριτικών επιτροπών, στοιχεία που φανερώνουν έναν ιδεολογικό αχταρμά υπό το αμπαλάζ της υπεράσπισης των ιερών του έθνους.

    Ferris Costas
    Δεν καταλαβαίνω που υπεισέρχονται οι Aphrodite's Child σ' αυτό. Αν εννούν το 666, ο Αντύπας δεν το υπέβαλε καν στη λογοκρισία για να κυκλοφορήσει, γιατί ήξερε πως το "άπειρο" με την Ειρήνη Παπά θα έκανε... πάταγο, και θα προκαλούσε πολλές αντιδράσεις, αν ποτέ -και κατά λάθος- η λογοκρισία του έγινε την άδεια. Κατά τα άλλα, οι Aphrodite's ήσαν απολίτικοι και άσχετοι, σε σημείο που όιταν τους κάλεσαν από την Πρεσβεία στο Παρίσι να παίξουν για τον ένα χρόνο από την "επανάσταση", εκείνοι πήγαν κι έπαιξαν! Μαζί κι η Νάνα Μούσχουρη! Με μεγάλη αγανάκτηση (τότε) της Μελίνας. Κι όταν λίγες μέρες μετά ξέσπασε ο Μάης, εκείνοι πανικοβήθηκαν και κλείστηκαν στα ξενοδοχεία τους. Για να ηχογραφήσουν δε το Rain and Tears, έγιναν... απεργοσπάστες! Ο πατέρας του Βαγγέλη (και της Βίλμας) ήσαν κάργα χουντικοί, κι εμάς τους υπόλοιπους, όποτε βρισκόντουσαν στο Παρίσι, μας θεωρούσαν παλιοκουμούνια! Και μη γελιέστε από τον δίσκο του Βαγγέλη για τον Μάη, εγώ κι ο Henry Chapier του αναλύσαμε τη σημασία του, κι επί πλέον είδε να πολλαπλασιάζονται ραγδαία οι κάθε είδους εκδόσεις για την Επανάσταση και τα πεπραγένα της.

    Φώντας Τρούσας
    Κάποιος στην A.V. έγραψε για τους Aphrodite's Child και ανάμεσα έχει και αυτή την παράγραφο, που ξεχώρισα στην αρχή.

    Haralambos Laskaris
    "όλα πάνε καλά με coca cola ” αυτό το σλόγκαν το θυμάμαι πολύ καλά, όπως και το "τρώτε χοιρινό"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Σχόλια από το fb στο ποστ "Οι λαϊκοί που λένε όχι δικά τους λαϊκά δεν θέλουν να παραστήσουν τίποτα, εν αντιθέσει με όλους τους άλλους, που όταν λένε αλλωνών τραγούδια, θέλουν να βγουν πάνω απ' αυτά..."...

    Νίκος Τσιούρβας
    Στοιχειώδες! Και η επανεκτέλεση αυτή, υποδειγματική και με χαρακτήρα!

    Νίκος Μπουκουβάλας
    Έπος Φώντα
    https://www.youtube.com/watch?v=T7FfjWDWvh8
    Isos

    Vagelis Avgidis
    Σπουδαίος ο Κοντολάζος!

    Kwstas Agas
    .... Θέλουν να βγουν πάνω από αυτά, κι εντέλει το μόνο που καταφέρνουν είναι να εκτεθούν...
    (κι εν τω μεταξύ το συγκεκριμένο τραγούδι είναι ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΌ... Μουσική, στίχοι, λαϊκή θυμοσοφία, όλα υψηλού επιπέδου...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Σχόλια από το fb στο ποστ "Το βιβλίο μου «Cult Όψεις του Ελληνικού Κινηματογράφου» [LIFO BOOKS, 2024] είναι γεγονός!"...

    Dimitris Patokos
    Αυτό το περιμέναμε! Σε ευχαριστούμε!!!

    το Κουτοί μη Τόποι
    Σελίδες: 216

    Γιάννης Μάρκος
    Καλοτάξιδο!

    Anastassios Anastassiou
    Συγχαρητήρια Φώντα! Θα σπεύσω μετά το "ΟΧΙ" επί της Βουλής 22.

    Sakis Bwanas
    Αυτά είναι!

    Ioannis Fokas
    Συγχαρητήρια!

    Kmike Brake
    Μπράβο! Καλοτάξιδο!

    Costas Sweetsmoke
    Καλοτάξιδο!

    Κώστας Μπακ
    Το παραγγείλαμε ήδη! Καλοτάξιδο.

    Mimis G Vas
    Καλοτάξιδο Φώντα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή