Λίγο πριν φύγει για Δανία-Σουηδία, περί το καλοκαίρι του '73 ο
Πάνος Σαββόπουλος θα μπει σε κάποιο στούντιο της Θεσσαλονίκης και θα ηχογραφήσει τρία ξεχωριστά τραγούδια, επτά, δέκα και πέντε λεπτών αντιστοίχως (δεν είναι μόνον οι χρόνοι, που τα κάνουν "ξεχωριστά"). Ενορχηστρωμένα για 4(!) κιθάρες και φλάουτο αποτελούν μοναδικά, όσο και εξαιρετικά δείγματα ελληνικού acid-folk - για να χρησιμοποιήσω έναν... διεθνώς αναγνωρισμένον όρο. Το τρίτο απ' αυτά, ο
"Τετραδάκος", μία προσωπική-ποιητική αναπαράσταση της σκοτεινής ζωής του αρχι-βασανιστή της Χούντας, μοίραρχου Νικολάου Τετραδάκου, είναι τραγούδι-ορόσημο. Θα μπορούσε να ήταν δηλαδή... Υπό ποίαν έννοια; Αν είχε κυκλοφορήσει τότε, θα είχε σήμερα την απόλυτη αξία της "Δημοσθένους λέξις", του συνεπώνυμού του Διονύση. Σε τέτοιας κλάσης τραγούδι αναφέρομαι.
Καραθανάση πράξε το χρέος σου...
KEY WORDS: Panos Savopoulos, Panos Savvopoulos
Υπήρχε το 1973 στουντιο στη Θεσσαλονικη ;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιο ;;
Μίλησα πριν από λίγο με τον τραγουδοποιό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο κομμάτι η «Παρέλαση» είναι ηχογραφημένο σ’ ένα υπόγειο στούντιο της Τσιμισκή (μάλλον), στο οποίο παράγονταν διαφημίσεις. Μη φανταστείς καμμιά στουντιάρα, αλλά εν πάση περιπτώσει ήταν ένας κάποιος χώρος που γινόταν μία επαγγελματική δουλειά. Τα άλλα δύο κομμάτια είναι γραμμένα σε αυτοσχέδιο «στούντιο» σε σπίτι.
Το ζήτημα είναι πως πρόκειται για πολύ καλές ηχογραφήσεις, απολύτως απολαυστικές από τεχνικής πλευράς. Ελπίζω κάποτε να δισκογραφηθούν.
Έχω την πληροφορία πως το πρώτο στούντιο ηχογραφήσεων στη Θεσσαλονίκη ήταν το Studio Record. Βρισκόταν σ’ ένα ημιυπόγειο στην Τσιμισκή 67 και λειτούργησε από το 1965 έως το 2003. Tεχνικός του ήταν ο Ζαφείρης Χολέβας, ο οποίος είχε γράψει ανάμεσα σε άλλα και τους Olympians, με το Νίκο Παπάζογλου, στη «Χαβάη».
ΑπάντησηΔιαγραφή