Κυριακή, 26 Νοεμβρίου 2017

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 58

23/11/2017
Κατά καιρούς έχω συγκρουστεί με διάφορους ανόητους που ακούνε «ξένη μουσική» (κυρίως αυτοί που ακούνε μουσική μετά το βρετανικό πανκ ή μετά το ’80, αγνοώντας όλες τις προηγούμενες δεκαετίες – φυσικά υπάρχουν και οι ακόμη χειρότεροι που ακούνε από 90s και μετά) και οι οποίοι φτύνουν τα ελληνικά συγκροτήματα του ’60, ως φτηνά, ξεπερασμένα, ελαφρά και αδιάφορα. Έχουν γίνει μάχες και για τους μεγάλους Olympians…  

3/11/2017
Η Ελληνοφρένεια είναι μία από τις πιο σιχαμένες εκπομπές της ελληνικής τηλεόρασης.
Προσέξτε ερωτήσεις που ετέθησαν στον Κώστα Μπακογιάννη, έναν άνθρωπο που θέλει να έχει χιούμορ αλλά αποτυγχάνει οικτρά (είδα βίντεο).
– Πώς είναι η ζωή με το μωρό το καινούριο;
– Η γυναίκα σου η Σία Κοσιώνη τι νανουρίσματα του λέει για να κοιμηθεί;
– Θα γίνει πρωθυπουργός ο Κυριάκος; 
– Μπάφο έχεις κάνει; 
– Κάνεις ακόμα; 
– Στα οικογενειακά τραπέζια; 
– Αν συναντούσες τον Έκτορα Κουφοντίνα τι θα του έλεγες; 

22/11/2017
Πάντως το τρελό είναι να βλέπω κάποιους να πατάνε λάικ σε δικές μου αναρτήσεις, στις οποίες γράφω για το «α» και να ξαναπατάνε λάικ σε αναρτήσεις άλλων, που γράφουν για το «– α» (για το ακριβώς αντίθετο θέλω να πω).
Είναι κι αυτό ένα από τα μυστήρια του facebook… Παμ’ παρακάτω… 

22/11/2017 
TO ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ
Ωραία αληθινά λαϊκή ταινία του Γιώργου Ζερβουλάκου από το 1961 με τον Ξανθόπουλο σε κόντρα ρόλο, με γυμνή Ρίκα Διαλυνά, με σενάριο Κώστα Σφήκα(!), με πρωταγωνιστές Μπιθικώτση-Τσιτσάνη και Σταύρο Τορνέ! Θες κι άλλα; 
(Στη φωτό Ξανθόπουλος αριστερά, Τορνές δεξιά). ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ! 

21/11/2017
Ο Ρένος Χαραλαμπίδης κάνει επετειακή προβολή για τα 20 χρόνια του «No Budget Story» στις 28 Νοεμβρίου. Καλά, λέμε για ταινία που σπάει κόκαλα… Ορισμένα μέσα, μάλιστα, το παρουσιάζουν και σαν μεγάλο γεγονός(!) γράφοντας μπαρούφες ή σχεδόν μπαρούφες – που ορισμένες φορές είναι χειρότερες από τις κανονικές μπαρούφες. Διαβάζω: «Το ασπρόμαυρο Νο Budget Story, ενός είκοσιεξάχρονου τότε σκηνοθέτη-ίσως του νεώτερου που γνώρισε η Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα- εξυμνήθηκε απο το Variety, ουσιαστκά εγκαινιάζοντας το Ελληνικό Ανεξάρτητο Σινεμά».
Ένα… χεστήκαμε για το τι έγραψε το Variety. Eλληνικά περιοδικά και έλληνες κριτικοί δεν μας φτάνουν; Πρέπει να έχουμε τον καλό λόγο και από την ξένη; Δύο… «το ίσως του νεώτερου που γνώρισε η Ελλάδα τον προηγούμενο αιώνα» καταλαβαίνουν ότι είναι μαλακία, αλλά το αφήνουν για να δημιουργούν εντυπώσεις… ότι μπορεί και να είναι... κι αυτό είναι χειρότερο. Πρόχειρα να πω πως τον «Εφιάλτη» ο Ερρίκος Ανδρέου τον γύρισε, το 1961, στα 23 χρόνια του – αν ψάξω δε μπορεί να βρω και μικρότερον. Και τρίτο… εγκαινίασε ο Χαραλαμπίδης (δε λέω Ρένος – γιατί ένας είναι ο Ρένος…) το «ελληνικό ανεξάρτητο σινεμά»; Ρε γαϊδούρια ο Σταύρος Τορνές τι ήταν (και άλλοι πολλοί); Δεν ήταν ανεξάρτητος;

5 σχόλια:

  1. Σχόλια για το ποστ για το Ρένο Χαραλαμπίδη…

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Ο κομμουνιστής Στέλιος Τατασόπουλος γύρισε την Κοινωνική Σαπίλα στα 24 του το 1932.

    Nikos Sarantakos
    Δεν πιάνεται, ήταν κομμουνιστής

    Pantelis Panteloglou
    σε σχέση με κάτι που γράφτηκε νωρίτερα: Δεν έχει σχέση αν είναι καλή ή όχι η ταινία (που κι εμένα μου είχε αρέσει τότε, αν κι έχω χρόνια να την ξαναδώ). Το παράθεμα όμως απ' το δελτίο τύπου είναι γεμάτο με ανακρίβειες κι υπερβολές, δείγμα μάλλον της σημερινής ανάγκης του συντάκτη του ή του σκηνοθέτη της ταινίας. Ο νεότερος σκηνοθέτης του προηγούμενου αιώνα δεν ήταν ο Χαραλαμπίδης προφανώς, η εξύμνηση απ' το Variety δεν λέει από μόνη της και πολλά πράγματα, αν δούμε τι ρόλο παίζουν έντυπα όπως αυτό, το Screen ή το Hollywood Reporter στην εμπορική διαδικασία γύρω (και) από τον "ανεξάρτητο" κινηματογράφο, κι επίσης, τι εννοεί ο ποιητής ότι το No budget story εγκαινίασε τον ανεξάρτητο ελληνικό κινηματογράφο; Ποιες δηλαδή είναι οι ταινίες που ακολούθησαν το παράδειγμά του και δημιούργησαν μια σχολή ανεξάρτητου κινηματογράφου της τελευταίας εικοσαετίας και δε θα είχαν γυριστεί, ας πούμε, αν δεν είχαν δει οι δημιουργοί τους το συγκεκριμένο; Να υπενθυμίσω ότι η ταινία είχε πάρει Κρατικό Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Κρατικό Βραβείο Ποιότητας, Βραβείο FIPRESCI, Κρατικό Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου, Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, Ειδική μνεία ΠΕΚΚ και Βραβείο καλύτερης ταινίας περιοδικού Σινεμά, πράγμα που σημαίνει ότι γυρίστηκε ως ανεξάρτητη, όχι ότι παρέμεινε στην πορεία - πράγμα καλό για τον παραγωγό Νίκο Βεργέτη μάλλον. Σε μια έκδοση σε DVD που έχω από κάποιο περιοδικό, στο εξώφυλλο σημειώνονται αυτά τα βραβεία και δύο "βαρύνουσες κριτικές": το "Ένα τεράστιο άλμα για το ελληνικό σινεμά" του Variety (σε σχέση με τι; Άντε να βρεις την κριτική τώρα) και η κριτική του ... Δημήτρη Δανίκα στα Νέα: "Έφερε τα πάνω-κάτω".

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Την ταινία την είχα δει τότε και δε μου άρεσε καθόλου. Εδώ δεν έγραψα όμως για την ταινία, όπως λες κι εσύ –παρότι άφησα έναν υπαινιγμό–, αλλά γι’ αυτό που διάβασα σε διάφορα σάιτ (που επίσης το λες). Για την ταινία δεν πρόκειται να μιλήσω, πάντως, παρότι έχω σχηματισμένη γνώμη από παλιά, για τον πολύ απλό λόγο πως έχω να τη δω 20 χρόνια (και ποτέ δε γράφω ολοκληρωμένες γνώμες για ταινίες, που έχω να τις δω τόσο καιρό).
    Την αναφορά σε ξένο έντυπο τη θεωρώ ξενοδουλεία, ντεμέκ μαγκιά, όταν δεν προηγείται κάτι ελληνικό, για δε το «ανεξάρτητο» τα είπαμε.
    Και τον άλλο τον αποπήρα γιατί απευθύνθηκε με απρεπή, προσβλητική, έκφραση – και όχι γιατί του άρεσε το No Budget Story (εννοείται). Με ρώτησε, για να το πω αλλιώς, αν έχω πρόβλημα, που θάβω No Budget Story και Κουρέλια (του Νικολαΐδη) και αν μου αρέσει ο Λάνθιμος (αυτό ήταν ειρωνικό). Ο Λάνθιμος μπορεί να είναι και γαμώ τους σκηνοθέτες, αλλά εμένα οι ταινίες του δεν μου αρέσουν. Κινηματογραφικά είναι φοβερές, αλλά ιδεολογικά διαφωνώ εντελώς. Κι επειδή το δεύτερο το βάζω πιο πάνω από το πρώτο – τις απορρίπτω. Αλλά τις βλέπω πρώτα... αυτές τις δύο που έχω δει. Δεν είναι ώρα, τώρα, να πω περισσότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ferris Costas
    Πολλή σημασία δίνουμε στο Variety... Στην πραγματικότητα, σ' ό,τι αφορά εκτός Χόλλυγουντ, είναι άσχετοι. Ό,τι βρεθεί μπροστά τους... Το 1982, έδωσα συνέντευξη στον Larry Cohen. Την άλλη μέρα, την είχε ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΗ με ΕΞΑΣΤΗΛΟ ΤΙΤΛΟ στο Daily Variety, "Rembetiko: Greek Cinema breakthrough"! Και γεμάτη ανακρίβειες και μπερδέματα. Ότι στην ταινία θα έπαιζε και η Shelley Duval! Ότι τη μουσική θα την έγραφε ο Βαγγέλης Παπαθανασίου! Το διάβασε ο Καρβέλλας, κι έγινε έξαλλος μαζί μου! Βέβαια αποδείχτηκε εν μέρει προφητικό το άρθρο, αλλά αυτό το breakthrough πολύ θα τόθελα...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Κατάλαβα...

    Chris Papadakis
    Τι τσινιάρα ο Εφιάλτης.

    Μοντέρνος Ρυθμός
    και μουσικάρα!

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Με παίξιμο μεγατόνων από τη Βούλα Χαριλάου.

    Stelvis Kazaspintis
    Και ο Νικολινακος ήρεμη δύναμη. Και ένα ντεκόρ που τσακιζει.

    Pantelis Panteloglou
    Αστεία πράγματα. Κι όλο το σύμπαν του μικρού μήκους, που στα 26 είσαι μεγάλος, τι υπήρξε σ' αυτή τη χώρα, εξαρτημένο; Το ερώτημα είναι αν το δελτίο τύπου που αναπαράγουν όλοι το έχει γράψει ο ίδιος ο Χαραλαμπίδης ή όχι...

    Vassilis Konstandopoulos
    "H "ανεξάρτητη ταινία", είναι μία ανοησία. Δεν είμαστε ανεξάρτητοι από τίποτα". Μπέλα Ταρ, κάποτε κινηματογραφιστής. Η συνέντευξη (στα πλαίσια του φεστιβάλ στο Κλουζ της Ρουμανίας), με αγγλικούς υποτίτλους. https://www.youtube.com/watch?v=1TPKJi3cRsE
    Tarr Béla: az apokalipszis egy nagy tévé-show, a halál nem ilyen
    A rendezővel a Les Films de Cannes…

    Konstantinos Zachopoulos
    Ταινιούλα. Βλεπόταν. Ολα τ' άλλα, για να 'χουμε να λέμε

    Alice Costo
    Ένας είναι ο Ρένος.

    Μοντέρνος Ρυθμός
    https://www.youtube.com/watch?v=beHlaDVeVyA
    αχεμ. γκουχ γκουχ. και τετοια.
    In The Soup (Trailer)
    In the Soup Director: Alexandre Rockwell Screenwriters: Tim Kissel, Aexandre…
    youtube.com

    Μοντέρνος Ρυθμός
    https://www.youtube.com/watch?v=EwT8ZSR-VVk
    Σταύρος Τορνές
    Σταύρος Τορνές μετά την προβολή της ταινίας του Παρεξήγηση στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

    Giannis Mellios
    ο γλύφτης του Αντώνη του Σαμαρά , τωρα δικαιώνεται ... χαχα

    Nikos Zervos
    ti malakia einai afti;;;;;dikaioma tou renou na ypostirizei opoion thelei-----DILADI EPREPE NA EINAI....ARISTEROS KALLITEXNIS...........OPOS EIPIVALEI I,,,,MODA,,,;;;;;;;;

    Giannis Mellios
    αλοίμονο ... δικαίωμά του να γλύφει ποδιές νεοδημοκρατικές και να παίρνει κ εκπομπούλες στην ΥΕΝΕΔ ( και το οποιο απ'ότι λεει δε μετανοιώνει ) , δικαίωμά μου να το θυμάμαι ...

    Δημητρης Σαλτος
    αν δεν ηταν κλεμμενο, θα ηταν ωραιο.

    John Trik
    Πες τα Φώντα !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια για την ταινία το ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΗΔΟΝΗΣ


    Ferris Costas
    Μπράβο! Χρόνια φωνάζω γι αυτή την ταινία. Είναι πολλά που πρέπει να ειπωθούν κάποια μέρα. Το σενάριο βασίζεται σε μιά νουβέλα του Τζέημς Τσέηζ, που κλέψαμε από τη βιβλιοθήκη του Κούνδουρου -που ήθελε να το κάνει ταινία. Βοηθός μεταξύ άλλων, ήταν κι ο Δήμος Θέος. Ύστερα από πολλά χρόνια, ο Ζερβουλάκος έκανε την παραγωγή του δικού μου "Ρεμπέτικου".

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Το περίμενα πως θα ήσασταν πολλοί ανακατεμένοι σ’ αυτή την ταινία…

    Ferris Costas
    Επίσης δεν πρέπει να ξεχάσω την πρώτη εμφάνιση ενός προνομιούχου πλάσματος, μιάς εξαιρετικά ταλαντούχας ηθοποιοί (την είχαμε χακτηρίσει "νέα Λαμπέτη"), της Βούλας Αβραμίδου. Η Βούλα, έκανε ακόμα 2-3 εμφανίσεις, και κάτι στο θέατρο, κι από τότε εξαφανίστηκαν τα ίχνη της... Αν ξέρει κανείς τι απέγινε, ας μας πει.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    http://greekactor.blogspot.gr/2011/06/blog-post_1149.html
    ΒΟΥΛΑ ΑΒΡΑΜΙΔΟΥ
    Βούλα Αβραμίδου Γεννήθηκε στην Καβάλα το 1935 και πέθανε στην ίδια πόλη, το 2015. Σπούδασε…
    greekactor.blogspot.com

    Vassilis Konstandopoulos
    Κάπου εδώ επανέρχεται το γαμώτο της πλήρους έλλειψης αποκατάστασης πολλών σημαντικών ταινιών δεκαετιών ως το 90. Υποτίθεται ότι έγινε κάτι το 97, αλλά έχουν μπλέξει με τα τεχνικά. Από τη θέση του "εκμεταλλευτή", επιμένω, ότι μερικές από αυτές θα είχαν τύχη σε περιορισμένη κυκλοφορία. Σκέφτομαι και τους Ούγγρους που έχουν αποκαταστήσει κάπου 200 τίτλους προ 89 και μοσχοπουλάνε σε Γαλλίες (κυρίως) και αλλαχού, για να μην αναφερθώ στα φεστιβάλ και στην τοπική αγορά.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Εδώ δεν γροικάμε και πολλά...

    Vassilis Konstandopoulos
    Οκ, το αρχείο των Μγυάρων, λαμβάνει υποστήριξη 2,5 μύρια ευρώ ετησίως από το δημόσιο (εξυπακούεται ότι τα μεγέθη διαφέρουν και δεν υπάρχει σύγκριση ποσοτική και ποιοτική μεταξύ των δυο κινηματογραφιών). Επίσης, οι Μαγυάροι διαθέτουν κρατικό εργαστήριο αποκατάστασης.

    Ferris Costas
    Ψηφιοποίηση και αποκατάσταση; Βασίλη, εδώ μιλάμε γιά μιά πονεμένη ιστορία στην Ελλάδα...

    Vassilis Konstandopoulos
    Κώστα, υπάρχουν λύσεις για όλα, και χωρίς λεφτά, αρκεί να βάλει ο καθένας μας το εγώ του και τις μωροφιλοδοξίες στην άκρη. Δε γίνεται όλος ο πλανήτης να ανακαινίζει παλιές ή λιγότερο παλιές ταινίες και να παθαίνουν όλοι πλάκα (ακόμα κι αν σταμάταγαν τα πάντα, πάλι χιλιάδες είναι οι τίτλοι που μένουν να ειδωθούν, να ξαναειδωθούν και να αποκαλυφθούν όπως τους πρέπει) κι εμείς ούτε τον Δράκο ούτε τον Θίασο ούτε το Ρεμπέτικο (για να μην πάω σε Τορνέδες και άλλους μυστήριους) να μην έχουμε να δείξουμε μέσα κι έξω. Δεν είναι θέμα χρημάτων, επαναλαμβάνω, κι όποιος το βάζει, το κάνει εκ του πονηρού. Από κοντά τα περαιτέρω, ελπίζω όχι με αφορμή σαν την τελευταία φορά. Φιλί.

    Ferris Costas
    Βασίλη μου, εγώ κάνω ό,τι μπορώ με τα πενιχρά μου μέσα, και νομίζω πως οι περισσότεροι συνάδελφοί μου θα κάναν το ίδιο, αν μάθαιναν πως γίνεται η αποκατάσταση. Το ζήτημα είναι πως σκοντάφτουμε στην (ψευδή) άγνοια των ανθρώπων που δικοικούν τους αρμόδιους οργανισμούς, και η άρνησή τους να βοηθήσουν -ως όφειλαν.

    Vassilis Konstandopoulos
    αυτό είναι το θέμα, πάει ο καθένας μας μόνος, τρεις το λάδι, τρεις το ξύδι, έξι το λαδόξυδο. Από κοντά και μόνο λεπτομέρειες, καθόμαστε και βλέπουμε τα τραίνα να περνούν, και δεν είμαστε και Τσέχοι. Είναι θέμα 2-3 αποφάσεων, απφάσεων όμως κι όχι συζητήσεων. Μπαμ και κάτω, κάνεις 10 κι άλλες 20 κι άλλες 30.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Stelvis Kazaspintis
    Υπάρχει κάπου όλη η ταινία? Ψάχνω τα πλάνα έξω από το ξενοδοχείο στην Τρούμπα που έχει γίνει ο φόνος

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Υπήρχε πριν κάποιο καιρό στο YouTube. Θα την ανεβάσουν ξανά σίγουρα. Εκεί την είδα τελευταία φορά...

    Stelvis Kazaspintis
    Θα ψάξω κ εκεί ευχαριστώ

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Κι άλλη φωτό από την ταινία από το σάιτ του Νίκου Ξανθόπουλου - γιατί η άλλη που έβαλα στο ποστ είναι σκαναρισμένη από βιβλίο...

    Stelvis Kazaspintis
    Μήπως θυμάσαι ποιο όνομα γράφει η ταμπέλα στο υποτίθεται μαγαζί του Σταρενιου στο Πέραμα? Η ταμπέλα γράφει καφεζζυθομαγειριο κ ένα όνομα με μεγάλα γράμματα από πάνω

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Αποκλείεται τώρα να το θυμάμαι. Τα μαγαζιά στο Πέραμα είναι εκείνα που πήγαινε την ίδια εποχή ο Ginsberg... Τον πηγαίνανε δηλαδή...

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    http://www.lifo.gr/articles/athens_articles/87377
    Όταν ο ποιητής Άλεν Γκίνσμπεργκ επισκέφτηκε το Πέραμα.
    Ακούει Βαμβακάρη και Τσιτσάνη από δισκάκια…
    lifo.gr

    Sakis Sampaziotis
    Είσαι απιστευτος Φώντα Τρούσα. Σε ευχαριστω για τη γνώση που προσφέρεις και σε εμας τους νεότερους. Την καλησπέρα μου.

    Φώντας Τρούσας Δισκορυχείον
    Καλησπέρα.

    Tsividis Petros
    υπάρχει στο youtube σαν ''ο αλήτης του λιμανιού''

    Antonis Boskoitis
    Να μη δίνει, ρε παιδί μου, μια συνέντευξη αυτός ο Ξανθόπουλος..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το σπίτι της ηδονής ή Ο αλήτης του λιμανιού υπάρχει στο διαδίκτυο σε όχι καλό tv rip .
    Είναι ένα ενδιαφέρον νουαρ με κλασική για το χώρο θεματολογία -σκοτεινοί χαρακτήρες, εκβιασμοί, φόνος κλπ -που κάπου προδίδεται από προχειρότητα και τυπικά ελλ μελό κλισέ- βλέπε τυφλός δόλια μάνα και τα σχετικά .Αξίζει όμως.
    Βέβαια ο Ζερβουλάκος έγινε στα 70 ο κυριότερος εκπρόσωπος, μαζί με τον Ευστρατιάδη, του ελλ σοφτ.
    Είναι πραγματικά απαράδεκτο να μην έχει προχωρήσει η εύρεση αρχικά και η αποκατάσταση ελλ ταινιών .
    Προς τον κο Φέρρη -Το Oh Babylon υπάρχει μόνο στο YT σε μια άθλια κόπια με ασιάτικους υπότιτλους.
    Να περιμένουμε κάτι αντάξιο αυτής της ιδιαίτερης ταινίας σε σχέση με τη διάθεσή της;

    ΑπάντησηΔιαγραφή