Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2019

ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟ FACEBOOK 202

23/11/2019
Χιώτης-Hendrix δεν υπάρχει ούτε στην πιο καλπάζουσα φαντασία. Χιώτης-Rory Gallagher όμως... μπορεί (κλείσιμο ματιού - που σημαίνει ότι κάνω πλάκα)

23/11/2019
H δεξιά πουλάει κυνήγι και ασφάλεια τύπου Λαδά, υγιεινισμό τύπου Παττακού, προπαγάνδα και γκαιμπελισμό τύπου Γεωργαλά και χουντο-λάιφστάιλ τύπου Ντέλλας Ρουφογάλη...

22/11/2019
Η αντικαπνιστική υστερία ξεκίνησε από την Αμερική, χώρα με παράδοση στις κοινωνικές ψυχώσεις (θυμηθείτε την παλαιότερη αντικομμουνιστική υστερία, την σημερινή ξενοφοβική υστερία, την υστερία που οδήγησε να καταστραφούν εκατομμύρια κόμιξ το 1954 κ.λπ.), μια υστερία που έχει επεκταθεί παντού λόγω της δύναμης των μέσων που διαθέτουν (οι Αμερικάνοι).
Πρώτη βασική σκέψη. Αφού το τσιγάρο είναι τόσο επικίνδυνο για την υγεία, όπως λένε, γιατί δεν το απαγορεύουν, εντελώς και από παντού, πρώτοι εκείνοι στη χώρα τους; Γιατί δεν κλείνουν τις καπνοβιομηχανίες τους, και γιατί δεν καταστρέφουν τα καπνοχώραφά τους, που παράγουν ετησίως 400 χιλιάδες τόνους καπνού (φέρνοντας τις ΗΠΑ στην τέταρτη θέση της παγκόσμιας παραγωγής, μετά από Κίνα, Βραζιλία και Ινδία); Οι απαντήσεις είναι προφανείς. Αλλά οι σκέψεις, που μπορεί να κάνει ο καθείς, γύρω από το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι...
Δεύτερη βασική σκέψη. Γιατί το τσιγάρο ενοχοποιείται τόσο πολύ για τον καρκίνο, και για άλλες ασθένειες που σχετίζονται με το αναπνευστικό κ.λπ., όταν ισχύουν όλα τα παρακάτω και άλλα ακόμη φοβερά και τρομερά;
>>Καμπανάκι κινδύνου για τη ρύπανση του περιβάλλοντος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) Εννέα στους δέκα ανθρώπους παγκοσμίως αναπνέουν μολυσμένο αέρα, ενώ επτά εκατομμύρια κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.<<
>>2,6 δισ. άνθρωποι δεν έχουν πρόσβαση σε καθαρό νερό<<
>>Πάνω από το 98% των δειγμάτων φράουλας, ροδάκινου, νεκταρινιών και μήλων, βρέθηκαν θετικά σε τουλάχιστον ένα κατάλοιπο φυτοφάρμακου.Η μέση πατάτα έχει περισσότερα φυτοφάρμακα σύμφωνα με το βάρος της σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα τρόφιμα που εξετάστηκαν.<<

Αέρας, νερό και τροφές στέλνουν στον τάφο απείρως περισσότερους κάθε χρόνο, κάθε μέρα, κάθε ώρα απ’ όσους στέλνει δυνητικά και υποθετικά το τσιγάρο (μόνο του), αλλά κανείς δεν ασχολείται σοβαρά μ’ αυτά τα θέματα, για τους απολύτως προφανείς λόγους.
Οι άνθρωποι θα συνεχίσουν να πεθαίνουν, ως μελλοθάνατοι από τη γέννα τους, για τις προσεχείς τουλάχιστον δεκαετίες, στην καλύτερη περίπτωση, γύρω στα 80 τους (λέμε για τον μέσο όρο ζωής). Δεν πρόκειται να ζήσουν παραπάνω, γενικά, επειδή κάποιοι θα περιορίσουν ή θα κόψουν το τσιγάρο.
Ας χαλαρώσουμε λοιπόν, ας αποφύγουμε τις υστερίες και τις ακρότητες (δεν πρόκειται κανείς να ζήσει... 200 χρόνια, επειδή δεν θα καπνίζει ο ίδιος ή δεν θα καπνίζουν οι άλλοι δίπλα του – κι εμένα μ’ ενοχλεί το τσιγάρο όταν έρχεται κατ΄ ευθείαν πάνω μου ο καπνός του, ή όταν μπαίνω σε μαγαζιά και κλαίω από την... ομίχλη, αλλά γι’ αυτά τα προβλήματα υπάρχουν και μη-υστερικές λύσεις) κι ας μείνουμε σε κάτι, που είχε πει πριν από πολλά χρόνια ο σπουδαίος Γιώργος Ιωάννου:
ΠΟΛΛΕΣ ΣΥΜΦΟΡΕΣ ΜΑΣ ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΝ, ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΠΟ ΠΟΙΑΝ ΘΑ ΠΡΩΤΟΠΑΜΕ…

21/11/2019
Πέθανε προχθές στα 77 του ένας από τους μεγαλύτερους τραγουδοποιούς της Πορτογαλίας, ο José Mário Branco. Το τραγούδι που παίζει είναι το αντιπολεμικό “Cantiga do fogo e da guerra”, από το πρώτο LP του “Mudam-se Os Tempos, Mudam-se As Vontades” του 1971...

21/11/2019
ΖΩΜΕΝ ΗΜΕΡΑΣ (ΚΑΙ ΝΥΚΤΑΣ) ΠΑΤΤΑΚΟΥ
«Διετάχθη είς απορρίψας το αποτσίγαρόν του (γόπαν) εις την διασταύρωσιν πλατείας Ομονοίας και Αγ. Κωνσταντίνου, να κατέλθη του αυτοκινήτου του, να την παραλάβη και να μου την προσκομίση την 07:00 ώραν εις το γραφείον μου. Την έφερεν. Ήτο ιατρός…».
«Όταν μία νύκτα, διερχόμενος υπηρεσιακώς την οδόν Μεσογείων, παρετήρησα απόρριψιν γόπας από προπορευόμενον όχημα Διπλωματικού Σώματος, διετάχθη η οδηγός να κατέλθη και να την συλλέξη… Το έπραξεν. Ήτο της αμερικανικής Πρεσβείας…».
Στυλιανός Γ. Παττακός «Ημέραι και Έργα» [Εκδόσεις EKDOSIS, 1999]

20/11/2019
Το να εγκαταλείπεις τη χώρα για λόγους αισθητικής, όταν ο άλλος ξενιτεύεται απλά και μόνο για να επιβιώσει, είναι ύβρις.
[μόνο για τους φιλελέδες πέρα βρέχει]

20/11/2019
«Ο δεύτερος λόγος που έφυγα (από τη χώρα) –και δεν φοβάμαι να το πω– ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ. Μου δημιουργούσε τεράστια δυστυχία αυτή η αισθητική με αρνητικό πρόσημο...».
[Λεωνίδας Καβάκος, βιολονίστας της κλασικής μουσικής και διευθυντής ορχήστρας]

20/11/2019
Ο Μητσοτάκης θα κριθεί από τρία βασικά πράγματα (γέλια): 
– Τα κίνητρα για την χρήση κράνους στα μηχανάκια
– Τα κίνητρα για να καρφώνεις καπνιστές
– Τα κίνητρα για να μετατραπούν τα 5Χ5 σε γήπεδα τένις
[Τώρα, για ό,τι άλλο ΔΕΝ κάνει θα τον ευγνωμονεί η ελληνική κοινωνία επ’ αόριστον...]

20/11/2019
Υπάρχουν θέματα που μπορεί ο Τσίπρας να τα πάει σχετικώς καλά σε μια συνέντευξη, και άλλα στα οποία αποδεικνύεται λίγος ή και ανύπαρκτος. Γενικά πάντως χωλαίνει σφόδρα ως αληθινή προοδευτική αντιπολίτευση έναντι της λαίλαπας Μητσοτάκη, που θα αρχίσει να φαίνεται για τα καλά (η λαίλαπα) και προς πάσα κατεύθυνση (καθότι για την ώρα έχουμε δει μόνο μερικές διαστάσεις της) με το ξεκίνημα του καινούριου χρόνου (βλέπε νέο ασφαλιστικό κ.λπ.).
Όσα, δε, είπε περί Πολυτεχνείου ο Τσίπρας στη συνέντευξη στο Open ήταν για λύπηση. Και δεν μιλάω για την μπαρούφα περί Ντόιτσε Βέλε, αλλά και για όλα τα υπόλοιπα, εκείνα περί αντικυβερνητικής διαδήλωσης (γελοία συριζέικη οικειοποίηση), περί πορείας που δεν είναι μαραθώνιος ώστε να την τερματίσεις (και στο μαραθώνιο δεν τερματίζεις, όταν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας), αναφερόμενος στον εαυτό του επειδή σταμάτησε στη μέση, περί του αντιεξουσιαστικού χαρακτήρα της πορείας κ.λπ.
Ας σημειώσω λοιπόν επί του τελευταίου πως τα «κάτω το κράτος» και «κάτω η εξουσία» ήταν περιθωριακά συνθήματα στο Πολυτεχνείο, ειπωμένα είτε από αναρχικούς είτε από προβοκάτορες της αστυνομίας που είχαν εισχωρήσει στους κύκλους των φοιτητών, και όπως είχε γράψει και η παράνομη εφημερίδα του ΚΚΕ εσωτερικού «Ελεύθερη Ελλάδα» τον Μάρτιο του ’74, του... κόμματος του Τσίπρα δηλαδή, τα συγκεκριμένα συνθήματα γρήγορα «απομονώθηκαν και εξουδετερώθηκαν». Οι φοιτητές το ’73 δεν παλέψανε για την μη-εξουσία, αλλά για μια προοδευτική διακυβέρνηση και εξουσία.
Το να εμφανίζεσαι αδιάβαστος και ανιστόρητος είναι, φυσικά, τρισχειρότερο από το να πετάς μια χαζομάρα-τροφή (τύπου Ντόιτσε Βέλε) για τα γελοία «πάρτυ στο τουίτερ».

19/11/2019
Οι Groundhogs ακόμη και στα πιο υποτιμημένα άλμπουμ τους υπήρξαν σπουδαίοι. Εδώ blues με σύνθια και ηλεκτρονικά από το 1976 και με απίστευτο σόλο από τον Tony McPhee. Μετά το τρίτο λεπτό ξεκινάει η μάχη...

13 σχόλια:

  1. Σχόλια από το fb περί Groundhogs...

    Ηλίας Ηλιάδης
    Ο McPhee είχε ροπή προς τα σύνθια από το 1973
    https://youtu.be/YZyVCPNSKAw
    Tony McPhee - The Hunt Part 1

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εδώ ακούγεται σαν Kingdom Come.

    Ηλίας Ηλιάδης
    Μοιάζει και εμφανισιακά στο Arthur Brown!

    Spyros Diastimikos
    Έτυχε και πέτυχα μια έκδοχή τους live όταν έμενα στο Βέλγιο (έχουν πολύ μεγάλο fan club ακεί). Φοβερός ο McPhee.

    Regimiento Cinqo
    Οι Groundhogs υπήρξαν από τις σημαντικότερες βρεττανικές μπάντες στα 70ς, και ο McPhee είναι ιδιαίτερα ευφυής. Είναι κρίμα που, στη χώρα μας τουλάχιστο, είναι ουσιαστικά άγνωστοι.(..εντάξει, στην πραγματικότητα εκτός Βρεττανίας είναι σχεδόν άγνωστοι παντού)

    Foko Bouklis
    Loved this band!

    Andreas Frogoudakis
    thanks Christ for the bomb....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σχόλια από το fb περί Τσίπρα και Πολυτεχνείου...

    Vassilis Serafimakis
    Κάποιοι που πήραν μέρος κι ήταν εκεί είχανε και καταθέτανε μία διαφορετική άποψη, ειδικά περί προβοκατόρων, πχ ότι η τότε παράνομη ΠΣΚ ήταν αντίθετη στην επέκταση τών αιτημάτων σε πολιτικά ακριβώς λόγω τού φόβου τής προβοκάτσιας.
    https://www.youtube.com/watch?v=OO4NKXiENbc
    ΤΖΙΜΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ ΓΙΑ ΚΚΕ & ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καααλά... ξέρουμε τι λέει και ο "χώρος". Δεν θα πιάσω όμως εδώ κουβέντα γι' αυτό το θέμα.

    Thodoris Rammos
    Ανάρτηση που στοχεύει και πετυχαίνει την ουσία! Πολύ καλή Φώντα!!!

    Stathis Nikokavouras
    με προλαβες...καλυτερα γιατι θα εγραφα χειρωτερα...

    Spiridon Papadimitriou
    Καλιγωντε το ψυλλο παλληκαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σχόλια από το fb σχετικά με τη δήλωση του Λεωνίδα Καβάκου...

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Έχει πει και άλλες βλακείες...
    https://www.lifo.gr/articles/music_articles/105589
    Ο Λεωνίδας Καβάκος καταφέρεται εναντίον του ρεμπέτικου και του λαϊκού τραγουδιού.

    Stathis Nikokavouras
    ο πατερας μου μου ελεγε οταν ακους παιδι μου επωνυμο να τελειωνει σε ακος να φευγεις..να φευγεις μακρυα...ειναι απο την νοτια πελοπονησο..ειναι απο εκεινους που σκοτωσαν τον καποδιστρια...μανη και σια....ειχε δικιο..

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Εντάξει, μη μηδενίζουμε. Είναι σπουδαίος μουσικός, διεθνώς καταξιωμένος. Ε, έχει πει και κάποιες βλακείες. Τι να γίνει; Όλοι μπορεί να πούμε κάποιες βλακείες σε δεδομένη στιγμή. Ο πατέρας του πάντως ήταν κι αυτός βιολιστής κι είχε παίξει και σε ροκ ηχογραφήσεις. Παίζει βιολί εδώ... https://www.youtube.com/watch?v=O9NQtLisZy4
    ΔΙΟΣΚΟΥΡΟΙ - Φράγκοι, Λατίνοι, Νορμανδοί

    Stathis Nikokavouras
    δεν ακουω τον κυριο..δεν με ελκει η μουσικη του.ουτε η μουσικη δωματιου..μονο του σαλονιου..πινκ φλοιντ και μπλουζ..ρορυ και ντορς..

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όλα τα γούστα είναι σεβαστά.

    Stathis Nikokavouras
    παολα?καρρας?τσιμογιαννης?ζαφυρης μελλας?

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Όλα ακούγονται τη δεδομένη στιγμή. Με καλή παρέα και για κάποιο λόγο.

    Stathis Nikokavouras
    α να χαθεις..σκυλα...γουφ γουφ...������

    Δημήτρης Ρουσόπουλος στον Stathis Nikolavouras
    ο Καβάκος δεν έχει σχέση με Πελοπόννησο. Είναι Ηπειρώτης κι ο παππούς του που ήταν κυρίως λαουτίστας είχε παίξει σε ηχογραφήσεις και προπολεμικά με τον Χαλκιά και άλλους.

    Stathis Nikokavouras
    δεν ειπα οτι ειναι..η καταληξη ακος απο εκει εχει ριζες.

    Spyros Zoupanos
    τι μουσική έχει γράψει αυτός;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Είναι βιρτουόζος εκτελεστής. Δεν είναι μικρό πράγμα.

    Spyros Zoupanos
    οκ, κάποιο link? να εκτιμήσουμε την αισθητική του κι εμείς αι λούμπεν?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Serafimakis
      Θα έλεγα ότι καλύτερα να εκτιμήσομε τις απόψεις του ανεξάρτητα από την αξία του ως μουσικού. Ας είναι ο καλύτερος βιολιστής τού κόσμου. Και λοιπόν; Aυτά που λέει γιά τη χώρα μας, γιά την "αισθητική τού Σύριζα" (; ), κτλ είναι σωστά;

      Νίκος Αλμπανόπουλος σε Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      διάβασα επίσης στο ίδιο άρθρο: «δεν με κάλεσε κανείς υπουργός Πολιτισμού» (χεχε). Σε συνδυασμό με το περί ΣΥΡΙΖΑ, θέλετε να μετρήσουμε σε πόσες μέρες θα ανακοινωθεί ότι «αξιοποιείται» από την νέα πολιτική ηγεσία;

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας σε Vassilis Serafimakis

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας σε Νίκος Αλμπανόπουλος
      Το σχολίασα αυτό, εδώ.

      Mike Beles
      Πως φαινονται οι ΓΛΥΦΤΕΣ...μπας και πιασουν καμμια κρατικοδιαιτη θεσουλα...για να ΚΑΘΟΝΤΑΙ.....

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Παραπονιέται πως... "Κανένας υπουργός Πολιτισμού δεν με κάλεσε ποτέ ν’ ακούσει, έστω, τις απόψεις μου, για το πώς η ελληνική πραγματικότητα θα έρθει πιο κοντά στη διεθνή και πώς θα αποδείξουμε ότι είμαστε κράτος ανεπτυγμένο πολιτιστικά"... και επ' αυτού έχει ένα δίκιο. Αν θα τον καλέσει τώρα η Μενδώνη και αν θα πάει είναι άλλο θέμα... Θα το δούμε...

      Vassilis Serafimakis
      Δεν έχω υπόψη μου πολλούς μουσικούς τής λεγόμενης κλασσικής μουσικής που να τούς αρέσει το λαϊκό ή το ρεμπέτικο, σε αντίθεση με το δημοτικό. Ιδια αδιαφορία ή αποξένωση ως αντιπάθεια προς την ποπ και την ροκ. Ισως όμως να υπάρχουν πολλοί και να μην τούς ξέρω.

      Ανδρέας Ζησόπουλος
      Οκ, ο τύπος είναι μορφή μουσικά, αλλά δε σημαίνει πως έχει και βαρύτητα οτι πετάξει επί παντός επιστητού.
      --Τον έχω δει μόνο του και με το Σγούρο μερικές φορές, ήταν εξωγήινο το παίξιμό τους.

      Νίκος Αλμπανόπουλος
      Τους είχα πετύχει κάποια στιγμή πριν χρόνια, να το συζητάνε με την Παναγιωταρέα. Λαϊκή Καλλιδρομίου. Τι κατάσταση είναι αυτή με τις αφάνες και τα αμπέχονα. Λέω να φύγω.

      Vassilis Serafimakis
      Σε συνέντευξή του παλιότερα, το 2010, έλεγε «Ο σύγχρονος Ελληνας είναι απολίτιστος. Στα 17 χρόνια που πήγα στο δημόσιο σχολείο έκανα ένα χρόνο μουσική. Τη στιγμή που οι αρχαίοι Ελληνες, στους οποίους μας αρέσει να αναφερόμαστε, είχαν ως κύρια ασχολία τη μουσική. Οι σύγχρονοι ηγέτες θεωρούν τον πολιτισμό πολυτέλεια». Και λέει κάπου μετά ότι τού άρεσε ο Ζαμπέτας.

      Διαγραφή
    2. Psych Spaniolos
      Για ρωτα τον αμα τον πετυχεις πουθενα....το 1987 γιατι πεταγε αβερτα λεμονοκουπες στους Παξους για να κανει πλακα με τη παρεα του, στο τραπεζι που ετρωγε ενοχλωντας ολους τους αλλους θαμωνες? Ελεος....ο απολιτιστος.

      Michael Polychronis
      Όταν θα κληθεί να παίξει λαϊκές μουσικες άλλων χωρών σε μεταγραφή για κλασσική μουσική τι θα πει?

      Leon Dan
      Οπως έλεγε καί ένας φίλος " you have to change your drug dealer"

      Kostas Karabetsos
      οκ ο καβακος λογω αισθητικης[sic] εχει την πολυτελεια να την κανει....μπραβο του, που επαναστατησε,ειναι τρομαχτικο να τα βαζεις με το συστημα και την δυστυχια που προκαλουσε ο ΣΥΡΙΖΑ...Εμεις τωρα που δεν ειμαστε βιρτουοζοι στο βιολι...με ΝΔ τι κανουμε???να αυτοκτονησουμε μαλλον????

      Anastassios Anastassiou
      Ο βιολιστής, πάντως όχι στη στέγη.....

      Άγις Θεοδωρίδης
      Ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν απογοητευτικός από κάθε άποψη, τώρα όμως που στην εξουσία είναι ο Άδωνις ο Καβάκος (ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΣ μουσικός) σύμφωνα με τα ίδια του τα κριτήρια πρέπει να τρέχει μακριά από αυτή τη χώρα και να το διατυμπανίζει παντού.

      Christos Bosmos
      Για κάποιους φαίνεται ότι είναι κατακριτέο να μη μείνεις να πολεμήσεις στον εμφύλιο της χώρας σου αλλά είναι αρκετά κουλ να φεύγεις για αισθητικούς λόγους.
      Ό,τι εξυπηρετεί πολιτικά

      Λαφτατζής Χρήστος
      πότε έφυγε αυτός;

      Ntinos Sarandopulos
      https://youtu.be/HByrbTAgvEw
      Βέγγος - Ρούσκι (ρώσος τσιγγάνος)

      Διαγραφή
  4. Σχόλια για το ποστ"Το να εγκαταλείπεις τη χώρα για λόγους αισθητικής, όταν ο άλλος ξενιτεύεται απλά και μόνο για να επιβιώσει, είναι ύβρις", που σχετίζεται πάλι με τον Καβάκο...


    Koma Gaeshi
    https://www.rizospastis.gr/story.do?id=3647076
    rizospastis.gr - Εισαγγελέας - καταγγελίες κατά του Λ. Καβάκου

    Mary Dalakou
    Δυστυχώς, αυτό είναι ένα φαινόμενο που το συναντάμε συχνά στο χώρο της μουσικής:
    Μιλώ κυρίως για τους σολίστες του κλασσικού ρεπερτορίου, που πέφτουν με τα μούτρα στη μελέτη για την απόκτηση δεξιοτεχνίας... και δεν "παρακολουθούν" τι γίνεται γύρω τους, στον κόσμο των τεχνών έστω!
    Δεν ακούν άλλη μουσική, εκτός απ' αυτήν που παίζουν, δεν βλέπουν θέατρο, δεν διαβάζουν βιβλία, και τελικά γίνονται τέλοιοι σπασίκλες, νάρκισοι, άψογοι στην ερμηνεία τους βέβαια, από πλευράς δεξιοτεχνίας και μόνο...
    Γιατί από εσωτερικότητα στην ερμηνεία κι' έκφραση, είναι θέμα συζήτησης,
    Το αποτέλεσμα είναι ότι στερούνται ευρύτητας πνεύματος, πόσο μάλλον στοιχειώδες κριτήριο...για το οτιδήποτε, εκτός από τα δικά τους!

    Άγις Θεοδωρίδης
    Ο Καβάκος όμως δεν είναι τέτοια περίπτωση, ασχέτως του αν έχει δίκιο σε αυτά που λέει.

    Mary Dalakou
    Ότι βγάζει έναν σνομπισμό, δεν υπάρχει αμφιβολία, και ότι έχει ξανακάνει απαξιωτικές δηλώσεις κι' αυτό επίσης γνωστό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχόλιο για το ποστ με τις δηλώσεις του Παττακού...

    Βασίλης Καμπούρης
    ο συνδυασμός των λέξεων "απόρριψιν" και "γόπας" είναι για να υποπεσει στην αντίληψη του Τζον Γουωτερς που ήταν και πρόσφατα στη χώρα

    Nicolas Chatzidimitriou
    Τα πραγματα ειναι πιο σκουρα απο οτι φανταζομαστε αγαπητοι....

    Antonis Boskoitis
    Δεν παίζεσαι, ρε! :p

    John D. Carnessiotis
    Ε μααααα...

    Λιζέτα Αγκοπιάν
    Καλά, καλάααα! Καλομελέτα κι έρχεται!!!
    Άσε που τους βάζουμε και ιδέες.....��

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Σχόλια από το fb για το "αντικαπνιστικό" ποστ...

    Alex Goulielmos
    Το θέμα είναι τι μπορείς να κάνεις για κάθε μια απ' αυτές τις συμφορές που μας διεκδικούν. Για τις περισσότερες τίποτα, αλλά το τσιγάρο είναι απλά μια κακή συνήθεια που μπορεί να κοπεί.

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Πολλές είναι οι κακές συνήθειες, που μπορεί να έχει καθένας από εμάς - συνήθειες που να έχουν άσχημα αποτελέσματα και γι' άλλους γύρω μας (όχι μόνο για εμάς). Ο καθένας όπως το βλέπει και όπως το αντιμετωπίζει. Εκείνο που λέω είναι ότι δεν χρειάζονται υστερίες.

    Alex Goulielmos
    Συμφωνώ για τις υστερίες. Χωρίς υστερίες λοιπόν, ας κόψουμε όλοι μαζί αυτήν την κακή, βλαβερή, άχρηστη και βλακώδη εν τέλει, συνήθεια.

    Nikos Zozos σε Alex Goulielmos
    εμένα θα μου επιτρέψετε να συνεχίσω να απολαμβάνω αυτή την κακή, βλαβερή, άχρηστη και βλακώδη συνήθεια. Προσέχοντας πάντα να μην βλάπτω βλακωδώς παρά μόνο τον εαυτό μου.

    Alex Goulielmos
    εφόσον είστε νόμιμος, θα σας το επιτρέψω. Και ταυτόχρονα, θα μου επιτρέψετε να σας οικτίρω.

    Sakis Bwanas
    άρα δεν είστε εναντίον του καπνίσματος σε κλειστούς δημόσιους χώρους αλλά γενικά εναντίον του τσιγάρου. Πάει περίπατο λοιπόν όλη η επιχειρηματολογία σας.

    Alex Goulielmos
    Ποια επιχειρηματολογία; Σαφώς και είμαι γενικά εναντίον, όπως θα έπρεπε να κάνει κάθε σώφρων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Vassilis Serafimakis
      Η απάντηση στο ερώτημα 'γιατί δεν το απαγορεύουν εντελώς' ξεκινάει από το θεμελιώδες γιά την Αμερική αίτημα για προσωπική ελευθερία, δηλαδή να είμαι ελεύθερος να κάνω ό,τι θέλω με τον εαυτό μου, ακόμα και να τού κάνω κακό. (Εκεί άλλωστε στηρίζεται το μεγαλύτερο μέρος τής επιχειρηματολογίας όσων προσπαθούν να αποποινικοποιήσουν στις ΗΠΑ τη χρήση ουσιών.)
      Και το αίτημα είναι απόλυτα σωστό!
      Από κει και μετά αρχίζει το θέμα τής επίδρασης αυτών που κάνεις στους άλλους. Γουστάρεις να πίνεις μέχρι να γίνεις λυώμα; Κάν'το, αλλά δεν θα οδηγάς αυτοκίνητο μεθυσμένος. Θες να καπνίζεις δέκα πακέτα τσιγάρα την ημέρα; Κάπνισε όσο θες, μόνο όχι στα μούτρα μου και στα μούτρα τού όποιου άλλου δεν θέλει να καπνίζει μαζί σου με το ζόρι. Κι ούτω καθ'εξής.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Θες να ρίχνεις φυτοφάρμακα στις πατάτες; Ρίχνε σ' αυτές που θα φας εσύ, σ' αυτές που θα φάω εγώ μη ρίχνεις κ.λπ. κ.λπ.

      Vassilis Serafimakis
      οτιδήποτε κάνω που αφορά κάτι πέρα από τον εαυτό μου πχ πατάτες είναι άλλη συζήτηση! Ακόμα κι αν φτιάχνω πατάτες γιά δική μου μόνο κατανάλωση στο δικό μου μποστάνι και πάλι οφείλω να υπακούσω στούς κανονισμούς τής κοινότητας (τών υπηρεσιών τού κράτους, κτλ).
      Διότι το έδαφος τού κήπου μου δεν μου ανήκει αιώνια ούτε έχω δικαίωμα να επηρεάζω το περιβάλλον τών υπολοίπων.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Εγώ απάντησα στο προηγούμενο σχόλιό σου, που τελείωνε "Κι ούτω καθ'εξής", προσθέτοντας ένα "καθ' εξής". Δεν απάντησα για ν' ανοίξω κουβέντα. Είπαμε, όλες οι απόψεις όταν εκφράζονται ταπεινά και χωρίς ακρότητες δεν μας ενοχλούν.

      Vassilis Serafimakis
      και πήρα αφορμή :-) γιά να συμπληρώσω το σχόλιο μου σχετικά με αυτά που οι οικονομολόγοι τρομάρα μας αποκαλούμε εξωτερικότητες, δηλ τα κρυφά κόστη αυτού που κάνομε τα οποία επιβαρύνουν τρίτους - και δεν είναι αναγκαστικά σε χρήμα, μπορεί να αφορούν την υγεία τους.
      (Ελπίζω να καταθέτω τα λίγα που ξέρω χωρίς ακρότητες ή έπαρση.)

      Costas Papachristou
      Αυτή δεν είναι λογική, αν είναι έτσι να το ρίξουμε όλοι στα ναρκωτικά μιας και όλοι οι ναρκομανείς κάποτε πεθαίνουν

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Λογικό δεν είναι αυτό που λες εσύ. Είναι άλμα και αυθαίρετο συμπέρασμα, που δεν το υπονοώ και το υποθέτεις μόνος σου.

      Costas Papachristou
      Μάλλον έχουμε διαφορετική λογική

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Καλύτερα.

      Costas Papachristou
      ίσως...

      Διαγραφή
    2. Yiannis Kontos
      δεν ισχύει αυτό που λες, παρόλο που είμαι καπνιστής. Το τσιγάρο αποδεδειγμένα είναι αιτία τεράστιων προβλημάτων υγείας.Το αν και άλλα πράγματα προκαλούν ζημιά δεν έχει και τόσο σημασία απαραίτητα (που καλά τα λες). Υστερία ή μη υστερία, πρέπει να το κόψουμε/μειώσουμε, ή τουλάχιστον να εξαλείψουμε το παθητικό κάπνισμα.

      Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
      Όλα όσα γράφω ισχύουν. Γραμμή προς γραμμή. Διάβασέ τα με προσοχή και μην συμπεραίνεις τίποτα περισσότερο, από εκείνα που διαβάζεις.

      Sakis Bwanas
      Δευτέρα ψηφίζουμε νόμο να μπορεί οποιοσδήποτε (θέλει να πάρει το οικονομικό ρίσκο) να ανοίγει αποκλειστική λέσχη καπνιστών με προσωπικό που θα τού ξεκαθαρίσει πριν την πρόσληψη πού πρόκειται να δουλέψει, και πρότυπο εξαερισμό.Τρίτη απαγορεύουμε αυστηρα το κάπνισμα σε κάθε κλειστό δημόσιο χωρο και σε κάθε ανοιχτό δημόσιο χώρο που υπάρχει ανήλικος ή έγκυος ή άνω των 60 ετών ή άρρωστος. περιμένω διαφωνίες με επιχειρήματα...

      Spyros Zoupanos
      συμφωνώ, δεν έχω επιχειρήματα

      Dreliozis Panagiotis
      Απλα και δικαια...Ωραιο φαινεται αλλα διαιρωτωμαι θα εφαρμοζοτανε σωστα...Εδω σε θελω φιλε μου....

      Sakis Bwanas
      καταλαβαίνω τι λες και δεν είμαι ούτε εγώ σίγουρος αν θα γινόταν και τόσο άνετα. Από την άλλη, ούτε ο τωρινός νόμος είμαι σίγουρος ότι μπορεί να εφαρμοσθεί ακριβώς έτσι όπως είναι.Προσπαθώ π.χ. να φανταστώ στα χωριά και τις μικρές πόλεις την αστυνομία να τρέχει και να μην φτάνει από τις καταγγελίεε και όχι μόνο...

      Αντρέας Μπικουβαράκης
      Τα αλλαντικά κατατάχτηκαν επισήμως (και παγκοσμίως) στις τροφές που προκαλούν καρκινο.

      Βασίλης Καμπούρης
      Κι εμείς τσεησον μεησον τσοντούλα απο πίσω όπως σε όλα.Κανουμε το παιχνίδι με φορμά Αμερικανικούλι οπως πχ ο Αρναούτογλου κάνει τον Τζιμι Φαλλον απλα αντι να παιζουν μουσική οι Roots παιζουν κατι καγκουρες και αντι να είναι καλεσμένος ο Ντενιρο ειναι ο Σεφερλης.Ιδια φαση ξεπατικωτουρα
      Πλαστικίλα και τα δύο φυσικά αλλα το ογδοο αντιγραφο είναι και βλαχομίζερο απο πάνω γιατι προσπαθεί να μοιάσει
      Ε όπως σε αυτά όπως λεει η ελλαδα "στο τελος της ημέρας" ..."μουντ οβ δε ντεη" κ.α Οπως εχει κανει τους Ψι τσιχλα και την "ενσυναισθηση" μαστιχα , σιγα μην δεν κόλλαγε και τις ψυχώσεις.
      Με όλα αυτα ο μέσος βλαξ νομιζει πως έγινε τεξας και ξέφυγε απο τη μιζέρια....Γκλονγκ εκανε η ελπιδα κι εσκασε στα βραχια

      Takis Psaltis
      Η παρανοική ιστορία με την Αμερική, ξεκίνησε από τις ασφαλιστικές εταιρείες, απλά για να μειωθεί (1) ο κίνδυνος πληρωμής ασφάλιστρου (risk) για ασθένεια από παθητικό κάπνισμα και (2) η ποσότητα των τσιγάρων για κάθε καπνιστή - κυρίως στο χώρο εργασίας, γιατί στα bar και στα εστιατόρια θεωρώ ότι η κατάσταση βολεύεται,,,, άρα... ναι ένας καπνιστής μπορεί να μειώσει το τσιγάρο λόγω απαγόρευσης σε δημόσιο χώρο, που είναι θεμιτό, αλλά το τσιγάρο κόβεται μαχαίρι μόνο αν στο πει ο γιατρός και τότε μάλλον η ζημιά έχει ήδη γίνει......Εν κατακλείδι συμφωνώ απόλυτα με το πρώτο επιχείρημα περί καθολικής απαγόρευσης και κήρυξης ως παράνομου εφόσον είναι τόσο βλαβερό, και επίσης, παρότι καπνιστής, έχω νοιώσει πολύ άσχημα σε χώρο ντουμάνι, όπου αναγκάστηκα να βγω έξω για να καπνίσω, αλλά πολλές φορές και στον καθαρό αέρα με τον καπνό του άλλου στη μούρη μου.

      Διαγραφή
    3. Ευτυχια Ντουνη
      Πολύ σωστά εάν νοιάζονται πραγματικά για την υγεία των λαών και έχουν τα κότσια ας κλείσουν τις απανταχού καπνοβιομηχανίες

      Spyros Zoupanos
      100% των μη καπνιστών πεθαίνουν

      Stathis Nikokavouras
      οχι στο τσιγαρο..ναι στο στριφτο το γεμιστο που και που με μυρωδατο μπρουσαλιο για να περναει η μεση..ειμαστε και ψηλοι ρε φωντα και εχουμε προβλημα με τη μεση..δεν περναει με βολταρεν.������

      Τουσέξι Φορμάϊσερτ
      Στην Αμερική καπνίζουν σε πολλά states

      Γιάννης Μωραϊτης
      σε ολα οσα σου εχουν πει οτι βλαπτουν θα βρεις να πεις για μια θεωρια συνομωσιας αν εισαι εθισμενος
      η απλη λογικη σου γιατι δεν εχει μια πειστικη απαντηση στο Μα πως μπορεσαν τοτε κ τα εβαλαν με τις κραταιες εταιρεις καπνου;

      Dreliozis Panagiotis
      Σωστοτατος αγαπητε...

      Εβελινα Μαχαίρα
      Πόσο σωστό...!!!

      Διαγραφή
    4. Ilias Frantzis
      Να το δούμε από άλλη πλευρά? Να θεωρήσουμε υστερία οποιαδήποτε άλλη αντίδραση στην εν λόγω "υστερία"? Ζω στην χώρα των υστερικων αρκετά χρόνια και μπορώ να συγκρίνω καταστάσεις ένθεν κακειθεν. Όπως έχω ζήσει και στο παρελθόν τότε που οι εσωτερικοί χώροι ήταν μοιρασμένοι για καπνίζοντες και μη. Ακόμα και στα αεροπλάνα. Σήμερα κανείς δεν μπορεί να καπνίσει πουθενά, ούτε μέσα στο αυτοκίνητό του παρκαρισμένο στο γκαράζ του χώρου εργασίας του. ( Πλην λίγων εξαιρέσεων). Όλοι οι πάσχοντες από χρόνια αναπνευστικά προβλήματα και όσοι έχουν λόγο να ενοχλούνται από τον καπνό, μπορούν να αισθάνονται απαλλαγμένοι από κάθε ενόχληση ακόμα και μέσα στα καζίνο. Την ίδια στιγμή οι θεριακληδες του είδους χωρίς κανένα παράπονο και χωρίς ίχνος αγανάκτησης περνούν στο απέναντι πεζοδρόμιο ή στη "ουδέτερη" ζώνη και φουμαρουν τον αμπακο. Α μην το παραλείψω. Μπάρες με μπιλιάρδα, ποδοσφαιρακια, Pacman, βελάκια και άλλα σχετικά αθλήματα είναι οι μοναδικοί εσωτερικοί χώροι όπου επιτρέπεται το κάπνισμα. Προϋπόθεση ο κύκλος εργασιών από τα σερβιριζομενα αλκοολούχα να είναι σε κάποια νούμερο πολλαπλάσιος από αυτόν του σερβιριζομενου φαγητού.
      Η λήψη νομοθετικών μέτρων για τον περιορισμό της έκθεσης στο κάπνισμα ξεκίνησε στη χώρα μας το 1952, με την απαγόρευση του καπνίσματος στις δημόσιες συγκοινωνίες, μέτρο το οποίο τελικά κατέστη δυνατό να εφαρμοσθεί αρκετά χρόνια αργότερα. Στη συνέχεια και για περισσότερα από 25 χρόνια, δεν υπήρξε καμία σχετική δραστηριότητα. Το 1979 απαγορεύτηκε το κάπνισμα στα Νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές και το 1980 στους κλειστούς δημόσιους χώρους. Μετά την «περίοδο Δοξιάδη» (τέλη δεκαετίας ’70 με αρχές δεκαετίας ’80), όπου οι περιοριστικές πολιτικές για τον καπνό οδήγησαν σε μείωση τις κατανάλωσης τσιγάρων, από τα μέσα της δεκαετίας του ’80 υπάρχει μια προοδευτική αύξηση της κατανάλωσης τσιγάρων και της καπνιστικής συνήθειας των Ελλήνων. Παράλληλα, τα μέτρα αυτά έτυχαν για αρκετά χρόνια περιορισμένης εφαρμογής, με αποτέλεσμα να απαιτηθεί να εκδοθούν δύο ακόμη υπουργικές αποφάσεις με το ίδιο περιεχόμενο, το 1993 και το 2002.

      Διαγραφή
  7. Σχόλια από το fb για το ποστ περί δεξιάς και χούντας...

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Τι σου φταίει η Ντέλλα;

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    >>Μένουμε σε μεγάλες σουΐτες στο Intercontinental. Ερχονται να μας επισκεφθούν με το τραίνο από τη Γενεύη ο Γιάννης Λάτσης και η σύζυγός του Εριέτα. Είναι πολύ φίλοι της Δέσποινας. [...] Πηγαίνουμε σε όλα τα καλά μαγαζιά της Φομπούρ Σεντ Ονορέ. Η Δέσποινα (σ.σ. η γνωστή Δέσποινα - όχι η Βανδή...) έχει αφεθεί στο γούστο μου. [...] Λόγω της παρατεταμένης κακοκαιρίας, πηγαίνουμε οδικώς στις Βρυξέλλες με λιμουζίνα που μας έστειλε ο Ωνάσης<<

    Γιώργος Χαρωνίτης
    Γουστάρω!

    κωστας καραγιωργας
    Ξεχασες τη δεσποινα!!

    Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
    Καλύπτεται από την Ντέλλα, που την έντυνε.

    MrServo MrServo
    Που να την φτάσουν τη Ντέλλα!
    https://youtu.be/wfmlAQ37864
    Ποιος να συγκριθει μαζι σου... στιχοι... Γ. ΠΑΡΙΟΣ... oneiraki

    Ntinos Dimatatis
    Οταν παρατήρησαν κάποτε τον συγχωρεμένο τον Μαχαιρίτσα για το πολυτελές και ακριβό αμάξι του Εκείνος τους απάντησε .Είμαι αριστερός όχι όμως και μαλάκας !

    Salvo Coleman
    Τσόκαρα !

    Stathis Nikokavouras
    ωραια ειναι...αυτο ψηφισε ο λαος κυριε φωντα μου..να μην επεμβαινεις..οτι θελει ο αλος...ο μαλακας λαος

    ΑπάντησηΔιαγραφή