31/10/2019
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΠΑΝΟΣ – ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΩΛΕΙΑ
Φοβερό θέμα. Κλάση Morricone και πάνω. Και φυσαρμόνικα
πολλών κυβικών από τη Γιώτα Γιάννα. Και με το τραμ του Περάματος ακόμη σε
λειτουργία. Και με Γιώργο Ζορμπά και Λάκη Κομνηνό... με μούσια και μαλλιά. Και
με εισπράκτορα να κόβει εισιτήρια, δίχως ηλεκτρονικές ακυρώσεις κι άλλες
τέτοιες μαλακίες...
30/10/2019
Νίκος Πουλαντζάς (1936-1979) / 40 χρόνια από το θάνατό του
«Η ελληνική εργατική τάξη είναι πολύ αδύνατη επειδή το κεφάλαιο, στο μεγαλύτερο
μέρος του, δεν είναι εθνικό. Η αστική τάξη έχει τις ρίζες της σε ολόκληρη την
περιοχή της Μεσογείου, υπάρχει όλο το μεγάλο εφοπλιστικό κεφάλαιο. Έτσι, η
ελληνική εργατική τάξη δεν έχει πολύ υψηλό επίπεδο συνείδησης. Στην Ελλάδα
δύσκολα θα βρείτε μια οικογένεια που να είναι εργάτες και ο πατέρας κι ο γιος.
Η κοινωνική κινητικότητα προς την μικροαστική
τάξη είναι πολύ μεγάλη. Ορισμένοι απ’ την εργατική τάξη γίνονται μικροαστοί,
μεταναστεύουν και γίνονται πράκτορες της μεγαλοαστικής τάξης. Έρχονται στο
Λονδίνο και εργάζονται για τις ναυτιλιακές εταιρείες ή πάνε στην Αμερική».
«Αν και οι οπαδοί του νέο-φιλελευθερισμού εμφανίζονται συχνά σαν θιασώτες ενός “αναρχο-καπιταλισμού”, δεν πρέπει να νομίσει κανείς ότι προτείνουν μ’ αυτό την επιστροφή στον “άγριο” ανταγωνιστικό καπιταλισμό, ο οποίος εξάλλου είναι ανέφικτος: το Κράτος εξακολουθεί να έχει οργανικό ρόλο στην αναπαραγωγή του κεφαλαίου. Στην ουσία αυτό που προτείνουν είναι η ανάκληση –έχει ήδη αρχίσει– των κοινωνικών λειτουργιών του Κράτους-Πρόνοια, που ήταν μια σημαντική κατάκτηση των λαϊκών μαζών».
ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ, Για τον Γκράμσι, εκδ. Πολύτυπο, Αθήνα 1984
«Αν και οι οπαδοί του νέο-φιλελευθερισμού εμφανίζονται συχνά σαν θιασώτες ενός “αναρχο-καπιταλισμού”, δεν πρέπει να νομίσει κανείς ότι προτείνουν μ’ αυτό την επιστροφή στον “άγριο” ανταγωνιστικό καπιταλισμό, ο οποίος εξάλλου είναι ανέφικτος: το Κράτος εξακολουθεί να έχει οργανικό ρόλο στην αναπαραγωγή του κεφαλαίου. Στην ουσία αυτό που προτείνουν είναι η ανάκληση –έχει ήδη αρχίσει– των κοινωνικών λειτουργιών του Κράτους-Πρόνοια, που ήταν μια σημαντική κατάκτηση των λαϊκών μαζών».
ΝΙΚΟΣ ΠΟΥΛΑΝΤΖΑΣ, Για τον Γκράμσι, εκδ. Πολύτυπο, Αθήνα 1984
30/10/2019
Από τα πιο ωραία οικολογικής συνείδησης τραγούδια, που
γράφτηκαν ποτέ στη χώρα. Με απλά λόγια και χωρίς φιοριτούρες πιάνει την ουσία
της υπόθεσης... Σπουδαίοι 2002, που τότε
(μέσα ’70) δεν τους έδινε κανένας καμμία σημασία.
Πώς θα μπορέσω, όταν όλοι οι άλλοι
τον τρόπο γυρεύουν πιο άνετα να ζουν
Κουτές σκέψεις στο άδειο τους κεφάλι
τους κάνει μπροστά τους να μην μπορούν να δουν
Βιτρίνες λουσμένες στο φως
φιγούρες, εικόνες, θυμίζουν ανθρώπους
που επάνω τους άφησε τα ίχνη του ο πολιτισμός
27/10/2019
«Εγώ ίδρυσα την CBS στην Ελλάδα με δύο Εβραίους. Ύστερα
έφερα διευθυντή τον Ραμπίνοβιτς.(...) Ο Ραμπίνοβιτς με ενδιέφερε γιατί τον είχα
γνωρίσει στον Τσιτσάνη και οι αντιδράσεις του, απέναντί του, μου άρεσαν. Είχα
σχέδιο τότε να πάρω τον Τσιτσάνη κοντά μου, στην CBS.(…) Έτσι με τον
Ραμπίνοβιτς ξεκινήσαμε καλά, του έδωσα την ιδέα της Ραφαέλλα Καρρά, που πούλησε
τότε ούτε κι εγώ ξέρω πόσες χιλιάδες δίσκους».
[Τάσος Φαληρέας – Ήχος & Hi-Fi #243, Ιούνιος 1993]
[Τάσος Φαληρέας – Ήχος & Hi-Fi #243, Ιούνιος 1993]
Στην πρώτη φωτoγραφία ο Τάσος Φαληρέας (δεξιά
με το μουστάκι), με τον Κώστα Πρετεντέρη (αριστερά) και την Ραφαέλλα Καρρά
(μάλλον από τα γυρίσματα του παλιού «Εκείνες κι Εγώ» με τον Λάμπρο Κωνσταντάρα
– η Ραφαέλλα έπαιζε σ’ ένα επεισόδιο).
Στη δεύτερη φωτό ο Φαληρέας αριστερά (με
κοστούμι και γραβάτα) στην τελετή απονομής Χρυσού Δίσκου στη Ραφαέλλα για το LP
«Σώου» [CBS, 1977].
Ακούστε και τον Πολυχρονίου, στα σχόλια, να την παρουσιάζει στο ραδιόφωνο, στην εκπομπή της CBS…
Υπήρχε και... ελληνίδα Ραφαέλλα Καρρά τότε – η Νέλλη Γκίνη (όχι η Μπέσσυ Αργυράκη), που την αντέγραφε τέλεια.
26/10/2019
Ακούστε και τον Πολυχρονίου, στα σχόλια, να την παρουσιάζει στο ραδιόφωνο, στην εκπομπή της CBS…
Υπήρχε και... ελληνίδα Ραφαέλλα Καρρά τότε – η Νέλλη Γκίνη (όχι η Μπέσσυ Αργυράκη), που την αντέγραφε τέλεια.
26/10/2019
Χιλή 2019. Μουσική για τις μάζες... αλλιώς πώς;
Σχόλια από το fb περί Τάσου Φαληρέα και Ραφαέλλας Καρρά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώντας Δισκορυχείον Τρούσας
https://www.youtube.com/watch?v=SGVbdi7D9lE&t=
Raffaella Carrà in Grecia.
Andreas Tsourinakis
Δυστυχώς έτυχε να βλέπω (και όχι να γνωρίσω, μη λέμε παραμύθια) τον Τάσο Φαληρέα, στους διαδρόμους της Polygram/Universal, το διάστημα λίγων χρόνων πριν τον πρόωρο θάνατό του. Ήταν η εταιρεία με την οποία συνεργαζόταν ως (ανεξάρτητος) παραγωγός. Ήταν πάντα γελαστός, χαλαρός και άνετος. Στη δεύτερη φωτό, εικάζω ότι δεξιά είναι ο Μίλτος Καρατζάς (μάλλον επίσης "μεταγραφή" του Φαληρέα).
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ναι, ο Καρατζάς πρέπει να είναι.
Andreas Frogoudakis
Α, ρε Τάσο που είσαι....
Ntinos Dimatatis
Μόνο που η Ραφαέλλα Καρά ήλθε στην Θεσσαλονίκη για μια αρπαχτή ,απογοητεύοντας το κοινό.Κατά τα άλλα υπήρξε μια εξαιρετική show woman.με εντυπωσιακή καριέρα και στην Ισπανία !
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Μα όλη η φάση της Ραφαέλλα Καρρά στην Ελλάδα αρπαχτή ήταν. Αλλού έπιασε καλύτερα, αλλού χειρότερα.
Gregory Konyalian
Η Εβραίοι ήταν Ο κ.Σιμον Σμιτ και Ο κ.Άλαν Φινπερκ, τα γραφεία Συνηρου 19, βλεπωντας την Ακρόπολη και μια μικρή αποθήκη στην Βεικου. Είχα βοηθήσει στην διοργάνωση της νέας αποθήκης.
Η CBS πρώτα ξεκίνησε στην Κύπρο και εγώ ανέλαβα Οκτώβριο του 71.
Ωραίες αναμνήσεις!!!
Ferris Costas
Κάποια στιγμή θα σας πω πως γνώρισα εγώ τον Rabinovic. Και που εμπλέκεται ο Τάσος.
Σχόλια από το fb περί 2002...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Σούρσος
μουσικά είναι μια χαρά, ας πούμε εφάμιλλοι γκρουπ του εξωτερικού. στιχουργικά όμως είναι λίγο απλοϊκοί, τύπου Λήδα-Σπύρος της εποχής.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Εντάξει, τα τραγούδια δεν είναι μανιφέστα. Για μένα είναι μια χαρά οι στίχοι, και θα έλεγα καθόλου απλοϊκοί - γιατί στο να γυρεύεις διαρκώς να ζεις πιο άνετα έγκειται το πρόβλημα (και το πιάνουν ακριβώς οι φίλοι μας).
Νίκος Σούρσος
γούστα είναι αυτά. για αυτό και συζητάμε
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ok, δεν είπα ότι είναι στίχοι σαν τους οικολογικούς του Κώστα Τριπολίτη (από το LP "Πίσω απ΄' τη βιτρίνα"), αλλά έχουν νόημα και είναι κοινωνικά κεντραρισμένοι. Και δεν εύρισκες τότε τέτοιους πολλούς στίχους στο ελληνικό τραγούδι.
Νίκος Βουρεκάς
Πράγματι, σπουδαία μπάντα!
Φυσικά το γκρουπ τότε ονομαζόταν 2002 και όχι 2002GR. (το λες και εσύ αλλά όχι ο uploader του βίντεο)
Πρέπει να ήταν κάπου μεταξύ 1974 με 1976 που είχαν εμφανιστεί στο τηλεοπτικό Λούνα Παρκ. Το θυμάμαι πολύ έντονα,γιατί -αν και του δημοτικού ακόμα (ίσως πρώτη γυμνασίου)- είχα εντυπωσιαστεί και από την μουσική τους (ο Σιδερένιος Άνθρωπος μου είχε "κολλήσει" για καιρό),όσο και από την εμφάνιση τους. Ο Ασβεστόπουλος τουλάχιστον, δεν είμαι σίγουρος για τα άλλα μέλη, φορούσε ένα μακρύ πανωφόρι σαν γούνα, αλλά μάλλον πρέπει να ήταν μπουρνούζι του μπάνιου..
Σχόλιο από το fb περί Νίκου Πουλαντζά...
ΑπάντησηΔιαγραφήΝίκος Σούρσος
μα το όνειρο κάθε εργάτη είναι να γίνει μικροαστός. να έχει δικό του σπίτι και δική του δουλίτσα. το ζητούμενο είναι τι είδους χώρα ήταν (είναι) η Ελλάδα. από τους ιστορικούς αναλυτές ελάχιστοι ξέφυγαν απο το παραμύθι της υπανάπτυξης. Κυρίως ο Αργύρης Εμμανουήλ και ο Νίκος Ψυρρούκης.
Σχόλια από το fb για τον Γιάννη Σπανό...
ΑπάντησηΔιαγραφήEleni Nanopoulou
Ω...!!!
Και ο Πειραιάς μας και το τραμ και το αγαπημένο Πέραμα.
Είχαμε την τύχη να τον απολαύσουμε στην πατρίδα, το Κιάτο.
Dimitrios Dimopoulos
Τεραστιο κομματι !
Mike Beles
τι πλουτος..!!!
άρης φίλιππας
Και φοβερός σολίστ, εκτός από συνθέτης. Περίπτωση στο σύγχρονο τραγούδι μας.
Ferris Costas
Και εξαιρετικός χαρακτήρας. Όλο αγάπη γιά τους άλλους. Πράγμα σπάνιο στον τόπο μας. Ένας Κύριος με τα όλα του.
Anastassios Anastassiou
Απλώς: Μέγας!