22/1/2021
Αυτή η καταστροφή που έγινε στο Ωδείο Athenaeum σαν γεγονός είναι κάτι απερίγραπτο.
Κακοποιά στοιχεία λεηλάτησαν, διέλυσαν και κατέστρεψαν έναν πανέμορφο χώρο πολιτισμού. Είχα βρεθεί διάφορες φορές στο Athenaeum (απέναντι από τον σταθμό του Θησείου) για συναυλίες, κι έχω προσωπική γνώμη για την ομορφιά και την ζεστασιά του χώρου (όπως και πολλοί άλλοι, είμαι βέβαιος).
Τώρα, μπορεί να πούνε κάποιοι πως κάνουμε φτηνή αντιπολίτευση, αλλά όχι, κύριοι, ο μόνος υπεύθυνος για την καταστροφή είναι η κυβέρνηση, με τον υπουργό ΠροΠό και κανένας άλλος.
Η καταστροφή διαρκείας συνέβη αυτές τις νύχτες, τις νύχτες τής καραντίνας – και κανείς δεν πήρε χαμπάρι τίποτα, εγκαίρως, ώστε να την σταματήσει.
Τα βράδια η πόλη είναι έρημη από κόσμο, με αυτές τις γελοίες απαγορεύσεις από τις 9 το βράδυ μέχρι το πρωί, και οι χώροι παντελώς απροστάτευτοι και τελείως αφύλαχτοι, έτοιμη λεία στις διαθέσεις των κακοποιών.
Αντί να φυλάσσονται λοιπόν, όλη τη νύχτα, όλοι οι χώροι πολιτισμού (θέατρα, κινηματογράφοι, ωδεία, πινακοθήκες, βιβλιοθήκες κ.λπ.), μ’ ένα σύστημα περιπολιών, αφού στους σερίφηδες αρέσει το μάντρωμα του κόσμου, στην πράξη οι χώροι αυτοί είναι αφημένοι στην τύχη τους.
Ο πολιτισμός πενθεί, από πολλές πλευρές, μ’ αυτούς τους γελοίους ρεμπεσκέδες, που ψάχνουν να πλακώσουν κανα διαδηλωτή μέρα-μεσημέρι, αφήνοντας την πόλη στο ανύπαρκτο έλεος των καθαρμάτων, ολόκληρες νύχτες.
Αυτή η καταστροφή που έγινε στο Ωδείο Athenaeum σαν γεγονός είναι κάτι απερίγραπτο.
Κακοποιά στοιχεία λεηλάτησαν, διέλυσαν και κατέστρεψαν έναν πανέμορφο χώρο πολιτισμού. Είχα βρεθεί διάφορες φορές στο Athenaeum (απέναντι από τον σταθμό του Θησείου) για συναυλίες, κι έχω προσωπική γνώμη για την ομορφιά και την ζεστασιά του χώρου (όπως και πολλοί άλλοι, είμαι βέβαιος).
Τώρα, μπορεί να πούνε κάποιοι πως κάνουμε φτηνή αντιπολίτευση, αλλά όχι, κύριοι, ο μόνος υπεύθυνος για την καταστροφή είναι η κυβέρνηση, με τον υπουργό ΠροΠό και κανένας άλλος.
Η καταστροφή διαρκείας συνέβη αυτές τις νύχτες, τις νύχτες τής καραντίνας – και κανείς δεν πήρε χαμπάρι τίποτα, εγκαίρως, ώστε να την σταματήσει.
Τα βράδια η πόλη είναι έρημη από κόσμο, με αυτές τις γελοίες απαγορεύσεις από τις 9 το βράδυ μέχρι το πρωί, και οι χώροι παντελώς απροστάτευτοι και τελείως αφύλαχτοι, έτοιμη λεία στις διαθέσεις των κακοποιών.
Αντί να φυλάσσονται λοιπόν, όλη τη νύχτα, όλοι οι χώροι πολιτισμού (θέατρα, κινηματογράφοι, ωδεία, πινακοθήκες, βιβλιοθήκες κ.λπ.), μ’ ένα σύστημα περιπολιών, αφού στους σερίφηδες αρέσει το μάντρωμα του κόσμου, στην πράξη οι χώροι αυτοί είναι αφημένοι στην τύχη τους.
Ο πολιτισμός πενθεί, από πολλές πλευρές, μ’ αυτούς τους γελοίους ρεμπεσκέδες, που ψάχνουν να πλακώσουν κανα διαδηλωτή μέρα-μεσημέρι, αφήνοντας την πόλη στο ανύπαρκτο έλεος των καθαρμάτων, ολόκληρες νύχτες.
22/1/2021
Βαρδής-Μαραγκόζη ή Μαραγκόζη-Βαρδής, το καλύτερο δίδυμο στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, από την εποχή των... Κορώνη-Φίλανδρου, μέχρι και σήμερα. Πάντα γκανιάν.
Σπουδαίος συνθέτης ο αείμνηστος Βαρδής, ο μόνος που ήξερε να παντρεύει τόσο άπιαστα το ροκ με το λαϊκό (ως μοντέρνος μουσικός ξεκίνησε εξάλλου με τους Vikings, και ως mega-fan του Καζαντζίδη – γνωστά αυτά), φτιάχνοντας εκ του μηδενός αυτό το τόσο ελκυστικό υβρίδιο (ελκυστικό, όταν το έκανε εκείνος, και όχι οι ατάλαντοι, που επακολούθησαν).
Φωνάρα η Μαραγκόζη, και παντελώς άτυχη και αδικημένη, γιατί δεν ευτύχησε να τραγουδάει από τα τέλη του ’60, ώστε να σβήσει από την πιάτσα τις μισές ελληνίδες τραγουδίστριες, όταν τα καλά τραγούδια περίσσευαν και δεν τα έψαχνες με το κιάλι.
Έχω πολλές αναμνήσεις από τα late 80s, όταν όλες οι λαϊκές αρτίστες ήθελαν να γίνουν... Μαραγκόζη, καθώς η φωνάρα της και το στυλ της απλώς δεν υπήρχαν, τότε.
Μόνο με Αλεξίου, ως φωνή, μπορεί να συγκριθεί η Χριστίνα, για να μην πω πως είναι και ανώτερη (η φωνή της). Εντάξει, δεν έχει ρεπερτόριο, αλλά δεν πειράζει. Εμείς την απολαμβάνουμε και σε τοιούτα αριστουργήματα...
https://www.youtube.com/watch?v=5rgeDYpR3R8
Βαρδής-Μαραγκόζη ή Μαραγκόζη-Βαρδής, το καλύτερο δίδυμο στην ιστορία του ελληνικού τραγουδιού, από την εποχή των... Κορώνη-Φίλανδρου, μέχρι και σήμερα. Πάντα γκανιάν.
Σπουδαίος συνθέτης ο αείμνηστος Βαρδής, ο μόνος που ήξερε να παντρεύει τόσο άπιαστα το ροκ με το λαϊκό (ως μοντέρνος μουσικός ξεκίνησε εξάλλου με τους Vikings, και ως mega-fan του Καζαντζίδη – γνωστά αυτά), φτιάχνοντας εκ του μηδενός αυτό το τόσο ελκυστικό υβρίδιο (ελκυστικό, όταν το έκανε εκείνος, και όχι οι ατάλαντοι, που επακολούθησαν).
Φωνάρα η Μαραγκόζη, και παντελώς άτυχη και αδικημένη, γιατί δεν ευτύχησε να τραγουδάει από τα τέλη του ’60, ώστε να σβήσει από την πιάτσα τις μισές ελληνίδες τραγουδίστριες, όταν τα καλά τραγούδια περίσσευαν και δεν τα έψαχνες με το κιάλι.
Έχω πολλές αναμνήσεις από τα late 80s, όταν όλες οι λαϊκές αρτίστες ήθελαν να γίνουν... Μαραγκόζη, καθώς η φωνάρα της και το στυλ της απλώς δεν υπήρχαν, τότε.
Μόνο με Αλεξίου, ως φωνή, μπορεί να συγκριθεί η Χριστίνα, για να μην πω πως είναι και ανώτερη (η φωνή της). Εντάξει, δεν έχει ρεπερτόριο, αλλά δεν πειράζει. Εμείς την απολαμβάνουμε και σε τοιούτα αριστουργήματα...
https://www.youtube.com/watch?v=5rgeDYpR3R8
22/1/2021
Γράφω δισκοκριτικές περισσότερο από 30 χρόνια. Φυσικά, αυτά τα κείμενα δεν είχαν πάντα την ίδια αναγνωσιμότητα και αναγνωρισιμότητα. Είναι άλλο να γράφεις κριτικές για ένα fanzine φερ’ ειπείν, άλλο για το Jazz & Τζαζ, και άλλο για το LiFO.gr. Ανεξάρτητα όμως από το πόσοι μάς διαβάζουν κάθε φορά, ο στόχος, όταν γράφω μια κριτική, είναι να μην αδικήσω κάποιον δίσκο. Αυτό ισχύει, σε μένα, από την αρχή. Είναι προτιμότερο να γράψεις μια, παραπάνω απ’ ό,τι πρέπει, ενθουσιαστική κριτική για ένα άλμπουμ, παρά να θάψεις ένα άλλο άδικα (ή ακόμη και δίκαια).
Βασικά, εμένα δεν μου αρέσει να θάβω. Το θεωρώ «λάθος» σαν ξεκίνημα. Οι προθέσεις μου είναι πάντα οι καλύτερες για τον καλλιτεχνικό κόπο τού άλλου, και πάντα προσπαθώ μέσω της κριτικής να επισημάνω «αστοχίες», να προτείνω «βελτιώσεις», αναδεικνύοντας τις «καλές στιγμές» και επισημαίνοντας εκείνα που πρέπει να αποφεύγονται. Αυτό είναι και το νόημα της κριτικής εξάλλου. Το να υποβοηθά τον καλλιτεχνικό κόπο. Να δρα κριτικά, υποστηρικτικά με τα «συν» και τα «πλην». Ιδίως τον κόπο των καλλιτεχνών που διαβάζουν ελληνικά (αφού στα ελληνικά γράφουμε), και που θα γίνουν κοινωνοί της κριτικής.
Η σχέση του κριτικού με το κοινό περνάει και αυτή από 40 κύματα. Αν κάποιος π.χ. με διαβάζει από τότε που ξεκίνησα να γράφω έχει καταλάβει διάφορα, έχει καταλάβει καλά τον κώδικα, και μπορεί να προσανατολιστεί εύκολα στα γραφόμενα. Ένας που διαβάζει περιστασιακά, πιθανώς, δηλαδή σίγουρα, δεν καταλαβαίνει το ίδιο. Ή ένας νέος αναγνώστης επίσης. Μπορεί να διαφωνεί με πολλά... Όχι επί της ουσίας αναγκαστικά, αλλά επί του κώδικα.
Για παράδειγμα όταν εγώ γράφω την λέξη progressive, δεν εννοώ τον προοδευτικό στίχο, αλλά το μουσικό είδος του progressive rock. Δεν θα γράψω δηλαδή progressive, όταν θα αναφερθώ σ’ ένα δίσκο του Μπακαλάκου (στον οποίον ακούγονται προοδευτικοί στίχοι). Επίσης, όταν γράφω dark δεν εννοώ το dark-wave απαραιτήτως, αλλά τον στίχο πρωτίστως. Δηλαδή από τον στίχο εκκινώ. Γι’ αυτό μπορεί να χρησιμοποιήσω την λέξη dark, ακόμη και στο «Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω» του Ζαμπέτα (που είναι ένα κομμάτι μαύρης απελπισίας). Θέλω να πω πως dark-wave χωρίς dark στίχο δεν υπάρχει. Δεν μπορείς να αποκαλείσαι dark-wave και να τραγουδάς «σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ, πού με βάζεις;». Μπορείς, όμως, να είσαι progressive rock και να τραγουδάς για κοινοτοπίες.
Επίσης, όταν κάνω αναφορές σε άλλους δημιουργούς, κρίνοντας ένα άλμπουμ, κάτι που το θεωρώ απολύτως δόκιμο, γιατί η κριτική δεν διαβάζεται μόνον από τον δημιουργό (που είναι ο πρώτος αποδέκτης), αλλά και από το κοινό, που πρέπει κι εκείνο να προσανατολιστεί και να καταλάβει, γράφω πάντα για τα μεγάλα ονόματα τού εκάστοτε στυλ. Είναι επηρεασμένοι, δηλαδή, οι μουσικοί από Beatles, Stones, Dylan, Coltrane, Bowie, Leonard Cohen, Cure, Depeche Mode, Michael Jackson, Keith Jarrett κ.λπ. Δεν έχει νόημα, δηλαδή, να γράφεις ότι κάποιοι είναι επηρεασμένοι από το χι, ψι άγνωστο συγκρότημα ή καλλιτέχνη. Γιατί, ακόμη και αν αυτό ισχύει, στην πράξη και οι άγνωστοι, που μπορεί να επηρεάζουν κάποιους, είναι επηρεασμένοι από τους γνωστούς (ασχέτως αν ένας καλλιτέχνης αναγνωρίζει στους αγνώστους τις επιρροές τους, και όχι στους γνωστούς).
Αυτά τα λίγα, αυτή την ώρα, για τους νεότερους... ναυτιλομένους.
Γράφω δισκοκριτικές περισσότερο από 30 χρόνια. Φυσικά, αυτά τα κείμενα δεν είχαν πάντα την ίδια αναγνωσιμότητα και αναγνωρισιμότητα. Είναι άλλο να γράφεις κριτικές για ένα fanzine φερ’ ειπείν, άλλο για το Jazz & Τζαζ, και άλλο για το LiFO.gr. Ανεξάρτητα όμως από το πόσοι μάς διαβάζουν κάθε φορά, ο στόχος, όταν γράφω μια κριτική, είναι να μην αδικήσω κάποιον δίσκο. Αυτό ισχύει, σε μένα, από την αρχή. Είναι προτιμότερο να γράψεις μια, παραπάνω απ’ ό,τι πρέπει, ενθουσιαστική κριτική για ένα άλμπουμ, παρά να θάψεις ένα άλλο άδικα (ή ακόμη και δίκαια).
Βασικά, εμένα δεν μου αρέσει να θάβω. Το θεωρώ «λάθος» σαν ξεκίνημα. Οι προθέσεις μου είναι πάντα οι καλύτερες για τον καλλιτεχνικό κόπο τού άλλου, και πάντα προσπαθώ μέσω της κριτικής να επισημάνω «αστοχίες», να προτείνω «βελτιώσεις», αναδεικνύοντας τις «καλές στιγμές» και επισημαίνοντας εκείνα που πρέπει να αποφεύγονται. Αυτό είναι και το νόημα της κριτικής εξάλλου. Το να υποβοηθά τον καλλιτεχνικό κόπο. Να δρα κριτικά, υποστηρικτικά με τα «συν» και τα «πλην». Ιδίως τον κόπο των καλλιτεχνών που διαβάζουν ελληνικά (αφού στα ελληνικά γράφουμε), και που θα γίνουν κοινωνοί της κριτικής.
Η σχέση του κριτικού με το κοινό περνάει και αυτή από 40 κύματα. Αν κάποιος π.χ. με διαβάζει από τότε που ξεκίνησα να γράφω έχει καταλάβει διάφορα, έχει καταλάβει καλά τον κώδικα, και μπορεί να προσανατολιστεί εύκολα στα γραφόμενα. Ένας που διαβάζει περιστασιακά, πιθανώς, δηλαδή σίγουρα, δεν καταλαβαίνει το ίδιο. Ή ένας νέος αναγνώστης επίσης. Μπορεί να διαφωνεί με πολλά... Όχι επί της ουσίας αναγκαστικά, αλλά επί του κώδικα.
Για παράδειγμα όταν εγώ γράφω την λέξη progressive, δεν εννοώ τον προοδευτικό στίχο, αλλά το μουσικό είδος του progressive rock. Δεν θα γράψω δηλαδή progressive, όταν θα αναφερθώ σ’ ένα δίσκο του Μπακαλάκου (στον οποίον ακούγονται προοδευτικοί στίχοι). Επίσης, όταν γράφω dark δεν εννοώ το dark-wave απαραιτήτως, αλλά τον στίχο πρωτίστως. Δηλαδή από τον στίχο εκκινώ. Γι’ αυτό μπορεί να χρησιμοποιήσω την λέξη dark, ακόμη και στο «Βαθιά στη θάλασσα θα πέσω» του Ζαμπέτα (που είναι ένα κομμάτι μαύρης απελπισίας). Θέλω να πω πως dark-wave χωρίς dark στίχο δεν υπάρχει. Δεν μπορείς να αποκαλείσαι dark-wave και να τραγουδάς «σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ, πού με βάζεις;». Μπορείς, όμως, να είσαι progressive rock και να τραγουδάς για κοινοτοπίες.
Επίσης, όταν κάνω αναφορές σε άλλους δημιουργούς, κρίνοντας ένα άλμπουμ, κάτι που το θεωρώ απολύτως δόκιμο, γιατί η κριτική δεν διαβάζεται μόνον από τον δημιουργό (που είναι ο πρώτος αποδέκτης), αλλά και από το κοινό, που πρέπει κι εκείνο να προσανατολιστεί και να καταλάβει, γράφω πάντα για τα μεγάλα ονόματα τού εκάστοτε στυλ. Είναι επηρεασμένοι, δηλαδή, οι μουσικοί από Beatles, Stones, Dylan, Coltrane, Bowie, Leonard Cohen, Cure, Depeche Mode, Michael Jackson, Keith Jarrett κ.λπ. Δεν έχει νόημα, δηλαδή, να γράφεις ότι κάποιοι είναι επηρεασμένοι από το χι, ψι άγνωστο συγκρότημα ή καλλιτέχνη. Γιατί, ακόμη και αν αυτό ισχύει, στην πράξη και οι άγνωστοι, που μπορεί να επηρεάζουν κάποιους, είναι επηρεασμένοι από τους γνωστούς (ασχέτως αν ένας καλλιτέχνης αναγνωρίζει στους αγνώστους τις επιρροές τους, και όχι στους γνωστούς).
Αυτά τα λίγα, αυτή την ώρα, για τους νεότερους... ναυτιλομένους.
21/1/2021
Αστυνομία στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καταπατήσεις των δικαιωμάτων των φυλακισμένων, προσκόμματα που μπαίνουν συνεχώς στις διαδηλώσεις και τις πορείες, κλείσιμο μέσα από τις 9, sms για να βγεις απ’ το σπίτι σου, συνεχή ψέματα και απόλυτη πλύση εγκεφάλου από τα κρατικά κανάλια και τα φίλια μμε... και άλλα διάφορα...
Τελικά, από τα 12 ΟΧΙ-ΝΑΙ της χούντας, μόνο τα δύο πρώτα δεν ισχύουν...
Αστυνομία στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καταπατήσεις των δικαιωμάτων των φυλακισμένων, προσκόμματα που μπαίνουν συνεχώς στις διαδηλώσεις και τις πορείες, κλείσιμο μέσα από τις 9, sms για να βγεις απ’ το σπίτι σου, συνεχή ψέματα και απόλυτη πλύση εγκεφάλου από τα κρατικά κανάλια και τα φίλια μμε... και άλλα διάφορα...
Τελικά, από τα 12 ΟΧΙ-ΝΑΙ της χούντας, μόνο τα δύο πρώτα δεν ισχύουν...
21/1/2021
Εμείς δεν μεγαλώσαμε με... λέιντι γκάγκες. Γιάννα Κομνηνού...
https://www.youtube.com/watch?v=QLEu3O6x5wc
Εμείς δεν μεγαλώσαμε με... λέιντι γκάγκες. Γιάννα Κομνηνού...
https://www.youtube.com/watch?v=QLEu3O6x5wc
21/1/2021
Γίνανε δουλίτσες επί Τράμπα-Μητσοτάκη στο τσάκα-τσάκα (από τον Ιούλη του 2019 και μετά εννοούμε) κι ας κάνουν πως τα ξεχνάνε, τώρα, νέοι και παλιοί υποτελείς. Θα τα βρει όλα έτοιμα ο γεροΜπάιντεν...
>>Η ανανέωση της «Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας» (Mutual Defense Cooperation Agreement- MDCA) του 1990, που έχει μείνει γνωστή ως «συμφωνία για τις βάσεις» συζητείται όλο και πιο έντονα μεταξύ της κυβέρνησης και αμερικανών αξιωματούχων, που επιθυμούν να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την επιρροή τους στη χώρα. Η νέα αυτή «αμυντική» συμφωνία, που κατά τα φαινόμενα θα προβλέπει επέκταση και αναβάθμιση των αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στη χώρα, τέθηκε στο τραπέζι της συνάντηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με την Πρόεδρο της Επιτροπής Κατανομής Πόρων της Βουλής των Αντιπροσώπων των Η.Π.Α, κ. Νίτα Λόουι στο Μέγαρο Μαξίμου.<< (21/8/2019)
>>Αυτές τις μέρες έφθασε στην Αθήνα ο υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, για να υπογράψει το Παράρτημα της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – HΠA, που αναφέρεται στις νέες διευκολύνσεις των αμερικανικών δυνάμεων στο ελληνικό έδαφος. Η Συμφωνία αυτή είναι η προέκταση εκείνης της δεκαετίας του 1990.<< (4/10/2019)
>>Ανατρέπεται, ως όλα δείχνουν, το καθεστώς της συμφωνίας για τις αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα. Ενώ, εδώ και δεκαετίες η ακολουθούμενη πρακτική ήταν να ανανεώνεται η συμφωνία «αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας - ΗΠΑ» ετησίως, τώρα η Αθήνα σκοπεύει να δώσει στην Ουάσιγκτον αυτό που ζητάει εδώ και τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. Ανανέωση της συμφωνίας σε πενταετή βάση. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ πιθανόν να δοθούν και νέες βάσεις στις ΗΠΑ. Κάτι που επίσης θα ικανοποιήσει την Ουάσιγκτον, η οποία ζητάει επιπρόσθετες στρατιωτικές «διευκολύνσεις» στη Βόρειο Ελλάδα και το Αιγαίο, καθώς και επέκταση των υπαρχουσών αμερικανικών βάσεων.<< (11/1/2021)
Γίνανε δουλίτσες επί Τράμπα-Μητσοτάκη στο τσάκα-τσάκα (από τον Ιούλη του 2019 και μετά εννοούμε) κι ας κάνουν πως τα ξεχνάνε, τώρα, νέοι και παλιοί υποτελείς. Θα τα βρει όλα έτοιμα ο γεροΜπάιντεν...
>>Η ανανέωση της «Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας» (Mutual Defense Cooperation Agreement- MDCA) του 1990, που έχει μείνει γνωστή ως «συμφωνία για τις βάσεις» συζητείται όλο και πιο έντονα μεταξύ της κυβέρνησης και αμερικανών αξιωματούχων, που επιθυμούν να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την επιρροή τους στη χώρα. Η νέα αυτή «αμυντική» συμφωνία, που κατά τα φαινόμενα θα προβλέπει επέκταση και αναβάθμιση των αμερικανικών στρατιωτικών βάσεων στη χώρα, τέθηκε στο τραπέζι της συνάντηση του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, με την Πρόεδρο της Επιτροπής Κατανομής Πόρων της Βουλής των Αντιπροσώπων των Η.Π.Α, κ. Νίτα Λόουι στο Μέγαρο Μαξίμου.<< (21/8/2019)
>>Αυτές τις μέρες έφθασε στην Αθήνα ο υπουργός εξωτερικών των ΗΠΑ Μάικ Πομπέο, για να υπογράψει το Παράρτημα της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – HΠA, που αναφέρεται στις νέες διευκολύνσεις των αμερικανικών δυνάμεων στο ελληνικό έδαφος. Η Συμφωνία αυτή είναι η προέκταση εκείνης της δεκαετίας του 1990.<< (4/10/2019)
>>Ανατρέπεται, ως όλα δείχνουν, το καθεστώς της συμφωνίας για τις αμερικανικές βάσεις στην Ελλάδα. Ενώ, εδώ και δεκαετίες η ακολουθούμενη πρακτική ήταν να ανανεώνεται η συμφωνία «αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας - ΗΠΑ» ετησίως, τώρα η Αθήνα σκοπεύει να δώσει στην Ουάσιγκτον αυτό που ζητάει εδώ και τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. Ανανέωση της συμφωνίας σε πενταετή βάση. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι πολύ πιθανόν να δοθούν και νέες βάσεις στις ΗΠΑ. Κάτι που επίσης θα ικανοποιήσει την Ουάσιγκτον, η οποία ζητάει επιπρόσθετες στρατιωτικές «διευκολύνσεις» στη Βόρειο Ελλάδα και το Αιγαίο, καθώς και επέκταση των υπαρχουσών αμερικανικών βάσεων.<< (11/1/2021)
Σχόλια από το fb στο πσστ "Γίνανε δουλίτσες επί Τράμπα-Μητσοτάκη στο τσάκα-τσάκα"...
ΑπάντησηΔιαγραφήνικος ηλιοπουλος
Και όλα στο τζάμπα εννοείται, άντε να σου δώσουν κανένα οπλικό σύστημα που είναι προς απόσυρση και καμμιά υποσχετική ως προς τους γείτονες
Andreas Varangoulis
Όταν σηκωθεί η Αριστερά στην Ελλάδα, το θέμα αυτό πρέπει να το ανακινήσουμε.
Σχόλια από το fb στο ποστ "Εμείς δεν μεγαλώσαμε με... λέιντι γκάγκες. Γιάννα Κομνηνού..."...
ΑπάντησηΔιαγραφήPatritsopoulos Nikos
παραγωγη φοβερη
Stelios Paschalidis
Δεν το περιμενα !
Miltos Marathon
Δόξα το Θεό γιατί ακόμη και εν έτη 2021 στην επαρχία υπάρχουν ακόμη ΝΑΙ υπάρχουν ακόμη ραδιοερασιτέχνες που εκπέμπουν στα μεσαία με ιδιοκατασκευές λαμπάτων πομπών που μεταδίδουν όλη αυτού του είδους την θαυμάσια δισκογραφία...... Επίσης στα μεσαία θα ακούσετε και Miltos Marathon μαζί με Πόλυ Κερμανίδη και ίσως και Sex pistols ανάμεικτα ...δεν έχουν κολλήματα οι μεσεατζήδες!
Ας είναι καλά η τριφασική παροχή ρεύματος στα μοτέρ από τις πομόνες ποτίσματος στα χωράφια που παράλληλα τροφοδοτεί και τα.....τροφοδοτικά τον πομπών ( θέλει ρεύμα η λάμπα)!
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αστυνομία στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής μεταφοράς,"...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδρεας Μπικουβαρακης
Αν δεν το είχε ζήσει πραγματικά η χώρα, θα ήταν τραγελαφικό!
Nestor Dimopoulos
ακριβώς. .
Kostas Kingdomcome
Toulahiston ekeinei foragan tis stratiwtikes stoles tous,hkseres ti exeis apenanti sou,o mhtsotakis foraei thn stolh tou podilati kai se odhgei se skoteina monopatia
Σχόλια από το fb στο ποστ "Γράφω δισκοκριτικές περισσότερο από 30 χρόνια"...
ΑπάντησηΔιαγραφήKostas Tzikas
Λιτός και σαφής!
Δημήτρης Θ. Νικολάου
Δέν ξέρεις( τί σπουδαίο είναι αυτό που κάνεις , γιατί ο δημιουργός μαθαίνει και απο τα αρνητικά για να τα διορθώσει....Εδωσα σε δυό επώνυμους τη δουλειά μας να μας πούν τη γνώμη τους. Με τιμώρησαν με τη....σιωπή τους!!!! Άραγε τόσο ακριβός ήταν ο λόγος τους, ακόμα και ο αρνητικός
Nikos Chalkidis
Γράφεις τις κριτικές που αγαπήσαμε από παιδιά και μας έχουν λείψει. Το ερώτημα είναι τι νόημα μπορεί να έχουν σε ένα κόσμο ανάπηρο, που θα λεγε και ο Ασλάνογλου...Δεν το λέω για να αμφισβητήσω τη σημασία τους. Με λύπη το λέω.
Vassilis Serafimakis
Eίσαι λοιπόν (και) Ιπποκρατικός: ωφελείν ή μή βλάπτειν.
Nikitas Kakavas
Δάσκαλε σου το έχω ξαναπεί, το λέω ξανά και τώρα humble: ευχαριστούμε για ό,τι μας έμαθες και ό,τι μουσικάρες ακούσαμε εξαιτίας σου.
Antonis Kleidouchakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
λες για τους katrame, ok. Όπως και να έχει είσαι μέσα γιατί οι ίδιοι τους ξέφυγε και μοιάζουν αρκετά στους Depeche Mode, μάλλον πιο πολύ φωνητικά, στην Α πλευρά ας πούμε του δίσκου, και ναι το Dark Wave είναι μία γενικότερη ομπρέλα που τους δίνει και το RATEYOURMUSIC βλέπω που προσωπικά εκτιμάω πολύ την δουλειά που κάνουν εκεί και κρατάμε ένα μπούσουλα, παγκόσμια στα εκατοντάδες χιλιάδες συγκροτήματα της ιστορίας. Εκτιμάω αφάνταστα την συνεχή παρακολούθηση σου ασταμάτητα σε οτιδήποτε κυκλοφόρησε, κυκλοφορεί και θα κυκλοφορήσει από Έλληνες καλλιτέχνες, και το σχόλιο μου ήταν (μάλλον υπονοούσε), ότι καλώς ή κακώς κάποια ήδη μουσικής κυρίως γύρω από την νεότερη ηλεκτρονική μουσική, από το hip-hop μέχρι το πειραματικό techno, ε όπως και να το κάνουμε, δεν είναι και του γούστου σου. Γιατί ακόμα και οι μουσικοκριτικοί τελικά, έχουν κάποιες οριοθετήσεις. Ας μην ξεχνάμε τον Ζήλο και την γνώμη του για το Metal. Οπότε συνεχίζω να πιστεύω ότι η κριτική σου στους katrame ήταν κατά το ήμισυ σωστή και απόλυτα χρήσιμη και το οτι όπως έγραψε ο φίλος πιο πάνω έστειλαν σε διάφορους και κανείς δεν απάντησε έστω αρνητικά, μπράβω που ασχολήθηκες.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Όταν μου στείλει κάποιος σε φυσική μορφή hip-hop και "πειραματικό τέκνο" θα γράψω, δεν κωλώνω. Σιγά το πράμα. Μόνο για "κλασική" δεν γράφω. Δεν γράφω για digital, γιατί δεν προλαβαίνω. Δυστυχώς δεν είμαι αρχισυντάκτης σε περιοδικό, όπως ήμουνα 18 χρόνια, για να μοιράζω τη δουλειά - και όλα περνάνε από το χέρι μου. Και δεν έχω χρόνο να ασχοληθώ όπως πρέπει με κάθε δίσκο. Σημασία για μένα έχει το να μην αδικήσω κάτι και όχι να περιγράψω σώνει και καλά τις λεπτομέρειές του. Αν έγραφα 5-6 δισκοκριτικές το μήνα θα το έκανα, αλλά μπορεί να γράφω και 4-5 την ημέρα καμιά φορά.
Antonis Kleidouchakis
μα αυτό σου λέω. Γιατί να γράψεις αφού δεν έχει εμβαθύνει στο είδος? Είναι άθλος κάτι τέτοιο. Ξέρω εγώ πως να το πω?
μάλλον τώρα που το σκέφτομαι, ναι γιατί να μην γράψεις?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΔεν χρειάζεται να εμβαθύνεις σε κάτι για να γράψεις - είναι λάθος αυτό. Σφαιρικές γνώσεις χρειάζονται από πολλά πράγματα για να γράψεις. Ο ειδικός κατά βάση είναι άσχετος για μένα.
Σου είπα, γράφω μόνο για φυσικές μορφές. Οι οποίες είναι άπειρες (για τα δικά μου δεδομένα). Δεν προλαβαίνω να γράφω για digital.
Antonis Kleidouchakis
οι σφαιρικές γνώσεις είναι απαραίτητες. Αλλά πρέπει να έχεις και γνώσεις στο αντικείμενο που πας να καταπιαστείς. Δεν θα δεχόμουν επίσης κριτική ενός που γράφει μόνο για techno και ξέρει μόνο από techno ή θα ήμουν καχύποτπος. To bandcamp είναι αναπόφεκτο στις μέρες μας.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Είπαμε, οι σφαιρικές γνώσεις είναι το παν. Όχι να ξέρω τι είναι dubstep, το οποίο το μαθαίνω σ' ένα λεπτό. Πιο πολύ θα με ωφελήσει να διαβάσω ένα βιβλίο με ποιήματα του Σαχτούρη, για να γράψω για χιπ-χοπ, παρά ν' ακούσω 100 χιπ-χοπ δίσκους.
Antonis Kleidouchakis
όλα είναι δρόμος
Diamond Pr
Αν είναι για τους Katrame το κείμενο, τότε η κριτική για μένα είναι 100% to the point. Δεν γνωρίζω γιατί υπήρξε ανάγκη για επεξηγήσεις, αλλά γνωρίζοντας τον ήχο της μπάντας τον διάβασα με λέξεις στη κριτική.
Antonis Kleidouchakis
οι katrame έχουν και στοιχεία από archive, ύστερο 90s synth ήχο early zeroes και δεν θα χαρακτήριζε κάποιος dark wave τους archive. Τον ήχο σκοτεινό, ναι. Η επεξήγηση καπέλο που γίνεται σήμερα περί depeche mode αιτιολογεί την πρώτη κριτική, απλά δεν με βρίσκει ακριβώς σύμφωνο. Γενικά μιλώντας πάντως το ξεψειρισαμε το θέμα. Δεν νομιζω το 2020 να είναι ότι καλύτερο για μια μπάντα να ακουγεται 90s είτε αυτό είναι early είτε late και ούτε αυτό ήταν ακριβώς ο σκοπός τους. Θέλω να πω ότι αν τους ρώταγες σίγουρα θα σου μίλαγαν για νεότερες αναφορές.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Diamond Pr
Και γι' αυτούς, και για άλλο ένα πρόσφατα, και για διάφορα άλλα παλιότερα. Οι μουσικοί πιστεύουν τα δικά τους. Μπορεί να σου πούνε ότι είναι επηρεασμένοι από τους Oasis και να μην έχουν ακούσει Beatles - δεν βγάζεις άκρη. Σημασία έχει το τι "ακούει" ο κριτικός μέσα στους δίσκους και όχι το τι ακούει ο καλλιτέχνης.
Diamond Pr
Συμφωνώ. Θα μπορούσα να πω παράδειγμα, πως ακούω και στοιχεία post, αλλά το νόημα είναι ο αναγνώστης να λαμβάνει μια εικόνα που να ευσταθεί με τη πραγματικότητα και νομίζω ότι αυτό συμβαίνει.
Antonis Kleidouchakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
είναι πάντα σημαντικά τα υποείδη μουσικής που αποκτούν δική τους υπόσταση και οντότητα πάντως. Και άντε στους Oasis να είσαι πάνω από το 50% και βάλε στους Beatles. Σε κάποια άλλες όμως εξελίξεις το Depeche Mode φτάνει να γίνεται ένα 10%, οπότε προσοχή, και ας αφήσουμε τους katrame στην άκρη, γενικά μιλάω.
Antonis Kleidouchakis στον Diamond Pr
ναι υπάρχει αρχική στέραια βάση. Ειπώθηκαν αυτά.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας στον Antonis Kleidouchakis
Στους Κατράμι το Depeche Mode είναι πάνω από 50%. Και άλλα διάφορα θα μπορούσα να προσθέσω, αλλά δεν έχει νόημα το name dropping, πρέπει με ένα όνομα να πιάνεις το όλον ή το μεγάλο ποσοστό.
Diamond Pr
ΔιαγραφήΩς μουσικός θα απαντήσω σε αυτό. Όσο πιο πολύ περιπλέκεις κάτι μέσα σε genres κλπ. τόσο χάνεται η ουσία. Επιμένω στα βασικά πια. Υπάρχει τόση μουσική εκεί έξω, που όντως ισχύει η πολυπλοκότητα ως ένα επίπεδο, αλλά οι άνθρωποι εκ φύσεως είμαστε τέτοιοι. Θέλω να πω ότι, ας κρατήσουμε κάποιες μανιέρες για να συνεννοούμαστε και μόνο.
Antonis Kleidouchakis στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
δυστυχώς ατυχές το παράδειγμα, κάηκαν από μόνοι τους. Θα επανέλθουμε στην πρώτη ευκαιρία σε κάτι με όχι τόσα προφανή, δηλαδή άτολμα κατ' εμέ στοιχεία. Χαιρετώ.
Νάσος Φροντιστής
Hallo ear lovers , σας χαιρετώ και σκέφτηκα να πω και εγώ καμιά κουβέντα, αφού μιλάμε για τα Katramia. Η αλήθεια ,να σας πω την αλήθεια, δεν ξέρω ποιά είναι σε σχέση με αυτά που λέτε, για την ακρίβεια όντως ακούγονται επιροές τύπου "depece mode" σε κάποιου τα αυτιά ,άλλα νομίζω πως η ποσόστοση της τάξεως του 50% ίσως να είναι λίγο υπερβολική (δεν βγαίνω...μπαίνω μέσα μάνα μου )όπως επίσης δεν με διευκολύνει σε τίποτα το να ορίσω πως αυτό είναι τόσο % από κάτι άλλο, με μπερδεύει λίγο και μου δημιουργεί προκαθορισμένα μονοπάτια, πράγμα που και πάλι δεν μου αρέσει. Φαντάσου ότι οι depece mode δεν ειναι καν η αγαπημένη μας μπάντα, παρόλαυτα το enjoy the silence ας πούμε το έχω χορέψει αμέτρητες φορές, επίσης κομμάτια του εαυτού μας δημιουργήθηκαν από όλες τις σκηνές των 90s, δεν θα μπορούσαμε άλλωστε να τα απαρνηθούμε. Tο throw back των 80s οφείλεται περισσότερο στην αγάπη μας για την 1η σεζόν του stranger things, (εντάξει δεν είναι ποίημα του Σαχτούρη αλλά νομίζω ότι καταλαβαίνεις τι εννοώ.)
Επίσης δεν θα το κρύψω με χαροποιεί ετούτη η ανταλλαγή ιδεών και απόψεων γιατί τουλάχιστον υπάρχει κάποιο υλικό προς παρατήρηση (το δικό μας )
Τέλος θα αφήσω αυτό εδώ για να το περάσετε μια δεύτερη φορά μήπως πει και τίποτα άλλο.
Θενξ guys
https://katrame.bandcamp.com/album/sose
Sose, by Katrame
Diamond Pr
ας ελπίσουμε να γίνει σε κάνα μπαρ κάποια στιγμή.
Νάσος Φροντιστής
Με live ηχητική υπόκρουση
Stelios Goulas
η κριτική του Φώντα μου κίνησε το ενδιαφέρον να σας ακούσω. Μετα είδα ότι παίζεις εσύ, έγινε ακόμη καλύτερο. Θα θελα να τα λέγατε στα ελληνικά αλλα δεν μπορώ να τα έχω όλα. Φιλιά Νασαρα.
Νάσος Φροντιστής
Στελιοοοοοοο, ελπίζω να είσαι καλά!!
Spyros Diastimikos
Δεν τους γνώριζα τους Katrame (ασχολούμαι κάπως περιστασιακά πλέον με τα ελληνικά και κυρίως κατόπιν προτάσεων φίλων). Τους άκουσα στο σύνδεσμο που αναρτήθηκε. Συμπαθές άκουσμα στη πρώτη αυτιά. Αν θα έκανα ένα πρώτο reference θα ήταν Archive.
Antonis Kleidouchakis
εδώ ήταν ο σχολιασμός μου. Αρχίζουμε από archive και προσθαφαιρουμε, αλλά ναι εξαντλήθηκε κάπως η κουβέντα.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έλα ρε, μην το τραβάτε τώρα. Είπαμε συμπαθείς είναι οι Κατράμι. Τι Archive τώρα και τρίχες κατσαρές; Τα στοιχεία των Archive που είναι μέσα στους Katrame (γιατί οι Archive παίζουν ένα σωρό στυλ) είναι εκείνα των Depeche Mode. Έλεος! Είναι αυτό που είπα παραπάνω, για Oasis και Beatles. Δεν θα λέμε ότι κάποιοι είναι επηρεασμένοι από To Rococo Rot, θα λέμε ότι είναι επηρεασμένοι από Kraftwerk. Δηλαδή εγώ αυτό λέω, εσείς πείτε τα δικά σας.
Aris Karampeazis
Διαγραφήσε αυτό θα συνηγορήσω, πιστεύω ότι αν κάπου αναφερθούν οι To Rococo Rot ως επιρροή, θα το αρνηθούν μέχρι και οι ίδιοι, παρότι τους γουστάρω κάργα. Πράγμα που μας λέει ότι το φάσμα των επιρροών πρέπει να είναι βαριά δευτερογενές, από τρίτη γενιά και μετά όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουνε
Spyros Diastimikos στον Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ήμασταν επιθετικοί και απαξιωτικοί. Άποψη είπαμε. Σε παρακαλώ.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε καλά κι εγώ άποψη είπα ρε Σπύρο. Αλλά εδώ έχει γίνει κουβέντα από το απόγευμα, ενώ εσύ ήρθες τώρα, και δεν μπορώ να τα ξαναπάρω από την αρχή. Το θέμα έχει κλείσει για μένα. Κι επαναλαμβάνω πως στις επιρροές (αυτή είναι η δική μου άποψη δηλαδή) αναφέρεσαι (γενικώς το λέω) στα μεγάλα ονόματα και όχι σ' εκείνα που έχουν επηρεαστεί από τα μεγάλα (εκτός αν είναι κάτι πολύ έξτρα και ειδικό). Εσάς σας αρέσει το name dropping. Είστε επιρρεπείς στα ονόματα από ένα-δυο στυλ, που μπορεί να ακούτε περισσότερο. Εγώ ακούω τα πάντα όμως (και γιατί μ' ενδιαφέρει ν΄ακούω τα πάντα, και γιατί δεν μπορώ να κάνω αλλιώς). Δεν μ' ενδιαφέρει τώρα να ψάχνω στα απόνερα των Archive για να βρω επιρροές στους Katrame. Το θεωρώ τελείως λάθος, σαν προσέγγιση.
Antonis Kleidouchakis στον Spyros Diastimikos
δεν το συνεχίζω γιατί οι κατράμι λοιπόν το χουν κάψει από μόνοι τους να μην μπορούν να κρύψουν πέντε στοιχεία από depeche mode. Ξαναλέω αν ακούσει κανένας τα 4 τελευταία κομμάτια είναι αλλιώς. Πάντως οι archive πιο κοντά τους έχουμε στους massive attack.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Σπύρο αν θεώρησες απαξιωτικό το "τρίχες κατσαρές", τώρα το είδα, το παίρνω πίσω. Εν τη ρύμη του λόγου ειπώθηκε, σαν έκφραση. Δεν είναι πρόθεσή μου να απαξιώσω κανέναν. Όλοι απόψεις εκφράζουμε. Απλώς εγώ ξεγυμνώνομαι κάθε μέρα και επί χρόνια γράφοντας για τα πάντα, κι έχω έναν κώδικα αντιμετώπισης των πραγμάτων μετά από τόσα χρόνια. Δεν απαιτώ να γίνεται σεβαστός, και προσωπικά δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν κάποιοι μπορεί να απαξιώνουν τις κριτικές που γράφω (εδώ ή στο δισκορυχείον ή και παλιότερα στο Jazz & Τζαζ), γιατί συμβαίνει και αυτό - δεν είμαι χαζός, για να μην καταλαβαίνω πώς ακριβώς διατυπώνει ο ένας και πώς ο άλλος, τι θέλει να πει μ' αυτά που γράφει κ.λπ. Γενικώς το λέω αυτό, επειδή ετέθη το θέμα "απαξίωση". Και το αρχικό ποστ δεν είναι απολογητικό, φυσικά, είναι απλώς ενημερωτικό, αφορώντας τους νεότερους αναγνώστες.
Σχόλια από το fb στο ποστ περί Αντώνη Βαρδή - Χριστίνας Μαραγκόζη...
ΑπάντησηΔιαγραφήKwstas Agas
Έχω τον δίσκο του Δουρδουμπακη - είμαι θαυμαστής του - Δέκα γυναικείες φωνές. Κι ενώ θυμάμαι τα τραγούδια, και μου αρέσουν, αν με ρωτήσεις "σε ποιο τραγουδάει η καθεμία από τις πολλές τραγουδίστριες του δίσκου" δεν θυμάμαι να απαντήσω, εκτός ... από ένα: αυτό που ερμηνεύει η Χριστίνα Μαραγκόζη!! Διότι η φωνή της έχει την ικανότητα να μένει στη μνήμη, να την ακούσεις ανάμεσα σε άλλες 100 και να πεις "αυτή είναι η φωνή της Μαραγκόζη" ...
https://youtu.be/UJepdySItv0
Χριστίνα Μαραγκόζη – Έρωτα
Stelios Paschalidis
Ο Βαρδής έψαχνε μια Αλεξιου για να τραγουδήσει τραγούδια του,για να την αγαπήσει.
Γιώργος Φρατζεσκάκης
Πόσο χάρηκα για αυτό που έγραψες για την Χριστίνα!
Μπράβο Φώντα που λες τα πράγματα με το όνομα τους!
Alekos Papadopoulos
Συγχαρητήρια, για το άρθρο σου, πραγματικά πρέπει να είναι η πιό αδικημένη Ελληνίδα τραγουδίστρια.
Ioannis Fokas
Και το τραγούδι του Π.Βαγιοπουλου σε στίχους Ρασουλη "Νά'χα την ξύπνια μηχανή" ερμηνεύει πολύ καλά.
Vagelis Avgidis
https://youtu.be/nfQ8NTpFLwo
Χριστίνα Μαραγκόζη - Όνειρο μου και ζωή μου - Official Video Clip
κι αυτο Ρασουλης-Βαγιοπουλος. Μη μου πειτε οτι δεν ειναι κορυφαιο...
Panos Michail
Ξερεις οτι σε γουσταρω. Οχι τοσο για την -εκνευριστικη λολ- ευρυμαθεια αλλα γιατι ρε παιδι μου θα πεις αυτο που πιστευεις κι ας κριντζάρουν οσο θελουν οι εμμονικοι. Ναι ρε, φωναρα η Μαραγκοζη και αδικημενη (αν και φοβαμαι οτι θα ερθει ο Αντωνης και θα μας πει πααλι για την Κωχ λολ)
Αθανασιος Αθανατος
εξαιρετικη φωνη.. ειχε αρκετες καλες στιγμες !! https://www.youtube.com/watch?v=WkgnrCBqnV0
Χριστινα Μαραγκοζη - Ελεύθερο πεδίο - Hristina Maragozi
Νάσος Αβδαρμάνης
Ένα ακόμη ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου πάντρεμα ροκ και λαϊκού εκείνης της εποχής
https://youtu.be/Eo39pWPAmzE
Nikos Karvelas - S'agapo
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Έχει και ο Καρβέλας τα καλά του, και αυτός ο δίσκος του έχει όντως κάποια καλά, αλλά είναι ένα επίπεδο πιο κάτω από τον Βαρδή. Ή και περισσότερα...
Νάσος Αβδαρμάνης
νομίζω πως ο Καρβέλας αδίκησε τον εαυτό του λόγω της μεγαλομανίας του και την υπεροψίας που είχε απέναντι σε όλους πέφτοντας ο ίδιος στην παγίδα του, όποιου, ταλέντου του και στις ευκολίες που αυτό του έδινε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ο Καρβέλας έχει γράψει ένα από τα 3-4 ωραιότερα τραγούδια που έχει πει ο Πάριος. Εγώ αυτό δεν το ξεχνώ...
https://www.youtube.com/watch?v=Rb1H9daSpRg
Για πάντα - Γιάννης Πάριος (improved ed.)
Γιώργος Φραγκίσκος
ΔιαγραφήΛατρεία ο Βαρδής και το ντούο Βαρδή Μαραγκοζη, τόσο πολύ που τους "συγχωρουσα" εξαρχής κάτι -απεριγραπτους- στίχους όπως: " κέρνα με αγόρι μου ένα λικεράκι, έχω βαρεθεί να πίνω σκέτο αλκοόλ, με ένα κατακόκκινο παθιαρικο φιλάκι, μες στο τέρμα τ' ουρανού με βάζεις γκολ" . Νομίζω διάλεγε επίτηδες τους στίχους να είναι ασυνήθιστοι, παρότι λαϊκοί...
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Ο Βαρδής το γνώριζε καλά το λαϊκό.
Ntinos Dimatatis
Από την στιγμή που χώρισε με τον Βαρδή ,εξαφανίσθηκε ...
Και έχω Φώντα την αίσθηση ότι την μιμείται σήμερα στο ύφος η Πάολα ...
Dimitris Padios
Πολύ σωστή η προσέγγιση και μια ακόμα τρανή απόδειξη πως τελικά το ρεπερτόριο είναι αυτό που σε κάνει τραγουδιστή και "χτίζει" καριέρες. Όσο Βαρδής και Μαραγκόζη ήταν μαζί, όλα ήταν καλά....Μόλις χώρισαν και "έπαψε" το ρεπερτόριο (τα τραγούδια που της έδινε), μοιραία "σβήστηκε" από τον χάρτη η καθόλα αγαπητή Χριστίνα!
Vagelis Avgidis
https://youtu.be/431kv0AHWVc
Efi Sarri - Perimeno - GRE Ellinikόs Telikόs 1987
κυριε Φωντα, τι γνωμη εχετε για αυτο?
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πολύ κάτω του μετρίου.
Δημητρης Σαλτος
Δυνατό δίδυμο, αλλά υπηρχαν εκείνη την εποχή, πολλά δίδυμα, βλέπε βοσσου /Μικρούτσικος, αρβανίτη /ρακιντζης και άλλα, άρα δεν κάνουμε συγκρίσεις. Απλά απόλαμβάνουμε.
https://youtu.be/ZXgLZtdp9Eo
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΖΗ - ΔΩΣΤΑ ΟΛΑ
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Πάντα κάνουμε συγκρίσεις, και διαλέγουμε το καλύτερο... με διαφορά.
Δημητρης Σαλτος
Ε, δύσκολο να βγάλεις το καλύτερο όταν υπάρχει τόση ποιότητα. Πάει στο υποκειμενικό θέμα γούστου.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Ε δεν θα συγκρίνω τώρα τον Βαρδή με τον Ρακιντζή και τον Α. Μικρούτσικο. Ο Βαρδής είναι τοπ ρε φίλε σε σχέση μ' αυτούς, μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Ούτε θα συγκρίνω Αρβανίτη με Μαραγκόζη, έλεος κάπου. Η Βόσσου φωνάρα, αλλά τα τραγούδια της δεν μου αρέσανε γενικώς. Αυτό το τελευταίο είναι όντως προσωπικό.
Δημητρης Σαλτος
Διαφωνώ, όλοι τους έχουν έγραφαν τραγουδάρες τότε. Και ο Βαρδής έχει γράψει κάτι μπούρδες, που κλαίει πινωντας βότκα πορτοκαλί, και την αγαπάει που θέλει να την σκοτωσει, και κατι αλλά τελειωμένα. Εκεί όλοι αυτοί τ 80ς, αρχές 90ς, σάρωναν. Μετά νταξει, τα πήρε παραμαζωμα όλα το έντεχνο.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
ΔιαγραφήΔιαφώνησε όσο θέλεις. Ο Βαρδής δεν έχει καμία σχέση με Α. Μικρούτσικο και Ρακιντζή σαν τραγουδοποιός και σαν μουσικός. Σαν μουσική προσωπικότητα. (Κορυφαίος κιθαρίστας των στούντιο και των σκηνών από τα σέβεντις). Μέρα με τη νύχτα, σε σχέση με τους άλλους δύο. Μάθε να ξεχωρίζεις. Δεν είναι όλα ίδια. Και ούτε θα πιάσεις τα χειρότερα του καθενός, για να συγκρίνεις. Αλλά τα καλύτερα. Και ποσότητα και ποιότητα ο Βαρδής. Άλλο λέβελ.
Δημητρης Σαλτος
Και. Κομματάρες βέβαια η βοσσου, δεν το συζητω. 80ς αρχές 90ς, τραγούδησε τρελά πράγματα.
https://youtu.be/hMXkHElL82s
Νύχτα μοναξιάς (1986) - Σοφία Βόσσου
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Δεν ξέρω πόσο χρονών είσαι φίλε μου, εγώ τα έχω ζήσει αυτά τα πράγματα από μέσα, στον καιρό τους, σε συναυλίες εννοώ, μαγαζιά κ.λπ. Τα ξέρω καλύτερα κι από το όνομά μου, κι έχω κατασταλάξει πλέον (εδώ και χρόνια δηλαδή), για το τι αληθινά αξίζει και τι όχι. Και αντικειμενικά, με αντικειμενικά κριτήρια δηλαδή, και υποκειμενικά (εγώ είμαι πιο πολύ του λαϊκού της εποχής, παρά του ποπ).
Δημητρης Σαλτος
Ο Βαρδής είχε το δισκο με τον παπακωνσταντινου, ως ποιότητα που λέμε, για να ξεχωρίσει. Μετά το έριξε στα πιο εμπορικα και πιασαρικα , άρα ανάλογου επιπέδου είναι για εμένα από εκεί και πέρα. Αν και πολλά που γράφτηκαν εκείνη την εποχή, παραμένουν κρυμμένα, άρα μεταξύ μας κάνουμε συγκρίσεις. Κανείς δνε τα ακούει πλέον, έχουν καεί με τον μάλαμα και τον Θανάση. Τζάμπα τσακωνομαστε.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Κατ' αρχάς δεν τσακωνόμαστε. Δεύτερον για μένα ο Βαρδής δεν συγκρίνεται ούτε με τους άλλους δύο, συνολικά. Τον θεωρώ απείρως πιο σημαντικό και από τον Μάλαμα εννοείται (καλά τώρα) και από τον Θανάση, για το ελληνικό τραγούδι. Θανάσης για μένα είναι δύο δίσκοι, Βραχνός και Βροχή από κάτω. Αλλά σαν δίσκοι συνολικά, σαν κόνσεπτ, όχι σαν τραγούδια ένα-ένα. Ο Βαρδής είναι μέγιστος τραγουδοποιός.
Δημητρης Σαλτος
Ε εκείνη την εποχή, δεν μπορώ να βάλω μια ταμπέλα. Βάζανε πολλά στυλ μέσα οιι συνθέτες. Είχε ποικιλία ο ήχος, και μια ατμόσφαιρα, μια ταυτότητα. Μετά στα 90ς έγινε της μοδας το έντεχνο ροκ και το έντεχνο λαϊκό, και άρχισαν όλοι να τραγουδάνε τα ίδια.
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αυτό ισχύει στα 90s, ισοπέδωση. Και ο Μάλαμας έχει τις 13000 μέρες, που για μένα είναι πάρα πολύ καλός δίσκος, και κάποιοι άλλοι είναι καλοί ή και πολύ καλοί, δεν τον απαξιώνω, αλλά όλους αυτούς δεν θεωρώ ότι πλησιάζουν καν στην τέχνη του Βαρδή. Μόνο το Συγκάτοικοι Είμαστε Όλοι Στην Τρέλλα να βάλεις, το LP, τους μασάει όλους.
https://www.youtube.com/watch?v=9SBbEBHJAFs
Αντώνης Βαρδής ~ Ψυλλιάστηκα Τα Ζόρικα
Σχόλια από το fb στο ποστ "Αυτή η καταστροφή που έγινε στο Ωδείο Athenaeum σαν γεγονός είναι κάτι απερίγραπτο."...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστας Οικονόμου
Ισχύει στο ακέραιο!
Kostas Mouk
Να δω πότε θα μας γίνει μάθημα να μην εκλέγουμε τέτοιους ελεεινούς...
Ιωάννης-Πέτρος Παπέν
Φυλάνε τα πολιτικά γραφεία και τα σπίτια των επιχειρηματιών δεν προλαβαίνουν
Βασίλης Βασιλειάδης
πάνε και για ψώνια.
Spiros Aggelopoulos
Όχι μόνο κλέψανε αλλά ανοίξανε και τους πυροσβέστηρες και τα κάνανε όλα άσπρα. Βανδαλοι
Makis Kavoukas
Και να πεις ότι δεν έχουμε αστυνομικούς...
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Και παίρνουνε συνέχεια κι άλλους, για ό,τι να΄ναι...
Dafni Moustaklidou
Πόσο δίκιο έχεις! Από όπου λείπει η ζωή και το φως εισβάλει το σκοτάδι και η καταστροφή!
Στέλιος Κραββαρίτης
Βλέπετε, οι χώροι του αληθινού Πολιτισμού και της Τέχνης δεν φέρνουν ψηφαλάκια όπως τα ρασοφόρα στελέχατα της "Εκκλησιά ΑΕ".
Stathis Androutsakis
Αυτό ακριβώς είπα κι εγώ Φώντα... έλεος πια
Χρήστος Πριτσαπίδουλας
Μου αρέσει αυτή η γραφή σου. Χωρίς περιστροφές. Περιγράφεις κ πυροβολείς....
Vassilis Serafimakis
Ποιοί μπορεί να το έκαναν;
Βασίλης Βασιλειάδης
Σιγά μη τους νοιάζει τίποτα άλλο. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να τσακίσουν τον λαό που διαμαρτύρεται.
Σταύρος Καρτσωνάκης
μα...φυλάνε τα Πανεπιστήμια ρε Φώντα τώρα, που να προλάβουν να πάνε αχαχαχαχ
Νικος ΜΑΡΓΑΡΩΝΗΣ
Να έγινε από τίποτα ρεμάλια που μόνιμα τα σπάνε και καταστρέφουν ότι τους εκνευρίζει δεν περνάει από το μυαλό κανενός.. Αν υπήρχε και εκεί αστυνομία ισως έβλαπτε τα δικαιώματα κάποιου.. Και αν συλληφθεί κάποιος μην παραλείψετε να γράψετε κάτι καλό και για αυτόν.. Δυστυχώς έτσι θα γίνει.. Όλα τα άλλα ναχαμε να λέγαμε..
Φώντας Δισκορυχείον Τρούσας
Αστυνομία χρειαζόταν τώρα, τις νύχτες, που υπάρχει ερημιά. Και τις άλλες μέρες της κανονικότητας ο ρόλος της αστυνομίας είναι να περιπολεί, ιδίως στα μη πολυσύχναστα μέρη. Αλλά όταν ο κόσμος κυκλοφορεί, σ' ένα μέρος πολυσύχναστο, δεν πάει ο άλλος στα καλά καθούμενα να μπουκάρει. Τώρα μπουκάρανε, επειδή επικρατεί τάφος. Δεν καταλαβαίνω τι θες να πεις και πού το πας... Ή μάλλον κάνω πως δεν καταλαβαίνω.
Δαίδαλος Ερεχθείδης
αυτή η πετυχημένη αστυνόμευση, τώρα και στα ΑΕΙ. κάτι φουκαράδες περιμένουν να γλιτώσουν φόρους...