Το Alchemy
Sound Project έχει φθάσει αισίως στην τρίτη δουλειά του – για τις
προηγούμενες δύο, τα άλμπουμ “Further
Explorations” (2016) και
“Adventures in Time and Space” (2018), έχουμε γράψει τα σχετικά reviews παλαιότερα.
Μέλη του συγκροτήματος σ’ αυτό το τρίτο στη σειρά CD, που αποκαλείται “Afrika Love” [ARC, 2020 / 2021], είναι οι Samantha Boshnack τρομπέτα, Erica Lindsay τενόρο σαξόφωνο, κλαρινέτο, άλτο φλάουτο, Salim Washington τενόρο σαξόφωνο, φλάουτο, μπάσο κλαρίνο, όμποε, Michael Ventoso τρομπόνι, Sumi Tonooka πιάνο, David Arend κοντραμπάσο και Chad Taylor ντραμς. Τρεις γυναίκες και τέσσερις άντρες δηλαδή, που συνθέτουν (όλα τα tracks είναι πρωτότυπα και ανήκουν σε μέλη του γκρουπ) και βεβαίως εκτελούν.
Μεταφέροντας, εδώ, μίαν «εικόνα» τού τι ακριβώς ή έστω περίπου είναι οι Alchemy Sound Project θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα σχήμα... πληθωρικό. Για ένα σχήμα που το ακούς άλλοτε σαν μια... μεσαία μπάντα, άλλοτε σαν ορχήστρα «δωματίου», άλλοτε σαν ένα μικρό γκρουπ και πάντως, και σε κάθε περίπτωση, με συνεχείς και ποικίλες αναφορές σε ιδιαίτερα κεφάλαια τής jazz history.
Εντάξει, στο “Afrika Love” μπορεί να μην είναι η... Αφρική, που κυριαρχεί, δίχως τούτο να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ηχοχρώματα που ανακαλούν στην μνήμη την Μαύρη Ήπειρο, ειδικώς στο φερώνυμο track, όμως και πάλι αυτή η χαρακτηριστική πληθωρικότητα του γκρουπ είναι και εμφανής και καθοριστική, όσον αφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
Κατ’ αρχάς το άλμπουμ αποτελείται από μόλις πέντε tracks μεσαίας προς κάπως μεγαλύτερης διάρκειας (από 7λεπτα έως 9λεπτα χοντρικώς).
Στο εισαγωγικό “The fountain” (σύνθεση του κοντραμπασίστα Arend) η μουσική αναβλύζει σαν πίδακας –ο τίτλος δεν είναι τυχαίος– με φοβερά γρήγορα, ιλιγγιώδη μέρη, εκεί προς την μέση, σε τελείως free προσανατολισμό.
Το “Dark blue residue”, σύνθεση της πιανίστριας Tonooka, είναι ένα κομμάτι μαγικό. Τα πνευστά (φλάουτα, σαξόφωνα κ.λπ.) κάνουν πολύ καλή δουλειά, σ’ ένα ομαδικό πνεύμα, ανοίγοντας δρόμους για τις σολιστικές απόπειρες, στο πιάνο κατ’ αρχάς, εν συνεχεία στο τενόρο και τέλος στα ντραμς, που κλείνουν καταιγιστικώς την σύνθεση.
Το... αφρικάνικο κομμάτι, το “Afrika love”, σύνθεση του σαξοφωνίστα Washington, έχει μαγική εισαγωγή και γενικώς ατμόσφαιρα, που φέρνει στη μνήμη σχήματα νοτιοαφρικανικής jazz – μαύρης νοτιοαφρικανικής jazz εννοούμε (Dollar Brand ας πούμε).
Σε άλλο κλίμα κινείται το “The Cadillac of mountains” τής τρομπετίστριας Boshnack, που έχει παράξενα world περάσματα στο μπάσο κλαρίνο από τον Salim Washington, και που, από τη μέση και μετά αποκτά και κάποια «πνευματικά» χαρακτηριστικά.
Το “Afrika Love” των Alchemy Sound Project θα ολοκληρωθεί με το “Kesii” της τενορίστριας κ.λπ. Erica Lindsay, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον track, με αρκετές μεταβολές στην ανάπτυξή του, που, όπως διαβάζουμε, αντανακλά το διάβα της ζωής ενός ανθρώπου 107 ετών(!), φίλου τής συνθέτριας. Τα μέρη τής σύνθεσης είναι προφανή, όπως και αξία της εξάλλου, επιστέγασμα ενός πολύ ενδιαφέροντος άλμπουμ, που επιχειρεί με γνώση, και δίχως προβλήματα, σε πολλά και διαφορετικά αισθητικά επίπεδα.
Επαφή: www.alchemysoundproject.com
Μέλη του συγκροτήματος σ’ αυτό το τρίτο στη σειρά CD, που αποκαλείται “Afrika Love” [ARC, 2020 / 2021], είναι οι Samantha Boshnack τρομπέτα, Erica Lindsay τενόρο σαξόφωνο, κλαρινέτο, άλτο φλάουτο, Salim Washington τενόρο σαξόφωνο, φλάουτο, μπάσο κλαρίνο, όμποε, Michael Ventoso τρομπόνι, Sumi Tonooka πιάνο, David Arend κοντραμπάσο και Chad Taylor ντραμς. Τρεις γυναίκες και τέσσερις άντρες δηλαδή, που συνθέτουν (όλα τα tracks είναι πρωτότυπα και ανήκουν σε μέλη του γκρουπ) και βεβαίως εκτελούν.
Μεταφέροντας, εδώ, μίαν «εικόνα» τού τι ακριβώς ή έστω περίπου είναι οι Alchemy Sound Project θα λέγαμε πως πρόκειται για ένα σχήμα... πληθωρικό. Για ένα σχήμα που το ακούς άλλοτε σαν μια... μεσαία μπάντα, άλλοτε σαν ορχήστρα «δωματίου», άλλοτε σαν ένα μικρό γκρουπ και πάντως, και σε κάθε περίπτωση, με συνεχείς και ποικίλες αναφορές σε ιδιαίτερα κεφάλαια τής jazz history.
Εντάξει, στο “Afrika Love” μπορεί να μην είναι η... Αφρική, που κυριαρχεί, δίχως τούτο να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ηχοχρώματα που ανακαλούν στην μνήμη την Μαύρη Ήπειρο, ειδικώς στο φερώνυμο track, όμως και πάλι αυτή η χαρακτηριστική πληθωρικότητα του γκρουπ είναι και εμφανής και καθοριστική, όσον αφορά στο τελικό αποτέλεσμα.
Κατ’ αρχάς το άλμπουμ αποτελείται από μόλις πέντε tracks μεσαίας προς κάπως μεγαλύτερης διάρκειας (από 7λεπτα έως 9λεπτα χοντρικώς).
Στο εισαγωγικό “The fountain” (σύνθεση του κοντραμπασίστα Arend) η μουσική αναβλύζει σαν πίδακας –ο τίτλος δεν είναι τυχαίος– με φοβερά γρήγορα, ιλιγγιώδη μέρη, εκεί προς την μέση, σε τελείως free προσανατολισμό.
Το “Dark blue residue”, σύνθεση της πιανίστριας Tonooka, είναι ένα κομμάτι μαγικό. Τα πνευστά (φλάουτα, σαξόφωνα κ.λπ.) κάνουν πολύ καλή δουλειά, σ’ ένα ομαδικό πνεύμα, ανοίγοντας δρόμους για τις σολιστικές απόπειρες, στο πιάνο κατ’ αρχάς, εν συνεχεία στο τενόρο και τέλος στα ντραμς, που κλείνουν καταιγιστικώς την σύνθεση.
Το... αφρικάνικο κομμάτι, το “Afrika love”, σύνθεση του σαξοφωνίστα Washington, έχει μαγική εισαγωγή και γενικώς ατμόσφαιρα, που φέρνει στη μνήμη σχήματα νοτιοαφρικανικής jazz – μαύρης νοτιοαφρικανικής jazz εννοούμε (Dollar Brand ας πούμε).
Σε άλλο κλίμα κινείται το “The Cadillac of mountains” τής τρομπετίστριας Boshnack, που έχει παράξενα world περάσματα στο μπάσο κλαρίνο από τον Salim Washington, και που, από τη μέση και μετά αποκτά και κάποια «πνευματικά» χαρακτηριστικά.
Το “Afrika Love” των Alchemy Sound Project θα ολοκληρωθεί με το “Kesii” της τενορίστριας κ.λπ. Erica Lindsay, ένα ακόμη πολύ ενδιαφέρον track, με αρκετές μεταβολές στην ανάπτυξή του, που, όπως διαβάζουμε, αντανακλά το διάβα της ζωής ενός ανθρώπου 107 ετών(!), φίλου τής συνθέτριας. Τα μέρη τής σύνθεσης είναι προφανή, όπως και αξία της εξάλλου, επιστέγασμα ενός πολύ ενδιαφέροντος άλμπουμ, που επιχειρεί με γνώση, και δίχως προβλήματα, σε πολλά και διαφορετικά αισθητικά επίπεδα.
Επαφή: www.alchemysoundproject.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου