Ελληνική η παραγωγή, σημαντικός ο δίσκος, μεγάλο το
συγκρότημα που ακούγεται. Αυτά είναι τρία βασικά tips, που έχουν να κάνουν με το CD “Glass Colored Lily” (2024) της Yuki Fujiwara, που χειρίζεται shinobue (ιαπωνικό φλάουτο με
εγκάρσιες τρύπες και με οξύ ήχο). Και βεβαίως λέμε για την νέα παραγωγή της Defkaz Records από τη Θεσσαλονίκη,
στην οποία καταγράφεται το εξής δυσθεώρητο σχήμα. Πέρα λοιπόν από την Ιαπωνίδα
στην ηχογράφηση ακούγονται και οι: Mitsuhiro Sonoyama σαξόφωνα, Peter Apfelbaum keyboards, κλαρινέτο,
φλάουτο, Will Bernard κιθάρες, Bill Laswell 8χορδο μπάσο, εφφέ και Adam Rudolph κρουστά. Λέμε για τεράστια ονόματα, με εμφανίσεις και
δισκογραφία, που ξεκινούν από τα late seventies και φθάνουν έως τις μέρες μας.
Το session αυτό, που είναι σε παραγωγή του Bill Laswell και που συνέβη στο Orange Music Studio, στο West Orange, του New Jersey συμπεριλαμβάνει διάφορες όψεις της σύγχρονης ψαγμένης jazz και improv jazz.
Κατ’
αρχάς την αρχέγονη προσέγγιση της Fujiwara, η οποία
χειρίζεται ένα απολύτως φυσικό όργανο, με ήχο σπάνια διαπεραστικό, που είναι
ικανός από μόνος του να σε μεταφέρει σε αλλόκοσμα τοπία. Δίπλα στην Ιαπωνίδα,
θα τοποθετούσα και τον Rudolph με τα κρουστά
του. Έπειτα είναι το ηλεκτρικό στοιχείο, που είναι πλουραλιστικό και που
χοντρικά συνοψίζεται στις κιθάρες και το μπάσο, ακολουθεί το ηλεκτρονικό
στοιχείο με τα σύνθια και τα εφφέ και τέλος έχουμε το πιο improv-jazz στοιχείο, που
αντιπροσωπεύουν το σαξόφωνο, το κλαρινέτο και το φλάουτο.
Υπάρχει
λοιπόν ο συγκερασμός όλων αυτών των επιμέρους μαζών, που γίνεται δημιουργικά
και με σχέδιο και που επιτρέπει και την διαμόρφωση ενός αυθόρμητου και
αυτοσχέδιου κλίματος από τη μια μεριά, μα και μια πιο ειδική και συγκεκριμένη
καταβύθιση στον ήχο και τις παραγωγικές δυνατότητες κάθε οργάνου ξεχωριστά.
Έχεις έτσι την ευκαιρία ν’ ακούσεις τον Laswell να χειρίζεται ένα μυστήριο, «πειραγμένο» 8χορδο μπάσο, με ήχο απροσδιόριστο (κάτι ανάμεσα σε κλασικό bass guitar και σε κιθάρα), βεβαίως κάθε οργανοπαίκτη ξεχωριστά, που αντλεί από το όργανό του τυπικά και άτυπα timbre και οπωσδήποτε την Fujiwara, που τρυπάει με τα φυσήματά της στο shinobue, όλα τα επίπεδα της εγγραφής.
Το
να πούμε πως έχουμε να κάνουμε μ’ έναν παράξενο έως και μοναδικό δίσκο
σύγχρονής μουσικής είναι το πλέον προφανές.
Επαφή: https://defkaz.bandcamp.com/album/yuki-fujiwara-glass-colored-lily
Το session αυτό, που είναι σε παραγωγή του Bill Laswell και που συνέβη στο Orange Music Studio, στο West Orange, του New Jersey συμπεριλαμβάνει διάφορες όψεις της σύγχρονης ψαγμένης jazz και improv jazz.
Έχεις έτσι την ευκαιρία ν’ ακούσεις τον Laswell να χειρίζεται ένα μυστήριο, «πειραγμένο» 8χορδο μπάσο, με ήχο απροσδιόριστο (κάτι ανάμεσα σε κλασικό bass guitar και σε κιθάρα), βεβαίως κάθε οργανοπαίκτη ξεχωριστά, που αντλεί από το όργανό του τυπικά και άτυπα timbre και οπωσδήποτε την Fujiwara, που τρυπάει με τα φυσήματά της στο shinobue, όλα τα επίπεδα της εγγραφής.
Επαφή: https://defkaz.bandcamp.com/album/yuki-fujiwara-glass-colored-lily